Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Love Parents.org.gr? Tell a friend!

Μαθήματα μουσικής


Recommended Posts

Είμαι μουσικός και ασχολούμε 14 χρόνια με την μουσική στην προσχολική ηλικία.Θα ήθελα να καταθέσω τις απόψεις μου διαβάζοντας τις απορίες πολλών γονιών.(επιγραμματικά σχόλια-ύλη σπουδών)

Οι ιδανικές ηλικίες για να έρθουν τα παιδιά στον κόσμο της μουσικής είναι:

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Μαθαίνουν να ακούν, να αισθάνονται τον ρυθμό, να παίζουν κρουστά οργανάκια να ζωγραφίζουν νότες,όργανα κλπ Πάντα ομαδικά εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων που "άντεξαν" το ιδιέτερο μάθημα.

Σκοπός μου είναι να αποκτήσουν "μουσική συνείδηση" και να μεγαλώσουν μαζί της!

 

ΠΡΩΤΗ-ΔΕΥΤΕΡΑ δημοτικου

Η Ιδανική ηλικία να ξεκινήσει με πλήκτρα(αρμόνιο πιάνο) Σε 6-7 μήνες μπορούν και παίζουν μόνα τους στις μαθητικές συναυλίες μελωδίες με τα 2 χέρια. εθοδος με ΝΟΤΕΣ όχι χρωματάκια ζωάκια και τέτοια!(80% συνεχίζουν κ ολοκληρώνουν τις σπουδές τους)

 

ΤΡΙΤΗ-ΤΕΤΑΡΤΗ

Οριακά προλαβαίνουν το...τραίνο της μουσικής. Δεν έχουν μεγαλώσει τόσο ώστε να "σνομπάρουν" τα κλασσικά κομματάκια. ΚΑΛΗ ηλικία για κιθάρα (σε μικρότερα...σπανίως αντέχουν τον extra βαθμό δυσκολίας του οργάνου και πονάει το δαχτυλάκι από την πίεση των χορδών)70% ολοκληρώνουν τις σπουδές τους

 

ΠΕΜΠΤΗ-ΕΚΤΗ δημοτικού

Δύσκολα τα πράγματα...ξεκινούν με ενθουσιασμό γρήγορη πρόοδο αλλά δεν έχουν υπομονή να παίξουν τα κλασσικά κομμάτια. Παίζουν το χαρτινο το φεγγαράκι και ρωτάνε πότε θα παίξουν...Χατζηγιάννη!!!! (40% ολοκληρώνουν)

 

ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Εδώ πρέπει να έχει μεγάάάάλη όρεξη για μουσική, αίσθηση του ρυθμού καλό αυτί για να μην τα παρατήσει σε2 χρόνια. Η απόλυτη απογοήτευση όταν ο συμμαθητής της-του παίζει τα τραγούδια που ακούει στο cd (γιατί ξεκίνησε στην Α΄δημοτικού)εκτός των κλασσικών και αυτός-ή ακόμα το φεγγαράκι μου λαμπρό!!! (ο άλλος όμως παίζει 6 χρόνια και όταν έπαιζε το φεγγαράκι ήταν hit για την ηλικία του)

 

Αυτά πολύ χονδρικά περί μουσικής και αν υπάρχουν απορίες θα τα ξαναπούμε!

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


Εγώ γιατί νόμιζα πως μουσική μπορείς να ξεκινήσεις όποτε θες; :roll:

Κάτι σαν την ξένη γλώσσα. Άσε που ακούω καμιά φορά να λένε πως παίζουν κάποιοι κομματια εμπειρικά χωρίς να έχουν κάνει σπουδές με νότες. Εντάξει λίγοι είναι αυτοί.. Αλλά δε μπορώ να δεχθώ το "θα χάσουν το τραίνο"!!

 

Μήπως είναι κάπως....... υπερβολικούλι? :rolleyes:

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ γιατί νόμιζα πως μουσική μπορείς να ξεκινήσεις όποτε θες; :roll:

Κάτι σαν την ξένη γλώσσα. Άσε που ακούω καμιά φορά να λένε πως παίζουν κάποιοι κομματια εμπειρικά χωρίς να έχουν κάνει σπουδές με νότες. Εντάξει λίγοι είναι αυτοί.. Αλλά δε μπορώ να δεχθώ το "θα χάσουν το τραίνο"!!

 

Μήπως είναι κάπως....... υπερβολικούλι? :rolleyes:

 

Μα οι εξεραίσεις είναι αυτές που επιβεβαιώνουν τον κανόνα!!! Δεν είναι "απόλυτος " σύμβουλος αυτά που έγραψα απλά μέσα από την εμπειρία μου κατέθεσα αυτά. Πάντα θα υπάρχουν αυτές οι εξεραίσεις που θα ξεκινήσουν σε μεγάλη ηλικία και θα τα καταφέρουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές. Προσέξατε οτι λέω για τα ποιο μεγάλα παιδιά οτι αυτά που έχουν "αυτί" και ρυθμό (αλλιώς ταλέντο) τα πάνε μια χαρά ακόμα και αν ξεκινήσουν μεγάλοι. Το φαινόμενο αυτό της έλλειψης υπομονής ώστε να ξεπεράσουν το αρχάριο (κ ολίγον άχαρο ) επίπεδο τα παιδιά μεγαλώνει καθώε παιρνούν τα χρόνια.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ο γιος μου το σεπτεμβρη θα κλεισει τα 5. απο πολυ μωρο ελεγα παντα"αυτο το μωρο καπως κανει με την μουσικη" και ειχα δικιο. στην ηλικια που ειναι εχει απιστευτο ρυθμο, ξεχωριζει για πλακα τα μουσικα οργανα, θυμαται και συνδιαζει μουσικες.....(πχ . ακουσε το μαχαιρι του μικρουτσικου(που ηξερε οτι ειναι του συγκεκριμενου συνθετη) και μετα τον αμλετ της σεληνης και απο μονος του ειπε "μαμα αυτο πρεπει να το εχει φτιαξει ο μικρουτσικος"). οταν τον ρωτας τι θελει να μαθει , σου αραδιαζει ενα σωρο οργανα.....πιανο, βιολι, ντραμς, κιθαρα (παιζει και ο μπαμπας του). ρωτησα κατι γνωστους και μου ειπαν να τον αρχισω με μαθηματα ορφ(ειμαι ασχετη απο μουσικη).

 

θελω να του ανοιξω αυτο το πεδιο και να τον βοηθησω οσο μπορω αλλα δεν ξερω πως.

Οι παππουδες μας προσφυγες, οι γονεις μας μεταναστες και εμεις......ρατσιστες!!!

 

Link to comment
Share on other sites

Ωραία συζήτηση ανοίξατε, οπότε θα πω κι εγώ τη γνώμη μου, αν και δεν παρακολουθώ από την αρχή. Για εμένα η μουσική δεν είναι κάτι σαν την ξένη γλώσσα, κάτι που πρέπει να 'το μάθει' το παιδί. Είναι κάτι που πρέπει να το 'ζήσει'. Και δεν υπάρχει ηλικία γι αυτό. Δηλαδή και στα 5 και στα 15 και στα 55, όποτε αρχίσει ένας άνθρωπος να έρχεται σε στενή σχέση -κάτι πάνω από το 'ακούω' δηλαδή- με τη μουσική, είναι κέρδος. Τώρα για ένα παιδί η ενασχόληση με τη μουσική είναι ωραίες στιγμές και αργότερα ωραίες αναμνήσεις, καλλιέργεια πνεύματος, κουλτούρα, πειθαρχία, δημιουργία και άλλα πολλά. Δεν είναι το να μάθει κανείς να 'παίζει' μουσική, το οποίο είναι σοβαρή τέχνη, χρειάζεται διαρκή ενασχόληση και δεν πρέπει να την αφήσεις ποτέ γιατί -πιστέψτε με- σε αφήνει αμέσως. Εκεί ίσως να έχει σημασία η ηλικία.

όταν εμείς στην εφηβία μας ξημεροβραδιαζόμασταν στο ωδείο για να ετοιμάσουμε κάτι, άλλα παιδιά τσακώνονταν με τους γονείς τους, γιατί δεν τα άφηναν να πάνε στην καφετέρια. και εμείς περνούσαμε πολύ καλύτερα. κάτι σαν τον αθλητισμό δηλαδή, είναι αυτοσκοπός.

Εγώ άρχισα τα παιδιά μου μουσική νωρίς μόνο και μόνο για να περνάνε καλά στο ωδείο. Να κάνουν παρέες, να δημιουγήσουν ομαδικά, να μάθουν στη συνεργασία και να έχουν στα 30 τους ωραίες αναμνήσεις. Χωρίς άλλη προσδοκία.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Όταν λες "νωρίς"... δηλαδή πόσο?

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

η μοναδικη μου προσδοκια απο τα παιδια μου , ειναι να ειναι ευτυχισμενα.....μεσα απο οτι αυτα θελουν!

 

Απλα θεωρω οτι οταν βλεπω ξεκαθαρη "κληση" προς κατι, ειναι υποχρεωση μου να του βρω την ακρη της αρχης και μετα ας τραβηξει το νημα οσο θελει.

 

Γιαυτο ρωταω τι να κανω με εναν 5χρονο που δηλωνει και δειχνει να εχει λατρεια σε αυτο.....δεδομενου οτι εγω δεν εχω ιδεα απο την τεχνη της μουσικης.....οσο και αν λατρευω το να ακουω

Οι παππουδες μας προσφυγες, οι γονεις μας μεταναστες και εμεις......ρατσιστες!!!

 

Link to comment
Share on other sites

Όταν λες "νωρίς"... δηλαδή πόσο?

 

Κοίτα, τον πρώτο, επειδή είχα χρόνο, τον πήγα στο Νάκα στο πρόγραμμα teddy στα 2,5 . Δεν ξέρω τί έμαθε και τί δεν έμαθε, αλλά ... περνάγαμε τέλεια. Χορεύαμε, τραγουδούσαμε ακούγαμε το cd στο αυτοκίνητο. Βλέπεις, περνούσα πολύ χρονο με το μωρό και ήθελα να κάνω κάτι αποκλειστικά μαζί του. Παιδότοπο δεν μπορούσαμε να πάμε (χειμώνας, μωρό στο σπίτι), παιδικό δεν πήγαινε.... Τώρα συνεχίζει -μόνος- σε άλλο ωδείο μουσική προπαιδεία. Δείχνει να του αρέσει πολύ. Τώρα, μακάρι να αγαπήσει τη μουσική και να θέλει να μάθει κάποιο όργανο. Αλλά θα περιμένω να μου το ζητήσει. Ξέρεις, είναι σημαντικό για μένα το ότι το παιδί εντάσσεται και σε μία άλλη ομάδα, πέρα από αυτή του σχολείου. Κάνει και άλλους φίλους, που δεν τους βλέπει κάθε μέρα και δεν τους ενώνει μόνο η καθημερινότητα άλλα ένα κοινό ενδιαφέρον.

Τώρα ο δέυτερος, θα τον πάω στα 3 και .... βλέπουμε. Αν του αρέσει θα συνεχίσει. Έχω ακούσει ότι τα δεύτερα, αν είναι και το ίδιο φύλο, θέλουν να διαφοροποιθούν.

Link to comment
Share on other sites

Είμαι μουσικός και ασχολούμε 14 χρόνια με την μουσική στην προσχολική ηλικία.Θα ήθελα να καταθέσω τις απόψεις μου διαβάζοντας τις απορίες πολλών γονιών.(επιγραμματικά σχόλια-ύλη σπουδών)

Οι ιδανικές ηλικίες για να έρθουν τα παιδιά στον κόσμο της μουσικής είναι:

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Μαθαίνουν να ακούν, να αισθάνονται τον ρυθμό, να παίζουν κρουστά οργανάκια να ζωγραφίζουν νότες,όργανα κλπ Πάντα ομαδικά εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων που "άντεξαν" το ιδιέτερο μάθημα.

Σκοπός μου είναι να αποκτήσουν "μουσική συνείδηση" και να μεγαλώσουν μαζί της!

 

ΠΡΩΤΗ-ΔΕΥΤΕΡΑ δημοτικου

Η Ιδανική ηλικία να ξεκινήσει με πλήκτρα(αρμόνιο πιάνο) Σε 6-7 μήνες μπορούν και παίζουν μόνα τους στις μαθητικές συναυλίες μελωδίες με τα 2 χέρια. εθοδος με ΝΟΤΕΣ όχι χρωματάκια ζωάκια και τέτοια!(80% συνεχίζουν κ ολοκληρώνουν τις σπουδές τους)

 

ΤΡΙΤΗ-ΤΕΤΑΡΤΗ

Οριακά προλαβαίνουν το...τραίνο της μουσικής. Δεν έχουν μεγαλώσει τόσο ώστε να "σνομπάρουν" τα κλασσικά κομματάκια. ΚΑΛΗ ηλικία για κιθάρα (σε μικρότερα...σπανίως αντέχουν τον extra βαθμό δυσκολίας του οργάνου και πονάει το δαχτυλάκι από την πίεση των χορδών)70% ολοκληρώνουν τις σπουδές τους

 

ΠΕΜΠΤΗ-ΕΚΤΗ δημοτικού

Δύσκολα τα πράγματα...ξεκινούν με ενθουσιασμό γρήγορη πρόοδο αλλά δεν έχουν υπομονή να παίξουν τα κλασσικά κομμάτια. Παίζουν το χαρτινο το φεγγαράκι και ρωτάνε πότε θα παίξουν...Χατζηγιάννη!!!! (40% ολοκληρώνουν)

 

ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Εδώ πρέπει να έχει μεγάάάάλη όρεξη για μουσική, αίσθηση του ρυθμού καλό αυτί για να μην τα παρατήσει σε2 χρόνια. Η απόλυτη απογοήτευση όταν ο συμμαθητής της-του παίζει τα τραγούδια που ακούει στο cd (γιατί ξεκίνησε στην Α΄δημοτικού)εκτός των κλασσικών και αυτός-ή ακόμα το φεγγαράκι μου λαμπρό!!! (ο άλλος όμως παίζει 6 χρόνια και όταν έπαιζε το φεγγαράκι ήταν hit για την ηλικία του)

 

Αυτά πολύ χονδρικά περί μουσικής και αν υπάρχουν απορίες θα τα ξαναπούμε!

 

Δεν έχεις άδικο. Τα μικρά παιδιά έχουν περισσότερη υπομονή και .... περισσότερο χρόνο πράγμα που απαιτείται για να μάθουν ένα μουσικό όργανο. όσο μεγαλώνουν, και ο χρόνος μειώνεται και όλα θέλουμε να έχουν άμεσο αποτέλεσμα. Και αν κρίνω από την προσωπική μου εμπειρία -δεν είμαι μουσικός, άλλα έχω σπουδάσει 10 χρόνια πιάνο-, τα παιδιά που ξεκίνησαν στο τέλος του δημοτικού, τα παράτησαν στις αρχές του Γυμνασίου. Αλλά, και από εμένα, που έπαιζα πολύ καλό πιάνο και μετά το άφησα για να σπουδάσω κάτι άλλο, τί έμεινε? Η δεξιοτεχνία έφυγε, φυσικά. Μόνο ένα πιο ... δύστροπο αυτί έμεινε, που με ταλαιπωρεί όταν πηγαίνω σε .. παιδικά πάρτυ, και οι ωραίες στιγμές με τους φίλους μου να οργανώνουμε συναυλίες. Και φυσικά 2-3 άνθρωποι που δεν θα είχαν βρεθεί στο δρόμο μου, αν δεν πήγαινα στο ωδείο. Οπότε, παρά τίποτα, ακομα και δύο χρονια είναι μία χαρά, φτάνει να μην περιμένει ο γονιός να 'μάθει' πιάνο. Όλα είναι ανάλογα των προσδοκιών μας.

Link to comment
Share on other sites

ο γιος μου το σεπτεμβρη θα κλεισει τα 5. απο πολυ μωρο ελεγα παντα"αυτο το μωρο καπως κανει με την μουσικη" και ειχα δικιο. στην ηλικια που ειναι εχει απιστευτο ρυθμο, ξεχωριζει για πλακα τα μουσικα οργανα, θυμαται και συνδιαζει μουσικες.....(πχ . ακουσε το μαχαιρι του μικρουτσικου(που ηξερε οτι ειναι του συγκεκριμενου συνθετη) και μετα τον αμλετ της σεληνης και απο μονος του ειπε "μαμα αυτο πρεπει να το εχει φτιαξει ο μικρουτσικος"). οταν τον ρωτας τι θελει να μαθει , σου αραδιαζει ενα σωρο οργανα.....πιανο, βιολι, ντραμς, κιθαρα (παιζει και ο μπαμπας του). ρωτησα κατι γνωστους και μου ειπαν να τον αρχισω με μαθηματα ορφ(ειμαι ασχετη απο μουσικη).

 

θελω να του ανοιξω αυτο το πεδιο και να τον βοηθησω οσο μπορω αλλα δεν ξερω πως.

 

Όπως γράφω και παραπάνω η ηλικίατου νηπίου είναι 50-50 οι πιθανότητες και αυτό μέσα από την εμπειρία μου πάντα λόγω του "ατομικού" μαθήματος. Να καθηλώσεις σε μια καρέκλα το παιδάκι και να είναι αυτό και ο-η δάσκαλος-α και να του δίνεις πληροφορίες.ΠΡΟΣΕΞΕ όχι ακατόρθωτο απλά πρέπει ο δάσκαλος να έχει φιλότιμο και να εντοπίσει αν το παιδί νιώθει αμήχανα βαρετά έτσι ώστε αμέσως να...αραιώσει τις επισκέψεις ή και να τις διακόψει για να μην διώξει το παιδί από τη μουσική και να ξεκινήσει πάλι συστηματικά στην Α δημοτικού. Το καλύτερο είναι ομαδικά μαθήματα , κάτι θα πάρει και ανάμεσα τους το σημαντικότερο : Τη μουσική συνείδηση. Στην Α δημοτικού αλλάζει η ψυχολογία του παιδιού. Κάθετε σε θρανίο 5 διδακτικές ώρες, έχει βιβλία, έχει τετράδια,εργασίες,υποχρεώσεις(ελαχιστες αλλά έχει) στο σπίτι και εκεί "κολλάει" και το μάθημα της μουσικής!

Έχω ξεκινήσει παιδιά νηπίου ΧΩΡΙΣ βιβλία στην αρχή μόνο με τετράδιο και προς το Πάσχα το Βeyer(μέθοδος πιάνου) ή αντίστιχη για αρμόνιο. Όμως είχα άριστη σχέση με τους γονείς και είχαμε ξεκαθαρίσει ότι δεν βάζουμε την "ταρίφα" να μετράει έτη σπουδών! Άλλωστε ότι μαθαίνει ένα παιδάκι στην Α-Β-Γ δημοτικού μπορεί ένα στην Γ γυμνασίου να το μάθει σε...1 χρόνο αλλά θα κάτσει; Αυτό που δεν θα μάθει το μεγάλο παιδί εύκολα έναντι του δικού σου που είναι μέσα στην μουσική από τώρα είναι να ΖΕΙ και να μεγαλώνει με μουσική. ότι άλλο θες πες μου

 

ΥΓ Αν κάποιος σκληροπυρηνικός αντιδρά με τη μέθοδο beyer σε αυτή την ηλικία έχω πολλά επιχειρήματα!

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

ωραια.....σαν να πηρα μια ιδεα αυτων που λες ...

 

αλλα για να μου γινει πιο ξεκαθαρο. τον σεπτεμβρη που αρχιζουν και παλι τα σχολεια. εγω τον νικολα να τον παω σε καποια "μουσικη ομαδα" και αν ναι, τι ακριβως ψαχνω? ωδειο? ή καποια αλλη μουσικη σχολη.

 

τωρα αν δεν ειναι σε θεση για ομαδα, τι κανω? παιρνω δασκαλο στο σπιτι??

 

ο δικος μου ακομα δεν ξερει τι οργανο του αρεσει πιο πολυ.

θελει να τα μαθει ολα. ακουει τραγουδια στο ραδιο και μου λεει τι οργανα παιζουν.....

Οι παππουδες μας προσφυγες, οι γονεις μας μεταναστες και εμεις......ρατσιστες!!!

 

Link to comment
Share on other sites

jimkon γειά σου, με προβλημάτισες ! Ο γιός μου (6,5χρ) πάει μουσική προπαιδεία και θέλει από Σεπτέμβριο να ξεκινήσει μαθήματα κιθάρας (μόνο κιθάρα θέλει). Γράφεις ότι η ιδανική ηλικία για κιθάρα είναι αργότερα. Λες να τα παρατήσει λόγω απογοήτευσης; Λες να μην τα καταφέρει και αυτό να του στοιχίσει ψυχολιγικά; Τί μου προτείνεις να κάνω. Εγώ από κιθάρα δεν έχω ιδέα για να τον βοηθήσω. Ευχαριστώ!
Link to comment
Share on other sites

Παρασκευή 13 ο λόγος που προτείνουμε στα παιδιά πλήκτρα είναι καθαρά λόγω βαθμού δυσκολίας και σωματικής διάπλασης. Το "καμπούριασμα" στη στάση της κιθάρας με το τεντωμένο αριστερό χέρι και την σκλύρηνση των "ακροδαχτύλων" (ρόγες) στο αριστερό + μακρύ νυχάκι στο δεξί για να "τσιμπάει" τις χορδές είναι αυτά που ίσως αποτρέψουν το παιδί και επιπλέον μετά από ένα χρόνο ακόμα θα παίζει νότες εδώ νότες εκεί ενώ στα πλήκτρα ολοκληρωμένη μελωδία είναι τα δεδομενα που υπολογίζουμε και ξεκινάμε με πλήκτρα. Προτείνω μια γνωριμία με το αρμόνιο-πιάνο παίζωντας ο δάσκαλος μελωδίες και έναρξη μαθημάτων. Αν το παιδί τελικά ήθελε την κιθάρα συνειδητά στο μέλλον σε 2-3 χρόνια θα το εκδηλώσει να είσαι σίγουρη και θα μεταβεί στην κιθάρα. Τώρα όλες οι σπουδές που έκανε δεν πάνε χαμένες στην περίπτωση αυτή αφού γνωρίζοντας νότες και θεωρία θα έχει άλλη αντίληψη και «επιτάχυνση» στις σπουδές της κιθάρας. Θα μπορέσει στην πρώτη χρονιά να καλύψει ύλη 2 ή κ περισσότερων προκαταρκτικών χρόνων. Μου έχει τύχει να «χάσω» παιδιά στην 2-3 χρονιά του αρμονίου γιατί τελικά ήθελαν κιθάρα. Στην αντίθετη τώρα θέλει προσοχή. Καθηγητής κιθάρας αξιόπιστος και μάθημα ιδιαίτερο και εσύ με ένα αυτί νααα για να παρακολουθείς αντιδράσεις μήπως το παιδί ψιλοταλαιπωρείτε και ο δάσκαλος για να μη χάσει το μάθημα επιμένει.

Link to comment
Share on other sites

vouraikos έτσι που μου τα περιγράφεις μπορεί ο γιος να έχει ταλέντο (λέω μπορεί γιατί είναι μεγάλη κουβέντα το ταλέντο) και να ανταπεξέλθει στα ιδιαίτερα μαθήματα μουσικής (αρμόνιο-πιάνο) Εγώ θα πρότεινα αυτά που λέω και στους γονείς των παιδιών μου στο σχολείο. Ξεκινήστε με το καλό το σχολείο το Σεπτέμβρη άφησέ τον να μπεί σε "σειρά" και τέλος Σεπτέμβρη ξεκινάει ιδιαίτερα μαθήματα οργάνου. Στη συνέχεια ότι είναι να γίνει θα βγει στην επιφάνεια μετά τις γιορτές των Χριστουγένων το αργότερο. Μιλάω για αρνητικά πάντα, οτι τελικά δεν πέτυχε το μάθημα. Στην περίπτωση αυτή αφού θα έχεις εντοπίσει οτι κάτι δεν πάει καλά το γυρνάς σε ομαδικό ως εξής: Φρόντισε να βρεις ένα ωδείο με μουσική προπαιδία και σέρβιρε στο παιδί οτι θα τον πας να δει ένα μουσικό παιχνίδι. Όλα τα ωδεία την σημερινή εποχή δεν πρόκειτε να σου ζητήσουν χρήματα για ένα δοκιμαστικό μάθημα. Εκεί θα δεις εντυπώσεις και σίγουρα ( αν είναι οκ το ωδείο) θα περάσει καλά και θα θέλαι να ξαναπάει. Έτσι δεν του χρεώνεις μια αποτυχία αλλά μια "αλλαγή" στην προσέγγιση του μαθήματος μουσική και ταυτόχρονα τον κρατάς στον "κόσμο" της γιατί διαφορετικά αν διακόψεις και ξαναπροσπαθείσεις του χρόνου δεν θα του είναι οτι καλύτερο οι αναμνήσεις από το ιδιαίτερο μόνο ώστε να το επαναλάβει!

Τώρα πως θα καταλάβεις οτι το ιδιαίτερο...πάει για ναυάγιο!!! θα σου πω αυτά που συναντάω σε τέτοιες περιπτώσεις

1.Την ώρα που είναι να έρθει ο δάσκαλος και καλά "σαπίζει" στον ύπνο και δε σηκώνετε παρά μόνο με κλάματα!!!

2.Δεν θέλει να διακόψει την τηλεόραση-υπολογιστή πιθανά-για να πάει για μάθημα

3.Την ώρα του μαθήματος ο δάσκαλος κάνει παρακάλια και "ταξίματα" σαν να πηγαίνει γονατιστός στην Παναγία της Τήνου (εκεί θέλει κ λίγη κατασκοπεία!)

4.Έχει φροντίσει από πριν να σε πείσει να τον πας παιδότοπο-σε φίλο-βόλτα κλπ

5.Προσπαθεί να πείσει οτι τελικά ήθελε καράτε κ όχι μουσική

6.Το ποιο πετυχημένο όταν δηλώνει "...μα δεν ήξερα οτι θα έχω κ βιβλία" !!!

7.Αν υπάρχει μικρότερο αδελφάκι θέλει και αυτό να κάνει ότι το άλλο δηλαδή....τίποτα ,παιχνίδι παιχνίδι και παιχνίδι. Για αυτό πρέπει τα μικρότερα να τα τακτοποιούμε κατά βούληση την ώρα του μαθήματος. Μου έχει τύχει να κάνω μάθημα και η μαμά να έχει καλέσει φίλο του μικρόυ να παίξουν....απλά κόλαση το μάθημα!!!

Αυτά προς το παρών

Link to comment
Share on other sites

.....

3.Την ώρα του μαθήματος ο δάσκαλος κάνει παρακάλια και "ταξίματα" σαν να πηγαίνει γονατιστός στην Παναγία της Τήνου (εκεί θέλει κ λίγη κατασκοπεία!)

......

:lol: :lol: :lol: Έφτιαξα εικόνα λέμε..... :lol: :lol: :lol: .... φοβερό!! :lol:

 

 

Εγώ από μουσική...... γρι.

Τα μικρά μου 4 (δίδυμα), το άλλο... 3 παρά, και το τελευταίο... περίπου 1.5.

 

Πήρα πριν από καμιά βδομάδα ένα καταπληκτικό βιβλίο που είχε μαζί και CD και αναφερόταν στα μουσικά όργανα (έγχορδα και πνευστά). Το βιβλίο είχε μια ζωγραφιά για κάθε όργανο και ένα ποιηματάκι σχετικό, έτσι ώστε να γίνει μια γνωριμία με αυτά. Το CD είχε τα ποιηματάκια αυτά μελοποιημένα και τραγουδισμένα από ηθοποιούς και ακούγεται κυρίαρχο το αντίστοιχο όργανο (σα θεατρικό).

 

Τα παιδιά (ΟΟΟΟλλαα) το λάτρεψαν!! Αλλά η μία ειδικά.... έχει μείνει "μαγεμένη" από όλο αυτό. Της έκανε φοβερή εντύπωση! Το ψάχνει, το βάζει μόνη της, προσπαθεί να το τραγουδίσει.

 

Η ίδια σειρά βιβλίων έχει αντίστοιχα για τα χρώματα. Δεν κάνει έτσι όμως για τα χρώματα. Άρα υποθέτω βρίσκει ενδιαφέρον όχι μόνο στο στυλ παρουσίασης του βιβλίου, αλλά και στο περιεχόμενο.

 

 

Επίσης τα τρία μεγαλύτερα τα πήγα σε μια μικρή, παιδική, συναυλία. Όταν ήρθε η ώρα να φύγουμε (κάπου στα μισά, λόγω αντικειμένικών δυσκολιών), με το ζόρι την ξεκόλλησα. Σε όλη τη διάρκεια που μείναμε εκεί (περίπου 30 λεπτά... μη φανταστείς τίποτα τρομερό... :lol:) είχε μείνει με το στόμα ανοιχτό.... σαν το χάνο...:mrgreen:

 

Και ρωτάω τώρα (η ντιπ άσχετη)....

Στον παιδικό βάζουν τραγουδάκια, χορεύουν, τραγουδάνε και κάνουν κάποια μουσικο-κινητικά παιχνιδάκια.

Στο σπίτι βάζουμε τραγουδάκια στο CD κτλ... άντε και κανένα βιβλίο....

 

Σε αυτή την ηλικία... θα πρότεινες κάτι περισσότερο? Αν ναι τι... και γιατί? (Δηλαδή, τι θα κερδίσει περισσότερο σε σχέση με αυτά που κάνουν π.χ. στον παιδικό). Αν όχι... γιατί?

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

jimkon

σε ευχαριστω πολυ, για τις συμβουλες σου. μαλλον το καλυτερο ειναι να ερθει με το καλό ο σεπτεμβρης, να μπει σε σειρα στο σχολειο. και μετα θα κανουμε το επομενο

 

alcyon

ποιο βιβλιο ειναι αυτο που λες??? με ενδιαφερει και μενα

Οι παππουδες μας προσφυγες, οι γονεις μας μεταναστες και εμεις......ρατσιστες!!!

 

Link to comment
Share on other sites

Alkyon είναι ακόμη νωρίς για κάτι ποιο ειδικό στο μάθημα της μουσικής. Αν στον παιδικό σταθμό κάνουν μουσική με τραγουδάκια οργανάκια κρουστά και γενικά δίνουν σημασία στο μάθημα της μουσικής είσαι οκ. Αν η δασκάλα απλά λέει κανένα τραγουδάκι κ τέλος τότε μπορείς να κάνεις extra μουσική σε κάποιο ωδείο που κάνει μουσικοκινητική αγωγή. Τώρα αν αναρωτιέσαι τι παραπάνω από απλό τραγουδάκι να κάνουν, εγώ στον παιδικό σταθμό-νήπιο τους έχω projector με υπολογιστή και οπτικοακουστικό, και διαδραστικό υλικό για να τους οπτικοποιήσω έννοιες αφηρημένες όπως ρυθμό,μελωδία,ταχύτητα-Tempo, ηχοχρώματα (ήχους μουσικών οργάνων) και προσπαθώ να τους κάνω ενεργούς ακροατές μέσα από διάφορα είδη μουσικής που σχολιάζουμε, χορεύουμε, τραγουδάμε, παίζουμε με κρουστά οργανάκια κλπ.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ξεκίνησα πιλοτικά μαθήματα πιάνου αρμονίου μέσω ίντερνετ με ελάχιστο κόστος από ένα νέο site και θα σας μεταφέρω εντυπώσεις σε λίγο καιρό!!!

Link to comment
Share on other sites

Είμαι μουσικός και ασχολούμε 14 χρόνια με την μουσική στην προσχολική ηλικία.Θα ήθελα να καταθέσω τις απόψεις μου διαβάζοντας τις απορίες πολλών γονιών.(επιγραμματικά σχόλια-ύλη σπουδών)

Οι ιδανικές ηλικίες για να έρθουν τα παιδιά στον κόσμο της μουσικής είναι:

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Μαθαίνουν να ακούν, να αισθάνονται τον ρυθμό, να παίζουν κρουστά οργανάκια να ζωγραφίζουν νότες,όργανα κλπ Πάντα ομαδικά εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων που "άντεξαν" το ιδιέτερο μάθημα.

Σκοπός μου είναι να αποκτήσουν "μουσική συνείδηση" και να μεγαλώσουν μαζί της!...

Αυτά πολύ χονδρικά περί μουσικής και αν υπάρχουν απορίες θα τα ξαναπούμε!

 

Jimcon σε ευχαριστούμε για τις συμβουλές. Εγώ αγχώθηκα από τώρα για το τρέξιμο του Σεπτεμβρίου. Θα γίνει 5 τον άλλο μήνα ο μεγάλος. Σκεφτόμουν για του χρόνου κολυμβητήριο και ενόργανη και τώρα μου έβαλες και τη μουσική! Όχι ότι δε θα τον έστελνα κάποια στιγμή αλλά έλεγα αργότερα.

2 φορές/βδομ κολ, 2 ενόργ, 1 μουσική? Κάπως έτσι δηλαδή ή θα το τρελλάνω το 5άχρονο? :confused:

 

:lol: :lol: :lol: Έφτιαξα εικόνα λέμε..... :lol: :lol: :lol: .... φοβερό!! :lol:

Εγώ από μουσική...... γρι.

Τα μικρά μου 4 (δίδυμα), το άλλο... 3 παρά, και το τελευταίο... περίπου 1.5.

Πήρα πριν από καμιά βδομάδα ένα καταπληκτικό βιβλίο που είχε μαζί και CD και αναφερόταν στα μουσικά όργανα (έγχορδα και πνευστά). Το βιβλίο είχε μια ζωγραφιά για κάθε όργανο και ένα ποιηματάκι σχετικό, έτσι ώστε να γίνει μια γνωριμία με αυτά. Το CD είχε τα ποιηματάκια αυτά μελοποιημένα και τραγουδισμένα από ηθοποιούς και ακούγεται κυρίαρχο το αντίστοιχο όργανο (σα θεατρικό)...

 

Ναι κι εγώ την είδα στο βιβλιοπωλείο τη σειρά με την Πιπίτσα (?κάπως έτσι αν θυμάμαι καλά) και αγόρασα 2 (με τα όργανα και με τα χρώματα) για κάτι γενέθλια που είχαμε προχθές. Μάλιστα παράγγειλα και τα 6 βιβλία γιατί μου άρεσαν πολύ! Θα τα πάρω από βδομάδα. Χαλάλι τα λεφτά. Θα μορφώσω και τα 4 παιδάκια μου μ'αυτά!!! χιχι

8jPDp3.pngmAB8p3.png
Link to comment
Share on other sites

Vouraikos η Πιπίτσα λέγεται το βιβλίο. Είναι της Μάρω Θεωδωράκη και εκδίδεται από τη "Διάπλαση". Είναι σειρά και έχει θέματα για: μουσική-έγχορδα και πνευστά... για νότες.... για χρώματα... για αριθμούς... για αναδάσωση... για αλφαβήτα.... για επαγγέλματα... για τα Χριστούγεννα... (πρέπει να έχει κι άλλα).

jimkon ευχαριστώ για την απάντησή σου! (την είδα λίγο αργά.... ομολογώ) Στον παιδικό πρέπει να κάνουν αρκετά πραγματάκια χωρίς όμως να έχω και πλήρη εικόνα. Ξέρω σίγουρα πως κάποια παιδαγωγός παίζει μελόντικα, πως μαθαίνουν τραγουδάκια και πως πρέπει να κάνουν κάποια μουσικοκινητικά παιχνίδια. Αυτά από όσα μου λένε τα παιδιά... και όσο βλέπω τις αντιδράσεις τους (π.χ παίζουν και τραγουδάνε κάποιο τραγουδάκι που δεν τους το έχω μάθει ή μπορεί να κάνουν κάποιο ρυθμικό βηματισμό κτλ..).

alex4.. την Πιπίτσα πήραμε κι εμείς. Ξετρελάθηκαν! Την τραγουδάνε όλη μέρα.

Τους αρέσει πολύ αυτό με τα μουσικά όργανα (ειδικά στη μία). Η άλλη προτιμά αυτό με τα χρώματα. Πολύ καλή δουλειά!

Προσεχώς θα πάρω τους αριθμούς και τα γράμματα, όχι τόσο για να εστιάσω στις γνώσεις, αλλά για να εμπλουτίσουμε το ρεπερτόριο των τραγουδιών.... Ενα που έχει με τις νότες μου φάνηκε κάπως για πιο μεγάλα παιδάκια (δηλαδή στα 5-6, για να μπορούν να αντιλαμβάνονται την έννοια του μουσικού συμβόλου).

 

Αλήθεια.... jimkon... έχεις δει τη σειρά "Πιπίτσα"; Αν δε σου κάνει κόπο ρίξε μια ματιά στα δύο αυτά βιβλία που αναφέρονται στη μουσική... και πες μας τη γνώμη σου, εφόσον βέβαια θέλεις/μπορείς. ;)

 

edit: Ξέρεις τι θα ήθελα ΠΑΑΑΡΑ πολύ? Να έχω κάποιο φίλο/φίλη που να παίζει μουσικό όργανο και να έρχεται έτσι για επίσκεψη και να παίζει μουσική. Να φανεί δηλαδή κάτι σαν διασκεδαστική καθημερινότητα.... Αχ.. μακάρι να ήξερα μουσική.... :( ... όταν το ζήταγα σαν παιδάκι.... δεν... :( ουφφφφφ....

Τέλος πάντων. Θα μπορούσε να γίνει αυτό άραγε με κάποιον που να διδάσκει μουσική; Αλλά φαντάζομαι πως θα έχει και υψηλό κόστος... ή όχι;

 

Υ.Γ. Συγγνώμη που άργησα να απαντήσω.... (μου ξέφυγε το θέμα)...

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

ALKYON γιατί δεν ξεκινάς μαθήματα μουσικής εσύ; !!!! Αν οικονομικά μπορείς να ανταπεξέλθεις το μουσικό μέρος μην σε προβληματίζει! Αν ξεκινήσεις Σεπτέμβριο το Πάσχα θα μπορείς να παίζεις μελωδίες παιδικές - απλές στο πιάνο! Αντί να πληρώνεις άλλον να παίζει πλήρωσε τον άλλον να σε μάθει να παίζεις! Το εννοώ, είχα και έχω κατά καιρούς ενήλικους μαθητές.

Θα κοιτάξω για την Πιπίτσα και θα σας πω.

Link to comment
Share on other sites

Τώρα στα γεράματα.... :lol: ... μάθε γέρο γράμματα... :lol:

 

Σε νιώθω... Για να πω την αλήθεια, όταν ήμουν έγκυος στα πρώτα μου παιδιά, είχα πάει σε κάποιο ωδείο για να το ψάξω. Ήταν τέτοια εποχή καλοκαιράκι... και μόνο που δε με δουλεύανε εκεί μέσα. Εϊναι και επώνυμο ωδείο. Το ίδιο που πήγα και ρώτησα για τα μικρά (που και πάλι... επειδή ήταν κοντά στα Χριστούγεννα... μου είπαν πως έχουν κλείσει τα τμήματα... και πως προσφορές στις τιμές δε γίνονται κτλ... ) Ουσιαστικά... σε διώχνουν μόνο που σε βλέπουν. Άρα... τι να μάθεις από αυτούς;! Αν κατάλαβα καλά... κάνουν δεκτούς (ακόμα και για πληροφόρηση) μόνο όσους πάνε.... στην αρχή της σεζόν. Οι υπόλοιποι... στην πυρά! :?

 

Ήταν στραβό το κλίμα... το φαγε και ο γάιδαρος......:?

 

Τώρα δεν πάσχω από διάθεση, αλλά από φοβερή έλλειψη συμπαγούς χρόνου.

Και πόσο θα τα αφομιώσω σε αυτή την ηλικία; Και μήπως τα βαρεθώ σύντομα; (όχι επειδή δε θα θέλω, αλλά επειδή θα με τρέχουν τα παιδιά....). Κάπως έτσι σταμάτησα τα Γερμανικά, μια ανάσα πριν τις εξετάσεις για το πτυχίο. Εντάξει... οι εξετάσεις και ο τοκετός έπεφταν απελπιστικά κοντά..... (με τον τοκετό να προηγείται).

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Alkyon δεν γνωρίζω την ηλικία σου αλλά οι ενήλικες έχουν άλλη εξέλιξη-προσέγγιση στο μάθημα της μουσικής. Έχουν αντίληψη, γρήγορη εξέλιξη το 1ο τρίμηνο αλλά όταν η ισσοροπία του μαθήματος αλλάζει και εκτός από την αντίληψη αρχίζει να χρειάζετε εξάσκηση τα πράγματα δυσκολεύουν λόγω υποχρεώσεων. Πίεση χρόνου κλπ. Αν καταφέρει νε περάσει το Φεβρουάριο Μάρτιο με τυπικά μαθήματα χωρίς τρελλές απουσίες , τότε έχουν μεγάλες πιθανότητες να μάθουν!

Όσο αφορά τα Ωδεία τα ...μεγάλα έχουν μείνει ακόμα με αυτή την αντίληψη, να διαλέγουν μαθητές, να είναι απόλυτοι, και από τιμές...να πληρώνεις τα πάντα μέχρι το βιβλιαράκι σπουδών (έλεγχο).

Οι ενήλικες έχουν δύκολο χειρισμό σε σχέση με τα παιδιά και πάντα ένα ιδιαίτερο όπου ο καθηγητής πληρώνετε περισσότερο είναι προτιμότερο

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Γεια σας....ειμαι και εγω μια μαμα που εχει αγαπη στη μουσικη!λιγο αργα βεβαια!αλλα δεν πειραζει,οταν αγαπας κατι......

εγραψα τον γυιο μου πριν 1 χρονο στη μουσικη προπαιδεια και βλεπω οτι του αρεσει σαν μαθημα...ειναι 6 χρονων!τον Σεπτεμβρη τους ειπε να παρουν και φλαουτο!η δασκαλα τους μας ειπε οτι οσο μικρα ειναι δεν εχουν κατασταλαξη ακομα πιο οργανο τους αρεσει και στην μουσικη προπαιδεια καταλαβαινουν τη τους αρεσει...θα δουμε...οταν ρωτησα το γυιο μου αν θελει πιανο μου απαντησε οτι το βρισκει βαρετο!

δεν επιμενω...τον αφηνω να διαλεξει μονος του.....

εγω οταν ειμουν μικρη εκανα 7 χρονια και δυστυχως για διαφορους λογους το σταματησα.....μεγαλωνοντας ομως παντα μεσα μου ελειπε αυτο το ακουσμα.....καταφερα πριν λιγους μηνες και πηρα ενα ηλεκτρικο γιατι ηταν απγορευτικη η τιμη του κανονικου και τελικα μου βγηκε σε καλο γιατι λογο παιδιων δεν υπαρχει ο καθημερινος χρονος που θα ηθελα να αφηερωσω...και ετσι καθομαι 11 και 12 το βραδυ με τα ακουστικα μου και ασχολουμε......

αυτο το εγραψα γιατι θελω να καταλαβετε οτι ποτε δεν ειναι αργα για τιποτα.....ξεχασα να σας γραψω οτι ξεκινησα και μαθηματα και διαπιστωσα οτι θυμομουν παρα πολλα πραγματα...οταν μαλιστα πηγα στο ωδειο(του δημου)που ειναι και πιο οικονομικο ειμουν πολυ δυσταχτικη στο να μην που "τι δουλεια εχει τωρα αυτη"

αλλα το ξεπερασα και προχωραω...οσο αντεξω...αλλα για να εχω κρατησει τα βιβλια μου εδω και 30 χρονια κατι σημαινει....θα ηθελα βεβαια να μπορουσα να κανω πιο εντατικα μαθηματα ιδιαιτερα γιατι 40 λεπτα την εβδομαδα το θεωρω λιγο αλλα και αυτο απο το τιποτα καλο ειναι.......ελπιζω οσες θελετε πολυ να το κανετε!

Link to comment
Share on other sites

Τώρα στα γεράματα.... :lol: ... μάθε γέρο γράμματα... :lol:

 

Σε νιώθω... Για να πω την αλήθεια, όταν ήμουν έγκυος στα πρώτα μου παιδιά, είχα πάει σε κάποιο ωδείο για να το ψάξω. Ήταν τέτοια εποχή καλοκαιράκι... και μόνο που δε με δουλεύανε εκεί μέσα. Εϊναι και επώνυμο ωδείο. Το ίδιο που πήγα και ρώτησα για τα μικρά (που και πάλι... επειδή ήταν κοντά στα Χριστούγεννα... μου είπαν πως έχουν κλείσει τα τμήματα... και πως προσφορές στις τιμές δε γίνονται κτλ... ) Ουσιαστικά... σε διώχνουν μόνο που σε βλέπουν. Άρα... τι να μάθεις από αυτούς;! Αν κατάλαβα καλά... κάνουν δεκτούς (ακόμα και για πληροφόρηση) μόνο όσους πάνε.... στην αρχή της σεζόν. Οι υπόλοιποι... στην πυρά! :?

 

Ήταν στραβό το κλίμα... το φαγε και ο γάιδαρος......:?

 

Τώρα δεν πάσχω από διάθεση, αλλά από φοβερή έλλειψη συμπαγούς χρόνου.

Και πόσο θα τα αφομιώσω σε αυτή την ηλικία; Και μήπως τα βαρεθώ σύντομα; (όχι επειδή δε θα θέλω, αλλά επειδή θα με τρέχουν τα παιδιά....). Κάπως έτσι σταμάτησα τα Γερμανικά, μια ανάσα πριν τις εξετάσεις για το πτυχίο. Εντάξει... οι εξετάσεις και ο τοκετός έπεφταν απελπιστικά κοντά..... (με τον τοκετό να προηγείται).

μην το λες...μην το λες.......εμενα προσωπικα με καλοδεχτεικαν.....για μενα ειναι ακρως ανχολιτικο και με ηρεμει απιστευτα...!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...