Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ


Recommended Posts

Καταρχην ζητω συγνωμη εαν υπαρχει αντιστοιχο θεμα.

Εψαξα να βρω καποιο σχετικο θεμα για να ενταξω την ερωτηση μου αλλα ηταν λιγο πιο γενικα. Για ωδεια η μουσικη.

 

Μετα απο μια μικρη ερευνα ξεκινησαμε τα μαθηματα πιανου για τον μικρο μου.

 

Το ερωτημα μου σε μητερες που εχουν στειλει τα παιδακια τους για μουσικο οργανο στην ηλικια των 6 χρονων ειναι το εξης .

Πως γινοταν η διδασκαλια στην αρχη?? Σε εμας χωριζει την ωρα στα 2.

Γνωριμια με τα πληκτρα και θεωρια.

Δεν ειναι πολυ μικρη η ηλικια για να μπουν στην θεωρια της μουσικης??

 

Φανταζομουν οτι πρωτα θα του μαθαινε πολυ απλα τραγουδακια ωστε να τον ενθαρρυνει και μετα σιγα σιγα θα τον εβαζε στην θεωρια της μουσικης.

Φοβαμαι μην το κουρασει και το βαρεθει γιατι αποτελεσμα ορατο στο παιδι δεν θα εχουμε ουτε στο τελος της χρονιας οπως το παμε.

 

Περιμενω να ακουσω αποψεις.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


Καλησπέρα. Θυμάμαι πως κι εμείς είχαμε μπει σε αυτή τη διαδικασία, ως συνέχεια της μουσικής προπαιδείας, στα 7. Εμάς από το ωδείο μας είχαν κατευθύνει προς τη φλογέρα. Δεν το συνεχίσαμε πολύ, γιατί δεν έδειχνε ενδιαφέρον. Το όργανο θέλει "διάβασμα", καθημερινή εξάσκηση, κάτι που δεν ενδιαφερόταν να κανει τότε κι έτσι το αφήσαμε.

 

Πέρυσι επεστρεψε από το εξωτερικό ένας φίλος του συζύγου, καθηγητής μουσικής με εκπληκτικές γνώσεις, πολύ προοδευτικές και καινοτόμες, καμια σχέση με τα κλασσικά που διδάσκονται, στην πόλη μου τουλάχιστον, στα ωδεία. Έτσι ξεκινήσαμε το καλοκαίρι μαζί του και πάλι. Αρχικός σκοπός του είναι, όπως μας είπε, να κάνει τα παιδιά να αντιλαμβάνονται τον κόσμο μέσα από τη μουσική και μετά να προχωρήσει στην καθ' αυτού διδασκαλία. Κάνει διαφορετικά πράγματα με κάθε παιδί. Συγκεκριμένα με το γιο μου, που του αρέσει να γράφει ιστοριούλες, δούλεψαν μαζί και δημιούργησαν ένα "ηχοπαραμύθι". Ο γιος μου δηλαδή έγραψε ένα μικρό διήγημα, στο οποίο ενσωμάτωσαν ήχους, που άλλους τους παρήγαγαν οι ίδιοι με διάφορα όργανα και άλλους τους ηχογράφησαν σε μια εκδρομή που είχαν πάει όλοι μαζί με το σύζυγο στο βουνό. Πριν ένα μήνα περίπου, κάνανε και παρουσίαση σε κοινό. Ο γιος μου ήταν ο παρουσιαστής, έκανε μια μικρή εισαγωγή κι εξήγησε τι θα παρακολουθούσαμε και στη συνέχεια, ακούστηκε το ηχοπαραμύθι. Είχε εξαιρετική επιτυχία και το χαρήκαμε όλοι πάρα πολύ.

 

Που θέλω να καταλήξω με όλα αυτά: θα ακολουθούσα την πεπατημένη στην εκμάθηση μουσικού οργάνου, σε ένα τόσο μικρό παιδί, μόνο αν έδειχνε μια ιδιαίτερη κλίση. Αλλιώς, θα έψαχνα μια διαφορετική προσέγγιση, σαν τη δική μας ή θα περίμενα λίγα χρόνια ακόμα, για να μπει στη διαδικασία σολφέζ+ασκήσεων. Κι αυτό γιατί ακριβώς φοβάμαι μην επιμείνω σε λάθος στιγμή και του χαλάσω τη σχέση του με το αντικείμενο (τη μουσική, εν προκειμένω).

 

Τώρα που το ξαναδιαβάζω, βλέπω πως δεν απαντώ στα ερωτήματά σου, οπότε δεν ξέρω αν σε βοήθησα...το ελπίζω!

Link to comment
Share on other sites

Αρχικός σκοπός του είναι, όπως μας είπε, να κάνει τα παιδιά να αντιλαμβάνονται τον κόσμο μέσα από τη μουσική και μετά να προχωρήσει στην καθ' αυτού διδασκαλία.

Αυτο περιμενα και εγω σαν αρχη για ενα παιδακι Α Δημοτικου.

 

Aγγελινα εσεις ησασταν τυχεροι και πεσατε στον πιο καταλληλο καθηγητη με πολυ ορεξη να διδαξει. Αυτο με το ηχοπαραμυθι ακουγεται ενδιαφερον.

Φανταζομαι ικανοποιηση και χαρα που θα ενιωσε το παιδι στην παρουσιαση.

Του κανατε ιδιαιτερα μαθηματα στο σπιτι η σε ωδειο??

 

 

Διαθεση ο μικρος μου εχει και ξεκινησε με πολυ ενθουσιασμο. Το παιδι μας καθοδηγησε εκει.

Αλλα το θεμα ειναι να εχει τα σωστα κινητρα απο το ωδειο ωστε να κρατησει τον ενθουσιασμο του.

Για κλιση δεν ξερω , αυτο θα φανει στην πορεια.

 

 

Νικη το παιδακι της γνωστης σου ειναι ομως Α Δημοτικου?

Σε ενα αλλο ωδειο που ειχα ρωτησει μου ειχαν πει οτι τα μαθηματα θεωριας τα ξεκινουν απο την Γ Δημοτικου. Βεβαια δεν ξερω πως γινεται το μαθημα εκει.

 

Μου φαινεται οτι θα το ψαξω ακομα πιο πολυ.

Link to comment
Share on other sites

Η μικρη μου Αδερφη ξεκίνησε 6 ετων πιάνο και ειχε κανονικά θεωρία κι αυτη...η οποία αν θυμαμαι καλα της αρεσε κι ολας!!Μεχρι τελος της χρονιάς πέρασε κι αλλο ενα έτος,έπαιζε εύκολα κομμάτια και πηγαίνει μεχρι σημερα 13 πια..Εγω πάλι οταν με είχαν παει τα παράτησα στη μέση της χρονιάς...Θελω να σου πω οτι ειναι στο παιδι...δεν εχεις να χάσεις κατι να δοκιμασεις αρκει να επιλέξεις σωστα την/τον δάσκαλο γιατι ενω μπορει να εχει ταλέντο το παιδι αλλα να το παρατήσει μονο και μονο επειδη δεν θα συμπάθει τον άνθρωπο που του μαθαίνει το πιάνο..Επισης να ξέρεις οτι επιλέξατε ενα πολυ απαιτιτικο όργανο που θελει πολυ εξάσκηση και θα πρεπει να θυσιάσει πολυ προσωπικό χρονο κάποια στιγμή αν θελει να συνεχιςει..και ξεχνιέται εύκολα αν δεν εξασκείται ακομα κι αν τελειώσει...καμια σχέση με κιθάρα ας πούμε...

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Στο δημοτικό ωδείο -αναγνωρισμένο από το κράτος- το όργανο το ξεκινάς στα 40 λεπτά τη βδομάδα (συνήθως δύο 20λεπτα μαθήματα). Θεωρία δεν κάνεις, εκτός από ότι τύχει να χρειαστεί για τις ασκήσεις τους, οπότε τα εξηγεί επιτόπου ο δάσκαλος, χωρίς πολλά πολλά. Η θεωρία της μουσικής ξεκινά όταν τα παιδιά πάνε στην 4η δημοτικού. Είναι μάθημα υποχρεωτικό για να πάρει κάποιος -αν στοχεύει σε κάτι τέτοιο- το δίπλωμά του στη μουσική. Φυσικά αυτό θα γίνει μετά από χρόνια και άλλα υποχρεωτικά μαθήματα (Αρμονία, Ιστορία της μουσικής κτλ κτλ)

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Κοριτσια σας ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις σας.

 

Αλκυων το μαθημα ειναι 30 λεπτα συνολικα τη φορα και ειναι δυο φορες την εβδομαδα. Τον παω και εγω σε αναγνωρισμενο Ωδειο , αλλα το ιδιο μου ειπαν και απο το Δημοτικο ωδειο. Οχι παραπανω γιατι κουραζονται σε αυτη την ηλικια.

 

Η τακτικη του μαθηματος που εφαρμοζει αυτο το Ωδειο ειναι να χωριζει το μισαωρο σε 2 15' και κανει 15' θεωρια. Τον ξεκινησε απο το πενταγραμμο απο το πρωτο μαθημα και επεκτεινεται σιγα σιγα σε νοτες και χρονους . Η εννοια του χρονου πχ. το τεταρτο μου φανηκε δυσνοητο για ενα παιδι που δεν εχει μαθει ακομα την ωρα καλα καλα.

Μπορεις να γινεις λιγο πιο συγκεκριμενη , στο τι κανουν ακριβως στο 20λεπτο, στην αρχη ? Θα με βοηθουσε πολυ.

 

Θα το αφησω ενα μηνα να δουμε πως θα παμε , θα το συζητησω με τον υπευθυνο και θα το ψαξω απο γνωστους και στο Δημοτικο ωδειο να δω πως γινεται το μαθημα εκει σε αυτες τις ηλικιες.

Link to comment
Share on other sites

Αυτο περιμενα και εγω σαν αρχη για ενα παιδακι Α Δημοτικου.

 

Aγγελινα εσεις ησασταν τυχεροι και πεσατε στον πιο καταλληλο καθηγητη με πολυ ορεξη να διδαξει. Αυτο με το ηχοπαραμυθι ακουγεται ενδιαφερον.

Φανταζομαι ικανοποιηση και χαρα που θα ενιωσε το παιδι στην παρουσιαση.

Του κανατε ιδιαιτερα μαθηματα στο σπιτι η σε ωδειο??

 

 

Διαθεση ο μικρος μου εχει και ξεκινησε με πολυ ενθουσιασμο. Το παιδι μας καθοδηγησε εκει.

Αλλα το θεμα ειναι να εχει τα σωστα κινητρα απο το ωδειο ωστε να κρατησει τον ενθουσιασμο του.

Για κλιση δεν ξερω , αυτο θα φανει στην πορεια.

 

Καλημέρα. Αυτό δε θα το βρεις γενικά σε ωδεία, δυστυχώς. Εμείς πέσαμε στην περίπτωση, που λένε και βασικά για αυτόν τον λόγο μπήκαμε στη διαδικασία να ξανασχοληθούμε με τη μουσική. Σε ωδείο δε θα τραβούσε, τσάμπα ταλαιπωρία θα ήταν για το συγκεκριμένο παιδί. Το οποίο, ναι, πετούσε από τη χαρά του στην παρουσίαση, του έδωσε μεγάλη ικανοποίηση και του τόνωσε πάρα πολύ την αυτοπεποίθηση η όλη διαδικασία. Ο συγκεκριμένος καθηγητής κάνει ιδιαίτερο σε δικό του χώρο, όπου έχει μουσικά όργανα, προτζέκτορα και ό,τι άλλο χρησιμοποιεί στη δουλειά του.

 

Βέβαια, υπάρχουν και γονείς που αυτά τα πράγματα που κάνει ο συγκεκριμένος δεν τους αρέσουν, τους φαίνονται συγκεχυμένα κι αόριστα κι επομένως περιττό να πληρώνουν για κάτι τέτοιο, οπότε ζητάνε να κάνει στα παιδιά τους θεωρία+ασκήσεις, όπως όλοι οι άλλοι.

 

Το τι ταιριάζει στο παιδάκι σου θα το δεις στην πορεία, πάντως είναι πάρα πολύ όμορφο που τον τράβηξε από μικρό η μουσική, μπράβο! Στο ωδείο κι εμείς αυτά κάναμε, 2 εικοσάλεπτα την εβδομάδα, με λίγη θεωρία και πιο πολύ εξάσκηση κι ασκήσεις. Καλή συνέχεια εύχομαι!

Link to comment
Share on other sites

Δύο 20λεπτα το μάθημα, σε διαφορετικές ημέρες το καθένα. Σύνολο στην εβδομάδα 40 λεπτά. Θεωρία ξεχωριστά δεν κάνουν. Κανένας από τους δασκάλους δε μου μίλησε για θεωρία σε αυτές τις ηλικίες. Ίσα ίσα, παρόλο που έχει τμήμα προ-θεωρίας (για παιδιά μικρότερα της Δ' δημοτικού), οι δάσκαλοι των παιδιών, είπαν πως δε χρειάζεται να παρακολουθήσουν, για να μην τα κουράσει/απωθήσει το αντικείμενο λόγω ηλικίας.

 

Μπαίνουν κανονικά στο βιβλίο τους που αφορά ασκήσεις για το όργανο που επέλεξαν και τους εξηγούν ό,τι χρειάζεται επιτόπου. Για τους χρόνους, τους το κάνουν με χτυπήματα -με το πόδι- για ρυθμό ή μέτρημα. Το κάθε τέταρτο αντιστοιχεί σε ένα χτύπημα. Οπότε μια χαρά το πιάνουν. Κι όχι μόνο το πιάνουν, αν κάτι κάνουν λάθος το καταλαβαίνουν. Ήδη μετά από λίγες μέρες, καταλάβαινε αν το βιολί της ήταν ξεκούρδιστο -έστω και λίγο!

 

 

Το ίδιο -περί θεωρίας- μου είπαν όλοι οι δάσκαλοι μουσικής που είχαν τα παιδιά (κιθάρα/βιολί/φλογέρα/φλάουτο). Να μην κάνουν. Θα έρθει η ώρα στη Δ δημοτικού. Φέτος ξεκινάνε τα μεγάλα.

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Από ό,τι θυμάμαι από τα δικά μου μαθήματα πιάνου, το 1745, η δασκάλα μου εξηγούσε πάνω στην παρτιτούρα τις αξίες. Νομίζω summerwine πρέπει να καταλάβει το τέταρτο κλπ, πως θα το παίξει αλλιώς?

Φαντάζομαι τα βασικά θα του λέει, αυτά που χρειάζεται να παίξει. Δεν γίνεται και να μάθεις να παίζεις τραγούδια χωρίς να ξεχωρίζεις τις αξίες. Ούτε χωρίς πεντάγραμμο γίνεται.

Θα σου έλεγα δείξε λίγο υπομονή να δεις που πάει το πράγμα και μετά συζήτησέ τους το.

Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.

Albert Einstein

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Αννα και Αλκυων οπως μου τα περιγραφετε τοτε σωστα εχει ξεκινησει.

 

Οποτε περιμενουμε.

 

Εχθες που ρωτησα τον μικρο μου του αρεσει το μαθημα και η δασκαλα.

 

Απο Οκτωβριο ξεκινουν τα τμηματα (δωρεαν) για προπαιδεια στο Ωδειο που θα κανουν και καποιες ασκησουλες και στο σχολειο επισης θα εχουν μουσικο με τον διορισμο των ειδικοτητων και ετσι θα ερθει σε επαφη ακομα περισσοτερο με την μουσικη. Εντωμεταξυ ετυχε στην ταξη τους στο σχολειο να εχουν και πιανο .

Link to comment
Share on other sites

@summer wine, εαν το παιδι πηγαινει σε δημοτικο ωδειο της πόλης, (και οχι πχ σε κάποιο ιδιωτικό) τοτε ναι αυτο το προγραμμα ακολουθούνε. Το 1/2 της ωρας διδασκαλιας θεωρια και το αλλο 1/2 ασκησεις (μουσικα κομματια) πανω στα πληκτρα. Τωρα καποιοι καθηγητες μπορει να δινουν περισσοτερη βαση στο πρακτικο κομμάτι (στα πληκτρα) παρα στη θεωρια. Εξ αλλου υπαρχει ξεχωριστο μαθημα '' Θεωρια της μουσικης'' το οποιο το κανει το παιδι αν θελει αργοτερα να παρει πτυχιο μουσικης, καθως κανει και αλλα μαθηματα που συνυπολογίζονται, πχ Αρμονια, Αντιστιξη, Ντικτε κ.α. Οταν πηγαινα εγω στο πιανο (ξεκινησα απο β δημοτικου και σταματησα στο γυμνασιο) οι ταξεις χωριζονταν νομιζω α-β-γ κατωτέρα και α-β-γ ανωτέρα αν θυμαμαι καλα, τωρα δεν ξερω αν εχουν αλλαξει. Αν ο μικρος το αγαπαει και εχει μερακι, ειναι πολυ καλο η επαφη με τη μουσικη!

Link to comment
Share on other sites

Εμείς έχουμε ξεκινήσει από πέρσι, 6 χρονών και συνεχίζουμε φέτος.

Σε ιδιωτικό ωδείο, το μάθημα είναι δύο 20λεπτα τη βδομάδα. Και είναι υπεραρκετά. Είδα ότι κάποια που χάσαμε και τα αναπληρώσαμε κάνοντας 40λεπτο μάθημα την επόμενη, ήταν πολύ κουραστικό για το παιδί και μετά από λίγο άρχισε να αυτοσχεδιάζει στα πλήκτρα. Ο δάσκαλος δυσκολευόταν να τον επαναφέρει.

Δεν έχουμε βιβλία. Το μάθημα είναι ατομικό. Ο δάσκαλος του εκτυπώνει παρτιτούρα με κομματάκι και το παίζει. Πάνω στο κομματάκι αυτό του εξηγεί κάποια πράγματα (νότες-μέτρο κλπ). Του έχει πει για τη μελέτη στο σπίτι: είναι καλό να το παίζεις στο σπίτι το κάθε κομμάτι που μαθαίνουμε αλλά αν δεν προλάβεις ή δε θέλεις, δεν πειράζει, θα το παίξουμε μαζί την επόμενη φορά μέχρι να το μάθεις.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...