Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Love Parents.org.gr? Tell a friend!

Α τεστ - δοκιμασία σχολικής ετοιμότητας


Recommended Posts

Αναρωτιέμαι αν πρέπει να κάνω το Α τεστ στο "νηπιάκι" μου.

Σε περίπτωση μη εμφανώς αντιληπτού "θέματος" και ενώ η δασκάλα στο νηπιαγωγείο δεν έχει επισημάνει κάτι, χρειάζεται να το ψάξω και να το κάνουμε πριν πάμε στο δημοτικό σχολείο;

Επειδή γενικώς είμαι της "πρόληψης" σκέφτομαι μήπως χρειάζεται να υποβληθούμε σε αυτή τη διαδικασία.

Ποια η γνώμη και οι εμπειρίες σας; Συνηθίζεται να το κάνουν τα παιδάκια προτού ξεκινήσουν το δημοτικό;

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


Δεν έχω δει κανένα παιδί να το κάνει.

 

Αν η νηπιαγωγός δεν σου έχει επισημάνει κάτι και αν εσύ δεν βλέπεις το παιδί σου να υστερεί σε κάποιον τομέα σε σχέση με τα παιδιά των φίλων/γνωστών/γειτόνων κλπ γιατί να το κάνεις;

 

Αν πάλι νομίζεις ότι κάτι δεν πάει καλά, συζήτησε το με τη νηπιαγωγό και αν όντως χρειάζεται κάποια βοήθεια, καλύτερα να πας σε ένα ΚΕΔΔΥ ή σε ένα Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο (Δημόσιο) να δεις πού οφείλεται το θέμα και πώς μπορεί να βοηθηθεί το παιδί.

Link to comment
Share on other sites

Ούτε εγώ βλέπω κάτι, ούτε η νηπιαγωγός μου έχει πει κάτι που να μου προκαλεί κάποια ανησυχία. Το αντίθετο μάλιστα... Και ούτε και η παιδίατρος (την είχα ρωτήσει πριν κάποιους μήνες βέβαια) μου είπε πως χρειάζεται.

Απλά, σε μία κουβέντα με γνωστούς μου είπαν πως προτίθενται να το κάνουν (δεν ξέρω αν έχουν κάποιο συγκεκριμένο "θέμα" και γι' αυτό το σκέφτονται) και αναρωτιέμαι μήπως τελικά χρειάζεται ή είναι κάτι "συνηθισμένο" για τα παιδιά πριν πάνε στο δημοτικό σχολείο.

Μάλλον θα το ξεχάσω και θα αφήσω το παιδί μου ήσυχο...

Link to comment
Share on other sites

Κοίτα, εγώ εργάζομαι σε ΚΕΔΔΥ......

 

Τόσα χρόνια δεν μου έχει τύχει κάποιο παιδί που να το πήγαν οι γονείς του για το τεστ.

Μου έχουν τύχει παιδιά (αρκετά) που οι γονείς ανησυχούσαν χωρίς να υπάρχει πραγματικό θέμα και παρά τις αντιρρήσεις του σχολείου έφεραν το παιδί για αξιολόγηση, απλά και μόνο για να ηρεμήσουν οι ίδιοι (τελικά).

 

Επίσης, προσωπικά (και πείτε με όπως θέλετε) είμαι πολύ καχύποπτη απέναντι σε διαφόρων ειδών τεστ που ο γονιός πρέπει να πληρώσει (και συχνά ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό) για τη χορήγηση τους στα παιδιά και πολλές φορές ακόμα ένα ποσό για να πάρει τα αποτελέσματα.

 

Δουλειά, η οποία γίνεται ΔΩΡΕΑΝ (το λέω και το τονίζω) σε ΚΕΔΔΥ και Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (δημόσια)

Link to comment
Share on other sites

Κοίτα, εγώ εργάζομαι σε ΚΕΔΔΥ......

 

Τόσα χρόνια δεν μου έχει τύχει κάποιο παιδί που να το πήγαν οι γονείς του για το τεστ.

Μου έχουν τύχει παιδιά (αρκετά) που οι γονείς ανησυχούσαν χωρίς να υπάρχει πραγματικό θέμα και παρά τις αντιρρήσεις του σχολείου έφεραν το παιδί για αξιολόγηση, απλά και μόνο για να ηρεμήσουν οι ίδιοι (τελικά).

 

Επίσης, προσωπικά (και πείτε με όπως θέλετε) είμαι πολύ καχύποπτη απέναντι σε διαφόρων ειδών τεστ που ο γονιός πρέπει να πληρώσει (και συχνά ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό) για τη χορήγηση τους στα παιδιά και πολλές φορές ακόμα ένα ποσό για να πάρει τα αποτελέσματα.

 

Δουλειά, η οποία γίνεται ΔΩΡΕΑΝ (το λέω και το τονίζω) σε ΚΕΔΔΥ και Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (δημόσια)

 

Ωραια ολα αυτα που λες!Μπορει η δουλεια να γινεται δωρεαν αλλα στα ΚΕΔΔΥ, τα Ιατροπαιδαγωγικα κεντρα και τα εξωτερικα ιατρεια δημοσιων νοσοκομειων η δουλεια γινεται με μεγαλη καθυστερηση!Στις μεγαλες πολεις τα αιτηματα για διερευνηση μαθησιακων(κυριως) αλλα κ αλλων δυσκολιων που απαιτουν την διεξαγωγη καποιου τεστ καθυστερουν πολυ, με αποτελεσμα να περιμενεις για πρωτο ρ/β μεχρι και εξι μηνες. Αυτο συμβαινει γιατι σε ολα τα παραπανω δεν υπαρχει το καταλληλο(και επαρκες) προσωπικο. Οποτε δυστυχως ο γονιος για να μαθει τι συμβαινει στο παιδι του και να το βοηθησει θα αναγκαστει να πληρωσει για να συντομευσει τη διαδικασια. Τωρα αν καποιος δινει περιττα και μη αξιοπιστα τεστ ειναι αλλο θεμα..δεν νομιζω ομως πως αυτο γινεται απο πολλους!

Μακαρι οι κρατικες δομες να ηταν καλυτερες και να ειχαν το προσωπικο να εξυπηρετουν ολο τον κοσμο. Σε αντιθεση με αυτο εχει πηξει στο διοικητικο αχρηστο προσωπικο που το μονο που κανει ειναι να βαζει σφραγιδες!

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Κοίτα, δεν μπορώ να μιλήσω για τα Ιατροπαιδαγωγικά γιατί δεν ξέρω την κατάσταση.

Μπορώ να μιλήσω για τα κΕΔΔΥ, τα οποία ξέρω από μέσα.

Στα ΚΕΔΔΥ, λοιπόν, γίνεται δουλειά και μάλιστα πολύ καλή. Γίνεται σοβαρή αξιολόγηση και μαθησιακή αλλά και ψυχολογική/νοητική. Το προσωπικό είναι κατάλληλο και καλά καταρτισμένο.

Επαρκές ΔΕΝ είναι. Και αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα. Όταν υπάρχει ένας εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας και τα αιτήματα είναι 20 κάθε εβδομάδα......Τι να σου κάνει; Στην καλύτερη να δει 5 παιδιά την εβδομάδα, παραπάνω δεν γίνεται, αν μιλάμε για σωστή αξιολόγηση. Όμοια είναι η κατάσταση και με ψυχολόγους και εκπαιδευτικούς των άλλων βαθμίδων και με κοινωνικούς λειτουργούς. (Αν τώρα μιλάμε για αξιολόγηση που γίνεται απλά για να πούμε ότι έγινε......εκεί μπορεί να δει και 10 και 15 παιδιά την εβδομάδα, αλλά δε νομίζω ότι μιλάμε γι' αυτό)

Επίσης, η κατάστασή επιβαρύνεται κατά κάποιον τρόπο όταν έρχονται για αξιολόγηση παιδιά που εμφανώς δεν έχουν κανένα μα κανένα θέμα στο μαθησιακό τομέα. Παιδιά για παράδειγμα που δεν μπορούν να πουν το ρ, ή παιδιά που η μητρική τους γλώσσα δεν είναι η Ελληνική και άρα εξαιτίας αυτού δεν μπορούν να παρακολουθήσουν το μάθημα (δεν εμπίπτουν στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες).

 

Έτσι, ναι. Η λίστα μεγαλώνει! Και πάλι εξαρτάται από το ΚΕΔΔΥ. Σε αυτό που είμαι εγώ, η λίστα της προσχολικής περιέχει 7 4χρονα παιδιά που θέλουν προσδιοριμό πλαισίου για τη νέα σχολική χρονιά, άρα θα τα δω από το Μάιο και μετά. Η λίστα πρωτοβάθμιας έχει 12 παιδιά, άρα είναι 3μιση εβδομάδες η αναμονή περίπου και της δευτεροβάθμιας, επειδή δεν υπάρχει εκπαιδευτικός, απλά δεν προχωρά. Σήμερα έχει 40 άτομα αναμονή! Εκπαιδευτικός δεν υπάρχει περίπτωση να έρθει πλέον. Άρα μιλάμε για αξιολόγηση του πρώτου στη λίστα από Σεπτέμβριο και αυτό ΑΝ βρεθεί εκπαιδευτικός.

 

Τέλος, για τα μη αξιόπιστα και περιττά τεστ......

Απλά θα αναφέρω ότι 1. αν έρθει στο σχολείο ένα παιδί με διάγνωση που έγινε από ιδιώτη, δεν μπορεί να του παρασχεθεί η βοήθεια που πιθανόν χρειάζεται και παραπέμπεται πάλι στο ΚΕΔΔΥ ή στου ΙΠ.

2. Κάποια τεστ ιδιωτών που στην Ελλάδα είναι πολύ διάσημα και στοιχίζουν πάνω από 500 ευρώ, αν απλά τα αναφέρεις στο εξωτερικό και ανάμεσα σε επιστήμονες διακεκριμένους, απλά θα γελάσουν! Αλλά εδώ το εμπόριο και το marketing καλά κρατεί!

Link to comment
Share on other sites

Κοίτα, δεν μπορώ να μιλήσω για τα Ιατροπαιδαγωγικά γιατί δεν ξέρω την κατάσταση.

Μπορώ να μιλήσω για τα κΕΔΔΥ, τα οποία ξέρω από μέσα.

Στα ΚΕΔΔΥ, λοιπόν, γίνεται δουλειά και μάλιστα πολύ καλή. Γίνεται σοβαρή αξιολόγηση και μαθησιακή αλλά και ψυχολογική/νοητική. Το προσωπικό είναι κατάλληλο και καλά καταρτισμένο.

Επαρκές ΔΕΝ είναι. Και αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα. Όταν υπάρχει ένας εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας και τα αιτήματα είναι 20 κάθε εβδομάδα......Τι να σου κάνει; Στην καλύτερη να δει 5 παιδιά την εβδομάδα, παραπάνω δεν γίνεται, αν μιλάμε για σωστή αξιολόγηση. Όμοια είναι η κατάσταση και με ψυχολόγους και εκπαιδευτικούς των άλλων βαθμίδων και με κοινωνικούς λειτουργούς. (Αν τώρα μιλάμε για αξιολόγηση που γίνεται απλά για να πούμε ότι έγινε......εκεί μπορεί να δει και 10 και 15 παιδιά την εβδομάδα, αλλά δε νομίζω ότι μιλάμε γι' αυτό)

Επίσης, η κατάστασή επιβαρύνεται κατά κάποιον τρόπο όταν έρχονται για αξιολόγηση παιδιά που εμφανώς δεν έχουν κανένα μα κανένα θέμα στο μαθησιακό τομέα. Παιδιά για παράδειγμα που δεν μπορούν να πουν το ρ, ή παιδιά που η μητρική τους γλώσσα δεν είναι η Ελληνική και άρα εξαιτίας αυτού δεν μπορούν να παρακολουθήσουν το μάθημα (δεν εμπίπτουν στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες).

 

Έτσι, ναι. Η λίστα μεγαλώνει! Και πάλι εξαρτάται από το ΚΕΔΔΥ. Σε αυτό που είμαι εγώ, η λίστα της προσχολικής περιέχει 7 4χρονα παιδιά που θέλουν προσδιοριμό πλαισίου για τη νέα σχολική χρονιά, άρα θα τα δω από το Μάιο και μετά. Η λίστα πρωτοβάθμιας έχει 12 παιδιά, άρα είναι 3μιση εβδομάδες η αναμονή περίπου και της δευτεροβάθμιας, επειδή δεν υπάρχει εκπαιδευτικός, απλά δεν προχωρά. Σήμερα έχει 40 άτομα αναμονή! Εκπαιδευτικός δεν υπάρχει περίπτωση να έρθει πλέον. Άρα μιλάμε για αξιολόγηση του πρώτου στη λίστα από Σεπτέμβριο και αυτό ΑΝ βρεθεί εκπαιδευτικός.

 

Τέλος, για τα μη αξιόπιστα και περιττά τεστ......

Απλά θα αναφέρω ότι 1. αν έρθει στο σχολείο ένα παιδί με διάγνωση που έγινε από ιδιώτη, δεν μπορεί να του παρασχεθεί η βοήθεια που πιθανόν χρειάζεται και παραπέμπεται πάλι στο ΚΕΔΔΥ ή στου ΙΠ.

2. Κάποια τεστ ιδιωτών που στην Ελλάδα είναι πολύ διάσημα και στοιχίζουν πάνω από 500 ευρώ, αν απλά τα αναφέρεις στο εξωτερικό και ανάμεσα σε επιστήμονες διακεκριμένους, απλά θα γελάσουν! Αλλά εδώ το εμπόριο και το marketing καλά κρατεί!

 

emmaki μαλλον δουλευεις σε ΚΕΔΔΥ μικρου νομου γι'αυτο και η αναμονη ειναι μικρη και τα αιτηματα τοσα λιγα.μακαρι να γινεται σε ολες τις δομες που αφορουν παιδια σωστη δουλεια και μπραβο σου που ασχολεισαισοβαρα με τα προβληματα τους!

Link to comment
Share on other sites

emmaki μαλλον δουλευεις σε ΚΕΔΔΥ μικρου νομου γι'αυτο και η αναμονη ειναι μικρη και τα αιτηματα τοσα λιγα.μακαρι να γινεται σε ολες τις δομες που αφορουν παιδια σωστη δουλεια και μπραβο σου που ασχολεισαισοβαρα με τα προβληματα τους!

 

Η αλήθεια είναι ότι ναι, ο νομός είναι μικρός, αλλά τα αιτήματα πολλά!

20 την εβδομάδα τουλάχιστον...

 

Απλά έχουμε οργάνωση...

 

Και δεν είμαστε μόνο εμείς έτσι..... Τα περισσότερα ΚΕΔΔΥ που γνωρίζω, δουλε'ύουν με τους ίδιους ρυθμούς με μας. Απλά δεν έχουν προσωπικό, οπότε ό,τι και να κάνουν (όπως είπα) δεν βγαίνουν οι λίστες............

Link to comment
Share on other sites

Το έκανα στην πρώτη κόρη μου. Στην δεύτερη δεν πρόκειται να το κάνω. Στη παραπομπή που έχει βάλει η Maya υπάρχουν όλοι οι λόγοι για τους οποίους δεν θα το κάνω. Εγώ έχω εκπλαγεί με το πόση καλή μαθήτρια είναι η μεγάλη μου στο δημοτικό, κάτι που δεν περίμενα λαμβάνοντας υπόψιν τα αποτελέσματα του Α-ΤΕΣΤ. Βέβαια σε αυτό έπαιξε ρόλο το σχολείο στο οποίο πηγαίνει δημοτικό και φυσικά οι δασκάλες που έχει εκεί. Οπότε καταλήγοντας θα έλεγα α) είναι πεταμένα λεφτά, β) μπορεί να αγχωθείς χωρίς να υπάρχει κανένας πραγματικά λόγος, γ)δεν δείχνει κάτι που δεν ξέρεις ή δεν έχεις παρατηρήσει ήδη.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...