Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Love Parents.org.gr? Tell a friend!

Δεπυ και μουσικη


μελινα2

Recommended Posts

καλημερα!Ο γιος μου εχει ΔΕΠΥ και αντιμετωπιζουμε κι εμεις τις γνωστες δυσκολιες με τη συμπεριφορα του , το σχολειο κλπ.Εχει παραλληλα μια εμφυτη κλιση προς τη μουσικη.Ξεκινησε πιανο απο την α δημοτικου και παρουσιασε σημαντικη προοδο.Ειναι 11 ετων ,εχει περασει ηδη στη μεση σχολη και στα ανωτερα θεωρητικα.Παραλληλα εχει κερδισει διακρησεις και βραβεια.Τωρα ομως αρχιζουν τα πραγματα να δυσκολευουν και να απογοητευεται.Θα ηθελα να ρωτησω ,μπορει ενα παιδι με Δεπυ να κανει σπουδες ανωτερου επιπεδου στη μουσικη ή η διαταρχη του θα το εμποδισει?

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


καλημερα!Ο γιος μου εχει ΔΕΠΥ και αντιμετωπιζουμε κι εμεις τις γνωστες δυσκολιες με τη συμπεριφορα του , το σχολειο κλπ.Εχει παραλληλα μια εμφυτη κλιση προς τη μουσικη.Ξεκινησε πιανο απο την α δημοτικου και παρουσιασε σημαντικη προοδο.Ειναι 11 ετων ,εχει περασει ηδη στη μεση σχολη και στα ανωτερα θεωρητικα.Παραλληλα εχει κερδισει διακρησεις και βραβεια.Τωρα ομως αρχιζουν τα πραγματα να δυσκολευουν και να απογοητευεται.Θα ηθελα να ρωτησω ,μπορει ενα παιδι με Δεπυ να κανει σπουδες ανωτερου επιπεδου στη μουσικη ή η διαταρχη του θα το εμποδισει?

 

Η απάντηση είναι απλή "εξαρτάται από το παιδί"....

 

Δεν μπορεί κανείς να σου πει με σιγουριά.

Για μένα παιδί με ΔΕΠΥ μπορεί να κάνει τα πάντα, αν δουλευτεί κατάλληλα, και να γίνει ένας ενήλικας ο οποίος πάλι θα έχει ΔΕΠΥ, αλλά θα προσπαθεί να την παρακάμψει (όπως ακριβώς και ένα παιδί).

 

Η ξαδέρφη μου είναι μεγάλο παράδειγμα και το λέω και στους γονείς που έρχονται στο ΚΕΔΔΥ και έχουν παιδιά με ΔΕΠΥ.

Πολύ βαριά ΔΕΠΥ, με διάγνωση από 5 ετών (στο εξωτερικό βρίσκεται, αν έχει κάποια σημασία). Δουλεύτηκε πολύ από την οικογένεια, το σχολείο και από συνεδριάσεις με παιδοψυχίατρο και με ισχυρή φαρμακευτική αγωγή.

Πλέον είναι 28 χρονών. Είναι δασκάλα, κάνει μεταπτυχιακό στην ειδική αγωγή, εργάζεται σε έναν δήμο της χώρας της ως επόπτρια σχολείων (κάτι σαν προϊσταμένη της δική μας σχολική επιτροπή) και βέβαια, ακόμα παίρνει φαρμακευτική αγωγή, γιατί δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς αυτή. Γνωρίζει πολύ καλά τι έχει από τότε που άρχισε να καταλαβαίνει τον εαυτό της και γιατί πρέπει να παίρνει τα φάρμακα της.

 

Τι θέλω να πω; Κατάφερε με πολλή δυσκολία όλα αυτά, αλλά σημασία έχει ότι τα κατάφερε! Έτσι μπορεί και το δικό σου παιδί!

Link to comment
Share on other sites

καλημέρα! είμαι μουσικοπαιδαγωγός και έχω εξειδικευτεί στην ειδική αγωγή.

Επίσης, η πεθερά μου είναι λογοθεραπεύτρια και δούλευε πάρα πολλά χρόνια με παιδιά με ειδικές ανάγκες. Η ίδια θεωρεί πως εχω κι εγώ ΔΕΠΥ. Πράγματι, πάντα στο σχολείο, όταν πήγαινε η μητέρα μου να ρωτήσει στο σχολείο, πάντα μα πάντα έπαιρνε την ίδια απάντηση: "είναι πανέξυπνη αλλά είναι αδύνατον να προσέξει έστω και για ένα λεπτό"

Θα σου μιλήσω λοιπόν τόσο εμπειρικά, όσο και σαν επαγγελματίας. Θεωρώ πως ναι, το παιδί σου έχει τη δυνατότητα να συνεχίσει τις μουσικές σπουδές του, απλά θα πρέπει να μπει σε αυστηρό πρόγραμμα, φάση ρουτίνας, το οποίο θα πρέπει να τηρείται αυστηρά, διαφορετικά θα αποσυντονίζεται......δηλαδή αυτές τις 2 ώρες έχουμε μελέτη και τίποτα δεν πρέπει να τη διακόψει. αυτό όσων αφορά τη μελέτη του.

Επίσης όταν μελετάει δε θα πρέπει τίποτα μα τίποτα να αποσπά την προσοχή του, δηλαδή: το δωμάτιο θα πρέπει να μην έχει ηλεκτρονικά, υπολογιστές περιοδικά, άσχετα βιβλία. Δε θα πρέπει να τον διακόψει κανένας την ώρα της μελέτης, ούτε για να τον ρωτήσετε πχ αν πεινάει, γιατί μετά το χασε το παιχνίδι.

Ακόμη, σημαντικό είναι να έχει ένα σχετικό κίνητρο γι αυτό που κάνει (επιβράβευση από εσας, συναυλία, ηχογράφηση κτλ)

Τέλος, θεωρώ πως θα ήταν καλό να ενημερωθεί και ο δάσκαλος για το χαρακτηριστικό του παιδιού σας, ώστε να προσπαθεί στο μάθημα να τον κρατα συγκεντρωμένο.

Αυτά προς το παρόν, θα επανέλθω αν έχω να προσθέσω κατι. Καλή πρόοδο στο παιδάκι σας!!

2t7wp3.png
 
Link to comment
Share on other sites

Σας ευχαριστω και τις δυο για τις απαντησεις σας.Ειναι πολυ ενθαρρυντικες.Πραγματικα μελετουμε μειωνοντας οσο γινεται τα εξωτερικα ερεθισματα ομως κανουμε συχνα διαλειμματα.Η προσοχη του διασπαται πολυ ευκολα.Στο πιανο ειναι συγκεντρωμενος ομως μαθαινει πολυ ευκολα και πολυ γρηγορα τα κομματια του και μετα δεν δινει σημασια στην παρτΙτουρα. Αυτο μεχρι τωρα θεωρουταν καλο,τωρα ομως που δυσκολεψαν ειναι μειονεκημα.Με ανησυχει το ειδικο αρμονιας.Πως θα δωσει για παρ. εξετασεις στην Ιστορια Μουσικης τη στιγμη που τα γραπτα του ειναι τραγικα?

Link to comment
Share on other sites

Θα πρέπει να βρείτε εναλλακτικούς τρόπους μελέτης όσων αφορά την ιστορία. Νομίζω ότι ότι είναι ένα πάρα πολύ δύσκολο μάθημα για τα παιδιά με δεπυ αφού προϋποθέτει αφοσίωση.

Τι προτείνω: Να κρατάει σημειώσεις σε αυτά που διαβάζει. Να έχει δηλαδή δίπλα του ένα φύλλο όπου θα γράφει το νόημα των όσων διαβάζει έτσι ώστε να μπει στη διαδικασία να τα επεξεργαστεί.

Επίσης ένα άλλο πολύ καλό σύστημα είναι μόλις τελειώνει το παιδί ένα κεφάλαιο, να το βάζουμε να απαντάει γραπτά σε ερωτήσεις τύπου τεστ. Αυτό βέβαια σημαίνει πως θα πρέπει να διαβάσετε κι εσείς το βιβλίο. Εάν είναι δύσκολο αυτό, μπορεί να το κάνει ο καθηγητής του ή το ίδιο το παιδί.

Για τη μελέτη να προσθέσω ότι είναι καλύτερα να αφιερώνει σ αυτήν έως δύο ώρες (παραπάνω θα είναι δύσκολο γι αυτόν)

2t7wp3.png
 
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Δυστηχως εχει δυσκολιες και στην γραφη και στην αναγνωση.Για να μαθει καποιο θεωρητικο μαθημα,χωριζουμε παραγραφους,βγαζουμε σχεδιαγραμμα κλπ.Αυτο γινεται παντου.Οπως καταλαβαινεις ολη αυτη η δουλεια γινεται με τη βοηθεια μου.Οταν ομως ερχεται η ωρα να γραψει ενα τεστ χανεται.Το τελευταιο τεστ στο ωδειο το εδωσε προφορικα.Η δασκαλα του μας ειπε πως ειναι καθε φορα διαβασμενος και ειναι κριμα να χανει βαθμους απο τα γραπτα.Τα πηγε πολυ καλα.Αυτο βεβαια δεν μπορει να γινει στις τελικες εξετασεις.Τρεμω και στη σκεψη οτι του χρονου θα παει στο γυμνασιο.Γι αυτο δινω τοση βαση συη μουσικη την οποια υπεραγαπα,ειναι καλος και του τονωνει την αυτοπεποιθηση.

Link to comment
Share on other sites

Κάποιες από τις περιπτώσεις ΔΕΠΥ τα καταφέρνουν στο γραπτό κομμάτι και κάποιες άλλες όχι. Το παιδί με ΔΕΠΥ μπορεί πλέον να επιλέξει αν θα εξεταστει προφορικά ή γραπτά. Από τη στιγμή που υπάρχει δυσκολία στο γραπτό κομμάτι, προτείνετε στον καθηγητή να βγάζει τις 2-3 ερωτήσεις του κάθε μαθήματος και εξετάστε τον το προφορικά.

Θεωρώ ότι γενικά θα ήταν καλύτερο το παιδί σας να δώσει περισσότερη βάση στο όργανο απ ότι στη θεωρία.

Και να μην τα καταφέρνει, προτρέψτε τον να συνεχίζει να προσπαθεί , γιατί η συνεχής ενασχόληση με κάτι το βοηθάει όσων αφορά τη ΔΕΠΥ πολύ.

2t7wp3.png
 
Link to comment
Share on other sites

Και εγώ μουσικοπιαδαγωγός είμαι και θα σου έλεγα ότι το παιδί είναι πάρα πολύ μικρό για το ειδικό αρμονίας. Φυσικά και θα δυσκολευτεί και φυσικά θα απογοητευθεί. Σχετικά με τον προβληματισμό σου για την Ιστορία, θα σου έλεγα να επικοινωνήσεις όταν έρθει η ώρα με τον δάσκαλο και να βρείτε από κοινού ένα μοντέλο εξέτασεις που θα σας βολεύει. Οι εξετάσεις αυτές γίνονται μέσα στο ωδείο, δεν παρίσταται ξένος αξιολογητής οπότε όλα μπορούν να γίνουν. Το πιο σημαντικό είναι να συνεχίσει την μελέτη του και τα ανώτερα θεωρητικά θα τα καταφέρει. Η άποψή μου όμως - ξαναλέω - είναι ότι είναι μικρός για το ειδικό. Καλή τύχη σε ότι αποφασίσετε και συγχαρητήρια που ώθησες το παιδί προς τη μουσική. Πολλοί σπουδαστές έχου ΔΕΠΥ και για τα καταφέρνουν περίφημα.

Link to comment
Share on other sites

Σας ευχαριστω πολυ και τις δυο.Το ξερω οτι ειναι μικρος για το ειδικο της αρμονιας.Βλεπω και οτι τα αλλα παιδια ειναι μεγαλυτερα.Ομως απο το ωδειο επεμεναν οτι ειναι ετοιμος και οτι θα τα καταφερει.Δεν ξερω αν εκανα καλα που τους ακουσα.Ειναι παντος αξιολογοι ανθρωποι και θα μας βοηθησουν. Μπορει να εξεταζεται προφορικα αν το επιθυμει? Πιστευα οτι αυτο συμβαινει μονο με τη δυσλεξια.Εχει αυτη τη δυνατοτητα και στο σχολειο?

Link to comment
Share on other sites

Στη δυσλεξία εξετάζεται μόνο προφορικά το παιδί γιατί έχει προβλήματα φωνολογικής φύσεως. Στην περίπτωση της ΔΕΠΥ υπάρχει δυνατότητα επιλογής. Είναι σχετικά καινούργιος νόμος (2008 νομίζω βγήκε). Εφ όσων ισχύει στον δημόσιο φορέα (σχολείο) θα πρέπει εφαρμόζεται και στο ωδείο.

Ψάξτε το, και φυσικά πάρτε και τη γραπτή βεβαίωσή σας από το ΚΕΔΥΥ που θα ορίζει τον τρόπο εξέτασης.

2t7wp3.png
 
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Στη δυσλεξία εξετάζεται μόνο προφορικά το παιδί γιατί έχει προβλήματα φωνολογικής φύσεως. Στην περίπτωση της ΔΕΠΥ υπάρχει δυνατότητα επιλογής. Είναι σχετικά καινούργιος νόμος (2008 νομίζω βγήκε). Εφ όσων ισχύει στον δημόσιο φορέα (σχολείο) θα πρέπει εφαρμόζεται και στο ωδείο.

Ψάξτε το, και φυσικά πάρτε και τη γραπτή βεβαίωσή σας από το ΚΕΔΥΥ που θα ορίζει τον τρόπο εξέτασης.

ν

 

Στη ΔΕΠΥ δεν εξετάζονται προφορικά. Προφορικά εξετάζονται οι δυσλεξία, δυσγραφια, δυσαριθμησια, δυσαναγνωσια, ο αυτισμός, και οι συναισθηματικές δυσκολίες που πρτοκυπτουν απο κακοποίηση η γονεϊκή παραμέληση που βεβαιώνεται απο εισαγγελέα.

 

 

Νομός 3699/2008

Link to comment
Share on other sites

Η εξειδίξευση [που έκανα πραγματοποιήθηκε πέρυσι 1/2013 με 7/2013. Δε θα υποστήριζα κάτι αν δε μου το έλεγαν με σιγουριά άνθρωποι που είναι καθηγητές πανεπστημίου στον τομέα της ειδικής αγωγής.

Εν πάσει περιπτώση, μπορεί η ενδιαφερόμενη να ζητήσει πληροφορίες από τον αρμόδιο φορέα για να δει εάν τελικά εφαρμόζεται ή όχι η συγκεκριμένη ρύθμιση.

Μπορώ επίσης να σας δώσω με π.μ. τα στοιχεία επικοινωνίας των καθηγητών που μας ενημέρωσαν σχετικά.

 

Οπως και να χει απ ότι διαβάζω το παιδί έχει ουτως ή άλλως προβλήματα δυσγραφίας και δυσαναγνωσίας.

 

Edit: τώρα που το σκέφτομαι, ακριβως εκεί αναφερονταν όταν μας ενημέρωναν γι αυτό. Οτι πολυ συχνα η ΔΕΠΥ συνυπάρχει με τα παραπάνω προβλήματα. Οπως στην περίπτωση που συζητάμε.

2t7wp3.png
 
Link to comment
Share on other sites

Η εξειδίξευση [που έκανα πραγματοποιήθηκε πέρυσι 1/2013 με 7/2013. Δε θα υποστήριζα κάτι αν δε μου το έλεγαν με σιγουριά άνθρωποι που είναι καθηγητές πανεπστημίου στον τομέα της ειδικής αγωγής.

Εν πάσει περιπτώση, μπορεί η ενδιαφερόμενη να ζητήσει πληροφορίες από τον αρμόδιο φορέα για να δει εάν τελικά εφαρμόζεται ή όχι η συγκεκριμένη ρύθμιση.

Μπορώ επίσης να σας δώσω με π.μ. τα στοιχεία επικοινωνίας των καθηγητών που μας ενημέρωσαν σχετικά.

 

Οπως και να χει απ ότι διαβάζω το παιδί έχει ουτως ή άλλως προβλήματα δυσγραφίας και δυσαναγνωσίας.

 

Edit: τώρα που το σκέφτομαι, ακριβως εκεί αναφερονταν όταν μας ενημέρωναν γι αυτό. Οτι πολυ συχνα η ΔΕΠΥ συνυπάρχει με τα παραπάνω προβλήματα. Οπως στην περίπτωση που συζητάμε.

 

 

Εργάζομαι σε ΚΕΔΔΥ και είναι η δουλειά μου να ξέρω τους νόμους.

 

Άλλο αν η ΔΕΠΥ συνυπάρχει με κάτι άλλο....

Link to comment
Share on other sites

Η γνωματευση που εχω απο το ΚΕΔΔΥ δεν αναφερει κατι για προφορικη εξεταση.Δεν ξερω αν αλλαζει κατι στο γυμνασιο.Αυτο που συστηνουν προς τους δασκαλους ειναι "να του δινεται περισσοτερος χρονος και διαρκης καθοδηγηση ωστε να ολοκληρωνει τις εργασιες του " και "επιεικης αξιολογηση των σχολικων δοκιμασιων".Το χαρτι του ΚΕΔΔΥ παντος δεν εχει καμια σημασια για τα ωδεια ,τα οποια υπαγονται στο υπουργειο Πολιτισμου .Ακομη και δυσλεξια να εχει ενας σπουδαστης ,θα εξεταστει κανονικα. Αν αλλαξε κατι προσφατα δεν το γνωριζω.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

μου φαίνεται πολύ παράξενο αυτό που λες για τα ωδεία. Εγώ διδάσκω σε δευτεροβάμια σχολεία, ιεκ και επάς. Διδάσκω μουσικό όργανο, μουσικά σύνολα, μουσικοκινητική, μουσική αγωγή. Σε όλα αυτά, αν κάποιο παιδί μου πει ότι έχει δυσλεξία, το εξετάζω προφορικά. Ακόμη και στο όργανο (αποφεύγουμε την παρτιτούρα).

Τα μαθήματα δηλαδή που κάνω είναι και πρακτικής και θεωρητικής φύσης, και κάποια από αυτά είναι ολόιδια με αυτά που διδάσκονται στα ωδεία...είναι πολύ περίεργο που ισχύουν άλλα μέτρα και σταθμα στο μεν και το δε...

2t7wp3.png
 
Link to comment
Share on other sites

Δυστηχως ετσι ειναι.Το εχω ψαξει.Τα ωδεια δεν υπαγονται στο υπουργειο Παιδειας και λειτουργουν βαση ενος ...βασιλικου διαταγματος και τιποτε δεν εχει αλλαξει απο τοτε στη νομοθεσια που διεπει τα ωδεια.Βεβαια οι καθηγητριες παντα δινουν περισσοτερο χρονο στο παιδι και πολλες φορες του γραφουν εκεινες τους κανονες που πρεπει να αντιγραψει απο τον πινακα.Εχω βρει πολυ περισσοτερη ανθρωπια και κατανοηση στους καθηγητες του ωδειου απ οτι σε καποιους δασκαλους του δημοσιου σχολειου.Με τις παρτιτουρες παραδοξως δεν ειχε ποτε προβλημα.Διαβαζει νοτες απο την α δημοτικου και στο σολφεζ πεταει.

Link to comment
Share on other sites

Η γνωματευση που εχω απο το ΚΕΔΔΥ δεν αναφερει κατι για προφορικη εξεταση.Δεν ξερω αν αλλαζει κατι στο γυμνασιο.Αυτο που συστηνουν προς τους δασκαλους ειναι "να του δινεται περισσοτερος χρονος και διαρκης καθοδηγηση ωστε να ολοκληρωνει τις εργασιες του " και "επιεικης αξιολογηση των σχολικων δοκιμασιων".Το χαρτι του ΚΕΔΔΥ παντος δεν εχει καμια σημασια για τα ωδεια ,τα οποια υπαγονται στο υπουργειο Πολιτισμου .Ακομη και δυσλεξια να εχει ενας σπουδαστης ,θα εξεταστει κανονικα. Αν αλλαξε κατι προσφατα δεν το γνωριζω.

 

 

Η γνωμάτευση αναφέρει μόνο ΔΕΠΥ ή αναφ'ερει και κάτι άλλο;

 

Αν υπάρχει μόνο ΔΕΠΥ δεν υπάρχει προφορική εξέταση παρά μόνο διακριτική επιείκεια, η οποία όμως δεν μπορεί να ισχύσει σε επίσημε εξετάσεις, παρά μόνο σε ενδοσχολικές.

 

Δε νομίζω ότι τα ωδεία εξαιρούνται από της "ειδική" εξέταση των μαθητών. Και το λέω αυτό βασιζόμενη στο ότι οι προφορικές εξετάσεις με γνωμάτευση ΚΕΔΔΥ ισχύουν και στις εξετάσεις ξένων γλωσσών, που και αυτές δεν υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας.

Link to comment
Share on other sites

Στη γνωματευση αναφερουν ΔΕΠΥ και γραφοαναγνωστικες δυσκολιες.Παρουσιαζει δυσκολια στο χωρογραφικο προσανατολισμο και γραφοκινητικο συντονισμο.Αυτο θεωρειται δυσγραφια?Εχω μπερδευτει πραγματικα.

Link to comment
Share on other sites

Στη γνωματευση αναφερουν ΔΕΠΥ και γραφοαναγνωστικες δυσκολιες.Παρουσιαζει δυσκολια στο χωρογραφικο προσανατολισμο και γραφοκινητικο συντονισμο.Αυτο θεωρειται δυσγραφια?Εχω μπερδευτει πραγματικα.

 

όχι.

 

Αν ήταν δυσγραφία θα αναφερόταν ξεκάθαρα ο όρος.

 

Η δυσγραφία είναι νευρολογική διαταραχή και η διάγνωση γίνεται από παιδο-νευρολόγο.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Κακώς ανησυχείς. Το ωδείο είναι μια ιδιωτική επιχείρηση που νοιάζεται να πάρει τα λεφτά της. Το παιδί σου θα πάρει το πτυχίο της Αρμονίας χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Θα το βοηθήσουν, θα το καλύψουν, θα εξηγήσουν πριν μπει στην τάξη για την τελική του εξέταση τον υπεύθυνο του Υπουργείου που αυτοί επέλεξαν να είναι παρών - και άρα φιλικά προσκείμενος προς το ωδείο - και το παιδί θα πάρει μια χαρά το πτυχίο του. Αυτή τη δουλειά κάνω και πολλά πολλά χρόνια μάλιστα. Ξαναλέω όμως, είναι πολύ μικρός για το ειδικό. Εγώ το παιδί μου δεν θα το έστελνα τόσο μικρό στο ειδικό αρμονίας.

Καλή επιτυχία να έχει το παιδί φυσικά και όλα να του έρθουν βολικά.

Φιλικά πάντα!

Link to comment
Share on other sites

Klelia σ ευχαριστω για την απαντηση.Δηλαδη οσοι πανε στα ιδιωτικα ωδεια παιρνουν πτυχειο,ειτε το αξιζουν ειτε οχι?Ξερω οτι ειναι μικρος.Τι μπορω να κανω?Να τον στματησω και να παει αργοτερα?Δεν θα ξεχασει και αυτα που ξερει?Βεβαια αυτο που μας ενδιαφερει ειναι το πιανο και οχι τα θεωρητικα.Δεν ειμαι μουσικος ,αλλα μου ειπαν οτι δεν μπορει να προχωρησει χωρις την αρμονια.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...