Recommended Posts

    Θέλω να ρωτήσω κάποιες μανάδες για τις ικανότητες και την εξέλιξη των παιδιών τους έως 3 χρονών .

    Ολες οι μαναδες νομιζουμε οτι εχουμε γεννησει εναν Αινσταιν . Ειναι πραγματικοτητα η φαντασια;

     

    Το παιδάκι μου είναι μικρότερο από 3 χρονών και μάς εκπλήσσει συνεχώς, μας αφήνει άφωνους . Γενικά είναι ένα παιδάκι με πολυ αντιληψη, μεγάλη περιέργεια για τα πάντα , έντονη φιλομάθεια , πολλή παρατηρητικότητα , φοβερή μνήμη , συναισθηματική νοημοσύνη και Γενικα ειναι πολυ ευαισθητος . Από νεογέννητο το λέγαμε ΄΄ο κουτσομπόλης΄΄ γιατί δεν του ξέφευγε τίποτα. Κανει με το μυαλο του φοβερους συνδυασμους με ικανοτητες συνθετικες αλλα και αφαιρετικες.

     

    Θα σας γράψω μερικά από τα κατορθώματα του και σημειωτεον δεν του έχουμε κάνει εξάσκηση καθόλου, γιατί είμαστε εργαζόμενοι ελεύθεροι επαγγελματίες και απουσιάζουμε ολόκληρη την ημέρα . Εξάλλου η τακτική μας ήταν και είναι το κάθε παιδί πρέπει να το αφήνεις τελείως ελεύθερο, χωρίς να του ζαλίζουμε το μυαλό, να αναπτύξει τις δικές του ικανότητες . Όσες έχει.

     

     

    Tι εκανε Μεχρι δυο χρονών:

     

    :confused: Είχε Πολύ πλούσιο λεξιλόγιο (ίσως και περισσότερες από 500 λέξεις) και έκανε σύνθετες προτάσεις. Οι έννοιες και φράσεις ήταν μεγάλου ανθρώπου. Χρησιμοποιούσε ρήματα σε σωστό χρόνο , άρθρα, αντωνυμίες επιρρήματα., επίθετα κτλ. Ρωτούσε από 2 χρονών ποιος είναι αυτός, ποιος ήταν στο τηλεφωνο και τι ήθελε ΄΄΄΄ τι είναι αυτό ΄΄ Άκουγε με μεγάλη προσοχή αυτόν που του μιλούσε στο τηλέφωνο από 1.50 χρονών.

    :P Ήξερε την ηλικία του και την ποδοσφαιρική ομάδα. Όταν τον είχαμε πάει στο γιατρό και τον είχε ρωτήσει πόσο χρονών είναι (σκεφτομαι τι τον ερωτάει αυτός , δεν βλέπει ότι το παιδί είναι μωρό) και προς έκπληξη μας :confused::confused::confused:του απαντάει ότι είναι 2 χρονών. Και στη επομένη ερώτηση του γιατρού τι ομάδα είναι του απάντησε αμέσως ΑΕΚ. Ποτέ δεν του είχαμε πει εμείς πόσο χρονών είναι,.

    :PΉξερε και τραγουδούσε ολόκληρα τραγούδια με 1στροφη πριν τα 2. Μέχρι 2.50 χρονών ήξερε πάρα πολλά ολόκληρα τραγούδια και με 3 στροφές. Ποτε δεν τον υποδεικνυαμε να μαθει καποιο τραγουδι. . Τραγουδούσε πριν μιλήσει (με τις συλλαβουλες) και χόρευε πριν περπατήσει, πιάνοντας τον ρυθμό σωστά.

    :cool: Ήξερε 2 ΧΡΟΝΩΝ όλα τα χρώματα να τα ξεχωρίζει και να τα λέει (μωβ, κόκκινο ,ροζ, πορτοκαλί, γκρι, καφέ, μπεζ….). Μπορούσε να θυμηθεί τι χρώμα μπλούζα φορούσε ένα παιδάκι την προηγούμενη μέρα, εάν το ρωτούσες .

    :lol: Ήξερε να αναγνωρίζει και να κανει από 1.50 χρονών ολα τα ζώα ακόμα και της ζούγκλας. Από σκύλο έως ιπποπόταμο, ρινόκερο, κτλ. Έως 2 ήξερε να τα λεει κιολας όλα τα ζώα . Παρακολουθούσε ντοκιμαντέρ με ζώα από 1.50 χρονών και τα επέλεγε μόνος του.

    :lol:Ήξερε όλα τα φρούτα από μήλο έως ανανά, γκρειπ φρουτ. Διάβαζε τα φρούτα πάνω στο κουτί των χυμών. Μόνο το Μανγκο δεν ήξερε. Ενας αγνωστος νεαρος μου λεει καλα ποσο χρονων ειναι και ξερει και τον Ανανα.

    :razz:Aς μη μιλήσω για τα αθλήματα. Όπως η μουσική και τα ζώα , έτσι και τα αθλήματα είναι η αδυναμία του. Ήξερε πάρα πολλά αθλήματα σχεδόν όλα, από τα πιο συνηθισμένα ποδόσφαιρο, βόλεϊ, τεννις, μπάσκετ, πινγκ πονγκ έως πόλο , handball, rugby (τώρα έχουμε μάθει και το hockey) μπιλιάρδο ., σκι, πατιναζ…..Ηξερε να τα διαχωρίζει και ήξερε ποια μπάλα αντιστοιχεί σε κάθε άθλημα και εννοείται πως παίζεται. . Σε επισκεψη 2.50 χρονων, βλεπει μια μπαλα και λεει αυτή είναι του rugby.

    (Εννοειται οτι εγω δεν ηξερα και ρωτουσα τους αλλους, εαν οντως ηταν του rugby)

    Από 1 εως 1 και ½ προτιμουσε να βλεπει ποδοσφαιρο και μπασκετ στην τηλεoραση αντι για παιδικα. Να φανταστειτε του βαζαμε dvd με ποδοσφαιρο και μπασκετ . Παρακολουθουσε ολα τα αθληματα επι ωρες στην τηλεοραση η στα γηπεδα . Ηξερε πολλες ομαδες με τα αντιστοιχα χρωματα τους . Τωρα ξερει να ξεχωριζει και ξενες ομαδες από τις μπλουζες που φορανε.

    Από 2 χρονων εχει προτιμησεις στα ρουχα .και τσακωνομαστε για πιο ρουχο θα βαλει. Ειχε αποψη για το κάθε ρουχο, ποιο ρουχο αντιστοιχει σε ποια ποδοσφαιρικη ομαδα αναλογα με το χρωμα. Πχ. Η κιτρινη μπλουζα στην Αεκ, η κοκκινη στον Ολυμπιακο, η μαυρη στον ΠΑΟΚ κ.ο.κ. Προτιμουσε να φοραει αθλητικα ρουχα,

    :razz:22 μηνών Παρακολουθούσε στην κερκίδα στίβο σε πανευρωπαϊκούς αγώνες που τον ειχα παει και μια γνωστη μου δικηγορος που ηταν εκει δεν πιστευε για την προσοχη του στους αγωνες (φυσικα ουτε και εμεις).

    2 Χρονών μετά από χειρουργείο σταμάτησε το κλάμα επειδή η τηλεόραση (της κακιάς ώρας) είχε στίβο και επί μια ώρα παρακολουθούσε ακόντιο, σφαιρα…..με μεγαλη προσοχη.

    :lol:Ηξερε να ξεχωριζει και να λεει φιρμες addidaς, nike , puma.Mπορει να εβλεπε καποιον που φοραγε σαγιοναρες, φόρμα που ισα μολις φαινοταν το σήμα και την ξεχώριζε. Του έλεγε nike παπουτσια φοράς.

     

    :lol: Δεν θα μιλήσω για τα παιδικά που ξέρει όλους τους ήρωες , όλα τα DVD και τώρα τα έχει βαρεθεί. Παρακολουθούσε ΤΟΜ ΚΑΙ ΤΖΕΡΥ (χωρίς ομιλία) από 1.50 χρονών και γελούσε σαν μεγάλος.

     

    Μνήμη φοβερή, Και πολύ καλή Συναισθηματική νοημοσύνη

    Π.χ. Μια μέρα Μου περιέγραφε ΜΕ ΚΑΘΕ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ τι έκαναν πριν μισό χρόνο .Ότι έπαιζαν βόλεϊ με τον πάτερα του και τον φιλο του σε ένα τουριστικό μέρος, αναφέροντας και το όνομα της περιοχής, χωρίς να του δώσω κάποιο προηγούμενο ερέθισμα.

    Τώρα που κοντεύει 3 χρονών , ξέρει όλους τους αρχηγους κομματων , ξεχωρίζει λέξεις ολόκληρες όπως ΄΄΄Γιωτης΄΄ ΄΄Καρφουρ΄΄ κτλ. Κάνει πολύ σύνθετες προτάσεις. :confused:Επαθα την πλακα μου οταν παιρνώντας απο ενα Καρφουρ για πρωτη φορα (2.50 χρονων) μου λεει ΄΄καρφουρ -Μαρινοπουλος΄΄

    Πηρα ζελε (πρωτη φορα) σπιτι και μου λεει ειναι ΄΄ο ζελες αυτος ειναι Γιωτης΄΄

    Ο παιδιατρος στην τελευταια επισκεψη εμεινε αφωνος απο μια πολυ αναλυτικη και συνθετη περιγραφη που εκανε και μας λεει ειναι ''τρομερος΄΄ .

    Συνομιλεί στο τηλέφωνο από τα 2 και 2 μηνών σαν μεγάλος. Και όλοι όταν πάω κάπου νομίζουν ότι πάει σχολείο. Και όταν τους λέω ότι είναι κάτω από 3 δεν το πιστεύουν . Τον αντιμετωπίζουν σαν μεγάλο. Είναι παρά πολύ κοινωνικός και Προτιμάει να κάνει παρέα με μεγαλύτερα παιδιά , τα όποια τον λαμβάνουν πολύ σοβαρά ΥΠΟΨΗ ΤΟΥΣ και πολλές φορές του συμπεριφέρονται σαν να είναι συνομήλικος τους.

    :oops:Του αρέσουν πάρα πολύ τα κοριτσάκια, που τρεχει από πίσω τους και τους κάνει επίδειξη με τις ικανότητες του από 1.50 χρονών. Στην κυριολεξία τους κάνει ΄΄καμακι΄΄. Παλεύει με τα μεγαλύτερα αγοράκια για να τα διεκδικήσει.

    Έχει εξαιρετική φαντασία και πλάθει ολόκληρες ιστορίες και κάνει πολλές παρομοιώσεις και προσομοιωσεις. Λέει ψέματα και αστεία από τα 2 .

    Και το πιο απιστευτο ειναι οτι 2.50 χρονων βλεπει εναν τελειως αφηρημενο πινακα του Picasso , στο γραφειο μου και αρχισε να φωναζει.

    ΄΄ΚΙΘΑΡΑ!!!!!΄΄:confused::confused::confused: και κοροιδευοντας του λεω ΄΄ μαλλον δεν βλεπεις καλα΄΄Και πλησιαζοντας ειδαμε με τον αντρα μου οτι το θεμα ηταν ΄΄violin and guitar΄΄. Εμεις 15 χρονια που ειχαμε τον πινακα και δεν ειχαμε καταλαβει οτι εδειχνε κιθαρα και βιολι.

     

    Θα ήθελα να ακούσω απόψεις γονέων που τα παιδιά τους είχαν αντίστοιχα προσόντα. Ίσως όλα αυτά να είναι μέσα στα φυσιολογικά πλαίσια της αναπτυξης ενός έξυπνου παιδιού. Και Τίποτα παραπάνω . Εαν ειναι ξεχωριστο δεν θα ήθελα να χαραμιστεί το παιδάκι μου όμως , γιατί τα χαρισματικά παιδιά θέλουν πολλή ιδιαίτερη μεταχείριση και από τους γονείς και από τους εκπαιδευτικούς αργοτερα για να μην τους γυρισει η εξυπναδα ΄΄μπούμερανκ΄΄. Οι παιδιατροι δυστυχως ασχολουνται μονο με την σωματικη υγεια και στην επαρχια δεν υπαρχουν καταλληλοι παιδιατροι αναπτυξιολογοι

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


     

    Από 1 εως 1 και ½ προτιμουσε να βλεπει ποδοσφαιρο και μπασκετ στην τηλεoραση αντι για παιδικα. Να φανταστειτε του βαζαμε dvd με ποδοσφαιρο και μπασκετ . Παρακολουθουσε ολα τα αθληματα επι ωρες .

     

    η τηλεόραση (της κακιάς ώρας) είχε στίβο και επί μια ώρα παρακολουθούσε ακόντιο, σφαιρα…..με μεγαλη προσοχη.

     

    Δεν θα μιλήσω για τα παιδικά που ξέρει όλους τους ήρωες , όλα τα DVD και τώρα τα έχει βαρεθεί. Παρακολουθούσε ΤΟΜ ΚΑΙ ΤΖΕΡΥ (χωρίς ομιλία) από 1.50 χρονών και γελούσε σαν μεγάλος.

     

     

    Τώρα που κοντεύει 3 χρονών , ξέρει όλους τους αρχηγους κομματων , ξεχωρίζει λέξεις ολόκληρες όπως ΄΄΄Γιωτης΄΄ ΄΄Καρφουρ΄΄ κτλ. Κάνει πολύ σύνθετες προτάσεις. :confused:Επαθα την πλακα μου οταν παιρνώντας απο ενα Καρφουρ για πρωτη φορα μου λεει ΄΄καρφουρ -Μαρινοπουλος΄΄

    Πηρα ζελε (πρωτη φορα) σπιτι και μου λεει ειναι ΄΄Γιωτης΄΄

     

    Εμένα πάντως από αυτά μου φαίνεται ότι βλέπει πάαααρα πολλές ώρες τηλεόραση.

    Κατά τα άλλα φαίνεται μια χαρά φυσιολογικό παιδάκι, να το χαίρεσαι


    jv42p3.png

    DfUyp2.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διάβασε αν θες και αυτά...

     

    http://parents.org.gr/forum/showthread.php?t=40090

    http://parents.org.gr/forum/showthread.php?t=70289

     

    Υπάρχουν κι άλλα θέματα αλλά δεν έχω χρόνο να τα ψάξω. Να το χαίρεσαι το αγγελούδι σου.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Εμένα πάντως από αυτά μου φαίνεται ότι βλέπει πάαααρα πολλές ώρες τηλεόραση.

    Κατά τα άλλα φαίνεται μια χαρά φυσιολογικό παιδάκι, να το χαίρεσαι

     

    Αντιθετα βλεπει πολυ λιγο τηλεοραση.

    Γιατι η τηλεοραση ως γνωστο χαζευει τα παιδια επομενως φερνει τα αντιθετα αποτελεσματα και εξαλλου του το απαγορευουμε οσο γινεται γιατι εχει ενα προβλημα με τα ματακια του.

    Πολλα αθληματα οπως τεννις, μπιλιαρδο, πινκ πονκ... τα εχει δει στην πραγματικοτητα και Αποτυπωνει τα παντα με την μια φορα .

    Πριν τα 2 το ειχα παει στην πισινα και ετυχε και ειδε πολο και μετα απο 2-3 μηνες στην θαλασσα μου λεει οταν του εδωσα την μπαλα , θΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ ΠΟΛΟ (ΠΑΙΔΑΚΙ 2 ΕΤΩΝ)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Από επαγγελματική διαστροφή (;;) να υπογραμμίσω ότι ένας από τους 4 τύπους του αυτισμού κατά τον Wing (2001)

    είναι και αυτό που λέγεται "Ενεργητικός, δραστήριος, αλλά...παράξενος (Active….but Odd)" Τα παιδιά συνήθως πλησιάζουν ενήλικες και εντυπωσιάζονται με ειδικά θέματα (αυτοκίνητα, αεροπλάνα) ή άτομα και φαίνονται να έχουν πολύ αναπτυγμένο λόγο. Αλλά πρόκειται για μαθημένο λόγο (κάπου το άκουσαν και το αποτύπωσαν και το χρησιμοποιούν)

     

    Wing, L (2001) The autistic spectrum. A prentsʼ guide to understanding and helping your child. Berkeley: Ulysses Press

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites




    Από επαγγελματική διαστροφή (;;) να υπογραμμίσω ότι ένας από τους 4 τύπους του αυτισμού κατά τον Wing (2001)

    είναι και αυτό που λέγεται "Ενεργητικός, δραστήριος, αλλά...παράξενος (Active….but Odd)" Τα παιδιά συνήθως πλησιάζουν ενήλικες και εντυπωσιάζονται με ειδικά θέματα (αυτοκίνητα, αεροπλάνα) ή άτομα και φαίνονται να έχουν πολύ αναπτυγμένο λόγο. Αλλά πρόκειται για μαθημένο λόγο (κάπου το άκουσαν και το αποτύπωσαν και το χρησιμοποιούν)

     

    Wing, L (2001) The autistic spectrum. A prentsʼ guide to understanding and helping your child. Berkeley: Ulysses Press

     

    Διόρθωσέ με αν κάνω λάθος αλλά τότε πρόκειται για παπαγαλία και όχι για δημιουργική χρήση έτσι δεν είναι; Δηλ θα επαναλάβει αυτό που άκουσε, αλλά δε θα το εμπλουτίσει με σχόλια, ούτε θα το τροποποιήσει, γενικεύσει, συνδυάσει.... ε; (Γιατί με φρίκαρες λίγο τώρα).

     

    Κινκα πεθαίνω..... χαχάααα.


    FLcUp3.png0BQfp3.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Εμένα μου φαίνεται ότι το παιδάκι απομνημονεύει πολυ εύκολα. Δεν ξέρω αν αυτό είναι "χάρισμα". Πάντως, θα συμφωνήσω με την Palladin, διαβάζοντας το ποστ σου αποκόμισα την εντύπωση ότι βλέπει πολλή τηλεόραση, κι ας το αρνείσαι σε επόμενο ποστ. Γράφεις επί λέξει "Παρακολουθουσε ολα τα αθληματα επι ωρες στην τηλεοραση η στα γηπεδα" αναφερόμενη σε ηλικία 1-1,5. Σίγουρα δεν του κάνει καλό....


    KjMfp2.png

     

    Together we stand, divided we fall

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Σιγουρα ολες βλεπουμε τα παιδια μας πανεξυπνα κι εντυπωσιαζομαστε μ'αυτα που κανουν. Δεν ξερω αν το δικο σου ειναι ο νεος Αινσταιν, πανεξυπνο παντως σιγουρα ειναι! Να το χαιρεσαι!!! Σιγουρα θελει ειδικη μεταχειριση για να καλλιεργησει τις δυνατοτητες του, αλλα να προσεξετε και το ψυχολογικο, πχ να μην το παρει πανω του, ή αργοτερα στο σχολειο να νιωθει πως αφου ειναι τοσο εξυπνος δε χρειαζεται να προσπαθει ιδιαιτερα κλπ.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Εγώ πάλι αναρωτιέμαι πόσο πολύ ασχολείται η νταντά ή η γιαγιά μαζί του ή όποιος τελοσπάντων το προσέχει, γιατί λες ότι κι εσύ και ο άντρας σου δουλεύετε όλη μέρα...Αυτός λοιπόν που είναι με το παιδί έχει κάνει εξαιρετική δουλειά!Ας πούμε του έμαθε πόσο χρονών είναι, τα χρώματα κτλ...

     

    Τα παιδάκια είναι σαν σφουγγάρια όπως λέμε και μαθαίνουν τρομακτικά εύκολα σε αυτή την ηλικία αρκεί να ασχοληθείς και βέβαια να εξασκείς αυτά που έχει μάθει κάθε μέρα...

     

    Σίγουρα έχεις ένα πανέξυπνο παιδάκι, αλλά έχω την αίσθηση ότι εσύ και ο άντρας σου είστε ουσιαστικά μάρτυρες της πολύ καλής ανατροφής που του δίνει όποιος το φροντίζει!

     

    Για τον πίνακα εκεί διακρίνω μια καλλιτεχνική φλέβα, που δεν προϋποθέτει τόσο εξυπνάδα όσο καλλιτεχνική διαίσθηση, ας μου επιτραπεί ο όρος...


    Πολύ αργά για να είναι εγκαίρως, αλλά πολύ νωρίς για να είναι αδύνατον!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Αυτό το έργο το χω ξαναδεί...Όχι,στο μέσο όρο δεν είναι.Το παιδί σου είναι πανέξυπνο.Σε λίγο πιθανότατα θα κάνει απλές μαθηματικές πράξεις και πιθανότατα πριν κλείσει τα 4 θα διαβάζει.Δεν ξέρω να σου πω πόσο έξυπνο...απλά πολύ.Γνώρισα έναν τέτοιο πιτσιρικά με το που γεννήθηκε...μεγάλο ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ παλικάρι πλέον.Τι να κάνεις;Να ξεχάσεις πως είναι έξυπνος.Να του συμπεριφέρεσαι φυσιολογικά.Να ενημερώσεις τις δασκάλες να μην φέρνουν σαν παράδειγμα το παιδί σου στα άλλα παιδιά.Να μην δείχνουν τρελό ενθουσιασμό όταν μιλάνε γι αυτόν μπροστά του.Να μην παίζεις με τις ικανότητές του.Να παρακολουθείς για τυχόν ενδείξεις απομόνωσης.Αδυναμίας επικοινωνίας με τα άλλα παιδιά.Να προωθήσεις μια στενή φιλία με άλλο παιδάκι.Αυτά και να τον χαίρεσαι.


    NVVvp2.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    Από επαγγελματική διαστροφή (;;) να υπογραμμίσω ότι ένας από τους 4 τύπους του αυτισμού κατά τον Wing (2001)

    είναι και αυτό που λέγεται "Ενεργητικός, δραστήριος, αλλά...παράξενος (Active….but Odd)" Τα παιδιά συνήθως πλησιάζουν ενήλικες και εντυπωσιάζονται με ειδικά θέματα (αυτοκίνητα, αεροπλάνα) ή άτομα και φαίνονται να έχουν πολύ αναπτυγμένο λόγο. Αλλά πρόκειται για μαθημένο λόγο (κάπου το άκουσαν και το αποτύπωσαν και το χρησιμοποιούν)

     

    Wing, L (2001) The autistic spectrum. A prentsʼ guide to understanding and helping your child. Berkeley: Ulysses Press

     

    Με ιντριγκάρει αυτό που λες γιατί πρόσεξα σε αυτά που γράφει η θεματοθέτρια ότι το παιδάκι αυτό δεν βαριέται εύκολα, κάτι που είναι σημάδι για τα πολύ έξυπνα και ως εκ τούτου υπερκινητικά παιδιά...(Διόρθωσε με αν κάνω λάθος)

     

    Το συγκεκριμένο παιδάκι όμως φαίνεται να παρακολουθεί με προσήλωση για υπερβολικά πολλή ώρα για την ηλικία του θεάματα...


    Πολύ αργά για να είναι εγκαίρως, αλλά πολύ νωρίς για να είναι αδύνατον!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ισως και να είναι..γιατι όχι;

    Αν θελεις να μαθεις μπορεις να το πας για αξιολογηση

    Σου ευχομαι αν ειναι οντως ετσι να εχεις δυναμη να το στηριξεις...γιατι αυτα τα παιδακια εχουν να αντιμετωπισουν τη μοναξια της κορυφης!!


    p7z6p3.pngsQqep3.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Να το χαίρεσαι! Ακούγεται πανέξυπνο! Δεν είμαι ειδική, νομίζω πάντως ότι οι συμβουλές της tot72 είναι πολύ σωστές.

     

    Και κάτι άλλο που το έμαθα από την πανέξυπνη (αν και όχι gifted/Αϊνστάιν) κόρη μου: ήταν ανέκαθεν πολύ προχώ παιδάκι και επειδή μιλούσε πολυυυυ καλά την υπερτίμησα σε συναισθηματικό επίπεδο, θεώρησα ότι είναι πιο ώριμη απ'ό,τι πράγματι ήταν και κάποια στιγμή εκεί γύρω στα 2,5 είχα απαιτήσεις από αυτή που δεν θα έπρεπε. Τώρα που η μικρή μου κόρη είναι 2,5 και την βλέπω ως πιο "μωράκι", βλέπω το λάθος μου.

    Οπότε το ότι ένα παιδί ειναι πανέξυπνο δεν σημαίνει ότι δεν παραμένει παιδί :D ούτε ότι μπορεί να καταλάβει τα πάντα - συναισθηματικά πάντα.


    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Και το δικό μου παιδί θεωρώ ότι είναι μπροστά αλλά από αυτά που διαβάζω για το δικό σου παιδί καταλαβαίνω ότι ο γιος σου έχει ιδιαίτερες ικανότητες.

    Έχεις ένα χαρισματικό παιδί να το χαιρόσαστε και σίγουρα θα πρέπει να κάνεις πράγματα έτσι ώστε να καλλιεργήσεις αυτά τα χαρίσματα που έχει.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Διόρθωσέ με αν κάνω λάθος αλλά τότε πρόκειται για παπαγαλία και όχι για δημιουργική χρήση έτσι δεν είναι; Δηλ θα επαναλάβει αυτό που άκουσε, αλλά δε θα το εμπλουτίσει με σχόλια, ούτε θα το τροποποιήσει, γενικεύσει, συνδυάσει.... ε; (Γιατί με φρίκαρες λίγο τώρα).

     

    Κινκα πεθαίνω..... χαχάααα.

     

    Πρόκειται για μαθημένο λόγο. Το παιδί ακούει μια φράση σε κάποιο λεκτικό περοβάλλον, την απομνημονεύει και τη χρησιμοποεί ξανά, αλά τη χτησιμοποιεί στο σωστό λεκτικό περιβάλλον. Δεν είναι δηλαδή η ηχολαλία με τη συνηθισμένη μορφή. Μπορεί π.χ. να ακούσει "Το μήνυμα θα δοθεί στις κάλπες" (επίκαιρο κιόλας !!! ) και δεν θα το χρησιμοποιεί γενικά και αόριστα έτσι στο άσχετο (π.χ. περπατώντας στο δρόμο), αλλά αν ακούσει κάποιον να μιλά για εκλογές, κόμμα κλπ (στο σωστό γλωσσικό περιβάλλον).

     

    Είναι ένας τύπος αυτισμού, χωρίς να σημαίνει ότι όποιο παιδί έχει παρόμοια χαρακτηριστικά είναι αυτιστικό.

    Ο πιο γνωστός τύπος αυτισμού και ο πιο συνηθισμένος είναι ο Αδιάφορος, απομονωμένος, Α-κοινωνικός (aloof):

    Πρόκειται για την πιο σοβαρή μορφή αυτισμού. Το άτομο αποφεύγει την επαφή-αλληλεπίδραση με οποιοδήποτε τρόπο. Μπορεί να έχει στοιχειώδη λόγο (ή και να μην έχει λόγο), εντυπωσιάζεται από αισθητηριακές εμπειρίες και είναι η «κλασική» μορφή αυτισμού.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    Ναι βρε, αλλά αν πχ ακούσει "α, έχω μνμ στο κινητό" και σου πεί "μαμά θα το δώσομε κι αυτό στις κάλπες;" είναι άλλοπράγμα. Κατάλαβες τι λέω; Μην ανάβουμε φωτιές....


    FLcUp3.png0BQfp3.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Και εγώ θα σου πρότεινα να τον πας για αξιολογηση για σενα και να μην αναρωτιεσαι.Από κει και περα όλα τα βρησκω φυσιολογικά εκτος απο την κιθάρα στον πίνακα.


    rQGhp3.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Ναι βρε, αλλά αν πχ ακούσει "α, έχω μνμ στο κινητό" και σου πεί "μαμά θα το δώσομε κι αυτό στις κάλπες;" είναι άλλοπράγμα. Κατάλαβες τι λέω; Μην ανάβουμε φωτιές....

     

    Φωτιές δεν ανάβουμε.

    Όταν ένα παιδάκι έχει λεξιλόγιο πιο "προχωρημένο" από την ηλικία του και το χρησιμοποιεί στο σωστό γλωσσικό περιβάλλον, τότε ναι, μας χτυπάει ένα καμπανάκι (όχι πολύ δυνατό, αλλά μας χτυπάει) οπότε πάμε το παιδί σε κάποιον ειδικό για αξιολόγηση.

     

    Δεν είναι τις περισσότερες φορές φυσιολογικό για ένα παιδάκι 3 και 4 ετών να σου κάνει πολιτικές αναλύσεις ή να σου μιλάει για πράγματα που δεν είναι της ηλικίας του (π.χ. ιατρικά θέματα, οικολογικές ανησυχίες κλπ κλπ). Και πάλι δεν μιλάω για τη θεματολογία αποκλειστικά, αλλά για το λεξιλόγιο που χρησιμοποιεί και τον τρόπο που τα λέει (σαν να μιλάς με μεγάλο άνθρωπο)

     

    Και μην ξεχνάμε ότι και η πολύ προχωρημένη απεικονιστική ικανότητα μπορεί να παρεπέμπει σε αυτισμό. Το να ζωγραφίζει απίστευτα ωραία ένα παιδί (σαν να βλέπεις φωτογραφία) δεν είναι πάντα τόσο καλό. Βασικό παράδειγμα είναι οι ζωγραφιές της Νάντιας, ενός αυτιστικού παιδιού. μπορείτε να δείτε δείγματα σχεδίων της ψάχνοντας στο google "nadia drawing autism".

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    το να μπαινει πριν τα 3 στα προγραμματα που θελει στον υπολογιστη να βαζει μετα απο 5 επιλογες το παιδικο που θελει η να ειναι στο word κ να μεγαλωνει μικραινει χαρακτηρες κανει bold τα κανει πλαγια σβηνει αλλαζει χρωμματα κτλ;;

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    το να μπαινει πριν τα 3 στα προγραμματα που θελει στον υπολογιστη να βαζει μετα απο 5 επιλογες το παιδικο που θελει η να ειναι στο word κ να μεγαλωνει μικραινει χαρακτηρες κανει bold τα κανει πλαγια σβηνει αλλαζει χρωμματα κτλ;;

     

    Αν του τα έχει δείξει κάποιος, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να τα κάνει.

    Του δείχνεις πώς να πετύχει το στόχο του, που είναι να ευχαριστηθεί, δηλαδή να δει ένα παιδικό....Λογικό δεν είναι στη συνέχεια να θέλει να ευχαριστιέται συνέχεια, χωρίς να έχει ανάγκη τη βοήθεια τη δική σου;

     

    Όσο για τα γράμματα, πάλι μπορεί να είναι ευχαρίστηση. Του αρέσει αυτό που βλέπει και το κάνει για να περνάει καλά!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Τι να πω ρε κορίτσια. Κάπως έτσι αισθάνονταν κι οι δικοί μας όταν χρησιμοποιούσαμε με άνεση το τηλέφωνο ή το τηλεκοντρόλ που εκείνοι ζορίστηκαν να μάθουν.

     

    Κι εγώ μένω κάγκελο με πολλά από αυτά που κάνει και λέει ο μικρός μου και μου φαίνεται ότι στροφάρει βέβαια, αλλά δεν ξέρω πόση κουκουβαγίτιδα έχω πάθει.

     

    Ίσως η αξιολόγηση να έχει νόημα όταν νιώθεις ότι σε υπερβαίνει αυτό που συμβαίνει.

     

    Εμμάκι είδαμε την τελετή αφής της Ολυμπιακής φλόγας (το συζητήσανε και στο σχολείο). Το παρακολούθησε με φοβερή προσήλωση. Θυμάται τα πάντα με απίστευτες λεπτομέρεις και από τότε χρησιμοποιεί με απίστευτη ευκολία τις λέξεις λαμπαδηδρόμος, πρωθιέρεια, χιτώνας, δαυλός, δάδα, δραματοποιεί την όλη τελετή (πολύ γέλιο).

     

    Ή έχει πιάσει όλες τις φράσεις που τους λέει η δασκάλα των αγγλικών (ναι ξέρω τα νεύρα μου, αλλά είναι μεσα στο πρόγραμμα κι αφού του αρέσει δεν του το στερώ) και τις χρησιμοποιεί. Π.χ. τα χρώματα προτιμάει να τα λέει στα αγγλικά (γιατί είναι και ψώνιο) εκτός κι αν είναι κάποιο που δεν το ξέρει στα αγγλικά οπότε το λέει στα ελληνικά. Μιλάει με δευτερεύουσε προτάσεις, σωστούς χρόνους, αντωνυμίες, πρόσωπα εδώ και δυο τρεις μήνες. Δηλ έχει μια έφεση στη γλώσσα. Για να δούμε....


    FLcUp3.png0BQfp3.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ωραία τα ίδια γράφουμε πάνω κάτω. Κι εγώ πιστεύω ότι είναι η ποιότητα των ερεθισμάτων τέτοια (και η ποσότητα μη γελιόμαστε) και η συμβολή μας στο να τα διαχειριστούν που είναι φυσικό επακόλουθο να τα κάνουν αυτά.


    FLcUp3.png0BQfp3.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Τι να πω ρε κορίτσια. Κάπως έτσι αισθάνονταν κι οι δικοί μας όταν χρησιμοποιούσαμε με άνεση το τηλέφωνο ή το τηλεκοντρόλ που εκείνοι ζορίστηκαν να μάθουν.

     

    Κι εγώ μένω κάγκελο με πολλά από αυτά που κάνει και λέει ο μικρός μου και μου φαίνεται ότι στροφάρει βέβαια, αλλά δεν ξέρω πόση κουκουβαγίτιδα έχω πάθει.

     

    Ίσως η αξιολόγηση να έχει νόημα όταν νιώθεις ότι σε υπερβαίνει αυτό που συμβαίνει.

     

    Εμμάκι είδαμε την τελετή αφής της Ολυμπιακής φλόγας (το συζητήσανε και στο σχολείο). Το παρακολούθησε με φοβερή προσήλωση. Θυμάται τα πάντα με απίστευτες λεπτομέρεις και από τότε χρησιμοποιεί με απίστευτη ευκολία τις λέξεις λαμπαδηδρόμος, πρωθιέρεια, χιτώνας, δαυλός, δάδα, δραματοποιεί την όλη τελετή (πολύ γέλιο).

     

    Ή έχει πιάσει όλες τις φράσεις που τους λέει η δασκάλα των αγγλικών (ναι ξέρω τα νεύρα μου, αλλά είναι μεσα στο πρόγραμμα κι αφού του αρέσει δεν του το στερώ) και τις χρησιμοποιεί. Π.χ. τα χρώματα προτιμάει να τα λέει στα αγγλικά (γιατί είναι και ψώνιο) εκτός κι αν είναι κάποιο που δεν το ξέρει στα αγγλικά οπότε το λέει στα ελληνικά. Μιλάει με δευτερεύουσε προτάσεις, σωστούς χρόνους, αντωνυμίες, πρόσωπα εδώ και δυο τρεις μήνες. Δηλ έχει μια έφεση στη γλώσσα. Για να δούμε....

     

     

    Μπράβο του πιτσιρικίου!!!!!!!!!!

     

    Για να μην μπερδευόμαστε αυτό που λέω πιο πάνω είναι για περιπτώσει όπου το παιδί ακούει μια φορά μια φράση και μετά τη χρησιμοποιεί. Όχι για περιπτώσεις που το παιδί έχει δουλέψει πάνω σε ένα θέμα που περιέχει συγκεκριμένο λεξιλόγιο.

    Και πάλι, αυτός δεν είναι ο συνηθισμένος τύπος αυτισμού. Υπάρχει, όμως, ΚΑΙ αυτός. Και η χρήση πολύπλοκων εκφράσεων και λέξεων είναι ΕΝΑ χαρακτηριστικό του.

    (Εγώ μέχρι στιγμής δεν έχει τύχει να δω τέτοιο παιδί. Συνήθως βλέπω πολύ ελαφρύ αυτισμό ή Asperger (2 διαφορετικά πράγματα που πάλι μπερδεύονται) ή την "κλασσική" μορφή αυτισμού)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Εμμάκι σου έχουν φέρει ποτέ παιδί με την υπόνοια του χαρισματικού; Αναρωτιέμαι αν θα ντρεπόμουν να το κάνω ή όχι. Δηλ, ενώ μου λένε διάφορα για το μικρό δύσκολα θα έμπαινα στη διαδικασία να ψάξω σοβαρά.


    FLcUp3.png0BQfp3.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Εμμάκι σου έχουν φέρει ποτέ παιδί με την υπόνοια του χαρισματικού; Αναρωτιέμαι αν θα ντρεπόμουν να το κάνω ή όχι. Δηλ, ενώ μου λένε διάφορα για το μικρό δύσκολα θα έμπαινα στη διαδικασία να ψάξω σοβαρά.

     

    Κοίτα, δεν ξέρω αν μπορεί να θεωρηθεί όμοια περίπτωση με αυτό που ρωτά, αλλά έφεραν στο ΚΕΔΔΥ (όχι σε μένα) πιτσιρίκι Γ Δημοτικού για αξιολόγηση με το ερώτημα της χαρισματικότητας (οι γονείς το έφεραν, χωρίς να έχει πει κάτι το σχολείο). Το WISC που έγινε στο παιδί από την ψυχολόγο, βρέθηκε μέτρια νοητική......

     

    ΄Αλλο παιδί δεν μας έχει έρθει ποτέ.

     

    Βασικά, για να γίνει παρόμοια αξιολόγηση από ΚΕΔΔΥ (ώστε να είναι έγκυρη) το παιδί πρέπει να είναι από 6 ετών και πάνω. Πιο νωρίς δεν υπάρχει στα ΚΕΔΔΥ τεστ νοητικής ικανότητας (διαφορετικό από τα τεστ IQ που δεν γίνονται)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Εγγραφείτε ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

    Για να δημοσιεύσετε ένα σχόλιο θα χρειαστεί να είστε εγγεγραμμένο μέλος. Είναι δωρεάν.

    Δημιουργήστε νέα εγγραφή

    Κάντε εγγραφή να συμμετάσχετε στις συζητήσεις - είναι εύκολη και γρήγορη!

    Δημιουργήστε νέα εγγραφή

    Σύνδεση

    Έχετε ήδη έναν λογαριασμό χρήστη; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα