Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Δεν με έπεισε ο παιδικός


Recommended Posts

Καλημέρα σας..Θέλω να μοιραστώ μαζί σας σε αυτή την ενότητα την εμπειρία που είχα σε έναν παιδικό σταθμό που επισκέφτηκα τις προάλλες για την κόρη μου προκειμένου απο Σεπτέμβριο να την γράψω....απο τους πολλούς που έψαξα ήταν ο μόνος που είναι σχετικά κοντά μου

 

Υπάρχει ο κοινόχρηστος χώρος που παίζουν ελέυθερα εκεί ανά τμήματα και 3 τάξεις που η κάθε μια ανήκει σε ένα τμήμα...οι τάξεις μέσα έχουν μόνο τραπεζάκια και καρεκλίστες και ζωγραφιές στους τοίχους και κάποια συρταράκια.

 

Στον κοινόχρηστο χώρο έχει ράφια με παιχνίδια π.χ. κούκλες, επιτραπέζια κ.α.

 

Δίνουν μηνιαίο μενού διατροφής, έχει μεγάλη ποικιλία τροφίμων και επίσης καθημερινή αναφορά της διατροφής και δραστηριότητας του παιδιού.

 

Σαν μέθοδο διαπαιδαγώγησης χρησιμοποιεί όπως μου είπε την μέθοδο της συνέπειας, ποτέ δεν βαράνε τα παιδιά, ούτε έχουν την καρέκλα της σκέψης. Με την συνέπεια λέγοντας εννοεί ότι αν π.χ. ένα παιδί σκίσει μια ζωγραφιά τότε του εξηγούν ότι δεν έπρεπε να το κάνει και τώρα θα δώσει την δική του ζωγραφιά στο άλλο παιδάκι και αυτό θα κάτσει εκτός και θα κοιτάει...(ήταν κάθετα αρνητική με το θέμα του ξύλου)

 

Αλλάζουν τα παιδιά σε συγκεκριμένες ώρες, αν το παιδί κλαίει ενημερώνουν αμέσως, έχει τρεις παιδαγωγούς 1 για κάθε τμήμα τις οποίες τις έχει πάνω απο 5 χρόνια, στο δικό μας τμήμα για παιδιά 2,5 χρονών αντιστοιχούν 12 παιδιά σε 1 παιδαγωγό, έχει γενικά προστατευτικά και μπάρες ασφαλείας, έχει νέο σχολικό με ζώνες σφαλείας και είναι υπέρ την προσαρμογής τις πρώτες μέρες με συνεχή τηλεφωνική ενημέρωση.

 

Τι κλίμα επικρατεί γενικά σε άλλους παιδικούς, θεωρείτε ότι είμαι ίσως υπερβολική, ο παιδικός απο τις περιγραφές μου θεωρείται καλός??? Μαρία Στυλιανάκη την συμβουλή σου παρακαλώ

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


mamavasia, ο μικρός μου είναι 29 μηνών και πάει από το Φεβρουάριο λόγω μετακόμισης σε ένα παιδικό στη Πεύκη.

Ο χώρος είναι το αρκετά υπερυψωμένο ισόγειο μίας διπλοκατοικίας.

Μέσα μοιάζει όντως με σπίτι, αλλά το σαλόνι είναι χωρισμένο για να στεγάζει δύο τμήματα. Δεν έχει πολλά παιδάκια, είναι τρια τμήματα με 9-10 παιδάκια το πολύ. Εκτός των συγκεκριμένων ωρών που είναι το φαγητό και ο ύπνος λίγο πολύ, τις υπόλοιπες ώρες ασχολούνται με ζωγραφική, κατασκευές π.χ. 25Η Μαρτίου φέρανε μία σημαία και ένα φέσι, τώρα για το Πάσχα έκαναν κουλουράκια όλα μαζί εκεί που θα μας στείλουν σήμερα να δοκιμάσουμε, έβαψαν και αυγουλάκια.

Οι δασκάλες είναι νέες αλλά όπως φαίνεται έχουν διάθεση, η διευθύντρια που δεν έχει κάποιο τμήμα αλλά είναι παρούσα εχει ακόμη περισσότερη διάθεση και συνεργαζόμαστε άψογα.

Σε επίσκεψη εφόδου ήταν πολύ συνεργάσιμοι, όλα ήταν στη θέση τους, τα παιδάκια ζωγράφιζαν, διαβαζαν παραμυθάκια και γενικώς περνούσαν καλά.

Πρέπει να πω πως είμαι αρκετα ευχαριστημενη συγκριτικά με τον προηγούμενο παιδικό του μικρού.

Πάντως για να σε βοηθήσω, θα σου πω να εμπιστευτείς το ένστικτο σου και να αφήσεις το παιδί να κινηθεί μόνο του στο χώρο την πρώτη φορά για να δεις πραγματικά πως θα αντιδράσει. Δώσε στο μικρό σου τη δυνατότητα της μισής απόφασης...(αν καταλαβαίνεις πως το εννοώ)

Link to comment
Share on other sites

Στην Πεύκη για ποιόν παιδικό σταθμό μιλάς?

Επειδή μένω Μαρούσι προς Πεύκη μεριά.. θα με ενδιέφερε να μου πεις ποιος είναι ο σταθμός.

Δε σκέφτομαι βέβαια να αλλάξω αλλά γενικά πάντα έχω τα μάτια μου ανοιχτά για κάτι καλύτερο.

Link to comment
Share on other sites

Για τις κατασκευές και παραμύθια κλπ και αυτή μου ειπε ότι κάνουν...

 

Επίσης η διευθύντρια και στην δική μου περίπτωση είναι παρούσα πάντα και βοηθά όπου χρειαστεί ενώ συμμετέχει σε δραστηριότητες

Link to comment
Share on other sites

είμαι της άποψης ότι ένα από τα βασικότερα στοιχεία που θα πρέπει οι γονείς να κοιτούν όταν επισκέπτονται έναν παιδικό σταθμό, είναι τα πρόσωπα των παιδιών αλλά και των παιδαγωγών. Από αυτά μπορείς να βγάλεις κάποιο σημαντικό συμπέρασμα.

Εύχομαι καλή επιτυχία.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

1) Στην Πεύκη πάμε στο Φρου-Φρου. Είναι συνοικιακός αλλά είμαι πολύ ικανοποιημένη και ο μικρός έχει τρομερή εξέλιξη.

2) όσο για τις κατασκευές και στον προηγούμενο σταθμό που πήγαινε ο μικρός (αστερακι στο μενίδι) έλεγαν οτι έκαναν αλλά δεν έλαβα ποτέ τίποτα στο σπίτι. Ποιος ξέρει αν πραγματικά έκαναν?

Επίσης κάθε Δευτέρα πηγαίνουν κολυμβητήριο στο ΟΑΚΑ και μεχρί στιγμής είμαστε στο στάδιο προσαρμογής.

Πάντως θεωρώ ότι κάνουν πραγματικά καλή δουλειά.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

δεν είχα δει την δημοσιευση.......!!!! (κορίτσια στέλνετέ μου ένα πμ, για να ειναι σίγουρο οτι θα δώ κατι)

λοιπόν

 

 

Σαν μέθοδο διαπαιδαγώγησης χρησιμοποιεί όπως μου είπε την μέθοδο της συνέπειας, ποτέ δεν βαράνε τα παιδιά, ούτε έχουν την καρέκλα της σκέψης. Με την συνέπεια λέγοντας εννοεί ότι αν π.χ. ένα παιδί σκίσει μια ζωγραφιά τότε του εξηγούν ότι δεν έπρεπε να το κάνει και τώρα θα δώσει την δική του ζωγραφιά στο άλλο παιδάκι και αυτό θα κάτσει εκτός και θα κοιτάει...(ήταν κάθετα αρνητική με το θέμα του ξύλου)

 

βασικα ειναι ενα πολυ απλό time out -

 

το οποιο όμως δεν χρησιμοποιείται κανονικα σε κατι τόσο απλο - είναι για πιο βαριές συμπεριφορές.(βεβαια είναι θέμα φιλοσοφίας αυτό)

 

το time out ειναι κατι σαν την καρέκλα της σκέψης...... ίδιος είναι ο παιδαγωγικός τους στόχος και τρόπος, το παιδί απομακρύνεται απο την ενεργό δράση που υπάρχει στα αλλα παιδιά, και πρεπει να μεινει εκει για λιγη ώρα, μεχρι να τελειώσει η αλλη δραστηριότητα κτλ κλτ κτλ κτλ

χάνει δηλαδή το προνόμιο να συμμετέχει στην δραστηριότητα αυτή.

 

 

αυτό που είναι κρίσιμο είναι το αν αυτό χρησιμοποιείται σε παιδιά κάτω των 3μισυ, ή σε παιδιά ανω των 3 μισυ.

 

πρεπει να υπαρχει καποιος διαχωρισμός σε αυτό μιας και δεν μπορουν τα πολυ μικρά παιδάκια να τιμωρουνται για κατι τετοιο ... τα πιο μεγάλα .... αναλογα.

 

εγώ δεν πιστεύω σε αυτή την μέθοδο καθόλου, όταν πρόκειται για καθημερινά συμβάντα, παρα μόνο εάν υπάρχει σοβαρό θέμα με χτυπημα πολυ δυνατο και εσκεμμένο.

το να βγαίνει ένα παιδί απο την τάξη, είναι κατι που ειναι μια απόρριψη απο την δασκάλα.

το σκίσιμο ενός χαρτιού είναι κατι πολύ συνηθισμένο, (σε παιδιά κάτω των 3) και σε παιδιά πιο μεγάλα πχ 4 δεν ειναι καθόλου εκπαιδευτικό παραγωγικό κτλ απλώς να διώξεις το παιδί να βγεί έξω απο την τάξη.

τι καταλαβε τι θα καταλάβει?

 

επίσης συχνή χρησιμοποίηση του time out θα εδινε συνεχως προσοχή στα παιδιά τα οποια εκαναν αταξία, (γιατι για να παει το παιδί στο time out καποιος πρεπει να το παει) ενώ το παιδί που εχει αδικηθεί ποιος θα το προσέξει.

 

και γιατι το αδικημένο, να πρεπει να εκδικηθεί παίρνωντας την ζωγραφιά του αλλου ? του μαθαίνει οτι ειναι καλη η εκδίκηση? γιατί να μην πάρει ένα νέο φυλο χαρτί και το άλλο παιδί απλώς να μην μπορεί να συνεχίσει την ζωγραφιά του?

 

 

Επίσης δεν μου άρεσε που τα παιδάκια είναι περιορισμένα όλη την ημέρα σε μια αίθουσα με 1 τραπέζι και όταν πάνε στον κοινόχρηστο χώρο δεν έχει και πολλές δραστηριότητες να ασχοληθούν.

 

εννοείς οτι 3 τάξεις των 12 παιδιών η καθε μια είναι όλα μαζι σε ένα χώρο όλη την ημέρα? πόσων τετραγωνικών ? χωρίς γωνιές με μαναβικα τουβλάκια κουκλες ιατρικα, ζωακια κτλ?

 

αν ναι, αυτό είναι φυλαξη... και αν 30 παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι ολα μαζί, για να μπορέσει να ακουστεί η φωνή της δασκάλας, θα πρεπει να φωνάξει (εκτός πια αν το απλωμα σε τετραγωνικά ειναι τόσο μεγάλο ώστε καθε ομαδούλα να ειναι κοντα και να μπορει καθε δασκάλα να εχει κοντά τα δικά της παιδιά και να κανει ενα πρόγραμμα)...

πχ στην γερμανία εχω δεί ετσι νηπιαγωγείο το οποιο εχει μεγαλη αίθουσα, 200 τετραγωνικών, η οποια είναι χωρισμένη σε χαμηλές γωνιές όπου γινεται αυτό που γραφω. αλλά φυσικά σε καθε γωνιά εχει θέματα όπως επιστήμη, φύση, νερό, τουβλάκια, .... (κρατικό νηπιαγωγείο)

 

 

Εγώ που άκούω απο γνωστές και απο άλλους παιδικούς ξέρω ότι τα παιδιά όλη την ημέρα τσιρίζουν, τρέχουν σαν τρελά και είναι πολύ ζωντανά, εκείνα που είδα εγώ ήταν σαν να έκαναν αναγκαστικά έργα.

 

όταν είναι σε κατάσταση κινητικών παιχνιδιών ειναι κατι πολύ φυσικό (στον κήπο όταν τρεχουν)

 

όταν όμως κανουν κατι το οποιο απαιτεί συγκέντρωση, και τους αρέσει αυτό που κάνουν (στον κήπο παιχνίδι με την άμμο, στην αίθουσα παιχνίδι με χρώματα και τουβλάκια και πειράματα κτλ) εκεί θα ήταν περίεργο παιδαγωγικά να φώναζαν να χοροπηδούσαν μιας και η παιδαγωγός δεν θα εχει καταφέρει να τα προσελκύσει στο να τους αρεσει μια δραστηριότητα που απαιτεί συγκέντρωση.

όταν τους αρέσει δηλαδή κάτι μπορούν να κανουν απολυτη ησυχία τα παιδιά :-) ακόμα και αν είναι στον κήπο, αλλά σε καποιον άλλο παιδικό μπορεί αυτό να εχει επιτευχθεί με διαταγές και φωνές της δασκάλας και τα παιδιά να κανουν ησυχία απο υποταγή?

 

αυτό πραγματικά δεν μπορείς να το ξέρεις, εκτός και αν δείς απο το πρόγραμμα ότι όντως κανουν πολλά πραγματα και δραστηριότητες,

(το ημερησιο πρόγραμμα έιναι πάντα ιδιο ? εχει καποια παραλλαγή????? )

που να σε πείσει οτι τα παιδιά εχουν όντως πολλά πραγματα να κανουν και τους αρέσει και συγκεντρώνονται.

 

επίσης καποιες στιγμές την ημέρα είναι που τα παιδια πρεπει να παίζουν ελεύθερα. πάντα να ρωτάτε αν αυτό το διάστημα ειναι κατανεμημένο,

για να δειτε τον προγραμματισμό του παιδικού.

αν δεν εχουν συγκεκριμένη απάντηση σε αυτό, κατα πάσα πιθανότητα δεν εχουν και πρόγραμμα..!

"πότε παίζουν ελεύθερα τα παιδιά? " αν σας πουνε συνεχεια παίζουνε ελευθερα, δεν εχουν προγραμμα. αν σας πουνε παίζουν ελευθερα οταν πηγαινουν στην τάδε στην τάδε και στην τάδε αίθουσα, (και εχουν περιγραψει όλες τις αίθουσες του παιδιού :shock: πάλι φυσικά δεν εχουν πρόγραμμα.

 

η σωστή απάντηση είναι, στην αρχή, για ένα 30 - 40 λεπτο, μετά ανάμεσα στις διάφορες προγραμματισμένες δραστηριότητες για 15 το πολύ 20 λεπτά, μετά στον κήπο, και στο τέλος πάλι για ένα 30 λεπτο.

 

οι προγραμματισμένες δραστηριότητες ειναι περίπου 30 λεπτά - μπορεί 25 μπορεί 40 λεπτά ανάλογα με το ποσο τους αρέσει, και μπορεί να είναι πειράματα ζωγραφική μαγειρική κατασκευές παιχνίδια με νερό κουκλοθέατρο ντύσιμο με ρουχα, κινητικά παιχνίδια ομαδικά, μουσικά όργανα, χορός, γυμναστική κτλ.

 

βλέπετε πόσα θέματα υπάρχουν και πως μπορεί κάθε μέρα, να υπάρχουν δυο προγραμματισμένες δραστηριότητες , ενσωματωμένες στο πρόγραμμα.

 

ένα κόλπο - να ζητήσετε να δείτε την βιβλιοθήκη του παιδικού για τις δασκάλες.

εχουν πολλά εγχειριδια και βιβλία για να παίρνουν ιδέες οι δασκάλες?

αν δεν εχουν σημαίνει ότι δεν δίνουν βάρος σε αυτό - πως θα παιρνουν οι δασκάλες ιδέες ? - χτες ειπα ακριβώς αυτό σε μια μητέρα.

 

σε έναν καλό παιδικό θα χαρούν κιόλας που ο γονέας δίνει τοσο βαρος στην λεπτομερεια και με περηφάνεια θα του δείξουν την βιβλιοθήκη τους!

 

μια ολοκληρη σχολική χρονια, για να την βγάλει μια δασκάλα θέλει να εχει απο καπου ιδέες. τσεκάρετε τα όλα αυτά, πρίν δώσετε καπου λεφτά και το μόνο που να γίνεται να είναι φύλαξη.

...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ..

(If You Wanna Make The World A Better Place)

Take A Look At Yourself And Then Make A Change

R.I.P. Michael Jackson.

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...