Νέοι κανόνες περιορίζουν τις επικίνδυνες φάρσες
Βίντεο κλίπ που απεικονίζουν επικίνδυνες ή συναισθηματικά επιβαρυντικές “φάρσες” απαγορεύονται πλέον στην γνωστή πλατφόρμα.
Η αλλαγή αυτή έρχεται ως απάντηση σε “βίντεο-προκλήσεις” που έχουν κάποιες φορές προκαλέσει σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο.
Η ιστοσελίδα που ανήκει στην Google αναφέρει ότι “τέτοια βίντεο δεν έχουν θέση στο Youtube”.
Πάραυτα, η εταιρεία φαίνεται να μην μπορεί να εφαρμόσει τους κανόνες που ισχύουν σχετικά με το πιθανώς βλαβερό περιεχόμενο.
Μία έρευνα της σελίδας Buzzfeed (https://www.buzzfeednews.com/article/daveyalba/youtube-is-still-hosting-graphic-images-of-bestiality) έδειξε πως εικόνες που εμφανίζουν ή υποννοούν κτηνωδίες υπήρχαν ακόμα στην σελίδα του youtube, παρότι από τον Απρίλιο του 2018 υπήρξε κινητοποίηση για απομάκρυνση του περιεχομένου αυτού.
Κάποια βίντεο έχουν εμφανιστεί σε εκατομμύρια χρήστες.
Η Youtube αναφέρει ότι “εργάζεται για την επιθετική εφαρμογή των κανόνων σχετικά με τις πολιτικές κερδοσκοπίας έτσι ώστε να εξαφανίσει το κίνητρο για αυτή την παράβαση κανόνων”.
[Σημείωση εκ της σύνταξης: Εκεί βρίσκεται το κλειδί – δυσκολία: Οι χρήστες που ανεβάζουν τέτοιο περιεχόμενο συνήθως επωφελούνται της διάστασης του “σκανδάλου” που προκαλεί μεγάλο αριθμό εμφανίσεων – κάτι που τους αποφέρει μεγάλο κέρδος από τις διαφημίσεις που εμφανίζονται εκεί. Έτσι παραμένει ελκυστική η δημοσίευση τέτοιων βίντεο που περιέχουν πολύ αποκρουστικές ή κακόβουλες εικόνες ενάντια στους κανόνες της ιστοσελίδας. Όσο κερδίζουν χρήματα όσοι ανεβάζουν αυτά τα βίντεο, θα συνεχίσουν να υπάρχουν τέτοιες εικόνες και προκλήσεις.]
Η εφαρμογή νέων κανόνων σχετικά με επικίνδυνες φάρσες ή προκλήσεις μπορεί να είναι και ακόμα πιο δύσκολη, αν σκεφτεί κανείς τα ασαφή κριτήρια σχετικά με το ποιό περιεχόμενο τελικά μπορεί να είναι ή να μην είναι επικίνδυνο.
“YouTube ειναι το σπίτι πολλών αγαπημένων αστείων βίντεο με φάρσες ή viral προκλήσεων” όπως σημειώνεται στην ιστοσελίδα του youtube στο σημείο των FAQ (συχνών ερωτήσεων).
“Λαμβάνοντας αυτό ως δεδομένο, πάντα είχαμε κανόνες για να σιγουρέψουμε ότι το αστείο περιεχόμενο δεν περνά το όριο του να γίνεται επιβλαβές ή επικίνδυνο. Οι κανόνες συμμετοχής απαγορεύουν περιεχόμενο το οποίο ενθαρρύνει επικίνδυνες δραστηριότητες οι οποίες πιθανώς οδηγήσουν σε σοβαρές βλάβες και η σημερινή ανακοίνωση ξεκαθαρίζει τι σημαίνει αυτό για επικίνδυνες προκλήσεις ή φάρσες”.
Από εδώ και στο εξής η ιστοσελίδα σημειώνει ότι δεν θα επιτρέπει βίντεο τα οποία περιέχουν “φάρσες με προφανή κίνδυνο για σοβαρή σωματική βλάβη”. Αυτό συμπεριλαμβάνει φάρσες στις οποίες κάποιος εξαπατάται στο να νομίσει ότι βρίσκεται σε μεγάλο κίνδυνο – ακόμα και εάν δεν υπήρξε ποτέ αληθινή απειλή.
Η ιστοσελίδα προσθέτει: “Επίσης δεν επιτρέπουμε φάρσες που προκαλούν στα παιδιά εμπειρίες με έντονη συναισθηματική δυσφορία, δηλαδή που περιέχουν κάτι τόσο κακό που θα αφήσουν ένα παιδί για πάντα ψυχικά τραυματισμένο”.
Το YouTube αναφέρει ότι έχει συνεργαστεί στενά με παιδοψυχολόγους σχετικά με το τι μπορεί να αποτελέσει τραυματική εμπειρία. Δεν δημοσίευσε κάποια αναλυτική λίστα, αλλά αναφέρει ότι συμπεριλαμβάνονται (στα απαγορευμένα βίντεο) σενάρια στα οποία για παράδειγμα ένα παιδί εξαπατάται στο να πιστέψει ότι έχουν πεθάνει οι γονείς του.
Οι νέοι κανόνες έρχονται ως απάντηση σε διάφορες περιπτώσεις όπου φάρσες ή δράσεις είναι στην καλύτερη περίπτωση απλώς μια αρκετά κακή ιδέα και στην χειρότερη περίπτωση θανατηφόρες.
Τον Μάιο του 2018, η Μοναλίζα Περέζ, 20 χρονών, καταδικάστηκε σε 6 μήνες φυλάκιση μετά τον πυροβολισμό του φίλου της Μάριο Ρουίζ. Το ζευγάρι ήλπιζε ότι το βίντεο της δράσης τους, στην οποία ένα βιβλίο εγκυκλοπαίδειας υποτίθετο ότι θα προστατέψει τον Ρουίζ από τον πυροβολισμό, θα γινόταν πασίγνωστο (viral) στο YouΤube. [σ.σ. με αποτέλεσμα μεγάλο οικονομικό κέρδος για το ζευγάρι]
Ακόμα, το 2018 η ένωση κέντρων δηλητηριάσεων στην Αμερική (American Assosiation of Poison Control Centers) ανέφερε αύξηση περιστατικών δηλητηρίασης από κατάποση απορρυπαντικού, που ακολούθησε μετά από την “μόδα” εμφάνισης πολλών βίντεο με ανθρώπους που έτρωγαν κάψουλες που περιείχαν απορυπαντικό ρούχων.
Αυτό προκάλεσε τους κατασκευαστές τέτοιων προιόντων (Procter & Gamble) να ζητήσουν την βοήθεια ενός στάρ του Φούτμπολ Rob Gronkowski έτσι ώστε εκείνος να δημιουργήσει μια καμπάνια στο διαδίκτυο και σε κοινωνικά δίκτυα για την ευαισθητοποίηση του κοινού.
Πιο πρόσφατα, μια πρόκληση που προέκυψε από μια σκηνή μιας σειράς που προβάλλεται στο Netflix, το Birdbox, περιελάμβανε την διεξαγωγή δραστηριοτήτων – όπως οδήγηση – με τα μάτια δεμένα. Τουλάχιστον ένας άνθρωπος είναι γνωστό ότι τράκαρε εξαιτίας αυτού.
Πηγή: BBC Dave Lee https://www.bbc.com/news/technology-46887666
Όλα τα παραπάνω δεδομένα δείχνουν ακράδαντα ότι παρόλες τις απαγορεύσεις, είναι αδύνατο ένα αυτόματο εργαλείο να προστατέψει καλά από μόνο του τα παιδιά από τέτοιους κινδύνους και κατεπέκταση ότι η χρήση του YouTube ή άλλων αντίστοιχων μέσων, είναι ακατάλληλη για χρήση χωρίς επίβλεψη ακόμα και με τα αυτοματισμένα εργαλεία γονεικού ελέγχου που παρέχονται, ή γενικότερα χωρίς επικοινωνία μαζί με τους γονείς σχετικά με το περιεχόμενο που βλέπει το ανήλικο παιδί την εκάστοτε ημέρα.
Η λήψη γρήγορων αποφάσεων χωρίς μεγάλη σκέψη προηγουμένως, ή η μη ικανότητα αντίληψης του κινδύνου, που είναι γνωστά χαρακτηριστικά της εφηβείας, κάνουν τον συνδυασμό αυτό πολύ επικίνδυνο.
Για τους Έφηβους σημειώνει η κα. Ντουντουλάκη, Ψυχολόγος τα εξής “ Η προσωπικότητά τους δεν έχει διαμορφωθεί πλήρως για αυτό και η συμπεριφορά τους χαρακτηρίζεται από αστάθεια, όπως και οι απόψεις και οι αντιλήψεις τους. Είναι απρόβλεπτοι, καθώς στον ψυχικό τους κόσμο εναλλάσσεται η υπερβολική ανασφάλεια και η υπερβολική αυτοπεποίθηση. Είναι ενθουσιώδεις και άπειροι και αυτό τους κάνει ευάλωτους και ευεπηρέαστους. Έτσι παρασύρονται εύκολα, και εκτίθενται σε σοβαρούς κινδύνους. Επιπρόσθετα δεν έχουν αναπτυγμένη κριτική ικανότητα και ταυτόχρονα νιώθουν έντονη την ανάγκη να ανήκουν κάπου. Για αυτό και υιοθετούν συχνά λανθασμένα πρότυπα, όπως αυτά προβάλλονται από τα ΜΜΕ. Αμφισβητούν με στείρο και άγονο τρόπο παραδοσιακές και καθιερωμένες αξίες. Τέλος επιμένουν στις απόψεις τους και συχνά έρχονται σε σύγκρουση και γίνονται επιθετικοί και βίαιοι. Η βιαιότητα και η παραβατική συμπεριφορά εκφράζουν συχνά την αντίθεσή τους με την πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν. Οι παράγοντες που επηρεάζουν τους νέους στην εποχή που ζούμε είναι πολλοί. Εξελίξεις στην τεχνολογία και ιδιαίτερα στην πληροφορική. Για τους νεότερους που είναι περισσότερο εξοικειωμένοι, υπάρχει ένας καταιγισμός πληροφοριών που συμβάλουν στην διερεύνηση των πνευματικών οριζόντων το άτομο ικανό, αφού γνωρίζουν περισσότερα και μπορούν σε κάποιο βαθμό να κρίνουν και να υιοθετούν κάποιες θέσεις. Οι πολλές και γρήγορα δοσμένες πληροφορίες προκαλούν συσκότιση και αποπροσανατολισμό. Σε κάποιες περιπτώσεις είναι επικίνδυνες. Τα Μ.Μ.Ε. και ο ενημερωτικός ψυχαγωγικός τομέας μπορεί να λειτουργεί και θετικά: το άτομο γνωρίζει καλύτερα την κοινωνία στην οποία ζει, αλλά σε ό,τι αφορά τους νέους μπορεί να συσκοτίσουν και να αποπροσανατολίσουν και αυτά. Το πιο σημαντικό: προβάλλουν αρνητικά πρότυπα. Η κρίση στους θεσμούς: (οικογένεια-γάμος, εκπαιδευτικό σύστημα, εργασία, κράτος, θρησκεία) επηρεάζει αρνητικά το χαρακτήρα των νέων. Υπάρχει κρίση, αμφισβητούνται καθιερωμένες αξίες και δημιουργείται σύγχυση στις νεαρότερες ηλικίες σε σχέση με θέματα που μέχρι πρόσφατα θεωρούνται δεδομένα. ”
Να θυμίσουμε τα περιστατικά & δημοσιεύσεις που αφορούσαν το παιχνίδι της Μπλέ Φάλαινας που υποτίθεται ότι δεν είχε το οικονομικό κριτήριο για την απόκτηση κέρδους από τα βίντεο, αλλά την διάδοση αυτοκαταστροφικών συνηθειών με αποτέλεσμα και αυτοκτονίες: https://el.wikipedia.org/wiki/)
https://www.huffingtonpost.gr/entry/mple-falaina-pos-paizetai-to-diadikteako-paichnidi-aetoktonias-poe-skorpa-ton-thanato_gr_5adc476be4b089e33c88cdb2 https://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Whale_(game)
Συστήνουμε λοιπόν στους γονείς: αφιερώστε χρόνο κρατώντας ανοιχτό κανάλι επικοινωνίας με τους εφήβους της οικογένειάς σας, έτσι ώστε να μπορείτε να συζητάτε για τα μηνύματα που λαμβάνουν από το οπτικό υλικό που βλέπουν, αλλά και να τα οριοθετείτε έχοντας ενεργή εμπλοκή σε αυτή τη διαδικασία. Εάν δεν έχετε τον χρόνο να το κάνετε, είναι σκόπιμος ο συγκεκριμένος περιορισμός της επαφής με αυτά τα μέσα, τις ημέρες αυτές.
Παράδειγμα φράσης: “Μπορείς να δείς το Σάββατο χ ώρες βίντεο/ίντερνετ, που θα είμαι παρόν και θα μπορείς να μου εξηγείς τι είναι αυτό που κάνεις, γιατί ανησυχώ για σένα και ξέρω ότι εγώ έχω την ευθύνη εάν κάποιος από εκεί μέσα έχει μια πολύ κακή ιδέα και σε κάνει να θες να την ακολουθήσεις. Αν θυμάσαι,…. μπλέ φάλαινα.. “.
Δεν είναι διαφορετικό από αυτό που θα κάνατε και με το κλειδί του αυτοκινήτου σας, εάν το παιδί σας δεν έχει πάρει ακόμα το δίπλωμα οδήγησης – ακόμα και αν ξέρει πως να βάλει μπρος το αυτοκίνητο ή να οδηγήσει, δεν θα το αφήνατε να πάρει τους δρόμους μόνο του, όσο και εάν επιμένει ότι μπορεί και ξέρει. Το ότι οι κίνδυνοι δεν είναι άμεσα ορατοί, σε εσάς ή το παιδί σας δεν τους κάνει ανύπαρκτους.
Μετάφραση, επιμέλεια & σχολιασμός: Συντακτική ομάδα
Δεν επιτρέπεται αντιγραφή του άρθρου ή επικόλλησή του σε άλλη ιστοσελίδα!
Διαφημίσεις (5)