Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Love Parents.org.gr? Tell a friend!

νηπιαγωγειο..πρεπει να μαθουμε τα γραμματα?


Recommended Posts

Ο γιος μου παει νηπιαγωγειο.Ξερει να γραφει το ονομα του απο το προνηπειο.Στο νηπιαγωγειο φετος γραφουν λεξουλες...και για το σπιτι καποιες φορες παιρνουμε εργασιουλες πχ να διαβασουμε ενα βιβλιο και να γραψουμε σε ενα χαρτι τον τιτλο του βιβλιου και το συγγραφεα.Δε μαθαινουν ομως τα γραμματακια ενα ενα ξεχωριστα.Δεν ειναι αυτης της λογικης η δασκαλα του...ακολουθει τη δικη της τακτικη.Ωστοσο κανουν πραγματακια...και ασκησουλες μου τα λεει.Μονο ομως τα κεφαλαια γραμματα.Καποια τα αναγνωριζει.Στο σπιτι οι δικες μου αποπειρες να μαθουμε τα γραμματακια δεν.Δεν καθεται...δεν τα παρουσιαζω εγω σωστα...κατι φταιει.Ενω τις εργασιουλες που βαζει η δασκαλα τις κανει με ευχαριστηση.Εχω μπλεχτει γιατι αλλα ακουω απο τη μια μαμα αλλα απο την αλλη και δεν εχω ιδεα τι ειναι καλυτερο να κανω για το παιδι.Να επιμεινω να μαθουμε τα γραμματα?Να ακολουθησω τη λογικη της δασκαλας οπου γραφουμε λεξουλες η προτασεις και δε μενουμε απαραιτητως στο να μαθουμε τα γραμματα ενα ενα.Υπαρχει κατι αλλο που θα ηταν προτιμοτερο να γνωριζει το παιδι και τσαμπα σπαμε τα νευρα μας με τα γραμματα?

 

Ο μικρος ειναι γεννημενος τελη Δεκεμβριου αρα ειναι ο μικροτερος της ταξης...και καταλαβαινω οτι ειναι κι αυτο ενα θεμα...στα πιο μεγαλα παιδακια εννοω ισως ειναι πιο ευκολα τα πραγματα, δεν ξερω.Επισης ειναι και αριστεροχειρας και εχουμε κι εκει τη δυσκολια μας...δικια μογ περισσοτερο δυσκολια.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


Ούτε η δική μου ήταν συνεργασιμη στο να της δείξω κάποια πράγματα.Και ευτυχώς γιατί στην Α Δημοτικού ξεκινούν διαφορετικά . Αρχικά τραβάνε γραμμές,ίσιες ,πλαγιες. Μαθαίνουν το α και Α. Μετά ξεκινάνε συλλαβές πα, πι ,οι,τα,πο...

Παράλληλα τους ζητάνε να φτιάχνουν λεξούλες με συνδυασμό των προηγούμενων .Π.χ λενε: που α; που ι; Όλα μαζι;παπί η απάντηση. Αυτό για τη δική μου που ήταν εντελώς απροετοίμαστη από το νηπιαγωγείο, ήταν δύσκολο. Γρήγορα όμως καταλαβε τη λογική. Εγώ θα σου πρότεινα,αν θες να κάνεις κάτι να του μάθεις να γράφει κάποια γραμματακια με τη σωστή φορά έτσι όπως προτείνεται από κάποια βιβλία. Ξεκινα με το α,το π, το τ, το ο .Να του τα προφέρεις α,που,του,ο κτ.λ.

Αν πάλι δεν μπορεί,μην απογοητευτείς. Ούτε η δική μου μπορούσε αλλά πολύ σύντομα τα κατάφερε. Το θέμα είναι και πως λειτουργεί η δασκάλα.Αν δηλαδή ξεκινά από την αρχή αγνοώντας τις γνώσεις του κάθε παιδιού. Μερικά παιδιά ξέρουν να διαβάζουν και να γράφουν από το νηπιαγωγείο.Δεν είναι όμως προαπαιτούμενο.Θα δεις ότι μέχρι τα Χριστούγεννα θα ξέρει να διαβαζει και να γράφει αρκετά καλά. Πάντως και εγώ θυμάμαι ότι αγχωνομουν πέρυσι πολύ για αυτό το θέμα

.Φέτος διαπίστωσα ότι άδικα...

Link to comment
Share on other sites

Επίσης πιθανά να δεις ότι τα γράμματα του έχουν άνισο μέγεθος.Δεν αφήνει κενά ή αφήνει πολύ μεγαλα ή δεν γράφει τη μια λέξη ακριβώς κάτω από την άλλη και τόσο άλλα που κι εγώ ρωτούσε δεξιά αριστερά τι γίνεται με τα άλλα παιδάκια.Κι αυτό έστρωσε. Βέβαια η δασκάλα μας έδινε πολλές επαναληπτικές φωτοτυπίες και μας έλεγε να σβήνουμε τις κακογραφιες και ξανά από την αρχή. Έτσι μαθαίνει το παιδάκι. Στην αρχή είναι λίγο δύσκολο.Σε λίγο καιρό όμως θα δεις ότι το παιδί μπαίνει σε μια σειρά. Εγώ καθημερινά εβλεπα αλλαγές προς το καλύτερο. Αφού έλεγα κάτι μαγικό γίνεται...

Link to comment
Share on other sites

ακριβως ετσι κανει και η δασκαλα της δικιας μου....ξεκινησαν με τα ονοματα τους και καθε παρασκευη τους δινει ενα παραμυθι να διαβασουμε το σαβατοκυριακο και μια κολλα χαρτι που λεει να γραψουμε τον τιτλο του βιβλιου και να ζωγραφισουμε τι μας εκανε περισσοτερο εντυπωση..οταν ρωτησα λοιπον την δασκαλα αν πρεπει να την βοηθησω με τα γραμματα η απαντηση της ηταν αρνητικη.μου ειπε θα την αφησετε να τα αντιγραψει μονη της οπως μπορει και οπως θελει..μου ειχε πει επισης οτι μπορω να της μαθω τα γραμματα αλλα οχι αλφαβητα παρα μονο οπως ακουγονται αλλα και παλι δεν ηταν κατι που μου το επεβαλε...μου ειπε αν θελεις κανε μια προσπαθεια....το οτι δεν καθετε να σου μαθει τα γραμματα δεν φταις εσυ απλα αν κρινω απο την δικια μου μαλλον βαριεται:rolleyes: αφου μια μαμα στην ταξη ειπε στην δασκαλα να μην της δινει της κορης της καθε παρασκευη βιβλιο γιατι πολυ απλα απαξειει να κατσει κατω να το διαβασει....δεν θελει ουτε καν να το βλεπει.θελει μονο βολτες παιχνιδια και παιδικα dvd.και η δασκαλα της ειπε οκ:D:D...οποτε δες το πολυ χαλαρα γιατι ουτως η αλλως θα τα μαθουνε ολα στο δημοτικο...αν θες εσυ να κατσεις καμια φορα να κανεις καμια ελαφρια εργασιουλα με το παιδι υπαρχουν πολλα βιβλιαρακια εκπαιδευτικα με λεξουλες ασκησουλες σε μορφη παιχνιδιου πιο πολυ (λαβυρινθοι-βρες τις διαφορες-γραψε το πρωτο αρχικο γραμμα απο μια εικονιτσα-αντιστοιχιες κτλ) μην αγχωνεσαι μια χαρα θα τα παει το παιδι:cool:

Link to comment
Share on other sites

Επίσης πιθανά να δεις ότι τα γράμματα του έχουν άνισο μέγεθος.Δεν αφήνει κενά ή αφήνει πολύ μεγαλα ή δεν γράφει τη μια λέξη ακριβώς κάτω από την άλλη και τόσο άλλα που κι εγώ ρωτούσε δεξιά αριστερά τι γίνεται με τα άλλα παιδάκια.Κι αυτό έστρωσε. Βέβαια η δασκάλα μας έδινε πολλές επαναληπτικές φωτοτυπίες και μας έλεγε να σβήνουμε τις κακογραφιες και ξανά από την αρχή. Έτσι μαθαίνει το παιδάκι. Στην αρχή είναι λίγο δύσκολο.Σε λίγο καιρό όμως θα δεις ότι το παιδί μπαίνει σε μια σειρά. Εγώ καθημερινά εβλεπα αλλαγές προς το καλύτερο. Αφού έλεγα κάτι μαγικό γίνεται...

 

Κοιτα εγω τωρα τελευταια που κανει τις εργασιες για το σχολειο οπου γραφει και προτασουλες αρχισα να του ζηταω τα γραμματακια να περπατάνε πανω στη γραμμη και να μη πετανε.Και το προσπαθει.Επισης του εξηγησα ότι αναμεσα σε 2 λεξεις αφήνουμε κενο.Το μέγεθος των γραμματων δε με προβληματιζει τοσο...πιο πολύ με προβληματιζει το ότι τα γραφει αναποδα τα γραμματα ξεκινοντας από κατω προς τα πανω.Αυτο δεν ξερω αν εχει καποια σχεση με την αριστεροχειρια αλλα σιγουρα ευθυνεται για το ότι τα γραμματα είναι περιεργα.Μεχρι προσφατα εγραφε και τις λεξεις αναποδα δλδ εγραφε από τα δεξια προς τα αριστερα αλλα αυτό και με τη βοηθεια της δασκάλας το διορθώσαμε.Παντως μου δινεις μεγαλο κουραγιο.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

ακριβως ετσι κανει και η δασκαλα της δικιας μου....ξεκινησαν με τα ονοματα τους και καθε παρασκευη τους δινει ενα παραμυθι να διαβασουμε το σαβατοκυριακο και μια κολλα χαρτι που λεει να γραψουμε τον τιτλο του βιβλιου και να ζωγραφισουμε τι μας εκανε περισσοτερο εντυπωση..οταν ρωτησα λοιπον την δασκαλα αν πρεπει να την βοηθησω με τα γραμματα η απαντηση της ηταν αρνητικη.μου ειπε θα την αφησετε να τα αντιγραψει μονη της οπως μπορει και οπως θελει..μου ειχε πει επισης οτι μπορω να της μαθω τα γραμματα αλλα οχι αλφαβητα παρα μονο οπως ακουγονται αλλα και παλι δεν ηταν κατι που μου το επεβαλε...μου ειπε αν θελεις κανε μια προσπαθεια....το οτι δεν καθετε να σου μαθει τα γραμματα δεν φταις εσυ απλα αν κρινω απο την δικια μου μαλλον βαριεται:rolleyes: αφου μια μαμα στην ταξη ειπε στην δασκαλα να μην της δινει της κορης της καθε παρασκευη βιβλιο γιατι πολυ απλα απαξειει να κατσει κατω να το διαβασει....δεν θελει ουτε καν να το βλεπει.θελει μονο βολτες παιχνιδια και παιδικα dvd.και η δασκαλα της ειπε οκ:D:D...οποτε δες το πολυ χαλαρα γιατι ουτως η αλλως θα τα μαθουνε ολα στο δημοτικο...αν θες εσυ να κατσεις καμια φορα να κανεις καμια ελαφρια εργασιουλα με το παιδι υπαρχουν πολλα βιβλιαρακια εκπαιδευτικα με λεξουλες ασκησουλες σε μορφη παιχνιδιου πιο πολυ (λαβυρινθοι-βρες τις διαφορες-γραψε το πρωτο αρχικο γραμμα απο μια εικονιτσα-αντιστοιχιες κτλ) μην αγχωνεσαι μια χαρα θα τα παει το παιδι:cool:

 

 

Εσυ τελικα τις τα δειχνεις τα γραμματα?Με ποιον τροπο?Εγω εκοψα καποιες φωτογραφιες και διπλα σε κάθε γραμματακια κολλαγε με κολλα την αντιστοιχη φωτογραφια.Τα φωνηεντα δλδ μονο.Το καναμε αλλα αυτος το μυαλο του ηταν να κοβει τα χαρτια με το ψαλιδι και να κολλαει με την κολα.Εγω του ελεγα...ελα να δουμε τα γραμματακια...κι αυτος μου ελεγε να φτιαξουμε χερακια και αστερακια στο χαρτονια.Ειμαι προετοιμασμενη ότι και του χρονου καπως ετσι θα ειμαστε...δε τον βλεπω να στρωνεται με πολύ ορεξη...γι αυτό ελεγα να εχουμε καθει τουλάχιστον τα γραμματακια να μας ερθει πιο ελαφρα η πρωτη δημοτικου.Αλλα και να τον πιεζω δε μπορω.

Σκεφτηκα να παρω αυτά τα μαγνητακια γραμματα μπα και το βρει πιο ενδιαφερον.Η να του τα κολλησω σε ένα χαρτονι στον τοιχο μαζι με εικονιτσες διπλα να τα βλεπει κάθε μερα να τα εμπεδωσει τουλάχιστον φωτογραφικα.

Link to comment
Share on other sites

Κοιτα εγω τωρα τελευταια που κανει τις εργασιες για το σχολειο οπου γραφει και προτασουλες αρχισα να του ζηταω τα γραμματακια να περπατάνε πανω στη γραμμη και να μη πετανε.Και το προσπαθει.Επισης του εξηγησα ότι αναμεσα σε 2 λεξεις αφήνουμε κενο.Το μέγεθος των γραμματων δε με προβληματιζει τοσο...πιο πολύ με προβληματιζει το ότι τα γραφει αναποδα τα γραμματα ξεκινοντας από κατω προς τα πανω.Αυτο δεν ξερω αν εχει καποια σχεση με την αριστεροχειρια αλλα σιγουρα ευθυνεται για το ότι τα γραμματα είναι περιεργα.Μεχρι προσφατα εγραφε και τις λεξεις αναποδα δλδ εγραφε από τα δεξια προς τα αριστερα αλλα αυτό και με τη βοηθεια της δασκάλας το διορθώσαμε.Παντως μου δινεις μεγαλο κουραγιο.

 

Η αριστεροχειρία ,επειδή και ένας γονέας σε μια συνάντηση το ρώτησε, δεν έχει να κάνει με τη σωστή φορά. Η δασκάλα ειπε ότι οι αριστερόχειρες πιθανόν να κάνουν όχι και τόσο στρωτα γραμματακια αλλά η φορά μπορεί εμπεδωθεί. Μην αγχώνεσαι είναι πολύ νωρίς ακόμα. Εγώ έσκαγα που δεν μπορούσε να γράψει το γ και αυτό το γραμματακι να φανταστείς το μαθαίνουν από τα τελευταία. Όλα θέλουν το χρόνο τους. Κι εγώ νόμιζα ότι η δικιά μου πότε δεν θα θελήσει να είναι καλή. Δεν ήθελε να συνεργαστεί. Στο νηπιαγωγείο δεν είχε μάθει καν να γράφει το όνομα της.Φέτος όλα άλλαξαν. Θα σου πρότεινα να τον αφήσεις.Απ'οτι καταλαβαίνω στο σχολείο του κάνουν αρκετά πράγματα. Αρκεσου σε αυτά. Του χρόνου θα έχεις να πονοκεφαλιαζεις και με τα μαθηματικά και με την ορθογραφία. Άστον να χαρεί τον ελεύθερο χρόνο του. Του χρόνου θα καταλάβει ότι δεν τον παίρνει.

Link to comment
Share on other sites

οτι εχει μαθει η δικια μου το εμαθε μεσω παιχνιδιου με εικονες και παζλακια.στην πολυ αρχη την ρωτησα(περιπου 4 ετων)αν θελει να μαθουμε τα γραμματακια.μου ειπε φυσικα οχι.την αφησα...(η δικια μου φετος πηγε πρωτη φορα σχολειο δεν την πηγα προνηπιο)μονο το ονομα της εγραφε με δικη μου πρωτοβουλια στο σπιτι.μετα πηρα σε παζλακια την αλφα βητα.της τα αραδιαζα στο κρεβατι και της τα μαθαινα ηχητικα παντα..διαβαζαμε ενα βιβλιο ας πουμε ειχε να κανει με ενα δεινοσαυρο...της ελεγα μα τι καλος δεινοσαυρος...απο ποιο γραμμα λες να ξεκιναει ο δεινοσαυρος?στην αρχη οπως ειπα ουτε κατα διανοια...μετα της ελεγα δου(ηχητικα)πεντε-εξι φορες δεινοσαυρος και εκει της εδειχνα και το κομματι του παζλ με το γραμμα δελτα.αυτο δεν το εκανα καθημερινα απλα επειδη δεν πηγε προνηπιο οπως ειπα ηθελα να το κανω απο μονη μου.και παλι δεν τα ξερει ολα γιαυτο ρωτησα και την δασκαλα αν ειναι να της βαλω κατω και μου ειπε δεν χρειαζετε.μαλλον εχω μπερδεψει το νηπιο με το δημοτικο και εγω....φιλες που εχω και τα παιδια τους πανε πρωτη δημοτικου μου ειχανε πει οτι μονο το ονομα τους γραφανε και καμια αντιγραφη.για να μαθουνε ολα τα γραμματα ουτε κατα διανοια.............επισης μην του λες (αν καταλαβα καλα)οτι το α ειναι φωνηεν η το βητα συμφωνο!θα τον μπερδεψεις πιο πολυ....επισης δεν ξερουνε οταν γραφουνε απο που θα ξεκινησουνε το γραμμα(απο πανω η απο κατω)γραφουνε οπως τους βολευει..η δικια μου εννοειτε δεν γραφει πανω στην γραμμη δεν αφηνει κενα αλλα τα γραφει μικρα αλλα μεγαλα(σε μεγεθος)την διορθωνω και της εξηγω πως μπορει να το κανει αλλα βλεπω οτι δεν θελει και την αφηνω...αυτη αλλωστε ειναι και η δουλεια της δασκαλας....ασε να τα μαθει και να συγκεντρωνετε αργοτερα στην ταξη εσυ μονο τωρα οτι κανεις σαν παιχνιδι

Link to comment
Share on other sites

οτι εχει μαθει η δικια μου το εμαθε μεσω παιχνιδιου με εικονες και παζλακια.στην πολυ αρχη την ρωτησα(περιπου 4 ετων)αν θελει να μαθουμε τα γραμματακια.μου ειπε φυσικα οχι.την αφησα...(η δικια μου φετος πηγε πρωτη φορα σχολειο δεν την πηγα προνηπιο)μονο το ονομα της εγραφε με δικη μου πρωτοβουλια στο σπιτι.μετα πηρα σε παζλακια την αλφα βητα.της τα αραδιαζα στο κρεβατι και της τα μαθαινα ηχητικα παντα..διαβαζαμε ενα βιβλιο ας πουμε ειχε να κανει με ενα δεινοσαυρο...της ελεγα μα τι καλος δεινοσαυρος...απο ποιο γραμμα λες να ξεκιναει ο δεινοσαυρος?στην αρχη οπως ειπα ουτε κατα διανοια...μετα της ελεγα δου(ηχητικα)πεντε-εξι φορες δεινοσαυρος και εκει της εδειχνα και το κομματι του παζλ με το γραμμα δελτα.αυτο δεν το εκανα καθημερινα απλα επειδη δεν πηγε προνηπιο οπως ειπα ηθελα να το κανω απο μονη μου.και παλι δεν τα ξερει ολα γιαυτο ρωτησα και την δασκαλα αν ειναι να της βαλω κατω και μου ειπε δεν χρειαζετε.μαλλον εχω μπερδεψει το νηπιο με το δημοτικο και εγω....φιλες που εχω και τα παιδια τους πανε πρωτη δημοτικου μου ειχανε πει οτι μονο το ονομα τους γραφανε και καμια αντιγραφη.για να μαθουνε ολα τα γραμματα ουτε κατα διανοια.............επισης μην του λες (αν καταλαβα καλα)οτι το α ειναι φωνηεν η το βητα συμφωνο!θα τον μπερδεψεις πιο πολυ....επισης δεν ξερουνε οταν γραφουνε απο που θα ξεκινησουνε το γραμμα(απο πανω η απο κατω)γραφουνε οπως τους βολευει..η δικια μου εννοειτε δεν γραφει πανω στην γραμμη δεν αφηνει κενα αλλα τα γραφει μικρα αλλα μεγαλα(σε μεγεθος)την διορθωνω και της εξηγω πως μπορει να το κανει αλλα βλεπω οτι δεν θελει και την αφηνω...αυτη αλλωστε ειναι και η δουλεια της δασκαλας....ασε να τα μαθει και να συγκεντρωνετε αργοτερα στην ταξη εσυ μονο τωρα οτι κανεις σαν παιχνιδι

 

Έτσι είναι ακριβώς. Εγώ την ρωτουσα απο τι αρχίζει η λέξη ελέφαντας και μου έλεγε από "α". Στη καλύτερη περίπτωση μου έλεγε από "ελε".

Πάντως κορίτσια αν ρωτάτε παντού τι γίνεται με τα άλλα παιδάκια,σίγουρα θα πέσετε και σε περιπτώσεις παιδιών θαύμα που είτε έτσι είναι στη πραγματικότητα,είτε έτσι θέλουν να το παρουσιάζουν οι γονείς. Εδώ φέτος υπάρχει μητερα που λέει ότι η κόρη της ξέρει να κάνει διαίρεση. Καταλαβαινει λέει τα πάντα και δεν δυσκολεύεται καθόλου. Για το συγκεκριμένο παιδάκι όμως ξέρω ότι και στην πρόσθεση ακόμα κολλάει...Ψέμα με ουρά που ποτέ δεν κατάλαβα τι εξυπηρετεί. Χαλαρώστε.Αρκεί τα παιδάκια σας του χρόνου να είναι δεκτικά σε κάθε καινούριο που μαθαίνουν και συνεπή στο διάβασμα τους.

Link to comment
Share on other sites

Η ιδέα με το χαρτόνι δεν είναι καθόλου κακή, τα παιδιά σ' αυτήν την ηλικία έχουν πολύ φωτογραφική μνήμη. Θα σου πω και εγώ τι κάνω με τον μικρό (επίσης νηπιαγωγείο) και επίσης αριστερόχειρος. Φοβούμενη, εγώ, ότι δεν κάνουνε πολλά πράγματα στο νηπιαγωγείο και από το άγχος μου ότι στο δημοτικό θα είναι παντελώς απροετοίμαστος, ξεκινήσαμε εδώ και ένα μήνα εργασία το Σ.Κ. σε μορφή παιχνιδιού. Πχ του ζωγραφίζω μια γάτα του γράφω από κάτω την λέξη ΓΑΤΑ (στα κεφαλαία) και δίπλα γάτα (στα μικρά) του διάβαζα με το δάχτυλο μου τι έχω γράψει (για να του δείξω την φορά που διαβάζουμε δηλαδή από αριστερά προς τα δεξία) και συλλαβίζοντάς το δηλ. γου α του α, όλο μαζί γάτα, και του έλεγα να αντιγράψει τις λέξεις και όταν τελειώσει να ζωγραφίσει το εσωτερικό της γάτας (του αρέσει πολύ η ζωγραφική, και το περιμένει πως και πως). Του επισημαίνω κάθε φορά εφόσον έχει ακούσει πολλά μπράβο, πολλά αυτοκόλλητα και πολλά άριστα γραμμένο στην εργασία του, να προσπαθεί να κάνει γράμματα ίδιου μεγέθους και να πατάνε στην γραμμή. Αλλά δεν θα τον διορθώσω όταν πχ κάνει το "α" και φυσικά το ξεκινάει από δεξία προς το αριστερά, προς το παρόν το αφήνω:oops: Αν του βάλω κάτι πιο δύσκολο, φυσικά δεν θα κάτσει και θα νευριάσει και θα μου πει "ΤΑ ΠΑΡΑΤΑΩ". Όποτε προσπαθώ να του βάζω εύκολα και πάντα σε συνδιασμό με ζωγραφική και η αλήθεια είναι ότι βλέπω μεγάλη βελτίωση. Έχει μάθει τα περισσότερα γράμματα, κεφαλαία - μικρά και αρκετούς αριθμούς.

LAAFp2.png

 

JRM4p2.png

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Η ιδέα με το χαρτόνι δεν είναι καθόλου κακή, τα παιδιά σ' αυτήν την ηλικία έχουν πολύ φωτογραφική μνήμη. Θα σου πω και εγώ τι κάνω με τον μικρό (επίσης νηπιαγωγείο) και επίσης αριστερόχειρος. Φοβούμενη, εγώ, ότι δεν κάνουνε πολλά πράγματα στο νηπιαγωγείο και από το άγχος μου ότι στο δημοτικό θα είναι παντελώς απροετοίμαστος, ξεκινήσαμε εδώ και ένα μήνα εργασία το Σ.Κ. σε μορφή παιχνιδιού. Πχ του ζωγραφίζω μια γάτα του γράφω από κάτω την λέξη ΓΑΤΑ (στα κεφαλαία) και δίπλα γάτα (στα μικρά) του διάβαζα με το δάχτυλο μου τι έχω γράψει (για να του δείξω την φορά που διαβάζουμε δηλαδή από αριστερά προς τα δεξία) και συλλαβίζοντάς το δηλ. γου α του α, όλο μαζί γάτα, και του έλεγα να αντιγράψει τις λέξεις και όταν τελειώσει να ζωγραφίσει το εσωτερικό της γάτας (του αρέσει πολύ η ζωγραφική, και το περιμένει πως και πως). Του επισημαίνω κάθε φορά εφόσον έχει ακούσει πολλά μπράβο, πολλά αυτοκόλλητα και πολλά άριστα γραμμένο στην εργασία του, να προσπαθεί να κάνει γράμματα ίδιου μεγέθους και να πατάνε στην γραμμή. Αλλά δεν θα τον διορθώσω όταν πχ κάνει το "α" και φυσικά το ξεκινάει από δεξία προς το αριστερά, προς το παρόν το αφήνω:oops: Αν του βάλω κάτι πιο δύσκολο, φυσικά δεν θα κάτσει και θα νευριάσει και θα μου πει "ΤΑ ΠΑΡΑΤΑΩ". Όποτε προσπαθώ να του βάζω εύκολα και πάντα σε συνδιασμό με ζωγραφική και η αλήθεια είναι ότι βλέπω μεγάλη βελτίωση. Έχει μάθει τα περισσότερα γράμματα, κεφαλαία - μικρά και αρκετούς αριθμούς.

 

Σωστα. Καποια παιδακια ομως δεν συνεργαζονται ούτε και για αυτά. Θέλω να πως πως ο γονιός δεν πρέπει να αποθαρρύνεται. Θα τα μάθουν στη Α Δημοτικού. Αυτό είναι σίγουρο. Ξεκινα με πολύ απλές λέξεις.Παπί, τοπι,μαμά θέλω να πω λέξεις με απλά σύμφωνα και φωνήεντα.Απλά στη γραφή εννοώ. Πάντως η φορά αν τη μάθει λάθος, δύσκολα τη διορθώνει. Εγώ διαπίστωσα ότι οι δάσκαλοι επιμένουν στη σωστή φορά διότι αυτη συνεπαγεται αργότερα γρήγορο γράψιμο και καλό γραφικό χαραχτήρα.

Link to comment
Share on other sites

Ο γιος μου παει νηπιαγωγειο.Ξερει να γραφει το ονομα του απο το προνηπειο.Στο νηπιαγωγειο φετος γραφουν λεξουλες...και για το σπιτι καποιες φορες παιρνουμε εργασιουλες πχ να διαβασουμε ενα βιβλιο και να γραψουμε σε ενα χαρτι τον τιτλο του βιβλιου και το συγγραφεα.Δε μαθαινουν ομως τα γραμματακια ενα ενα ξεχωριστα.Δεν ειναι αυτης της λογικης η δασκαλα του...ακολουθει τη δικη της τακτικη.Ωστοσο κανουν πραγματακια...και ασκησουλες μου τα λεει.Μονο ομως τα κεφαλαια γραμματα.Καποια τα αναγνωριζει.Στο σπιτι οι δικες μου αποπειρες να μαθουμε τα γραμματακια δεν.Δεν καθεται...δεν τα παρουσιαζω εγω σωστα...κατι φταιει.Ενω τις εργασιουλες που βαζει η δασκαλα τις κανει με ευχαριστηση.Εχω μπλεχτει γιατι αλλα ακουω απο τη μια μαμα αλλα απο την αλλη και δεν εχω ιδεα τι ειναι καλυτερο να κανω για το παιδι.Να επιμεινω να μαθουμε τα γραμματα?Να ακολουθησω τη λογικη της δασκαλας οπου γραφουμε λεξουλες η προτασεις και δε μενουμε απαραιτητως στο να μαθουμε τα γραμματα ενα ενα.Υπαρχει κατι αλλο που θα ηταν προτιμοτερο να γνωριζει το παιδι και τσαμπα σπαμε τα νευρα μας με τα γραμματα?

 

Ο μικρος ειναι γεννημενος τελη Δεκεμβριου αρα ειναι ο μικροτερος της ταξης...και καταλαβαινω οτι ειναι κι αυτο ενα θεμα...στα πιο μεγαλα παιδακια εννοω ισως ειναι πιο ευκολα τα πραγματα, δεν ξερω.Επισης ειναι και αριστεροχειρας και εχουμε κι εκει τη δυσκολια μας...δικια μογ περισσοτερο δυσκολια.

 

 

Καλημέρα!

 

Σίγουρα οι ασκησούλες που τους βάζει η δασκάλα είναι βοηθητικές. Και γενικώς η λογική του νηπιαγωγείου είναι να προετοιμάσει τα παιδιά για τη μετάβαση στην πρώτη δημοτικού. Επίσης θεωρώ αποτελεσματική και ενδιαφέρουσα την άσκηση με τον τίτλο του βιβλίου και τη ζωγραφιά που αναφέρεται παραπάνω, γιατί το παιδί μπαίνει τόσο στη διαδικασία της γραφής, όσο και της κατανόησης/ανάλυσης με παιγνιώδη τρόπο, χωρίς να του "κάνουμε μάθημα" με τη στενή έννοια του όρου, και τα άλλα "τρικ" μάθησης που αναφέρθηκαν.

 

Το ότι είναι γεννημένος στο τέλος της χρονιάς σίγουρα παίζει ρόλο, γιατί ακόμη και σε αυτές τις ηλικίες οι 3-4 μήνες κάνουν τη διαφορά. Και για σκέψου ένα παιδάκι που είναι συμμαθητής/συμμαθήτρια του γιού σου και έχει γεννηθεί γενάρη της ίδιας χρονιάς...έχουν διαφορά ένα χρόνο σχεδόν!Είναι πολύ πιθανό αυτό το τελευταίο να ξέρει και να διαβάζει και να γράφει...

 

Επίσης παίζει ρόλο το ότι είναι αγόρι. Τα κορίτσια σε γενικές γραμμές συγκεντρώνονται πιο εύκολα, είναι πιο μεθοδικά, πιο "ώριμα".

 

Είμαι υπέρ της πρόωρης μάθησης, αλλά έχει να κάνει και με την ιδιοσυγκρασία του παιδιού. Ξέρω παράδειγμα αδελφών που το ένα αναγνώριζε γράμματα κεφαλαία/μικρά κοντά στα δύο, στο προνήπιο έγραφε και διάβαζε απλές δισύλλαβες/τρισύλλαβες (όχι μπ-ντ-γκ και διφθόγγους) και στο νήπιο διαβάζει άνετα παιδικά βιβλιαράκια μόνο του... (όχι τους άθλιους εννοείται!!!)

όλα αυτά χωρίς πίεση ή μάθημα, μέσα από παιχνιδάκια σαν αυτά που αναφέρονται παραπάνω.Και όποτε έλεγε "μαμά βαρέθηκα", τα πάντα έκλειναν και βουρ για παιχνίδι!

 

Το αδελφάκι του από την άλλη (προνήπιο βέβαια), δεν έχει καμία διάθεση να μάθει τα γραμματάκια-κάνει βέβαια τις εργασιούλες του στην τάξη, προσπαθεί να μάθει να γράφει το όνομά του-άλλά δεν θα σκάσει κιόλας!!!-και απλώς αναγνωρίζει μερικά κεφαλαία.

 

Τώρα για να έρθω και στην ερώτησή σου, πιστεύω ότι θα πρέπει να συνεχίσεις αυτό που κάνεις, σε χαλαρούς ρυθμούς και με παιγνιώδη μορφή. Ένα δεκάλεπτο την ημέρα ή κάθε δεύτερη μέρα είναι αρκετό. Επίσης πολύ σημαντικό είναι να μην μάθει μόνο την αντιστοιχία γράμματος-εικόνας με το "όνομά του"-δηλ. το Β είναι το βήτα, αλλά είναι το βββ(ου) το βήτα, δηλ. "φωνούλες". Και στο καπάκι λεξούλα που αρχίζει από βήτα-βοριάς και ββουου κάνει ο βοριάς και πάει λέγοντας, το α το 'αλφα, το ο το όμικρον...

 

Πχ όταν περπατάτε στο δρόμο για την παιδική/το σούπερ, μπορείς να του λες "να μια γατούλα, με ποιο γράμμα αρχίζει?" Φυσάει αέρας δροσερός,...ΦΦΦΦ φυσάμε τα κεράκια όταν έχουμε γενέθλια, Ζζζζζ το ζουζούνι, κλπ-κλπ

 

Ακόμη, υπάρχουν βιβλιαράκια για παιδιά 5-7 ετών που ξεκινούν με ασκησούλες προγραφής και φτάνουν σε κάτι αντίστοιχο του "σκέφτομαι και γράφω" που είχαμε εμείς στα βιβλία του δημοτικού, καθώς και τα κλασικά "αλφαβητάρια" με γράμμα-λέξη-εικόνα.

 

Γενικώς μια τακτική επαφή με το κεφάλαιο αλφαβήτα, όχι πολλή ώρα, όταν το παιδάκι κουραστεί το αφήνουμε να παίξει, επικροτούμε την προσπάθεια, επιβραβεύουμε κάθε "κατάκτηση" με έπαινο, χειροκρότημα, ζήτω, (και αυτοκόλλητο) του λέμε ότι είμαστε περήφανες που καταφέρνει τόσα πολλά ενώ είναι παιδάκι, όταν δεν καταφέρει κάτι με την πρώτη του λέμε ότι είναι ικανό και θα τα καταφέρει την επόμενη φορά με εξάσκηση, ότι κανείς δεν ήξερε, ούτε η μαμά,κλπ-κλπ και ξανά την άλλη μέρα και σίγουρα κάτι καλό θα βγει...

 

Καλή επιτυχία!

Φιλικά,

Ελίνα

Link to comment
Share on other sites

Σωστα. Καποια παιδακια ομως δεν συνεργαζονται ούτε και για αυτά. Θέλω να πως πως ο γονιός δεν πρέπει να αποθαρρύνεται. Θα τα μάθουν στη Α Δημοτικού. Αυτό είναι σίγουρο. Ξεκινα με πολύ απλές λέξεις.Παπί, τοπι,μαμά θέλω να πω λέξεις με απλά σύμφωνα και φωνήεντα.Απλά στη γραφή εννοώ. Πάντως η φορά αν τη μάθει λάθος, δύσκολα τη διορθώνει. Εγώ διαπίστωσα ότι οι δάσκαλοι επιμένουν στη σωστή φορά διότι αυτη συνεπαγεται αργότερα γρήγορο γράψιμο και καλό γραφικό χαραχτήρα.

 

Έχεις δίκιο, και εμένα πριν 3 μήνες δεν καθόταν, δεν τον πίεσα, τον άφησα για ένα μήνα, πριν 2 μήνες του το ξαναπρότεινα, μου είπε όχι, τον άφησα πριν ένα μήνα μου είπε το μεγάλο ΝΑΙ. Συμφωνώ ότι δεν θέλει πίεση, απλώς διαφωνώ στο να μην το προτείνουμε 1 φορά στο τόσο (η ελπίδα πεθαίνει τελευταία), και να περιμένουμε να πάει δημοτικό και έχει ο θεός

 

Για την φορά των γραμμάτων έχεις δίκιο, μου το έχουν επισημάνει και από το σχολείο, θα το κάνω, απλώς φοβάμαι μήπως πω την λάθος κουβέντα την λάθος στιγμή:lol:

LAAFp2.png

 

JRM4p2.png

Link to comment
Share on other sites

Έχεις δίκιο, και εμένα πριν 3 μήνες δεν καθόταν, δεν τον πίεσα, τον άφησα για ένα μήνα, πριν 2 μήνες του το ξαναπρότεινα, μου είπε όχι, τον άφησα πριν ένα μήνα μου είπε το μεγάλο ΝΑΙ. Συμφωνώ ότι δεν θέλει πίεση, απλώς διαφωνώ στο να μην το προτείνουμε 1 φορά στο τόσο (η ελπίδα πεθαίνει τελευταία), και να περιμένουμε να πάει δημοτικό και έχει ο θεός

 

Για την φορά των γραμμάτων έχεις δίκιο, μου το έχουν επισημάνει και από το σχολείο, θα το κάνω, απλώς φοβάμαι μήπως πω την λάθος κουβέντα την λάθος στιγμή:lol:

 

Αν θες ψαξε να βρεις ενα βιβλιο γλωσσας Α δημοτικου(το πρωτο τευχος).Εκει θα δεις πως πρεπει να τον προχωρας ,με ποια γραμματα να ξεκινησεις. Τη σωστη φορα την υποδεικνυει το τευχος της γλωσας με τις εργασιες. Αλλα μπορεις και στο ιντερνετ να τη δεις. Όλα αυτά βέβαια με τη προϋπόθεση ότι το παιδί θέλει και μπορεί. Αν όχι, άστο. Δηλαδή στη Α Δημοτικού τι θα πρέπει να κανουμε;Υλη της Δευτερας;Αυτό με τη πρόωρη μάθηση δεν το καταλαβαίνω γιατί πρέπει να γινεται;

Link to comment
Share on other sites

Ο μικρος ειναι γεννημενος τελη Δεκεμβριου αρα ειναι ο μικροτερος της ταξης...και καταλαβαινω οτι ειναι κι αυτο ενα θεμα...στα πιο μεγαλα παιδακια εννοω ισως ειναι πιο ευκολα τα πραγματα, δεν ξερω.Επισης ειναι και αριστεροχειρας και εχουμε κι εκει τη δυσκολια μας...δικια μογ περισσοτερο δυσκολια.

 

Κι ο δικός μου είναι γεννημένος Δεκέμβρη και είναι αριστερόχειρας!

Στο νηπιο γράφανε πολλά! Είχανε και 2 βιβλιαράκια, ένα για γλωσσα και ένα για μαθηματικά. Ηταν απαίσια τα γράμματά του και έγραφε όπως λες ανάποδα, σαν να τα έβλεπε στον καθρέφτη τα γράμματα.

Μάλιστα είχα ρωτήσει αν τυχόν υπάρχει κίνδυνος να επαναλάβει το νήπιο λόγω που είναι μικρός και ρωτούσα μήπως έχει δυσκολίες στην κατανόηση και στο γράψιμο..... Από τη στιγμή που στο σχολείο δεν είχαν διαγνώσει κανένα πρόβλημα που θα απαιτούσε επανάληψη της τάξης, δεν το συζητούσαν καν. Απλά πάντα θα ήθελε άνθρωπο από πάνω του για βοήθεια στα μαθήματα στο μέλλον.

 

Σε πληροφορώ ότι έγινε αστέρι! Τα γράμματά του είναι καλύτερα και από των κοριτσιών, παρόλο που είναι αριστερόχειρας. Γράφει σαν κέντημα! Μαθαίνει 2 γλώσσες πολύ προχωρημένο επίπεδο (γιατί οι αριστερόχειρες είναι πανέξυπνοι) και κατανοεί τα πάντα από την παράδοση στο μάθημα. Απλά επειδή είναι μικρός πολύ σε σχέση με τους υπόλοιπους, το μυαλό του κυρίως είναι στο παιχνίδι..... και τσκακωνόμασε αρκετά. Είμαι όμως από πάνω του.

 

Διευκρίνισε μόνο το θέμα της δυσλεξίας, όσο μπορεί να φανεί από τώρα. Μήπως δηλ. βλέπουν γενικότερα θέματα οι νηπιαγωγοί που θα απαιτούσαν επανάληψη τάξης. Αλλιώς, αν δεν υπάρχει τέτοιο θέμα, θα εκτοξευθεί. Απλά εσένα θα σου βγει η ....ψυχή!:-P

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Καλημέρα. Εγώ έχω μεικτά αισθήματα γι' αυτή την ιστορία. Τι εννοώ: ο μεγάλος δεν είχε μάθει τίποτα στο νηπιαγωγείο, πέρα από τα κλασσικά, να γράφει το όνομά του με κεφαλαία και να αντιγράφει τίτλους από παραμύθια. Τα γράμματα πάντως δεν τα αναγνώριζε, ούτε ήξερε να πει την άλφα βήτα από έξω φυσικά. Στην πρώτη, έτυχε σε ένα τμήμα με 26 παιδιά, αρκετά αλλοδαπά και που, γενικά, δεν ήταν πολύ προχωρημένο. Η δασκάλα τους πολύ έμπειρη, 20+ χρόνια διδασκαλίας στην πρώτη-δευτέρα δημοτικού. Δεν τα πίεσε καθόλου, τους ξεκίνησε με αυτά που κάνουν στο προνήπιο. Μέχρι τα Χριστούγεννα, ο δικός μου διάβαζε άνετα. Κάποια δυσκολεύτηκαν λίγο περισσότερο, αλλά τα κατάφεραν. Μόνο ένα συλλάβιζε μέχρι και τη δευτέρα, αλλά οι γονείς έμαθα πως δεν ασχολούνται καθόλου.

 

Με τον μικρό τώρα: Νηπιαγωγείο, ίδια κατάσταση με τον μεγάλο. Εν τω μεταξύ όμως, κάνουμε λογοθεραπείες για την άρθρωση και το πρόβλημα διορθώνεται πολύ γρήγορα. Έχουμε λοιπόν μπροστά μας 3 μήνες εγκεκριμένων λογοθεραπειών, χωρίς αντικείμενο και μου λέει η κοπέλα, να του ξεκινήσω τα γραμματάκια; Επειδή θα ήταν από τα μικρά στην τάξη, λέω εντάξει. 'Ετσι φτάνουμε στην πρώτη δημοτικού γνωρίζοντας όλα τα γράμματα, να τα αναγνωρίζει, να τα γράφει, κεφαλαία και μικρά και να διαβάζει φωνούλες. Τυχαίνουμε σε ένα τμήμα με 19 παιδιά, κανένα αλλοδαπό, δασκάλα νέα και απαιτητική. Μες στα όλα από την αρχή, ορθογραφία, φωτοτυπίες κλπ. Πιστεύω πως, αν δεν είχαμε κάνει αυτή την προετοιμασία, θα είχαμε δυσκολευτεί πάρα πολύ και θα ήμουν όλη μέρα πάνω από το κεφάλι του, ενώ τώρα του ήρθαν όλα πιο φυσιολογικά. Και σχετικά, πάλι δεν ήταν ευχαριστημένη η δασκάλα στην αρχή, γιατί δεν την παρακολουθούσε και είχε το νου του πώς να παίξει. Τον χώρισε κι από τον κολλητό του στο θρανίο γι' αυτόν τον λόγο. Γενικά στη συνάντηση του Οκτωβρίου, όλο παράπονα ήταν για τα αγόρια...συμπεριφέρονται ακόμα σαν νήπια, έλεγε ( ο δικός μου δεν είχε κλείσει ούτε τα 6 ακόμα, στο μεταξύ). :roll:

 

Με λίγα λόγια, ο παράγων τύχη είναι καθοριστικός. Αν θέλετε να είσαστε 100% σίγουρες πως δε θα έχετε δυσάρεστες εκπλήξεις, θα χρειαστεί να κάνετε μια προετοιμασία από τώρα. Πιστεύω πάντως πως οι δασκάλες στην πρώτη, στο στυλ της δασκάλας του μικρού, δεν είναι ο κανόνας.

Link to comment
Share on other sites

Από τη δική μου εμπειρία, ένα παιδί που δεν έχει κάνει κάποια προετοιμασία στο νηπιαγωγείο, θα δυσκολευτεί μετά στην πρώτη δημοτικού, καθώς προχωρούν πολύ γρήγορα. Το έχουν σαν δεδομένο ότι ήδη ξέρει να γράφει το παιδί και πιο πολύ μου θυμίζει επανάληψη ο τρόπος διδασκαλίας.

Link to comment
Share on other sites

Βάλτε το παιδί να αντιγράφει, αλλά να αντιγράγει πράγματα με νοήμα, π.χ. μια λίστα για ψώνια (βάζουμε 3-4- προϊόντα μπροστά του και το βάζουμε να γράψει τη λίστα για το μάρκετ) ένα σημελιωμα για τον μπαμπά που θα λεει ότι πήγατε στην παιδική χαρά, μια κάρτα για τη γιαγιά, μια πρόσκληση σε πάρτυ, μια λίστα με τα βιβλία που θέλει να διαβάσετε μέσα στην εβδομάδα........

Οχι απλά κάτσε και γράψε το π, ή το τ..... Γιατί να τα γράψει; Ποιός ο λόγος; Αν όμως πρέπει να γράψει τη λέξη "ΠΗΓΑΜΕ" ή το "ΤΡΑΠΕΖΙ" για να πει στο μπαμπά π.χ. "ΠΗΓΑΜΕ ΕΞΩ. ΦΑΓΗΤΟ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ" να δείτε τι καλά που θα το γράψει!

 

Όσο για τα γράμματα και την αλφαβήτα...... Πάλι με παιογνιώση τρόπο! Δεν μαθαίνουμε το "άλφα είναι το γράμμα που αρχίζει η λέξη άνεμος". Αλλά "πες μου μια λέξη που αρχίζει από αααααα". Τα σύμφωνα δεν είναι "που", "γου", "του", αλλά "ππππ". "γγγγ", "τττττ" (ο ήχος τους, χωρίς ου απο πίσω) γιατί το παιδί δεν θα διαβάζει "μ-α-μ-α" αλλά "μου-α-μου-α" αν τα μάθει με το "ου".....

 

Γενικά στο νηπιαγωγείο περιμένιουμε από ένα παιδί στο τέλος της χρονιάς να μπορεί να γράψει απέξω το όνομα του με κεφαλαία και πεζά (μετα το Πάσχα τα πεζά), το όνομα του φίλου του άντε και 2-3 ακόμα ονόματα, να αντιγράφει λέξεις με κεφαλαία και πεζά και να βρίσκει λέξεις που αρχίζουν από συγκεκριμένους ήχους.

Στα μαθηματικά θέλουμε να αναγνωρίζει τους αριθμούς μέχρι το 10, να κάνει πρόσθεση και αφαίρεση στην πεντάδα (αν μπορεί χωρίς αντικέιεμνα είναι τέλειο), να μετράει αντικείμενα, να συνεχίζει να μετρλα από καόιο σημείο (π.χ. μέτρα από το 5 και πέρα), να αναγνωρίζει τα βασικά σχήματα, να ξέρει τις μερες τις εβδομάδας μπερδεμένες (δηλαδή ποια μέρα είναι μετά τη Δευτέρα; Ποιά μέρα είναι πριν την Πέμπτη;).

 

Αυτά βασικά! Και είναι έτοιμα για πρώτη!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Εγώ νομίζω ότι στην α' δημοτικού μπορεί το παιδί να ξεκινήσει από το σημείου που αφήνει επίσημα το νηπιαγωγείο, δηλαδή να μάθει να ξεχωρίζει τα γράμματα, ενδεχομένως και να συλλαβίζει κάποιες απλές συλλαβές. Και χρόνος υπάρχει και τα παιδιά ρουφούν τις πληροφορίες σαν σφουγγάρια. Στην πράξη από την Σεπτέμβρη μέχρι τον Δεκέμβριο της α' δημοτικού μαθαίνουν δύο γράμματα την εβδομάδα και βασικά μέχρι τα χριστούγεννα ασχολούνται ΜΟΝΟ με τα γράμματα και το ξεκλείδωμα του μηχανισμού της ανάγνωσης. Με λίγη πρακτική στο σπίτι, δεν νομίζω ότι ένα παιδί χωρίς μαθησιακό πρόβλημα να δυσκολευτεί. Όλα τα παιδιά ξέρουν να διαβάζουν στο τέλος της πρώτης. Παιδιά που ασχολούνται και λίγο οι γονείς, διαβάζουν και πολύ άνετα.

Link to comment
Share on other sites

Το καθε παιδακι εχει το δικο του ρυθμο. Εμενα ο δικος μου (νηπιο) δεν ενδιαφεροταν καθολου για το διαβασμα, παραμυθια παιδικα (κοκκινοσκουφιτσα , χιονατη, γουρουνακια, κατσικακια) δεν καθησε να τα διαβασουμε, δεν τα ξερει. Περσι προνηπιο αρχισε να ξεχωριζει γραμματα, και ξαφνικα το καλοκαιρι πηρε ενα παραμυθι και αρχισε να συλλαβιζει. Τωρα καθε βραδυ εχει στο κομοδινο του ενα βιβλιαρακι και ψιλοδιαβαζει.

Βλεποντας και απο την κορη μου (2α δημοτικου), οταν τα παιδια ξερουν πραγματα πηγαινοντας σχολειο, ειναι πιο ανετα και αυτα και εμεις οι μαμαδες. Και για μενα αυτο ειναι καλο γιατι ειναι πολλα αυτα που κανουν και δεν χρειαζεται να πιεζονται....

tndLp2.png

FgHKp2.png

Link to comment
Share on other sites

οταν τα παιδια ξερουν πραγματα πηγαινοντας σχολειο, ειναι πιο ανετα και αυτα και εμεις οι μαμαδες. Και για μενα αυτο ειναι καλο γιατι ειναι πολλα αυτα που κανουν και δεν χρειαζεται να πιεζονται....

 

Σε αυτό συμφωνώ. Το κάθε παιδί όμως καταλαβαίνει το ίδιο πότε είναι έτοιμο και το ζητάει. Κάποια παιδιά είναι έτοιμα το νήπιο για να διαβάσουν, ασχολούνται ενδιαφέρονται. Εκεί δεν θα του πεις βέβαια, δεν σου δείχνω, είσαι μικρός ακόμα.

Αν όμως δεν έχουμε τέτοια περίπτωση, οι βασικές γνώσεις, όπως τις περιέγραψε η emμaki παραπάνω, είναι περισσότερο από αρκετές. Απλά τα 6-7 έτη είναι μία ηλικία που τα περισσότερα παιδιά, χωρίς μαθησιακά προβλήματα, μπορούν να το χειριστούν με σχετική άνεση.

Link to comment
Share on other sites

Κανενα παιδι δεν θα μεινει χωρις να μαθει να γραφει και να διαβαζει. Απλα οταν ειναι μικρο και γινεται μεσα απο τη διαδικασια του παιχνιδιου (και οχι το "πρεπει" της πρωτης ταξης) ειναι πιο ευχαριστο, για ολους μας....

Η κορη μου απο περσι που πηγε σχολειο αρχισε να παιζει με το μικρο δασκαλα-μαθητη (μαντεψτε τι θα γινει οταν μεγαλωσει) και με απιστευτη μεταδοτικοτητα του εμαθε πραγματικα πολλα. Χτες φανταστειτε του μαθαινε προσθεσεις διψηφιων και ηρθαν ολο χαρα να μου τα δειξουν.....

tndLp2.png

FgHKp2.png

Link to comment
Share on other sites

Από τη δική μου εμπειρία, ένα παιδί που δεν έχει κάνει κάποια προετοιμασία στο νηπιαγωγείο, θα δυσκολευτεί μετά στην πρώτη δημοτικού, καθώς προχωρούν πολύ γρήγορα. Το έχουν σαν δεδομένο ότι ήδη ξέρει να γράφει το παιδί και πιο πολύ μου θυμίζει επανάληψη ο τρόπος διδασκαλίας.

 

Συμφωνώ με τα μπολντ. Τώρα το αν το έχουν δεδομένο ή όχι δεν ξέρω...

 

Επίσης η μεθοδολογία/αποτέλεσμα έχει να κάνει πάντα και με τη δασκάλα, είτε στο νηπιαγωγείο, είτε στην α΄δημοτικού.

Φιλικά,

Ελίνα

Link to comment
Share on other sites

Πιο παλια εγω ημουν της αποψης ότι καλυτερα να τα μαθουν στο σχολειο γιατι δεν ηθελα να του μαθω κτι εγω στραβα.Οταν όμως πηγε προνηπιο και ειδα ότι σαν παιδι δεν το εχει και πολύ με το διάβασμα...εννοω ολο γκρινιαζει και για το σχολειο...και για τις ασκήσεις...τοτε καταλαβα ότι είναι καλυτερα να παμε λιγο προετοιμασμένοι στο σχολειο...γιατι αλλιως αυτος θα δυσκολευτεί κι εμενα θα γινουν τα νευρα μου κροσια και δεν είμαι και πολύ της υπομονης.

 

Τα γραμματα στην αρχη κι εγω τα ελεγα αλφα,βητα αλλα επειδή το ψαχνω αρκετα το διαβασα ότι πρεπει να λεμε αα,βββ και όχι τα ονόματα των γραμματων.Απο τα φωνηεντα ξεκινήσαμε γιατι ηταν πιο ευκολο...εννοείται το παιδι δεν ξερει για συμφωνα φωνηεντα.Αν του πω πες μου έναν αριθμο από ο θα μπορει να μου πει.Αν του πω πες μου ένα ζωο από κκκ κολαει γιατι δεν το καταλαβαινει.Θεωρει δηλαδή ότι η λεξη κατσικα ξεκιναει από κα,η λεξη καγκουρό από κου....δεν κατανοει ότι ξεκινανε από το ιδιο γραμμα.Με τα φωνηεντα ειμαστε οκ.Ξερει να συλλαβιζει αλλα όχι να σπαει τη συλλαβή σε γραμματακια.

 

Παραμυθια κι εμενα φαρσι τα διαβαζει...αλλα δεν τα διαβαζει...απλα τα ξερει απεξω.κατι αγνωστο προφανως δε μπορει να διαβασει.Το να γραφει τα γραμματακια σωστα όχι δλδ από κατω προς τα πανω το θεωρω κι εγω βασικο γιατι αλλιως συνηθιζει ετσι και δυσκολα πιστευω θα το αλλαξει.Τον προσπαθω..του λεω δοκιμασε πχ να γραψεις το Σ όπως εγω ξεκινοντας από πανω προς τα κατω...το κανει αλλα όταν θα παει να το γραψει μονος του παλι αναποδα το ξεκιναει.

 

Εγω από φιλες μου δυστυχως και άλλες μαμαδες που ακουω ολες μου λενε ότι τα παιδακια τους ξερουν την αλφαβητα,πολλα ότι διαβαζουν κιολας.Δεν ξερω αν μου λενε ψεμματα.Ο βασικος μου ενδοιασμος είναι στο τι κανει μια δασκαλα μεσα σε μια ταξη.Μιλαμε παντα για πρωτη δημοτικου.Ακολουθει τους πιο προχωρημενουν μαθητες η το παει σιγα σιγα το πραγμα όπως οφειλει.Υποθετω αυτό εξαρτάται και από την κάθε δασκαλα.

 

Το κακο με το γιο μου είναι ότι είναι ένα παιδι που δε δεχεται διορθωσεις...εννοω αν γραψει κατι λαθος και τον διορθωσεις νευριαζει,στεναχωριεται και τα παραταει.Το είχαμε συζητησει και με τη δασκαλα στο προνηπειο και με τη νηπιαγωγο φετος.Μαλιστα η νηπιαγωγος φετος με καλεσε να μιλησουμε γιατι θεωρησε πως εγω ευθυνομαι γι αυτό..οτι είμαι πολύ αυστηρη η κατι τετοιο..όμως αυτό δεν ισχυει.Καθε μερα πχ που ερχεται από το σχολειο...μου λεει η δασκαλα με μαλωσε γιατι εκανα την ασκηση λαθος.Του εξηγω ότι όταν η δασκαλα τον διορθωνει δε σημαινει ότι τον μαλωνει...ότι ετσι ακριβως θα μαθει...ότι δεν εγινε κατι αν κανει λαθος αλλα αυτος το φερει βαρεως.Καποια στιγμη που είχαμε θεμα γιατι εγραφε το ονομα αναποδα...από δεξια προς αριστερα...μου ειπε είμαι το χειροτερο παιδι στο σχολειο γιατι μονο εγω δεν ξερω να γραφω το ονομα μου σωστα.Ολα αυτά μου δειχνουν ότι θα εχουμε θεμα στην πρωτη...τι να πω...θα αρχισω τη βαλεριανα.

 

Για να επαναλαβει το νηπειο δεν τίθεται θεμα...το συζητησα και αυτό αλλα και οι 2 δασκάλες μου ειπαν προχωραει μια χαρα ακομα κι αν καπου δυσκολευεται...θα συνεχισει κανονικα.

Link to comment
Share on other sites

Όσο για τα γράμματα και την αλφαβήτα...... Πάλι με παιογνιώση τρόπο! Δεν μαθαίνουμε το "άλφα είναι το γράμμα που αρχίζει η λέξη άνεμος". Αλλά "πες μου μια λέξη που αρχίζει από αααααα". Τα σύμφωνα δεν είναι "που", "γου", "του", αλλά "ππππ". "γγγγ", "τττττ" (ο ήχος τους, χωρίς ου απο πίσω) γιατί το παιδί δεν θα διαβάζει "μ-α-μ-α" αλλά "μου-α-μου-α" αν τα μάθει με το "ου".....

 

Γενικά στο νηπιαγωγείο περιμένιουμε από ένα παιδί στο τέλος της χρονιάς να μπορεί να γράψει απέξω το όνομα του με κεφαλαία και πεζά (μετα το Πάσχα τα πεζά), το όνομα του φίλου του άντε και 2-3 ακόμα ονόματα, να αντιγράφει λέξεις με κεφαλαία και πεζά και να βρίσκει λέξεις που αρχίζουν από συγκεκριμένους ήχους.

Στα μαθηματικά θέλουμε να αναγνωρίζει τους αριθμούς μέχρι το 10, να κάνει πρόσθεση και αφαίρεση στην πεντάδα (αν μπορεί χωρίς αντικέιεμνα είναι τέλειο), να μετράει αντικείμενα, να συνεχίζει να μετρλα από καόιο σημείο (π.χ. μέτρα από το 5 και πέρα), να αναγνωρίζει τα βασικά σχήματα, να ξέρει τις μερες τις εβδομάδας μπερδεμένες (δηλαδή ποια μέρα είναι μετά τη Δευτέρα; Ποιά μέρα είναι πριν την Πέμπτη;).

 

Αυτά βασικά! Και είναι έτοιμα για πρώτη!

 

Την είχα την υποψία ότι το έκανα λάθος!

Να υποθέσω ότι όταν λες αντικείμενα εννοείς και δάχτυλα? Σαν πρώτη επαφή με την πρόσθεση και την αφαίρεση με ποιον άλλο τρόπο θα μπορούσαν να ξεκινήσουν? ή εννοείς ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς (νηπιαγωγείο) να το έχουν καταφέρει?

LAAFp2.png

 

JRM4p2.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...