Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Love Parents.org.gr? Tell a friend!

Τί προσέχουμε ψάχνοντας για ΒΡΕΦΙΚΟ σταθμό


Recommended Posts

Ξεκινάω το ψάξιμο για βρεφικό σταθμό για το μωρό μας που θα είναι το Σεπτέμβρη 13 μηνών. Διαβάζοντας, λοιπόν, τις συζητήσεις που έχουν γίνει βλέπω ότι ακόμη κι όταν η συζήτηση ξεκινάει για τα βρέφη και τις ανάγκες τους, στην πορεία περνάει στα νήπια. Ίσως δεν το έψαξα πολύ αλλά δεν έχω βρει κάπου αναφορά στο τί πρέπει να ελέγχεις όταν ψάχνεις σταθμό για ένα βρέφος.

 

Οπότε έχω πολλά ερωτήματα μετά από όσα είδα και σας παρακαλώ αν ξέρετε να με διαφωτίσετε

 

Δηλαδή είδα ότι δεν είχαν σχεδόν καθόλου παιχνιδάκια στην αίθουσα των βρεφών. Είδα ένα, άντε να'χε και κανα δυο άλλα. Αυτό είναι καλό, αδιάφορο, κακό, τί;

 

Επίσης, σε ένα σταθμό που είδα, το μωρό θα το αλλάξουν τάξη στα μέσα της χρονιάς. Κάποια βρέφη θα αλλάξουν μαζί του, οπότε θα υπάρχει κάποια συνέχεια, αλλά η τάξη και η δασκάλα θα αλλάξουν. Αυτό είναι εξίσου αρνητικό όσο αυτά που αναφέρθηκαν για τα μεγαλύτερα παιδάκια; Μήπως δηλαδή δεν πειράζει το βρεφάκι να αλλάξει περιβάλλον;

 

Διαβάζω όσες λέτε για τις δραστηριότητες, για κολύμπι, για αθλήματα και καλλιτεχνικές δραστηριότητες και ξέρω ότι αυτά δεν ισχύουν για το δικό μου. Αλλά τί ισχύει; Τί κάνουνε όλη μέρα τα μωράκια; Τί να ρωτήσω αν κάνουνε;;

 

Ευχαριστώ

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


Εμένα πάντως που είναι 7 μηνών της έχω πάει τα δικά της παιχνίδια γιατί τα βάζει όλα στο στόμα της οπότε παρόλο που έχει κάποια κοινά προτιμώ τα δικά της. Επίσης έχουμε βάλει στην κούνια της ένα γυμναστήριο και ασχολείται με αυτό. Κατά τα άλλα την βάζουν στο ρηλαξ και χαζεύει τα άλλα παιδάκια που περπατάνε ή μπουσουλάνε. Από ότι έχω δει έχουν κι ένα τραπεζάκι με καρεκλίτσες και 2 πάρκα...Αυταααα

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για την απάντηση nikol76. :D

Για το θέμα της αλλαγής τάξης στη μέση της χρονιάς ξέρεις κάτι; Εσένα θα της αλλάξουνε τάξη όταν γίνει 1,5;

 

Μωρέ, εμένα ο δικός μου δεν κάθεται καθόλου στο ριλάξ, δεν έκατσε ποτέ. Και τα παιχνίδια του τα βαριέται. Όλη την ώρα τριγυρνάει, ανοίγει συρτάρια, ντουλάπια, παίζει με τα τάπερ, τις κουτάλες, συνέχεια. Και όταν βαρεθεί γκρινιάζει. Δε μπορώ να φανταστώ τί θα γίνει αν είναι σε ένα μέρος χωρίς συρτάρια με πράγματα μέσα. Γι αυτό αναρωτιέμαι πώς είναι δυνατόν να μην υπάρχουν παιχνιδάκια και μάλιστα πολλά. Αλλά ίσως κάνω λάθος, αχ δεν ξέρω τίποτα :cry:

Link to comment
Share on other sites

Καλημερα :D

Φυσικα και πρεπει ο παιδικος σταθμος να εχει παιχνιδια για ολες τις ηλικιες που φυλοξενει!

Για την ηλικια του παιδιου σου (13 μηνων)υπαρχουν παρα πολλα.

Βιβλια με χοντδρες σελιδες και εντονα χρωματα,βιβλια με διαφορετικα υλικα(πετσετα,καθρεπτης,τσοχα,κ.α.)και ηχους.Παιδικα μουσικα οργανα,Μεγαλα τουβλακια,Μεγαλα πλαστικα ελαφρια αυτοκινητακια χωρις μικρα κομματακια.Σβουρες,Τραπεζακια δραστηριοτητων,Ζωακια με ηχους,Μπαλες,σφουγγαρια σε διαφορα σχηματα και χρωματα για κατασκευες,κ.α. ακομα παιχνιδια εξωτερικου χωρου οπως κουνιες για μωρα,αμμος,κουβαδακια και τα σχετικα,σπιτακια,κ.α.

Η γνωμη μου ειναι,να ρωτησεις την δασκαλα για το προγραμμα της ημερας.

Να ρωτησεις αν θα αλλαξει τμημα το παιδι σου και γιατι(ισως ειναι απο τα πιο μεγαλα στο τμημα)και αν αλλαξει δες για πιο λογο δεν ξεκιναει στο δευτερο τμημα απο την αρχη.Δεν νομιζω πως ειναι καλο να αλλαξει τμημα στην μεση της χρονιας και να ξαναπερασει προσαρμογη.

Ακομα, ποσο καθαρος ειναι ο χωρος,υπαρχει παιδιατρος και καθε ποτε γινεται η επισκεψη του?Ποσα παιδακια εχει το τμημα και ποσες δασκαλες?Το σχολικο σε τι κατασταση ειναι?εχει ειδικο καθισμα για την ηλικια του?

Το διαιτολογιο τι τροφες περιλαμβανει?Υπαρχει καλοριφερ και κλιματισμος στον χωρο?Ο εξωτερικος χωρος του ειναι περιφραγμενος και η πορτα κλειδωμενη?Πως γινεται η προσαρμογη?Υπαρχει δυνατοτητα επισκεψης σου στον χωρο οποιαδηποτε ημερα και ωρα?Υπαρχει δυνατοτητα συναντησης με τη δασκαλα και καθε ποτε?

Αυτες ειναι καποιες ερωτησεις που πριν παει το παιδακι σου στον παιδικο σταθμο θα βοηθουσε να εχεις βρει την απαντηση τους.

Ελπιζω να βοηθησα καπως :D

Link to comment
Share on other sites

Με βοήθησες πάρα πολύ, ευχαριστώωωωω

 

Αλλά αυτή είναι η απορία μου, πώς γίνεται να μην έχουν παιχνιδάκια; (έχουν μόνο στον κήπο, στην αίθουσα ήταν τα λίγα)

Τα παιδάκια δε δυσανασχετούν; Δεν εκνευρίζονται; Προκειμένου να έχεις νευρικά παιδάκια είναι καλύτερα να τους έχεις πολλά παιχνίδια για να απασχολούνται. Οπότε σκέφτηκα μήπως υπάρχει κάποια παιδαγωγική φιλοσοφία πίσω απ'αυτή την επιλογή (χλωμό). Τέλος πάντων...

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Σε κάθε περίπτωση μπορείς να πας τα δικά σου παιχνίδια για τα οποία θα μπορείς να ελέγχεις και την καθαριότητά τους. Για την αλλαγή της τάξης δεν έχω ρωτήσει να σου πω την αλήθεια :oops: και θα ρωτήσω. Επίσης να σου πω ότι στον παιδικό είναι πολύ διαφορετικά από το σπίτι σου με την έννοια ότι επειδή υπάρχουν και άλλα μωρά δεν βαριούνται. Εμένα η μικρή κοιμάται μόνο 1 ώρα κι ας ξυπνάει από τις 7 γιατί κάθεται και χαζεύει τα άλλα πιτσιρίκια που μπουσουλάνε - περπατάνε

Link to comment
Share on other sites

καταρχάς θα πρέπει να διαλέξεις εναν σταθμό που να έχει τμήμα με βρέφη. Φανταζομαι ότι δεν είναι δυνατόν να έχει ενα μωρό 10 μηνών πχ με ενα παιδακι 5 χρονών. Εμείς για παράδειγμα εκεί που πάμε ολα είναι μέχρι 2-5 χρονών και δεν έχουν κόψει τις πάνες.

 

Εγω την πήγα 16 μηνων- είναι ξετρελλαμένη. Τώρα τι κάνουν όλη μέρα. Καταρχάς θα φάνε. Από μια ηλικία και μετα τα βάζουν στα τραπεζάκια και τα δείχνουν πως να φάνε μόνα τους. Τα μικρότερα στα καρεκλάκια και τα ταιζουν οι δασκάλες. Ολη αυτή η διαδιακασία είναι μιας ώρας περίπου. αλλη μια για το μεσημεριανό. στο ενδιαμεσο μαθαίνουν τραγούδια- τραγουδάνε και χορεύουν, παίζουν ομαδικά παιχνίδια ή ακόμα και ατομικά, ζωγραφίζουν, κάνουν χειροτεχνίες (οι δασκάλες τα κάνουν απλώς συμμετέχουν) διαβάζουν παραμύθια... Πάντως ο δικός μας παιδικός είναι γεμάτος από παιχνίδια για την ηλικία τους και μόνο. Στην μέση της χρονιάς δεν αλλάζουν κανένα παιδάκι ακόμα και αν κόψει τις πάνες. θα τελειώσει η χρονια σε αυτό το τμήμα.

.png
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ πολύ evoulita, αλλά αυτά που περιγράφεις είναι για κάπως μεγαλύτερα παιδάκια. Γιατί φαντάζομαι ότι το 2χρονο παιδάκι θα τραγουδίσει, θα χορέψει, θα ακούσει παραμυθάκι, θα συμμετέχει σε χειροτεχνίες, θα κάτσει στο καρεκλάκι κλπ. Αλλά το 10 ή 13 μηνών;

 

Φοβάμαι το εξής: ότι τα βάζουν το καθένα στο πάρκο του με τα παιχνίδια του και τα αφήνουν εκεί, γι αυτό και δεν είδα παιχνίδια όταν είδα την αίθουσα, γιατί ήταν όλα τα παιχνίδια στα πάρκα.

 

Και όταν πρωτοπήγαμε στο σταθμό είμασταν σε ένα χώρο και μετά μας πήγαν στο βρεφικό τμήμα. Στο ενδιάμεσο μπορεί να ειδοποίησαν τους δίπλα να βγάλουν τα μωρά απ'τα πάρκα. Είμαι πολύ καχύποπτη.

 

Επίσης, του δικού μου θα του αλλάξουν τμήμα στους 18 μήνες, στη μέση της χρονιάς. Μου είπαν ότι έτσι πρέπει γιατί θα το έχει κι ο ίδιος ανάγκη. Δεν ξέρω αν είναι έτσι.

Link to comment
Share on other sites

Εξαρτάται τι ώρα πήγες. Γιατί προς το τέλος της ημέρας, όταν αρχίσουν και φεύγουν με τα σχολικα, τα μαζεύουν τα παιχνίδια για να καθαριστεί η αίθουσα και να είναι έτοιμη την άλλη μέρα. Παρεπιπτόντως το φαγητό δίνεται στην τραπεζαρία και όχι στις αίθουσες με εξαίρεση τα βρεφικά τμήματα όπως αυτό για το οποίο ενδιαφέρεσαι στα οποία το τάισμα γίνεται στην ίδια αίθθουσα. Πάνντως η αλλαγή στους 18 μήνες μου φαίνεται λογική γιατί φαντάσου το παιδί σου να είναι 2 ετών και να είναι στην ίδια αίθουσα με τα πολύ μωρά (5 μηνών). Σίγουρα οι δραστηριότητες είναι πολύ περισσότερες στα πιο μεγάλα

Link to comment
Share on other sites

Πήγα πρωί πριν το γραφείο, 9 παρά. Λες να μην είχαν βγάλει ακόμη τα παιχνίδια; Αλλά γιατί; Τέλος πάντων, κανονικά πρέπει να ρωτήσω τους ίδιους, απλώς θέλω να ερευνήσω και τις δικές σας εμπειρίες γιατί σας έχω περισσότερη εμπιστοσύνη, αυτοί σίγουρα κάτι θα βρουν να μου πουν.

 

Συμφωνώ απόλυτα με αυτό που λες για την ηλικία, πρέπει να είναι με παιδιά της ηλικίας του. Αλλά στη μέση της χρονιάς αλλαγή τάξης;

 

Σε άλλο τόπικ είχα διαβάσει πολύ σοβαρές επιφυλάξεις σχετικά με τέτοιες αλλαγές, επιφυλάξεις που με έπεισαν. Και αναρωτιέμαι αν το πρόβλημα της αλλαγής ισχύει μόνο για μεγαλύτερα παιδάκια, ίσως για τόσο μικρά να μην είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα (δεδομένου του ότι θα έχουν και πρώην "συμμαθητές" μαζί τους στο νέο τμήμα με τη νέα δασκάλα).Βέβαια τη θεωρώ εξαιρετικά απίθανη την περίπτωση να μην έχουν πρόβλημα αλλαγής τα μωρά 18 μηνών, αλλά μου άρεσε αυτός ο σταθμός και θα ήθελα να εξαλείψω τους ενδοιασμούς μου για να τον επιλέξω.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

τα λίγο πιο μικρά έχουν τα παρκάκια τους με πολλα πολλα παιχνίδια. αλλα και μόλις περπατήσουν συμμετέχουν και αυτα με τα λιγο πιο μεγάλα και ξετρελλαίνονται. Σίγουρα δεν θα κάνουν χειροτεχνίες (ούτε τα 2χρονα κάνουν) αλλα συμμετέχουν και τους αρέσουν. Σίγουρα τα 2 χρόνα θα πρέπει να είναι με την ηλικιά τους παιδιά αλλα και μέσα στην χρονιά δεν νομίζω να είναι και τόσο καλό να αλλάξουν.Πιστεύω ότι θα είναι καλύτερα να είναι με μικρότερα που γνωρίζονται κιόλας! εκτός του ότι οι δασκάλες φροντίζουν τα μικρά να κάνουν δραστηριοτητες με τα μικρά και για μικρά φυσικά. και τα λίγο μεγαλύτερα τα ανάλογα. Οι περισσότεροι σταθμοί πάντως σαν σήμα για αλλαγή τμήματος είναι οι πάνες. Αν δεν κόψουν τις πάνες δεν τα πάνε ευκολα σε τμήμα με μεγαλύτερα.

.png
Link to comment
Share on other sites

Οι περισσότεροι σταθμοί πάντως σαν σήμα για αλλαγή τμήματος είναι οι πάνες. Αν δεν κόψουν τις πάνες δεν τα πάνε ευκολα σε τμήμα με μεγαλύτερα.

 

και είναι πολύ κριμα αυτό! δεν ειναι καθόλου παιδαγωγικά σωστό αυτό το κριτήριο, ειναι σαν να τιμωρείς το παιδί επειδή ακομα τα κανει στην πάνα του!. :?

 

ακομα και τα 18 μηνών και 2 χρονα μπορουν να κανουν δημιουργικές δραστηριότητες, να μαθουν να ζωγραφίζουν με πινέλο (όπως νά ναι ) κτλ. να παίξουν με πηλό, πάντα με καθοδήγηση κ χωρις κανενα επιθυμητό στοχο εικαστικο. με αυτό το τρόπο εξασκούν την λεπτή κινητικότητα, την αφη, την ικανότητα στην συγκέντρωση και χίλια άλλα. Βασικό είναι να εχουν απλώς μαθει να μην βαζουν πια ολα στο στόμα τους δηλαδή τα χρώματα, κατι που ένα 70% των παιδιών σε αυτή την ηλικία ήδη το έχει μάθει.

 

 

όσον αφορά την αλλαγή τάξης σε παιδάκι 18 μηνών,

 

σε τί τάξη θα μπεί οταν αλλαξει τάξη?

αυτό ειναι το σημαντικό.

 

πόσο μεγαλύτερα θα είναι τα παιδιά εκεί?

 

σίγουρα εχει μεγάλη σημασία οι δραστηριότητες που γίνονται να είναι ανάλογα με την ηλικία.

 

για την αλλαγή τάξης πιστεύω οτι αυτό ειναι το πιο σημαντικό. δηλαδή να εχει καποιο νόημα. Αν δεν εχει νόημα, και γινεται απλώς για διευκολυνση του παιδικού, φυσικά δεν ειναι καλό.

 

πιστεύω ότι αν χειριστεί καλά απο τις δασκάλες και απο σένα, (με ηρεμία και προετοιμασία, με ραντεβού για παιχνίδι με τους νέους φίλους, τα απογεύματα όλα μπορουν να πάνε πολύ καλά.

 

Είναι μια αλλαγή, αλλά δεν ειναι η αλλαγή που είναι για ένα παιδί μεγαλύτερο το οποιο εχει δεθεί συναισθηματικά και πνευματικά, με τα άλλα παιδιά και γνωρίζει ότι κανένα παιδί δεν ειναι ίδιο.

 

σε ηλικία 18 μηνών δεν εχουν ακόμα αυτή την αντίληψη, τοσο ξεκάθαρα, οποτε ειναι και πιο ευκολο να συμπαθήσουν με την πρώτη στιγμή το οποιοδήποτε παιδάκι, αν αυτό τους φερθεί πολύ καλά.

 

απο την εμπειρία μου των 8 χρονων οικογενειακής δημιουργικής απασχόλησης, στις πρώτες φορές που συναντιιούνται παρέα παιδιά 18 μηνών, παίζουν πολύ πιο χαλαρά και ευχάριστα μεταξύ τους απο ότι πιο μεγάλα παιδιά πχ 2 -3 ετών τα οποία εχουν περισσότερη αντίληψη για τα ατομα και τον χώρο άρα εχουν και περισσότερους φόβους για όλα αυτά, και φέρονται αρκετά περισσότερο διστακτικά ... απο ότι τα μικρότερα των 18 μηνών τα οποία αμέσως με χαμόγελο και όρεξη παίζουν μεταξύ τους και κοιτούν το ένα το άλλο (ακομα και με μικροτσακωμούς).

 

αυτό με κάνει να συμπαιρένω οτι πολύ πιο εύκολο θα είναι να αλλάξει ένα παιδάκι τάξη σε μικρή ηλικία παρά να μεινει στην ιδια τάξη και να αλλάξει τάξη αργότερα όταν φτάσει τα δυομισυ.

 

για τα παιχνίδια στα πάρκα,

εγώ θα έλεγα να πας μια μέρα ενδιάμεσα δηλ 12 μεσημερι (προφασίσου καποια δικαιολογία) για να δεις τι κανουν με τα πάρκα και τα παιχνίδια, μαλλον μονο αυτό θα με επειθε εμένα προσωπικα για να εχω το μυαλό μου ήσυχο.

 

το ότι στην αρχή και στο τέλος της ημέρας τα παιχνίδια είναι ακόμα στη θέση τους δεν λεει κατι, μιας και πως θα καθαριστεί ο χώρος αν ειναι στο πάτωμα περαδώθε τα παιχνίδια?

...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ..

(If You Wanna Make The World A Better Place)

Take A Look At Yourself And Then Make A Change

R.I.P. Michael Jackson.

Link to comment
Share on other sites

Μαρια Στυλιανακη η δική μου είναι σε τμημα που φπράνε πάνες. Τα μικρά κάνουν άλλες δραστηριοτητες και τα πιο μεγάλα σαν την δική μου κάνουν άλλες. Η δική μου πχ αρχισε να κανει ολα αυτα που που λες ενω τα μικρά τα απασχολούν άλλες δασκαλες. Λέω οτι αν επαρκουν οι δασκάλες και έχουν και διάθεση και σε ενα τέτοιο τμήμα το κάθε παιδί θα κάνει την δραστηριοτητα που είναι για την ηλικία του.

 

Οσο για τις παρεες κρίνοντας από την κόρη μου ξεχώρισε παιδάκια και δεν ξανοίγεται εύκολα σε άλλα. Από τον Νοεμβριο 17 μηνών λέει όλα τα ονόματα των παιδιών, δείχνει συμπάθειες με κάποια, κάνουν "πηγαδάκια" κάποια συγκεκριμένα... ενω όταν για κάποιο λόγο τα ενώνουν με άλλο τμήμα (κάποια μέρα και για μερικές ώρες) την βλέπω δυσαρεστημένη. Την βλέπω ότι και πάλι κάνει διαχωρισμούς και παίζει με τα γνώριμα...

.png
Link to comment
Share on other sites

για τις πανες

 

αυτό που λες ειναι καλό, - εννοώ περισσότερο άλλους παιδικούς όπου γινεται πιο αυστηρά αυτός ο διαχωρισμός. Φυσικά και αν υπάρχουν οι δασκάλες και η θέληση, γινονται τα πάντα :)

 

 

για το θεμα της αλλαγής τάξης

 

συμφωνώ απολυτα μαζί σου, απλώς δεν ειπα οτι δεν γίνεται καθόλου, αυτό που παρατήρησες επειδή είναι πιο μικρά τα παιδιά,

 

απλώς σε μεγαλύτερη ηλικία αυτό είναι πολύ πιο έντονο, και η δυσαρέσκεια σε καποια τέτοια αλλαγή είναι πολύ πιο μεγάλη, απο ότι όταν είναι πιο μικρά τα παιδιά,

συγκριτικά δηλαδή το εννοώ, με πιο μεγάλα παιδιά, όχι συγκριτικά με πως ήταν πιο πριν -

ζητώ συγνώμη για το αν δημιουγηθηκε μια λανθασμένη εικόνα :)

 

Επίσης το κάθε παιδί είναι διαφορετικό, και ένα παιδί 18 μηνών μπορεί να είναι πιο προχωρημένο σε σχέση με την αντίληψή και κοινωνικότητά του, και να φτάνει αρκετά σε επίπεδα αντίληψης ενα παιδί 24 μηνών και !

 

Οποτε δεν υπαρχει χρυσός κανόνας, αυτό που έγραψα το λεω βαση μεσου όρου....

(ετσι και αλλιώς αυτό μπορεί καποιος να πει υποθετικά για μια μελλοντική κατάσταση)... :) με την οποία δεν εχει αμεση επαφή και σχέση :wink:

 

δηλαδή αν δώ απο κοντά το παιδάκι της τάδε, και δω οτι α ειναι προχωρημένο, θα μπορώ να δω οτι ναι θα καταλαβει πολυ περισσοτερο την αλλαγή της τάξης, απο ότι το άλλο παιδάκι που μπορεί ακομα να μην εχει την αντίληψη (χωρίς αυτό να σημαίνει κατι) ή αντιδράσεις.

 

Δεν είναι δηλαδή όλα τα παιδάκια σαν το δικό σου :) , καποια δεν μιλάνε ακόμα σε αυτή την ηλικία... (17 μηνών που είπες)

 

Πάντως επίσης σημαντικό θεωρώ το τι κανουν σε αυτές τις τάξεις, και πριν και μετά την αλλαγή , καθώς και το πως θα κανουν αυτή την αλλαγή, (να εχουν πχ προηγούμενη επαφή το παιδάκι που θα αλλαξει τάξη με τα παιδιά στων οποίων την τάξη θα μπεί)

 

Δηλαδή αν κανουν καλή και σωστή δουλειά, αυτό ειναι που εχει σημασία, και θα επέλεγα εναν σταθμό που να εχει καλό πρόγραμμα και προσωπικό,

και ας ειναι να αλλάξει σε τέτοια ηλικία τάξη στη μεση της χρονιάς, παρά εναν αλλο παιδικό που να μην εχουν προγραμμα και προσωπικό καλό απλώς για να μεινει στην ίδια τάξη όλη την χρονια.

 

ελπιζω να βοηθαω καπως την ekabn! :)

...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ..

(If You Wanna Make The World A Better Place)

Take A Look At Yourself And Then Make A Change

R.I.P. Michael Jackson.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Εχει 2-3 μήνες που μπορούμε και συνεννοούμαστε! Στους 17 μήνες έλεγε μόνο μερικές λεξούλες και κυριώς ονόματα και πράγματα που χρησιμοποιει συχνα...

.png
Link to comment
Share on other sites

Και στο σταθμό που παει ο χαρούλης εχουν το συστημα να αλλαζουν τα παιδακια τμήμα οταν φτανουν σε καποια ηλικία.

οταν πηγε ο χαρης ηταν 15 μηνων και πηγε στο τμήμα με αυτα που ηταν απο 18 και πανω γιατι ηταν ηδη πολύ μεγαλος για να ενταχθει στο μικρότερο τμήμα.

Αν όμως ειχε παει από την αρχη της χρονιας (10 μηνων τοτε) και μου ελεγαν να του αλλαξουν τμήμα τωρα το Πασχα δεν θα το δεχόμουν γιατι βλέπω οτι το παιδι μου εχει προσκοληθει στη δασκαλα που εχει τωρα (αρα με την ιδια λογικη θα ειχε προσκοληθει στην οποια δασκαλα θα ειχε) και θα αντιμετωπιζε προβλημα.

Δεν καταλαβαινω γιατι θα επρεπε να υποβαλλω το παιδι μου 2 φορες στο σταδιο της προσαρμογης σε τοσο μικρο χρονικο διαστημα..

Εγω σε οσους σταθμούς εχω δουλεψει προσπαθούσαμε παντα η μια δασκαλα να ακολουθει τα παιδια οταν αυτα αλλαζαν τμήμα .πχ η μία παρεμένε στο ίδιο τμήμα που ειχε και η αλλη πηγαινε με τα παιδια στο μεγαλύτερο ώστε τα παιδια που πηγαινουν 2η και τριτη χρονια να εχουν ενα οικειο τους προσωπο και να μην χρειαστει να ξεκινησουν απο το μηδεν.. Ουσιαστικα με αυτο τον τρόπο κανουμε εναν κυκλο μεσα στα τμήματα.

Μην ξεχνατε το εξης πολύ σημαντικο.. Ο παιδικός σταθμός δεν ειναι σχολειο καθαρα..

ειναι και ενας χωρός που η δασκαλα και το παιδι καλούνται να καλύψουν τις καθημερινες αναγκες πχ φαγητο, υπνος, τουαλετα..

η παιδαγωγος σε αυτη την ηλικία παιζει παραλληλα το ρολο της δασκαλας και της μαμας..

Για ενα 4χρονο που εχει περασει ηδη 2 χρονιες στον παιδικο ειναι πολύ πιο ευκολο να φαει, να κοιμηθει, να κανει κακα με τη δασκαλα του. Γιατι πολύ απλα την ξερει.. την εμπιστευεται.. εχει θαρρος μαζί της.

Πολυ συχνα ενα 4χρονο αρνειται να παει στην τουαλετα για εναν πολύ απλό λογο.. Γιατι ντρεπεται να παει μετα μια αγνωστη να το "σκουπίσει" .

ενω αντιθετα κατι τετοιο δεν συμβαινει οταν η δασκαλα ειναι "παλια γνωστη"

Μου εχει τυχει πολλες φορες παιδια μου που "φυγανε" σε μεγαλύτερο τμήμα να ερχονται να μου χτυπανε την πορτα και να μου λενε "Δώρα θα με πας στην τουαλετα?" (δεν χρησιμοποιώ ποτε το "κυρία" συστηνομαι στα παιδια με το όνομα μου ακόμα κι αν η φιλοσοφία του σταθμού διαταζει το αντιθετο) :wink:

Εδω βεβαια θα τεθει το ερώτημα.. Και οταν το παιδι παει πλέον στο δημοτικο? δεν θα αλλαξει δασκαλα?

Ναι θα αλλαξει.. Αλλα θεωρητικα ενα παιδι μετα τα εξι ειναι σε θεση να καταλαβει την εννοια του σχολειο και το λογο για τον οποίο βρισκεται εκει, σε αντιθεση με τα μικρουτσικα.

Γενικα ειμαι πολύ κατα σε αυτο που γίνεται.. Με αυτη τη λογική θα επρεπε οι σταθμοί και τα δημοτικα να ειναι ενας ενιαιος θεσμός και συμπληρώνοντας το παιδι τα 6 του χρονια να περναει στην πρωτη ταξη του δημοτικού ακόμα κι αν ειναι Πασχα..

Τι θα κανει ενα παιδακι που ξαφικα από το προνήπιο θα βρεθει στο νηπιαγωγειο?

θα νιωσει απλα οτι υστερει από τα υπόλοιπα εφόσον εκεινα θα εχουν προχωρήσει οσον αφορα το παιδαγωγικο προγραμμα και παραλληλα θα "χασει" τη συνέχεια που του δικού τους τμήματος, η οποία φυσικα θα του εδινε εφόδια να συνεχίσει στο μεγαλύτερο τμήμα.

Γενικα δεν ειναι καθόλου σωστη αυτη η μεθοδος και πολύ κακώς ακολουθειται από πολλούς ιδιωτικους (στους δημόσιους δεν εχω δει να γινεται.. τα παιδια τα παιρνουν με βαση την ηλικία που εχουν το σεπτεμβριο και οχι κατα τη διαρκεια της χρονιας).

Γινεται όμως για να αδειαζουν "θεσεις" στα μικρότερα τμήματα ωστε να μπορεσουν να καλύψουν τις αναγκες των γονιων που σκανε ξαφνικα στα μεσα της χρινιας.. Γιατι 2-3 παιδια παραπανω στο προνήπιο δεν κανουν και μεγαλη διαφορα σε αντιθεση με το βρεφικο.

O5Lop2.png

kIP3p2.png

Link to comment
Share on other sites

καλά, μακάρι να υπήρχε η επιλογή -

 

αν υπάρχει η επιλογή μεταξύ ενός καλού σταθμού τον οποιο εμπιστεύεσαι, και δεν θα κανει αλλαγή,

 

και μεταξύ ενός άλλου καλού σταθμού που παλι εμπιστεύεσαι αλλα θα κανει αλλαγή,

 

ναι εννοείται ότι κανεις την επιλογή να μην αλλάξει δασκάλα.

 

απλώς δεν υπάρχει βεβαια πάντα μια τέτοια επιλογή....

 

 

Αν όμως ειχε παει από την αρχη της χρονιας (10 μηνων τοτε) και μου ελεγαν να του αλλαξουν τμήμα τωρα το Πασχα δεν θα το δεχόμουν γιατι βλέπω οτι το παιδι μου εχει προσκοληθει στη δασκαλα που εχει τωρα

 

αν ειναι μονο μία δασκάλα στην οποια εχει προσκοληθεί, ναι θα είναι δυσκολο, γιατι είναι αρκετοί μήνες απο αρχή της χρονιάς μεχρι το πάσχα.

 

Σε αρκετούς όμως παιδικούς βλέπω οτι δεν ειναι μονο ενα ατομο το οποιο ειναι σαν δασκάλα αλλά δυο, ειδικα αν ειναι ενα μεγαλύτερο τμήμα, οποτε αν δεθεί με δυο ατομα, και μετά και με τρίτο, και αν γινεται σιγά σιγά η μετάβαση, δηλαδή το παιδί μέσα στον ίδιο τον παιδικό σταθμό,

επισκέπτεται συχνά καθημερινά την άλλη τάξη, ή και οι δυο τάξεις βρίσκονται καποιες φορές στην ημέρα, ...

 

με όλες αυτές τις προυποθέσεις μπορεί να γίνει μια σταδιακή μετάβαση η οποια να μην είναι τόσο βαριά για ένα παιδάκι. Παίζουν ρόλο πιστεύω οι συνθήκες πάνω απο όλα, στις οποίες γίνεται αυτή η αλλαγή.

 

στον παιδικό που είμαι εγώ, δεν κανουν τετοιες αλλαγές σε καμια τάξη, -

αλλά δεν εχει εκεί βρεφικό, ξεκινουν απο 2 ετών και όσα ξεκινούν ειναι στην ίδια ταξη ως το τελος της χρονιάς,

και ενα τμήμα που ξεκινά συνήθως Ιανούαριο, ξεκινά ανεξάρτητο, δηλαδή μπαίνουν καινούρια παιδάκια σε δική τους τάξη ξεχωριστή.

οπότε και εγώ μπορώ να γράψω μονο συμφωνα με την εμπειρία μου με τα παιδιά απο 16-17 μηνών στις οικογενειακές ομάδες.

...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ..

(If You Wanna Make The World A Better Place)

Take A Look At Yourself And Then Make A Change

R.I.P. Michael Jackson.

Link to comment
Share on other sites

Και εγω βάση της δικής μου εμπειρίας μιλαω.. που δουλευα σε κλασικους δημόσιους σταθμούς που οσα παιδακια ξεκινουσαν από την αρχη τόσα παρεμεναν μεχρι το τελος με ελαχιστες εξαιρέσεις παιδιων που ερχονταν κατα τη διαρκεια της χρονιας οταν αδειαζε μα θεση (πχ οταν ενα παιδακι που αρχικα ηταν εγγεγραμενο για καποιο λογο δεν ερχοταν καθολου η σταματουσε) και που παλι τα παιδια για να ενταχθούν στο τμήμα επρεπε να ειχαν συμπληρωσει το σεπτεμβριο την απαιτουμενη ηλικία για το εκατοστε τμήμα.

 

Πιστευω παντως πως θα ήταν εφικτό να γινει ομαλα αυτή η μεταβαση των παιδιων από το ενα τμήμα στο αλλο αν από την αρχή του ετους το σχολειο χρησιμοποιεί καπως πιο "μοντερνα" παιδαγωγικα συστήματα (τα οποία μονο πειραματικα εχω δει μεχρι στιγμής να εφαρμόζονται κι αυτο με την επίβλεψη καποιου τρίτου ο οποίος εχει βαλει το σταθμό σε πειραματικο σταδιο και κανει ερευνα γυρω από αυτο..)

Για παραδεγμα αν ενα σχολειο ακολουθήσει τη μεθοδο των ανοιχτων ταξεων και των παραλληλων εργαστηρίων θα μπορεσει σιγουρα καποια στιγμή να αποδεσμευσει καποια παιδια που φτανουν σε μια "Α" ηλικία και να τα στείλει σε μια αλλη δασκαλα εφοσον εκεινα ήδη θα την γνωρίζουν (και εννοειτε σε αυτη την περίπτωση αν το ιδιο το παιδι το επιθυμεί)

Δυστυχως όμως για ολους εμας τους γονεις αυτα τα συστήματα στην Ελλαδα εχουν μείνει μόνο στα χαρτια και στη θεωρία.. και είναι ντροπή μας (εμας των παιδαγωγων ) που δεν τα εφαρμόζουμε γιατι υποτίθεται περναμε ενα μεγαλο μερος της εκπαιδευσής μας στο μαθουμε να το κανουμε καλα... :cry:

Προτιμούμε ομως την ευκολη λύση...

Όταν εγω σαν φοιτήτρια (κατα τη διαρκεια της πρακτικής μου) πατησα ποδι και ειπα "θα εφαρμόσουμε αυτο το συστημα αλλιως παω αλλου για την πρακτικη μου" η παιδαγωγος της ταξης μου απαντησε... Οκ αλλα να ξερεις οτι θα το κανεις μονη σου.. εγω βαριεμαι ..θελω την ησυχία μου.

Και οταν το ζήτησα από τις διαφορες συναδέλφους στους σταθμούς που δουλεψα πηρα διαφορες απαντησεις οι οποίες ήταν ολες σαφως αρνητικες και πασαλειμενες με διαφορες δικαιολογίες.. Αλλα η ουσία ηταν μία.. Απλα βαριοντουσαν.

Όμως αυτο που δυστυχως αρνουνται να καταλάβουν οι περισσοτεροι παιδαγωγοι ειναι οτι με το συστημα αυτο ουσιαστικα δεν κουραζεσαι περισσοτερο ούτε "βαριέσαι" εφόσον εχεις την ευκαιρία να αναλάβεις το κομματι που σε αντιπροσωπευει σαν προσωπικότητα και που ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία σου. Γιατι πχ και γω βαριεμαι να διαβαζω παραμύθια.. Γιατι να μην το κανει μια αλλη δασκαλα την ωρα που εγω θα χοροπηδαω κανοντας μουσικοκινητική στο διπλανο τμήμα που μου αρεσει?

O5Lop2.png

kIP3p2.png

Link to comment
Share on other sites

Σας ευχαριστώ όλες πάρα πολύ, Μαρία εννοείται ότι με βοήθησες, ήμουν σίγουρη άλλωστε...

 

Πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά που λέτε για την αλλαγή τάξης. Σχετικά με τη δική μου περίπτωση, μου είπαν ότι η αλλαγή αφορά μόνο σε αυτή την ηλικία, γίνεται μόνο για τα βρέφη. Τις επόμενες χρονιές δε γίνεται αλλαγή μέσα στη χρονιά. Επίσης, ο δικός μου θα αλλάξει τάξη στους 18 μήνες για να πάει σε τάξη με παιδάκια 1,5 ως 2,5 ετών. Οπότε, νοιώθω κάπως καλύτερα, θα δούμε...

 

Για τα παιχνιδάκια, ο άντρας μου έκανε ντου και δε βρήκε κανένα παιδάκι στο πάρκο με τα παιχνίδια του, μόνο όσα κοιμόντουσαν (2). Αλλά και πάλι δεν πρόσεξε καμιά πληθώρα παιχνιδιών.

 

Τέλος πάντων, μεσανατολικό το έκανα. Λοιπόν, σας ευχαριστώ πάαααρα πολύ για όλες τις παρατηρήσεις :D:D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Δεν εχω διαβασει ολα τα σχετικα και δεν ξερω αν εχει αναφερθει ......μου το πε ομως μια φιλη που γνωρισε βρεφονηπιοκομο ...

 

....ειναι σημαντικο να σε αφησουν να δεις το σταθμο μια μερα που θα πας στα ξεκουδουνα........αν αρνηθουν και σου πουν να κλεισεις ραντεβου ειναι υποπτο........σημαινει οτι εχουν πραγματα να κρυψουν........συνηθως ειναι υπεραριθμοι και στα ραντεβου μαζευουν καπουν τα παιδακια για να μη τα δεις.........επισης ειπε οτι βαζουν παιδια να τρωνε απο το ιδιο πιατο και φαγητο για να μη το πετανε και τα κοιμιζουν σε ενα κρεββατι.......

 

 

Αυτα τα ελεγε η κοπελα που δουλευε μαλιστα σε συγκεκριμενο παιδικο σταθμο με πολυ καλες συστασεις που ειχε σκοπο η φιλη να παει το παιδι της.......οποτε προσοχη......μπουκαρετε σε ανυποπτο χρονο και τσεκαρετε τα παντα!!!

“Itʼs difficult to get someone to understand something when his salary depends upon his not understanding it.”

Al Gore - An Inconvenient Truth

Link to comment
Share on other sites

vera σε αυτο το θεμα εχεις δικιο......

 

αρκετες φορες το καναμε ειδικα στην αρχη

αλλά και τωρα ακομα αυτο συμβαινει να πηγαινουμε διαφορετικη ωρα απο την "συνηθισμενη" απλά τωρα κατι αλλο ετυχε και παμε νωριτερα και δεν γινεται σκοπιμα πλεον.. ή απλά κατι εχουμε ξεχασει και ξαναπηγαινω...

 

Φαντασου οτι "προχτες" που πηγα να την παρω εγω αντι η γυναικα μου μου λενε "μολις ξυπνησε και δεν εχει φαει δε καθεσαι κανα τεταρτακι να την ταϊσουμε πρωτα???"

 

Ε τελικά εκατσα κανα μισαωρο ( δε βιαζομουνα ) κι ειχαμε πιασει την κουβεντα...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Καλησπέρα,

Θα ήθελα να κάνω και εγώ μια ερώτηση σε εσάς τους πολλά γνωρίζοντες :? (καλά το έγραψα?) :lol:

Ο γιος μου από τις αρχές Οκτωβρίου θα πάει στον νέο Δημοτικό Βρεφονηπιακό Σταθμό του Δήμου Δάφνης!

Θα καταλαβαίνετε φυσικα τις λογικές μου ανασφάλειες! Ο μικρός θα είναι σχεδόν 13 μηνών τον Οκτώβριο. Είναι αρκετά κοινωνικός και γενικότερα όταν βλέπει παιδάκια τρελένετε να παίζει! Αυτό που με απασχολεί ιδιαίτερα, είναι: - Στους δημοτικούς σταθμούς έχουν δικό τους μενού για το μεσημεριανό φαγητό? Μπορώ να τους πηγαίνω εγω δικό μου?

- Επίσης έχει μάθει να κοιμάται να τον κουνάμε μέσα στο καρότσι του! Δεν θέλει αγκαλιές και τέτοια! Θα εξυπηρετεί το καρότσι? Επιτρέπετε? Θα συναντήσω πρόβλημα?

- Πάνες έχει ο σταθμός ή τους πάω εγώ? Θα του βάζω μαζί και μια τσάντα με τα απαραίτητα? (ποτηράκι νερού, extra αλλαξιά) Τι άλλο θα πρέπει να έχει μαζί του? Παιχνίδια?

Έχω τόσες πολλές απορίες στο κεφάλι μου, που δεν ξέρω με ποια σειρά να τις εκφράσω! Διαβάζω σταδιακά και τα σχετικά topics αλλά ίσως τις παραπάνω ερωτήσεις μου να τις έχετε απαντήσει και να μην το έχω προσέξει!

Μήπως έχει ακούσει κάποιος κάτι για του Δημοτικούς Σταθμούς της Δάφνης?

7adb2868d6.png
Link to comment
Share on other sites

για το θέμα του ύπνου, άσε, δε μπορώ να σου απαντήσω κι εγώ έχω πρόβλημα. Εγώ δεν τον κοιμίζω με κάποιο ιδιαίτερο τρόπο, αλλά και πάλι στο σταθμό δεν κοιμάται...

 

Όσο για τα άλλα που ρωτάς, μήπως καλύτερα να ρωτήσεις τις κοπέλες στο σταθμό; Πάντως, πάνες και αναλώσιμα εμείς πηγαίνουμε στην τσάντα του κάθε μέρα. Εμάς τρώει εκεί και όταν έχει ψάρι (που δεν το τρώμε ακόμη) τους πηγαίνουμε εμείς φαγητό.

 

Αλλά δεν ξέρω τί γίνεται στο δικό σου σταθμό...

Link to comment
Share on other sites

Κοίταξε λεπτομέρειες για πάνες και τέτοια δεν ξέρω αλλά στον δημοτικό της Δάφνης πήγαινε η ανιψιά μου από 12 μηνών εως 4 ετών (φέτος θα πάει 1η Δημοτικού) και η οι γονείς της ήταν πολυ ευχαριστημένοι. Αν λέμε τον ίδιο ο βρεφονηπιαγωγός λέγεται Νικηφόρος και ήταν φανταστικός με τα παιδάκια. Η δικιά μας του είχε πολύ αδυναμία και όταν ήταν λίγο μεγαλύτερη έλεγε στη μαμά της να την αφήνει λίγο περισσότερο για να παίζει. Σχετικά με το φαγητό είχαν μάγειρα και σύμφωνα με την αδερφή μου τα φαγητά ήταν πολυ καλά. Σε συζητήσεις που έκανα πρόσφατα για τα θέματα των σταθμών καθώς φέτος ξεκίνησε και ο δικός μου (εκτός Αθηνών) μπορώ να σου πω ότι σε σχέση με τον δικό μας που είναι ιδιωτικός έχει ισάξιες (αν όχι καλύτερες) παροχές.

xZBdp3.png
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...