Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Love Parents.org.gr? Tell a friend!

ΓΡΑΦΗ - ΑΝΑΓΝΩΣΗ


Recommended Posts

Θα το πω. Τα γράμματα του γιου μου (Β΄Δημοτικού) είναι απαίσια. Είναι άνισα γραμμένα και αν βαριέται (που ισχύει συνήθως) ή βιάζεται (γιατί βαριέται) κολλάει το ένα γράμμα πάνω στο άλλο και συχνά-πυκνά παραλείπει ένα γράμμα στις 5 από τις 10 λέξεις.

Γενικά, δεν είναι ευανάγνωστα, ακόμα και για τον ίδιο όταν θέλει να μου διαβάσει τι έγραψε (π.χ. ιστοριούλα).

 

Αντιθέτως, διαβάζει θαυμάσια... με ροή, με νόημα, όχι συλλαβιστά και λατρεύει τα βιβλία. Η ορθογραφία του, επίσης, είναι καλή. Προτιμά να μου λέει προφορικά την ορθογραφία, παρά να τη γράφει και τη γράφει μόνο στο σχολείο, επειδή δεν έχει άλλη επιλογή.

 

Επειδή, όμως, δεν του αρέσει να γράφει και γνωρίζει ότι τα γράμματά του δεν είναι ευανάγνωστα γιατί:

 

(α) του το τονίζει η δασκάλα και του το τόνιζε και η περσινή και τον παροτρύνω κι εγώ να γράφει λίγο πιο αργά και καθαρά

(β) συγκρίνει τα γράμματά του με άλλων παιδιών, οπότε βλέπει τη διαφορά

 

...έχουμε πρόβλημα με τις εργασίες στο σπίτι.

 

Αρνείται να κάνει αντιγραφή και αρνείται να γράψει τις ασκήσεις των μαθηματικών, που σημαίνει ότι βασικά αρνείται να κάνει τις εργασίες του γενικά.

Η μόνη φορά που κάθεται να γράψει είναι στον "Γραπτό Λόγο" όταν καλείται να γράψει μια δική του ιστορία ή μια περίληψη.

Αλλιώς, το πείσμα νικά.

 

Στην Αυστραλία, στο δημοτικό, μαθαίναμε να γράφουμε πάνω σε τετράδια που είχαν ειδικές γραμμές για να μας κατευθύνουν στη γραφή, ώστε να γράφουμε ομοιόμορφα και να εξασκούμεθα στην καλλιγραφία.

Βρήκα αυτά τα τετράδια κι εδώ όταν άρχισα να διδάσκω Αγγλικά, για να μαθαίνουν οι μαθητές μου (7 ετών) να γράφουν σωστά τα Αγγλικά γράμματα.

 

Σκέφθηκα να τον παροτρύνω να γράφει την αντιγραφή του σε τέτοιο τετράδιο, για να συνηθίσει το χέρι του να γράφει ομοιόμορφα γράμματα, αλλά τώρα θεωρεί ότι θα "κάνει μπαμ" ότι τα γράμματά του θέλουν βελτίωση γιατί θα είναι ο μόνος στην τάξη με τέτοιο τετράδιο και αρνείται να το χρησιμοποιεί κι αυτό, ακόμα και όταν τον καθησύχασα ότι θα μιλήσω με τη δασκάλα και ότι είμαι σίγουρη ότι θα συμφωνήσει γιατί θα ξέρει ότι θα τον βοηθήσει να γράφει καλά και πιο εύκολα. Αλλά, μάταια.

 

Ακόμα και όταν γράφει αριθμούς στα μαθηματικά, δεν είναι ευανάγνωστα.

 

Εχω ξεμείνει από ιδέες.... έχει πεισμώσει και τον έχω αφήσει λίγο για να υποχωρήσει το πείσμα του λίγο, αλλά όταν ξαναπροσπαθώ μετά από μια εβδομάδα, πεισμώνει πάλι.

 

Δεν ξέρω τι άλλο να κάνω. Αν δεν τον βοηθήσω να βρει ένα κίνητρο για να προσπαθήσει να γράφει, δεν θα μάθει στο σχολείο. Δεν γράφει τις σημειώσεις που τους δίνει η δασκάλα κι έτσι τηλεφωνώ δεξιά και αριστερά να μάθω αν είχαμε τίποτε άλλο εκτός από τα κλασσικά.

 

Η δασκάλα δεν είχε κάτι παραπάνω να μου πει εκτός από το να "προσπαθεί περισσότερο".

 

Εχετε καμία ιδέα ή συμβουλή;

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


Να αντιγράφει απο μια αγαπημένη του ιστορία σε ένα τετράδιο στο σπίτι?Χωρίς παρατηρήσεις και σημασία στα γράμματα.

Εμείς το κάναμε για να "λυθεί" το χεράκι της κι έτσι σε λίγες μέρες βελτιώθηκε και η εικόνα και η ταχύτητά της.

:)

ΜΙΑ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΔΩΡΑ ΠΟΥ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ

Ρατσιστής δεν γεννιέσαι … γίνεσαι

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξερω πραγματικα τι μπορει να σας βοηθησει...

Εγω στην κορη μου οταν ηταν στην πρωτη...και καναμε τα πρωτα γραμματακια μας..της ελεγα αν ενα γραμματακι επεφτε κατω απ την γραμμουλα στεναχωριοταν γιατι θα χτυπαγε ..κατι αναλογο ισως με καποια δοση φαντασιας μπορεις να πεις στον γιο σου.Του στυλ οτι σκανε αμα στριμωχνονται και στεναχωριουνται ... :roll:

Ισως ειναι χαζο..επειδη ειναι και πιο μεγαλος πλεον...αλλα ποτε δεν ξερεις..πιθανον αν δει τα γραμματκια σαν ψυχουλες-ηρωες και πλασετε ιστοριουλα μ αυτα...να θελησει να τα βοηθησει (να ιεναι δλδ ο ηρωας που θα σωσει τα γραμματακια απ το να στριμωχτουν μεταξυ τους αναμεσα σε 2 μεγαλους βραχους..ξερεις εσυ βαλε σαλτσα :D )

Link to comment
Share on other sites

Μήπως αν έχεις προσπαθήσει τα πάντα, όπως λες, να συμβουλευθείς και με κάποιον πιο ειδικό και να του αναφέρεις όλα αυτά μήπως και μπορεί να σε βοηθήσει;

Link to comment
Share on other sites

και μενα η μικρη δεν κανει ωραια γραμματα γιατι βαριεται φρικτα!!!φροντιζω να την ανταμοιβω ΟΤΑΝ κανει καλα γραμματα με αυτοκολλητακια που της αρεσουν.Αλλα το εχω παρει και ψυχραιμα το θεμα.Υπαρχουν παιδια που οντως κανουν ωραια γραμματα χωρις ζορι,αλλα πρεπει να προσπαθησουν πολυ.Δεν θελω ομως να την ζορισω πολυ.Παλευει να καταφερει στο σχολειο τα καλλιγραφικα αλλα και εκει της λεω "οπως μπορεις καλυτερα,αρκει να καταλαβαινεις τα γραμματα σου"

Ισως δεν ειμαι το καλο παραδειγμα,αλλα θελω να σου πω πως στην πρωτη εχουν αρκετα προβληματα τα πιτσιρικια....θα στρωσει.

Αφου διαβαζει τοσο καλα μην εχεις προβλημα...Δεν ειναι το τελειο παιδι ....αλλα τι σε νοιαζει??ειναι το δικο σου παιδι με τα ατσουμπαλα γραμματα :wink:

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Αγαπητη Belfaccino, η αποκτηση του γραφικου προφιλ του μαθητη ξεκιναει απο την προσχολικη ηλικια με το σωστο πιασιμο του μολυβιου , των μαρκαδορων , τη ζωγραφικη και τις προγραφικες ασκησεις. Οι προγραφικες ασκησεις γινονται συνηθως σε ειδικα τετραδια με γραμμες που βοηθουν τη γραφικη εργασια. Ομως και στην πρωτη δημοτικου τοσο οι προγραφικες οσο και τα γραμματα γινονται σε ειδικα τετραδια που ονομάζονται τετραχαρακα τα οποια βοηθουν το παιδι να βελτιωσει το το γραφικο του χαρακτηρα. Δεν ξερω κατα ποσο τα χρησιμοποιησατε στην πρωτη του δημοτικου αλλα ειναι πολυ συνηθισμενο και το γνωριζουν οι δασκαλες της α δημοτικου οπως επισης και οι νηπιαγωγοι. Επισης στο ιδιο πλαισιο κινουνται και τα τετραδια πρωτης γραφης και τα τετραδια ιχνηλασιας που κυκλοφορουν στο εμποριο απο διαφορους εκδοτικους οικους και τα οποια χρησιμοποιουν οι γονεις στο σπιτι.

Αν το παιδι εχει αποκτησει κακες γραφικες συνηθειες δηλαδη απλα ειναι κακογραφος τοτε ο μονος τροπος να βελτιωθει ειναι με τη σωστη εξάσκηση μεσα απο τετοια ετοιμα τετραδια οπως επισης και απο διαφορα παιχνιδια (π.χ. λαβυρινθοι) που μπορεις να κατεβασεις απο το διαδικτυο και να τα εκτυπωσεις για να αποκτησει το παιδι καλο οπτικοκινητικο συντονισμο.

Αν το παιδι ομως παρουσιαζει και αλλα χαρακτηριστικα τοτε μπορει η δυσχερεια του να οφειλεται σε δυσγραφια που ειναι δυσκολια στο γραψιμο. Επειδη ομως εσυ ξερεις καλυτερα τι χαρακτηριστικα παρουσιαζει το παιδι σου παραθετω ενα αρθρο για τη δυσγραφια οπως και καποια links που θα σε βοηθησουν να καταλαβεις αν το προβλημα ειναι κακογραφια ή δυσγραφια.

 

 

Όταν το γράψιμο είναι ένα πρόβλημα

( μια περιγραφή της δυσγραφίας )

Τι είναι η δυσγραφία;

Δυσγραφία…

 

* είναι ένα εξελισσόμενο πρόβλημα

* προκαλεί κούραση στο γράψιμο

* δυσχεραίνει τη γραπτή ανταλλαγή ιδεών

* προκαλεί φτωχή οργάνωση του κειμένου τόσο σε επίπεδο γραμμής όσο και σε επίπεδο σελίδας

 

Η Δυσγραφία μπορεί να διαγνωστεί σε

 

* ανακολουθία γραμμάτων

* ανάμειξη κεφαλαίων και μικρών γραμμάτων ή γράψιμο συνεχές (χωρίς διάκενα)

* μη κανονικά σε μέγεθος και σχήμα γράμματα

* ημιτελή γράμματα

 

Η Δυσγραφία δεν είναι…

 

* τεμπελιά

* έλλειψη προσπάθειας

* έλλειψη ενδιαφέροντος

* ακατάστατο γράψιμο

* γενική ακαταστασία

* απρόσεκτο γράψιμο

* οπτικο-κινητική καθυστέρηση

 

Η Δυσγραφία ορίζεται ως η δυσκολία στην αυτόματη ανάκληση στη μνήμη και στον έλεγχο των συνεχόμενων μυϊκών κινήσεων που χρειάζονται στη γραφή γραμμάτων ή αριθμών. Αυτή η δυσκολία δεν εναρμονίζεται με την ευφυΐα του ατόμου, με την κανονική διδασκαλία και (στις περισσότερες περιπτώσεις) με τη χρήση του μολυβιού σε μη μαθησιακές εργασίες. Νευρολογικά βασίζεται και υπάρχει σε ποικίλους βαθμούς, που κυμαίνονται από απλό έως μέτριο. Μπορεί να διαγνωστεί και να ξεπεραστεί, αν διδαχτούν καλά και εκτελεστούν συνειδητά οι κατάλληλες θεραπευτικές στρατηγικές. Ένα επαρκές θεραπευτικό πρόγραμμα γενικά αποδίδει, αν εφαρμόζεται σε καθημερινή βάση. Σε πολλές περιπτώσεις είναι σχετικά εύκολο να σχεδιαστούν τα κατάλληλα ψυχολογικά αντισταθμίσματα, για να χρησιμοποιηθούν όπως πρέπει.

Η δυσγραφία είναι μια ανεπάρκεια που σπάνια υπάρχει απομονωμένη από άλλα συμπτώματα μαθησιακών προβλημάτων. Καίτοι μπορεί περιπτωσιακά να υπάρχει μόνη της, αναφέρεται κατά κανόνα μαζί με μαθησιακά προβλήματα που αφορούν τη γραπτή γλώσσα. Η δυσκολία στο γράψιμο είναι συχνά ένα μείζον πρόβλημα για τους μαθητές, ειδικά καθώς προχωρούν στις τελευταίες τάξεις της στοιχειώδους και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η Ρ. Χάγκαν έχει δηλώσει ότι «η ανικανότητα στο γράψιμο με το χέρι προκαλεί ένα εμπόδιο στη μάθηση, ενώ η ικανότητα στη βασική δεξιότητα του γραψίματος με το χέρι παρέχει ένα εργαλείο για τη μάθηση. Από τη στιγμή που θα δημιουργηθεί αυτό το εργαλείο, μπορεί να βοηθήσει να ενισχυθούν πολλές άλλες περιοχές με τις οποίες τα παιδιά έχουν δυσχέρειες».

Δυσκολίες με τη γραφή συχνά οδηγούν σε παρανοήσεις από τους δασκάλους και τους γονείς και κατά συνέπεια σε πολλές απογοητεύσεις για τους μαθητές. Αυτό είναι αληθινό ειδικά για τους ευφυείς, γλωσσικά ταχείς μαθητές που αντιμετωπίζουν ένα μείζον πρόσκομμα, όταν καταπιάνονται με τη γραπτή έκφραση, πρόσκομμα οφειλόμενο στην έλλειψη ομαλού, επαρκούς αυτοματισμού στη διαμόρφωση γραμμάτων και λέξεων. Αυτοί οι μαθητές αγωνίζονται να μεταφράσουν τις σκέψεις και τις γνώσεις τους, με αποτέλεσμα να αφαιρούν από τους δασκάλους τους την ευκαιρία να καταλάβουν τι ξέρουν.

Ένας οξύνους δάσκαλος ή γονιός μπορεί να υποπτευθεί τη δυσγραφία σʼ ένα μαθητή παρατηρώντας τις γραπτές εργασίες του. Πολύ συχνά, όμως, η εικόνα του μαθητή ερμηνεύεται σαν φτωχό κίνητρο, απροσεξία, τεμπελιά ή υπερβολική ταχύτητα. Αν και αυτές οι παρατηρήσεις μπορεί να είναι πολύ πραγματικές, είναι επιφανειακές και η υπο-κείμενη αιτία μπορεί να είναι ένα ίχνος δυσγραφίας που δεν ελέγχεται από το μαθητή.

 

Συγκεκριμένα συμπτώματα που μπορούν να σημειωθούν είναι:

 

* σφίξιμο των δακτύλων κατά το γράψιμο

* παράξενες τοποθετήσεις του καρπού, του σώματος ή του χεριού

* υπερβολικά σβησίματα

* ανάμειξη κεφαλαίων και μικρών γραμμάτων

* ανάμειξη όρθιων και πλαγιαστών γραμμάτων

* αστάθεια στο σχήμα και στην κλίση των γραμμάτων

* κανόνιστα μεγέθη και σχήματα γραμμάτων

* ατελή πλαγιαστά γράμματα

* κακή χρήση των γραμμών και των περιθωρίων

* κακή οργάνωση της σελίδας

* αργοπορία κατά την αντιγραφή

* γενική κακογραφία

* μειωμένη ταχύτητα γραφής

* απροσεξία στις λεπτομέρειες κατά το γράψιμο

* συχνά είναι αναγκαία φραστικά σήματα και ψιθυρισμοί

* νιώθει αρκετή εμπιστοσύνη, όταν βλέπει σε οθόνη αυτό που κάνει το χέρι κατά το γράψιμο

* υλοποιεί αργά φραστικές κατευθύνσεις που περιλαμβάνουν διαδοχικές πράξεις και σχεδιασμό

 

Ανταμοιβή-αποζημιώσεις για το δυσγραφικό μαθητή

1. Κατανόηση: Καταλάβετε τις ανακολουθίες του μαθητή και την εμφάνιση διακυμάνσεων

2. Ίσια ή καλλιγραφικά: Επιτρέψτε στο μαθητή να χρησιμοποιεί οποιαδήποτε από τις δυο μορφές γραμμάτων. Πολλοί δυσγραφικοί μαθητές νιώθουν πιο άνετα με το καλλιγραφικό γράψιμο.

3. Υπολογιστής: Ενθαρρύνετε το μαθητή να νιώσει άνετα χρησιμοποιώντας έναν επεξεργαστή κειμένου σε υπολογιστή. Οι μαθητές μπορούν να διδαχτούν κι από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού να γράφουν τις προτάσεις τους κατευθείαν στο πληκτρολόγιο.

4. Ενθαρρύνετε τη συνεχή χρήση ενός ηλεκτρονικού ορθογράφου στον υπολογι- στή, για να μειωθούν οι συνολικές ανάγκες γραψίματος.

5. Ενθαρρύνετε τη χρήση ενός ηλεκτρονικού ορθογράφου με φωνή, για να μειώσει τις συνολικές απαιτήσεις. Αν ο μαθητής έχει παράλληλα προβλήματα και ανάγνωσης, το ομιλούν εξάρτημα είναι απαραίτητο, γιατί θα διαβάζει /λέει τις λέξεις.

6. Βάζετε τους μαθητές να διορθώνουν τα χαρτιά τους μετά από λίγο διάστημα και χρησιμοποιήστε στρατηγικές διόρθωσης. Οι μαθητές ίσως χρειάζονται βοήθεια, για να αναπτύξουν επαρκείς τεχνικές διόρθωσης.

7. Αν το πρόβλημα είναι η αρχή, ενθαρρύνετε τις στρατηγικές οπτικής προ-οργά- νωσης, όπως το mind-mapping

8. Δώστε περισσότερο χρόνο για τις γραπτές δραστηριότητες.

9. Αν είναι αναγκαίο, μειώστε τις γραπτές εργασίες που αναθέτετε

10. Επιτρέψτε στο μαθητή να μαγνητοφωνεί τις εργασίες του και/ ή να εξετάζεται στα τεστ προφορικά.

11. Ενισχύστε τις θετικές πλευρές των μαθητικών προσπαθειών.

12. Δείξτε υπομονή.

13. Ενθαρρύνετε το μαθητή να είναι υπομονετικός με τον εαυτό του.

 

Μήνυμα στους μαθητές

 

* Είσαι απογοητευμένος από τα γραπτά σου;

* Οι δάσκαλοι και οι γονείς σου νομίζουν μερικές φορές πως είσαι τεμπέλης;

* Δουλεύεις πράγματι σκληρά, αλλά τα γραπτά σου είναι ακόμη ακατάστατα;

* Είναι η αρχή του γραπτού σου καθαρότερη από το υπόλοιπο του χαρτιού σου;

* Μπορείς να γράψεις καθαρά μόνο όταν έχεις πολύ περίσσιο χρόνο, αλλά τότε το χέρι σου κουράζεται πολύ;

* Δυσκολεύεσαι περισσότερο να γράφεις καθαρά, όταν σκέφτεσαι επίπονα γιʼ αυτό που γράφεις;

 

Ίσως τότε έχεις δυσγραφία.

Η δυσγραφία είναι μια από τις πολλές όψεις μιας μαθησιακής δυσκολίας ή μιας μαθησιακής διαφοράς. Δεν έχει καμιά απολύτως σχέση με το πόσο έξυπνος είσαι.

Συχνά η δυσγραφία παρανοείται. Γονείς και δάσκαλοι ίσως νομίζουν πως είσαι τεμπέλης ή ότι δε νοιάζεσαι για τη νοικοκυροσύνη. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να προσπαθήσεις ακόμη σκληρότερα, για να δείξεις ότι νοιάζεσαι. Ακολουθούν κάποιες προτάσεις:

 

* Να δακτυλογραφείς τα χαρτιά σου όσο συχνότερα μπορείς.

* Πάντα να τα διορθώνεις ορθογραφικά και γραμματικά.

* Περίμενε πριν τα διορθώσεις. Είναι ευκολότερο να βρεις τα λάθη σου, αν κάνεις ένα διάλειμμα.

* Διόρθωνε το περιεχόμενο του γραπτού σου, για να πετύχεις τη χρήση πλουσιότερου λεξιλογίου και βεβαιώσου ότι εξηγείς τις ιδέες σου καθαρά. Υποστήριζε τις ιδέες και τις προτάσεις σου. Χρησιμοποίησε ένα λεξικό συνωνύμων, για να εμπλουτίζεις το λεξιλόγιό σου.

* Αν δυσκολεύεσαι να οργανώσεις τις ιδέες σου ή να ξεκινήσεις, προσπάθησε τα εξής:

 

α) Χρησιμοποίησε στρατηγικές προ-οργάνωσης όπως το brainstorming ή το mind mapping. Χρησιμοποίησε σημειώσεις Post-it και /ή ηλεκτρονικά προγράμματα κύριων σημείων που κάνουν τη δουλειά πολύ ευκολότερη.

β) Αν είσαι πραγματικά μπλοκαρισμένος, πες την παράγραφό σου σε ένα μαγνητόφωνο κι έπειτα γράψε ό,τι είπες.

Είναι αλήθεια ότι αυτά τα βήματα απαιτούν περισσότερο χρόνο. Όμως, ακολουθώντας τα και δημιουργώντας τα δικά σου βήματα, θα δείχνεις στους γονείς και δασκάλους (και στον εαυτό σου, επίσης) ότι πραγματικά νοιάζεσαι.

Αν είσαι αληθινά δυσγραφικός, δεν μπορείς να αλλάξεις αυτό το γεγονός, επειδή αποτελεί μέρος του νευρολογικού σου πορτρέτου και μέρος της μαθησιακής σου διαφοράς.

Βασικά, εξαρτάται από σένα. Πρέπει, όμως, να ξέρεις ότι θα συναντήσεις ενηλίκους που δεν καταλαβαίνουν ότι πραγματικά προσπαθείς σκληρά και ότι χρειάζεσαι περισσότερο χρόνο, για να γράψεις τις καλές σου ιδέες. Θα πρέπει να βεβαιώσεις τον εαυτό σου και με ένα πολύ υπομονετικό τρόπο να εξηγήσεις την κατάστασή σου και να εξηγήσεις τι ψυχολογικό αντιστάθμισμα χρειάζεσαι, για να παραγάγεις ένα τελικό προϊόν εφάμιλλο των υψηλότερων διανοητικών σου ικανοτήτων.

 

 

 

 

 

http://www.specialeducation.gr/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=129

 

http://www.pee.gr/e21_11_03/sin_ath_mer_c/them_enot_vi/blaxos.htm

 

http://www.fa3.gr/eidiki_agogi/4-math-dysk-diararaxes-grafis.htm

 

http://www.doyk.gr/vivliothiki/pdf/ygeia/psihiki_ygeia/paidiki_ilikia/i_grafi_kai_i_simasia_tis.pdf

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ, Κελ. Έπιασες αυτό που υποψιαζόμουν κι εγώ.

Βρήκα επίσης και αυτό στην ιστοσελίδα του Κέντρου Τέχνης και Λόγου.

 

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ-ΓΡΑΦΗ

- Ξεχνάει, προσθέτει ή αντιμεταθέτει γράμματα.

- Μπερδεύει γράμματα που μοιάζουν οπτικά (π.χ. ρ/σ, ω/ε). Δηλαδή γράφει «ρόμπα» αντί «σόμπα», «έδωσε» αντί «έδεσε».

- Μπερδεύει γράμματα που μοιάζουν φωνολογικά (π.χ. δ/θ, β/φ). Δηλαδή γράφει «λάδι» αντί «λάθη», «βάρος» αντί «φάρος».

- Κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη.

- Κολλάει λέξεις μεταξύ τους ή αφήνει πολύ μεγάλες αποστάσεις.

- Τα γράμματα του/της είναι δυσανάγνωστα.

- Δεν υπάρχει λογική σειρά στην οργάνωση του γραπτού του/της.

- Δεν βάζει τελείες.

- Κάνει συντακτικά λάθη.

- Αδυνατεί να αναπτύξει το θέμα της έκθεσης που του/της δίνεται.

- Δεν γράφει ολοκληρωμένες προτάσεις.

- Δεν βγαίνει νόημα από αυτά που γράφει (ασάφειες).

 

Από τα παραπάνω έχει τρία: κολλάει τα γράμματα μεταξύ τους ή/και αφήνει μεγάλα διαστήματα ανάμεσα στις λέξεις όταν του ζητάω να μην κολλάει τις λέξεις, ξεχνά πού και πού καινένα γράμμα και όταν είναι έτσι κολλημένα, είναι δυσανάνγωστα.

Οταν, όμως, γράφει στα Αγγλικά, μια χαρά είναι. Ολα ίσια και με ευκρίνεια.

 

Οπότε δεν μπορώ να καταλήξω ότι έχει δυσγραφία, γιατί θα είχε τα ίδια συμπτώματα περισσότερο στα Αγγλικά που είναι μια ξένη γλώσσα.

 

Αν είναι δε να γράψει έκθεση... δε θέλει καμία παρότρυνση εκεί... πιάνει το μολύβι και γράφει σαν τρελός... απλά η γραφή του είναι άσχημη.

 

Ααχχ. Μαρία, Μαρία, Μαρία.... τι θα κάνουμε;

 

Αχ βρε Αφροδίτη μου... δε μασάει το αγοράκι μου πια με αυτά... με κοιτά και γελά και λέει "μα τι λες βρε μαμά! χεχεχεχε"... (αν και ξέρω ότι κατά βάθος το βρίσκει χαριτωμένο όταν του λέω κάτι τέτοια, απλά δεν φτάνουν πια για κίνητρο)....

 

Gavrias, το παιδί ακούει "αντιγραφή" και σηκώνεται η τρίχα κάγκελο. Είναι πολύ πεισματάρης κι εδώ φαίνεται ποιος έχει τον έλεγχο. Αν και μου έδωσες ιδέα! Αφού του αρέσει να γράφει εκθέσεις, ίσως τον παροτρύνω να μου γράψει καμία ιστορία και τον ενθαρρύνω να εξασκηθεί στο γράψιμο! χχχμ...

 

Θα σας ενημερώσω αν έπιασε το κόλπο.

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ, Κελ. Έπιασες αυτό που υποψιαζόμουν κι εγώ.

Βρήκα επίσης και αυτό στην ιστοσελίδα του Κέντρου Τέχνης και Λόγου.

 

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ-ΓΡΑΦΗ

- Ξεχνάει, προσθέτει ή αντιμεταθέτει γράμματα.

- Μπερδεύει γράμματα που μοιάζουν οπτικά (π.χ. ρ/σ, ω/ε). Δηλαδή γράφει «ρόμπα» αντί «σόμπα», «έδωσε» αντί «έδεσε».

- Μπερδεύει γράμματα που μοιάζουν φωνολογικά (π.χ. δ/θ, β/φ). Δηλαδή γράφει «λάδι» αντί «λάθη», «βάρος» αντί «φάρος».

- Κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη.

- Κολλάει λέξεις μεταξύ τους ή αφήνει πολύ μεγάλες αποστάσεις.

- Τα γράμματα του/της είναι δυσανάγνωστα.

- Δεν υπάρχει λογική σειρά στην οργάνωση του γραπτού του/της.

- Δεν βάζει τελείες.

- Κάνει συντακτικά λάθη.

- Αδυνατεί να αναπτύξει το θέμα της έκθεσης που του/της δίνεται.

- Δεν γράφει ολοκληρωμένες προτάσεις.

- Δεν βγαίνει νόημα από αυτά που γράφει (ασάφειες).

 

Από τα παραπάνω έχει τρία: κολλάει τα γράμματα μεταξύ τους ή/και αφήνει μεγάλα διαστήματα ανάμεσα στις λέξεις όταν του ζητάω να μην κολλάει τις λέξεις, ξεχνά πού και πού καινένα γράμμα και όταν είναι έτσι κολλημένα, είναι δυσανάνγωστα.

Οταν, όμως, γράφει στα Αγγλικά, μια χαρά είναι. Ολα ίσια και με ευκρίνεια.

 

Οπότε δεν μπορώ να καταλήξω ότι έχει δυσγραφία, γιατί θα είχε τα ίδια συμπτώματα περισσότερο στα Αγγλικά που είναι μια ξένη γλώσσα.

 

Αν είναι δε να γράψει έκθεση... δε θέλει καμία παρότρυνση εκεί... πιάνει το μολύβι και γράφει σαν τρελός... απλά η γραφή του είναι άσχημη.

 

Ααχχ. Μαρία, Μαρία, Μαρία.... τι θα κάνουμε;

 

Αχ βρε Αφροδίτη μου... δε μασάει το αγοράκι μου πια με αυτά... με κοιτά και γελά και λέει "μα τι λες βρε μαμά! χεχεχεχε"... (αν και ξέρω ότι κατά βάθος το βρίσκει χαριτωμένο όταν του λέω κάτι τέτοια, απλά δεν φτάνουν πια για κίνητρο)....

 

Gavrias, το παιδί ακούει "αντιγραφή" και σηκώνεται η τρίχα κάγκελο. Είναι πολύ πεισματάρης κι εδώ φαίνεται ποιος έχει τον έλεγχο. Αν και μου έδωσες ιδέα! Αφού του αρέσει να γράφει εκθέσεις, ίσως τον παροτρύνω να μου γράψει καμία ιστορία και τον ενθαρρύνω να εξασκηθεί στο γράψιμο! χχχμ...

 

Θα σας ενημερώσω αν έπιασε το κόλπο.

 

Σας ευχαριστώ όλες... η "συζήτηση" πάντα με βοηθά να ξεκολλήσω! Ελπίζω να πιάσει.

Link to comment
Share on other sites

Καλή επιτυχία!!!!!!Νομίζω ότι από τη στιγμή που το ψάχνεις και είσαι υπομονετική στο να βρείς την κατάλληλη μέθοδο - λύση για να τον βοηθήσεις, θα τα καταφέρει!!!! :wink:

n3kPp3.png

zewgp3.png

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Καλή επιτυχία!!!!!!Νομίζω ότι από τη στιγμή που το ψάχνεις και είσαι υπομονετική στο να βρείς την κατάλληλη μέθοδο - λύση για να τον βοηθήσεις, θα τα καταφέρει!!!! :wink:

 

Ματα μου αυτο ειναι και μενα το θεμα μου.....δεν βρισκω την στιγμη της υπομονης η καημενη...που θα παει,την κυνηγαω....θα την πετυχω :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Θα τη βρείς παιδί μου!!!!!!Έχεις και δύο παιδιά, είστε και σε ξένη χώρα, έχεις το θέμα γενικά της προσαρμογής....ε....δώσε λίγο χρόνο και κανένα ελαφρυντικό στον εαυτό σου!!!!

:wink::D:D:D:D

n3kPp3.png

zewgp3.png

Link to comment
Share on other sites

Belfaccino,

Και μένα ο Κων/νος είναι Β δημοτικού.

Τη προηγούμενη χρονιά είχαμε τα ίδια. Η δασκάλα μου έλεγε ότι αργεί στο γράψιμο αλλά κι εγώ τον έβλεπα (γινόταν θηρίο όταν έπρεπε να γράψει κάτι) προτιμούσε να διαβάσει 10 σελίδες ή να κάνει μαθηματικά παρά να γράψει μια πρόταση.

Ξεκινούσε από τη μέση της σελίδας, ένωνε τις λέξεις κ.λ.π.

 

Κι γω ανησυχούσα.

 

Φέτος όχι μόνο το ξεπέρασε αλλά παίρνει κάθε Παρασκευή βραβείο γραφής. Και μάλιστα χωρίς να κάνουμε κάτι ιδιαίτερο γι αυτό.

 

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι αν δεν συνυπάρχουν πολλά προβλήματα μαζί δεν υπαρχει λόγος να μπαίνουμε στο λούκι. Νομίζω ότι βιαζόμαστε υπερβολικά να τα κάνουμε ώριμα και τέλεια. Τα παιδιά όμως θέλουν το χρόνο τους και μεις πρέπει να το σεβαστούμε.

 

Ένα τιπ για τις ενωμένες λεξούλες είναι να βάζει μετά από κάθε λέξη το δακτυλάκι του και μετά να γράφει την άλλη.

 

Επίσης όταν κάνετε τη γραφή δώσε λίγη δόση χιούμορ.

"Καλέ, τί έπαθε αυτό το η, θέλει να ανέβει πάνω στο ν;"

Και πολύ δόση επιβράβευσης!!!!

 

Εδώ στη Κύπρο πάντως χρησιμοποιούμε ακόμα το τετράδιο γραφής όχι όμως συχνά.

Link to comment
Share on other sites

Σ' ευχαριστώ GeorgiaCY. Εχεις δίκιο για τις απαιτήσεις που έχουμε. Αλλά τις έχει το σχολείο... η δασκάλα παραδίδει το μάθημα γράφοντας ένα κατεβατό στον πίνακα και βάζει τα παιδιά να αντιγράφουν. Από τη μιά δεν προλαβαίνει να γράφει και το μισεί κι από την άλλη, δεν μαθαίνει και πολλά πράγματα, όπως αναμένεται άλλωστε από αυτή τη μέθοδο διδασκαλίας, ειδικά σε 7χρονα!

 

Σήμερα, του ζήτησα να αντιγράψει 2 φράσεις Αγγλικών στο τετράδιο γραφής. Τις έγραψε τόσο όμορφα.

Από κάτω έγραψα τη μετάφραση των φράσεων και του ζήτησα να την αντιγράψει. Την έγραψε, αργά μεν, αλλά εξίσου όμορφα. Ίσως νόμιζε ότι κάνουμε Αγγλικά και δεν συνειδητοποίησε ότι τον είχα βάλει να εξασκηθεί.

Πήρε ένα γερό μπράβο για τα γράμματά του και έσκασε χαμόγελο.

Ο δε σύγυζος δεν αναγνώρισε αρχικά ότι τα γράμματα αυτά ήταν του γιου του.

Οπότε, ίσως έχω βρει τον τρόπο να εξασκείται λιγάκι... (μέχρι να μου αλλάξει πάλι τα δεδομένα και θα ψάχνω πάλι άλλον!).

Αυτό το τετράδιο γραφής πάντως είναι μεγάλο βοήθημα. Στην Αυστραλία το είχαμε μέχρι και την Γ' δημοτικού. Αρνείται, όμως, να έχει ένα τέτοιο μέσα στην τάξη, οπότε θα πρέπει να αρκεστούμε στην εξάσκηση στο σπίτι μέχρι να συνηθίζει να γράφει γράμματα ίδιου μεγέθους και λέξεις με διάστημα ανάμεσα.

Ωραία η ιδέα σου με το δάκτυλο! Θα το εφαρμόσω.

Link to comment
Share on other sites

Γειά σας και πάλι,

 

Και γω πρόσεξα ότι στα αγγλικά γράφει ομορφότερα γράμματα και ίσως να τον βοήθησε και στα ελληνικά.

 

Κάτι άλλο που σκέφτηκα για τις ενωμένες λέξεις. Έχεις τσεκάρει αν μπορεί σε μια πρόταση προφορικά να μετρήσει πόσες λέξεις υπάρχουν;

Γιατί αν τον μπερδεύει αυτό, τότε αυτός μπορεί να είναι ο λόγος που τις ενώνει.

π.χ Η ΑΝΝΑ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΗ ΜΟΥ και να νομίζει ότι το ΦΙΛΗΜΟΥ είναι μια λέξη.

Εμένα μου έτυχε αυτό.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Λοιπόν τα φώτα σας παρακαλώ!

Ο γιός μου (α' δημοτικού) αφήνει μεγάλα διαστήματα ανάμεσα στα γράμματα όταν γράφει την αντιγραφή του. Δηλαδή γράφει Ε Τ Σ Ι. Σήμερα συνειδητοποίησα ότι δεν μπορεί να αφήσει μικρότερα ... είναι αριστερόχειρας και έτσι όπως γράφει δεν βλέπει πόσο διάστημα αφήνει!

Κανένα κολπάκι?????

Great minds discuss ideas, average minds discuss events, small minds discuss people.

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω αν η επιστήμη εξελήχθηκε τόσο ώστε να ασχοληθεί με το τεράστιο θέμα των αριστερόχειρων, αλλά εγώ που είμαι ξέρω, ότι ο κάθε ένας βρίσκει τον δικό του τρόπο.

 

Εγώ αρχικά γύριζα το τετράδιο πλάγια και μετά από πολλή καταπίεση με κατάφεραν να φέρνω το μολύβι κάτω από τη γραμμή ώστε να βλέπω τι γράφω.

 

Αποτέλεσμα αυτού ήταν να έχω πάντα κολλημένο το χέρι στο σώμα μου (αγκώνας), να κουράζομαι απίστευτα και να σκύβω.

 

Τα παιδιά μου είναι δεξιόχειρες έτσι δεν θα έχω αυτό το πρόβλημα, πάντως η ζωή μας σε απλά καθημερινά πράγματα είναι αρκετά δύσκολη.

Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν, επανέρχομαι να σας πω ότι βρήκα την αιτία που ο γιος μου γράφει χάλια.

 

Είναι καθαρά η στάση του.

 

- Κρατάει το κεφάλι του με το αριστερό και γράφει με το δεξί και όπου πέσει η μύτη του μολυβιού. Ετσι, η αριστερή σελίδα του τετραδίου είναι χαλαρή και ανασηκώνεται ελαφριά και δεν τη στερεώνει κάτω με το αριστερό του χέρι, ώστε να γράψει με σταθερότητα.

 

- Οπως κάθεται στο τραπέζι, έχει το σώμα του γυρισμένο προς το πλάι, σαν να είναι έτοιμος να φύγει (χεχε.. που μάλλον ισχύει)

 

- Οπως κάθεται στο τραπέζι, καμπουριάζει ολόκληρος και κολλάει τη μύτη του στη σελίδα, με το αριστερό του χέρι να πέφτει χαλαρά στο πλάι...

 

- Οταν θέλει να αρχίσει μια καινούργια γραμμή (δηλ. ξεκινώντας από την αριστερή πλευρά της σελίδας), αντί να προσαρμόσει το τετράδιο και να το τοποθετήσει έτσι ώστε να βολεύεται και να γράφει με άνεση (δηλαδή, να το γυρίσει λίγο λοξά), ζορίζει το χέρι του κοντά στο σώμα του και πιέζεται να γράψει... (dah! :roll: ).

 

Στην αρχή, όταν το επισήμανα, τσίνισε και μου είπε ότι "δεν φταίει αυτό"... αλλά όταν του έκανα κωμικές αναπαραστάσεις της στάσεις του, γέλασε και το μου έδειξε ότι άρχισε να σκέφτεται ότι μπορεί και να φταίει εκείνο.

 

Τελικά, όταν κάθεται σωστά, με το σώμα του γυρισμένο στο τραπέζι και με το αριστερό χέρι πάνω στη βάση του τετραδιού, ώστε να σταθεροποιήσει τη σελίδα, και όταν γυρίζει το τετράδιο λοξά για να βολευτεί στο γράψιμο στην αριστερή πλευρά της σελίδας, μια χαρά είναι τα γράμματά του.

 

Τέλος, συνειδητοποίησα ότι, επειδή όλοι του λέγαμε ότι δεν ήταν καλά τα γράμματά του, το παιδί το είχε σαν βάρος μέσα του και όταν τελικά αποδέχτηκε ότι το πρόβλημα δεν ήταν ο ίδιος, αλλά η στάση του... ότι δεν ήταν προβληματικός, δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο φάνηκε ότι ξαλάφρωσε!!!

 

 

Ισως να μου πείτε, καλά δεν έβλεπες ότι το παιδί δεν καθόταν σωστά; Εμ... δεν είχα κάνει τη σύνδεση... πήγαινε το μυαλό μου στο χειρότερο, ότι κάτι είχε το παιδί...

 

MaryP, βρήκα κάποιες ιστοσελίδες με συμβουλές γραφής για παιδιά αριστερόχειρα. Αλλά είναι στα αγγλικά. Θέλεις να τα βάλω εδώ ή θέλεις να βρω κάποια κύρια σημεία και να στα γράψω εδώ συνοπτικά;

Link to comment
Share on other sites

Δήμητρα σ'ευχαριστώ!!! Αν δεν σου κάνει κόπο βάλτα εδώ! Ισως ενδιαφέρονται κι άλλες κοπέλες.

 

Βρε παιδιά... τι ειναι η αριθμογραμμή???????????????????????????????????????????????? daskala! τα φώτα σου!!!!!!!! (και κερί να 'ναι μου κάνει!) :lol:

Great minds discuss ideas, average minds discuss events, small minds discuss people.

Link to comment
Share on other sites

Δήμητρα σ'ευχαριστώ!!! Αν δεν σου κάνει κόπο βάλτα εδώ! Ισως ενδιαφέρονται κι άλλες κοπέλες.

 

Βρε παιδιά... τι ειναι η αριθμογραμμή???????????????????????????????????????????????? daskala! τα φώτα σου!!!!!!!! (και κερί να 'ναι μου κάνει!) :lol:

 

Γεια σου maryp! Αριθμογραμμή λέμε τη γραμμή με τους αριθμούς στη σειρά. Π.χ Στην τάξη οι δασκάλα φτιάχνει από χαρτόνι μια αριθμογραμμή με τους αριθμούς από το 1-20 ας πούμε. Βοήθησα; Αν όχι, διευκρίνισε μου γιατί το ρωτάς μήπως μπορέσω να στο εξηγήσω καλύτερα. :D

Link to comment
Share on other sites

Λοιπον, γράφει για αύριο:

Να γίνουν στο τετράδιο οι εξής προσθέσεις.... στις αριθμογραμμές, όπως έχουμε μάθει (μία αριθμογραμμή για κάθε πρόσθεση)...

ΤΙ εννοεί ο ποιητής????

Great minds discuss ideas, average minds discuss events, small minds discuss people.

Link to comment
Share on other sites

Λοιπον, γράφει για αύριο:

Να γίνουν στο τετράδιο οι εξής προσθέσεις.... στις αριθμογραμμές, όπως έχουμε μάθει (μία αριθμογραμμή για κάθε πρόσθεση)...

ΤΙ εννοεί ο ποιητής????

 

Σόρυ που άργησα να απαντήσω, ετοιμάζω εργασίες για αύριο. Σε ποιο κεφάλαιο είστε μπας και διαφωτιστώ κι εγώ? Πες μου επίσης ποιες προσθέσεις σας ζητάει να κάνετε. Έστω και μια πες μου, όχι όλες. Κάτι υποψιάζομαι... αλλά θέλω να σιγουρευτώ...

Link to comment
Share on other sites

Είμαστε στο κεφ 21

Οι αθροίσεις είναι 11+8, 17+6, 12+3 κ.ο.κ.

 

γιατί μου λές "σόρρυ"...??? δεν άργησες! και εν πάσει περιπτώσει... σ'ευχαριστώ!

Great minds discuss ideas, average minds discuss events, small minds discuss people.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...