Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Love Parents.org.gr? Tell a friend!

ΔΕΚΑΔΕΣ


Recommended Posts

Πώς θα δώσουμε στο παιδί να καταλάβει την έννοια της δεκάδας αλλά και των μαθηματικών πράξεων? πχ. 4+2=6 14+2=16. Ελπίζω να διατύπωσα σωστά την ερώτησή μου!

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


ligeri,

 

Ελπίζω να κατάλαβα την ερώτηση σου.

Εδώ τις δεκάδες τις κάναμε στο τέλος της χρονιάς και πολύ γενικά.

Για να καταλάβουν την έννοια της δεκάδας η δασκάλα μας ζήτησε να κόψουμε στη μέση καλαμάκια και να τα δέσουμε με λαστιχάκι ανα δέκα μέχρι τα εκατό.

 

Επίσης για το άλλο σκέλος 12+4=16

Η πρόσθεση γίνεται δεκάδα με δεκάδα και μονάδα με μονάδα δηλ.

1)Ρωτάμε το παιδί το 12 πόσες δεκάδες και πόσες μονάδες έχει

2) Το 4 έχει δεκάδα

3) Το 2 και το 4 είναι μονάδες αρα τα προσθέτουμε

4)Το 10 είναι δεκάδα και αφού δεν έχει άλλη την γράφουμε μόνη της.

 

Βοήθησα;

Link to comment
Share on other sites

Και αφού συνήλθα.... από το σοκ... να σου απαντήσω. Την έννοια της δεκάδας πρώτα απ'όλα θα του τη μάθεις με το να του τη δείξεις. Πάρε καλαμάκια, μολύβια, παιχνίδια και ότι άλλο έχετε ευχαρίστηση και δείξε του τη δεκάδα σαν ένα σύνολο από 10 αντικείμενα. Ζήτησέ του να σου φτιάξει ας πούμε μια δεκάδα με καλαμάκια τα οποία εκ των υστέρων θα δέσετε σε ένα δεματάκι με ένα λαστιχάκι. Μετά να σου φτιάξει 2 ή 3 δεκάδες και πάει λέγοντας. Έπειτα μπορείς πλάι σε κάθε δεκάδα να προσθέτεις και μοναχά καλαμάκια για να σου λέει ας πούμε: Είναι "2 δεκάδες και 5 μονάδες." Μετά αυτό θα το μετατρέπετε σε αριθμό. Π.χ.: 2 δεκάδες από τη μια μεριά "10 και 10 κάνουν 20" και 5 μονάδες από την άλλη μεριά "20+5 κάνουν 25." Άρα 2 δεκάδες και 5 μονάδες είναι ο αριθμός 25.

Αν τώρα πρέπει έναν αριθμό να τον αναλύσει σε δεκάδες και μονάδες τότε γράφεις τον ΄διψήφιο αριθμό και του εξηγείς ότι το ψηφίο που βρίσκεται αριστερά είναι οι δεκάδες και το ψηφίο που βρίσκεται δεξιά είναι οι μονάδες. Τον βάζεις να σου ζωγραφίσει ας πούμε με δεκάδες και μονάδες τον αριθμό 25. Θα σου ζωγραφίσει 2 δεμάτια από 10 καλαμάκια το καθένα και 5 καλαμάκια ξεχωριστά λίγο πιο δίπλα. Ας κάνει τα δεμάτια με κόκκινο χρώμα και τα μοναχά καλαμάκια με πράσινο. Το κόκκινο είναι δεκάδες και το πράσινο οι μονάδες. Ομοίως να το κάνει και με άλλα πράγματα π.χ. με βόλους. Πες του ας πούμε ότι έχεις πολλούς μικρούς βόλους και επειδή δεν χωράνε στις τσέπες σου θα ήθελες να βάλεις σε σακουλάκια. Στο κάθε σακουλάκι βάζεις μια δεκάδα βόλους δλδ. 10 βόλους. Αφού τελειώσεις ρώτα τον πόσους έχεις. Να δει πόσα είναι τα σακουλάκια με τις δεκάδες και πόσοι μοναχοί βόλοι περίσσεψαν και να σου πει. Η εξάσκηση θα βοηθήσει. Αλλά χειροπιαστά πράγματα, να βλέπει το παιδί τα αντικείμενα, όχι μπλα-μπλα και θεωρία. Τα άλλα θα στα εξηγήσω σε λίγο...

Link to comment
Share on other sites

ligeri,

 

Ελπίζω να κατάλαβα την ερώτηση σου.

Εδώ τις δεκάδες τις κάναμε στο τέλος της χρονιάς και πολύ γενικά.

Για να καταλάβουν την έννοια της δεκάδας η δασκάλα μας ζήτησε να κόψουμε στη μέση καλαμάκια και να τα δέσουμε με λαστιχάκι ανα δέκα μέχρι τα εκατό.

 

Με πρόλαβε η Γεωργία. Στο δεύτερο σκέλος νομίζω όμως ότι εννοείς, γνωρίζοντας τα παιδιά ότι 4+2=6 να απαντούν νοερά (δλδ. χωρίς αριθμητικές πράξεις) ότι 14+2=16. Βασικά πρέπει να γίνει εξάσκηση προφορική. Κάνε του πρώτα ένα παράδειγμα. Πες του εσύ τέτοιες ακολουθίες μέχρι το 100 και 1000 μη σου πω! π.χ 4+2=6, 14+2=16 24+2=26........ (Το ίσον ας το παραλείπεις όταν του το λες, εγώ απλά το έγραψα για να καταλάβεις τι εννοώ). Μετά ρώτα τον: "3+3; Άρα 13+3;, 23+3; και πάει λέγοντας. Θα το καταλάβει με λίγη εξάσκηση.

Όταν λύνει πράξεις (όχι νοερά) θα κάνεις αυτό που σε συμβουλεύει η Γεωργία. Μονάδες με μονάδες και δεκάδες με δεκάδες.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Θα μπούνε στην 3 ενότητα. Δε μαθαίνουνε σε αυτή την ενότητα τις δεκάδες? Μακάρι να έκανα λάθος γιατι έχω αγχωθεί. Πάντως σας ευχαριστώ. Θα με βοηθήσουν πολυ οι πληροφορίες σας.

Link to comment
Share on other sites

Λύσε μου όμως την απορία ligeri μου, γιατί πραγματικά θα σκάσω! Σε ποιο κεφάλαιο είστε;

Ελπίζω να βοηθήσουν οι πρακτικές που σου έγραψα... Αν κάτι δεν κατάλαβες από όλα αυτά, ρώτησέ με γιατί είναι αλήθεια ότι πήρα φόρα και φοβάμαι μη σε μπέρδεψα! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Μμμ. Εντάξει. Καλά πάτε. Δεν είναι και πολύ γρήγορα. Πάντως υπάρχει άφθονος χρόνος και δεν χρειάζεται να τρέχει η δασκάλα. Προς το παρόν σχετικά καλά τα προχωράει. Δεν υπάρχει λόγος για άγχος. Το μόνο αρνητικό με τα Μαθηματικά της 1ης τάξης είναι ότι είναι άθλια η δομή τους όλο πισωγυρίσματα κάνουν κι ακόμα κι εμένα που τα διδάσκω 3η χρόνια μου προκαλούν πονοκέφαλο και χασούρα. Θέλει επιδεξιότητα και να ξεφεύγεις από το βιβλίο. Τι να πω; Καλό κουράγιο σε όλους!! Γονείς μαθητές και δασκάλους!

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Επίσης κάτι άλλο που ήθελα να πω είναι ότι δεν είναι η δουλειά μας να μαθαίνουμε αυτά τα πράγματα στα παιδιά μας. Είναι δουλειά του δάσκαλου.

 

Εμείς μπορούμε να βοηθήσουμε το δάσκαλο στη δουλειά του βοηθώντας τα παιδιά με τις ασκήσεις που δίνει για το σπίτι.

 

Κι αυτό για 2 λόγους.

1) Ο δάσκαλος μπορεί να και έχει, διαφορετικό τρόπο εκμάθησης(συνέχεια οι τρόποι διδασκαλίας αλλάζουν) άρα ο τρόπος που ξέρουμε εμείς είναι διαφορετικός και θα μπερδέψει παρα θα βοηθήσει τα παιδιά.

2) Ο ρόλος μας είναι γονεικός και δεν πρέπει να το μπερδέψουμε με το ρόλο του δασκάλου.

 

Βλέποντας τα τεράδια του είναι πολύ εύκολο να καταλάβουμε πως δίδαξε κάτι ο δάσκαλος και έτσι να τον ακολουθήσουμε στις ασκήσεις για το σπίτι.

Link to comment
Share on other sites

Την έννοια της δεκάδας συνήθως την αναφέρουμε στο 25 κεφάλαιο. Αν η δασκάλα την έχει αναφέρει από τώρα, τότε δεν έχεις κανένα λόγο να αγχώνεσαι ότι θα τον μπερδέψεις αν του τη δείξεις. Δεν είναι κακό να έχει μια πρώτη επαφή, ακόμα κι αν δεν την έχει διδαχτεί στο σχολείο. Σιγά-σιγά όμως. Χωρίς πίεση και άγχος αν δεν τα καταλάβει αμέσως.

Και πού να δεις τι γίνεται παρακάτω.... :lol::lol::lol: Μου φαίνεται ότι θα χρειαστείς πολλές συμβουλές ακόμα με αυτά τα μαθηματικά. Όποτε δυσκολεύεστε, μπαίνε και "σφύρα"! Εδώ θα είμαι!

Link to comment
Share on other sites

Σ'ευχαριστώ πολυ daskala! Και βέβαια δεν υποκαθιστώ το ρόλο της δασκάλας αλλά δεν μπορώ να ξέρω τι ακριβώς γίνεται στην τάξη. Για παράδειγμα το ΣΚ πήραμε φωτοτυπία για τη γλώσσα όπου εκεί είχε ασκήσεις για τα άρθρα η, το. Καθόλη τη διάρκεια της εβδομάδος δεν είχα καταλάβει αν το έχουν κάνει στην τάξη και ο γιος μου δυστυχώς δε μου αναφέρει και πολλά πράγματα. Οπότε είχα προηγηθεί με ασκήσεις στο σπίτι.

Link to comment
Share on other sites

Επίσης κάτι άλλο που ήθελα να πω είναι ότι δεν είναι η δουλειά μας να μαθαίνουμε αυτά τα πράγματα στα παιδιά μας. Είναι δουλειά του δάσκαλου.

 

Εμείς μπορούμε να βοηθήσουμε το δάσκαλο στη δουλειά του βοηθώντας τα παιδιά με τις ασκήσεις που δίνει για το σπίτι.

 

Κι αυτό για 2 λόγους.

1) Ο δάσκαλος μπορεί να και έχει, διαφορετικό τρόπο εκμάθησης(συνέχεια οι τρόποι διδασκαλίας αλλάζουν) άρα ο τρόπος που ξέρουμε εμείς είναι διαφορετικός και θα μπερδέψει παρα θα βοηθήσει τα παιδιά.

2) Ο ρόλος μας είναι γονεικός και δεν πρέπει να το μπερδέψουμε με το ρόλο του δασκάλου.

 

Βλέποντας τα τεράδια του είναι πολύ εύκολο να καταλάβουμε πως δίδαξε κάτι ο δάσκαλος και έτσι να τον ακολουθήσουμε στις ασκήσεις για το σπίτι.

 

Σωστή παρατήρηση. Κυρίως η μέθοδος... είναι πολύ σημαντικό να ρωτάτε τη δασκάλα τη μέθοδο με την οποία τα δείχνει στα παιδιά έτσι ώστε να μην τα δείχνετε αλλιώς στο σπίτι και προκαλείτε σύγχυση. Αν δε σας δίνει γραπτές οδηγίες ή αν το παιδί δεν πρόσεχε μέσα στην τάξη και δεν θυμάται να σας πει (αχ αχ αχ!!) καλό θα είναι να τη ρωτάτε. Εγώ δίνω οδηγίες συνήθως αν και καμιά φορά χρειάζεται να τα εξηγήσω από κοντά σε κάποιους γονείς που δυσκολεύονται. Ναι, ναι σε λίγο θα γίνουν πανεπιστήμονες από το δημοτικό τα πρωτάκια μας

Link to comment
Share on other sites

Θα ήταν πολύ καλό να είχαμε οδηγίες αλλά δυστυχώς. Οι συναντήσεις που έχουμε ειναι 1 φορά το μήνα οπου δεν είναι και πολύ εποικοδομητικές καθώς ο καθενας λέει το μακρυ του και το κοντό του και δεν αφήνουμε τη δασκάλα να πει αυτά που πρέπει! Μόνο σε προσωπικό επίπεδο μπορούμε να πούμε κάτι παραπάνω!

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

[ Ναι, ναι σε λίγο θα γίνουν πανεπιστήμονες από το δημοτικό τα πρωτάκια μας

 

Αυτό ξαναπες το!!

 

Πάντως, νομίζω ότι παίζει ρόλο κι αν ο εκπαιδευτικός έχει τη διάθεση να εξηγήσει τη μέθοδο στο γονιό. Εγώ πήγα άσκηση στη Δασκάλα και της ζήτησα να με καθοδηγήσει γιατί ούτε ο γιος μου την είχε κατάλαβει, ούτε κι εγώ κατάλαβα τι ζητούσε να κάνουμε.

Ήταν με τα ευρώ, να βρουν τα ρέστα και φαινόταν να χρειαζόταν πρόσθεση με κρατούμενο, αλλά δεν είχαν μάθει τα παιδιά ακόμαν να προσθέτουν με κρατούμενο

Όπως μπήκα στην τάξη, έτσι βγήκα... Όχι μόνο δε μου εξήγησε, μου είπε να μην ασχολούμαι γιατί τα "πήγαινε καλά" ο γιος μου με τα Μαθηματικά! Οσο και να της έλεγα ότι "ωραία, αλλά δεν έχει καταλάβει αυτή την άσκηση (με 10 πράξεις), τόσο επέμενε ότι όλα είναι "μια χαρά"... οπότε κατάλαβα ότι δεν υπήρχε περίπτωση να συνεννοηθούμε, ούτε να μου εξηγήσει καμία μέθοδο. Ούτε να μου εξηγήσει τι έχουν μάθει για να μη το μπερδεύω το παιδί με δικές μου θεωρίες πρόσθεσης.

 

Οπότε άρχισα τα απανωτά τηλέφωνα σε όλους τους γονείς που ήξερα να ρωτήσω μήπως ήξεραν εκείνοι, αλλά και πάλι δεν βρήκα άκρη, γιατί όλοι ήταν μπερδεμένοι...

Τελικά, πήρα το ρίσκο, του έμαθα πρόσθεση με κρατούμενο.... την οποία πράξη τελικά διδάχθηκε στην τάξη μετά από μια βδομάδα. Πάντως ο γιος μου κατάλαβε έτσι τη συγκεκριμένη άσκηση. Αλλά ακόμα δεν έχω καταλάβει αν ήταν αυτή η μέθοδος που απαιτούσε η διδασκαλία και μάλλον δε θα το μάθω ποτέ.

 

Οπότε σε αυτή την περίπτωση, αν δεν ασχοληθεί ο γονιός, πάει...

Link to comment
Share on other sites

Εμάς μας βάζει αναλυτικές οδηγίες η δασκάλα του (για τους γονείς εννοώ): Σήμερα είχαμε να μάθουμε στα παιδιά τα μισά του 10, 8, 6, 4 και 2 και τα διπλά από το 1-5. Στην τάξη δεν το κάνανε... :? Εγώ πρέπει να του τα μάθω??? Και πες ότι εγώ δεν ασχολούμαι. Θα μείνει πίσω δηλαδή??

Great minds discuss ideas, average minds discuss events, small minds discuss people.

Link to comment
Share on other sites

Εμάς μας βάζει αναλυτικές οδηγίες η δασκάλα του (για τους γονείς εννοώ): Σήμερα είχαμε να μάθουμε στα παιδιά τα μισά του 10, 8, 6, 4 και 2 και τα διπλά από το 1-5. Στην τάξη δεν το κάνανε... :? Εγώ πρέπει να του τα μάθω??? Και πες ότι εγώ δεν ασχολούμαι. Θα μείνει πίσω δηλαδή??

 

εμ....περίμενε... Μας λες ότι βάζει αναλυτικές σημειώσεις για τους γονείς για το τι "θα έπρεπε να είχαν μάθει" αλλά δεν το διδάχτηκαν; Ή σε στυλ "σήμερα είχαμε να μάθουμε το x και y" και τους το δίδαξε, αλλά τα παιδιά δεν το καταλάβανε (για τους x και y λόγους);

Link to comment
Share on other sites

Αναλυτικές σημειώσεις:

Να μάθουν... το τάδε και τάδε

Να ξέρουν το ... τάδε και τάδε...

Τέτοιο στυλ...

Great minds discuss ideas, average minds discuss events, small minds discuss people.

Link to comment
Share on other sites

Αναλυτικές σημειώσεις:

Να μάθουν... το τάδε και τάδε

Να ξέρουν το ... τάδε και τάδε...

Τέτοιο στυλ...

 

Ναι, αλλά δεν υποτίθεται ότι τους τα έχει διδάξει με παραδείγματα στην τάξη και ότι απλά εννοεί να τα ξαναδούν και να τα έχουν μάθει; Γιατί αν όχι, τότε σηκώνει μια επίσκεψη για διευκρίνιση.

 

Στη δική μας περίπτωση, επιβεβαίωσα για πολλοστή φορά ότι η δική μας απλά γράφει στον πίνακα, βάζει τα παιδιά να αντιγράφουν κανόνες γραμματικής ή ασκήσεις (τις οποίες λύνει με μια συνοπτική εξήγηση) και πάπαλα... αυτή ήταν η διδασκαλία για την ημέρα...

(και μετά αναρρωτιέται γιατί η τάξη είναι άτακτη... εμ... αν έχεις την πλάτη σου γυρισμένη στην τάξη γράφοντας την περισσότερη ώρα στον πίνακα, τι περιμένεις);

Link to comment
Share on other sites

Δεν τους τα έχει διδάξει, απ'οτι μου είπε ο μικρός σήμερα που είχαμε να μάθουμε τα μισά και τα διπλά... Είναι αφηρημένος (κλασσικό πρωτάκι) αλλά τόσο πια??? Δεν πιστεύω....

Εχεις δίκιο... αύριο θα γίνει μια διευκρινιστική ερώτηση πάνω στο θέμα από εμένα προς τη δασκάλα...

Great minds discuss ideas, average minds discuss events, small minds discuss people.

Link to comment
Share on other sites

Στη δική μας περίπτωση, επιβεβαίωσα για πολλοστή φορά ότι η δική μας απλά γράφει στον πίνακα, βάζει τα παιδιά να αντιγράφουν κανόνες γραμματικής ή ασκήσεις (τις οποίες λύνει με μια συνοπτική εξήγηση) και πάπαλα... αυτή ήταν η διδασκαλία για την ημέρα...

(και μετά αναρρωτιέται γιατί η τάξη είναι άτακτη... εμ... αν έχεις την πλάτη σου γυρισμένη στην τάξη γράφοντας την περισσότερη ώρα στον πίνακα, τι περιμένεις);

 

 

Καλα ...της ειναι δυσκολο να βγαλει μια φωτοτυπια με την γραμματικη τους και να περασουν την ωρα τους αναλυοντας και κανοντας παραδειγματα :?:twisted:

Εμας μας ζητησε φετος ενα ντοσιε με διαφανειες και εκει μεσα βαζουμε οτι φωτοτυπια μας δινει με την γραμματικη τους....

Link to comment
Share on other sites

Παιδια σορυ αλλα αν η δασκλα του Χαρουλη μου στειλει σημειωματακι που να λεει "ειχαμε να κανουμε αυτο αλλα δεν το καναμε" σε πρωτη φαση θα της εστελνα και γω ραβασακι που να λεει "μην στεναχωριεσαι καλη μου και αυριο μερα ειναι"

Αν δεν το επιανε με την πρωτη το υπονοουμενο για την "καλη μου διαθεση" και ξαναεστελνε σχετικο σημειωματακι με οδηγιες χρησεις προς ναυτιλωμενους του στυλ "να μαθουν αυτο, να ξερουν εκεινο" θα της απαντουσα επισης γραπτος "ειθε ο θεος να σας δινει δυναμη και κουραγιο να ανταπεξελθετε στο τοσο δυσκολο εργο που σας εδωσαν να μαθετε στα παιδια μας ολα αυτα τα πραγματα..

Αν δεν το επιανε και για 2η φορα η τριτη θα ηταν φαρμακερη γιατι δεν θα πηγαινα στον διευθυντη αλλα κατευθειαν στο σχολικο συμβουλο, και δεν ξερω που παραπερα..

Ελεος ρε παιδια .. δηλαδη ειναι η καθε μανα υποχρεωμενη να εχει τελειωσει την τριτοβαθμια εκπαιδευση η να πληρωνει φροντιστηριο απο την πρωτη δημοτικου για να μαθει το παιδι της γραμματα?

Και ο δασκαλος γιατι πληρωνεται (και αδρα μαλιστα) και γιατι στην τελικη τα παιδια μας πανε σχολειο?

Ας καθονται το σπιτι να τους μαθαινουμε οτι εχουμε ευχαριστηση και οτι μπορουμε και οταν μαθουν τα βασικα τα στελνουμε μια και καλη στο πανεπιστημιο..

Γιατι πρεπει η μορφωση του καθε παιδιου να εξαρταται απο την μορφωση και την καλη θεληση του γονεα του?Εχει τεραστια διαφορα το να κατσεις διπλα στο παιδι σου και να το βοηθας απο να του "διδασκεις" εσυ οτι δεν προλαβε η δασκαλα ή οτι της ηταν αδυνατον να το μεταδωσει στην ταξη..

Δηλαδη την ανεπαρκεια του καθενος θα την πληρωσει το δικο μου παιδι?

 

Ισως εχουμε προοδεψει πολυ και μαλλον δεν το εχω παρει ειδηση, αλλα οταν πηγαινα εγω δημοτικο δεν θυμαμαι ποτε η μανα μου να μου "μαθαινει " κατι..

Και οκ το δεχομαι οτι η υλη ειναι μεγαλη, αν μεινεις στασιμος μια βδομαδα να εξηγεις 1+1=2 δεν θα την βγαλεις κλπ..

Αλλα εφοσον υπαρχει προβλημα ποιος ειναι ο αρμοδιος να διαμαρτυρηθει και να προσπαθησει να το λυσει?

Ο γονιος?

Να κανουμε απεργιες και διαμαρτυριες για να αυξηθει ο μισθος μας ξερουμε.. Να κανουμε μια απεργια για να μειωθει η υλη η οποία ειναι δυσαναλογη με τις δυνατοτητες των παιδιων δεν μπορουμε?

Δηλαδη το σχολειο απευθύνεται μονο στους "εξυπνους"?

Απευθυνεται μονο στα παιδια "μορφωμενων" ή "ματσωμενων" γονιων?

Δηλαδη το παιδι της μανας που εχει τελειωσει ενα δημοτικο και καθαριζει απο το πρωι μεχρι το βραδυ σκαλες για να ανταπεξελθει οικονομικα στα απαραιτητα πρεπει να μεινει αμορφωτο..

Μαζευτειτε, μαζευτε τα "ραβασακια" απο τις δασκαλες σας, βαλτε τα σε εναν ωραιο φακελο και στειλτε μια επιστολη διαμαρτυριας προς τον οποιο αρμοδιο γι αυτο το αισχος.

O5Lop2.png

kIP3p2.png

Link to comment
Share on other sites

.... Πάρε καλαμάκια, μολύβια, παιχνίδια και ότι άλλο έχετε ευχαρίστηση και δείξε του τη δεκάδα σαν ένα σύνολο .....να σου φτιάξει ας πούμε μια δεκάδα ........ να το κάνει και με άλλα πράγματα π.χ. με βόλους. ...

 

Πόσο θαυμάζω και ζηλεύω (με την καλή έννοια :lol: ) το έργο σου κοπέλα μου, δεν μπορείς να φανταστείς!!! Αν μπορούσα να γυρίσω το χρόνο πίσω, θα άλλαζα κατεύθυνση σπουδών!

 

Άσχετο: εμείς (έχω κόρη στην Α' δημοτικού), πριν από 1 εβδομάδα περίπου μπήκαμε στην δεύτερη ενότητα, είναι κακό αυτό???

Link to comment
Share on other sites

Δεν τους τα έχει διδάξει, απ'οτι μου είπε ο μικρός σήμερα που είχαμε να μάθουμε τα μισά και τα διπλά... Είναι αφηρημένος (κλασσικό πρωτάκι) αλλά τόσο πια??? Δεν πιστεύω....

Εχεις δίκιο... αύριο θα γίνει μια διευκρινιστική ερώτηση πάνω στο θέμα από εμένα προς τη δασκάλα...

 

Κοίταξε να δεις... από τη δική μου μικρή πείρα διδάσκοντας μικρά παιδιά (7-8 ετών), Αγγλικά μεν, αλλά η μεθοδολογία τέλος πάντων είναι:

 

- δεν τους αραδιάζεις πληροφορίες. Δεν τους μιλας καθόλου για κανόνες. Ξεκινάς με παραδείγματα και τους βάζεις στο νόημα. Στο τέλος, όταν έχεις κάνει 40 λεπτά εξάσκηση με παραδείγματα και διαδραστικές ασκήσεις (δηλαδή μεταξύ τους), συνοψίζεις και λες π.χ. "άρα, όταν έχουμε δύο όμοια σύμφωνα, τα χωρίζουμε"... γιατί υποτίθεται ότι μέσα από τα παραδείγματα και τις ασκήσεις, τα παιδιά έχουν συνειδητοποιήσει τον κανόνα. Έτσι, έχουν μάθει μέσα στην τάξη και η εργασία στο σπίτι αποκτά την πραγματική της έννοια, η οποία είναι να φρεσκάρουν τη μνήμη τους και να εφαρμόσουν μόνα τους αυτά που έχουν μάθει, κτίζοντας έτσι την αυτοπεποίθησή τους και να είναι έτοιμα για το επόμενο βήμα (το επόμενο μάθημα).

Αυτό φυσικά προϋποθέτει προσωπική ετοιμασία του εκπαιδευτικού για το κάθε μάθημα. Να πάρει το βιβλίο και, αν δεν παρέχονται επαρκείς ασκήσεις, να ψάξει ο εκπαιδευτικός ή να σχεδιάσει δικές του και να τις προσαρμώσει στο αντικείμενο του μαθήματος.... χμμ...

 

- με τα δε μαθηματικά, τα έχω χάσει τελείως.

 

- γράφεις στον πίνακα, μόνο για να δώσεις έμφαση σε κάτι. Όχι για να αντιγράψουν το μάθημα της ημέρας. Επίσης, γράφεις όντας σε στάση τελικού σίγματος... είσαι πλαγίως στραμμένος προς την τάξη και γράφεις με το ένα χέρι. Αν πρέπει να γυρίσεις την πλάτη, το κάνεις για ένα κλάσμα του δευτερολέπτου.... διότι έτσι και έχεις γυρισμένη την πλάτη σου... πάει... τα έχεις χάσει τα παιδιά.

 

- η δε πειθαρχία επιβάλλεται με την ένδειξη σεβασμού προς τα παιδιά, και όχι με τον εκφοβισμό και την απαίτηση να σε σεβαστούν. Πρέπει να καταλάβουν για ποιο λόγο σε σέβονται. Εδώ αναφέρομαι στη δικιά μας που λέει στα παιδιά να "το βουλώσουν". Μπορείς, π.χ. κάποιες στιγμές, να κάθεσαι στην καρέκλα στο ίδιο επίπεδο με αυτά, χωρίς το φόβο εκείνα να έχουν χάσει το σεβασμό σε σένα. Οταν κάθεσαι στην έδρα ή στέκεσαι πάνω από τα παιδιά μονίμως χάνεις το ρόλο του εκπαιδευτικού και γίνεσαι το αφεντικό εκεί μέσα... τίποτε άλλο. Και αυτό γίνεται παράδειγμα προς μίμηση στα παιδιά...

 

- όταν διορθώνεις ένα παιδί, δεν του λές "οχι δεν είναι αυτό" ή "λάθος", ούτε του δίνεις τη σωστή απάντηση. Του ζητάς να το ξανασκεφτεί και τον καθοδηγείς, ώστε να μπει το παιδί στη διαδικασία να σκέφτεται! Ναι, αυτό το πράγμα... η σκέψη... σπάνιο φαινόμενο.

 

- όταν 8 στα 16 παιδιά φεύγουν από το μάθημα χωρίς να είναι σίγουρα αν έχουν καταλάβει (π.χ. όταν σου λένε "δε θυμάμαι"), φταίει ο εκπαιδευτικός και όχι το παιδί που δεν πρόσεχε. Προφανώς δεν πρόσεχε γιατί δεν υπήρχε κάτι εξαρχής για να προσέξει...

 

Ολα τα παραπάνω για μένα, δεν είναι θέμα τεχνικής γνώσης, αλλά θέμα κοινής λογικής. Και το ανώτερο πτυχίο να έχεις ως εκπαιδευτικός, αν δεν εξασκήσεις την κοινή λογική, έχεις χάσει πολλά κρίσιμα σημεία μέσα σε μια τάξη, ώστε να έχεις κάνει αποτελεσματικά τη δουλειά σου.

 

- τέλος... έχω ακούσει (και το πιστεύω) ότι ο ρόλος του εκπαιδευτικού δεν είναι να διδάσκει το μάθημα... αλλά για να διδάξει στα παιδιά πώς να μαθαίνουν.

 

Γιαυτό όταν διαβάζω μηνύματα στο φόρουμ αυτό εκπαιδευτικών που προσπαθούν να κάνουν ό,τι μπορούν καλύτερο και εκφράζουν τις απόψεις τους και μας βοηθούν εμάς τους απορημένους γονείς, αυτό μου δίνει ελπίδα, ότι ίσως υπάρχουν κι άλλοι εκεί έξω κάπου που θα έρθουν ή που βρίσκονται ήδη στο σχολείο μας και απλά δεν τους έχουμε γνωρίσει ακόμα και που θα δώσουν τα παιδιά μας αυτό που δικαιούνται.

Αλλη λύση δε βλέπω. Ούτε να τσακώνομαι με τη δασκάλα, ούτε να έρχομαι σε αντιπαράθεση μαζί της, ούτε να της λέω πώς να κάνει το μάθημά της. Προφανώς το κάνει όσο καλύτερα μπορεί.

Προς το παρόν, ό,τι μπορώ μόνη μου και του χρόνου θα κάνω το σταυρό μου πάλι.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...