Η ενοποίηση των ασφαλιστικών ταμείων στο ΕΦΚΑ έχει ως αποτέλεσμα την δυσλειτουργία του συστήματος για κάποιες περιπτώσεις ασφαλισμένων – ελέγξτε εγκαίρως την ασφαλιστική σας ικανότητα!
Η ενοποίηση των ασφαλιστικών ταμείων στο ΕΦΚΑ έχει ως αποτέλεσμα την δυσλειτουργία του συστήματος για κάποιες περιπτώσεις ασφαλισμένων.
Παροτρύνουμε τους αναγνώστες να ελέγξουν την ασφαλιστική τους ικανότητα (όπως και όλων των εμμέσως ασφαλισμένων) εδώ:
https://apps.ika.gr/eInsEligibility/
έτσι ώστε να αποφύγουν έκτακτες περιπτώσεις όπως αυτές που έχουν αναφερθεί σε συζητήσεις του φόρουμ.
Θα χρειαστείτε απαραιτήτως αυτά τα στοιχεία:
ΑΜΑ
(αριθμός που δόθηκε μετά την απογραφή του 2014 – εάν δεν τον έχετε θα πρέπει να κάνετε εγγραφή στο κατάστημα ΙΚΑ – καλύπτει ασφαλισμένους δημοσίου & ιδιωτικού τομέα – της περιοχής σας)
ΑΜΚΑ
ΑΦΜ
Μετά από έρευνα σε υποκαταστήματα του ΙΚΑ μας έγινε γνωστό ότι υπάρχουν πολλές περιπτώσεις ανθρώπων που είτε οι έμμεσα ασφαλισμένοι είτε οι άμεσα ασφαλισμένοι, βρισκόντουσαν σε ομάδα ευπαθών ατόμων, αντί να φαίνονται κανονικά ασφαλισμένοι.
Δείτε την εικόνα:
Στο σημείο όπου αναγράφεται η ασφαλιστική ικανότητα σημειώνεται Δικαιούχος του Ν. 4368/2016
Ενώ κάτω κάτω αναγράφεται
“Εκτελείται μόνο σε κρατικούς φορείς”
Υλοποίηση μόνο σε κρατικούς φορείς (δηλαδή δεν είναι εφικτή η χρήση του παραπεμπτικού σε ιδιωτικά εξεταστικά, μικροβιολογικά, θεραπευτικά κέντρα)
Εάν παρατηρήσετε τα παραπάνω σε παραπεμπτικό που σας βγάλει το σύστημα του ΕΦΚΑ σημαίνει ότι ΔΕΝ έχετε κανονική ασφάλιση και ότι το σύστημα λανθασμένα σας έχει τοποθετήσει σε ομάδα “Ευπαθών ατόμων”.
Ειδικά σε συνταξιούχους που δεν έχουν εγγραφεί στο ΑΜΑ από το 2014 και μετά μπορεί να ζητηθεί κάποιο επιπλέον δικαιολογητικό όπως η πράξη συνταξιοδότησης για να επανενεργοποιηθεί η ασφαλιστική ικανότητα.
Ας σημειωθεί εδώ ότι όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες απαιτούν πληρεξούσια ή εξουσιοδοτήσεις για να κάνουν πράξεις σχετικές με συγγενικά πρόσωπα.
Ιδανικά να έχετε πάντα μαζί σας
– βιβλιάρια άλλων έμμεσα ασφαλισμένων (τέκνα, σύζυγος)
– πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης
-ταυτότητες /φωτοτυπίες & εξουσιοδότηση/πληρεξούσια
Ρωτήστε στα ταμεία όταν θα προσέλθετε στο κατάστημα, καθώς υπάρχει συνήθως άλλη λίστα αναμονής για το ΙΚΑ (συνταξιούχοι ιδιωτικού τομέα) και άλλη για το ΟΠΑΔ (συνταξιούχοι δημοσίου). Μας ενημέρωσαν ότι η λίστα αναμονής είναι αρκετά μεγαλύτερη για το ΙΚΑ από ότι για το ΟΠΑΔ.
Το ωράριο λειτουργίας/εξυπηρέτησης είναι από τις 8.00-14.00μ.μ.
Επιστολή διαμαρτυρίας προς ΕΦΚΑ που μπορείτε να αποστείλετε έτσι ώστε να ευαισθητοποιηθούν οι αρμόδιοι.
Στόχος είναι σε ευαίσθητες ηλικιακά ομάδες πχ ασφαλισμένους συνταξιούχους, και τέκνα κάτω των 2 ετών, αλλά και γενικότερα όλους του ασφαλισμένους που το σύστημα τους δείχνει μή ασφαλισμένους εξαιτίας της ενοποίησης των ταμείων – για γραφειοκρατικούς τυπικούς λόγους ή για άλλο λόγο που ο ασφαλισμένος δεν μπορεί να γνωρίζει –
να δίνεται προθεσμία / στέλνεται ειδοποίηση, έτσι ώστε να μην βρεθούν εκτάκτως χωρίς ασφάλιση εν αγνοία τους και να πρέπει
Γειά σας
θα θέλαμε να διαμαρτυρηθούμε για το γεγονός ότι κανονικά ασφαλισμένοι πολίτες χάνουν την ασφαλιστική τους ικανότητα χωρίς προειδοποίηση, εξαιτίας γραφειοκρατικών λόγων τους οποίους οφείλει το ίδιο το ΕΦΚΑ να ελέγχει πριν αφήνει να διακοπεί η ασφαλιστική ικανότητα ενός κανονικά ασφαλισμένου πολίτη.
Σε περιπτώσεις συνταξιούχων, όπως και σε περιπτώσεις ανήλικων τέκνων, ο ασφαλισμένος καλείται να αποδείξει με έγγραφα κάποια δεδομένα που του ζητούνται από τα κατά τόπους καταστήματα.
Αυτή τη στιγμή η δημόσιες υπηρεσίες είναι σε αρκετές περιπτώσεις υπερφορτωμένες με αποτέλεσμα να καθυστερεί η έκδοση δικαιολογητικών και αντίστοιχα να μην μπορεί να αποκτήσει ο συνταξιούχος ή μητέρα του ανήλικού τέκνου την ΑΜΕΣΑ/αυθημερόν απαραίτητη ασφαλιστική ικανότητα για εκτέλεση ιατρικών πράξεων/φαρμάκων που είναι ΑΜΕΣΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ.
Ένα παράδειγμα είναι η πράξη συνταξιοδότησης που αποδίδεται από το γενικό λογιστήριο του κράτους διαρκεί 7-14 ημέρες καθώς υπάρχει τεράστιος φόρτος εργασιών που δεν επιτρέπει την υλοποίηση αιτήσεων νωρίτερα.
Δηλαδή κάποιος που είναι κανονικά ασφαλισμένος αλλά έχει ανάγκη σήμερα την θεραπεία του, θα περιμένει όλες αυτές τις ημέρες, απλώς για γραφειοκρατικούς λόγους;
Επίσης δεν είναι δυνατόν να καλούνται οι υπάλληλοι των υποκαταστημάτων του ΙΚΑ να κάνουν εξαιρέσεις ανάλογα με το πόση ανάγκη έχει ο ασφαλισμένος την επι τόπια διόρθωση της ασφαλιστικής του ικανότητας χωρίς δικαιολογητικά.
Το λάθος οφείλεται καθαρά και μόνο στην οργανωτική πλευρά της ενοποίησης των ταμείων.
Εάν και εφόσον το πρόβλημα βρίσκεται εκεί, θα πρέπει να δίνεται προθεσμία σε αυτές τις ομάδες ή και σε όλους τους ασφαλισμένους, έτσι ώστε να μην βλάπτονται από αυτή την κατάσταση!
Με τον ίδιο ηλεκτρονικό τρόπο με τον οποίο στο παραπεμπτικό υπάρχει γραπτό μήνυμα τώρα “Εκτέλεση μόνο από κρατικούς φορείς” κάτι το οποίο ελέγχεται κεντρικά,
μπορεί να εμφανίζεται άλλο ηλεκτρονικό μήνυμα το οποίο να ειδοποιεί ότι εντός 30-60 ημερών θα πρέπει να επιβεβαιωθεί η ασφαλιστική ικανότητα αλλιώς θα μείνει ο ασφαλισμένος χωρίς ασφάλιση.
Είναι απαράδεκτη η αφαίρεση της ασφαλιστικής ικανότητας χωρίς να υπάρχει προειδοποίηση/προθεσμία.
Την επιστολή μπορείτε να την στείλετε στο
information(at)efka.gov.gr ή στο
https://www.ika.gr/gr/infopages/contact/home_s.cfm
28/4/17
Διαφημίσεις (5)