Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Love Parents.org.gr? Tell a friend!

ΔΥΣΛΕΞΙΑ


Recommended Posts

ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΠΩΣ ΕΝΤΟΠΙΖΕΤΑΙ? Η ΚΟΡΗ ΜΟΥ ΠΑΕΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΗΣ ΕΙΠΑΜΕ ΝΑ γραψει τουσ αριθμους 12345 και επειδή εγραψε αναποδα το τρια το εκανε εψιλον η λογοθεραπευτρια μας ειπε οτι αυτο μπορει να είναι σημαδι δυσλεξιας εσεις τι λετε? εγω πιστευω ότι δεν είναι ανησυχητικό και θα το μαθει στην πρωτη δημοτικου

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


Πριν φτάσουμε στην δυσλεξία... ελέγχουμε πρώτα για άλλες μορφές διαταραχών που είναι πολύ πιο ήπιες και εύκολα αντιμετωπίσιμες... όπως η δυσγραφία για παράδειγμα... ή η δυσπραγία... ψάξε για το πρώτο στο google... θα βρεις πολλές χρήσιμες πληροφορίες και σίγουρα δεν είναι η λογοθεραπεύτρια η αρμόδια να το κρίνει αλλά ένας παιδοψυχολόγος. Ο εργοθεραπευτής και ο λογοθεραπευτής έπονται και θέλουν εξίσου καλό ψάξιμο για την ποιότητα της δουλειάς τους ;)

δεν υπαρχει λαθος και σωστο υπαρχει ΜΟΝΟ διαφορετικο!

(Λορέτα Ποντικίνα)

Ξέρω τα πάντα αλλά δεν μπορώ να σας τα αποκαλύψω!

Link to comment
Share on other sites

ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΠΩΣ ΕΝΤΟΠΙΖΕΤΑΙ? Η ΚΟΡΗ ΜΟΥ ΠΑΕΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΗΣ ΕΙΠΑΜΕ ΝΑ γραψει τουσ αριθμους 12345 και επειδή εγραψε αναποδα το τρια το εκανε εψιλον η λογοθεραπευτρια μας ειπε οτι αυτο μπορει να είναι σημαδι δυσλεξιας εσεις τι λετε? εγω πιστευω ότι δεν είναι ανησυχητικό και θα το μαθει στην πρωτη δημοτικου

 

Για δυσλεξία μιλάμε μετλα τα μέσα της Β Δημοτικού (χοντρικά γύρω στο Πάσχα).

Τη διάγνωση σε καμία περίπτωση δεν την κάνει λογοθερεπευτής!!!!!!!

Στο νηπιαγωγείο τα περισσότερα παιδάκαι έχουν καθρεφτισμένη γραφή (π.χ. το 3 ως ε, το 6 ανάποδα κλπ). Αλίμονο αν λέγαμε ότι όλα έχουν δυσλεξία!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Για δυσλεξία μιλάμε μετλα τα μέσα της Β Δημοτικού (χοντρικά γύρω στο Πάσχα).

Τη διάγνωση σε καμία περίπτωση δεν την κάνει λογοθερεπευτής!!!!!!!

Στο νηπιαγωγείο τα περισσότερα παιδάκαι έχουν καθρεφτισμένη γραφή (π.χ. το 3 ως ε, το 6 ανάποδα κλπ). Αλίμονο αν λέγαμε ότι όλα έχουν δυσλεξία!!!!!!!!!!!!!!!

 

Έτσι ακριβώς!!!

Link to comment
Share on other sites

ποσο χρονων ειναι η κορη σου?και η δικια μου ειναι 5.5 και το 3 στην αρχη το εκανε ''ε'' αλλα της το εδειξα 4-5 φορες και το κανει κανονικα.επισης μπερδευε και το 6 με το 9 αλλα τωρα το εχει ξεκαθαρισει.ειναι πολυ φυσιολογικο πιστευω.αφου παει νηπιαγωγιο πρεπει να ειναι σην ιδια ηλικια με τη δικια μου!πολυ υπερβολικη η λογοθεραπευτρια!ολα τα παιδακια στην αρχη που μαθαινουν να γραφουν μπερδευονται.κανενα δε γεννηθηκε να ξερει απο τα γεννοφασκια τα νουμερα και τα γραμματα.πιστευω οτι ειναι φυσιολογικο.τωρα αν ηταν 8-9 χρονων και μου ελεγες οτι το κανει υπαρχει διαφορα.αλλα σαυτη την ηλικια...?

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Για δυσλεξία μιλάμε μετλα τα μέσα της Β Δημοτικού (χοντρικά γύρω στο Πάσχα).

Τη διάγνωση σε καμία περίπτωση δεν την κάνει λογοθερεπευτής!!!!!!!

Στο νηπιαγωγείο τα περισσότερα παιδάκαι έχουν καθρεφτισμένη γραφή (π.χ. το 3 ως ε, το 6 ανάποδα κλπ). Αλίμονο αν λέγαμε ότι όλα έχουν δυσλεξία!!!!!!!!!!!!!!!

 

συμφωνω..ακομα κ τα γραμματα καμια φορα τα καθρεφτιζουν.θα με ανησυχουσε αν δεν μπορουσε να μαθει χρωματα σχηματα,να ολοκληρωνει εργασια να αυτονομειται κτλ..

Link to comment
Share on other sites

κοριτσια σας ευχαριστω πολυ για τις συμβουλες σας ρωτησα την νηπιαγωγο και μου ειπε οτι δεν ειναι κατι ανησυχητικο ,πολλα παιδακια το κανουν, την τριτη θα κανει η εργοθεραπευτρια την διαγνωση και θα μας πει αφου πηρα την πρωτη κρυολουσια τωρα το εχω παρει χαλαρα, εξαλου ειναι μικρη ακομα και ακομα και αν υπαρχει προβλημα θα την βοηθησουμε να το ξεπερασει φιλια

Link to comment
Share on other sites

κοριτσια σας ευχαριστω πολυ για τις συμβουλες σας ρωτησα την νηπιαγωγο και μου ειπε οτι δεν ειναι κατι ανησυχητικο ,πολλα παιδακια το κανουν, την τριτη θα κανει η εργοθεραπευτρια την διαγνωση και θα μας πει αφου πηρα την πρωτη κρυολουσια τωρα το εχω παρει χαλαρα, εξαλου ειναι μικρη ακομα και ακομα και αν υπαρχει προβλημα θα την βοηθησουμε να το ξεπερασει φιλια

 

Μα γιατί να πάτε σε εργοθεαπευτή; Και πώς θα κάνει ο εργοθεραπευτής διάγνωση για μαθησιακές δυσκολίες;

Αυτά είναι δουλειά ειδικών παιδαγωγών και ψυχολόγων!

Ούτε οι εργοθεραπευτές, ούτε οι λογοθεραπευτές αναμειγνύονται με τη διάγνωση. Αυτοί έχουν λόγο στην αντιμετώπιση και αυτό όχι πάντα, αλλά μόνο όταν χρειάζεται!

Link to comment
Share on other sites

Πως εκνευρίζομαι όταν δημιουργούν χωρίς λόγο και αιτία άγχος σε μια νέα μανούλα δεν περιγράφεται! Στεφανάκος εγώ θα σου έλεγα να αφήσουν το παιδάκι σου ήσυχο και αν είναι να κάνει κάποιος ΔΙΑΓΝΩΣΗ να είναι αρμόδιος να την κάνει... σε ιδιωτικό την πας ή σε δημόσιο; Ο λογοθεραπευτής και ο εργοθεραπευτής πως εμπλέκονται στην όλη ιστορία; Που βρέθηκαν; Χρεώνουν έξτρα ή είναι μια στανταρτ συνεργασία με τον παιδικό;

δεν υπαρχει λαθος και σωστο υπαρχει ΜΟΝΟ διαφορετικο!

(Λορέτα Ποντικίνα)

Ξέρω τα πάντα αλλά δεν μπορώ να σας τα αποκαλύψω!

Link to comment
Share on other sites

Από την στιγμή που η δασκάλα δεν θεωρεί ότι υπάρχει πρόβλημα, μιας και αυτή είναι η μόνη αρμόδια για να σε παραπέμψει στον ειδικό για τη διάγνωση (και το τονίζω, ούτε η δασκάλα κάνει διάγνωση, απλώς παρατηρεί και παραπέμπει στον ειδικό αν χρειάζεται) τί δουλειά έχουν λογοθεραπευτές και εργοθεραπευτές;;; Αυτοί έρχονται εκ των υστέρων, μόνοαν υπάρξει διάγνωση και με συγκεκριμένο πρόγραμμα που εκπονείται από κοινού με τον ειδικό που την έκανε.

Σε κάθε περίπτωση ο λογοθεραπευτής ή εργοθεραπευτής είναι αναρμόδιοι να κάνουν τη διάγνωση!!!

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Πως εκνευρίζομαι όταν δημιουργούν χωρίς λόγο και αιτία άγχος σε μια νέα μανούλα δεν περιγράφεται! Στεφανάκος εγώ θα σου έλεγα να αφήσουν το παιδάκι σου ήσυχο και αν είναι να κάνει κάποιος ΔΙΑΓΝΩΣΗ να είναι αρμόδιος να την κάνει... σε ιδιωτικό την πας ή σε δημόσιο; Ο λογοθεραπευτής και ο εργοθεραπευτής πως εμπλέκονται στην όλη ιστορία; Που βρέθηκαν; Χρεώνουν έξτρα ή είναι μια στανταρτ συνεργασία με τον παιδικό;

καλημερα απο τοτε που εμεινα εγκυος στο δευτερο παιδι η κορη μου τραυλιζε ,αυτη ειναι η δευτερη χρονια που της κανω λογοθεραπεια , το θεμα του τραυλισμου εχει βελτιωθει παρα πολυ,επειδη όμως μας ειπαν το θεμα είναι ψυχολογικο λογω ζηλιας παλι για δευτερη χρονια κανει και συνεδριες με παιδοψυχολο, η λογοθεραπευτρια λοιπον την εβαλε να γραψει αριθμους και έκανε το λαθος με το 3 και το ε ,και προτεινε ένα ραντεβου με την εργοθεραπευτρια γιατι καποιες φορες μπερδευει τους φθογγους λεει ας πουμε εγβδομαδα και ελαιωφορειο π.χ σου λεω απο τοτε καθομαι και κανουμε το αβγδθφ αυτα που εχει μαθει δηλαδη και τα ξερει,ξερει και το κλορ επισης γραφει απο το 1μεχρι το 5 αλλα δυσκολευεται λιγο στο 5 της το εδειξα εγω και το έκανε σωστα λοιπον θα σας πω τα νεα αυριο φιλια οχι ειναι ιδιωτης η λογοθεραπευτρια και μου τα καλυπτει τα εξοδα το ικα εχω παρει εγκριση, το καναμε και για δευτερη χρονια για να είναι έτοιμη για το δημοτικο δεν παει παιδικο σε δημοσιο νηπιαγωγειο

Link to comment
Share on other sites

Άρα τον πρώτο λόγο τον έχει ο παιδοψυχολόγος που παρακολουθεί το παιδί... το καταλαβαίνεις αυτό έτσι;

 

Υ.Γ.: Δεν σε έχω ξεχάσει... απλώς είναι η μικρή άρρωστη και περιμένω να έρθει η πεθερά μου εδώ να μου το φέρει ;)

δεν υπαρχει λαθος και σωστο υπαρχει ΜΟΝΟ διαφορετικο!

(Λορέτα Ποντικίνα)

Ξέρω τα πάντα αλλά δεν μπορώ να σας τα αποκαλύψω!

Link to comment
Share on other sites

ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΠΩΣ ΕΝΤΟΠΙΖΕΤΑΙ? Η ΚΟΡΗ ΜΟΥ ΠΑΕΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΗΣ ΕΙΠΑΜΕ ΝΑ γραψει τουσ αριθμους 12345 και επειδή εγραψε αναποδα το τρια το εκανε εψιλον η λογοθεραπευτρια μας ειπε οτι αυτο μπορει να είναι σημαδι δυσλεξιας εσεις τι λετε? εγω πιστευω ότι δεν είναι ανησυχητικό και θα το μαθει στην πρωτη δημοτικου

 

κι εγω αυτο πιστευω. πολλα παιδιά γραφουνε στην αρχη το 3 σαν Ε.

παρολ' αυτα θα σου προτεινα να επισκευτεις ενα κεντρο να σου πουνε οι ειδικοί, γαι να σου φυγει και η αγωνια.

 

age.png

Link to comment
Share on other sites

κοριτσια καλημερα ολα καλα,έκανε την διαγνωση η εργοθεραπευτρια και δεν έχει η κορη μου προβλημα, οποτε τσαμπα η αγωνια σας ευχαριστω πολυ ολες σας για τα μηνυματά σας

Link to comment
Share on other sites

Φίλη "stefanakos"

ο μεγάλος μου γιος, έγραφε περίπου 16 γράμματα με ανάποδη φορά στο νηπιαγωγείο. Στην πρώτη ολόκληρες λέξεις, ακόμα και προτάσεις , τις οποίες μπορούσες να τις διαβάσεις μόνο στον καθρέπτη...

Διάγνωση πήρα από αναπτυξιολόγο- ειδικό ενδοκρινολόγο σε δημόσιο νοσοκομείο..."Δυσλεξία" ο οποίος ήταν πολύ απαισιόδοξος και μας τόνισε ότι η κατάσταση ΔΕΝ διορθώνεται παρά σε ένα ποσοστό 20%....

Αρχισε ένας μαραθώνιος, εργοθεραπείες, λογοθεραπείες, παιδοψυχολόγοι...χωρίς καμμία ουσιαστική βελτίωση, το παιδί μάλιστα διαμαρτύροταν ότι βαριέται οικτρά, καθώς τον υποχρεώνουν να κάνει πράματα "για μωρά"....

Απευθύνθηκα σε σχολείο που διαθέτει δασκάλα ειδικής αγωγής (είχαμε φτάσει στη δευτέρα δημοτικού πλέον) ,το δικό μας δεν είχε, και κανόνισα να κάνει 3 ώρες μάθημα την εβδομάδα μαζί της...

Από το δεύτερο μάθημα μας πρότεινε να κάνει το παιδί τεστ ευφυίας..το αποτελεσμα μας εξέπληξε !! πολύ πάνω από το κανονικό...!

Έπειτα με απλές μεθόδους, χρωματιστά χαρτιά, χρωματιστά μολύβια του έμαθε να γράφει ορθά. Της πήρε 5 μήνες περίπου. Σε δημόσιο σχολείο, δε μας στοίχησε τίποτα.

Σήμερα πηγαίνει στην Τετάρτη δημοτικού και εκτός από κάποια ορθογραφικά λάθη βιασύνης και μια αδυναμία στην έκθεση δεν έχει άλλο σοβαρό πρόβλημα...

Στα γράφω όλα αυτά γιατί πλέον έχω πειστεί, πως ο τομέας, λογοθεραπεία- εργοθεραπεία, είναι μια μεγάλη βιομηχανία με σκοπό το κέρδος, συχνά αναποτελεσματική.

Φυσικά ο γιος μου είχε κάποια μαθησιακή δυσκολία, "δυσγραφή" ,για την οποία όμως δε χρειαζόταν να υποβληθεί σε λογοθεραπείες , εργοθεραπείες κλπ...και σαφώς δεν είναι "ανίατη" ....

Την προσοχή σας λοιπόν μανούλες όταν αντιμετωπίζεται παρόμοια προβλήματα, υπάρχουν παγίδες.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

κοριτσια καλημερα ολα καλα,έκανε την διαγνωση η εργοθεραπευτρια και δεν έχει η κορη μου προβλημα, οποτε τσαμπα η αγωνια σας ευχαριστω πολυ ολες σας για τα μηνυματά σας

 

πως εκανε διαγνωση η εργοθεραπευτρια;αφου δεν δικαιουται να το κανει

Link to comment
Share on other sites

Θα το πω ακόμα μία φορά.

Διάγνωση για δυσλεξία γίνεται μετά τα μέσα της δευτέρας δημοτικού (χοντρά χοντρά γύρω στο Πάσχα) και μόνο από εξειδικευμένες ειδικές ομάδες σε εξειδικευμένα κέντρα (ΚΕΔΔΥ ή Ιατροπαιδαγωγικές υπηρεσίες δημοσίν νοσοκομείων).

Ο λόγος είναι πολύ απλός. Μέχρι τη Δευτέρα δημοτικού το παιδί μπορεί να μην έχει "πιάσει" το μηχανισμό ανάγνωσης και γραφής, οπότε του δίνουμε την ευκαιρία μέχρι τότε να τα κατακτήσει. Αν και τότε υπάρχουν προβληματάκια, γίνεται αξιολόγηση.

Η δυσλεξία είναι ένα σύνολο "προβλημάτων" και όχι απλά άσχημα γράμματα ή αντιστροφές γραμμάτων. Οπότε πρέπει να εξεταστεί σφαιρικά. Οπιαδήποτε άλλη προσέγγιση διάγνωσης είναι απλά "μπακαλίστική".

Υπάρχουν ειδικά τεστ, που εξετάζουν όλες τις απαραίτητες πτυχές (και το νοητικό δυναμικό), γίνονται από ψυχολόγους και είναι έγκυρα. Μετά το παιδί το βλέπει ειδικός παιδαγωγός που εξετάζει το μαθησιακό επίπεδο του παιδιού (με απλά λόγια τι ξέρει σε σχέση με το τι θα έπρεπε να ξέρει εκείνη τη χρονική στιγμή που γίνεται η αξιολόγηση) και μετά η επιστημονική ομάδα βγάζει πόρισμα, όπου λέει τι έχει το παιδί και προτείνει τρόπους αντιμετώπισης.

Σε αυτούς τους τρόπους αντιμετώπισης ανήκει το τμήμα ένταξης και η βοήθεια από ειδικό παιδαγωγό, ο λογοθεραπευτής, ο εργοθεραπευτής κλπ.

Σε καμία περίπτωση, τη διάγνωση δεν την κάνει ένα άτομο.

Σε καμία περίπτωση τη διάγνωση δεν την κάνει ο λογοθεραπευτής ή ο εργοθεραπευτής.

Σε καμία περίπτωση η διάγνωση δεν γίνεται πριν τη δευτέρα δημοτικού!

 

Να είστε πολύ δύσπιστοι με όσους σας λένε άλλα πράγματα!

Link to comment
Share on other sites

Ακριβώς θα συμφωνήσω κι εγω με την προλαλήσασα αυτές οι διαγνώσεις γίνονται απο τα ΚΕΔΥΥ η από τα ειδικά κέντρα των δημόσιων νοσοκομείων. Επίσης οι μητέρες πρέπει να γνωρίζουν οτι κάποια πράγματα που ζητούνται από τα παιδιά μας να μάθουν στα πλαίσια του σχολικού προγραμματος πολλές φορές είναι ανεδαφικά καθώς τα παιδιά δεν είναι ακόμη ώριμα να τα κατακτήσουν. Ενα παράδειγμα είναι η προπαίδεια που τα παιδιά ξεκινούν στην Δευτέρα δημοτικού είναι λάθος μας να περιμένουμε ή και να επιμένουμε να την μάθουν από τότε, τα παιδιά δεν είναι ακόμη ώριμα για να κατακτήσουν αυτό το στάδιο σε αυτή την ηλικία. Ισως κάποια που έχουν μια μεγαλύτερη ευχέρεια την μάθουν και τότε, αλλά τα περισσότερα παιδιά την μαθαίνουν πλέον στην Τρίτη δημοτικού όπου είναι και η σωστή ηλικία για κάτι τέτοιο. Είναι μεγάλο λάθος΄από μέρους μας να επιμείνουμε σε κάτι τέτοιο και ακόμη μεγαλύτερο λάθος αν αυτό προέρχεται από εκπαιδευτικό. Θυμάμαι οτι ταλαιπωρήθηκα πάρα πολύ με τον γιό μου και με την ανόητη δασκάλα του που επέμενε να μάθουν απ' ε΄ξω την προπαίδεια στην Β δημοτικού. Τον πίεσα τον κακομοίρη αφόρητα και αποτέλεσμα μηδέν το μόνο που ευτυχώς κατάφερε ήταν να κατανοήσει το μηχανισμό της οπότε και ε΄γω σταμάτησα να τον πιέζω, τώρα λοιπόν στην Τρίτη δημοτικού κάνει με μεγάλη ευκολία σύνθετους πολλαπλασιασμούς και διαιρέσεις αλλά την προπαίδεια δεν την έχει αποστηθίσει ακόμη. Ε και λοιπόν; ξέρει να την χρησιμοποιεί. Εκει που θέλω να καταλήξω είναι να μην έχουμε ανεδαφικές απαιτήσεις από τα παιδιά μας, αλλά ούτε και να μας επηρρεάζουν όλοι αυτοί οι ανευθυνουπεύθυνοι δήθεν ειδικοί που έχουν λόγο επι παντώς επιστητού και φυσικά με το αζημίωτο, θέλει προσοχή, μικρά βήματα και πρώτα πρώτα εκτίμηση από πραγματικό ειδικό που θα μας ενημερώσει σοβαρά για το τι συμβαίνει και τι όχι με το παιδί σας. Κι εγώ κάποτε νόμιζα οτι το παιδί μου έχει δυσλεξία αλλά τελικά ήταν asperger, φτιάξαμε το κατάλληλο πρόγραμμα παρέμβασης και τώρα το παιδί εχει μπεί σε μία σείρα και είναι από τους καλύτερους μαθητές της τάξης. Και γιατί όχι βέβαια καθώς είναι ένα υπερβολικά έξυπνο παιδί με ένα μυαλό που έχει τεράστιες δυνατότητες, αν άκουγα λοιπόν όλους τους γύρω που είχαν ο καθένας την δική του άποψη για το τί συμβαίνει και ο Δημήτρης είναι τόσο ζωηρός και ριψοκίνδυνος στην καλύτερη περίπτωση θα πίστευα οτι είμαι άχρηστη σαν μάνα και στην χειρότερη οτι το παιδί μου είναι τρελλό.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

molis eida kai egw to thema kai mou fanhke eksairetika endiaferon kai me poly xrhsimes plhrofories.

O syzygos mou exei dyslexia thn opoia entopise sth 2a dhmotikou ap oti diavazw sth swsth hlikia. H pethera mou thewrei oti eprepe na to eixe katalavei nwritera...thn exei antimetwpisei se megalo vathmo plhn elaxistwn periptwsewn. exoume ena koritsaki 2 1/2 etwn kai h pethera mou apo tote pou arxise na milaei me exei trellanei mhpws exei dyslexia. ths kanei synexws "test" na dei mhpws yparxei kapoio thema. to paidi milaei apolyta fysiologika metra hdh kanonika alla san paidi xreiazetai ypomonh kai didaskalia. mia fora thn evale na grapsei to 3 kai to ekane ε. Theorithike loipon deigma apo tous goneis tou antra mou oti isws na exei dyslexia kai pws prepei na to entopisoume nwris. ma to paidi akoma mathainei den einai dynaton na eimaste vevaioi oute kan ypopsiasmenoi, giati ta paidia se ayth thn hlikia thewrw oti ola mathainontas kanoun lathi. To paidi oudepote kanei alla lathi, oute exei dyskolia sto na mathei kai na empedwsei pragmata.

Link to comment
Share on other sites

molis eida kai egw to thema kai mou fanhke eksairetika endiaferon kai me poly xrhsimes plhrofories.

O syzygos mou exei dyslexia thn opoia entopise sth 2a dhmotikou ap oti diavazw sth swsth hlikia. H pethera mou thewrei oti eprepe na to eixe katalavei nwritera...thn exei antimetwpisei se megalo vathmo plhn elaxistwn periptwsewn. exoume ena koritsaki 2 1/2 etwn kai h pethera mou apo tote pou arxise na milaei me exei trellanei mhpws exei dyslexia. ths kanei synexws "test" na dei mhpws yparxei kapoio thema. to paidi milaei apolyta fysiologika metra hdh kanonika alla san paidi xreiazetai ypomonh kai didaskalia. mia fora thn evale na grapsei to 3 kai to ekane ε. Theorithike loipon deigma apo tous goneis tou antra mou oti isws na exei dyslexia kai pws prepei na to entopisoume nwris. ma to paidi akoma mathainei den einai dynaton na eimaste vevaioi oute kan ypopsiasmenoi, giati ta paidia se ayth thn hlikia thewrw oti ola mathainontas kanoun lathi. To paidi oudepote kanei alla lathi, oute exei dyskolia sto na mathei kai na empedwsei pragmata.

 

 

Ενδείξεις (όχι αποδείξεις) για κάποια μαθησιακή δυσκολία (όχι γοα δυσλεξία ντε κα καλά) θα έχεις αν γύρω στα 5 με 5μιση το παιδί δεν θα μπορεί να ακολουθήσει διαδρομές στο πάτωμα (π.χ σαλίγκαρο), αν δεν μπορεί να αντιληφθέι και να μάθει ακολουθίες (π.χ. τους αριθμούς κανονικά, ανάποδα και μπρερδεμένα), δεν μπορεί να αντιληφθέι ποσότητες (π.χ. λιγότερο-περισσότερο), μεγέθη (μικρότερος-μεγαλύτερος, ψηλότερος-κοντότερος), αν δεν μπορεί να μάθει να δένει τα κορδόνια του (με τίποτα όμως, όχι απλά να δυσκολέυεται), δεν μπορεί να μάθει τα μέρη του σώματος του, δεν μπορεί να ακολουθήσει μια σειρά από οδηγίες (π.χ. πήγαινε στην κουζίνα, άνοιξε το τρίτο συρτάρι και πάρε 2 πηρούνια και 3 κουτάλια), και στη ζωηραφιά του δεν χρησιμοποιεί όλο το χαρτί, αλλά περιορίζεται (πάντα, όχι μια φορά) σε μια γωνία ή στο κέντρο και κάνει πολύ μικρά σχέδια.

 

Πάλι, αυτά είναι ενδείξεις για να το ψάξεις περισσότερο. Δεν σημαίνει ότι το παιδί έχει κάποιοα μαθησιακή δυσκολία και φυσικά δεν σημαίνει ότι έχει δυσλεξία (αυτό είπαμε μετά τα μέσα της Β δημοτικού)

Link to comment
Share on other sites

apo ta pardeigmata pou mou dineis to paidi hdh exei anesh na diakrinei ti einai megalytero mikrotero, fernei ta pragmata pou tou zhtame arithmitika swsta, zografizei (ayta pou zografizoun ta paidakia s ayth th hlikia kyklous grammes) se olo to xarti. Pragmatika den mporw na parw ws deomeno to gegonos oti epeidh o antras mou exei duslekxia tha exei kai to paidi. Mou askeitai tromerh piesh oti prepei opwsdhpote na to elexoume enw sthn ousia den yparxei oute kan endeixh. Einai poly xrhsimes pantws oi plhrofories pou dineis giati h alitheia einai oso kai an thewrousa oti den yparxei provlhma eixan arxisei na me peithoun oti prepei na to eleksoume hdh kai isws na exoume kathysterhsei..

Link to comment
Share on other sites

apo ta pardeigmata pou mou dineis to paidi hdh exei anesh na diakrinei ti einai megalytero mikrotero, fernei ta pragmata pou tou zhtame arithmitika swsta, zografizei (ayta pou zografizoun ta paidakia s ayth th hlikia kyklous grammes) se olo to xarti. Pragmatika den mporw na parw ws deomeno to gegonos oti epeidh o antras mou exei duslekxia tha exei kai to paidi. Mou askeitai tromerh piesh oti prepei opwsdhpote na to elexoume enw sthn ousia den yparxei oute kan endeixh. Einai poly xrhsimes pantws oi plhrofories pou dineis giati h alitheia einai oso kai an thewrousa oti den yparxei provlhma eixan arxisei na me peithoun oti prepei na to eleksoume hdh kai isws na exoume kathysterhsei..

 

 

Αν πάλι θες να το ελέγξεις, για να τα έχεις καλά με τον εαυτό σου και να ικανοποιήσεις και τους γύρω σου, όταν το παιδί θα γίνει 4μιση-5 πήγαινε το σε ένα ΚΕΔΔΥ ή σε ένα Ιατροπαιδαγωγικό να το αξιολογήσουν.

Στα 2μιση σε καμία περίπτωση!

 

(10 χρόνια είμαι νηπιαγωγός, 9 στην ειδική αγωγή από τα οποία 4 σε σχολέιο και 5 σε ΚΕΔΔΥ, κάτι ξέρω, λοιπόν)

Link to comment
Share on other sites

Θα το πω ακόμα μία φορά.

Διάγνωση για δυσλεξία γίνεται μετά τα μέσα της δευτέρας δημοτικού (χοντρά χοντρά γύρω στο Πάσχα) και μόνο από εξειδικευμένες ειδικές ομάδες σε εξειδικευμένα κέντρα (ΚΕΔΔΥ ή Ιατροπαιδαγωγικές υπηρεσίες δημοσίν νοσοκομείων).

Ο λόγος είναι πολύ απλός. Μέχρι τη Δευτέρα δημοτικού το παιδί μπορεί να μην έχει "πιάσει" το μηχανισμό ανάγνωσης και γραφής, οπότε του δίνουμε την ευκαιρία μέχρι τότε να τα κατακτήσει. Αν και τότε υπάρχουν προβληματάκια, γίνεται αξιολόγηση.

Η δυσλεξία είναι ένα σύνολο "προβλημάτων" και όχι απλά άσχημα γράμματα ή αντιστροφές γραμμάτων. Οπότε πρέπει να εξεταστεί σφαιρικά. Οπιαδήποτε άλλη προσέγγιση διάγνωσης είναι απλά "μπακαλίστική".

Υπάρχουν ειδικά τεστ, που εξετάζουν όλες τις απαραίτητες πτυχές (και το νοητικό δυναμικό), γίνονται από ψυχολόγους και είναι έγκυρα. Μετά το παιδί το βλέπει ειδικός παιδαγωγός που εξετάζει το μαθησιακό επίπεδο του παιδιού (με απλά λόγια τι ξέρει σε σχέση με το τι θα έπρεπε να ξέρει εκείνη τη χρονική στιγμή που γίνεται η αξιολόγηση) και μετά η επιστημονική ομάδα βγάζει πόρισμα, όπου λέει τι έχει το παιδί και προτείνει τρόπους αντιμετώπισης.

Σε αυτούς τους τρόπους αντιμετώπισης ανήκει το τμήμα ένταξης και η βοήθεια από ειδικό παιδαγωγό, ο λογοθεραπευτής, ο εργοθεραπευτής κλπ.

Σε καμία περίπτωση, τη διάγνωση δεν την κάνει ένα άτομο.

Σε καμία περίπτωση τη διάγνωση δεν την κάνει ο λογοθεραπευτής ή ο εργοθεραπευτής.

Σε καμία περίπτωση η διάγνωση δεν γίνεται πριν τη δευτέρα δημοτικού!

 

Να είστε πολύ δύσπιστοι με όσους σας λένε άλλα πράγματα!

 

 

συμφωνω απολυτα με την emmaki ετσι ακριβως οπως τα λεει.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...