➔ ParentsCafe.gr

Βιβλιοθήκες Δράμας Ραψάνης – Future Library 2014 (χορηγία επικ/νίας)

Συνεντεύξεις βιβλιοθηκών που συμμετέχουν στο Future Library 2014 – Επιλέξαμε κάποιες πιο μακρινές! Βιβλιοθήκη Δράμας

  • Έχετε ξανασυμμετάσχει στο Future Library  ;
    Ναι, είναι η τρίτη χρονιά συμμετοχής της Βιβλιοθήκης μας στην καλοκαιρινή εκστρατεία του  Future Library. Συμμετέχουμε στο δίκτυο του Future Library από την αρχή της ίδρυσης και λειτουργίας του.
  • Πείτε μας λίγα λόγια για την εμπειρία σας στην υλοποίηση του προγράμματος του Future Library;
    Πρόκειται για μία μοναδική εμπειρία, την οποία βιώνουμε και ως βιβλιοθήκη, αλλά και ως άτομα μεμονωμένα. Αρχικά οι εκτιμήσεις μου ήταν συγκρατημένες όσον αφορούσε την επιτυχία του προγράμματος του Future Library και κυρίως του κατά πόσο θα μπορούσε να στηθεί ένα τέτοιο δίκτυο στην ελληνική επικράτεια. Τελικά η ομάδα του Future Library όχι μόνο μας ενέπνευσε, αλλά μας έδωσε και το κουράγιο και τη δύναμη να συνεχίσουμε τις προσπάθειες εμείς οι απομονωμένες φιγούρες των ελληνικών δημοσίων βιβλιοθηκών.
    Διότι η αλήθεια είναι ότι γίνονταν πράγματα στις βιβλιοθήκες και πριν το Future Library, αλλά δεν υπήρχε τόσο μεγάλη προβολή από πλευράς βιβλιοθηκών και φυσικά δεν υπήρχε το έναυσμα για να δοθεί μία νέα ώθηση στις ελληνικές βιβλιοθήκες και στο προσωπικό της, που ειδικά στη δεινή οικονομική περίοδο που βιώνουμε πρέπει η κάθε βιβλιοθήκη μεμονωμένα, αλλά και το δίκτυο των ελληνικών λαϊκών βιβλιοθηκών να επαναπροσδιορίσουν το ρόλο τους, τις προτεραιότητες τους, τους στόχους τους κλπ.
    Εγώ με τη διττή ιδιότητα που κατέχω στο δίκτυο του Future Library και ως συμμετέχουσα βιβλιοθήκη, αλλά και ως πρωτοπόρος υπάλληλος του δικτύου, μπορώ με ειλικρίνεια να πω ότι πολλές φορές πήρα δύναμη και κουράγιο για να αντιμετωπίσω όλες τις δύσκολες στιγμές που προέκυψαν στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Δράμας.
    Διότι ήξερα ότι δεν ήμουν πλέον μόνη, ότι δεν πάλευα μόνο με την ελληνική διοικητική γραφειοκρατία, αλλά υπήρχαν πολλά άλλα πίσω από αυτά, όπως π.χ. τα λόγια ενός παιδιού στην 1η καλοκαιρινή εκστρατεία «κυρία σας ευχαριστούμε πολύ για όλα αυτά τα όμορφα πράγματα που κάνετε στη βιβλιοθήκη για εμάς τα παιδιά».
  • Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν μεγάλη;
    Αρχικά ο κόσμος δεν γνώριζε τι σημαίνει Future Library, τι είναι η καλοκαιρινή εκστρατεία και γιατί θα έπρεπε να στηρίξει με τη συμμετοχή του το εγχείρημα αυτό. Σιγά σιγά όμως και με αυτό που ονομάζουμε mouth – to – mouth διαφήμιση και φυσικά με τη συμβολή των ΜΜΕ κάτι άρχισε να αλλάζει! Στη συμπεριφορά του κόσμου, στο ενδιαφέρον των γονιών να μάθουν για αυτά τα καλοκαιρινά προγράμματα και ούτω καθεξής. Φυσικά πλέον θεωρούμε ότι είναι ελάχιστοι εκείνοι που δεν γνωρίζουν για το δίκτυο του Future καθώς και για τις δράσεις της καλοκαιρινής εκστρατείας ανάγνωσης και δημιουργικότητας!

  • Υπήρξε κάτι που ακούσατε απο τους επισκέπτες σας (γονείς ή παιδιά) το οποίο θα θέλατε να μας μεταφέρετε;
    Υπάρχουν πολλά που θα θέλαμε να σας μεταφέρουμε, αλλά προφανώς θα χρειαζόμασταν πολλές σελίδες για να τα αποτυπώσουμε όλα αυτά στο χαρτί, οπότε θα περιοριστούμε σε κάποια που μας έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση.

    «Περνάμε τόσο όμορφα εδώ που δεν θέλω να κλείσει ποτέ αυτή η Βιβλιοθήκη» 
    δήλωση παιδιού στο έντυπο αξιολόγησης της καλοκαιρινής εκστρατείας
    «Δηλαδή μπορούμε να φέρνουμε τα παιδιά μας εδώ δωρεάν και να τα απασχολείτε εσείς με αυτές τις δράσεις; Εδώ στη δική μας βιβλιοθήκη;»  ερώτηση γονιού κατά την έναρξη της 1ης καλοκαιρινής εκστρατείας
    «Αγαπώ τη Βιβλιοθήκη, διότι εδώ νοιώθω σαν στο σπίτι μου»,
    δήλωση παιδιού στο έντυπο αξιολόγησης της καλοκαιρινής εκστρατείας
  • Είδατε και επισκέπτες στην βιβλιοθήκη σας που δεν είχαν ξαναέρθει ; Σε τί ποσοστό (κατά προσέγγιση);
    Σαφώς και κάθε χρόνο με την έναρξη και τη λήξη της καλοκαιρινής εκστρατείας βλέπουμε αύξηση στις νέες εγγραφές χρηστών, στους δανεισμούς βιβλίων καθώς και στην επισκεψιμότητα του κόσμου.
    Αυτό βέβαια συμβαίνει και με παρόμοιες τέτοιες δράσεις, οι οποίες υλοποιούνται εντός κάποιου χρονικού ορίζοντα, όπως π.χ. με την υλοποίηση εργαστηρίων δημιουργικής απασχόλησης για ενήλικες ή φυσικά με την καλοκαιρινή εκστρατεία. Μάλιστα είναι συχνό το φαινόμενο στην καλοκαιρινή εκστρατεία να φιλοξενούμε παιδιά από άλλες πόλεις που βρίσκονται για διακοπές στη Δράμα και να συμμετέχουν στις δράσεις μας.
    Επίσης δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο παιδιά που δεν πλησίαζαν τη βιβλιοθήκη, να αρχίζουν να την αντιμετωπίζουν πιο θετικά και να κατανοούν την πολλαπλή της υπόσταση και το πόσα πράγματα μπορούν να κάνουν. Παράλληλα, οι δράσεις της εκστρατείας είναι μία πολύ καλή εμπειρία για την προσέγγιση των γονιών προς τη βιβλιοθήκη, εφόσον πηγαινοφέρνουν τα παιδιά τους και ρίχνουν και καμιά ματιά στο υλικό της βιβλιοθήκης ή αξιοποιούν και κάποια από τις υπηρεσίες που δεν γνώριζαν.
    Υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 25% – 30% που σίγουρα δεν έχει ξαναέρθει στη Βιβλιοθήκη και στο ποσοστό αυτό συμπεριλαμβάνονται και τα παιδιά με τους γονείς τους από άλλα μέρη, εκτός Δράμας ή από γειτονικές περιοχές π.χ. Καβάλα ή δήμους της Π.Ε. Σερρών που είναι μακριά από άλλες βιβλιοθήκες και εξυπηρετούνται από εμάς. Επίσης σίγουρο είναι ότι από το ποσοστό αυτό οι μισοί εγγράφονται στη Βιβλιοθήκη και κάνουν χρήση των υπηρεσιών της.
  • Συνέχισε αυτός ο ρυθμός επισκέψεων και μετά το πρόγραμμα της Future Library ;
    Σαφώς και οι χρήστες που εγγράφονται στη Βιβλιοθήκη με αφορμή το καλοκαιρινό πρόγραμμα εξακολουθούν να έρχονται και μετά το πέρας της εκστρατείας. Αυτό αφορά κυρίως τα παιδιά, από τα οποία πολλά δεν επισκεπτόταν τη Βιβλιοθήκη από απλή αμέλεια του γονιού ή έλλειψη χρόνου στο να βγάλει κάρτα στο παιδί. Οι δράσεις όμως της καλοκαιρινής εκστρατείας αναγκάζουν τους γονείς να φέρουν τα παιδιά στη Βιβλιοθήκη και με την ευκαιρία αυτή κάνουν και εγγραφή στα παιδιά ή ακόμη βγάζουν κάρτα και για τους ίδιους.
  • Πως επικοινωνήσατε στην κοινότητά σας το πρόγραμμα της Future Library;
    Ως μία ευκαιρία που έχουν οι μικροί μας φίλοι να απασχοληθούν δημιουργικά το καλοκαίρι σε δράσεις που αφενός θα τους διασκεδάσουν και αφετέρου θα εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους, θα αναπτύξουν τη δημιουργικότητα τους, θα κοινωνικοποιηθούν περεταίρω και γενικά θα αξιοποιήσουν την καλοκαιρινή περίοδο ευχάριστα και διαφορετικά
  • Θα θέλατε επιπλέον υποστήριξη από τοπικούς ή μη χορηγούς για την επικοινωνία/διάδοση του προγράμματος αυτού;
    Σαφώς και θα θέλαμε επιπλέον υποστήριξη από τοπικούς χορηγούς για την επικοινωνία του προγράμματος της καλοκαιρινής εκστρατείας, κυρίως σε δαπάνες που αφορούν το διαφημιστικό υλικό. Σε γενικές πάντως γραμμές τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, έντυπα και ηλεκτρονικά στήριξαν από την πρώτη στιγμή τη Βιβλιοθήκη στο εγχείρημα της καλοκαιρινής εκστρατείας και μάλιστα στέκονται έως και σήμερα αμέριστοι συμπαραστάτες μας. Όποτε έχουν κληθεί από τη Βιβλιοθήκη για να παρουσιάσουν τις δράσεις αυτές ήτανε πάντοτε πρόθυμα να το πράξουν και επίσης πολλές φορές αυτοβούλως κάποια ΜΜΕ αναφέρονται στην καλοκαιρινή εκστρατεία ή ζητούν πληροφόρηση για να κάνουν κάποιο ρεπορτάζ. Για το λόγο αυτό θα ήθελα προσωπικά να ευχαριστήσω τα ΜΜΕ, έντυπα και ηλεκτρονικά της Δράμας για τη στήριξη που παρέχουν στην υλοποίηση της καλοκαιρινής μας εκστρατείας.
  • Θα θέλατε να υπάρχουν κάθε χρονιά οι δραστηριότητες της Future Library;
    Νομίζω ότι θα ήταν χρήσιμο να υπάρχουν αυτές οι δράσεις κάθε χρόνο. Βέβαια πιστεύω ότι πλέον οι βιβλιοθήκες και το προσωπικό τους έχουν αποκτήσει την τεχνογνωσία να το πράξουν και μόνες τους, αλλά η στήριξη που παρέχει το Future Library στις δράσεις της εκστρατείας είναι σημαντική και αναντικατάστατη. Αρχικά με την εκπαίδευση των υπαλλήλων κάθε χρόνο και λίγους μήνες πριν την έναρξη της εκστρατείας, οι υπάλληλοι των βιβλιοθηκών φρεσκάρουν τις ιδέες τους και ρίχνονται με κέφι στην οργάνωση κάθε εκστρατείας. Επίσης το γεγονός ότι υπάρχει συντονισμός και σχεδιασμός από πλευράς Future Library τόσο στην κεντρική ιδέα της εκστρατείας και φυσικά στην ανανέωση του υλικού της κάθε βιβλιοθήκης με νέους τίτλους, που αποτελούν το στυλοβάτη της καλοκαιρινής μας εκστρατείας. Παράλληλα, τα υλικά που χρησιμοποιούνται στις δράσεις ή η γραφική ύλη, είναι σημαντική βοήθεια για τις βιβλιοθήκες στην τόσο δύσκολη οικονομική περίοδο που βιώνουν και στην περίοδο των συνεχών περικοπών και κονδυλίων.

  • Αισθάνεστε διαφορετικά μετά την υλοποίηση του προγράμματος της Future Library – άλλαξε κάτι για εσάς η υλοποίηση αυτού του προγράμματος;
    Πάντοτε και μετά το πέρας κάθε καλοκαιρινής εκστρατείας υπάρχει μία αίσθηση πληρότητας και ολοκλήρωσης. Και αυτό βέβαια το βιώνουμε και κατά τη διάρκεια της υλοποίησης της από το feedback που λαμβάνουμε τόσο από τα ίδια τα παιδιά όσο και από τους συνοδούς τους. Κλασικό παράδειγμα η ερώτηση του γονιού προς το παιδί καθώς έρχεται να το πάρει μετά το τέλος της δράση: «πως πέρασες σήμερα, σου άρεσε, άξιζε τον κόπο, είδες που δεν ήθελες να έρθεις, έκανες νέους φίλους, έμαθες καινούρια πράγματα κλπ;» Οι δε απαντήσεις των παιδιών ή ακόμη και το χαμόγελο τους ή η ματιά τους ή ακόμη και το ευχαριστώ που έρχονται και σου λένε πολλά παιδιά ή γονείς, είναι ένα σημαντικό δείγμα ότι η εκστρατεία πέτυχε το στόχο της για μία ακόμη φορά!
  • Ποιές δυσκολίες αντιμετωπίζετε στην περιοχή σας ως βιβλιοθήκη;
    Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε αφορούν γενικότερα την περιοχή της Δράμας με τις δύσκολες κλιματολογικές συνθήκες κατά τη χειμερινή περίοδο και άρα το αυξημένο λειτουργικό κόστος. Παράλληλα, η περιοχή μας είναι αποκομμένη από μεγάλους οδικούς άξονες (π.χ. Εγνατία Οδό), οπότε η Βιβλιοθήκη καλείται να επιτελέσει πολλαπλούς ρόλους (ψυχαγωγικούς, εκπαιδευτικούς, δια βίου μάθησης, ερευνητικούς, πληροφόρησης κλπ).
    Επίσης ως μία απομακρυσμένη και παραμεθόριος περιοχή βρισκόμαστε μακριά από τα κέντρα λήψης των αποφάσεων και κατ’ επέκταση είναι δύσκολο να διεκδικήσουμε ή να πετύχουμε εύκολα κάποια πράγματα μέσω π.χ. μιας τηλεφωνικής συνομιλίας ή ενός εγγράφου.
    Εάν βρισκόμασταν πιο κοντά στην πρωτεύουσα θα μπορούσαμε να έχουμε πιο συχνή επαφή με το Υπουργείο και ίσως να μεταφέρουμε επαρκέστερα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε και τις ανάγκες που πρέπει να καλύψουμε.
  • Θεωρείτε ότι διαφέρει η λειτουργία όπως και οι υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει μια βιβλιοθήκη σε μια επαρχιακή πόλη, σε σχέση με τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας;
    Όχι, δεν πιστεύω κάτι τέτοιο και φυσικά αυτό το έχουμε αποδείξει εμπράκτως στη Βιβλιοθήκη μας. Δεν υπάρχει κάποια βασική υπηρεσία που να διαθέτει μία μεγάλη βιβλιοθήκη ή μία ευρωπαϊκή δημόσια βιβλιοθήκη την οποία εμείς ως επαρχιακή βιβλιοθήκη δεν μπορούμε να προσφέρουμε, π.χ. μέσω διαδανεισμού υλικού ή οτιδήποτε άλλο. Εκεί όπου διαφέρουμε είναι ως συνήθως στα μεγέθη.
    Είναι λογικό ότι μία βιβλιοθήκη σε μία μεγάλη πόλη θα κληθεί να εξυπηρετήσει περισσότερο πληθυσμό και ίσως λόγω αυτού να διαθέτει και περισσότερο προσωπικό. Βέβαια στη δική μας περίπτωση τα πράγματα διαφέρουν, διότι η Βιβλιοθήκη μας ως η μοναδική δημόσια βιβλιοθήκη σε όλη την Περιφερειακή Ενότητα Δράμας πρέπει να εξυπηρετήσει τις ανάγκες όλου του πληθυσμού, κάτι το οποίο αποδεικνύεται δύσκολο, αλλά όχι ακατόρθωτο ως εγχείρημα.
  • Με τι προσωπικό λειτουργείτε;
    Λειτουργούμε με 4 άτομα προσωπικό, εκ των οποίων οι 3 είναι βιβλιοθηκονόμοι και ο 1 είναι οδηγός της Κινητής Μονάδας. Από το προσωπικό αυτό όμως όλοι κάνουν τα πάντα! Δηλ. ο 1 βιβλιοθηκονόμος είναι ο διευθυντής, οπότε επιτελεί βασικές διοικητικές, οικονομικές αλλά και βιβλιοθηκονομικές εργασίες.
    Το υπόλοιπο προσωπικό πρέπει να διεκπεραιώσει πέραν των βασικών βιβλιοθηκονομικών εργασιών (ταξινόμηση, καταλογογράφηση, θεματική ευρετηρίαση, ταξιθέτηση κλπ) και μία σειρά εργασιών λόγω έλλειψης προσωπικού: καθαριότητα του κτιρίου, τεχνικές εργασίες (π.χ. βάψιμο), εξυπηρέτηση σχολείων και ερευνητών, εξυπηρέτηση χρηστών, συμμετοχή στις διοικητικές εργασίες (πχ. σύνταξη προϋπολογισμών, απολογισμών, παροχή μηνιαίων οικονομικών στοιχείων κλπ κλπ κλπ).
    Πρέπει βεβαίως να αναφέρουμε ότι το κτίριο που καλούμαστε ως προσωπικό να διαχειριστούμε είναι 3όροφο και εμβαδού 1.478 τ.μ., ενώ παράλληλα διαθέτουμε και Κινητή Μονάδα, η οποία αυτή τη στιγμή δεν λειτουργεί λόγω άλλων προβλημάτων.
    Ενδεικτικά θα σας αναφέρω τα τμήματα που διαθέτουμε και μέσω των οποίων καλύπτονται οι  βασικές υπηρεσίες που παρέχουμε για να πάρετε μία «εικόνα» της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Δράμας:
    -Oπτικοακουστικά τμήματα
    -Κέντρο Πληροφόρησης
    -Παιδικό – εφηβικό τμήμα
    -Media Lab με τους εξής χώρους (music studio, brain pulse room, co – working   lounge)
    -Κεντρικό αναγνωστήριο, και ειδικά αναγνωστήρια
    -Τοπικό – ιστορικό αρχείο
    -Τμήμα εφημερίδων – περιοδικών
    -Πληροφοριακό τμήμα
    -Τμήμα σπάνιων βιβλίων
    -Κύρια συλλογή διαμοιρασμένη σε 2 ορόφους
    -Αίθουσα εκδηλώσεων
    -Κινητή μονάδα

    Παράλληλα, η Βιβλιοθήκη εκτός από τις συμβατικές υπηρεσίες που παρέχει (δανεισμός βιβλίων και λοιπών τεκμηρίων, βιβλιοθηκονομική επεξεργασία υλικού, βιβλιοπαρουσιάσεις κλπ) παρέχει και μία σειρά υπηρεσιών που αφορούν τις βιβλιοθήκες του 21ου αιώνα:

    -Διαδανεισμός τεκμηρίων με άλλες βιβλιοθήκες του εσωτερικού,
    -Παροχή αντιγράφων επιστημονικών άρθρων μέσω Heal – Link,
    -Πρόσβαση με αδειοδότηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα Library Press Display που λειτουργεί ως διαδικτυακή βιβλιοθήκη για εφημερίδες και περιοδικά,
    -Υλοποίηση καλοκαιρινής εκστρατείας για παιδιά,
    -Εργαστήρια δημιουργικής απασχόλησης για ενήλικες,
    -Ψηφιακή βάση δεδομένων,
    -Ηλεκτρονικές ανανεώσεις και κρατήσεις υλικού, ημερίδες για εκπαιδευτικούς και άλλες εξειδικευμένες κατηγορίες,
    -Οργανωμένες ξεναγήσεις σε σχολεία και όχι μόνο, συνεργασία με Συλλόγους με Αναπηρία για προώθηση προγραμμάτων που καταργούν τον κοινωνικό αποκλεισμό των ατόμων με αναπηρία,
    -Εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία μέσω 2 σταθμών εργασίας – ειδικό λογισμικό & ειδικές συσκευές (π.χ. εκτυπωτή Braille, οπτικούς αναγνώστες, ηχητικά προγράμματα ανάγνωσης κλπ),
    -Φιλοξενία εξετάσεων για distance – learning φοιτητές από πανεπιστήμια του εξωτερικού,
    -Διάφορες εκπαιδευτικές δράσεις για παιδιά και εφήβους κατά τη διάρκεια της χρονιάς και με αφορμή διάφορες παγκόσμιες ημέρες (π.χ. παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου εκπαιδευτικό πρόγραμμα 2 εβδομάδων για σχολεία),
    -Μαθήματα για τις νέες τεχνολογίες, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την εκμάθηση προγραμμάτων ηχογράφησης, αρχείο μαθητικών εργασιών,
    -Δωρεάν wi-fi σε όλους τους χώρους της βιβλιοθήκης και σε όλες τις συσκευές των χρηστών,
    -Διάθεση φορητών dvd players στους χρήστες για να κάνουν χρήση του οπτικοακουστικού υλικού της Βιβλιοθήκης,
    -Δανεισμός ψηφιακής μηχανής και κάμερας σε χρήστες για εξωτερική χρήση,
    -Σεμινάρια α΄ βοηθειών.

  • Πόσα παιδιά και ενήλικες έρχονται καθημερινά/μηνιαίως στο χώρο σας  (εκτός του προγράμματος της Future Library)
    Ο μέσος όρος για την επισκεψιμότητα των χρηστών της Βιβλιοθήκης μας κυμαίνεται γύρω στα 85 άτομα ημερησίως σε όλα μας τα τμήματα.
  • Πόσους τίτλους έχετε στην βιβλιοθήκη σας; (κατά προσέγγιση)
    Ο συνολικός αριθμός των τεκμηρίων της συλλογής μας για το έτος 2013 ανήλθε στα 88.267.
  • Τι πληθυσμό καλείστε να εξυπηρετήσετε;
    “Η Βιβλιοθήκη εξυπηρετεί τον πληθυσμό ολόκληρης της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας, δηλ. 5 δήμων (98.287 άτομα σύμφωνα με την απογραφή του 2011) καθώς και τον πληθυσμό όμορων δήμων, άλλων Περιφερειακών Ενοτήτων (π.χ. Αλιστράτης Σερρών, Ροδολίβους Σερρών, Πρώτης Σερρών, Κρηνίδες Καβάλας κλπ), όπως επίσης και τις ανάγκες των φοιτητών του ΤΕΙ της Δράμας. Πρέπει να διευκρινιστεί ότι είναι η μοναδική δημόσια βιβλιοθήκη που υπάρχει εντός ολόκληρης της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας. Εάν φυσικά προσθέσουμε και τον πληθυσμό των όμορων δήμων καθώς και τις ανάγκες των φοιτητών, τότε η Βιβλιοθήκη αγγίζει περίπου τις 110.000 πληθυσμού που πρέπει να εξυπηρετήσει.”
  • Τι θα βοηθούσε στην καλύτερή σας λειτουργία γενικά;
    “Πρόκειται για μία ερώτηση που θα μου έδινε το ερέθισμα να σας αναφέρω πολλά, αλλά για να μην κουράσουμε και τους αναγνώστες μας θα περιοριστώ στα εξής:
    Α) Αύξηση του προσωπικού της Βιβλιοθήκης είτε με πρόσληψη νέου προσωπικού είτε με απόκτηση προσωπικού μέσω αποσπάσεων, μεταθέσεων, προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας κλπ. Έχουμε διευρύνει τόσο πολύ τις υπηρεσίες μας που το σημερινό προσωπικό δεν επαρκεί, με αποτέλεσμα να καταβάλλουμε υπεράνθρωπες προσπάθειες για να λειτουργήσεις απρόσκοπτα η Βιβλιοθήκη. Να σκεφτείτε ότι το πώς θα πάρουμε τις άδειες μας κάθε καλοκαίρι είναι ένα σοβαρό πρόβλημα για εμάς, προκειμένου και να μην κλείσει και να μην υπολειτουργεί η Βιβλιοθήκη. Ακόμη και η ασθένεια ενός υπαλλήλου μία ημέρα, δημιουργεί πρόβλημα στη διαχείριση της λειτουργίας της βιβλιοθήκης
    Β) Αύξηση των κονδυλίων της Βιβλιοθήκης μας. Εκτός από τις υπηρεσίες που προσφέρουμε, που θεωρούμε ότι είναι επαρκείς για μια δημόσια βιβλιοθήκη, είναι απαραίτητο να μπορούμε να λειτουργούμε και αξιοπρεπώς. Τι εννοώ δηλαδή, να μπορεί να λειτουργεί το σύστημα ψύξης το καλοκαίρι και να μην φοβόμαστε να το ανοίξουμε λόγω του ότι δεν θα μπορέσουμε να καλύψουμε το κόστος της ΔΕΗ ή αντίστοιχα να λειτουργεί επαρκώς το σύστημα θέρμανσης το χειμώνα και να μην αναγκαζόμαστε να κάνουμε υπέρμετρη οικονομία χρήσης, με αποτέλεσμα να κρυώνουμε όλοι. Διότι ας μην ξεχνούμε ότι η Βιβλιοθήκη της Δράμας  βρίσκεται σε μία περιοχή με ιδιαίτερα δύσκολες κλιματολογικές συνθήκες! Το λεκανοπέδιο του Νευροκοπίου, το οποίο είναι γνωστό σε όλους μας για τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, δεν είναι και τόσο μακριά μας! Τα μόνιμα παράπονα των χρηστών μας είναι δύο: το σύστημα ψύξης για το καλοκαίρι και το σύστημα θέρμανσης για το χειμώνα! Επειδή δεν επαρκούν τα κονδύλια, γίνεται υπέρμετρη οικονομία πόρων με αποτέλεσμα να μην ικανοποιούνται οι χρήστες και επισκέπτες μας όσον αφορά τους δύο αυτούς τομείς.

    Κλείνοντας τη συνέντευξη αυτή θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά το Future Library και τους συνεργάτες του και ιδιαίτερα τον κ. Δημήτρη Πρωτοψάλτου, το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος», που χρηματοδοτεί αποκλειστικά όλες αυτές τις δράσεις και τα στελέχη του και προσωπικά τον κ. Ιωάννη Τροχόπουλο, εμπνευστή του όλου εγχειρήματος.
    Τέλος θα ήθελα να ευχαριστήσω το προσωπικό της Βιβλιοθήκης μου για τις προσπάθειες που καταβάλλει για την εύρυθμη λειτουργία της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Δράμας και την υλοποίηση της καλοκαιρινής εκστρατείας κάθε χρόνο.
    Παράλληλα, θα ήταν αμέλεια μου να μην εκφράσω ένα μεγάλο ευχαριστώ στους εθελοντές μας, οι οποίοι αφιλοκερδώς με κέφι και μεράκι,  δημιουργικότητα και χαρά προσφέρουν τον πολύτιμο χρόνο τους στην υλοποίηση της καλοκαιρινής μας εκστρατείας και σε όσες άλλες δράσεις τους χρειαστεί η Βιβλιοθήκη.
    Τελειώνοντας να τονίσω ότι η συμβολή των έντυπων και ηλεκτρονικών μέσων της περιοχής μας είναι σημαντική, διότι προωθούν συνεχώς το έργο μας και τους ευχαριστούμε θερμά για αυτό.

Όνομα και Διεύθυνση Βιβλιοθήκης: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Δράμας,
Αγίας Βαρβάρας 5, Δράμα, Τ.Κ. 6610, τηλ. 25210 33382.

Διαφημίσεις

Ώρες λειτουργίας:
Χειμερινό ωράριο:
ΔΕΥΤΕΡΑ 10:15 – 19:00, ΤΡΙΤΗ 08:00 – 15:30, ΤΕΤΑΡΤΗ 08:00 – 15:30,
ΠΕΜΠΤΗ 10:15 – 19:00, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 08:00 – 15:30

Θερινό ωράριο:
ΔΕΥΤΕΡΑ 11:00 – 19:00, ΤΡΙΤΗ 08:00 – 16:00, ΤΕΤΑΡΤΗ 08:00 – 16:00,
ΠΕΜΠΤΗ 08:00 – 16:00, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 08:00 – 16:00

Όνομα υπευθύνου: Μαρία Καπία
email:   kenbibldra(at)sch.gr
website: http://vivl-dramas.dra.sch.gr/

Δείτε εδώ το πρόγραμμα  του 2014 του Future Library της Βιβλιοθήκης Δράμας! 

Βιβλιοθήκη Ραψάνης

  • Έχετε ξανασυμμετάσχει στο Future Library;
    Η Δημοτική βιβλιοθήκη ραψάνης  συμμετέχει για τρίτη χρόνια στην καλοκαιρινή εκστρατεία του future library , με μεγάλη συμμετοχή παιδιών.
  • Πείτε μας λίγα λόγια για την εμπειρία σας στην υλοποίηση του προγράμματος του Future Library;
    Το πρόγραμμα future library, έδωσε την δυνατότητα στις βιβλιοθήκες να βγουν στην κοινωνία και να αναδείξουν τον πολύτιμο ρόλο τους, να συνάψουν συνεργασίες με αλλούς φορείς και βιβλιοθήκες της περιοχής τους .Ειδικότερα , στην περίοδο κρίσης που διανύουμε ως χώρα , και οι περισσότερες βιβλιοθήκες αντιμετωπίζουν προβλήματα , άνοιξε ένα καινούργιο μονοπάτι για αυτές.
  • Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν μεγάλη;
    Η ανταπόκριση του κόσμου είναι πολύ μεγάλη, ξεπερνάει τις προσδοκίες νομίζω  που είχαμε ως βιβλιοθήκη ενός χωριού.
  • Υπήρξε κάτι που ακούσατε απο τους επισκέπτες σας (γονείς ή παιδιά) το οποίο θα θέλατε να μας μεταφέρετε;
    Οι γονείς ενδιαφέρονται πολύ για την καλοκαιρινή εκστρατεία και από τους χειμερινούς μήνες ακόμα ζήτουν να μάθουν το θέμα την εκστρατείας , όπως και τα παιδιά φυσικά που το θεωρούν πλέον κάτι δεδομένο.
  • Είδατε και επισκέπτες στην βιβλιοθήκη σας που δεν είχαν ξαναέρθει ; Σε τί ποσοστό (κατά προσέγγιση);
    Ο δήμος Τεμπών , που ανήκει η βιβλιοθήκη ραψάνης, είναι ένα τουριστικός δήμος που συνδυάζει βουνό κ θάλασσα, έτσι τα τρία τελευταία η επισκεψημότητα εχει ανέβει πάνω από το διπλάσιο.
  • Συνέχισε αυτός ο ρυθμός επισκέψεων και μετά το πρόγραμμα της Future Library;
    Ναι με λιγότερο βέβαια αριθμό συμμετοχών, γιατί τους χειμερινούς μήνες τα σχολεία του νομού Λάρισας που επισκέπτονται το χωρίο ζητάνε να επαναλαμβάνονται δράσεις του καλοκαιριού.
  • Πως επικοινωνήσατε στην κοινότητά σας το πρόγραμμα της Future Library;
    Με ανακοινώσεις στα τοπικά μέσα της Λάρισας, και μέσω των  Social media που εχει η βιβλιοθήκη , το μπλόκ της και με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
  • Θα θέλατε επιπλέον υποστήριξη από τοπικούς ή μη χορηγούς για την επικοινωνία/διάδοση του προγράμματος αυτού;
    Φυσικά, κάθε υποστήριξη θα ήταν δεκτή και θα βοηθούσε περισσότερο τη διάδοση του προγράμματος.
  • Θα θέλατε να υπάρχουν κάθε χρονιά οι δραστηριότητες της Future Library;
    Εννοείται, γιατί δίνουν τόσα πολλά στο παιδικό κ εφηβικό κοινό της βιβλιοθήκης, δημιουργούν μόνιμο κοινό, πράγμα δύσκολο ειδικα για τους εφήβους που δύσκολα προσεγγίζονται.
  • Αισθάνεστε διαφορετικά μετά την υλοποίηση του προγράμματος της Future Library – άλλαξε κάτι για εσάς η υλοποίηση αυτού του προγράμματος;
    Ναι, γιατί ήρθα σε επαφή με συναδέλφους από άλλες βιβλιοθήκες, δημιούργησα συνεργασίες, απέκτησα δεξιότητες που δεν θα μπορούσα να εχω αποκτήσει με άλλο τρόπο, αγάπησα πιο πολύ την δουλεία μου και γενικότερα έχουμε όλοι την αίσθηση ότι κάτι θετικό θα βγει από όλη αυτή την προσπάθεια.
  • Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζετε στην περιοχή σας ως βιβλιοθήκη;
    Η βιβλιοθήκη της Ραψάνης αντιμετωπίζει τα ίδια σχεδόν προβλήματα χρηματοδότησης κ προσωπικού που έχουν όλες οι βιβλιοθήκες. Αλλά με λίγη αισιοδοξία και προσπαθεία παραπάνω από όλους,  όλα λύνονται ως ένα βαθμό.
  • Θεωρείτε ότι διαφέρει η λειτουργία όπως και οι υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει μια βιβλιοθήκη σε μια επαρχιακή πόλη, σε σχέση με τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας;
    Φυσικά και διαφέρει, γιατί μια επαρχιακή βιβλιοθήκη θα προσφέρει διαφορετικές υπηρεσίες από μια κεντρική βιβλιοθήκη.
    Για παράδειγμα η βιβλιοθήκη Ραψάνης διαθέτει ένα μεγάλο αριθμό υπηρεσιών προς την τοπική κοινωνία και κυρίως στον αγροτικό πληθυσμό, που δεν είναι οι κλασικές υπηρεσίες μια βιβλιοθήκης, αποτελώντας έτσι το κέντρο της τοπικής κοινωνίας και το σύνδεσμό με τις κεντρικές υπηρεσίες του δήμου.
  • Με τι προσωπικό λειτουργείτε;
    Μια βιβλιοθηκονόμο μόνο και πολλούς εθελοντές.
  • Πόσα παιδιά και ενήλικες έρχονται καθημερινά/μηνιαίως στο χώρο σας;  (εκτός του προγράμματος της Future Library)
    45 παιδιά καθημερινά , 25 -35 ενήλικες
  • Πόσους τίτλους έχετε στην βιβλιοθήκη σας; (κατά προσέγγιση)
    18.000 τίτλους
  • Τι πληθυσμό καλείστε να εξυπηρετήσετε;
    4500 κατοίκους περίπου (σε επίπεδο δήμου κ χωριών γύρω από την Ραψάνη)
  • Τι θα βοηθούσε στην καλύτερή σας λειτουργία γενικά;
    H ενίσχυση του προσωπικού της βιβλιοθήκης και η επέκταση του χώρου της βιβλιοθήκης .

ΔΗΜΟΣ ΤΕΜΠΩΝ, ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΡΑΨΑΝΗΣ

Ωράριο Λειτουργίας:
ΤΡΙΤΗ ΜΕ ΣΑΒΒΑΤΟ 8:00-3:00 το πρωί.

Υπεύθυνη Βιβλιοθήκης: ΧΑΙΔΩ ΠΑΝΤΑΖΗ
rapsanilibrary(at)yahoo.gr

ΔΗΜΟΣ ΤΕΜΠΩΝ ΡΑΨΑΝΗ 40007  ΤΗΛ/ΦΑΞ: 2495061259

https://twitter.com/RAPSANILIBRARY  

https://www.facebook.com/rapsanilibrary.rapsani

Flickr rapsanilibrary  (φωτογραφίες)

http://libraryrapsani.blogspots.gr  (μπλόγκ)

Δείτε εδώ το πρόγραμμα  του 2014 του Future Library της Βιβλιοθήκης Ραψάνης !

Oι φωτογραφίες είναι από τις δράσεις της βιβλιοθήκης Ραψάνης: Αν-θε-ση-τι Aνάποδες ιστορίες Oι αντίθετοι κοσμοι φυσικής

 

. Attachment Babywearing Bonding Bιβλία ENCA Kids in Athens KMOP LaLeche Online Εκπαιδευτικά Παιχνίδια Origami Quilling S.O.S. Saferinternet STEM Tourette vbac Άγχος Όρια Αγόρια Αδερφάκι Αθήνα Αθλητισμός Αιματολογική εξέταση Ανάπτυξη Ανακύκλωση Ανοσοκαταστολή Απόκριες Ασφάλεια Ασφάλιση Αυτισμός Αυτοάνοσα Βάφτιση Βίντεο Βιβλιάριο Υγείας Βιβλιοθήκες Βοήθεια Βρώμικο παιχνίδι Γεωγραφία Γεωμετρία Γλουτολίνη Γυναικολογία ΔΕΠΥ Δημιουργικότητα Διάστημα Διαγωνισμοί Διαδίκτυο Διαδραστικό Διαζύγιο Διακρίσεις Διαταραχές Διατροφή Δικαιοσύνη Δωρεά ωαρίων Δώρο ΕΨΥΠΕ Εγκυμοσύνη Εθελοντισμός Ειδική Αγωγή Εκδρομή Εκπαίδευση Εκπαιδευτικές δράσεις Εκτυπώσεις Εκφοβισμός Εμβόλια Εξωσωματική Επιμέλεια Επιστημονικά νέα Ευεξία Εφηβεία Εφημερίες Ζάχαρη Ζήλεια Θεσσαλονίκη Θετική ενίσχυση Θηλασμός Θυμός Ιατρική Ιστορία Ισχίο ΚΑΡΠΑ Κακοποίηση Καλοκαίρι Καρκίνος Κατάθλιψη Κατοικίδια Κοινωνικοποίηση Κορωνοϊός Κουράκης Κουτάκι Κρίση ΛΟΑΤΚΙ Λεπτή Κινητικότητα Μαθηματικά Μαιευτήρια Μουσεία Μουσική Μπαμπάς Μυθολογία Νεογέννητο Νηπιαγωγείο Νησί Νοηματική Νοσοκομεία Ξύλο Ολοήμερο Ορθοπεδική Ουρολογία Πάρτυ Πάσχα Παιδικός Παιχνίδια Παλιές κακές συνήθειες Πανεπιστήμιο Παππούς & Γιαγιά Παρασυμπαθητικό Παχυσαρκία Πετιμέζι Ποτέ πια μόνα Προγεννητική Προς Ετήσια Ανανέωση Προσκόλληση Πρωτοχρονιά Πρόληψη Ρολό τουαλέτας Σαπουνόφουσκες Σαπούνι Σεμινάρια Σεξουαλική αγωγή Σπίτι Στατιστικές Συμβουλές Συμπαθητικό Σχολείο Σώμα Ταξίδι Ταυτότητα φύλου Τηλεφωνικές γραμμές Τηλεόραση & Η/Υ Τοκετός Τυρί ΥΛΑ Υπερδιέγερση Υποστήριξη Φαρμακεία Φθηνές κατασκευές Φοβίες Φωτιά Φόβος Φόρουμ Φύση Χανιά Χαρτί Χορηγία Επικοινωνίας Χριστούγεννα Χρυσόσκονη Χωρίς Ζάχαρη Ωάριο















Διαφημίσεις (5)












"Με την παραμονή σας σε αυτή τη σελίδα συμφωνείτε στους όρους χρήσης & την πολιτική απορρήτου/cookies. Το φόρουμ συζητήσεων είναι δημόσιο. Θα είναι καλό να τηρείτε την ανωνυμία σας και να μην δημοσιεύετε πληροφορίες που σας ταυτοποιούν. Ότι δημοσιεύετε στο διαδίκτυο μένει για πάντα στο διαδίκτυο. "





      © parents.org.gr - Ελληνική Εταιρία Ενημέρωσης Γονέων 2008
Υποστηρικτές: