Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Love Parents.org.gr? Tell a friend!

"άγνωστη" ορθογραφία


Recommended Posts

καλημερα!

 

ήθελα να μάθω για όσες έχετε παιδιά στην α δημοτικού,αν τους βαζει η δασκαλα άγνωστη ορθογραφια,δηλαδη να γραψουν μια λεξη που δεν την εχουν συναντησει ποτε στο βιβλιο (βεβαια τα γραμματα και οι συλλαβες ειναι προφανως γνωστα απο αλλες λεξεις).

 

ευχαριστώ!

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


καλησπέρα ,,

 

το έχει κάνει μία - δύο φορές ,.

 

αυτό που βάζει απροειδοποιητα συχνά είναι λεξεις από προηγούμενες ορθογραφίες σαν υπενθύμιση (που φυσικά έχουν ξεχάσει) !

Προσέχω το περιβάλλον που τους ανήκει !!!!!

ΧΡΥΣΟΥΛΑ 1/3/2002 * ΓΙΩΡΓΟΣ 8/11/2003

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα και απο εμένα.Συνήθως τους βάζει φωτοτυπίες απο βιβλία μπερδεμένες συλλαβές να τις βάλουν σε σειρά και να σχηματίσουν την λέξη , εννοείται ότι δεν την έχουν διδαχτεί , όταν είναι δύσκολη τους την λέει και τα παιδιά πρέπει να την γράψουν.Ορθογραφία στο τετράδιο τους βάζει μόνο λέξεις που τις γράφουν στο τετράδιο της γραφής.Εγώ συνήθως για εξάσκηση του βάζω φυλλάδιο απο τοhttp://www.grafoulis.gr

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Άγνωστη ορθογραφία στην Α΄δημοτικού :?::shock: Δεν έχουν βάλει ποτέ σε κανένα από τους 2 γιους μου!

Άλλο λέξεις από παλαιότερες ορθογραφίες, αυτό ναι.

Επίσης μπερδεμένες συλλαβές όπου σχηματίζουν τα παιδιά τις λέξεις κι αυτό ναι.

HXuSp2.pngaS46p2.png
Link to comment
Share on other sites

Maninakiiiiiii και εμάς μας έχειβ άλει περίπου 2 φορές άγνωστη λέξη για ορθογραφία αλλά πιστεύω οτι και να τους βάλει τους έχει κάνει τέτοια εξάσκηση που δεν θα έχουν πρόβλημα

Πάντως εμάς η δασκάλα έχει τρελές απαιτήσεις τους βάζει πολλά πράγματα κάθε μέρα και ιδίως τα σαββατοκύριακα η μικρή δυσανασχετεί και με το δίκιο της έχει γίνει βέβαια πολύ καλή αλλά τι να το κάνω?Θα προτιμούσα να είναι λιγότερο φορτωμένη και να τη βλέπω να δουλεύει με περισσότερη όρεξη

Να φανταστείτε οτι κάθε μέρα χρειάζεται χαλαρά ένα 2ωρο και σαββατοκύριακα ένα τρίωρο τουλάχιστον

Ελεος πια γιατί τόσο φώρτωμα απο τώρα? :?: [/code]

Link to comment
Share on other sites

σας ευχαριστω για τις απαντησεις σας.

 

εμας μας βαζει αγνωστες λεξεις καποιες φορες,απλα ηθελα να δω ποσο συνηθισμενο ειναι.

 

ρενατακι αχ και να ειχαμε λιιιιγη απο τη δουλειτσα σας :wink: τιποτα δεν εχουμε... :?

Link to comment
Share on other sites

Και η δικιά μας δασκάλα τους βάζει σχεδόν κάθε μέρα άγνωστη ορθογραφία και παλιότερες λέξεις και τους κρατάει σε εγρήγορση.

 

Η ορθογραφία της επόμενης ημέρας μπορεί να είναι 2-3 προτάσεις και κάποιες λέξεις τις οποίες την επόμενη δεν βάζει όλες. Μπορεί δηλαδή να βάλει κάποια από αυτά και κάποια άγνωστα ή παλιά.

 

Επίσης έχει κάνει από γραμματική πολλά πράγματα και ήθελα να ρωτήσω εάν προχωράνε στην πρώτη με αυτούς τους ρυθμούς.

Τι εννοώ:

Έχουν κάνει το ρήμα ΕΙΜΑΙ από την αρχή σχεδόν όταν μάθανε το είναι.

Έχουν κάνει ενικό πληθυντικό στα ουσιαστικά. Τους δίνει πρόταση ολόκληρη στον Ενικό να την κάνουν στον Πληθυντικό.

Τους έχει κάνει σύνθετες λέξεις, και από ορθογραφία όλες τις καταλήξεις σε ης, η, ι τα ουδέτερα σε ΟΙ ο πληθυντικός.

Χθες κάνανε το ω και τα ρήματα σε -ωνω και -ιζω.

 

Επίσης τους δίνει ρήματα στο σήμερα να τα κάνουν στο χθες (ενεστώτα αόριστο) πχ μπαίνω - μπήκα.. κλπ.

 

Δεν ξέρω αν προχωράνε έτσι σε άλλα σχολεία, στην πρώτη δημοτικού, αλλά μου φαίνεται ότι κάνει πολύ δουλειά από την αρχή και μάλλον θα τα επαναλαμβάνει μέχρι το τέλος της χρονιάς ώστε να τα αφομιώσουν.

Από δουλειά στο σπίτι έχουν αρκετή κυρίως σε γραμματική - ορθογραφία.

 

Στα μαθηματικά έχουν φτάσει σε αθροίσματα μέχρι του 10 και κάνουν προβλήματα, και σιγά σιγά μπαίνουν στην αφαίρεση.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Κι όμως αυτά τους κάνει. Βέβαια δεν τους αναφέρει πχ ενεστώτα αόριστο, αλλά σήμερα χθες. Δεν τους λέει αρσενικό θηλυκό ουδέτερο αλλά ο η το , αγόρι κορίτσι κλπ. Δεν τους αναφέρει δηλαδή ορολογία γραμματικής αλλά τους κάνει γραμματική κανονικά. Πως γράφονται οι καταλήξεις κλπ. στον ενικό πληθυντικό και μάλιστα τους έχει βάλει και σχετικό τεστ!

 

Δεν ξέρω πως ανταποκρίνονται τα υπόλοιπα παιδιά η δικιά μου ευτυχώς στη γλώσσα τα πάει μια χαρά! Μαθηματικά της ξεφεύγουν λαθάκια αλλά πιστεύω λόγο απροσεξίας....

 

Χθες τους έβαλε ορθογραφία.... 3 μεγάλες προτάσεις... άγνωστες (εννοώ που δεν τις είχαν έτσι ακριβώς να τις μάθουν) με λέξεις που τις είχαν κάνει βέβαια σε προηγούμενα μαθήματα. Μία από αυτές τις προτάσεις ήταν:

 

"Υστερα ο μαθητής ήθελε να πιει ένα μεγάλο ποτήρι χυμό με ζάχαρη".

 

Τη λέξη πιει δεν την ήξεραν και τους την έγραψε στον πίνακα.

Link to comment
Share on other sites

χωρις να ειμαι εκπαιδευτικος ισως η δασκαλα το κανει αυτο για να βλεπει απλά το επιπεδο των παιδιών????

Δε ξερω...

 

Παντως κακα τα ψεματα το τι καναμε εμεις στο δημοτικο με το τι κανουν σημερα δεν εχει καμία σχεση...

Link to comment
Share on other sites

Κι όμως αυτά τους κάνει. Βέβαια δεν τους αναφέρει πχ ενεστώτα αόριστο, αλλά σήμερα χθες. Δεν τους λέει αρσενικό θηλυκό ουδέτερο αλλά ο η το , αγόρι κορίτσι κλπ. Δεν τους αναφέρει δηλαδή ορολογία γραμματικής αλλά τους κάνει γραμματική κανονικά. Πως γράφονται οι καταλήξεις κλπ. στον ενικό πληθυντικό και μάλιστα τους έχει βάλει και σχετικό τεστ!

 

Δεν ξέρω πως ανταποκρίνονται τα υπόλοιπα παιδιά η δικιά μου ευτυχώς στη γλώσσα τα πάει μια χαρά! Μαθηματικά της ξεφεύγουν λαθάκια αλλά πιστεύω λόγο απροσεξίας....

 

Χθες τους έβαλε ορθογραφία.... 3 μεγάλες προτάσεις... άγνωστες (εννοώ που δεν τις είχαν έτσι ακριβώς να τις μάθουν) με λέξεις που τις είχαν κάνει βέβαια σε προηγούμενα μαθήματα. Μία από αυτές τις προτάσεις ήταν:

 

"Υστερα ο μαθητής ήθελε να πιει ένα μεγάλο ποτήρι χυμό με ζάχαρη".

 

Τη λέξη πιει δεν την ήξεραν και τους την έγραψε στον πίνακα.

 

Ολα αυτα τα κανει χρησιμοποιοντας καποιο δικο της βιβλιο?Εχει φτιαξει δηλαδη καποιο τετραδιο εργασιων και γλωσσας?

Γιατι στο α΄τευχος της γλωσσας τουλαχιστον, δεν υπαρχουν ως υλη που πρεπει να διδαχτει.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Η δασκάλα της κόρης μου τους βάζει πλέον μόνο άγνωστη ορθογραφία...και μιλάμε για κανονικές προτάσεις με πολυσύλλαβες λέξεις!

Είμαι πλέον μια πολύτεκνη μαμά!!!!

I have been blessed with five angels!

qwlrp3.png

Link to comment
Share on other sites

Μήπως γνωρίζει κάποιος υπεύθυνα να μας πει αν είναι σωστό να γράφουν τα παιδιά άγνωστη ορθογραφία και μαλιστα όταν το υπουργείο δεν προτείνει καν ορθογραφία?

Μήπως τα παραφορτώνουνε?

Θα με ενδιέφερε πολύ η γνώμη εκπαιδευτικού...

Και γονιών βέβαια

Link to comment
Share on other sites

Μήπως γνωρίζει κάποιος υπεύθυνα να μας πει αν είναι σωστό να γράφουν τα παιδιά άγνωστη ορθογραφία και μαλιστα όταν το υπουργείο δεν προτείνει καν ορθογραφία?

Μήπως τα παραφορτώνουνε?

Θα με ενδιέφερε πολύ η γνώμη εκπαιδευτικού...

Και γονιών βέβαια

Το υπουργείο αφήνει στη δικαιοδοσία του δασκάλου την ορθογραφία στις μεγάλες τάξεις. Ο δάσκαλος επιλέγει από το μάθημα της γλώσσας λέξεις ή προτάσεις που παρουσιάζουν ορθογραφικό ενδιαφέρον και τις δίνει στα παιδιά. Στην πρώτη τάξη προβλέπεται ορθογραφία (στο βιβλίο του δασκάλου αναφέρεται ξεκάθαρα αυτό) από το μάθημα "Ο κύριος με το καπέλο". Είναι η τελευταία εργασία από το Τετράδιο Εργασιών. Είναι η φράση στο πανί που κρατάει το σαλιγκαράκι. Άγνωστη ορθογραφία συνηθίζεται από παλιά αλλά εγώ προσωπικά το αποφεύγω όπως και άλλοι δάσκαλοι.Δεν είναι κακό πάντως τα παιδιά να μπορούν να συνθέσουν λέξεις με τα γράμματα που έχουν μάθει ήδη. Οι υπερβολές από την άλλη, όπως άγνωστες προτάσεις με πολυσύλλαβες λέξεις που περιέχουν συμπλέγματα κλπ. ειδικά σε παιδιά της πρώτης τάξης καλό θα ήταν να αποφεύγονται.

Link to comment
Share on other sites

Όταν λέμε άγνωστη ορθογραφία εννοούμε ορθογραφία που δεν την είχαν στο σπίτι για την επόμενη μέρα. Παρόλα αυτά στην πρώτη δημοτικού είναι λέξεις που έχουν ήδη μάθει ή λέξεις που παράγονται από τα γράμματα που έχουν ήδη μάθει χωρίς να έχει μέσα τα Ι Η Υ.

Παρόλα αυτά ενώ τους έχει πει τον κανόνα με τα ρήματα σα ΙΖΩ και ΩΝΩ και τα ρήματα που τελειώνουν σε ΕΙ (όπως το έχω έχεις έχει) έχει αρχίσει να τους βάζει άγνωστη ορθογραφία και σε αυτό το επίπεδο. πχ το ρήμα ΠΟΤΙΖΩ χωρίς να το έχουν μάθει σαν ορθογραφία κλπ.

 

Μου κάνει εντύπωση όμως θετική ότι η κόρη μου ανταποκρίνεται και γράφει σωστά σε ότι έχει σχέση με κανόνες που σημαίνει ότι μπορεί να μάθει πράγματα και κανόνες.. άρα λέω γιατί όχι...? Τα λάθη που ίσως κάνει έχουν σχέση με τα Ι μέσα στη λέξη. Όπου έχουν μάθει κανόνα πχ όλα τα θηλυκά με Η η τα ουδέτερα με Ι δεν της ξεφεύγουν με τίποτα.

 

πχ τους έβαλε ανάμεσα στην πρόταση τη λέξει ΤΡΟΜΑΖΕΙ και την έγραψε σωστά με ει χωρίς να το έχουν σαν ορθογραφία, απλά και μόνο από τον κανόνα για το ρήμα που της είχα εξηγήσει εγώ και προφανώς και η δασκάλα.

 

Δεν το θεωρώ κακό αφού τελικά όλοι σαν βαθμό θα πάρουν παραλαγές του Α πχ Α με τόνο ή Α με ερωτηματικό. Προφανώς η δασκάλα θέλει να δει το επίπεδο της τάξης και αναλόγως προχωράει.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

καλημερα

ειναι η πρωτη φορα που γραφω στο σαιτ σας

λοιπον η δικια μας δασκαλα μας δινει καθημερινα δυο φωτοτυπιες με δικες τις εργασιες. Απο τις φωτοτυπιες χρησιμοποιει λεξεις και προτασουλες, με γνωστα γραμματα και συλαβες, και τα γραφουν κατω απο τη "γνωστη"ορθογραφια, ως αγνωστη.Καποιοι γονεις δυσανασχετουν και λενε οτι ειναι πολλα, και καποιοι πιστευουμε οτι τα βοηθαει γιατι απλος δεν ειναι παπαγαλια της ορθογραφιας αλλα βαζουν το μυαλο τους να δουλεψει και να μαθουν να συνδιαζουν τις συλαβες και να κανουν καινουριες λεξεις. Ο χρομος θα δειξει!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...