Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Love Parents.org.gr? Tell a friend!

Προνηπιο- νηπιο- παιδικος


Recommended Posts

Ας με διαφωτισετε κοριτσια γιατι εχω μπερδευτει. Ο παιδικος ειναι το προνηπιο; Και σε ποια ηλικια τα παμε;

 

Επισης, ξερετε αν υπαρχουν απογευματινα νηπιαγωγεια;;

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


Απογευματινή φύλαξη θα βρεις σε κάποιους ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς σε μεγάλες πόλεις, σε δημόσιο πουθενά.

 

Παιδικό μπορείς να ξεκινήσεις το παιδί σου όποτε θέλεις, από την ηλικία των 2 μηνών. Είναι καθαρά θέμα των αναγκών και των αντιλήψεων της οικογένειάς σας.

 

Προνήπια πηγαίνουν τα παιδάκια που έχουν κλείσει ή πρόκειται να κλείσουν μέχρι τον Δεκέμβριο της τρέχουσας σχολικής χρονιάς τα 4 έτη. Δλδ για να σου δώσω να καταλάβεις, φέτος (Σεπτέμβριος 2015), στα προνήπια γράφτηκαν τα παιδιά που γεννήθηκαν το έτος 2011, ανεξάρτητα αν γεννήθηκαν τον Ιανουάριο ή τον Δεκέμβριο της συγκεκριμένης χρονιάς.

 

Προνήπια μπορούν τα παιδιά να πάνε είτε σε ιδιωτικό παιδικό, είτε σε δημοτικό παιδικό, είτε σε δημόσιο νηπιαγωγείο. Απλά, στην τελευταία περίπτωση, είναι λίγες οι θέσεις για τα προνήπια, οι περισσότερες καλύπτονται από τα νήπια και για όσες μένουν για προνήπια (αν μείνουν) γίνεται κλήρωση.

 

Βασικά, πόσων χρόνων είναι το παιδάκι σου;

Link to comment
Share on other sites

Ειναι 6 μηνων :P

Απλως επειδη εμενα ειναι απογευματινη η δουλεια μου, το ιδανικοτερο θα ηταν να την πηγαινα απογευμα. Αλλα στα 5 της, νηπιο. Δηλ δε θα την παω παιδικο, νομιζω ουτε προνηπιο εφοσον μου γραψες την ηλικια.

Αλλη μια ερωτηση; Υπαρχουν κεντρα οπως προνηπια που να κοινωνικοποιειται το παιδι, οτι κανουν στα προνηπια δηλαδη, αλλα καπου παρα περα ναναι κ η μαμα;

Link to comment
Share on other sites

Το νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτικό και είναι μόνο πρωινό, αυτό είναι βέβαιο. Χωρίς αποδεικτικό φοίτησης σε αυτό, το παιδί δε θα μπορεί να γραφτεί στο δημοτικό.

 

Ο αγαπητός υπουργός μας έχει εξαγγείλει πως θα εντάξει στην υποχρεωτική εκπαίδευση και το προνήπιο, αλλά από το λέω ως το κάνω, υπάρχει απόσταση.

 

Υπάρχουν κέντρα δημιουργικής απασχόλησης, σίγουρα, απλά δεν ξέρω αν δέχονται την παρουσία του γονέα μόνιμα. Ανάλογα και σε ποια πόλη βρίσκεσαι. Ας γράψει καμια άλλη κοπέλα, αν έχει πάει τα παιδιά της και ξέρει από πρώτο χέρι. Εγώ τα δικά μου τα πήγα προνήπια σε ιδιωτικό παιδικό σταθμό και μετά παρακολούθησαν το δημόσιο νηπιαγωγείο, που συστεγάζεται με το δημοτικό σχολείο, στο οποίο συνεχίζουν σήμερα.

 

Αν το παιδάκι σου γεννήθηκε το 2015, θα πάει νηπιαγωγείο το σχολικό έτος 2020-2021.

Link to comment
Share on other sites

Το παιδακι σου ειναι μολις 6 μηνων βρεφακι κι εσυ προβληματιζεσαι για το που και πως θα το στειλεις σχολειο? Ε..λιγο νωρις δεν ειναι?

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Επειδή είμαστε σε αυτή τη φάση (προνήπιο και μαμά με απογευματινή δουλειά) όντως υπάρχουν κάποια κέντρα δημιουργικής απασχόλησης που δέχονται παιδιά αυτής της ηλικίας με το αζημείωτο βέβαια. Μιλάμε για κόστος της τάξης των 40-60 ευρώ το μήνα για 1-2 ώρες την εβδομάδα, δηλαδή πρακτικά απλησίαστο αν σκοπεύεις να καλύψεις όσες ώρες καλύπτει το προνήπιο (στο οποίο δεν γίνεται απλά κοινωνικοποίηση αλλά και αρκετή δουλειά - προετοιμασία για το σχολείο). Εναλλακτικά στην Αθήνα γνωρίζω για ένα κέντρο που κρατάει παιδιά σε καθημερινή βάση απογευματινές ώρες, αλλά ένα μόνο. Αν θυμάμαι καλά είναι στην Καλλιθέα. Ψάχνω εδώ και ένα χρόνο και δεν έχω βρει δεύτερο. Υπάρχουν και κάποια κέντρα τύπου playgroup, συνήθως αγγλόφωνα, στα οποία πηγαίνει το παιδί μαζί με τους γονείς, αλλά στην ηλικία που συζητάμε (4-5 χρονών) η παρουσία του γονιού δεν είναι απαραίτητη και μπορεί να είναι και δυσλειτουργική.

 

Σε γενικές γραμμές, η καλύτερη λύση είναι να βρεις πρωινή δουλειά :)

Link to comment
Share on other sites

Ειναι 6 μηνων :P

Απλως επειδη εμενα ειναι απογευματινη η δουλεια μου, το ιδανικοτερο θα ηταν να την πηγαινα απογευμα. Αλλα στα 5 της, νηπιο. Δηλ δε θα την παω παιδικο, νομιζω ουτε προνηπιο εφοσον μου γραψες την ηλικια.

Αλλη μια ερωτηση; Υπαρχουν κεντρα οπως προνηπια που να κοινωνικοποιειται το παιδι, οτι κανουν στα προνηπια δηλαδη, αλλα καπου παρα περα ναναι κ η μαμα;

 

6 μηνών το πας βρεφονηπιακό σταθμό.

Από 30 μηνών τα δέχονται σε παιδικό σταθμό.

Στην ηλικία των 3,5 ετών σε ιδιωτικούς σταθμούς κάνουν ότι και στο προνήπιο.

Το δημόσιο προνήπιο είναι συνήθως η τάξη του νηπιαγωγείο. Οπου επειδή υπάρχουν κενές θέσεις φοίτησης - παίρνουν και μικρότερα παιδάκια.

Ομως δεν έχουν πολλές απαιτήσεις εννοείται από αυτά.

 

Δεν υπάρχουν εγκαταστάσεις φύλαξης με παρούσα τη μαμά. Υπάρχουν κέντρα με δραστηριότητες όπου η μαμά και το παιδί συμμετέχουν μαζί. πχ κολυμβητήρια, γυμναστική για μωρά κλπ.

 

Νιώθεις ανασφάλεια και θα ήθελες να είσαι κι εσύ μαζί; ή θέλεις να κάνεις κάποιες δραστηριότητες ομαδικά με άλλους γονείς/παιδιά;;

Link to comment
Share on other sites

Το νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτικό και είναι μόνο πρωινό, αυτό είναι βέβαιο. Χωρίς αποδεικτικό φοίτησης σε αυτό, το παιδί δε θα μπορεί να γραφτεί στο δημοτικό.

 

Ο αγαπητός υπουργός μας έχει εξαγγείλει πως θα εντάξει στην υποχρεωτική εκπαίδευση και το προνήπιο, αλλά από το λέω ως το κάνω, υπάρχει απόσταση.

 

Υπάρχουν κέντρα δημιουργικής απασχόλησης, σίγουρα, απλά δεν ξέρω αν δέχονται την παρουσία του γονέα μόνιμα. Ανάλογα και σε ποια πόλη βρίσκεσαι. Ας γράψει καμια άλλη κοπέλα, αν έχει πάει τα παιδιά της και ξέρει από πρώτο χέρι. Εγώ τα δικά μου τα πήγα προνήπια σε ιδιωτικό παιδικό σταθμό και μετά παρακολούθησαν το δημόσιο νηπιαγωγείο, που συστεγάζεται με το δημοτικό σχολείο, στο οποίο συνεχίζουν σήμερα.

 

Αν το παιδάκι σου γεννήθηκε https://m.youtube.com/watch?v=GBnCY-1_dt4το 2015, θα πάει νηπιαγωγείο το σχολικό έτος 2020-2021.

 

Πολυ χρησιμα οσα εγραψες! Ευχαριστω!

Link to comment
Share on other sites

Το παιδακι σου ειναι μολις 6 μηνων βρεφακι κι εσυ προβληματιζεσαι για το που και πως θα το στειλεις σχολειο? Ε..λιγο νωρις δεν ειναι?

 

Χαχα! Εχω σκεφτει μεχρι και το επαγγελμα!!

Ναι βρε δικιο εχεις, απλως ετσι ρωταω να μαθαινω ;)

Link to comment
Share on other sites

6 μηνών το πας βρεφονηπιακό σταθμό.

Από 30 μηνών τα δέχονται σε παιδικό σταθμό.

Στην ηλικία των 3,5 ετών σε ιδιωτικούς σταθμούς κάνουν ότι και στο προνήπιο.

Το δημόσιο προνήπιο είναι συνήθως η τάξη του νηπιαγωγείο. Οπου επειδή υπάρχουν κενές θέσεις φοίτησης - παίρνουν και μικρότερα παιδάκια.

Ομως δεν έχουν πολλές απαιτήσεις εννοείται από αυτά.

 

Δεν υπάρχουν εγκαταστάσεις φύλαξης με παρούσα τη μαμά. Υπάρχουν κέντρα με δραστηριότητες όπου η μαμά και το παιδί συμμετέχουν μαζί. πχ κολυμβητήρια, γυμναστική για μωρά κλπ.

 

Νιώθεις ανασφάλεια και θα ήθελες να είσαι κι εσύ μαζί; ή θέλεις να κάνεις κάποιες δραστηριότητες ομαδικά με άλλους γονείς/παιδιά;;

 

Δεν τα ξερα ολα αυτα, ευχαριστω!

Οσο για την ερωτηση σου, δε θελω να το αποχωριζομαι κ σιγουρα λεω ναι και στα δυο. Για την ωρα μαλλον περισσοτερο θεμα ανασφαλειας ειναι..

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Επειδή είμαστε σε αυτή τη φάση (προνήπιο και μαμά με απογευματινή δουλειά) όντως υπάρχουν κάποια κέντρα δημιουργικής απασχόλησης που δέχονται παιδιά αυτής της ηλικίας με το αζημείωτο βέβαια. Μιλάμε για κόστος της τάξης των 40-60 ευρώ το μήνα για 1-2 ώρες την εβδομάδα, δηλαδή πρακτικά απλησίαστο αν σκοπεύεις να καλύψεις όσες ώρες καλύπτει το προνήπιο (στο οποίο δεν γίνεται απλά κοινωνικοποίηση αλλά και αρκετή δουλειά - προετοιμασία για το σχολείο). Εναλλακτικά στην Αθήνα γνωρίζω για ένα κέντρο που κρατάει παιδιά σε καθημερινή βάση απογευματινές ώρες, αλλά ένα μόνο. Αν θυμάμαι καλά είναι στην Καλλιθέα. Ψάχνω εδώ και ένα χρόνο και δεν έχω βρει δεύτερο. Υπάρχουν και κάποια κέντρα τύπου playgroup, συνήθως αγγλόφωνα, στα οποία πηγαίνει το παιδί μαζί με τους γονείς, αλλά στην ηλικία που συζητάμε (4-5 χρονών) η παρουσία του γονιού δεν είναι απαραίτητη και μπορεί να είναι και δυσλειτουργική.

 

Σε γενικές γραμμές, η καλύτερη λύση είναι να βρεις πρωινή δουλειά :)

 

Χμ, καταλαβα..

Κριμα παντως για οσες εργαζομαστε απογευματα να μην υπαρχουν νηπιαγωγεια απογευματινα και δημοσια.

Αλλα να ρωτησω, αφου στο νηπιαγωγειο ουτως η αλλως γινεται η περισσοτερη δουλεια ενταξη κοινωνικοποιηση προετοιμασια για δημοτικο, πρεπει το ιδιο να ειναι κ στο προνηπιο; Ειναι καλυτερα δυο χρονια παρα ενας χρονος μονο του νηπιαγωγειου;

Link to comment
Share on other sites

Στο νηπιαγωγείο αποκτούνται γνώσεις δεξιότητες και στάσεις ζωής που σχετίζονται με την ηλικία του παιδιού και ανταποκρίνονται στη φάση της ανάπτυξής του. Δεν είναι απλά κοινωνικοποίηση (που θα γινόταν και στην αλάνα της γειτονιάς π.χ.) ούτε προετοιμασία για το δημοτικό. Είναι αυθύπαρκτη βαθμίδα της εκπαίδευσης και απλή φύλαξη, το ίδιο και το κακώς επωνομαζόμενο προνήπιο (4 ετών).

 

Κατά την ταπεινή μου άποψη αν δεν υπαρχει απόλυτος λόγος ανάγκης (π.χ. εργασία γονένω) τα παιδιά καλύτερα να μην πηγαίνουν σε πολύ οργανωμένες δομές (π.χ. παιδικός σταθμός) πριν τα 3- 3,5 αλλά να εξασφαλίζεται η επαφή τους με άλλα παιδιά της ηλικίας τους με παιδική χαρά, συναντήσεις σε σπίτια κλπ.

 

Από τα 3,5 και σίγουρα από τα τέσσερα και μετά όμως είναι σημαντική η διαδικασία της φοίτησης σε προσχολική δομή και βοηθά σε πολλούς τόμείς.

 

Για την ουσία του ερωτήματος σου, όταν θα έρθει ο καιρός θα το δεις. Μπορεί ο μπαμπάς, η γιαγιά ή η νταντά να συνοδεύουν το παιδί σε δραστηριότητες (θεατρικό παιχνίδι, μουσικοκινητική αγωγή, παιδότοπο, ζωγραφική) ή σε επαφές με άλλα παιδιά φιλαράκια, ξαδελφακια κλπ τις ώρες που θα λείπεις.

 

Γύρω στα 4 ήπια και ομαλά είναι μια χαρά για να το αποχωριστείς και να σε αποχωριστει και πολύ΄΄σήμαντικό σκαλοπάτι για την ψυχοσυναισθηματική του εξέλιξη. Αυτό ήδη έχει ξεκινήσει από την ηλικία που είστε τώρα, καθώς σε αποχωρίζεται για να πας τουαλέτα ή να κάνεις μπάνιο όσο κι αν σου φαίνεται χαζό το ότι γίνεται για τόσο λίγο χρονικό διάστημα. Αυτά τα πράγματα χτίζονται σιγά σιγά από την πρώτη μέρα, δε γίνονται μπαμ και κάτω.

Link to comment
Share on other sites

Πολυ χρησιμα οσα εγραψες! Ευχαριστω!

 

Παρακαλώ :)

 

Αλλα να ρωτησω, αφου στο νηπιαγωγειο ουτως η αλλως γινεται η περισσοτερη δουλεια ενταξη κοινωνικοποιηση προετοιμασια για δημοτικο, πρεπει το ιδιο να ειναι κ στο προνηπιο; Ειναι καλυτερα δυο χρονια παρα ενας χρονος μονο του νηπιαγωγειου;

 

Για μένα, είναι πολύ καλύτερα να πάει και προνήπια. Θα το δεις άλλωστε κι εσύ, μεγαλώνοντας το παιδάκι σου, θα έχει άλλες ανάγκες, και γνωστικής και κοινωνικής φύσεως, που θα δυσκολεύεσαι να τις καλύψεις μόνη σου τα πρωινά ή πηγαίνοντας σε μία δραστηριότητα μόνο. Δεν είναι ανάγκη να κάθεται με τις ώρες, εγώ στα προνήπια ένα 4ωρο τα άφηνα, 9.30-13.30. Τους έδινα πρωινό, πήγαιναν, ακολουθούσαν το πρόγραμμα, έτρωγαν μεσημεριανό και γύριζαν.

Link to comment
Share on other sites

Καλησπερα.χρονια πολλα κ καλη χρονια.νεφελη βρηκα ενδιαφερον το θεμα σου γιατι κ μενα με μπερδευουν λιγο.αν εγω δεν εργαζομαι κ τα οικονομικα δεν ειναι στα καλυτερα πιστευεις οτι θα ηταν καλο για το παιδι μιρικι να παει κ προνηπιο;αν δε γινει υποχρεωτικο.ενα παιδακι που ειναι κοινωνικο,δε μενει κλεισμενο στο σπιτι,εχει δραστηριοτητες κ ξερει πραγματακια της ηλικιας του.δε με πειραζει να μην ειναι στην επιβλεψη μου.κ 6ωρες χωρια δεν με τρομαζει.ξερω οτι θα "φυγει" καποια στιγμη.συγνωμη που μπηκα σφηνα.lisbet ευχαριστω κ για τη δικη σου αποψη

Link to comment
Share on other sites

Να είσαστε καλά κορίτσια. Όσο το πρώτο μας είναι μικρό και το έχουμε στην αγκαλιά, το μέλλον μας τρομάζει όλες, αλλά στην πορεία το ίδιο το παιδί μας δείχνει το δρόμο. :)

 

Και γενικά είμαι πολύ υπέρ αυτού που λέει η miriki...μαλακά και ήπια να μαθαίνει το παιδί να εντάσσεται και να λειτουργεί σε μια ομάδα χωρίς το γονιό...ξεκινώντας με κάποια/καποιες δραστηριότητες, από την ηλικία των 3 ετών, μουσικοκινητική αγωγή ας πούμε, θεατρική αγωγή, ζωγραφική...υπάρχουν διάφορες επιλογές. Την επόμενη χρονιά λίγες ώρες καθημερινά στο προνήπιο, την επόμενη νηπιαγωγείο.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Προνήπιο (4 ετών) καλό θα ήταν να πάει. Πέραν του γνωστικού κομματιού είναι και το καθαρά πρακτικό. Την πρώτη χρονιά αρρωσταίνουν συχνά, οπότε καλύτερα να μη χάνει από το νηπιαγωγείο.

 

Βέβαια η κάθε οικογένεια βάζει τις προτεραιότητές της και κοιτάει τις αντοχές της. ίσως αν πήγαινε προνήπιο να μπορούσες να βρεις κι εσύ ένα παρτ τάιμ.

Link to comment
Share on other sites

Εμενα η δουλεια μου ειναι -και ηταν παντα- απογευματινη. Να την αλλαξω οπωσ μου εγραψε μια κοπελα, δεν μπορω. Δεν γνωριζα για τις διαφορες τους (παιδικοσ κλπ) και τωρα καταννοω ποσο σημαντικο ειναι να παει στο προνηπιο. Η εγνοια μου ειναι οτι θελω να χαρουμε μαζι οσο γινεται περισσοτερο.. Οταν αργοτερα θα πηγαινει στο σχολειο θα ειμαστε παρεα τα μεσημερια και το βραδυ οταν θα επιστρεφω. Βεβαια εχω την δυνατοτητα να την εχω μαζι μου στην δουλεια μου φτιαχνοντας της εναν δικο της χωρο, οπου θα μελετα και θα μπορει να παιζει. Παραλληλα θα ειμαι διπλα της. Πιστευετε θα λειτουργησει; Βεβαια αυτο δε θα μπορει να γινεται καθε μερα. Εχω αγχωθει δε σας κρυβομαι κι εχω φτασει και στο σημειο να σκεφτω να τα παρατησω. Ομως εχω κοπιασει πολυ για να φτασω ως εδω. Ποια η αποψη σας;

Θελω να αποκτησουμε ουσιαστικη ποιοτικη σχεση και δεμενη. Να μην εχει παραπονα απο μενα και να μην αισθανθει ποτε μακρια μου.

Ισως γραφω και ανοησιες βεβαια..:/

Νομιζω πως μεχρι ΚΑΙ το ετοσ θεωρουμαστε λεχωνες :D

Link to comment
Share on other sites

Αν δεν υπαρχει καποιος δικος σαςνα την προσεχει κ γω θα προτιμουσα να την εχω μαζι μου.κριμα ειναι να τα παρατησεις.η θα εχετε καποια κοπελα να την προσεχει σπιτι.ο μπαμπας δεδουλευει μονο πρωι;

Εγω θα το σκεφτω σε 2χρονια

Link to comment
Share on other sites

Μωρε και ο μπαμπας μπορει και η γιαγια... Οποτε ισως το μοιραζομαστε. αλλα εχεις δικιο, εχουμε πολυ καιρο μπροστα μας να το σκεφτουμε... :)

Βικυ ενα εχεις μονακριβο; Να σου ζησει!

Link to comment
Share on other sites

Μωρε και ο μπαμπας μπορει και η γιαγια... Οποτε ισως το μοιραζομαστε. αλλα εχεις δικιο, εχουμε πολυ καιρο μπροστα μας να το σκεφτουμε... :)

 

Ε τότε μην το σκέφτεσαι καθόλου. Δε μπορώ να σκεφτώ καμία δουλειά, που ο χώρος να ωφελεί ένα μικρό παιδάκι να βρίσκεται εκεί, εκτός αν είσαι ιδιοκτήτρια παιδότοπου. Είναι λύση έσχατης απελπισίας, για μένα, το παιδί στη δουλειά, από κάθε άποψη.

Link to comment
Share on other sites

Κ γω αυτο προτεινω.ο μπαμπας κ καμια φορα κ η γιαγια αν σε ψαξει στη φερνουν καμια βολτα.στο θεμα δουλειας αν βρω θα ειναι με τον μπαμπα της(εχουμε κ 3γιαγιαδες κ ενα θειο να βοηθανε) συν βρεφονηπιακο πιθανον.εγω το σκεφτηκα το καλυτερο για το παιδι(με αφορμη το μηνυμα σου νεφελη).για τις ιωσεις ειναι ενα θεμα.δεν εχει αρρωστησει μεχρι τωρα κ θα φρικαρω την πρωτη φορα.λεω να την ξεκινησω κ κολυμβητηριο σρα 3-4 κ ισως κ κατι δημιουργικο με παιδακια.δε με νοιαζει να ειμαι κ γω μαζι.προς το παρον αν βρει παιδακια(συνηθως μεγαλυτερα)με γραφει τελειως.μια την εχω προς το παρον.τωρα ξεκινησαμε προσπαθειες για το δευτερο.το σκεφτομαι κ σε αχεση με τα δυο.να στειλω τη μεγαλη να ειμαι πιο ξεκουραστη,να εχω χρονο για το μωρο;η οχι μη φερνει ιωσεις κ νιωθει παραμελημενη;

Link to comment
Share on other sites

Χμ δεν εχω ιδεα να σου πω σε αυτο.. Οι δευτερομανουλες ειναι πιστευω οι πιο καταλληλες να σου πουν αν και νομιζω πως πρεπει να ακολουθησεις το ενστικτο σου τελικα... Εγω εχω πολυ μελλον να σκεφτω για δευτερο...και τριτο...!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...