Recommended Posts

    Αρκετοί γονείς με ρωτούν εάν τα παιδιά τους μπορούν να γυμναστούν με βάρη , ή ακόμα και να ασχοληθούν με το άθλημα της άρσης βαρών. Παρακάτω θα σας παραθέσω τα συμπεράσματα των ερευνών που έχουν γίνει παγκοσμίως γιαυτό το θέμα .

     

    Είναι αποδεδειγμένο πως οι ασκήσεις ενδυνάμωσης, ακόμη και με βάρη, είναι απόλυτα ασφαλείς για εφήβους από ηλικίας 13 ετών και πάνω. Ακόμη όμως και μικρότερα παιδιά μπορούν να ασχοληθούν με αυτού του είδους τη γυμναστική. Αυτό μάλιστα έχει καθιερωθεί διεθνώς με 4 μεγάλες παγκόσμιες μελέτες που έγιναν.Η ηλικία των 7 ετών θεωρείται το κατώτερο όριο . Συνεπώς αν θέλει να ασκηθεί με βάρη πρέπει να πληρούνται οι παρακάτω προυποθέσεις, που κατά βάση έχουν θέσει

    1)Η Αμερικάνικη ένωση Παιδιάτρων

    2)Η Αμερικάνικη ένωση Ορθοπαιδικών

    3)Η Αμερικάνικη ένωση Παιδοορθοπαιδικών

    4)Η Αμερικάνικη ένωση Αθλητιάτρων.

    ·         Πρέπει η άσκηση να γίνεται ΠΑΝΤΑ υπό την επίβλεψη προπονητή/γυμναστή. Σε περίπτωση ομαδικής προπόνησης να μην αντιστοιχούν πάνω από 10 μαθητές ανά προπονητή.

    ·         Το παιδί πρέπει να είναι ώριμο αρκετά ώστε να συμμορφώνεται πλήρως με τις οδηγίες του επιβλέποντα και οπωσδήποτε πάνω από 7 ετών.

    ·         Θα προηγούνται 15 λεπτά προθέρμανσης και διατάσεων.

    ·         Θα σηκώνει τόσο βάρος ώστε να μπορεί να κάνει τουλάχιστον 8-10 επαναλήψεις. Δεν θα βάλει ποτέ τόσα κιλά που να μην είναι σε θέση να τα σηκώσει 8 φορές συνεχόμενα

    ·         Όταν πετύχει τον παραπάνω στόχο θα αυξάνει τα βάρη κατά 10% κάθε φορά

    ·         Θα ακολουθεί πάντα την σωστή τεχνική για κάθε άσκηση. Μην προσπαθεί ποτέ να «κλέψει» για να σηκώσει το βάρος

    ·         Η άσκηση με βάρη δεν πρέπει να είναι  η μοναδική αθλητική του δραστηριότητα.

    ·         Πρέπει να ασκεί με βάρη όλες τις μϋικές ομάδες (κορμός-χέρια-πόδια)

    ·         Απαγορεύονται οι εκρηκτικές ή απότομες άρσεις

    ·         Η άσκηση με βάρη θα διαρκεί 20-30 λεπτά , 2-3 φορές εβδομαδιαίως

    ·         Να προηγηθεί πλήρης ορθοπαιδικός και καρδιολογικός έλεγχος

    Να έχουμε πάντα υπ’όψιν μας , ότι πριν αρχίσουν να παράγονται οι ορμόνες της εφηβείας (ανδρογόνα) , είναι αδύνατον για το παιδί να κερδίσει μυϊκό όγκο. Ο όγκος προυποθέτει φυσιολογική έκκριση ορμονών από το σώμα μας. Τα βάρη όμως το προετοιμάζουν θετικά για τα υπόλοιπα αθλήματα. Μπορώ να σας πω μάλιστα , πως σε αντίθεση με την κοινή πεποίθηση τα βάρη είναι ασφαλέστερα άλλων αθλημάτων. Όλοι οι τραυματισμοί που συμβαίνουν με βάρη στα παιδιά , οφείλονται αποκλειστικά σε μη τήρηση των προαναφερθέντων κανόνων, και όχι επειδή ο παιδικός σκελετός δεν αντέχει την συγκεκριμένη άσκηση. Όπως όλες οι μορφές αθλητισμού βέβαια , ενέχει την πιθανότητα τραυματισμού, όχι όμως μεγαλύτερη από άλλα δημοφιλή αθλήματα όπως το ποδόσφαιρο και το μπάσκετ.

    Όλα τα παραπάνω βασίζονται μόνο σε επιστημονικά δεδομένα που έχουν τεκμηριωθεί και μπορείτε να τα εμπιστευθείτε.

     

    Εμμανουήλ-Αλέξιος Βερυκοκάκης

    Παιδοορθοπαιδικός Χειρουργός 


    Ορθοπαιδικός Χειρουργός  

    Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ

    Για να ρωτήσετε κάτι ή να διαβάσετε προηγούμενες ερωταπαντήσεις μου, πατήστε εδώ  

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    Εγγραφείτε ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

    Για να δημοσιεύσετε ένα σχόλιο θα χρειαστεί να είστε εγγεγραμμένο μέλος. Είναι δωρεάν.

    Δημιουργήστε νέα εγγραφή

    Κάντε εγγραφή να συμμετάσχετε στις συζητήσεις - είναι εύκολη και γρήγορη!

    Δημιουργήστε νέα εγγραφή

    Σύνδεση

    Έχετε ήδη έναν λογαριασμό χρήστη; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα