Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Love Parents.org.gr? Tell a friend!

ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΑΒΑΣΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ Α ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ


Recommended Posts

Οπως καταλάβατε, το παιδάκι μου πηγαίνει Α Δημοτικού..Είμαι αρκετά άγχωμένη σε σχέση με το πώς προχωρά ο κανακάρης μου, μιας και δεν έχω άλλο παιδάκι και άρα είναι η πρώτη μου επαφή με το δημοτικό..δε γνωρίζω πόση ώρα παίρνει κατά προσέγγιση σε ένα παιδάκι να γράψει πχ 15 φορές τη λέξη πίτα και άλλες 10 τη λέξη πατάτα.. ο δικός μου έκανε για τις συγκεκριμένες λέξεις 1 ώρα!!!

Κάνει τις εργασίες του αμέσως μόλις γυρνάει από το σχολείο με 1 ή 2 πεντάλεπτα διαλείμματα... ωστόσο ανησυχώ..νομίζω ότι αργεί πάρα πολύ γιατί ακούω από μαμάδες που έχουν τα παιδάκια τους στο ίδιο τμήμα με το δικό μου ότι τελειώνουν σε είκοσι λεπτά το πολύ μισή ώρα...

Γράφει αργά, αλλά προσπαθεί να κάνει όμορφα γράμματα...όμως ακούγοντας τις υπόλοιπες μαμάδες εγώ εκνευρίζομαι και θυμώνω και ίσως του προκαλώ και νευρικότητα...

Καταθέστε μου τις εμπειρίες σας βρε κορίτσια...

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


Οπως καταλάβατε, το παιδάκι μου πηγαίνει Α Δημοτικού..Είμαι αρκετά άγχωμένη σε σχέση με το πώς προχωρά ο κανακάρης μου, μιας και δεν έχω άλλο παιδάκι και άρα είναι η πρώτη μου επαφή με το δημοτικό..δε γνωρίζω πόση ώρα παίρνει κατά προσέγγιση σε ένα παιδάκι να γράψει πχ 15 φορές τη λέξη πίτα και άλλες 10 τη λέξη πατάτα.. ο δικός μου έκανε για τις συγκεκριμένες λέξεις 1 ώρα!!!

Κάνει τις εργασίες του αμέσως μόλις γυρνάει από το σχολείο με 1 ή 2 πεντάλεπτα διαλείμματα... ωστόσο ανησυχώ..νομίζω ότι αργεί πάρα πολύ γιατί ακούω από μαμάδες που έχουν τα παιδάκια τους στο ίδιο τμήμα με το δικό μου ότι τελειώνουν σε είκοσι λεπτά το πολύ μισή ώρα...

Γράφει αργά, αλλά προσπαθεί να κάνει όμορφα γράμματα...όμως ακούγοντας τις υπόλοιπες μαμάδες εγώ εκνευρίζομαι και θυμώνω και ίσως του προκαλώ και νευρικότητα...

Καταθέστε μου τις εμπειρίες σας βρε κορίτσια...

 

Ο χρονος που δαπανα ο γιος σου σε σχεση μ΄αυτα που εχει να κανει μου φαινεται πολυς. Αν γενικα δεν χασομεραει ομως, αυτο σημαινει οτι το χερακι του δεν ειναι καθολου δουλεμενο (η πολυ λιγο τελοσπαντων). Αυτο ειναι κατι που διορθωνεται με εξασκηση. Αν δε θελει να γραφει αλλα πραγματα γιατι κουραζεται απο αυτη τη 1 ωρα, να τον βαζεις να ζωγραφιζει με ξυλομπογιες. Καλο ειναι να επιταχυνει λιγο γιατι αργοτερα (που θα εχει μικρυνει και η μερα) και θα περασετε στην αντιγραφη και την ορθογραφια σε μικρο κειμενακι θα σας παιρνει η νυχτα... Μην τον απογοητευεις αν θελει να ειναι προσεκτικος και οχι τσαπατσουλης, καλυτερα ομως νομιζω ειναι να εξασκηθειτε για να δεις βελτιωση στο ρυθμο, ειδικα επειδη σε λιγο θα προστεθει και η αναγνωση και ο συνολικος χρονος διαβασματος θα αυξηθει. Μεχρι τα Χριστουγεννα στη χειροτερη πρεπει να εχετε πιασει ρυθμο (γνωμη μου), για να μην ζοριστειτε πολυ μετα.

Link to comment
Share on other sites

Naina, η αλήθεια είναι ότι πέρα από τα γραμματάκια τα οποία έμαθε από τα προνήπια και τους αριθμούς επίσης δεν τον ζόρισα να γράψει ούτε να μάθει συλλαβούλες κτλ. Είναι ένα παιδάκι που τα "πιάνει" στον αέρα και έχει φωτογραφική μνήμη αλλά όπως διαπίστωσα αυτές τις πρώτες μέρες καθυστερούμε στην γραφή. Εννοείται ότι χασομεράει (νερό, τουαλέτα, να ξύσω μολύβι, να σου πω κάτι κτλ) αλλά μου φάνηκε πολύ..

Προφανώς θέλει εξάσκηση ωστόσο δε θέλω να πιεστεί για τη γραφή γιατί δε θέλω να αντιπαθήσει τη διαδικασία..η ιδέα της ζωγραφικής μου άρεσε πολύ!

Επιπλέον, επειδή του άρεσει να "παίζει" τον δάσκαλο, του πήρα ένα πίνακα με μαρκαδόρο, τον κάρφωσα στο τοίχο όπου ο ίδιος παίζοντας το ρόλο του δασκάλου και εμείς το ρόλο των μαθητν που θέλουν συνεχώς επαναλήψεις, νομίζω ότι καταφέρνουμε κάτι χωρίς να τον υποχρεώνουμε να γράφει και ούτε να δυσανασχετεί...

Σε ευχαριστώ για την απάντησή σου!!

Link to comment
Share on other sites

Το καθε παιδακι θελει το χρόνο του να συνηθισει.Απο την στιγμη που δεν εχεις και αλλο παιδι μην τον αγχωνεις.Σιγα σιγά θα μαθει και το χερακι του και θα κανει πιο γρήγορα.Και μια φιλκη συμβουλη: μην αφήνεις να σε επηρεαζουν οι αλλες μαμαδες.Ολα τα παιδιά δεν ειναι το ιδιο.

Link to comment
Share on other sites

Εμένα πάλι μου φαίνεται φυσιολογικό να αφιερώσει ένα πρωτάκι 1 ώρα για να γράψει 15 φορές τη λέξη πίτα και 10 φορές τη λέξη πατάτα. Γιατί:

1) Στην αρχή, τα παιδιά πρέπει να προσέχουν πολύ περισσότερο για να γράψουν τα γραμματάκια με τη σωστή φορά και σύμφωνα με τους κανόνες ("πατάμε σωστά πάνω στη γραμμή"). Ακόμα και αν τα παιδιά έχουν κάνει αρκετές προγραφικές ασκήσεις, ξέρουν πώς να σχηματίζουν τα γράμματα, είναι εξοικειωμένα με τις γραμμές ως χώρο και γενικά είναι δουλεμένα, και πάλι θέλουν χρόνο για να φτιάξουν όμορφα, στρογγυλά γράμματα. Ας θυμηθούμε ότι ο γραφικός χαρακτήρας διαμορφώνεται τώρα, στις αρχές της Α Δημοτικού. Μετά και παγιώνεται ο γραφικός χαρακτήρας και ο "εγκέφαλος" αφιερώνεται στην κατανόηση γλωσσικών και αριθμητικών εννοιών, οπότε η βελτίωση των γραμμάτων δεν αποτελεί προτεραιότητα.

2) Είμαστε ακόμα στην αρχή. Ο Σεπτέμβρης θεωρείται μεταβατικός μήνας ακόμα και για τις μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού. Συνήθως τότε γίνεται επανάληψη και όχι εισαγωγή νέων εννοιών. Αλλά ειδικά για την Α Δημοτικού, η περίοδος προσαρμογής πάει μέχρι τα Χριστούγεννα περίπου...

3) Το κάθε παιδί θέλει τον χρόνο του. Είναι άδικο να το συγκρίνουμε με αυτά που κάνουν ή υποτίθεται ότι κάνουν τα άλλα παιδιά.

4) Όπως λες, κάνει όμορφα γράμματα. Το να δίνει σημασία το παιδί στο να είναι όμορφα τα γράμματά του λέει πολλά για τον χαρακτήρα του. Πολλά θετικά! Π.χ. υψηλό αίσθημα καθήκοντος, διάθεση τελειοποίησης, υψηλά ποιοτικά στάνταρντς, αυτοσεβασμό κλπ.

Συνήθως, όσα παιδιά τελειώνουν πολύ γρήγορα είναι "βιαστικά" και δεν τα πολυνοιάζει το αποτέλεσμα της εργασίας του αλλά η ταχύτατη διεκπεραίωσή της χάριν του παιχνιδιού.

5) Ακόμα και αν θέλει περισσότερο χρόνο το παιδί, θα πρέπει να επιβραβεύεται για την προσπάθειά του.

Όπως προκύπτει, δεν χαζεύει ή δεν μπορεί να συγκεντρωθεί απλά φαίνεται να είναι πιο αργός στη γραφή.

6) Ο εκνευρισμός και ο θυμός προσφέρουν μόνο στη δημιουργία αρνητικού κλίματος στο σπίτι, στο να πληγώνουν τη σχέση μητέρας-παιδιού, να προκαλούν συναισθήματα αποστροφής για το σχολείο και την εργασία και να δημιουργούν συναισθήματα ενοχής και μειονεξίας στο παιδί. Τίποτα άλλο.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...