Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Love Parents.org.gr? Tell a friend!

Recommended Posts

Όλοι έχουμε ακούσει τα αρνητικά σχόλια των επιστημονικών ομάδων για την τηλεόραση και την επιρροή που έχει στην ανάπτυξη των παιδιών μας. Τα DVD εκπαιδευτικού χαρακτήρα ζουζούνια, dora, club house mickey mouse, Diego, Wonder pets κ.α. τα οποία μαθαίνουν στα παιδιά χρώματα, λέξεις, σχήματα, τραγούδια, συμπεριφορές, ζωάκια κλπ πιστεύετε ή έχετε παρατηρήσει να επηρεάζουν την ανάπτυξη ή την συμπεριφορά του παιδιού σας αρνητικά ή θετικά? Ποιά είναι η γνώμη σας?

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις



Διαφημίσεις

συμφωνω πως το να δει ένα παιδάκι 2 ετών ένα 20λεπτο επισόδιο κάποιου εκπαιδευτικού DVD δεν είναι καθόλου άσχημη ιδέα. Βέβαια είμαι της άποψης πως πάντα πρέπει και κάποιος να είναι δίπλα στο παιδί για να του εξηγεί αλλά και για να θέσει τα όρια ("μόλις τελειώσει αυτό που βλέπουμε, θα το κλείσουμε"). Επίσης συμφωνώ, πως αυτό θα πρέπει να λειτουργήσει συμπληρωματικά με τις υπόλοιπες δραστηριότητες που κάνει το παιδί. Αφού δηλαδή ζωγραφίσει, παίξει, κάνει ίσως κάποιες κατασκευές κοκ μπορεί μια χαρά να δει και ένα επισόδιο DVD.

Το παν είναι το μέτρο.

6/ 11/2007: Ο μικρός Πρίγκιπας!!!

24/3/2011: Η Μπουκίτσα μας!!!

Link to comment
Share on other sites

και εγω δεν έχω προβλημα η κορη μου ειναι 2,5 χρονων και μαθαινει απο τα παιδικά για την καφέ και άσπρη αρκουδα.....τι τρώνε....τι είναι χειμερια νάρκη....για τον ελέφαντα και άλλα πολλά τελευταια έχει φάει κόλλημα με την παιδική ταινία η εποχή των παγετώνων έχουμε κατεβάσει και τα 3 και της αρεσει πολυ τωρα ψάχνουμε να βρουμε νεες ταινιες....με την dora εχει μάθει να λεει και στα αγγλικά τα κλασσικά...

1129643tvsq1yiqpw.gif
Link to comment
Share on other sites

Εμένα αυτό που με προβληματίζει και έκανα τις παραπάνω ερωτήσεις είναι ότι αυτά που αναφέρονται τα έμαθα στην αντίστοιχη ηλικία μέσα από βιβλία με φωτογραφίες (π.χ. άγριων ζώων), συζητήσεις με τους γονείς κλπ, μέσα από το παιχνίδι και από βόλτες (π.χ. βλέπουμε το λεμόνι πάνω στη λεμονιά, γιατί μαμά αυτό είναι έτσι, κλπ).

 

Πιστεύω ότι το να βλέπουν λίγη ώρα είναι καλό, αλλά με προβληματίζει ότι στην εποχή μας η TV και το Ίντερνετ έχουν αντικαταστήσει τα βιβλία και τη συζήτηση σε μεγάλο βαθμό...

Τι λέτε;

Link to comment
Share on other sites

Κορίτσια προς Θεού δεν λέω να κλείσουμε τα παιδάκια στο σπίτι και να βλέπουν όλη μέρα τηλεόραση, ούτε να αντικαταστήσουμε το παιχνίδι και τις βόλτες με αυτό. Εμένα π.χ. η κόρη μου2,5 ετών, το πρωί της αρέσει και βλέπει κάποιες εκπομπές η διάρκεια των οποίων είναι 1-1,5 ώρα χοντρικά. Εμένα με βολεύει γιατί μαζεύω και οργανώνομαι γενικότερα μέχρι να πάμε τις τσάρκες μας ή να παίξουμε στο σπίτι αν δεν έχει καλό καιρό γιατί δεν πάει παιδικό σταθμό ακόμα. Υπάρχουν όμως και πολλά παιδάκια που πάνε παιδικό σταθμό και ξέρω πως τους αρέσουν να βλέπουν παιδικά τέτοιου είδους, παρόλο που απασχολούνται όλη μέρα στο σχολείο.

Έχω παρατηρήσει πως μαθαίνουν αρκετά πράγματα χρήσιμα σε γενικές γραμμές και εμένα τουλάχιστον μου έχει προκαλέσει έκπληξη το γεγονός πως γνωρίζει και σχολιάζει ξαφνικά πράγματα για τα οποία εγώ δεν έχω προλάβει ακόμα να της εξηγήσω όπως π.χ. το διάστημα, οι πλανήτες, πολλά είδη ζώων κλπ. Έχει πάρα πολλά βιβλία (3 κούτες) που δεν τα βαριέται και τα οποία τα ξέρει όλα απ'έξω. Δεν θεωρώ πως στερείται εικόνων από βιβλία, παιχνίδια ή από εξωτερικές βόλτες.

Με έχει μπερδέψει όμως αρκετά η ώρα που θεωρητικά πρέπει να ασχολείται το παιδί ημερησίως με τέτοιου είδους δραστηριότητα.

Link to comment
Share on other sites

Εμένα αυτό που με προβληματίζει και έκανα τις παραπάνω ερωτήσεις είναι ότι αυτά που αναφέρονται τα έμαθα στην αντίστοιχη ηλικία μέσα από βιβλία με φωτογραφίες (π.χ. άγριων ζώων), συζητήσεις με τους γονείς κλπ, μέσα από το παιχνίδι και από βόλτες (π.χ. βλέπουμε το λεμόνι πάνω στη λεμονιά, γιατί μαμά αυτό είναι έτσι, κλπ).

 

Πιστεύω ότι το να βλέπουν λίγη ώρα είναι καλό, αλλά με προβληματίζει ότι στην εποχή μας η TV και το Ίντερνετ έχουν αντικαταστήσει τα βιβλία και τη συζήτηση σε μεγάλο βαθμό...

Τι λέτε;

Τον κόσμο της τεχνολογίας και του ίντερνετ είτε τον εγκρίνουμε είτε όχι, είναι ο κόσμος του δικού τους μέλλοντος στον οποίο τέτοια πράγματα θα είναι δεδομένα. Εμάς μικρά μας έλεγαν πως κάποτε δεν είχαν τηλεόραση, ραδιόφωνο ή τηλέφωνο και την θεωρούσαμε αδιανόητη την εποχή αυτή. Σκέψου πως θα έρθει η στιγμή να πούμε στα παιδάκια μας της έκφραση "τότε δεν υπήρχαν κινητά τηλέφωνα" και θα δεις πως αγχωνόμαστε (καλώς ή κακώς) για θέματα που απλά θα μας κοροϊδέψουν ή κατακρίνουν εάν δεν τους τα μάθουμε όσο νωρίτερα μπορούμε.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Έχεις δίκιο με αυτό που λες, είναι μια διαφορά μεταξύ γενεών. Και δεν είμαι υπέρ του εξοστρακισμού της τηλεόρασης και του ίντερνετ από τη ζωή των παιδιών (μετά από κάποια ηλικία).

Όταν βλέπω ωστόσο παιδιά να ζωγραφίζουν στον Η/Υ πριν να μάθουν να ζωγραφίζουν καλά-καλά στο χαρτί ή παιδιά να μαθαίνουν τα χρώματα από DVD κι όχι από τα αντικείμενα που έχουν γύρω τους, προβληματίζομαι έντονα.

Link to comment
Share on other sites

Σκέψου πως θα έρθει η στιγμή να πούμε στα παιδάκια μας της έκφραση "τότε δεν υπήρχαν κινητά τηλέφωνα" και θα δεις πως αγχωνόμαστε (καλώς ή κακώς) για θέματα που απλά θα μας κοροϊδέψουν ή κατακρίνουν εάν δεν τους τα μάθουμε όσο νωρίτερα μπορούμε.

 

Δεν κατάλαβα τι εννοείς εδώ...?

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά δεν το βλέπω... χρήσιμο.

 

Τα παιδιά ψυχαγωγούνται με ποικίλους τρόπους. Τα χρώματα κτλ τα μαθαίνουν με επαφή με το φυσικό κόσμο. Άρα το βλέπω μάλλον ανούσιο.

 

Υπάρχει βέβαια και αυτό στην "εικόνα"... αλλά είναι άνευ σημασίας στην καθημερινότητά μας. Ας μάθουν πρώτα τις εναλλακτικές που έχουν και η τηλεόραση δε χρειάζεται καμιά φοβερή δεξιότητα για να έρθουν λίγο αργότερα σε επαφή.

 

Υπάρχει, αλλά... κάαααπου.... λίιιιιγο.... χωρίς ιδιαίτερη σημασία, όχι συστηματικά.

Ειδικά αυτά τα "διαδραστικά" ... τραβάνε τα παιδιά... αλλά δε με πειθουν στον εκπαιδευτικό τους χαρακτήρα.....

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Δεν κατάλαβα τι εννοείς εδώ...?

Σου έκανα έναν παραλληλισμό σχετικά με την αντικατάσταση των βιβλίων από την τηλεόραση και το ίντερνετ στον οποίον αναφέρθηκες παραπάνω. Σε προβληματίζει αυτό ενώ πιο παλιά δεν ήξεραν καν την τηλεόραση. Σε μερικά χρόνια θα μας προβληματίζει ίσως η αντικατάσταση της τηλεόρασης και του ίντερνετ με π.χ. δορυφορικές λήψεις ή κάτι που δεν φαντάζομαι τι θα μπορούσε να είναι. Εννοώ πως δεν θα πρέπει να μας προβληματίζει πια τόσο η αντικατάσταση πατροπαράδοτων τρόπων ανάπτυξης, (τονίζω το καλώς ή κακώς) αλλά να θεωρήσουμε δεδομένη την αντικατάσταση των παραδοσιακών μεθόδων διαπαιδαγώγησης αν όχι στις γενιές των δικών μας παιδιών στις επόμενες.

Επομένως μας "αναγκάζουν" να τους επιβάλουμε την τεχνολογία όσο γρηγορότερα μπορούμε προκειμένου να συμβαδίζουν με την εποχή τους ώστε να μην μας πουν αύριο τα παιδιά μας ότι είμαστε υπεύθυνοι για την μη ένταξη τους στην τεχνολογία.

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά δεν το βλέπω... χρήσιμο.

 

Τα παιδιά ψυχαγωγούνται με ποικίλους τρόπους. Τα χρώματα κτλ τα μαθαίνουν με επαφή με το φυσικό κόσμο. Άρα το βλέπω μάλλον ανούσιο.

 

Υπάρχει βέβαια και αυτό στην "εικόνα"... αλλά είναι άνευ σημασίας στην καθημερινότητά μας. Ας μάθουν πρώτα τις εναλλακτικές που έχουν και η τηλεόραση δε χρειάζεται καμιά φοβερή δεξιότητα για να έρθουν λίγο αργότερα σε επαφή.

 

Υπάρχει, αλλά... κάαααπου.... λίιιιιγο.... χωρίς ιδιαίτερη σημασία, όχι συστηματικά.

Ειδικά αυτά τα "διαδραστικά" ... τραβάνε τα παιδιά... αλλά δε με πειθουν στον εκπαιδευτικό τους χαρακτήρα.....

Γιατί δεν σε πείθουν? Με ενδιαφέρει αυτό που λες.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Δε συμφωνώ με τις έννοιες "πατροπαράδοτων τρόπων ανάπτυξης" και "παραδοσιακών μεθόδων διαπαιδαγώγησης" όταν μιλάμε για τέτοια ζητήματα...

 

Και ναι, ξεφεύγοντας από τα παιδιά, εξακολουθεί να με προβληματίζει και η διαφορά χρήσης της τηλεόρασης σήμερα σε σχέση με τα πρώτα χρόνια ύπαρξής της. Είναι άλλο να βλέπεις μια ταινία στην τηλεόραση μία φορά στις τόσες και είναι άλλο να βλέπει κάθε βράδυ στο βραδινό φαγητό η οικογένεια ή το ζευγάρι ό,τι παίζει εκείνη την ώρα και να μη μιλούν μεταξύ τους για την καθημερινότητά τους.

 

Αυτό που λέω, και που συμφωνεί με την άποψη της Alcyon ότι "Τα χρώματα κτλ τα μαθαίνουν με επαφή με το φυσικό κόσμο." και "Ας μάθουν πρώτα τις εναλλακτικές που έχουν", είναι ότι πιστεύω πως τα παιδιά πρέπει κυρίως να ξέρουν να ζωγραφίζουν στο χαρτί και έπεται η ζωγραφική στον Η/Υ ή ότι είναι καλύτερο να μαθαίνουν τα χρώματα από τα αντικείμενα που έχουν γύρω τους κι όχι από DVD, δεν υπάρχει και λόγος άλλωστε. Βέβαια πρέπει να είμαστε εμείς εκεί για να τους μιλήσουμε για τα χρώματα (ή ό,τι άλλο) και να απαντήσουμε στις απορίες τους. Εκεί βρίσκεται το πρόβλημα...

Link to comment
Share on other sites

Σου έκανα έναν παραλληλισμό σχετικά με την αντικατάσταση των βιβλίων από την τηλεόραση και το ίντερνετ στον οποίον αναφέρθηκες παραπάνω. Σε προβληματίζει αυτό ενώ πιο παλιά δεν ήξεραν καν την τηλεόραση. Σε μερικά χρόνια θα μας προβληματίζει ίσως η αντικατάσταση της τηλεόρασης και του ίντερνετ με π.χ. δορυφορικές λήψεις ή κάτι που δεν φαντάζομαι τι θα μπορούσε να είναι. Εννοώ πως δεν θα πρέπει να μας προβληματίζει πια τόσο η αντικατάσταση πατροπαράδοτων τρόπων ανάπτυξης, (τονίζω το καλώς ή κακώς) αλλά να θεωρήσουμε δεδομένη την αντικατάσταση των παραδοσιακών μεθόδων διαπαιδαγώγησης αν όχι στις γενιές των δικών μας παιδιών στις επόμενες.

Επομένως μας "αναγκάζουν" να τους επιβάλουμε την τεχνολογία όσο γρηγορότερα μπορούμε προκειμένου να συμβαδίζουν με την εποχή τους ώστε να μην μας πουν αύριο τα παιδιά μας ότι είμαστε υπεύθυνοι για την μη ένταξη τους στην τεχνολογία.

 

Κοινώς, για εμένα ο "πραγματικός κόσμος" δεν υποκαθίσταται από τίποτε άλλο και τα βιβλία δεν υποκαθίστανται από την τηλεόραση ή το ίντερνετ. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο. Δεν είναι μια παλιομοδίτικη ή πατροπαράδοτη ή παραδοσιακή μέθοδος.

Ελπίζω να μην ακούγομαι επιθετική, αυτά που λέω δεν αφορούν μόνο τις δικές σου απόψεις αλλά τις γενικότερες τάσεις και απόψεις της εποχής μας...

Link to comment
Share on other sites

Κοινώς, για εμένα ο "πραγματικός κόσμος" δεν υποκαθίσταται από τίποτε άλλο και τα βιβλία δεν υποκαθίστανται από την τηλεόραση ή το ίντερνετ. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο. Δεν είναι μια παλιομοδίτικη ή πατροπαράδοτη ή παραδοσιακή μέθοδος.

Ελπίζω να μην ακούγομαι επιθετική, αυτά που λέω δεν αφορούν μόνο τις δικές σου απόψεις αλλά τις γενικότερες τάσεις και απόψεις της εποχής μας...

Δεν ακούγεσαι επιθετική, συμφωνώ μαζί σου, απλά αναφέρω λίγο ωμά την μελλοντική πραγματικότητα η οποία μας επιβάλλεται εμέσσως ή όχι. Συμφωνώ πως η πραγματικότητα δεν αλλάζει σε όποια εποχή και αν ζήσεις και σίγουρα ελπίζω σε 20-30 χρόνια να υπάρχουν λουλούδια με χρώματα για να μαθαίνουν τα παιδάκια, αλλά φοβάμαι πως οι Η/Υ θα επιβληθούν ως μέσο βασικής εκπαίδευσης αντικαθιστώντας τα σχολικά βιβλία και όχι μόνο. Ακόμα και αν εμείς θα τους δείχνουμε τις εικόνες αυτές από βιβλία, μόλις μπουν στο κεφάλαιο Η/Υ όλα θα θεωρούνται παλαιολιθικά...

Link to comment
Share on other sites

.. αλλά φοβάμαι πως οι Η/Υ θα επιβληθούν ως μέσο βασικής εκπαίδευσης αντικαθιστώντας τα σχολικά βιβλία και όχι μόνο. Ακόμα και αν εμείς θα τους δείχνουμε τις εικόνες αυτές από βιβλία, μόλις μπουν στο κεφάλαιο Η/Υ όλα θα θεωρούνται παλαιολιθικά...

 

Γιατί φοβόμαστε τους Η/Υ στην εκπαίδευση; Είναι το μέσον, το εργαλείο, όχι το αντικείμενο της εκπαίδευσης. Σε πολλά μαθήματα θα κάναν το μάθημα απείρως πιο ενδιαφέρον.

 

Για τα DVD η άποψή μου είναι ότι τα μικρά παιδιά μαθαίνουν παίζοντας και όχι παρακολουθώντας. Τα DVD είναι για την ψυχαγωγία τους. Τα μεγαλύτερα μπορούν να παρακολουθήσουν εκπαιδευτικά προγράμματα και να επεξεργαστούν την πληροφορία. Για τα μικρά είναι πιο χρήσιμο να απασχολούνται ενεργητικά με απλά πράγματα και όχι παθητικά με άπειρη ροή πληροφοριών και κυρίως να μαθαίνουν να συγκεντρώνονται σε κάτι που κάνουν. Τα βοηθάει πάρα πολύ στο σχολείο αργότερα στο θέμα της προσήλωσης και της συγκέντρωσης.

 

Το πρόβλημα με τα DVD ξεκινάει από το να έχει το παιδί τηλεόραση στο δωμάτιό του. Έτσι και μπει η τηλεόραση το πράγμα ξεφεύγει. Γιατί για ποιον άλλο λόγο να βάλει ο γονιός τηλεόραση στο παιδικό δωμάτιο;

Link to comment
Share on other sites

Γιατί δεν σε πείθουν? Με ενδιαφέρει αυτό που λες.

 

Κατά τη γνώμη μου, η αξία ενός DVD σε αυτές τις ηλικίες ως μέσο μάθησης... μοιάζει σα να θέλουμε το παιδί να μάθει έκθεση από κάποιο περιοδικο ... ή κάποιο comic.

 

Δεν περιμένουμε να μάθουμε από τα περιοδικά τη γλώσσα ή από τα κόμικ τα χρώματα, αλλά σαφώς διασκεδάζουμε διαβάζοντάς τα. Το ίδιο και με τα DVD...

 

Η βασική μάθηση γίνεται πραγματικά και όχι εικονικά. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη αξία από το βίωμα... :)

 

Αυτός είναι και ο λόγος που τα έχω σαν δευτερεύουσες επιλογές και όχι ως μέρος της ρουτίνας της καθημερινότητας.

 

 

Όσο για το αν θα έρθουν τα παιδιά σε επαφή με την τεχνολογία...

Θα έρθουν όλα στην ώρα τους.

 

Έχω προσέξει πως οι μαθητές στο σχολείο με καλύτερη επίδοση, δε βλέπουν τηλεόραση συστηματικά (συνήθως μισή - μία ώρα το Σαββατοκύριακο). Και όταν ρωτάω "γιατί;" Η απάντηση είναι... "τη βαριόμαστε". Αυτό πιστεύω είναι δείγμα "υγείας".

 

Άρα η έλλειψή της δε με ανησυχεί... ;)

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Κατά τη γνώμη μου, η αξία ενός DVD σε αυτές τις ηλικίες ως μέσο μάθησης... μοιάζει σα να θέλουμε το παιδί να μάθει έκθεση από κάποιο περιοδικο ... ή κάποιο comic.

 

Δεν περιμένουμε να μάθουμε από τα περιοδικά τη γλώσσα ή από τα κόμικ τα χρώματα, αλλά σαφώς διασκεδάζουμε διαβάζοντάς τα. Το ίδιο και με τα DVD...

 

Η βασική μάθηση γίνεται πραγματικά και όχι εικονικά. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη αξία από το βίωμα... :)

 

Αυτός είναι και ο λόγος που τα έχω σαν δευτερεύουσες επιλογές και όχι ως μέρος της ρουτίνας της καθημερινότητας.

 

 

Όσο για το αν θα έρθουν τα παιδιά σε επαφή με την τεχνολογία...

Θα έρθουν όλα στην ώρα τους.

 

Έχω προσέξει πως οι μαθητές στο σχολείο με καλύτερη επίδοση, δε βλέπουν τηλεόραση συστηματικά (συνήθως μισή - μία ώρα το Σαββατοκύριακο). Και όταν ρωτάω "γιατί;" Η απάντηση είναι... "τη βαριόμαστε". Αυτό πιστεύω είναι δείγμα "υγείας".

 

Άρα η έλλειψή της δε με ανησυχεί... ;)

 

ΟΧΙ κυρια μου.....εχουμε διαφωνησει ΕΝΤΑΤΙΚΑ σε αυτο το θεμα, θυμασε φιλη?.....:D Και ομως σημερα θα ερθω να συμφωνησω μαζι σου. Πρωτα η αμεση επαφη με την γνωση και μετα ολα τα υπολοιπα. Αυτο κανω και εγω. Πρωτα θα μυρισει, δει, πιασει το λεμονι απο την λεμονια και μετα θα το δει και στην τβ. Παντως δεν βλεπει εκπαιδευτικα dvd η μικρη. Τα μαθαινουμε μεταξυ μας ή στην πραξη ή απο βιβλια. Υπολογιστη βλεπουμε dvd disney και μουσικη.....δεν μου αρεσουν τα εκπαιδευτικα dvd......

 

Ειδες Αλκυον? Παγωσε η κολαση......:P (σε αυτο το θεμα)

Don't give me love, i've had my share. Give me the truth instead.....

Link to comment
Share on other sites

Εντάξει... εντάξει... φτάνει τόσο... Μην "καρφωθούμε" κι όλας πως είναι κανονισμένο... :P

θα σου στείλω τα γλυκά και τα λουλούδια λίγο αργότερα στο σπίτι.... :P:lol:

 

Πάντως περί υπολογιστών κτλ... η άποψή μου αυτή είναι.

Σε αυτή τη θέση.

Δε μπορώ να καταλάβω γιατί σε άλλο θέμα διαφωνείς και εδώ συμφωνείς!! :lol:

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Εντάξει... εντάξει... φτάνει τόσο... Μην "καρφωθούμε" κι όλας πως είναι κανονισμένο... :P

θα σου στείλω τα γλυκά και τα λουλούδια λίγο αργότερα στο σπίτι.... :P:lol:

 

Πάντως περί υπολογιστών κτλ... η άποψή μου αυτή είναι.

Σε αυτή τη θέση.

Δε μπορώ να καταλάβω γιατί σε άλλο θέμα διαφωνείς και εδώ συμφωνείς!! :lol:

 

Σοκολατα γαλακτος παρακαλω και Ιακυνθους....:P

Στο αλλο διαφωνουσα γιατι γειωνες υπολογιστες εντελως και ελεγες περαν καποιας ηλικιας. Εκει διαφωνω. Συμφωνω απολυτα να ειναι 'δευτερευοντας' ρολος και πρωτα να μπαινει η αμεση επαφη με την γνωση....σε αυτο το θεμα εδω τα πας καλυτερα.....:P Πιο διαλακτικη και βρισκω τρομερα σωστο πρωτα σωστη επαφη και μετα οτιδηποτε αλλο. Δεν κανω κατι διαφορετικο. Απλα δεν βαζω μετρο ήλικιακο στην επαφη της μικρης με τον υπολογιστη.....(τα εχουμε πει αυτα.....):mrgreen: Φιλακια

Don't give me love, i've had my share. Give me the truth instead.....

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα,

 

Βλέπω το DVD και γενικά τον H/Y ως μέσο, συμπληρωματικά με όλα τα άλλα.

 

Ξεχωρίζω το περιεχόμενο απο το μέσο.

 

Σκοπός του μέσου είναι να "παραδώσει" το "περιεχόμενο".

 

Προφανώς και κανένα μέσο δεν αντικαθιστά τη βιοματική μάθηση.

 

Οπότε, σημασία έχει το περιεχόμενο και ο τρόπος παρουσίασης.

 

Ενα πλεονεκτήμα που έχουν τα ηλεκτρονικά μέσα είναι η διαδραστικότητα και το ότι μπορούμε να αλλάζουμε δυναμικά τη ροή και το περιεχόμενο.

"Δεν ξέρω κάτι άλλο, για το οποίο κάθε άνθρωπος θα έπρεπε να νοιάζεται τόσο πολύ, όσο για το πώς θα γίνουν τα παιδιά του καλύτερα απ' αυτόν και τους όμοιούς του"

Πλάτωνας

chmod 777 world

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω τι εκπαιδευτικό ρόλο θα μπορούσε να παίξει ένα dvd που απευθύνεται σε μικρά παιδιά. Συνήθως αυτά που έχουν πέσει στην αντίληψή μου είναι φτηνές παραγωγές πολύ χαμηλού επιπέδου.

Ωραία έμαθε το παιδί το εικονικό ροζ, καφέ, κίτρινο. Το εικονικό ζωάκι Α το οποιο πιθανά έχει ανθρώπινη λιαλιά και ανθρώπινη προσωπικοτητα. Και λοιπόν; Στη μοναξιά του μπροστά σε μια οθόνη, τι κέρδισε;

 

Και επειδή αναφέρομαι σε μικρά παιδιά, θα πω ότι ούτε τα βιβλία τα βρίσκω ικανοποιητικό μέσο μάθησης. Γιατί προσωπικά πιστεύω οτι σε μικρές ηλικίες τα παιδιά μαθαίνουν με τις αισθήσεις και την επαφή με το αντικείμενο.

 

Τα πάσης φύσεως dvd είναι καθαρά ψυχαγωγικου χαρακτήρα και κατά τη γνώμη μου απευθύνονται σε γονείς που για διάφορους λόγους δεν μπορούν να διαθέσουν κάποιες ώρες στα παιδιά τους ή για καποιο λόγο δεν μπορούν να τα βοηθησουν να περάσουν το χρόνο τους με παιδιά της ηλικίας τους...

Το Ήλεκτράκι μου και ο Οδυσσέας μου, οι ηλιαχτίδες μου!

..................................................................................

Ο Θεός πέθανε...

Ο Μαρξ πέθανε...

κι Εγώ τώρα τελευταία δε νοιώθω πολυ καλά...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...