Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Love Parents.org.gr? Tell a friend!

Τι διδάσκουν επιτέλους στα σχολεία ;;;


Recommended Posts


Διαφημίσεις


  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Θα ήθελα πολύ να είχα στα χέρια μου όλα αυτά τα βιβλία που αναφέρει η κυρία και να ανατρέξω στις σελίδες τους..Νομίζω όμως οτι είναι κάπως υπερβολική στις απόψεις της κ στα συμπεράσματα της..Σίγουρα υπάρχουν βιβλία που δεν είναι και τόσο καλογραμμένα, άλλα που σε πολλά σημεία τους είναι δυσνόητα ή που περιέχουν ανακρίβειες-που ομως διορθώνονται-αλλά πραγματικά δεν πιστεύω οτι τόοοοσα πολλά βιβλία-ή τόσα πολλά κομμάτια μέσα στα βιβλία- γράφτηκαν με σκοπό να "βιάσουν το νου των παιδιών μας κ να τα μετατρέψουν σε νέους γενίτσαρους".

Εξάλλου υπάρχουν τόσοι εξαίρετοι δάσκαλοι που πιστεύω πως αν ήταν τόσο τραγικά τα πράγματα θα είχε ήδη γίνει κάποια κίνηση, καποια οργανωμένη διαμαρτυρία στο Υπουργείο.Σίγουρα όλοι αγαπάμε την Ελλάδα μας και οι περισσότεροι είμαστε Χριστιανοί με σεβασμό στην Πίστη μας...

Ας μην υπερβάλλουμε όμως και ας μην ψάχνουμε αφορμές και αιτίες εκεί που δεν υπάρχουν. Εξάλλου τα περισσότερα απο αυτά που αναφέρει η κυρία τα έχει εντοπίσει στο βιβλίο της Γλώσσας και όχι στο βιβλίο των Θρησκευτικών.Οι προβληματισμοί ενος παιδιού μετανάστη δεν είναι κακοί-γνώμη μου-αντίθετα δίνουν τροφή για σκέψη.Τις ίδιες απορίες εξάλλου έχουν και πολλά Ελληνόπουλα..Όσο για τα Τούρκικα ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί δεν πρέπει κάποιος να τα μιλαέι ή να θέλει να τα μάθει...Οτι ας πούμε -με βάση την ιστορία παλαίοτερη κ σύγχρονη-τα Γερμανικά είναι καλύτερα;Ή τα Αγγλικα/Αμερικάνικα...

Όσο για το Ρωμανό τον Μελωδό δεν τον κάνει αιρετικό το γεγονός οτι μπορεί να αντλούσε κάποια απο τα θέματα του απο τα Απόκρυφα Ευγγέλια τα οποία αποτελούσαν πηγές για πολλούς εξαίρετους Εκκλησιαστικούς συγγραφείς..

Η γνώμη μου.. ;)

BmA2p2.png
Link to comment
Share on other sites

Μου ήρθε σήμερα ένα email με τον παρακάτω σύνδεσμο:

http://freedomhellas.blogspot.gr/2012/07/blog-post_1798.html?spref=fb

 

Αναφέρεται σε καταγγελία απο Ελληνίδα μητέρα για τα σχολικά βιβλία!

 

Θα ήθελα να ακούσω τις γνώμες σας...

Πολλά βιβλία είναι κακογραμμένα, αυτό είναι σίγουρο. Το αν υπάρχει παρασκήνιο και ιδιοτέλεια, μεγααααάλο θέμα..

 

Να προσθέσω κι αυτό στο γενικότερο συλλογισμό : http://www.enikos.gr/society/59174,To_oy_exafanise_h_kai_w.html

 

Θα μ' ενδιέφερε πολύ η γνώμη των εκπαιδευτικών του φόρουμ.

Link to comment
Share on other sites

Τα σχολικα βιβλια θελουν ΠΕ-ΤΑ-ΜΑ!!!

Ειχα ανοιξει και εγω ενα παρομοιο θεμα.

Στο σχολικο βιβλιο αναγνωσης του ανοιψιου μου (Δευτερα Δημοτικου) υπαρχει ενας απιστευτος διαλογος με ενα σαλιγκαρι αν δεν κανω λαθος που "ψευδιζει".

Σε μια ομιλια που εγινε στην Αθηνα,ετυχε και ημουν παρουσα στα τελευταια λεπτα,ενας ψυχολογος υποστηριζε οτι με τετοια κειμενα μαθαινουν στα παιδια μας να ψευδιζουν θελωντας και μη!

Πολυ στεναχωρηθηκα που δεν προλαβα ολη την ομιλια.Ακουστηκαν ενδιαφεροντα πραγματα.

Στο αναγνωστικο της ανοιψιας μου,Δευτερα Γυμνασιου,υπαρχει ενα γραμμα.Αντι να υπαρχει ενα λογικο κειμενο με νοημα ....το γραμμα μιλαει για ερωτικα ειδηλια(δεν ξερω πως γραφεται η λεξη),για περιοδικα που θελει η αποστολεας του γραμματος να λαβει απο την παραληπτρια και τελος αφηνει σεξουαλικα υπονοουμενα με μια γραβατα ή πουλοβερ δεν θυμαμαι καλα που φορεθηκε και εκανε παταγο στο γραφειο κτλ!

Η κουταμαρα και η ανοησια σε ΟΛΟ ΤΗΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ!!

 

Τα βιβλια των μαθηματικων και της φυσικης ειναι επιεικως πολυ κακογραμμενα!

Μην μιλησω για τα βιβλια της ιστοριας!!

Link to comment
Share on other sites

Στο σχολικο βιβλιο αναγνωσης του ανοιψιου μου (Δευτερα Δημοτικου) υπαρχει ενας απιστευτος διαλογος με ενα σαλιγκαρι αν δεν κανω λαθος που "ψευδιζει".

Σε μια ομιλια που εγινε στην Αθηνα,ετυχε και ημουν παρουσα στα τελευταια λεπτα,ενας ψυχολογος υποστηριζε οτι με τετοια κειμενα μαθαινουν στα παιδια μας να ψευδιζουν θελωντας και μη!

 

Δλδ ένα παιδί δευτέρας δημοτικού, που έχει αναπτυχθεί σωστά ο λόγος του μέχρι τότε και δεν έχει θέματα τραυλισμού, ψευδισμού κλπ, θα διαβάσει ένα κειμενάκι σε ένα βιβλίο του και μετά θα αρχίσει να ψευδίζει; Αυτό ισχυριζόταν ο ψυχολόγος; Θα αλλάξει ο τρόπος που το παιδί εκφέρει το σ (που έχει να κάνει με τον τρόπο που κινεί και τοποθετεί τη γλώσσα), από ένα κείμενο που θα διαβάσει; Και πραγματικά θα ήθελα να ακούσω πώς αιτιολογεί το "θέλοντας και μη"..

Time flies like the wind; fruit flies like bananas
 

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Δλδ ένα παιδί δευτέρας δημοτικού, που έχει αναπτυχθεί σωστά ο λόγος του μέχρι τότε και δεν έχει θέματα τραυλισμού, ψευδισμού κλπ, θα διαβάσει ένα κειμενάκι σε ένα βιβλίο του και μετά θα αρχίσει να ψευδίζει; Αυτό ισχυριζόταν ο ψυχολόγος; Θα αλλάξει ο τρόπος που το παιδί εκφέρει το σ (που έχει να κάνει με τον τρόπο που κινεί και τοποθετεί τη γλώσσα), από ένα κείμενο που θα διαβάσει; Και πραγματικά θα ήθελα να ακούσω πώς αιτιολογεί το "θέλοντας και μη"..

 

 

Προτιμας το παιδακι σου να διαβαζει ενα κειμενο με νοημα,σωστη ορθογραφια και συνταξη ή ενα κειμενο οτι να'ναι,με λεξεις αντι για "Γεια σου,τι κανεις?" να υπαρχει το "Γειαθ,τι κανειθ?"

 

Δεν θυμαμαι πως το δικαιολογησε ο ψυχολογος,εχει περασει καιρος απο την ομιλια.Ισως και πανω απο χρονο.Ξενοδοχειο Πρεζιντεντ.Αν καποιος αλλος που ηταν παρων θυμαται ας μας πει περισσοτερα.

Link to comment
Share on other sites

κοριτσια καλησπερα,,,,απο τη στιγμη που δεν εχουμε ολοκληρα τα κειμενα δε μπορουμε να βγαλουμε ασφαλη συμπερασματα,,,,,μπορει πχ αυτο που αναφερει η κουκ με το σαλιγκαρι να ειναι κατι που να αφορα παιδια που εχουν μια δυσλεξια και πως θα πρεπει τα αλλα παιδια να το αντιμετωπιζουν πχ να μη κοροϊδευουν,,,,,το ιδιο ισχυει και γιατ η ''καταγγελια'' της μητερας ,,,,

 

εγω αυτο που εχω παρει χαμπαρι και εχω βγαλει μια γνωμη γενικα ειναι οτι πηγε να γινει μια προσεγγιση στην ιστορια πχ με κριτηρια ιστορικοτητας και οχι φανατισμου και δογματισμου και πολλοι εχουνε αντιρρησεις σε αυτο και τρεχουν και φωναζουν χωρις να δεχονται οτι αυτο που καποτε μαθαμε τελικα μπορει και να μην ειναι τοσο αληθινο αλλα παραποιημενο,,,,ναι οτι μπορει να εγινε προχειροδουλεια το δεχομαι (σε αντιθετη περιπτωση θα μου προκαλουσε εκπληξη ),,,αλλα μεχρι εκει,,,σφαχτε με τωρα :ΡΡΡ

μαιμουδακι 08/05/07

αγριοκατσικο 01/12/09

Link to comment
Share on other sites

Προτιμας το παιδακι σου να διαβαζει ενα κειμενο με νοημα,σωστη ορθογραφια και συνταξη ή ενα κειμενο οτι να'ναι,με λεξεις αντι για "Γεια σου,τι κανεις?" να υπαρχει το "Γειαθ,τι κανειθ?"

 

Δεν θυμαμαι πως το δικαιολογησε ο ψυχολογος,εχει περασει καιρος απο την ομιλια.Ισως και πανω απο χρονο.Ξενοδοχειο Πρεζιντεντ.Αν καποιος αλλος που ηταν παρων θυμαται ας μας πει περισσοτερα.

 

Απλώς ρωτάω γιατί αν είναι τόσο εύκολο να ψευδίζουν τα παιδιά, μήπως πρέπει να απαγορεύσουμε τις ταινίες του Ντόναλντ Ντακ, του Τουίτι και λοιπών χαριτωμένων ηρώων με τους οποίους το μέσο παιδί περνάει πολύ περισσότερες ώρες από ό,τι σε ένα κείμενο;

 

Όσο για τη σωστή ορθογραφία, δεν νομίζω να την κάνει το σωστό ή λάθος βιβλίο... Κι εδώ μέσα από τα ίδια σχολεία και βιβλία έχουμε περάσει πάνω-κάτω, αλλά οι διαφορές είναι χαώδεις...

Time flies like the wind; fruit flies like bananas
 

Link to comment
Share on other sites

εγω αυτο που εχω παρει χαμπαρι και εχω βγαλει μια γνωμη γενικα ειναι οτι πηγε να γινει μια προσεγγιση στην ιστορια πχ με κριτηρια ιστορικοτητας και οχι φανατισμου και δογματισμου και πολλοι εχουνε αντιρρησεις σε αυτο και τρεχουν και φωναζουν χωρις να δεχονται οτι αυτο που καποτε μαθαμε τελικα μπορει και να μην ειναι τοσο αληθινο αλλα παραποιημενο,,,,ναι οτι μπορει να εγινε προχειροδουλεια το δεχομαι (σε αντιθετη περιπτωση θα μου προκαλουσε εκπληξη ),,,αλλα μεχρι εκει,,,σφαχτε με τωρα :ΡΡΡ

Καλημερα .

Δεν εχω ακομη παιδια στο σχολειο και δεν εχω επαφη με τα βιβλια αλλα παντα αυτο ηταν το παραπονο μου απο τοτε που θυμαμαι τα βιβλια τα σχολικα στο λυκειο κυριως γιατι τοτε αρχιζεις να προβληματιζεσαι γι αυτα που διαβαζεις...Ο φανατισμος και ο δογματισμος.Αν αρχισε να υπαρχει τετοια προσεγγιση ,τοτε για μενα ειναι θετικο αυτο..Σφαχτε με κι εμενα:P:p:p

QJZup3.png

 

bxuCp3.png

Link to comment
Share on other sites

βιβλία...... μεγάλη ιστορία...... ποια ομάδα θα αναλάβει την συγγραφή τους...... ποια δεν θα αναλάβει..... τι κονδύλια θα δοθούν καθε πότε θα γίνεται αυτή ....η...... ανανέωση........ ποιος θα αναλάβει την εκτύπωση..... αχ....πόσος ενθουσιασμός ....πόσα €........ σε πόσες τσέπες........

 

να τα επιστρέφουμε πίσω σε ποια κατάσταση ...όταν σε 2 μήνες ...αυτοκαταστρέφονται...... λόγω ...ποιοτικής εκτύπωσης.....

 

ποιο το περιεχόμενό τους ;;;;; κάθε φορά και ποιο κοντά στον μαθητή......που τα βρίσκει ...όλο και πιο δύσκολα ....και οι γονείς πιο ακατάλληλα....... και άντε πάλι τα ίδια.........

 

τα παιδιά δεν πρέπει απλά να αποστηθίζουν....αλλά να βρίσκουν το ΓΙΑΤΙ......

ΓΙΑΤΙ μας σφάξανε στην Σμύρνη.....

ΓΙΑΤΙ σκοτώσανε τον Καποδίστρια......

ΓΙΑΤΙ έγινε ο εμφύλιος .....

έτσι ΙΣΩΣ αποφύγουν τα ίδια λάθη.......ατομικά και εθνικά.....

 

πρέπει να μην χρησιμοποιούμε την ιστορία ως προπαγάνδα αλλά και ούτε ως μέσο εφησυχασμού...... (συνωστισμός στην Σμύρνη....)

τι δύσκολο όμως να λες τα πράγματα με το όνομά τους!!!!!!..........

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Όσο για τη σωστή ορθογραφία, δεν νομίζω να την κάνει το σωστό ή λάθος βιβλίο... Κι εδώ μέσα από τα ίδια σχολεία και βιβλία έχουμε περάσει πάνω-κάτω, αλλά οι διαφορές είναι χαώδεις...

 

Σίγουρα παίζει ρόλο το πόσο ασχολείται ο κάθε μαθητής και σε πόσο καλούς δασκάλους έχει πέσει. Το βιβλίο από μόνο του δεν φτάνει, αλλά σαφώς και τα σχολικά βιβλία πρέπει να είναι σωστά γραμματικά, ορθογραφικά και συντακτικά.

 

Καλημερα .

Δεν εχω ακομη παιδια στο σχολειο και δεν εχω επαφη με τα βιβλια αλλα παντα αυτο ηταν το παραπονο μου απο τοτε που θυμαμαι τα βιβλια τα σχολικα στο λυκειο κυριως γιατι τοτε αρχιζεις να προβληματιζεσαι γι αυτα που διαβαζεις...Ο φανατισμος και ο δογματισμος.Αν αρχισε να υπαρχει τετοια προσεγγιση ,τοτε για μενα ειναι θετικο αυτο..Σφαχτε με κι εμενα:P:p:p

 

Για να βγάλουμε λίγο τις παροπίδες μας, θα πρέπει να καταλάβουμε ότι σε όοοολες τις χώρες του κόσμου το μάθημα της ιστορίας χρησιμοποιείται όχι μόνο ως ακαδημαικό εγχειρίδιο, αλλά επίσης ως μέσον τόνωσης της εθνικής συνείδησης. Αυτό συμβαίνει σε όλον τον κόσμο (και σε όλες τις ευρωπαικές χώρες) και όχι μόνο με το μάθημα της ιστορίας, αλλά με όλα τα μαθήματα. Είναι δε πολύ πιο έντονο σε "κλειστές", οπισθοδρομικές χ'ωρες όπως για παράδειγμα η Τουρκία και η Αλβανία, όπου τα βιβλία τους έγραφαν και γράφουν τα αίσχη.

Το σχολείο πρέπει όντως να επιτελέσει και τους δύο στόχους. Και να περιγράψει την ιστορία και να τονώσει το εθνικό αίσθημα. Εκεί πρέπει να υπάρχει μία ισορροπία, την οποία εμείς την έχουμε χάσει από την μία μεριά. Τα βιβλία μας και όλη μας η στάση δεν είναι αντικειμενική, είναι αυτομαστιγώματος. Η σφαγή των Τούρκων στην Τρίπολη έγινε όντως και πρέπει να αναφερθεί, αλλά όταν από την ομάδα των συγγραφέων του περιβόητου βιβλίου αναφέρεται ότι "η μόνη σφαγή που γνωρίζω εγώ είναι η σφαγή της Τρίπολης και δεν γνωρίζω καμία άλλη που να έγινε από την αντίθετη πλευρά", τότε κάτι πάει λάθος.

Επίσης, για να μην βαυκαλιζόμαστε για αντικειμενικότητες, η ίδια η επιλογή των συγγραφέων είναι κάθε φορά μία πολιτική πράξη, καθώς εκφράζονται έτσι οι εκάστοτε "politically correct" τάσεις. Ε, τα βιβλία ιστορίας που έχουν τα παιδιά μας τώρα είναι τα τρέχοντα politically correct και τίποτα παραπάνω.

 

τα παιδιά δεν πρέπει απλά να αποστηθίζουν....αλλά να βρίσκουν το ΓΙΑΤΙ......

Νομίζω ότι αυτός πρέπει να είναι γενικά ο στόχος του σχολείου. Να μαθει τα παιδιά να σκέφτονται. Τον πετυχαίνει αυτόν τον στόχο το σημερινό σχολείο?

 

Να πω επίσης ότι αυτό το αίσχος με την γραμματική με τα 5 φωνήεντα και γκ, μπ, ντ ως σύμφωνα το θεωρώ απαράδεχτο. ΄Νομίζω ότι είναι πια σαφές ότι υπάρχει μία προσπάθεια να αντικατασταθεί το ελληνικό αλφάβητο από το λατινικό.

1. πετάμε έξω τα η,υ και ω.

2. Εισαγουμε το ου (u)

3. Πετάμε το ξ και ψ. Είμαι σίγουρη ότι στο επόμενο βιβλίο οι λέξεις θα γράφονται με κσ και πσ

4. Εισάγουμε το γκ (g), μπ (B) και ντ (d)

 

Ποια θα είναι η στάση των δασκάλων σε αυτό? Θα τα διδάξουν αυτά στα παιδιά μας? Θα κατέβουν στους δρόμους? Θα κάνουν απεργίες? Εάν ναι, τότε θα είμαι κι εγώ μαζί τους.

Link to comment
Share on other sites

Μου ήρθε σήμερα ένα email με τον παρακάτω σύνδεσμο:

http://freedomhellas.blogspot.gr/2012/07/blog-post_1798.html?spref=fb

 

Αναφέρεται σε καταγγελία απο Ελληνίδα μητέρα για τα σχολικά βιβλία!

 

Θα ήθελα να ακούσω τις γνώμες σας...

 

Δεν έχω όλα τα βιβλία μπροστά μου,

αλλά ένα εχω να πω το βιβλίο της γλώσσας είναι για να μαθαίνουν γλώσσα όχι θρησκευτικά - στο κάτω κατω υπάρχουν και παιδιά που δεν θα παρακολουθήσουν τα θρησκευτικά (και ελληνάκια και ''ξένα'')

Οι αναφορές στα Χριστούγεννα, αγιους κλπ είναι μόνο πολιστικές, γίνονται για να αναφερθούμε σε κάποια θέματα που επειρεάζουν τον πολιτισμό της χώρας - δεν γίνονται για να προσηλυτιστούν τα παιδιά στον Χριστιανισμό

Για μένα λοιπόν καλώς λοιπουν τα φωτοστέφανα, καλώς βάζει μπουγαδα ο Αης Βασίλης (αμα μπορεί να πεταει στον ουράνο με το έλκηθρο και να φτιάχνει παιχνίδια ...)

Καλώς επίσης μπαίνει η αμφισβήτηση και ή εκθεση στο ότι δεν πιστεύουν όλοι το ίδιο! Θέλω τα παιδιά μου να μάθουν να σκέφτονται, προπαγάνδα δεν είναι να έχεις ένα βιβλίο στο οποίο εκφράζονται διαφορετικές απόψεις, προπαγάνδα είναι να έχεις ένα βιβλίο μονότονο.

Τέλως δεν πιστέυω ότι στερούμε τα παιδιά από την ''ελληνικότητα'' τους θέτοντας νέους προβληματισμούς για σημερινη κατάσταστη της χώρας τους, αντιθέτως τα προτρέπουμε να σκεφτούν και να συζητήσουν (κάτι που έκαναν και οι αρχαίοι προγόνοι μας) και να μην κατεβάζουν αμάσητα αυτά που τους δίνουν

Link to comment
Share on other sites

Παραπονιόμαστε και δικαίως για τα σχολικά βιβλία για το πόσο κακογραμμένα και πόσο χαμηλού επιπέδου είναι και όταν έρχεται η ώρα να αγοράσουμε βιβλία για τον εαυτό μας διαλέγουμε κάτι άθλια και καλά λογοτεχνία κοπι πέιστ του Άρλεκιν, κάνοντας θεές κάτι ξιπασμένες που το παίζουν συγγραφείς γράφοντας για μαλλιά νύχια και καψούρες.Γενικά η παιδεία θέλει ξήλωμα και ανασύσταση σε παιδιά και ενήλικες.

Link to comment
Share on other sites

Πολλά βιβλία είναι κακογραμμένα, αυτό είναι σίγουρο. Το αν υπάρχει παρασκήνιο και ιδιοτέλεια, μεγααααάλο θέμα..

 

Να προσθέσω κι αυτό στο γενικότερο συλλογισμό : http://www.enikos.gr/society/59174,To_oy_exafanise_h_kai_w.html

 

Θα μ' ενδιέφερε πολύ η γνώμη των εκπαιδευτικών του φόρουμ.

 

 

έχεις διαβάσει τα σχόλια απο το άρθρο?

 

π.χ. :ΦιλόλογοςΠέμπτη 5 Ιουλίου 2012, 21:28

 

  • Κανένα φωνήεν και κανένα σύμφωνο δεν εξαφάνισε η καινούργια γραμματική, η οποία σημειωτέον έχει γραφτεί από διαπρεπείς γλωσσολόγους.
     
    Η νέα γραμματική διακρίνει με σαφήνεια τους φθόγγους από τα γράμματα, δυο έννοιες που δεν ταυτίζονται.
    Τα γράμματα είναι γραπτά σύμβολα, ενώ οι φθόγγοι είναι ήχοι
    (διεθνώς καταγράφονται εντός αγκυλών, όπως βλέπετε και στο βιβλίο, για να ξεχωρίζουν από τα γράμματα).
    Π.χ ο φθόγγος [ι] αντιστοιχεί στα γράμματα "ι, η, υ" αλλά και στους συνδυασμούς γραμμάτων "αι, οι, υι"
    Οι φθόγγοι [μπ], [ντ], [γκ] αντιστοιχούν στους συνδυασμούς γραμμάτων μπ, ντ, γκ.
    Τα συμφωνικά συμπλέγματα [ξ] και [ψ] αντιστοιχούν στα γράμματα ξ και ψ.
     
    Άλλο πράγμα η προφορά των φθόγγων μιας λέξης
    και άλλο πράγμα η ορθογραφία της.
     
    Τα παραπάνω είναι στοιχειώδη πράγματα στο χώρο της γλωσσολογίας.
    Ούτε ο Τριανταφυλλίδης λέει στην πραγματικότητα κάτι διαφορετικό. Απλώς δεν διατυπώνει με σαφήνεια τη διάκριση.
    Από τότε όμως που γράφτηκε η γραμματική του, δηλ. το 1940, η γλωσσολογική επιστήμη προχώρησε.
    Όπως τα βιβλία φυσικής αλλάζουν, έτσι αλλάζουν και τα γλωσσικά βιβλία. Αυτό δεν σημαίνει ότι κάτι χάνεται ή κάτι καταστρέφεται.
    Αυτό που αλλάζει είναι ο τρόπος παρουσίασης και ερμηνείας των γλωσσικών φαινομένων, ώστε να είναι ακριβέστερος και πληρέστερος.
     
     
    Μην πανικοβάλλεστε λοιπόν αδίκως. Ανοίξτε οποιαδήποτε άλλη σύγχρονη γραμματική της νέας ελληνικής και θα δείτε ακριβώς τα ίδια πράγματα.
  • ΓιώργοςΠέμπτη 5 Ιουλίου 2012, 21:22
    ΠΡΙΝ βιαστούμε να κρίνουμε ας δούμε το πράγμα απο διάφορες πλευρές. Δεν αρκεί απλώς να εκφέρουμε μια άποψη, αλλά να τη στηρίζουμε με επιχειρήματα και κυρίως να χαρακτηριζεται απο "ΓΝΩΣΗ". Γιατί έχουμε φτάσει στο σημείο να παραβλέπουμε ακόμα και συγκεκριμένους τομείς επιστημών, όπως είναι ο τομέας της γλωσσολογίας.
    ΔΕ ΝΟΜΙΖΩ λοιπόν, πως από το υπουργείο έχει γίνει κάποιο λάθος. Και θα εξηγήσω όσο πιο απλά γίνεται.
    Σκεφτείτε μόνο τα εξής: Πίστεύετε πως στην πέμπτη και έκτη δημοτικού, τα παιδιά δεν έχουν μάθει ποιά είναι τα φωνήεντα και τα σύμφωνα; Αυτά τα μαθαίνουν ήδη στην πρώτη δημοτικού. Eπίσης για ποιό λόγο νομίζετε πως το ε γράφτηκε ως e; Προφανώς το συγκεκριμένο κεφάλαιο στη γραμματική, είναι πιο εξειδικευμένο και έχει να κάνει με την ηχηρότητα των φθόγγων, με το πώς ακούγονται, πώς προφέρονται.. Η λέξη ηχηρότητα αναγράφεται μάλιστα στις σελίδες που παραθέσατε. Όσοι έχουν ασχοληθεί έστω και λίγο με γλωσσολογία στις φιλολογικές-και όχι μόνο- σχολές, θα καταλάβουν πως σε όλες τις γλώσσες, στη γλωσσολογική επιστήμη, για να εξηγηθεί η ηχηρότητα, χρησιμοποιείται το λατινικό αλφάβητο. Δείτε και στα λεξικά και θα καταλάβεται. Σκοπός λοιπόν προφανώς του κεφαλαίου, είναι να δείξει αυτό και όχι να πεί ποιά είναι "τα γράμματα" της αλφαβήτου. Σκοπός του είναι να δείξει την ηχηρότητα., Ότι δηλαδή τα ι, η, υ, προφέρονται και ηχούν, με τον ίδιο τρόπο, ως i. Το ε, και ο δίφθογγος αι ως e. Το ίδιο και το ο, ω, που ηχούν ως o.
    Αυτό θέλουν να δείξουν, και αυτός είναι ο "γλωσσολογικός κώδικας" -όχι μόνο στην Ελλάδα- για να δείξουμε την ηχηρότητα. Δε θέλουν να καταργήσουν τα γράμματα.
  • Γιώργος Κ.Πέμπτη 5 Ιουλίου 2012, 21:14
    Μην ψάχνουμε παντού να βρούμε σχέδια διάλυσης του έθνους και εχθρούς του... Στη σελίδα αυτή του βιβλίου πολύ απλά παρουσιάζει τους φθόγγους της γλώσσας (τους ήχους της δηλαδή) και όχι τα γράμματα της αλφαβήτου. Κακώς βέβαια δεν το διευκρινίζει! Οι φθόγγοι της γλώσσας δεν αντιστοιχούν απόλυτα στα γράμματα της αλφαβήτου - ο φθόγγος [ι] της ελληνικής γλώσσας αντιστοιχεί στα γράμματα [ι], [η], [υ] καθώς και τα δίψηφα φωνήεντα [οι] και [ει] (ορισμένοι προσθέτουν και το [υι]). Αντίστοιχα το γράμμα [ξ] αποτελείται από τους φθόγγους [κ] + [ξ] - πρόκειται δηλαδή για διπλό γράμμα, όπως και το [ψ]. Ή αντιστρόφως, οι φθόγγοι [γκ] , [μπ], [ντ] που υπάρχουν στην ελληνική γλώσσα δεν αντιστοιχούν σε ένα γράμμα της αλφαβήτου αλλά σε σύμπλεγμα δύο γραμμάτων (δίψηφο σύμφωνο). Προφανώς οι συντάκτες του εν λόγω βιβλίου θεώρησαν περισσότερο δύσκολο να εξηγήσουν στους μαθητές τη διαφορά των φθόγγων και των γραμμάτων της αλφαβήτου, και λανθασμένα τα χαρακτηρίζουν απλώς σύμφωνα και φωνήεντα! Απέχει πολύ όμως αυτό από τις παράλογες αντιδράσεις ότι είναι σε εξέλιξη συνωμοσία για να χτυπηθεί η ελληνική γλώσσα κλπ. Λίγη αυτοσυγκράτηση αδέλφια, γιατί εκτίθεστε με την άγνοιά σας!

Link to comment
Share on other sites

Να πω επίσης ότι αυτό το αίσχος με την γραμματική με τα 5 φωνήεντα και γκ, μπ, ντ ως σύμφωνα το θεωρώ απαράδεχτο. ΄Νομίζω ότι είναι πια σαφές ότι υπάρχει μία προσπάθεια να αντικατασταθεί το ελληνικό αλφάβητο από το λατινικό.

1. πετάμε έξω τα η,υ και ω.

2. Εισαγουμε το ου (u)

3. Πετάμε το ξ και ψ. Είμαι σίγουρη ότι στο επόμενο βιβλίο οι λέξεις θα γράφονται με κσ και πσ

4. Εισάγουμε το γκ (g), μπ (B) και ντ (d)

 

Ποια θα είναι η στάση των δασκάλων σε αυτό? Θα τα διδάξουν αυτά στα παιδιά μας? Θα κατέβουν στους δρόμους? Θα κάνουν απεργίες? Εάν ναι, τότε θα είμαι κι εγώ μαζί τους.

 

 

Εισαι σιγουρη οτι καταργηθηκαν;;;; Για να μην πανικοβαλλομαστε αδικα.....

 

Παραθετω αποσπασμα ..

''Φυσικά, τα η, υ και ω δεν καταργήθηκαν. Αν κάνετε τον κόπο να πάτε στην επίμαχη γραμματική, θα δείτε ότι στη σελ. 35 δεν λέει ότι η ελληνική γλώσσα έχει 23 γράμματα αλλά ότι έχει 23 φθόγγους. Φθόγγους, όχι γράμματα! Γι’ αυτό άλλωστε και γράφονται μέσα σε αγκύλες, [α], [ι] κτλ. όπως πληροφορεί η υποσημείωση στη σελ. 34. Και στη σελίδα 39 δηλώνεται ολοκάθαρα ότι τα ελληνικά έχουν 24 γράμματα, όπως ξέρουν βέβαια όλα τα παιδιά που θα χρησιμοποιήσουν το βιβλίο αφού, μην ξεχνάμε, διδάσκεται στην 5η δημοτικού, σε μαθητές που έχουν μάθει ανάγνωση και γραφή προ πολλού! Και στη σελ. 40 υπάρχει αντιστοίχιση φθόγγων και γραμμάτων του αλφαβήτου, ενώ στη σελ. 41 υπάρχει άσκηση όπου τα παιδιά καλούνται να βρουν πόσους φθόγγους έχουν διάφορες λέξεις, π.χ. παίζουμε: 8 γράμματα αλλά έξι φθόγγοι.

...

Μπορεί η εκ Ραφήνας συντάκτρια να πέφτει από τα σύννεφα, και να επικαλείται τη γραμματική Τριανταφυλλίδη, αλλά το ότι η γλώσσα μας έχει πέντε φωνήεντα δεν είναι καθόλου καινοφανές. Το λέει, ακριβώς έτσι, η γραμματική Τριανταφυλλίδη την οποία επικαλείται (χωρίς προφανώς να την έχει ανοίξει), στη σελ. 13 (μιλάω για την ανατύπωση του 2002, ιδού το σχετικό απόσπασμα):

Φωνήεντα έχομε στη γλώσσα μας πέντε, τ’ ακόλουθα (ο λόγος είναι πάντοτε για φθόγγους και όχι για γράμματα): α, ε, ι, ο, ου.

Ό,τι λέει ο Τριανταφυλλίδης λέει και η νέα Γραμματική -με μια διαφορά που θα πούμε παρακάτω. Την επισήμανση ότι μιλάμε για φθόγγους και όχι για γράμματα η νέα Γραμματική την έχει στις σελ. 34 και 39.

Οπότε, δεν χρειάζεται πανικός. Η νέα Γραμματική δεν καταργεί κανένα γράμμα του αλφαβήτου, και άλλωστε πώς θα μπορούσε να γίνει αυτό, όταν διδάσκεται σε παιδιά που ήδη επί πέντε χρόνια έχουν κοπιάσει για να μάθουν το αλφάβητο των 24 γραμμάτων; Θα το ξεμάθουν και θα μάθουν καινούργιο; Και μόνο για δυο χρονιές, αφού στο γυμνάσιο διδάσκεται άλλη γραμματική; Απίθανα πράγματα -όχι, δεν συμβαίνει τίποτε τέτοιο.....'''

 

http://sarantakos.wordpress.com/2012/07/06/grammatik/

QJZup3.png

 

bxuCp3.png

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

my treasure το ιδιο γραφαμε...και καπως ετσι σπερνεται ο πανικος και δημιουργουνται οι διαφορες θεωρειες συνομωσιας..(αχ μου πε μια φιλη χθες που διαβασε στο ιντερνετ οτι καταργουν τα φωνηεντα..τι αλλο θα μας κανουν πια..πωππωπωπω.)..και το ιντερνετ βοηθαει πολυ...

QJZup3.png

 

bxuCp3.png

Link to comment
Share on other sites

Θα ήθελα πολύ να είχα στα χέρια μου όλα αυτά τα βιβλία που αναφέρει η κυρία και να ανατρέξω στις σελίδες τους..

 

Μπορείς να τα έχεις από εδώ http://www.pi-schools.gr/books/dimotiko/

 

και για όποιον άλλο θέλει να διασταυρώσει

0A53p3.png

oC8dp2.png

Link to comment
Share on other sites

έχεις διαβάσει τα σχόλια απο το άρθρο?

 

π.χ. :ΦιλόλογοςΠέμπτη 5 Ιουλίου 2012, 21:28

 

  • Κανένα φωνήεν και κανένα σύμφωνο δεν εξαφάνισε η καινούργια γραμματική, η οποία σημειωτέον έχει γραφτεί από διαπρεπείς γλωσσολόγους.
     
    Η νέα γραμματική διακρίνει με σαφήνεια τους φθόγγους από τα γράμματα, δυο έννοιες που δεν ταυτίζονται.
    Τα γράμματα είναι γραπτά σύμβολα, ενώ οι φθόγγοι είναι ήχοι
    (διεθνώς καταγράφονται εντός αγκυλών, όπως βλέπετε και στο βιβλίο, για να ξεχωρίζουν από τα γράμματα).
    Π.χ ο φθόγγος [ι] αντιστοιχεί στα γράμματα "ι, η, υ" αλλά και στους συνδυασμούς γραμμάτων "αι, οι, υι"
    Οι φθόγγοι [μπ], [ντ], [γκ] αντιστοιχούν στους συνδυασμούς γραμμάτων μπ, ντ, γκ.
    Τα συμφωνικά συμπλέγματα [ξ] και [ψ] αντιστοιχούν στα γράμματα ξ και ψ.
     
    Άλλο πράγμα η προφορά των φθόγγων μιας λέξης
    και άλλο πράγμα η ορθογραφία της.
     
    Τα παραπάνω είναι στοιχειώδη πράγματα στο χώρο της γλωσσολογίας.
    Ούτε ο Τριανταφυλλίδης λέει στην πραγματικότητα κάτι διαφορετικό. Απλώς δεν διατυπώνει με σαφήνεια τη διάκριση.
    Από τότε όμως που γράφτηκε η γραμματική του, δηλ. το 1940, η γλωσσολογική επιστήμη προχώρησε.
    Όπως τα βιβλία φυσικής αλλάζουν, έτσι αλλάζουν και τα γλωσσικά βιβλία. Αυτό δεν σημαίνει ότι κάτι χάνεται ή κάτι καταστρέφεται.
    Αυτό που αλλάζει είναι ο τρόπος παρουσίασης και ερμηνείας των γλωσσικών φαινομένων, ώστε να είναι ακριβέστερος και πληρέστερος.
     
     
    Μην πανικοβάλλεστε λοιπόν αδίκως. Ανοίξτε οποιαδήποτε άλλη σύγχρονη γραμματική της νέας ελληνικής και θα δείτε ακριβώς τα ίδια πράγματα.
  • ΓιώργοςΠέμπτη 5 Ιουλίου 2012, 21:22
    ΠΡΙΝ βιαστούμε να κρίνουμε ας δούμε το πράγμα απο διάφορες πλευρές. Δεν αρκεί απλώς να εκφέρουμε μια άποψη, αλλά να τη στηρίζουμε με επιχειρήματα και κυρίως να χαρακτηριζεται απο "ΓΝΩΣΗ". Γιατί έχουμε φτάσει στο σημείο να παραβλέπουμε ακόμα και συγκεκριμένους τομείς επιστημών, όπως είναι ο τομέας της γλωσσολογίας.
    ΔΕ ΝΟΜΙΖΩ λοιπόν, πως από το υπουργείο έχει γίνει κάποιο λάθος. Και θα εξηγήσω όσο πιο απλά γίνεται.
    Σκεφτείτε μόνο τα εξής: Πίστεύετε πως στην πέμπτη και έκτη δημοτικού, τα παιδιά δεν έχουν μάθει ποιά είναι τα φωνήεντα και τα σύμφωνα; Αυτά τα μαθαίνουν ήδη στην πρώτη δημοτικού. Eπίσης για ποιό λόγο νομίζετε πως το ε γράφτηκε ως e; Προφανώς το συγκεκριμένο κεφάλαιο στη γραμματική, είναι πιο εξειδικευμένο και έχει να κάνει με την ηχηρότητα των φθόγγων, με το πώς ακούγονται, πώς προφέρονται.. Η λέξη ηχηρότητα αναγράφεται μάλιστα στις σελίδες που παραθέσατε. Όσοι έχουν ασχοληθεί έστω και λίγο με γλωσσολογία στις φιλολογικές-και όχι μόνο- σχολές, θα καταλάβουν πως σε όλες τις γλώσσες, στη γλωσσολογική επιστήμη, για να εξηγηθεί η ηχηρότητα, χρησιμοποιείται το λατινικό αλφάβητο. Δείτε και στα λεξικά και θα καταλάβεται. Σκοπός λοιπόν προφανώς του κεφαλαίου, είναι να δείξει αυτό και όχι να πεί ποιά είναι "τα γράμματα" της αλφαβήτου. Σκοπός του είναι να δείξει την ηχηρότητα., Ότι δηλαδή τα ι, η, υ, προφέρονται και ηχούν, με τον ίδιο τρόπο, ως i. Το ε, και ο δίφθογγος αι ως e. Το ίδιο και το ο, ω, που ηχούν ως o.
    Αυτό θέλουν να δείξουν, και αυτός είναι ο "γλωσσολογικός κώδικας" -όχι μόνο στην Ελλάδα- για να δείξουμε την ηχηρότητα. Δε θέλουν να καταργήσουν τα γράμματα.
  • Γιώργος Κ.Πέμπτη 5 Ιουλίου 2012, 21:14
    Μην ψάχνουμε παντού να βρούμε σχέδια διάλυσης του έθνους και εχθρούς του... Στη σελίδα αυτή του βιβλίου πολύ απλά παρουσιάζει τους φθόγγους της γλώσσας (τους ήχους της δηλαδή) και όχι τα γράμματα της αλφαβήτου. Κακώς βέβαια δεν το διευκρινίζει! Οι φθόγγοι της γλώσσας δεν αντιστοιχούν απόλυτα στα γράμματα της αλφαβήτου - ο φθόγγος [ι] της ελληνικής γλώσσας αντιστοιχεί στα γράμματα [ι], [η], [υ] καθώς και τα δίψηφα φωνήεντα [οι] και [ει] (ορισμένοι προσθέτουν και το [υι]). Αντίστοιχα το γράμμα [ξ] αποτελείται από τους φθόγγους [κ] + [ξ] - πρόκειται δηλαδή για διπλό γράμμα, όπως και το [ψ]. Ή αντιστρόφως, οι φθόγγοι [γκ] , [μπ], [ντ] που υπάρχουν στην ελληνική γλώσσα δεν αντιστοιχούν σε ένα γράμμα της αλφαβήτου αλλά σε σύμπλεγμα δύο γραμμάτων (δίψηφο σύμφωνο). Προφανώς οι συντάκτες του εν λόγω βιβλίου θεώρησαν περισσότερο δύσκολο να εξηγήσουν στους μαθητές τη διαφορά των φθόγγων και των γραμμάτων της αλφαβήτου, και λανθασμένα τα χαρακτηρίζουν απλώς σύμφωνα και φωνήεντα! Απέχει πολύ όμως αυτό από τις παράλογες αντιδράσεις ότι είναι σε εξέλιξη συνωμοσία για να χτυπηθεί η ελληνική γλώσσα κλπ. Λίγη αυτοσυγκράτηση αδέλφια, γιατί εκτίθεστε με την άγνοιά σας!

 

Ευτυχώς που εδώ μέσα υπάρχει και κάποιος που γνωρίζει απο γλωσσολογία. Μου γλύτωσες πολύ χρόνο από το να γράψω σεντόνι. Σε ευχαριστώ πολύ.

Και το σχόλιό μου ως εκπαιδευτικός:

Η ερμηνεία που δίνει αυτό το ποστ για τους φθόγγους δείχνει ότι αν δεν έχεις πλήρεις γνώσεις για ένα θέμα και αν είσαι φανατισμένος καλύτερα να μη μιλάς.

0A53p3.png

oC8dp2.png

Link to comment
Share on other sites

Εισαι σιγουρη οτι καταργηθηκαν;;;; Για να μην πανικοβαλλομαστε αδικα.....

 

Παραθετω αποσπασμα ..

''Φυσικά, τα η, υ και ω δεν καταργήθηκαν. Αν κάνετε τον κόπο να πάτε στην επίμαχη γραμματική, θα δείτε ότι στη σελ. 35 δεν λέει ότι η ελληνική γλώσσα έχει 23 γράμματα αλλά ότι έχει 23 φθόγγους. Φθόγγους, όχι γράμματα! Γιʼ αυτό άλλωστε και γράφονται μέσα σε αγκύλες, [α], [ι] κτλ. όπως πληροφορεί η υποσημείωση στη σελ. 34. Και στη σελίδα 39 δηλώνεται ολοκάθαρα ότι τα ελληνικά έχουν 24 γράμματα, όπως ξέρουν βέβαια όλα τα παιδιά που θα χρησιμοποιήσουν το βιβλίο αφού, μην ξεχνάμε, διδάσκεται στην 5η δημοτικού, σε μαθητές που έχουν μάθει ανάγνωση και γραφή προ πολλού! Και στη σελ. 40 υπάρχει αντιστοίχιση φθόγγων και γραμμάτων του αλφαβήτου, ενώ στη σελ. 41 υπάρχει άσκηση όπου τα παιδιά καλούνται να βρουν πόσους φθόγγους έχουν διάφορες λέξεις, π.χ. παίζουμε: 8 γράμματα αλλά έξι φθόγγοι.

...

Μπορεί η εκ Ραφήνας συντάκτρια να πέφτει από τα σύννεφα, και να επικαλείται τη γραμματική Τριανταφυλλίδη, αλλά το ότι η γλώσσα μας έχει πέντε φωνήεντα δεν είναι καθόλου καινοφανές. Το λέει, ακριβώς έτσι, η γραμματική Τριανταφυλλίδη την οποία επικαλείται (χωρίς προφανώς να την έχει ανοίξει), στη σελ. 13 (μιλάω για την ανατύπωση του 2002, ιδού το σχετικό απόσπασμα):

Φωνήεντα έχομε στη γλώσσα μας πέντε, τʼ ακόλουθα (ο λόγος είναι πάντοτε για φθόγγους και όχι για γράμματα): α, ε, ι, ο, ου.

Ό,τι λέει ο Τριανταφυλλίδης λέει και η νέα Γραμματική -με μια διαφορά που θα πούμε παρακάτω. Την επισήμανση ότι μιλάμε για φθόγγους και όχι για γράμματα η νέα Γραμματική την έχει στις σελ. 34 και 39.

Οπότε, δεν χρειάζεται πανικός. Η νέα Γραμματική δεν καταργεί κανένα γράμμα του αλφαβήτου, και άλλωστε πώς θα μπορούσε να γίνει αυτό, όταν διδάσκεται σε παιδιά που ήδη επί πέντε χρόνια έχουν κοπιάσει για να μάθουν το αλφάβητο των 24 γραμμάτων; Θα το ξεμάθουν και θα μάθουν καινούργιο; Και μόνο για δυο χρονιές, αφού στο γυμνάσιο διδάσκεται άλλη γραμματική; Απίθανα πράγματα -όχι, δεν συμβαίνει τίποτε τέτοιο.....'''

 

http://sarantakos.wordpress.com/2012/07/06/grammatik/

 

Και μετά που διάβασα και το επόμενο είδα ότι υπάρχουν και άλλοι με γνώσεις. Δόξα τον Θεό (ή όπου άλλου πιστεύετε τέλος πάντων).

0A53p3.png

oC8dp2.png

Link to comment
Share on other sites

Εισαι σιγουρη οτι καταργηθηκαν;;;; Για να μην πανικοβαλλομαστε αδικα.....

 

Παραθετω αποσπασμα ..

''Φυσικά, τα η, υ και ω δεν καταργήθηκαν. Αν κάνετε τον κόπο να πάτε στην επίμαχη γραμματική, θα δείτε ότι στη σελ. 35 δεν λέει ότι η ελληνική γλώσσα έχει 23 γράμματα αλλά ότι έχει 23 φθόγγους. Φθόγγους, όχι γράμματα! Γιʼ αυτό άλλωστε και γράφονται μέσα σε αγκύλες, [α], [ι] κτλ. όπως πληροφορεί η υποσημείωση στη σελ. 34. Και στη σελίδα 39 δηλώνεται ολοκάθαρα ότι τα ελληνικά έχουν 24 γράμματα, όπως ξέρουν βέβαια όλα τα παιδιά που θα χρησιμοποιήσουν το βιβλίο αφού, μην ξεχνάμε, διδάσκεται στην 5η δημοτικού, σε μαθητές που έχουν μάθει ανάγνωση και γραφή προ πολλού! Και στη σελ. 40 υπάρχει αντιστοίχιση φθόγγων και γραμμάτων του αλφαβήτου, ενώ στη σελ. 41 υπάρχει άσκηση όπου τα παιδιά καλούνται να βρουν πόσους φθόγγους έχουν διάφορες λέξεις, π.χ. παίζουμε: 8 γράμματα αλλά έξι φθόγγοι.

...

Μπορεί η εκ Ραφήνας συντάκτρια να πέφτει από τα σύννεφα, και να επικαλείται τη γραμματική Τριανταφυλλίδη, αλλά το ότι η γλώσσα μας έχει πέντε φωνήεντα δεν είναι καθόλου καινοφανές. Το λέει, ακριβώς έτσι, η γραμματική Τριανταφυλλίδη την οποία επικαλείται (χωρίς προφανώς να την έχει ανοίξει), στη σελ. 13 (μιλάω για την ανατύπωση του 2002, ιδού το σχετικό απόσπασμα):

Φωνήεντα έχομε στη γλώσσα μας πέντε, τʼ ακόλουθα (ο λόγος είναι πάντοτε για φθόγγους και όχι για γράμματα): α, ε, ι, ο, ου.

Ό,τι λέει ο Τριανταφυλλίδης λέει και η νέα Γραμματική -με μια διαφορά που θα πούμε παρακάτω. Την επισήμανση ότι μιλάμε για φθόγγους και όχι για γράμματα η νέα Γραμματική την έχει στις σελ. 34 και 39.

Οπότε, δεν χρειάζεται πανικός. Η νέα Γραμματική δεν καταργεί κανένα γράμμα του αλφαβήτου, και άλλωστε πώς θα μπορούσε να γίνει αυτό, όταν διδάσκεται σε παιδιά που ήδη επί πέντε χρόνια έχουν κοπιάσει για να μάθουν το αλφάβητο των 24 γραμμάτων; Θα το ξεμάθουν και θα μάθουν καινούργιο; Και μόνο για δυο χρονιές, αφού στο γυμνάσιο διδάσκεται άλλη γραμματική; Απίθανα πράγματα -όχι, δεν συμβαίνει τίποτε τέτοιο.....'''

 

http://sarantakos.wordpress.com/2012/07/06/grammatik/

 

Και μετά που διάβασα και αυτό είδα ότι υπάρχουν πολλοί με γνώσεις.

Δόξα τω Θεώ (δεν έχω αρχαιοελληνική γραμματοσειρά), ή όπου αλλού πιστεύετε τέλος πάντων.

0A53p3.png

oC8dp2.png

Link to comment
Share on other sites

Εισαι σιγουρη οτι καταργηθηκαν;;;; Για να μην πανικοβαλλομαστε αδικα.....

 

Παραθετω αποσπασμα ..

 

Επειδή το διαβασα προσεχτικά, όπως και τα σχόλια, θα πρέπει να πω ότι αυτό που είναι σωστό είναι αυτό που αναγραφεται εσωτερικά στο βιβλίο "Φωνήεντα έχομε στη γλώσσα μας πέντε, τ’ ακόλουθα (ο λόγος είναι πάντοτε για φθόγγους και όχι για γράμματα): α, ε, ι, ο, ου."

 

Αυτό ΔΕΝ αναγράφεται στη σελίδα που αναφερόμαστε. Λείπει η διευκρίνιση. Και ναι, πιστευω ότι είναι σημαντική. Όταν γράφεις ένα σχολικό βιβλίο (ένα οποιοδήποτε επιστημονικό κείμενο εδώ που τα λέμε), πρέπει να είσαι απολύτως σαφής και σωστός, ιδιαίτερα όταν χρησιμοποιείς πίνακες, γιατί αυτοί μένουν. Επειδή το έψαξα αρκετά, θα έπρεπε να γράφει "φωνηεντικοί - συμφωνικοί φθόγγοι".

Link to comment
Share on other sites

Δόξα τω Θεώ (δεν έχω αρχαιοελληνική γραμματοσειρά), ή όπου αλλού πιστεύετε τέλος πάντων.

 

Ένα πολύυυυ μικρό σχόλιο. Δεν υπάρχει αρχαιοελληνική γραμματοσειρά. Η γλώσσα είναι μία με όλες τις εξελίξεις τις. Γι' αυτό άλλωστε η ελληνική είναι η παλαιότερη ομιλούμενη γλώσσα στον κόσμο. Απλώς κάποιοι επιλέγουν να χρησιμοποιούν παλαιότερες μορφές της.

Link to comment
Share on other sites

Μου ήρθε σήμερα ένα email με τον παρακάτω σύνδεσμο:

http://freedomhellas.blogspot.gr/2012/07/blog-post_1798.html?spref=fb

 

Αναφέρεται σε καταγγελία απο Ελληνίδα μητέρα για τα σχολικά βιβλία!

 

Θα ήθελα να ακούσω τις γνώμες σας...

 

Και μετά από τα προηγούμενα ποστ να πω ότι μια μητέρα φανατισμένη χωρίς γνώσεις δύσκολο να κρίνει σωστά.

 

Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν πώς θα διδάξουν τα βιβλία χωρίς να αφελληνίσουν τους Έλληνες αλλά και ούτε να εκκαθαρίσουν/διαγράψουν τους μη Έλληνες από την τάξη. Αυτή είναι μια από τις δουλειές του εκπαιδευτικού. Πρέπει να κρατά τις ισορροπίες, χωρίς φανατισμό αλλά με γνώσεις. Τα βιβλία άλλωστε είναι απλώς και μόνο η πρόταση του υπουργείου, με συγκεκριμένες κατευθύνσεις φυσικά ανάλογα με την εκάστοτε πολιτική / ιστορική/ οικονομική/ κοινωνική συγκυρία/συγκυρίες. Μέσα στην ελληνική τάξη υπάρχει ακόμη μεγάλο ποσοστό αυτενέργειας και ελεύθερης βούλησης του εκπαιδευτικού να τονίσει τα σημεία που χρειάζεται και να προσπεράσει όσα κρίνει ασήμαντα. Ένας εκπαιδευτικός μορφωμένος με επιμόρφωση, γνώση, καλλιέργεια, έλλειψη φανατισμού και μονομέρειας, με αγάπη προς ΟΛΑ τα παιδιά (Έλληνες και μη έλληνες) και ενθουσιασμό για το επάγγελμα που κάνει θα διορθώσει ακόμη και τα πιο λάθος βιβλία. Μην ανησυχείτε για τα βιβλία. Να ανησυχείτε περισσότερο για αυτούς που τα διδάσκουν .

0A53p3.png

oC8dp2.png

Link to comment
Share on other sites

Επίσης οι εκπαιδευτικοί δεν είναι ηλίθιοι. Ακόμη και οι πιο αδαείς και άσχετοι εκπαιδευτικοί έχουν μάθει να διαβάζουν πίσω από τις γράμμες και ξέρουν τι σημαίνει κάθε λέξη στο βιβλίο που καλούνται να διδάξουν. Τώρα το αν επιλέξουν να το διδάξουν αυτούσιο ή να παρέμβουν σε αυτό το προτεινόμενο υλικό εποικοδομητικά ώστε να βοηθήσουν τους μαθητές να αναπτυχθούν (με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει) είναι στο χέρι του κάθε εκπαιδευτικού.

Άλλωστε από ότι βλέπετε τα βιβλία συχνά πυκνά αλλάζουν. Το θέμα είναι ο εκπαιδευτικός τι κάνει με αυτά.

"Μια εκπαιδευτικός"

0A53p3.png

oC8dp2.png

Link to comment
Share on other sites

Το βιβλίο διευκρινίζει ότι μιλάει για προφορικό, λόγο, φθόγγους και ήχους.

Εύχομαι οι δασκαλοι να το καταλαμβαίνουν και να το μεταδίδουν στα παιδιά αυτό. Επίσης εύχομαι τα παιδιά να το καταλαμβαίνουν - αυτό είναι και ένας από τους στόχους του βιβλίου.

 

Κατά τα αλλα ας μας πει λοιπόν κάποιος γλωσσολόγος. Τι είναι φωνήεν; Ποιος είναι ο ορισμός ; Μπορούμε να μιλάμε για γράμματα ή πρεπει να αναφερόσμαστε σε φθόγους όταν μιλάμε για φωνήεντα ή σύμφωνα ;

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...