Πως φτάνουμε στο να σκεφτόμαστε δημιουργικά; Πως είναι να μαθαίνεις δημιουργικά; Διαβάστε εδώ το πώς βιώνει μια νηπιαγωγός αυτή την έννοια και δείτε ένα παράδειγμα δημιουργικού τρόπου εκμάθησης των συλλαβών: μέσω ενός παραμυθιού – της ιστορίας του μικρού ΜΠΟΥ!
Πως φτάνουμε στο να σκεφτόμαστε δημιουργικά; Πως είναι να μαθαίνεις δημιουργικά; Διαβάστε εδώ το πώς βιώνει μια νηπιαγωγός αυτή την έννοια και δείτε ένα παράδειγμα δημιουργικού τρόπου εκμάθησης των συλλαβών: μέσω ενός παραμυθιού – της ιστορίας του μικρού ΜΠΟΥ!
Η δημιουργικότητα: αστείρευτη πηγή γνώσης
της Σταυρούλας Σκαφιδά
Δημιουργικότητα είναι το αποτέλεσμα μιας συνεχούς «περιπλάνησης» του ανθρώπου κατά τη διάρκεια της ζωής του. Είναι μια διαδρομή που χαρίζει ικανοποίηση, αφού «γεμίζει» τον άνθρωπο και προκαλεί τη διαρκή του επαγρύπνηση και το ενδιαφέρον του για καινούριες εμπειρίες, γνώσεις, κατακτήσεις, δημιουργίες!!
Από τις πρώτες στιγμές της ζωής του, ο άνθρωπος, αποκτά εμπειρίες και το οικογενειακό περιβάλλον είναι αυτό που θα παίξει τον πρωταρχικό ρόλο.
Ο «κόσμος» στην αρχή είναι μικρός, περιορισμένος στις πιο βασικές ανάγκες επιβίωσης: τροφή, στοργή, ασφάλεια! Οι πρώτες γνώσεις κατακτώνται με την επανάληψη και τη σταθερή αλλά και ασφαλή αλληλεπίδραση με το περιβάλλον.
Σιγά-σιγά αυτός ο «κόσμος» θ’ αρχίσει να απλώνεται , να μεγαλώνει, να κρύβει «μυστικά» που ζητούν εξερεύνηση!!! Η μίμηση θα κάνει την εμφάνισή της, που σε συνδυασμό με την επανάληψη θα δώσει την ευκαιρία για περισσότερες εμπειρίες και γνώσεις. Οι ερωτήσεις και οι απορίες μετατρέπουν το άτομο από παθητικό σε ενεργητικό έχοντας ως εργαλεία την υπομονή και την επιμονή!!!
Το περιβάλλον ενισχύει αυτές τις διαδικασίες με την ενθάρρυνση, την προτροπή, τη συνεργασία, την εμπιστοσύνη, και την ανάληψη πρωτοβουλιών!!! Η ανθρώπινη περιέργεια «σπρώχνει» στην ανακάλυψη του κάθε καινούριου.
Ο «κόσμος» έχει απλωθεί αρκετά έξω από το ασφαλές οικογενειακό περιβάλλον. Το σχολικό περιβάλλον θα παίξει το δικό του ρόλο, αφού θα δώσει ευκαιρίες για αλληλεπίδραση με συνομήλικους. Αρκετά μακριά από το βλέμμα της οικογένειας θα αναπτύξει την παρατηρητικότητά του, θα μάθει να συλλέγει πληροφορίες, θα συνθέτει, θα αναλύει, θα δοκιμάζει, θα συνεργάζεται, θα ανταλλάσσει πληροφορίες, θα απορρίπτει, θα αξιολογεί!!
Αρχίζει και ανακαλύπτει τα ενδιαφέροντά του . Δουλεύει συνειδητά, επικεντρώνεται σε στόχους, έχει αυτοπεποίθηση, τολμά!!!!
Το κάθε θετικό αποτέλεσμα κινητοποιεί το συνεχές ενδιαφέρον, τη διαρκή προσπάθεια, την αστείρευτη δημιουργικότητα!
Η Σταυρούλα Σκαφιδά εργάζεται ως νηπιαγωγός στα Εκπαιδευτήρια Δούκα. Eίναι συγγραφέας Παιδικών Παραμυθιών και Βιβλίων Παιδαγωγικών Δραστηριοτήτων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε με την ευγενική χορηγία των Εκπαιδευτηρίων Δούκα
Email (επικοινωνία μέσω email) Μεσογείων 151, Μαρούσι, 15126. Τηλ.: 210 61 86 000, Fax: 210 61 86 020
Απο την ίδια σειρά ενημερωτικών άρθρων, με χορηγό τα Εκπαιδευτήρια Δούκα, δείτε και αυτά τα ενδιαφέροντα άρθρα : Επιλέγοντας Ιδιωτικό Νηπιαγωγείo, Αντιμετωπίζοντας περιστατικά επιθετικής συμπεριφοράς και Πρέπει να μάθει να γράφει και να διαβάζει ένα παιδί από το Νηπιαγωγείο; Παράλληλα, απο τον ίδιο χορηγό έχει δημοσιευτεί και το εύκολο εκπαιδευτικόπαιχνίδι με τίτλο “Καθάρισε την πόλη!” στο Parentscafe.gr! Πατήστε εδώ για να το παίξετε. Άλλα άρθρα ίδιας θεματολογίας: Δημιουργικότητα τώρα στο σπίτι σας!
Διαφημίσεις (5)