Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Love Parents.org.gr? Tell a friend!

TEST ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ (Α'-ΤΕΣΤ)


Recommended Posts

Καλημερα!

Μηπως γνωριζει καποια για αυτο το τεστ? Ποτε γινεται και απο ποιους? Θεωρουνται τα αποτελεσματα "εγκυρα". Τι δεξιοτητες περιλαμβανει?

Ευχαριστω εκ των προτερων!

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


Καλησπερα. Θα ηθελα ν εκφρασω κ εγω την γνωμη μου, απο επαγφελματικη αποψη και εμπειρια.

 

Το Α-τεστ ειναι ενα τεστ που πολυ επιφανειακα εξεταζει καποιους τομεις. Υπαρχει κ ενα αλλο τεστ, απο ελληνα ψυχολογο, του πανεπιστημιου Αθηνων, σταθμισμενο στην Ελλαδα, που γινεται σε παιδια ηλικιας 5-10 ετων και ονομαζεται "Αθηνά". Πολλοι δημοσιοι φορεις το χρησιμοποιουν για διαγνωση σχολικης ετοιμοτητας, ενω χρησιμοποιειται κ για διαγνωση δυσκολιων μαθησης.

 

Περιεχει εξεταση πολλων περισσοτερων τομεων αναπτυξης του παιδιου και κατα την γνωμη μου ειναι πιο αξιοπιστο. Μεσα απο δραστηριοτητες, ελεγχεται η μνημη, η αντιγραφη σχηματων, η γραφοφωνολογικη ενημεροτητα, οι γλωσσικες αναλογιες, η ολοκληρωση παραατασεων...

 

Εχω εκπαιδευτει στην χροηγηση του συγκεκριμενου τεστ, οποτε αν καποια μανουλα ενδιαφερεται, ειμαι στην διαθεση της.

Ποτέ δεν μας δίνεται κάτι που δεν μπορούμε να αντέξουμε...

 

Link to comment
Share on other sites

mariadi αν εχεις την καλοσυνη πες μας λίγο περισσοτερα για αυτο το τεστ που λες, προσωπικα θα με ενδιέφερε να μαθω γιατι δεν το γνωρίζω ...

 

Ποια ειναι ακριβώς η ειδικότητά σου; Δουλεύεις σε κάποιο ιδιωτικο κεντρο;

1aLup3.png

 

BtUIp3.png

Link to comment
Share on other sites

Το τεστ αυτο εχει φτιαχτει απο την ομαδα του καθηγητη Ιωαννη Παρασκευοπουλου απο το Πανεπιστημιο Αθηνων και οπως ειπα εχει σταθμιστει στην Ελλαδα (πολυ σημαντικο). Περιλαμβανει 15 κλιμακες αξιολογησης και διαρκει αρκετη παραπανω ωρα απο το Α' τεστ. Διαρκει περιπου 1,5 ωρα.

 

Εξεταζει γλωσσικες αναλογιες, αντιγραφη σχηματων, λεξιλογιο, ακουστικη διακριση, φωολογικη ενημεροτητα, οπτικη και ακουστικη μνημη, μνημη αλληλουχιων, οπτικη αντιληψη, οπτικοκινητικο συντονισμο, χρονικο και χωρικο προσανατολισμο, πλευριωση.

 

Σε μικρες ηλικιες χρησιμοππιειται ως screening, σε μεγαλυτερες ομως, διαπιστωνονται δυσκολιες μαθησης. Ειναι αρκετα αξιοπιστο και εγκυρο.

 

Εγω ειμαι εργοθεραπευτρια και διατηρω δικο μου κεντρο ειδικων θεραπειων, αποκλειστικα για το παιδι. Το εχω εφαρμοσει σε πολλα παιδια, οποτε εχω την εμπειρια του.

Ποτέ δεν μας δίνεται κάτι που δεν μπορούμε να αντέξουμε...

 

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

To test αυτο απευθυνεται σε καποιο συγκεκριμενο ηλικιακο γκρουπ, γιατι μιλας για παδιά σε μικρες και μεγάλες ηλικίες ... απο την εμπειρία σου πια εινια η καταλληλοτερη ηλικια να εφαρμοστει ωστε να εχουμε οσο το δυνατον μια ασφαλέστερη διαγνωση;

Ρωτάω γιατι το τεστ σχολικης ετοιμοτητας απευθυνεται σε μαθητες που θα παρακολουθήσουν την α δημοτικου και κατα κάποιο τροπο ελέγχει το κατα πόσο ειναι ετοιμοι ... ισχύει το ίδιο και για το τεστ Αθηνά ή εχει μεγαλυτερο εύρος ;;;

1aLup3.png

 

BtUIp3.png

Link to comment
Share on other sites

Συγνωμη που αργω να απαντησω, αλλα ειμαι απο το πρωι μεχρι το βραδυ στην δουλεια κ μπαινω κυριως τετοιες ωρες.

 

Λοιπον, το τεστ απαυθυνεται σε παιδια ηλικια 5 ετων εως 9 ετων και 11 μηνων. Στις μικρες ηλικιες, δηλαδη 5-6 ετων χρησιμοποιειται ως διαγνωστικο για τις δεξιοτητες που απαιτουνται για το σχολειο. Καποια κεντρα ψυχικης υγειας κανουν το τεστ σε παιδια νηπιαγωγειου για να δουν αν θα μπορεσουν αργοτερα να ανταποκριθουν στις απαιτησεις της πρωτης δημοτικου. Επειδη το τεστ εχει δοκιμασιες αναλογως την ηλικια του παιδιου, δεν περνανε ολα τα παιδια τις ιδιες δοκιμασιες. Σε μεγαλυτερες ηλικιες, μπορω να πω οτι διαπιστωνονται μελλοντικες δυσκολιες στην μαθηση (6-7,5 ετων), ενω στα μεγαλυτερα παιδια, απλα διαπιστωνονται κ πολλες φορες επιβεβαιωνονται οι δυσκολιες.

 

Ειναι αρκετα αξιοπιστο το τεστ, αφου ελεγχει αρκετους τομεις αναπτυξης. Δυστυχως, για λογους δεοντολογιας δεν μπορω να πω πολλες λεπτομερειες σχετικα με τις δοκιμασιες του. Επειδη ομως εψαξα και τα δυο τεστ, επελεξα να εκπαιδευτω στο Αθηνά.

 

Για οποιαδηποτε αλλη πληροφορια, ειμαι στην διαθεση σας!

Ποτέ δεν μας δίνεται κάτι που δεν μπορούμε να αντέξουμε...

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Γνωρίζετε πότε και πού μπορούμε να κάνουμε στα παιδιά μας αυτό το τέστ???? είναι υποχρεωτικό???? γίνεται στο νήπιο ή εμείς πρέπει αν θέλουμε να το κάνουμε στα παιδιά μας???? έχει κάποιο κόστος????

 

Και σε περίπτωση που το κάνουμε και βγεί αρνητικό τί γίνεται???? υποχρεωτικά το παιδί ξαναπάει νήπιο ή είναι στην κρίση μας????

Link to comment
Share on other sites

Το α-τεστ είναι ένα τεστ ανίχνευσης δυσκολιών μαθησιακών, αδρής-λεπτης κίνησης, κοινωνικών δεξιοτήτων κτλ.

Είναι ένα πολύ γρηγορο και επιφανειακό τεστ κατά τη γνώμη μου(ως ειδικός μιλάω).

¨Οπως και να έχει δεν είναι υποχρεωτικό, γίνεται σε διάφορα κέντρα ειδικών θεραπειών όπου υπάρχουν θεραπευτές που έχουν εκπαιδευτεί πάνω σε αυτό.

Καλό είναι να γίνεται την άνοιξη όπου το παιδί πηγαίνει νηπιαγωγείο για να δείξει πιο σωστά αποτελέσματα.

Εάν βγει κακή βαθμολογία τότε θα πρέπει το παιδί να παραπεμφει σε αναπτυξιολόγο όπου εκείνος με μεγαλύτερη ακρίβεια θα κρίνει εάν το παιδί είναι ή όχι ικανό να παρακολουθήσει την Α δημοτικού.

Link to comment
Share on other sites

Είμαι νηπιαγωγός. Παλαιότερα μαθητές μου που είχαν κάνει το test έδειξε μια τελείως διαφορετική εικόνα από αυτή που είχα εγώ μέσα στο νηπιαγωγείο (τα απαιδιά αυτά παρουσιάζονταν με αδυναμίες). Συνέστησα στους γονείς να αγνοήσουν τα αποτελέσματα. Τα παιδιά αυτά είχουν πολύ καλή πορεία στο δημοτικό, αντίθετα με τιε προβλέψεις του test.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Το γνωρίζω το τεστ, ειναι απο τα "καλά" τεστ με την έννοια οτι εξετάξει πολλές δεξιότητες του παιδιού. Ωστόσο υπάρχουν και άλλα τεστ ανίχνευσης μαθησιακών δυσκολιών, προβλημάτων λόγου, κινητικότητας κτλ τα οποία είναι εξίσου καλά και πιο "εξειδιεκευμένα". Πανάκεια δεν είναι κανένα. Το έμπειρο "μάτι" του θεραπευτή που αξιολογεί σε συνδιασμό με το καταλληλότερο τεστ και την εικόνα που έχει ο εκπαιδευτικός στην τάξη(στον Νηπιαγωγό αναφέρομαι) είναι η καλύτερη άποψη που μπορεί να πάρει ο γονιός.

Αν επιτρέπεται, ποιο τομέα της ανάπτυξης του παιδιού σας ενδιαφέρει να εξετάσετε;

 

Όσο για τον αναπτυξιολόγο που αναφέρει η/ο Φασόλι δεν νομίζω οτι είναι ο αρμόδιος να κρίνει τη σχολική ετοιμότητα. Αν ένα παιδί παρουσιάζει κάποια δυσκολία που σχετίζεται με το μαθησιακό κομμάτι παραπέμπεται απο το σχολείο (νηπιαγωγείο) σε ΚΕΔΔΥ ή ιατροπαιδαγωγικό κέντρο και εκεί αξιολογείται απο παιδοψυχιάτρο-λογοπεδικό-ειδικό παιδαγωγό. Αν χρειάζεται αναπτυξιολόγος θα το συστήσει ο παιδίατρος που θα υποψιαστεί οτι κάτι "δεν πάει καλά" σχετικά με την ανάπτυξη του παιδιού.

Link to comment
Share on other sites

Πανάκεια δεν είναι κανένα. Το έμπειρο "μάτι" του θεραπευτή που αξιολογεί σε συνδιασμό με το καταλληλότερο τεστ και την εικόνα που έχει ο εκπαιδευτικός στην τάξη(στον Νηπιαγωγό αναφέρομαι) είναι η καλύτερη άποψη που μπορεί να πάρει ο γονιός.

 

Ακριβώς. Η εικόνα του παιδιού στην τάξη και η αλληλεπίδραση με τα άλλα παιδιά είναι πράγματα που μόνο η νηπιαγωγός του μπορεί να γνωρίζει. Το τεστ από μόνο του δεν αρκεί για να έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα.

 

Όσο για τον αναπτυξιολόγο που αναφέρει η/ο Φασόλι δεν νομίζω οτι είναι ο αρμόδιος να κρίνει τη σχολική ετοιμότητα. Αν ένα παιδί παρουσιάζει κάποια δυσκολία που σχετίζεται με το μαθησιακό κομμάτι παραπέμπεται απο το σχολείο (νηπιαγωγείο) σε ΚΕΔΔΥ ή ιατροπαιδαγωγικό κέντρο και εκεί αξιολογείται απο παιδοψυχιάτρο-λογοπεδικό-ειδικό παιδαγωγό. Αν χρειάζεται αναπτυξιολόγος θα το συστήσει ο παιδίατρος που θα υποψιαστεί οτι κάτι "δεν πάει καλά" σχετικά με την ανάπτυξη του παιδιού.

 

Συμφωνώ απόλυτα. Υπάρχουν περιπτώσεις που δεν ανήκουν στην αρμοδιότητα του αναπτυξιολόγου και που όμως χρήζουν έρευνας για την ετοιμότητα ή μη του παιδιού. Γι αυτό και αρμόδια για την αξιολόγηση είναι τα ΚΕΔΔΥ και τα ιατροπαιδαγωγικά κέντρα.

Link to comment
Share on other sites

Κ εγώ συμφωνώ με μενα :) :) Επειδή σήμερα ήμουν σε ένα ΚΕΔΔΥ και κάναμε αυτή την κουβέντα περί της "ανίχνευσης" των Μ.Δ στα παιδιά της προσχολικής (4+) να τονίσουμε εδώ οτι όταν μιλάμε για τον νηπιαγωγό εννουμε τον νηπιαγωγο όχι όλες τις άλλες ειδικότητες που φροντίζουν παιδιά. Δεν υποτιμώ την δουλειά τους σε καμία περίπτωση απλά είναι ο πρώτος εκπαιδευτικός που έχουν τα παιδιά, αυτός που έχει εκπαιδευτεί για την εκπαίδευση νηπίων και ως ένα βαθμό έχει εκπαιδευτεί να είναι ο πρώτος που εντοπίζει μαθησιακά προβλήματα,να ενημερώνει τους γονείς, τους πιο αρμόδιους φορείς και να παρεμβαίνει για να βοηθήσει το παιδί με την συνδρομή τους.

Αν είχαμε καλύτερη προσχολική εκπαίδευση(Νηπιαγωγείο) με μικρότερο αριθμό παιδιών ανα εκπαιδευτικό σίγουρα τα παιδιά δεν θα αντιμετώπιζαν τόσα μαθησιακά προβλήματα σε μεγαλύτερες τάξεις.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

να προσθέσω ότι ευτυχώς ή δυστυχώς ότι και να δείξει το οποιοδήποτε τεστ μόνο με τη συναίνεση του γονέα επαναλαμβάνει το παιδί το νηπιαγωγείο ή κάποια τάξη/...

 

Πάντως τα δικά μου διδυμάκια φέτος επαναλαμβάνουν το νηπιαγωγείο και όχι γιατί δεν ήταν έτοιμα να πάνε στο δημοτικό αλλά επειδή έχουν κάποια προβληματάκια στην άρθρωση του λόγου αλλά όχι στην δομή του, σκέφτηκα οτι θα ήταν καλύτερα να τα αφήσω να ωριμάσουν λίγο παραπάνω για να ωριμάσουν. Οπότε σε συνεργασία με το ιατροπαιδαγωγικό κέντρο του ΙΚΑ ζήτησαμε την επανάληψη του νηπιαγωγείου και πραγματικά καθόλου δεν μετανιώνω γι' αυτό, εξαλλου κάποιες ευαισθησίες στο αναπνευστικό μας είχαν κρατήσει μακρυά από το προνήπιο, επομένως τώρα είναι σαν να είχαμε κάνει νήπιο και προνήπιο. Τώρα όσον αφορά το Α-Τέστ το είχα κάνει και στον μεγαλύτερο μου γιό πρίν πάει στο σχολείο και πιστεύω οτι είναι ένα εργαλείο που αν χρησιμοποιηθεί σωστά μπορεί να εξάγει χρήσιμα συμπεράσματα αλλά και ενδείξεις για πιθανές αδυναμίες σε κάποιους τομείς που μπορούν να αντιμετωπιστούν κατάλληλα, φέτος θα το κάνω και στα μικρά μου για να είμαι ποιό σίγουρη για αυτά και να ξέρω που ακριβώς κινούμαι. Το συμπέρασμα μου λοιπόν είναι οτι όποια μαμά έχει κάποιες ανησυχίες και αμφιβολίες σχετικά με την ετοιμότητα του παιδιού της να πάει σχολείο καλό θα ήταν να το κάνει και μπορεί πραγματικά να εντοπίσει κάτι που το ένιωθε οτι δεν ήταν όπως έπρεπε αλλά δεν μπορούσε να το προσδιορίσει ώστε να βοηθήσει το μικρό της στην σχολική του πορεία.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Όχι δεν είναι. Δεν αποτελεί μέρος της συνηθισμένης διαδικασίας μετάβασης στο δημοτικό ούτε προαπαιτούμενο. Εφαρμόζεται από ειδικούς παιδαγωγούς εκπαιδευμένους σε αυτό σε περιπτώσεις που κάτι μας ανησυχεί.

FLcUp3.png0BQfp3.png
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Μερικες φορες αναρωτιεμαι αν το παιδι μου που φοιτα στο νηπιαγωγειο εχει καποιο μαθησιακο προβλημα και εγω απλα δεν το βλεπω γιατι ως μαμα <<κουκουβαγια>> μου φενεται εξυπνο.Πιστευετε οτι η νηπιαγωγος του αν ανησυχουσε για κατι [/b]θα μου το ελεγε;

Link to comment
Share on other sites

Κι εμάς στον παιδικό μας έκαναν τεστ Παυλίδη, δεν ξέρω αν είναι το ίδιο ή αν είναι ένα. Πάντως και βέβαια θα σου έλεγε η νηπιαγωγός αν έβλεπε κάτι, μην ανησυχείς άδικα.

Link to comment
Share on other sites

Κι εμάς στον παιδικό μας έκαναν τεστ Παυλίδη, δεν ξέρω αν είναι το ίδιο ή αν είναι ένα. Πάντως και βέβαια θα σου έλεγε η νηπιαγωγός αν έβλεπε κάτι, μην ανησυχείς άδικα.

 

Το τεσδτ του Παυλίδη είναι τελείως διαφορετικό πράγμα. Μετρά τις κινήσεις των ματιών του παιδιού (οφθαλμοκινηση) και υποτίθεται κάνει διάγνωση δυσλεξίας.

Το 'υποτίθεται' το λέω γιατί στη διεθνή βιβλιογραφία υπάρχουν πολλά ερωτηματικά γι' αυτό. Μάλιστα ερευνητές που θεωρούνται 'κεφάλια' στο αντικείμενο μόλις ακούσουν το όνομα του Παυλίδη απλά σκάνε στα γέλια.

Προσωπική άποψη για το θέμα δεν έχω (ή δεν θέλω να την εκφράσω).

Αυτό που με 'χαλάει' εμένα είναι όλο το εμπόριο που έχει αναπτυχθει γύρω από το τεστ του, με franchise ανά τη χώρα, όπου με παχυλη αμοιβή χορηγείται το τεστ και με ακόμα πιο παχυλη αμοιβή δίνονται τα αποτελέσματά του.

Link to comment
Share on other sites

Το τεσδτ του Παυλίδη είναι τελείως διαφορετικό πράγμα. Μετρά τις κινήσεις των ματιών του παιδιού (οφθαλμοκινηση) και υποτίθεται κάνει διάγνωση δυσλεξίας.

Το 'υποτίθεται' το λέω γιατί στη διεθνή βιβλιογραφία υπάρχουν πολλά ερωτηματικά γι' αυτό. Μάλιστα ερευνητές που θεωρούνται 'κεφάλια' στο αντικείμενο μόλις ακούσουν το όνομα του Παυλίδη απλά σκάνε στα γέλια.

Προσωπική άποψη για το θέμα δεν έχω (ή δεν θέλω να την εκφράσω).

Αυτό που με 'χαλάει' εμένα είναι όλο το εμπόριο που έχει αναπτυχθει γύρω από το τεστ του, με franchise ανά τη χώρα, όπου με παχυλη αμοιβή χορηγείται το τεστ και με ακόμα πιο παχυλη αμοιβή δίνονται τα αποτελέσματά του.

 

Θέλω πολύ να μου πεις τη γνώμη σου για τον συγκεκριμένο έστω και με πμ. Εμείς είχαμε στον παιδικό πέρυσι ένα κοριτσάκι με σοβαρές διανοητικές διαταραχές, που όμως οι γονείς δε δέχονταν να εξεταστεί και έτσι η διευθύντρια αναγκάστηκε να φέρει για όλα τα παιδάκια αυτούς τους ειδικούς του κ. Παυλίδη να κάνουν το τεστ. Σε τηλεφωνική επικοινωνία εγώ απαγόρευσα να καλωδιώσουν το παιδί μου και να του κάνουν οτιδήποτε χωρίς να είμαι παρούσα, και μου είπε οτι επειδή είναι πολύ μικρά, το τεστ θα γινόταν με ζωγραφική και εικόνες. Και έτσι έγινε. Τελικά το κοριτσάκι πάλι δεν εξετάστηκε, δε δέχτηκαν οι γονείς.

 

Απλά επειδή η κολλητή μου γύρισε προχτές ενθουσιασμένη από ομιλία του κ. Παυλίδη και το κέντρο του είναι εξαιρετικά κοντά μου, έλεγα αν έχει και άλλες ειδικότητες εκεί, να πάω μια βόλτα.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...