Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Love Parents.org.gr? Tell a friend!

Υποκειμενικό και αντικειμενικό


Recommended Posts

Καλημέρα σας!

Κι εγώ συμφωνώ με αυτά που λέτε. Είναι μονότονο να ακούγεται μία άποψη μονάχα. Απ ότι καταλαβαίνω έχετε υπόψιν σας και άλλες οπτικές γωνίες εκτός από τη Χριστιανική.

Θα χαιρόμουν ειλικρινά αν παραθέτατε και την εικόνα μίας άλλης θρησκείας, ή μίας άλλης φιλοσοφίας, ή μίας άλλης κοινωνικής απόψεως περί του θέματος. Δεν είναι σωστό να μονοπολώ το θέμα με τα θεολογικά μου. Αν και δεν είμαι θεολόγος. Ούτε παπαδιά.Ούτε και "θεούσα". Ενώ πριν κάποια χρόνια δεν με απασχολούσε το θέμα, κάποια στιγμή άρχισα να ψάχω και να βρίσκω αμέτρητα πράγματα, που με βοήθησαν πνευματικά, στην ορθοδοξία.

Λοιπόν θα ήθελα να δούμε το θέμα και από άλλες οπτικές γωνίες, οι οποίες σας εκφράζουν πληρέστερα.

Κατανοώ τις αντιρρήσεις σας και ευχαριστώ που τις εκφράζετε.

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Καλημέρα και από εμένα,

 

Κι εγώ συμφωνώ με αυτά που λέτε. Είναι μονότονο να ακούγεται μία άποψη μονάχα. Απ ότι καταλαβαίνω έχετε υπόψιν σας και άλλες οπτικές γωνίες εκτός από τη Χριστιανική.

 

εγώ διαφωνώ με την συμφωνία σου! :) Δεν είναι καθόλου μονότονο, το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον.

 

Θεοδώρα, πιθανόν να παρεξηγήθηκα. Όταν έγραψα μια εισαγωγή στην άποψη μου περί ορθοδοξίας, ήθελα μονάχα να σου δείξω που στέκομαι. Μόνο αυτό, τίποτα άλλο. Ήθελα να ξέρεις το κοινό σου ή τουλάχιστον ένα μέρος του.

 

Τις απόψεις σου τις βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσες. Δεν θα τις διάβαζα τρεις φορές την κάθε μία αν δεν με ενδιέφεραν, ο χρόνος μου είναι πολύ πολύτιμος. Το γεγονός ότι τις βρίσκω ενδιαφέρουσες δεν σημαίνει ότι απαραίτητα συμφωνώ. Κάποιες μου ακούγονται οικείες, κάποιες εξωπραγματικές. Όταν είμαι έτοιμος να σου κάνω μια ερώτηση, θα στην κάνω. Όταν πάλι είμαι έτοιμος να διαφωνήσω, θα το κάνω. Προς το παρόν διερευνώ. Η στάση σου, καλώς ή κακώς, δεν είναι συνηθισμένη σήμερα. Έτσι, είναι ιδιαίτερα διαφωτιστική.

 

Σε ένα από τα ποστ σου έγραψες πως ο άνθρωπος πρέπει να έχει επιλύσει το υπαρξιακό, δηλαδή πως και γιατί υπάρχουμε. Εσύ προφανώς το έχεις επιλύσει, έχεις διαλέξει τον δρόμο σου. Σε χαίρομαι γι' αυτό. Εγώ, όπως και αρκετοί σήμερα, δεν το έχω λύσει. Το υπαρξιακό μας είναι μια σαλάτα με λίγο χριστιανισμό, λίγη επιστήμη, κάποια ιστορική παράδοση, λίγο φυσιολατρικό και όλα αυτά ανακατεμένα με μια ανέμελη, παρεϊστικη σάλτσα.

 

Είχα διαβάσει σε ένα ανατολικό κείμενο ότι όταν ο άνθρωπος έχει βρει ένα δρόμο, τότε η επαφή του με άλλους δρόμους τον φέρνει όλο και κοντύτερα με τον δικό του. Εσύ έχεις βρει το δρόμο σου. Είναι λογικό η επαφή σου με άλλους δρόμους να σε φέρνει πίσω στο δικό σου δρόμο και συνεπώς να μας μιλάς γι' αυτό.

 

Λοιπόν θα ήθελα να δούμε το θέμα και από άλλες οπτικές γωνίες, οι οποίες σας εκφράζουν πληρέστερα.

Κατανοώ τις αντιρρήσεις σας και ευχαριστώ που τις εκφράζετε.

 

:)

 

Θα ήθελα να παραμείνουμε λίγο ακόμα στην οπτική σου γωνία, εκτός αν εσύ ή κάποιος άλλος έχει αντίρρηση.

Υπομονή δεν έχεις ποτέ αρκετή και Επιμονή δεν πρέπει να έχεις αρκετή

Link to comment
Share on other sites

Το υπαρξιακό μας είναι μια σαλάτα με λίγο χριστιανισμό, λίγη επιστήμη, κάποια ιστορική παράδοση, λίγο φυσιολατρικό και όλα αυτά ανακατεμένα με μια ανέμελη, παρεϊστικη σάλτσα.

 

Είχα διαβάσει σε ένα ανατολικό κείμενο ότι όταν ο άνθρωπος έχει βρει ένα δρόμο, τότε η επαφή του με άλλους δρόμους τον φέρνει όλο και κοντύτερα με τον δικό του. Εσύ έχεις βρει το δρόμο σου. Είναι λογικό η επαφή σου με άλλους δρόμους να σε φέρνει πίσω στο δικό σου δρόμο και συνεπώς να μας μιλάς γι' αυτό.

 

Όσον αφορά το πρώτο έτσι ακριβώς είναι.

Για το δεύτερο διαφωνώ καθέτως. Εάν έχει μελετήσει κανείς ελλειπώς ή και καθόλου Παλαιά και Καινή Διαθήκη είναι φυσικό να συμβαίνει αυτό με τους διάφορους δρόμους. Δεν έχω καταλήξει τυχαία στο ότι η Ορθοδοξία διδάσκει την αλήθεια. Πιο παλαιά είχα ασχοληθεί και με τα ανατολικά και είδα ότι δεν υπάρχει ανάπαυση πνευματική εκεί για αυτόν που ψάχνει την αλήθεια. Τώρα περνάμε σε άλλο θέμα. Όταν επιστρέψω θα χαρώ πολύ να αναπτύξουμε οποιοδήποτε θέμα, είτε εδώ είτε στο τόπικ που αφορά τη θρησκεία.

Καλή μέρα!

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Μόλις ανακάλυψα το θέμα... και ωωω το διάβασα όοοολοοοο! :D Θα μπορούσα να γράψω ένα τεράστιο ποστ με τα σχόλιά μου, αλλά δε θα το κάνω (τουλάχιστον όχι τώρα).

 

Μόνο 1-2 σχόλια....

 

α. Θεοδώρα... Το να βλέπει κάποιος το νόημα της ζωής μέσα από τη θρησκεία είναι κι αυτό ένας τρόπος για να πορευτεί στη ζωή του. Σύμφωνα λοιπόν με τον τρόπο που σκέφτεσαι και αντιλαμβάνεσαι τη ζωή και τη θρησκεία .... είπες κάπου πως η οικογένεια έχει ως σκοπό να μας φέρει κοντά στο Θεό (κάτι τέτοιο κατάλαβα). Αυτό δεν είναι .... εγωιστικό; Δηλαδή πάλι το δικό μας συμφέρον κοιτάμε στο τέλος.

 

β. (Προς όλους). Βλέπω πως το θέμα έχει αναπτυχθεί με δεδομένη τη "θέση της γυναίκας" και τη "θέση του άντρα". Θα ήθελα να σας θέσω λοιπόν τη δική μου αντίρρηση και προβληματισμό.

 

Για μένα δεν υπάρχουν άντρες και γυναίκες με την κλασσική έννοια του όρου. Σε ένα γάμο εισέρχονται δύο άτομα, δύο ανεξάρτητες προσωπικότητες οι οποίες αποφάσισαν να δημιουργήσουν οικογένεια για τους δικούς τους και πιθανόν διαφορετικούς λόγους.

 

Σε μια οικογένεια απαιτούνται ρόλοι. Ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία του καθενός αναλαμβάνονται και οι ρόλοι. Το να ασχοληθεί ένας άντρας συναισθηματικά με τα παιδιά του, με την ανατροφή και τη διαπαιδαγώγησή τους είναι φυσική συνέπεια της χειραφέτησης της γυναίκας και ίσως άτυπο ζητούμενο των ίδιων των αντρών.

 

Γιατί όλα ετούτα τα χρόνια μεγάλωσαν με το "οι άντρες δεν κλαίνε", δεν κάνουν το ένα, δεν κάνουν το άλλο... Η συναισθηματική τους ωριμότητα ήταν μικρή και γι' αυτό έμοιαζαν πιο αδέξιοι και ίσως λίγο "άξεστοι" με τα συναισθήματα ως προς τη γυναίκα τους και τα παιδιά τους. (Πάνω σε αυτό το γεγονός στηρίζεται κατά πάσα πιθανότητα -και πάντα κατά τη γνώμη μου- και το οι άντρες να αγαπούν τις γυναίκες τους ... που λέγεται στο γάμο).

 

Οι γυναίκες πάλι ήταν υποχρεωμένες σε ένα μοτίβο ζωής που δε σεβόταν τις προσωπικότητές τους, αλλά τους είχε επιβληθεί.

 

Το να διεκδικήσουν και τα δύο φύλα τους έναν επαναπροσδιορισμό των ρόλων τους δεν το βρίσκω κακό αλλά μάλλον επιβεβλημένο.

 

Για να ολοκληρωθεί ένα άτομο χρειάζεται και συναισθηματική ωρίμανση.

 

 

Μου αρέσει να βλέπω τρυφερούς γονείς. Μου αρέσει να βλέπω γυναίκες να διοχετεύτουν το δυναμισμό τους σε εργασία ή στο σπίτι κατόπιν επιλογής. Μου αρέσει επίσης να βλέπω άντρες να ανατρέφουν τα παιδιά τους, να προβληματίζονται με τη διαπαιδαγώγησή τους και να τα βοηθούν να αναπτυχθούν συναισθηματικά.

 

 

Υ.Γ. Κάπου ανέφερες, Θεοδώρα, ένα σχόλιο περί σεξουαλικών προτιμήσεων και πως οφείλεται σε αυτό το μπέρδεμα των ρόλων... Να σου θυμήσω πως οι σεξουαλικές προτιμήσεις... υπάρχουν από την εποχή που υπάρχει και ο άνθρωπος. Δεν είναι φαινόμενο των καιρών. Το ότι εκφράζονται και το ότι δε ντρέπονται να το δημοσιοποιήσουν, δε σημαίνει πως χάλασαν τα ήθη, αλλά πως σταμάτησε η συναισθηματική καταπίεση. Αυτό όμως είναι ένα εντελώς διαφορετικό θέμα.

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Αλκυών,

 

καλώς ήρθες και ευχαριστούμε για τα σχόλια σου.

 

Για μένα δεν υπάρχουν άντρες και γυναίκες με την κλασσική έννοια του όρου.

 

Ποιά είναι η κλασσική έννοια; Σε ρωτώ ώστε να είμαι σίγουρος ότι όταν μιλήσουμε θα βρισκόμαστε ...σε κοινό παρονομαστή.

 

Το να διεκδικήσουν και τα δύο φύλα τους έναν επαναπροσδιορισμό των ρόλων τους δεν το βρίσκω κακό αλλά μάλλον επιβεβλημένο.

 

Ποιοι πιστεύεις είναι οι κίνδυνοι από ένα τέτοιο επαναπροσδιορισμό;

Υπομονή δεν έχεις ποτέ αρκετή και Επιμονή δεν πρέπει να έχεις αρκετή

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Χαίρετε!

Το να θές να πλησιάσεις το Θεό είναι εγωιστικό; Τότε το να θες να πετύχεις στη ζωή σου τα πάντα βασιζόμενος στις δικές σου μόνο δυνάμεις τι είναι; Μπορούμε μόνοι μας να έχουμε τη δύναμη να προστατεψουμε τα παιδιά μας χωρίς τη βοήθειά Του; Ποιός στηρίζει τις οικογένειες; Η εξυπνάδα και η μόρφωσή μας; Δε ζητώ απάντηση. Απλά προβληματισμό.

 

Προφανώς υπάρχει ανάγκη αναπροσδιορισμού των ανθρώπων. Αυτό πρέπει να γίνεται κάθε στιγμή και να το κάνει ο καθένας στον εαυτό του. Αλλιώς δε γίνεται. Το ζήτημα είναι πώς; Προς τα πού; Ξέρουμε που οδεύουμε διαλέγοντας τον έναν ή τον άλλο δρόμο, ή διαλέγουμε ότι μας αρέσει στο μάτι...;

 

Η ομοφυλοφυλία υπάρχει από πολύ παλαιά ως φαινόμενο, όμως δεν υπήρχε η σημερινή γενίκευσή της. Στην αρχαία Ελλάδα που πολλοί λένε ότι ήταν κάτι θεμιτό, στην πραγματικότητα ήταν κάτι το οποίο κατέκριναν.

 

Έκανα την παρένθεσή μου, παρακαλώ συνεχίστε.......:-)

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

Αν κατάλαβα καλά..... ο άντρας θεωρείται ο "κουβαλητής", αυτός που θα βγει από το σπίτι για να φέρει "τροφή", άρα και ο κατά βάση εργαζόμενος (σε εξωτερική εργασία). Επίσης είναι εκ των πραγμάτων αποστασιοποιημένος από την οικογενειακή πραγματικότητα και καθημερινότητα. Αφήνει τη φροντίδα του σπιτιού στη γυναίκα (ως "γυναικεία υπόθεση"), και γενικά είναι ο "σκληρός" και ο αρχηγός της οικογένειας. Αυτός που έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο σε όλα. Όλοι αναφέρονται σε αυτόν και αν το πάμε και λίγο παλαιότερα... τον φοβούνται και λίγο.

 

Από την άλλη η γυναίκα είναι επιφορτισμένη εξ ολοκλήρου με τη φροντίδα του σπιτιού. Είναι δική της ευθύνη η καθαριότητα και η οργάνωση εντός του σπιτιού. Κι επίσης πρέπει να περιποιηθεί και αναθρέψει τα παιδιά. Είναι υποταγμένη στις προσταγές και τα θέλω του "κουβαλητή". Δεν έχει το δικαίωμα εργασίας (εξωτερικής) παρά μόνο για βοήθεια του άντρα χωρίς αυτό να ελαφρύνει τις δικές τις υποχρεώσεις.

 

 

Αυτή είναι η εικόνα που προσπάθησε να περάσει η παλαιότερη γενιά σε εμάς.

 

Σύμφωνα με αυτό το μοντέλο.... ενισχύεται η εικόνα του "σκληρού" άντρα, χωρίς συναισθηματισμούς. Ενώ παράλληλα η "καλή νοικοκυρά και μάνα" για τη γυναίκα που ωθείται ωστε να λέει "ναι ναι..." στον αφέντη και κύρη της... και καλείται να χρησιμοποιήσει την πονηριά πλέον να καταφέρει να παρουσιάσει ή "περάσει" τη γνώμη της.

 

 

Κατ' εμέ για ένα λειτουργικό σπίτι χρειάζεται να ληφθεί υπόψη τη ιδιοσυγκρασία του ζευγαριού. Τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του ατόμου είτε άντρα είτε γυναίκας (δυναμικός χαρακτήρας, ήπιος, υπομονετικός, χαλαρός, αγχώδης, κτλ...) και τι τομείς του αρέσουν να απασχοληθεί, πώς προτιμάται να γίνει ο καταμερισμός των εργασιών και γενικότερα των αναγκών του σπιτιού και τις οικογένειας.

 

Κάθε νέο ζευγάρι που φτάνει στο γάμο να προσδιορίζει από μηδενικής βάσης τους ρόλους, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του. Έτσι είναι πιο πιθανό να βρει τρόπους να διαπρέψει πραγματικά και να επιτευχθούν στόχοι που είναι πιο κοντά στα θέλω των μελών του. Δε θυσιάζεται δηλαδή το άτομο για την οικογένεια, αλλά εκείνη γίνεται εφαλτήριο για δημιουργία και προσωπική πληρότητα. Αυτά τα δύο ανατροφοδοτούν την οικογένεια προσφέροντάς της ισορροπημένα άτομα που μπορούν να γίνουν βάση για μια υγιή κοινωνία.

 

Όλα αυτά βέβαια στηρίζονται στην επικοινωνία του ζευγαριού κάτι που είναι προϋπόθεση για μια υγιή οικογένεια.

 

Δηλαδή... δεν προσπαθούμε να ταιριάζουμε τον άνθρωπο στο ρόλο, αλλά τον ρόλο στον άνθρωπο.

 

 

Όσο για τους κινδύνους του επαναπροσδιορισμού..... θα το αφήσω να τεθεί πιο συγκεκριμένα. ... Προς το παρόν δεν έχω να σχολιάσω κάτι. Εσύ ποιοι πιστεύεις πως είναι οι κίνδυνοι;

 

 

 

Θεοδώρα...

η οπτική της οικογένειας από θρησκευτική ματιά είναι ένα μέρος της εικόνας. Δεν είναι όλοι χριστιανοί, δεν είναι όλοι ορθόδοξοι χριστιανοί, δεν είναι όλοι λευκοί, δεν είναι όλοι ίδιοι. Επειδή όμως η οικογένεια είναι ένα παγκόσμιο μοντέλο, κατά τη γνώμη μου η οριοθέτηση και το στήσιμο θα πρέπει να είναι κι αυτό κάπως πιο γενικό στην αρχή κι έπειτα να εξειδικεύεται αν αυτό είναι απαραίτητο ανάλογα με τις ανάγκες.

 

Άρα... δεν έχω το δικαίωμα (εγώ προσωπικά) όταν μιλώ για την οικογένεια, να βάζω τη δική μου θρησκεία πάνω απ' όλα. Γιατί π.χ. στη χώρα μας ζουν και άνθρωποι με άλλη θρησκεία. Έλληνες μεν αλλά καθολικοί, μουσουλμάνοι, άθρησκοι κτλ κτλ. Όπως επίσης στο εξωτερικό ζουν και ελληνικές οικογένειες.

 

Η θρησκευτικοκεντρική θεώρηση των πραγμάτων βρίσκει ίσως εφαρμογή μόνο στους ομοϊδεάτες. Αυτοί όμως είναι ένα τμήμα της κοντινής μας κοινωνίας και όχι το σύνολό της.

 

Επίσης... όσο κοντά ή μακριά κι αν είναι κάποιος από τη θρησκεία, το Θεό κτλ... στην πράξη τα εργαλεία για να κινηθούμε είναι δικά μας. Η δική μας αντίληψη, η δική μας σκέψη, η δική μας κρίση είναι αυτά που θα μας καθορίσουν τη μετέπειτα ζωή μας. Ο τρόπος που θα αξιολογήσουμε τις περιστάσεις και η δράση, είναι δική μας.... καλώς ή κακώς.... Εμείς έχουμε στο τέλος το μαχαίρι... εμείς και το ψωμί. ;)

 

 

Στη ζωή... τίποτα δεν είναι προδιαγεγραμμένο (πάντα κατά τη γνώμη μου...γιατί υπάρχουν και αντίθετα "πιστεύω"...) Το προς τα πού οδεύουμε και το ποιο δρόμο θα πάρουμε νομίζω πως δε θα μπορούσαμε να το ξέρουμε εκ των προτέρων. Απλά υποψιαζόμαστε σύμφωνα με τις εμπειρίες μας και την κρίση μας, ποιο μονοπάτι θα είναι καλύτερο ώστε να επιτύχουμε τους στόχους μας (όποιοι κι αν είναι αυτοί). Μπορεί να γίνονται και λάθη, αλλά αυτή είναι η φύση του ανθρώπου. Μαθαίνει από τα λάθη του και προχωρά παρακάτω.

 

 

 

Όσο για την ομοφυλοφιλία.... είτε κατακριταίο, είτε όχι.... υπήρχε και θα υπάρχει. Δε βρισκω κακό το να μπορεί να εκφράζεται και αυτό το τμήμα της κοινωνίας μας. Δε λέω για κατάχρηση... αλλά για έκφραση.

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό το θέμα δεν έπρεπε να έχει τίτλο "Υποκειμενικό και αντικειμενικό" αλλά "Επί παντός επιστητού" :mrgreen:

 

Πάντως η τοποθέτηση της alcyon με έχει τόσο καλύψει που δεν χρειάζεται να προσθέσω τίποτα. (Και βαριόμουν να γράφω σεντόνια :wink:).

.....δε νομίζω τάκη....

Link to comment
Share on other sites

Η ορθοδοξία δεν είναι θρησκεία, και δεν είναι "δική μου". Είναι η "θρησκεία" της χώρας που ζούμε και την ασπάζεται η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων.

 

Για πολλοστή φορά επαναλαμβάνω ότι είμαι ανοιχτή για διάλογο με ανθρώπους που έχουν διαφορετικές θρησκευτικές και ιδεολογικές αντιλήψεις. Η συζήτηση ξεκίνησε πάνω στο θέμα του αντικειμενικού και υποκειμενικού στοιχείου στη σχέση και τους ρόλους των γονέων που αναθρέφουν ένα ή περισσότερα παιδιά. Εξέθεσα τις σκέψεις μου πάνω σε αυτό. Κατέθεσα προσωπική μαρτυρία. Δεν υποστήριξα ότι πρέπει όλοι να ακολουθήσουν αυτά που πιστεύω. Αυτό ίσως θα ήταν και προσηλυτισμός. Και έγραψα, και πάλι επαναλαμβάνω, ότι περιμένω να διαβάσω και άλλες απόψεις, πράγμα το οποίο δεν έχει γίνει.

 

Απλά βλέπω μέχρι στιγμής ότι όποτε "τολμήσω" να αναφερθώ στα της ορθοδόξου πίστεως , πάντα βρίσκονται κάποιοι που θήγονται και παρεμβαίνουν και ενίστανται για τον τρόπο της έκφρασής μου. Και μετά ξεφεύγουμε και από το θέμα τελείως, συζητώντας για το αν όλοι είναι χριστιανοί ορθόδοξοι όσοι γράφουν στο ποστ. Υποτίθεται πως κάνουμε διάλογο και όχι κρίση απόψεων. Όποιος έχει κάτι να πει το λέει.

 

Κάτι σχετικότερο με το θέμα μας:

Δεν υπάρχει παλαιά και νέα εποχή για την ουσία του ανθρώπου. Η ανθρώπινη φύση είναι μία στους αιώνες. Τα κακώς κείμενα υπήρχαν και υπάρχουν και οφείλονται πάντα στις εγωιστικές τάσεις των ανθρώπων. Αυτά καλούμαστε να διορθώσουμε όλοι στον εαυτό μας.

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

Δεν είδα κάποιον θιγμένο... :)

 

Νομίζω πως η δική μου τοποθέτηση απέχει αρκετά από τι δική σου... γιατί δε τη "μετράς" αυτή ως "άλλη άποψη"? :lol:

 

 

Δεν αναφέρεσαι απλά στην ορθόδοξη πίστη. Μιλάς μέσα από αυτή και συχνά (ίσως παραδρομή της γλώττας...) μιλάς εξ ονόματος αυτής. Εκεί έχω τις ενστάσεις μου.

Το ότι την ακολουθεί η πλειοψηφία... δε σημαίνει κάτι ιδιαίτερο. Αν μιλήσουμε για πλειοψηφίες...

η πλειοψηφία των χριστιανών είναι καθολικοί...

η πλειοψηφία του κόσμου... δεν ασπάζεται το δικό μας δόγμα αλλά κάποιο άλλο κτλ κτλ...

Η πλειοψηφία των γονιών χτυπούσε τα παιδιά (ξύλο) κάποια εποχή (ίσως και τώρα).

Άρα η πλειοψηφία δεν είναι κριτήριο.

 

Η οικογένεια και οι ρόλοι των μελών της... δεν είναι θέμα (κατά την άποψή μου) θρησκευτικό, αλλά γενικότερο. Όλοι έχουν οικογένειες... παγκοσμίως! Άρα... θα ήταν ίσως πιο θεμιτό να μιλάμε με πιο γενικά κριτήρια και όχι με αυτά κάποιας (οποιασδήποτε) θρησκείας.

 

Και για να συνδέσω όλα ετούτα με το υποκειμενικό και το αντικειμενικό....

να πω πως, η υποκειμενικότητα και η αντικειμενικότητα επέρχεται ως αποτέλεσμα του ρόλου που επιτελεί το κάθε μέλος της οικογένειας. Αναλόγως του "πόστου" και ... τα χαρακτηριστικά του. :)

 

 

Όσο για αυτό που σου συμβαίνει συχνά, που παρερμηνεύεται η πρόθεσή σου.... μήπως... λέω μήπως είσαι λίγο απόλυτη στις ιδέες σου και απορρίπτεις οποιονδήποτε άλλο δεν τις ασπάζεται;

π.χ. Το να λέω πως μου αρέσει το παγωτό βανίλια και να το προσφέρω σε όλους... και καμιά φορά να τους μπουκώνω με αυτό... προκαλεί κάπως.. Ίσως αν κράταγα το παγωτάκι, και βλέποντας τη δική μου ευχαρίστηση... όποιος ενδιαφερθεί θα με πλησιάσει και θα του δώσω να δοκιμάσει. Κι εγώ χαρούμενη κι αυτός χαρούμενος και οι άλλοι λιγότερο ... μπουκωμένοι. ;)

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Κατ' εμέ για ένα λειτουργικό σπίτι χρειάζεται να ληφθεί υπόψη τη ιδιοσυγκρασία του ζευγαριού. Τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του ατόμου είτε άντρα είτε γυναίκας (δυναμικός χαρακτήρας, ήπιος, υπομονετικός, χαλαρός, αγχώδης, κτλ...) και τι τομείς του αρέσουν να απασχοληθεί, πώς προτιμάται να γίνει ο καταμερισμός των εργασιών και γενικότερα των αναγκών του σπιτιού και τις οικογένειας.

Κάθε νέο ζευγάρι που φτάνει στο γάμο να προσδιορίζει από μηδενικής βάσης τους ρόλους, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του. Έτσι είναι πιο πιθανό να βρει τρόπους να διαπρέψει πραγματικά και να επιτευχθούν στόχοι που είναι πιο κοντά στα θέλω των μελών του. Δε θυσιάζεται δηλαδή το άτομο για την οικογένεια, αλλά εκείνη γίνεται εφαλτήριο για δημιουργία και προσωπική πληρότητα. Αυτά τα δύο ανατροφοδοτούν την οικογένεια προσφέροντάς της ισορροπημένα άτομα που μπορούν να γίνουν βάση για μια υγιή κοινωνία.

Δηλαδή... δεν προσπαθούμε να ταιριάζουμε τον άνθρωπο στο ρόλο, αλλά τον ρόλο στον άνθρωπο.

 

Αυτά νομίζω ότι πρέπει να είναι και τα θεμέλια ενός υγιούς γάμου. Σημασία δεν έχει ο ρόλος της γυναίκας ή του άντρα αλλά το να μοιράζονται αυτοί οι ρόλοι. Ποτέ δεν κατάλαβα την μανία κάποιων (για να μην πω όλων) ανδρών να αντιδρούν πάρα πολύ άσχημα και με ασεβείς χαρακτηρισμούς όταν έβλεπαν άλλους άντρες να αναλαμβάνουν άλλους ρόλους πέρα από τους παραδοσιακούς ή να παραχωρήσουν ενέργειες στις γυναίκες τους που κατά κανόνα θεωρούνται δικές τους.

[sIGPIC][/sIGPIC]

Link to comment
Share on other sites

Η ορθοδοξία δεν είναι θρησκεία, και δεν είναι "δική μου". Είναι η "θρησκεία" της χώρας που ζούμε και την ασπάζεται η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων.

Απλά βλέπω μέχρι στιγμής ότι όποτε "τολμήσω" να αναφερθώ στα της ορθοδόξου πίστεως , πάντα βρίσκονται κάποιοι που θήγονται και παρεμβαίνουν και ενίστανται για τον τρόπο της έκφρασής μου. Και μετά ξεφεύγουμε και από το θέμα τελείως, συζητώντας για το αν όλοι είναι χριστιανοί ορθόδοξοι όσοι γράφουν στο ποστ. Υποτίθεται πως κάνουμε διάλογο και όχι κρίση απόψεων. Όποιος έχει κάτι να πει το λέει.

 

Κάτι σχετικότερο με το θέμα μας:

Δεν υπάρχει παλαιά και νέα εποχή για την ουσία του ανθρώπου. Η ανθρώπινη φύση είναι μία στους αιώνες. Τα κακώς κείμενα υπήρχαν και υπάρχουν και οφείλονται πάντα στις εγωιστικές τάσεις των ανθρώπων. Αυτά καλούμαστε να διορθώσουμε όλοι στον εαυτό μας.

 

Εγώ πίστευα μέχρι τώρα ότι η ορθοδοξία είναι το επίσημο θρήσκευμα της χώρας που ζούμε και ότι κατά τα άλλα πρεσβεύουμε την ανεξιθρησκεία.

Επίσης πιστεύω ότι κανένας από τα άτομα που έγραψαν δεν είχε σκοπό να σε διώξει για τα πιστεύω σου, ούτε για τον τρόπο έκφρασής σου. Έχουμε πει πολλές φορές ότι από την στιγμή που δεν μιλάμε απαξιωτικά και δεν βρίζουμε κάποιον όλοι οι τρόποι γραφής επιτρέπονται.

Όσον αφορά το ότι η ανθρώπινη φύση είναι μία στους αιώνες σε αυτό συμφωνώ και εγώ. Όμως η ίδια φύση εξελίσσει και εξελίσσεται σύμφωνα με τις ανάγκες της εκάστοτε κοινωνίας , και αυτή ακριβώς είναι και η δυναμικότητά της.

Επίσης είμαι από τους ανθρώπους που δεν θεωρούν τον εγωισμό ως κακό κείμενο αλλά πολλές φορές ως κινητήρια δύναμη. Τα κακώς κείμενα λοιπόν για μένα οφείλονται στον αρρωστημένο εγωισμό κάποιων ανθρώπων και στην λανθασμένη σχέση που έχουν με το υπόλοιπο κοινωνικό σύνολο.

[sIGPIC][/sIGPIC]

Link to comment
Share on other sites

Ίσως όλοι το αισθανόμαστε ότι τα πράγματα τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει και αλλάζουν με γρήγορο ρυθμό, όσο ποτέ άλλοτε.

Οι γυναίκες ανέλαβαν ρόλους που δεν είχαν πριν.

 

Με αυτό σαν δεδομένο δεν μας φαίνεται φυσικά περίεργο οι γυναίκες να δουλεύουν και να βγάζουν πολλές φορές μεγαλύτερο εισόδημα από τους άνδρες. Έτσι δε θα μας φανεί περίεργο εάν δούμε (προσωπικά το έχω δει) να εργάζεται η γυναίκα και ο άνδρας να μεγαλώνει το ή τα παιδιά, εργαζόμενος περιστασιακά. Στην περίπτωση αυτή η γυναίκα βρίσκεται στη θέση να βλέπει τα πράγματα από απόσταση και ο άνδρας να βρίσκεται μέσα τις φωνές των παιδιών και τις φροντίδες του σπιτιού (να φτιάξει γάλα, να μαγειρέψει, να συγυρίσει). Αυτό η κατάσταση δίνει στη γυναίκα την ευκαιρία να αποστασιωποιείται και να βλέπει κάποια πράγματα κάπως πιο αντικειμενικά.

 

Εγείρεται στο μυαλό μου το ερώτημα: είναι το ίδιο με το να δουλεύει ο άνδρας και να ασχολείται με τα οικιακά η γυναίκα;

Πιστέυω πως όχι για τους εξής λόγους:

Η γυναίκα και ο άνδρας είναι κατασκευασμένοι διαφορετικά. Αυτό είναι αποδεδειγμένο επιστημονικά. Διαφορετικός τρόπος εγκεφαλικής λειτουργίας, διαφορετικές δυνατότητες μυικής ανάπτυξης, διαφορετικοί ρόλοι στην αναπαραγωγή.

Ώς αποτέλεσμα έχει αποδειχθεί από έρευνες επιστημόνων ότι ο άνδρας παίρνει πιο γρήγορα αποφάσεις, πράγμα που τον καθιστά εν δυνάμει καλύτερο οδηγό, εφόσον έχει την κατάλληλη παιδεία. Δεν τα περνά όλα από κόσκινο και είναι έτσι δραστήριος και αποτελεσματικός στη δουλειά χωρίς να επιφορτίζεται πολύ συναισθηματικά.

Αυτό όμως το προσόν του δεν τον καθιστά καλό νοικοκύρη, αφού το νοικοκυριό θέλει ενασχόληση με δουλειές που απαιτούν λεπτομέρεια όπως η τακτοποίηση, το καθημερινό μαγείρεμα, η συναισθηματική στήριξη των παιδιών που θέλει ιδιαίτερη ευαισθησία και ενασχόληση.

Η γυναίκα όμως σε αυτά μπορεί να γίνει σαϊνι όσο αμόρφωτη και αν είναι πολύ πιο εύκολα από τον άνδρα.

Μόνο και μόνο το μητρικό ένστικτο είναι ένα τεράστιο εφόδιο που έχει η γυναίκα , το οποίο την κάνει ευαίσθητη στα συναισθηματικά μηνύματα των παιδιών. Αυτό ενισχύεται από τη νευροφυσιολογία της, καθώς και από το θηλασμό.

Όσες εργάζονται το γνωρίζουν καλύτερα, ότι τα μητρικά συναισθήματα καταπιέζονται, αφού η μητέρα δεν μπορεί να δώσει ό,τι καλύτερο έχει στο παιδί της. Αισθάνεται ενοχές, της λείπει το παιδί της, αισθάνεται ότι θα ήθελε να είναι περισσότερο κοντά του και όχι η νταντά ή η γιαγιά που ασκεί στο παιδί άλλη διαπαιδαγώγηση από αυτή που η μητέρα θα ήθελε να δώσει στο παιδί της. Δείτε, στην ψυχολογία του γονέα νομίζω είναι, τι λένε οι εργαζόμενες μητέρες.

Ο άνδρας δεν καταπιέζεται κατά αυτό τον τρόπο όταν βρίσκεται στην εργασία του. Στο σπίτι όμως δεν αντέχει, γιατί η νευροφυσιολογία του δεν σηκώνει τις ψιλές συχνότητες των τσιριγμάτων των παιδιών. Δεν μπορεί να πάρει σωστές αποφάσεις στο σπιτικό περιβάλλον με αποτέλεσμα όχι και τόσο ευχάριστο για όλη την οικογένεια. Δεν λειτουργεί το σπίτι όπως θα έπρεπε.

Η μελανή περιγραφή του άνδρα δυνάστη και της υπόδουλης γυναίκας δεν νομίζω ότι ανταποκρίνεται στη σημερινή πραγματικότητα. Ακόμα και την παλιά πραγματικότητα δεν ανταποκρίνεται , γιατί ποτέ δεν έλειπαν οι στοργικοί άνδρες, οι κουβαλητές, που δεν άφηναν να λείψει τίποτα από το σπίτι τους, αγάπούσαν τις γυναίκες τους και φρόντιζαν τα παιδιά τους όση ώρα ήταν στο σπίτι, βοηθώντας και τις γυναίκες τους στις βαρειές ή δύσκολες "ανδρικές" όπως τις έλεγαν δουλειές.

Ποτέ η γυναίκα δεν παύει να είναι ο συναισθηματικός συνδετικός κρίκος της οικογένειας. Όση πειθαρχία και αν υπάρχει στο σπίτι, η απουσία της μητέρας αφήνει ένα κενό που δεν αναπληρώνεται. Ακόμα και από τον πιο καλοεκπαιδευμένο άνδρα.

 

Απλά τώρα προσπαθούν να μας πείσουν με την τηλεόραση ότι τα πράγματα έχουν αλλάξει. Το να μετατρέπεις τους άνδρες σε γυναικοειδή και τις γυναίκες σε θηλυκούς σούπερμεν είναι παραφυσικό. Η φύση δεν υπαγορεύει κάτι τέτοιο στον άνθρωπο.

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

 

Εγείρεται στο μυαλό μου το ερώτημα: είναι το ίδιο με το να δουλεύει ο άνδρας και να ασχολείται με τα οικιακά η γυναίκα;

Πιστέυω πως όχι για τους εξής λόγους:

Η γυναίκα και ο άνδρας είναι κατασκευασμένοι διαφορετικά. Αυτό είναι αποδεδειγμένο επιστημονικά. Διαφορετικός τρόπος εγκεφαλικής λειτουργίας, διαφορετικές δυνατότητες μυικής ανάπτυξης, διαφορετικοί ρόλοι στην αναπαραγωγή.

Ώς αποτέλεσμα έχει αποδειχθεί από έρευνες επιστημόνων ότι ο άνδρας παίρνει πιο γρήγορα αποφάσεις, πράγμα που τον καθιστά εν δυνάμει καλύτερο οδηγό, εφόσον έχει την κατάλληλη παιδεία. Δεν τα περνά όλα από κόσκινο και είναι έτσι δραστήριος και αποτελεσματικός στη δουλειά χωρίς να επιφορτίζεται πολύ συναισθηματικά.

Αυτό όμως το προσόν του δεν τον καθιστά καλό νοικοκύρη, αφού το νοικοκυριό θέλει ενασχόληση με δουλειές που απαιτούν λεπτομέρεια όπως η τακτοποίηση, το καθημερινό μαγείρεμα, η συναισθηματική στήριξη των παιδιών που θέλει ιδιαίτερη ευαισθησία και ενασχόληση.

Η γυναίκα όμως σε αυτά μπορεί να γίνει σαϊνι όσο αμόρφωτη και αν είναι πολύ πιο εύκολα από τον άνδρα.

 

Προσωπικά, ως γυναίκα και ως άνθρωπος, θίγομαι αφόρητα από τέτοιου είδους διατυπώσεις που προωθούν τα γνωστά στερεότυπα προηγούμενων δεκαετιών.

Σύμφωνα λοιπόν μ' αυτά έχω κάτι στα γονίδια που προσδιορίζουν το φύλο μου που με καθιστά τέλεια στο ξεσκόνισμα και το μαγείρεμα. Ταυτόχρονα σπουδές χρόνων, μεταπτυχιακά, προσωπικές δεξιότητες πάνε στράφι. Αρκεί και μόνο το γυναικείο φύλο μου για να με καταστήσει λιγότερο αποφασιστική και δραστήρια από τον οποιονδήποτε κάφρο και να με κάνει λιγότερο ανταγωνιστική από αυτόν στην αγορά εργασίας.

 

Κάθε άνθρωπος είναι μια μοναδική οντότητα με τις δικές της ευαισθησίες, ικανότητες και κλίσεις. Δεν χρειάζεται να αναφερω άπειρες περιπτώσεις όπου τα "στερεότυπα" διαψεύδονται. Άντρες ασχολούνται με επιτυχία με ανθρωπιστικά επαγγέλματα, στηρίζουν ανθρώπους, γίνονται έξοχοι μάγειρες κ.λπ. Ταυτόχρονα γυναίκες διαπρέπουν στην πολιτική, στο στρατό και αποτυγχάνουν παταγωδώς στο ξεσκόνισμα και το σιδέρωμα.

 

Τα πρότυπα και τα στερεότυπα έχουν περάσει σε πολλούς απο μας μέσα από την διαπαιδαγώγηση και την εκπαίδευση και είναι τόσο βαθιά ριζωμένα μέσα μας που μερικές φορές ξεχνάμε ότι οι διακρίσεις των ανθρώπων με βάση το φύλο τους είναι μια μορφή ρατσισμού (σεξισμός).

.....δε νομίζω τάκη....

Link to comment
Share on other sites

Πάντα σε ό,τι αφορά τον ανθρώπινο λόγο υπάρχει ένα "ιδεολογικό υπόβαθρο". Από το επιστημονικό ιστορικό βιβλίο μέχρι ένα κόμικ, ένα περιοδικό ή μία εφημερίδα. Όταν διατυπώνουμε τις απόψεις μας το ίδιο. Από πίσω πάντα υπάρχει μία θεώρηση της ζωής που καθοδηγεί και επιρρεάζει τα λεγόμενά μας.

 

Εξέθεσα τις απόψεις μου πάνω στο θέμα. Επίσης ανοίχτηκα και φανέρωσα και το backround στο οποίο βασίζομαι. Θέλοντας μάλιστα να επιχειρηματολογήσω σε αυτά που λέω χρησιμοποίησα και τα αντίστοιχα χωρία από τις πηγές μου. Νομίζω έχω ολοκληρώσει τη συμμετοχή μου σε αυτή τη συζήτηση και δεν χρειάζεται να κάνω κάποια διευκρίνιση όσον αφορά τις απόψεις μου στο θέμα.

 

Αν θέλετε, μπορείτε να μας εκθέσετε και το δικό σας "ιδεολογικό υπόβαθρο"; Εφόσον φυσικά εντοπίζεται κάπου εκτός από το άτομό σας.

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Πάντα σε ό,τι αφορά τον ανθρώπινο λόγο υπάρχει ένα "ιδεολογικό υπόβαθρο". Από το επιστημονικό ιστορικό βιβλίο μέχρι ένα κόμικ, ένα περιοδικό ή μία εφημερίδα. Όταν διατυπώνουμε τις απόψεις μας το ίδιο. Από πίσω πάντα υπάρχει μία θεώρηση της ζωής που καθοδηγεί και επιρρεάζει τα λεγόμενά μας.

 

Εξέθεσα τις απόψεις μου πάνω στο θέμα. Επίσης ανοίχτηκα και φανέρωσα και το backround στο οποίο βασίζομαι. Θέλοντας μάλιστα να επιχειρηματολογήσω σε αυτά που λέω χρησιμοποίησα και τα αντίστοιχα χωρία από τις πηγές μου. Νομίζω έχω ολοκληρώσει τη συμμετοχή μου σε αυτή τη συζήτηση και δεν χρειάζεται να κάνω κάποια διευκρίνιση όσον αφορά τις απόψεις μου στο θέμα.

 

Αν θέλετε, μπορείτε να μας εκθέσετε και το δικό σας "ιδεολογικό υπόβαθρο"; Εφόσον φυσικά εντοπίζεται κάπου εκτός από το άτομό σας.

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

Πάντα σε ό,τι αφορά τον ανθρώπινο λόγο υπάρχει ένα "ιδεολογικό υπόβαθρο". Από το επιστημονικό ιστορικό βιβλίο μέχρι ένα κόμικ, ένα περιοδικό ή μία εφημερίδα. Όταν διατυπώνουμε τις απόψεις μας το ίδιο. Από πίσω πάντα υπάρχει μία θεώρηση της ζωής που καθοδηγεί και επιρρεάζει τα λεγόμενά μας.

 

Αυτό το "ιδεολογικό υπόβαθρο" με ανησυχεί και μένα. Οι σεξιστικές απόψεις που υποβιβάζουν το γυναικείο φύλο περιορίζοντάς το σε συγκεκριμένους ρόλους που "βολεύουν" είχαν σε όλη την ανθρώπινη ιστορία συγκεκριμένους στόχους και επιδιώξεις.

 

Εξέθεσα τις απόψεις μου πάνω στο θέμα. Επίσης ανοίχτηκα και φανέρωσα και το backround στο οποίο βασίζομαι. Θέλοντας μάλιστα να επιχειρηματολογήσω σε αυτά που λέω χρησιμοποίησα και τα αντίστοιχα χωρία από τις πηγές μου. Νομίζω έχω ολοκληρώσει τη συμμετοχή μου σε αυτή τη συζήτηση και δεν χρειάζεται να κάνω κάποια διευκρίνιση όσον αφορά τις απόψεις μου στο θέμα.

 

Αν θέλετε, μπορείτε να μας εκθέσετε και το δικό σας "ιδεολογικό υπόβαθρο"; Εφόσον φυσικά εντοπίζεται κάπου εκτός από το άτομό σας.

 

Κάθε άνθρωπος επιλέγει από το πλήθος της πληροφορίας τα κομμάτια που εξυπηρετούν τη δική του κοσμοθεωρία. Και τα ερμηνεύει και με τον τρόπο που ο ίδιος επιλέγει. Κάτω από αυτές τις συνθήκες θα μου επιτρέψετε σ' αυτή τη συζήτηση να θεωρήσω ότι ο κάθε συμμετέχων εκφράζει τον εαυτό του και μόνο. Εκτός αν διαθέτει κάποια εκ των άνω εξουσιοδότηση να εκπροσωπεί το Θεό.

 

Υπό αυτή την έννοια αν θα έπρεπε να επιλέξω κάποιο "ιδεολογικό υπόβαθρο" για τα λεγόμενά μου αυτό θα ήταν του σκεπτικισμού. Θα το συνιστούσα και σε σας. ;)

.....δε νομίζω τάκη....

Link to comment
Share on other sites

Οι σεξιστικές απόψεις που υποβιβάζουν το γυναικείο φύλο περιορίζοντάς το σε συγκεκριμένους ρόλους που "βολεύουν" είχαν σε όλη την ανθρώπινη ιστορία συγκεκριμένους στόχους και επιδιώξεις.

 

Εκτός αν διαθέτει κάποια εκ των άνω εξουσιοδότηση να εκπροσωπεί το Θεό.

 

Υπό αυτή την έννοια αν θα έπρεπε να επιλέξω κάποιο "ιδεολογικό υπόβαθρο" για τα λεγόμενά μου αυτό θα ήταν του σκεπτικισμού. Θα το συνιστούσα και σε σας. ;)

 

Θα ήθελα να παραθέσετε εάν είναι δυνατόν τις απόψεις μου που κατα τη γνώμη σας υποβιβάζουν το γυναικείο φύλο.

 

Δεν είμαι ο Πάπας για να ισχυρίζομαι ότι είμαι εκπρόσωπος του Θεού.

 

Διευκρινίζω ότι το "πίστευε και μη ερεύνα" προέρχεται από το Κοράνι και όχι από την Αγία Γραφή, μια που αναφέρεστε στο Σκεπτικισμό.

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

 

Διευκρινίζω ότι το "πίστευε και μη ερεύνα" προέρχεται από το Κοράνι και όχι από την Αγία Γραφή, μια που αναφέρεστε στο Σκεπτικισμό.

 

 

Γ' Οικουμενική Σύνοδος, Έφεσος 431

Θεοδότου επισκόπου 'Αγκύρας, ομιλία λεχθείσα εν τήι ημέραι τής γεννήσεως τού σωτήρος ημών 'Ιησού Χριστού, υπανεγνώσθη δέ καί αυτή εν τήι αυτήι συνόδωι.

 

 

 

Ομολογώ τοιγαρούν τόν αυτόν θεόν καί άνθρωπον, θεόν μέν πρό αιώνων, άνθρωπον δέ γενόμενον εκ τού τόκου αρξάμενον, ου δύο, αλλ' ένα, ου φραζόμενον ως ένα, διττόν δέ επινοούμενον: ουδέ γάρ μάχεσθαι δεί τώι λόγωι τήν έννοιαν. ου νοούμεν δύο, ομολογούμεν δέ ένα: τό γάρ οικονομίαι καί θαύματι συνημμένον ουδέ λόγος διίστησιν ουδέ έννοια. ει δέ τις επινοίαι διαστήσειε τό συνημμένον, διαλελυμένον ενόησε καί ψευδής η έννοια γίνεται, διαστήσασα <δηλονότι> τό συνημμένον αεί. δεί ούν συνομολογούσαν έχειν τώι λόγωι τήν έννοιαν. ένα λέγεις Χριστόν, τόν αυτόν θεόν καί άνθρωπον; ουκούν ένα καί νόει. ει δέ λέγεις μέν ένα, επινοείς δέ δύο, τώι λόγωι σου πολεμούσαν έχεις τήν έννοιαν. μή ούν λέγε δύο διαφοράι τινι διιστάμενα. ει γάρ ενοίς τώι λόγωι, μή τέμηις τήι εννοίαι: ει δέ τέμνεις ταίς εννοίαις, τήν ένωσιν ήρνησαι. μή ούν πρός φύσεις διισταμένας καταγάγηις τόν λογισμόν, θεού τήν άκραν θαυματουργήσαντος ένωσιν. πίστευε τώι θαύματι καί μή ερεύνα λογισμοίς τό γενόμενον. μή καταλύσηις τό θαύμα, ευρείν τόν λόγον φιλονεικών: ου γάρ μένει τό θαύμα ού ο λόγος γνωρίζεται. ει τού γενομένου γνώριμος ο λόγος, ουκέτι σημείον ουδέ θαύμα τό γεγονός: ει δέ σημείον καί θαύμα, καταλιπών λογισμούς τήν πίστιν ανάλαβε, ομολογών ένα κύριον 'Ιησούν Χριστόν καί θεόν καί άνθρωπον τόν αυτόν ουδέ επινοίαις ουδέ λογισμοίς διιστάμενον, ίνα μή τά ενωθέντα λογισμοίς διαστήσαντες οικονομίαν σωτήριον αρνησώμεθα. ει γάρ ένωσις θεού καί ανθρώπου διά τής οικονομίας γνωρίζεται, ο τήν ένωσιν διαστήσας τήν οικονομίαν ηρνήσατο. πιστεύσωμεν ούν τής οικονομίας τοίς θαύμασιν, ίνα πιστευθείς ο Χριστός τοίς ομολογούσι ταύτην τήν χάριν βασιλείαν ουρανών δωρήσηται, ής γένοιτο πάντας ημάς επιτυχείν χάριτι τού Χριστού, ώι η δόξα εις τούς αιώνας. αμήν.

 

http://el.orthodoxwiki.org/

 

Δεν ξέρω αν το λέει και το κοράνι αλλά όπως ξέρεις θεοδώρα3 υπάρχει αυτή η προτροπή σε πολλά κείμενα πατέρων τις εκκλησίας.

ΜΙΑ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΔΩΡΑ ΠΟΥ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ

Ρατσιστής δεν γεννιέσαι … γίνεσαι

Link to comment
Share on other sites

Εδώ αναφέρεται σε κάτι συγκεκριμένο. Δεν έχω δικαιοδοσία να σχολιάσω το κείμενο της συνόδου, αλλά έχω να πω το εξής:

δοκίμασε να κατανοήσεις τι λέει το κείμενο. Μιλά για τη διπλή υπόσταση του Κυρίου. Και τα εξηγεί πάρα πολύ αναλυτικά. Δεν υπάρχει εδώ τo λεγόμενο "πίστευε και μη ερεύνα".

Το τι είναι Θεός δεν μπορεί να το αρθρώσει ανθρώπινη γλώσσα. Δεν περιγράφεται. Μπορεί να ονομαστούν κάποιες ενέργειες και ιδιότητες. Όχι όμως η φύση. Όπως επίσης και για την ψυχή. Μπορούμε να περιγράψουμε την ενέργεια της ψυχής, όχι όμως την ίδια την ψυχή στο βάθος της , πράγμα που μόνο Εκείνος το γνωρίζει.

Πώς να το κάνουμε. Το λογιστικό, η λογική του ανρώπου, είναι ένα μέρος της ψυχής. Δεν μπορεί να συλλάβει και να ερμηνεύσει τον Θεό τον ίδιο. Η ψυχή άλλωστε δεν είναι παρά μία πνοή του Θεού.

Λέει λοιπόν να πιστεύσεις το ότι είναι Πατήρ και Υιός σε ένα. Αν μπαίνεις στο λογισμό να το ερμηνεύσεις λογικά θα πέσεις σε πλάνη. Είτε αν σκέφτεσαι ότι είναι δύο, γιατί δεν είναι δύο. Είτε αν σκέφτεσαι ότι είναι ένα, γιατί δεν είναι ένα.

Αν θέλεις να κατανοήσεις καλύτερα τη Χριστιανική διδασκαλία σε όλο της το φάσμα καλύτερα να απευθυνθείς σε κάποιον αρμόδιο πνευματικό πατέρα που μπορεί να σε βοηθήσει. Δεν είναι ανάγκη να είσαι Χριστιανός Ορθόδοξος για να λάβεις μία κατήχηση.

 

Αυτός που γνωρίζει την ορθοδοξία: ή την αποδέχεται στη ζωή του και βαπτίζεται ή δεν την αποδέχεται και δεν βαπτίζεται.

Αν έχεις ήδη βαπτιστεί καλό θα ήταν να γνωρίσεις πρώτα τι απορρίπτεις, πρίν προχωρήσεις στην απόρριψη.

Αν γνωρίζεις καλά τι σημαίνει ορθοδοξία και την απορρίπτεις...τότε το πράγμα αλλάζει και δεν μπορεί κανένας να κάνει κάτι.

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

Εδώ αναφέρεται σε κάτι συγκεκριμένο. Δεν έχω δικαιοδοσία να σχολιάσω το κείμενο της συνόδου, αλλά έχω να πω το εξής:

δοκίμασε να κατανοήσεις τι λέει το κείμενο. Μιλά για τη διπλή υπόσταση του Κυρίου. Και τα εξηγεί πάρα πολύ αναλυτικά. Δεν υπάρχει εδώ τo λεγόμενο "πίστευε και μη ερεύνα".

Το τι είναι Θεός δεν μπορεί να το αρθρώσει ανθρώπινη γλώσσα. Δεν περιγράφεται. Μπορεί να ονομαστούν κάποιες ενέργειες και ιδιότητες. Όχι όμως η φύση. Όπως επίσης και για την ψυχή. Μπορούμε να περιγράψουμε την ενέργεια της ψυχής, όχι όμως την ίδια την ψυχή στο βάθος της , πράγμα που μόνο Εκείνος το γνωρίζει.

Πώς να το κάνουμε. Το λογιστικό, η λογική του ανρώπου, είναι ένα μέρος της ψυχής. Δεν μπορεί να συλλάβει και να ερμηνεύσει τον Θεό τον ίδιο. Η ψυχή άλλωστε δεν είναι παρά μία πνοή του Θεού.

Λέει λοιπόν να πιστεύσεις το ότι είναι Πατήρ και Υιός σε ένα. Αν μπαίνεις στο λογισμό να το ερμηνεύσεις λογικά θα πέσεις σε πλάνη. Είτε αν σκέφτεσαι ότι είναι δύο, γιατί δεν είναι δύο. Είτε αν σκέφτεσαι ότι είναι ένα, γιατί δεν είναι ένα.

Αν θέλεις να κατανοήσεις καλύτερα τη Χριστιανική διδασκαλία σε όλο της το φάσμα καλύτερα να απευθυνθείς σε κάποιον αρμόδιο πνευματικό πατέρα που μπορεί να σε βοηθήσει. Δεν είναι ανάγκη να είσαι Χριστιανός Ορθόδοξος για να λάβεις μία κατήχηση.

 

Αυτός που γνωρίζει την ορθοδοξία: ή την αποδέχεται στη ζωή του και βαπτίζεται ή δεν την αποδέχεται και δεν βαπτίζεται.

Αν έχεις ήδη βαπτιστεί καλό θα ήταν να γνωρίσεις πρώτα τι απορρίπτεις, πρίν προχωρήσεις στην απόρριψη.

Αν γνωρίζεις καλά τι σημαίνει ορθοδοξία και την απορρίπτεις...τότε το πράγμα αλλάζει και δεν μπορεί κανένας να κάνει κάτι.

 

Αν αναφέρεσε προσωπικά σε μένα,ναι γνωρίζω καλά την ορθοδοξία και ναι συνειδητά δηλώνω άθρησκη κι όπως πολύ σωστά επισημαίνεις δε μπορεί κανείς να κάνει κάτι γι'αυτό.

Για το θέμα της βάπτισης τώρα διαφωνώ μαζί σου επειδή:

ειδικά στην ορθόδοξη εκκλησία αυτό που προτείνεις είναι αδύνατον.

Κανένα μωράκι δεν είναι σε θέση να γνωρίσει- κατανοήσει την ορθοδοξία ή όποια άλλη θρησκεία για να την αποδεχτεί στη συνέχεια και να βαπτιστεί συνηδειτά.

Εκτός κι αν αναφέρεσαι σε ενήλικες αλόθρησκους (συνήθως) που αποφασίζουνε να βαπτισθούν οπότε και θα συμφωνήσω μαζί σου απολύτως.

 

 

ΜΙΑ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΔΩΡΑ ΠΟΥ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ

Ρατσιστής δεν γεννιέσαι … γίνεσαι

Link to comment
Share on other sites

Θα ήθελα να παραθέσετε εάν είναι δυνατόν τις απόψεις μου που κατα τη γνώμη σας υποβιβάζουν το γυναικείο φύλο.

Μα ακριβώς αυτό ανέλυσα μερικά post πιο πάνω στο μήνυμα #42.

 

Δεν είμαι ο Πάπας για να ισχυρίζομαι ότι είμαι εκπρόσωπος του Θεού.

 

Διευκρινίζω ότι το "πίστευε και μη ερεύνα" προέρχεται από το Κοράνι και όχι από την Αγία Γραφή, μια που αναφέρεστε στο Σκεπτικισμό.

 

Εγώ προσωπικά δεν μίλησα για κανένα "πίστευε και μη ερεύνα" ούτε ανέφερα τη θρησκεία με κάποιον τρόπο, καθώς είμαι απόλυτα σίγουρη ότι οι απόψεις που εκφράσατε παραπάνω και οι οποίες με ενόχλησαν δεν αποτελούν επίσημες θέσεις της θρησκείας μας.

.....δε νομίζω τάκη....

Link to comment
Share on other sites

Η γυναίκα και ο άνδρας είναι κατασκευασμένοι διαφορετικά. Αυτό είναι αποδεδειγμένο επιστημονικά. Διαφορετικός τρόπος εγκεφαλικής λειτουργίας, διαφορετικές δυνατότητες μυικής ανάπτυξης, διαφορετικοί ρόλοι στην αναπαραγωγή.

Ώς αποτέλεσμα έχει αποδειχθεί από έρευνες επιστημόνων ότι ο άνδρας παίρνει πιο γρήγορα αποφάσεις, πράγμα που τον καθιστά εν δυνάμει καλύτερο οδηγό, εφόσον έχει την κατάλληλη παιδεία. Δεν τα περνά όλα από κόσκινο και είναι έτσι δραστήριος και αποτελεσματικός στη δουλειά χωρίς να επιφορτίζεται πολύ συναισθηματικά.

Αυτό όμως το προσόν του δεν τον καθιστά καλό νοικοκύρη, αφού το νοικοκυριό θέλει ενασχόληση με δουλειές που απαιτούν λεπτομέρεια όπως η τακτοποίηση, το καθημερινό μαγείρεμα, η συναισθηματική στήριξη των παιδιών που θέλει ιδιαίτερη ευαισθησία και ενασχόληση.

Η γυναίκα όμως σε αυτά μπορεί να γίνει σαϊνι όσο αμόρφωτη και αν είναι πολύ πιο εύκολα από τον άνδρα.

Μόνο και μόνο το μητρικό ένστικτο είναι ένα τεράστιο εφόδιο που έχει η γυναίκα , το οποίο την κάνει ευαίσθητη στα συναισθηματικά μηνύματα των παιδιών. Αυτό ενισχύεται από τη νευροφυσιολογία της, καθώς και από το θηλασμό.

 

Το φύλο είναι βιολογική διαφορά: όπως έχουμε καστανά ή γαλάζια μάτια , είμαστε άντρες ή γυναίκες. Το φύλο καθορίζεται από την γενετική μας κατασκευή. Το "φύλο" όμως (gender) είναι προπάντων μία πολιτισμική διάσταση. Όλοι οι γνωστοί πολιτισμοί δίνουν διαφορετικούς ρόλους στους άντρες και τις γυναίκες. Η ταυτότητα του φύλου αναφέρεται στην αίσθηση του εαυτού σαν άντρας ή γυναίκα.

Οι θεωρητικοί της κοινωνικής μάθησης κατανοούν το φύλο σαν προϊόν κοινωνικής εμπειρίας : τα αγόρια και τα κορίτσια πρέπει να μάθουν να φέρονται σαν αγόρια και κορίτσια.Επίσης πολλοί ψυχολόγοι της ίδιας κατεύθυνσης (Maccoby) πιστεύουν ότι οι κοινωνικές διαφορές που αφορούν τα δύο φύλα εμφανίζονται κατά τη διάρκεια της πρώτης και μέσης παιδικής ηλικίας σαν μία λειτουργία διαχωρισμένων με βάση το φύλο κοινωνικών μικροομάδων. Μόλις τα παιδιά αναγνωρίσουν το φύλο τους , αρχίζουν να έχουν έντονες προτιμήσεις σε συντρόφους του ίδιου φύλου για παιχνίδι.Προς την ίδια κατεύθυνση προσανατολίζεται και η φροϋδική θεωρία που υποστηρίζει ότι τα παιδιά συνειδητοποιούν το φύλο τους κατά την ηλικία των τριών ετών και ότι τα παιδιά παιρνούν ένα συγκεκριμένο αριθμό σταδίων μέχρι την ηλικία των έξι ετών.

[sIGPIC][/sIGPIC]

Link to comment
Share on other sites

Αν θέλετε, μπορείτε να μας εκθέσετε και το δικό σας "ιδεολογικό υπόβαθρο"; Εφόσον φυσικά εντοπίζεται κάπου εκτός από το άτομό σας.

 

Εφόσον ζητήθηκε να εκθέσουμε το δικό μας "ιδεολογικό υπόβαθρο" και με τέτοιο απαξιωτικό τρόπο θα ήθελα να πω και εγώ κάποια πράγματα για τον εαυτό μου (μια που όπως αναφέρεις παραπάνω εντοπίζεται μόνο στο ατομό μας). Αλήθεια πόσο ατομικιστική και εγωιστική είναι αυτή η αντίληψη;

Προσωπικά λοιπόν το υπόβαθρό μου δεν πηγάζει από τους κόλπους καμίας θρησκείας, παρά από την μελέτη και την γνώση των βασικών αρχών της ψυχολογίας και της κοινωνιολογίας. Είμαι άνθρωπος που πιστεύω ότι οι κοινωνίες αλλάζουν και πρέπει να αλλάζουν για να αποφεύγουμε τις παγίδες του βαλτώματος. Ιδεολογικά ακολουθώ την σκέψη των συμπεριφοριστών όπου πιστεύουν ότι οι άνθρωποι ενεργούν σύμφωνα με τις συνθήκες ή προαπαιτούμενες περιστάσεις του περιβάλλοντός τους. Η σχολή αυτή υποστηρίζει ότι αν αλλάξουν οι συνθήκες , μπορεί να αλλάξει και η συμπεριφορά. Γι' αυτό το λόγο οι άνθρωποι μπορούν να βελτιωθούν αλλαζοντας το περιβάλλον τους. Πιστεύω λοιπόν ότι τα πράγματα πρώτα από όλα ξεκινάνε από εμάς , από τις διαπροσωπικές σχέσεις που μας χαρακτηρίζουν ως ανθρώπινα όντα και είναι στο χέρι μας και μόνο αν κάτι εξελιχθεί καλά ή άσχημα. Πιστεύω στον παράγοντα τύχη ή ατυχία με τη μορφή όμως ενός φαινομένου που ονομάζεται έτσι γιατί ακόμη δεν έχουμε καταφέρει να το αποκωδικοποιήσουμε.Τέλος πιστεύω ότι οι άνθρωποι έχουν μία έμφυτη τάση προς την ανάπτυξη και τη διαρκή εξέλιξη, και πως όλοι οι άνθρωποι έχουν δυνατότητες με τις οποίες μπορούν να φτάσουν στην αυτοπραγμάτωση. Το πως χρησιμοποιεί ο καθένας τις δυνατότητές του αυτές είναι που κάνει τη διαφορά.

[sIGPIC][/sIGPIC]

Link to comment
Share on other sites

που πιστεύω ότι οι κοινωνίες αλλάζουν και πρέπει να αλλάζουν για να αποφεύγουμε τις παγίδες του βαλτώματος. Ιδεολογικά ακολουθώ την σκέψη των συμπεριφοριστών όπου πιστεύουν ότι οι άνθρωποι ενεργούν σύμφωνα με τις συνθήκες ή προαπαιτούμενες περιστάσεις του περιβάλλοντός τους. Η σχολή αυτή υποστηρίζει ότι αν αλλάξουν οι συνθήκες , μπορεί να αλλάξει και η συμπεριφορά. Γι' αυτό το λόγο οι άνθρωποι μπορούν να βελτιωθούν αλλαζοντας το περιβάλλον τους. Πιστεύω λοιπόν ότι τα πράγματα πρώτα από όλα ξεκινάνε από εμάς , από τις διαπροσωπικές σχέσεις που μας χαρακτηρίζουν ως ανθρώπινα όντα και είναι στο χέρι μας και μόνο αν κάτι εξελιχθεί καλά ή άσχημα. Τέλος πιστεύω ότι οι άνθρωποι έχουν μία έμφυτη τάση προς την ανάπτυξη και τη διαρκή εξέλιξη, και πως όλοι οι άνθρωποι έχουν δυνατότητες με τις οποίες μπορούν να φτάσουν στην αυτοπραγμάτωση. Το πως χρησιμοποιεί ο καθένας τις δυνατότητές του αυτές είναι που κάνει τη διαφορά.

Συμφωνώ απόλυτα με τα παραπάνω

Θα ήθελα να συμβάλω κι εγώ σ' αυτή την όμορφη συζήτηση.

 

Πραγματικά δεν πιστεύω πως μπορούμε να βαλουμε πλέον στην πραγματικότητα της τωρινής κοινωνίας ούτε ταμπέλες, ούτε καλούπια στην συμπεριφορά των ατόμων. Δεν πιστεύω πως οι δραστηριότητες της καθημερινότητας έχουν φύλο. Το να δουλεύουν και δυο γονείς μέσα και έξω από το σπίτι είναι αναγκαιότητα.

Για μένα δεν υπάρχουν γυναικείες και αντρικές δραστηριότητες. Ο καθένας κάνει ότι περνάει από το χέρι του για να διευκολυνθεί η ζωή της οικογένειας. Έχω βάψει το σπίτι μας και έχει σφουγγαρίσει ή αλλάξει άπειρες πάνες ο σύζυγος. Έχουμε πληρώσει και οι δυο λαγαριασμούς και αποφασίζουμε από κοινού την πορεία τη δικιά μας και των παιδιών μας. Βλέπουμε και οι δυο και αντικειμενικά και υποκειμενικά, γιατί απλούστατα δεν γίνεται αλλιώς. Αν δεν το κάνουμε αυτό κάποιος θα πιεστεί περισσότερο απ΄οτι αντέχει αργά ή γρήγορα. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν βλέπουμε τα πράγματα και από διαφορετικές οπτικές γωνίες, άλλωστε είμαστε 2 διαφορετικά μυαλά με διαφορετικές εμπειρίες. Εκεί είναι που ο συνδιασμός των 2 κάνουν το υποκειμενικό και το αντικειμενικό ένα.

74Qtp3.png2SeRp3.png
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...