Recommended Posts

    καλησπερα σε όλη την παρέα. έχω ένα κοριτσάκι 6 ετών, που φέτος θα ξεκινήσει το Δημοτικό. Μας ενημέρωσε η δασκάλα πριν λίγες μέρες ότι ξεκίνησαν οι αιτήσεις για τα πειραματικά σχολεία, για όποιον θέλει. Δεν το σκέφτηκα ιδιαίτερα μια και λόγω επαγγάλματος (έχω δικό μου κέντρο μελέτης στην περιοχή που μένουμε ) ξέρω πάνω κάτω πώς δουλεύουν τα σχολεία της περιοχής κι οι δάσκαλοι και κυρώς στο σχολείου που θα πάει η μικρή και  δεδομένου ότι θα αναλάβω κι εγώ τη μελέτη της είμαι κάπως ήσυχη ότι θα πάει καλά. Σήμερα μας έπιασε μόνους η δασκάλα και μας είπε να το σκεφτούμε λίγο παραπάνω μήπως τη γράψουμε, γιατί έχει κάποιες ξεχωριστές ικανότητες ( είναι μπροστά μαθησιακά όπως έχει πει) και αξίζει να το σκεφτούμε. Εγώ τώρα έχω μπει στο δίλημμα: από τη μια σκέφτομαι να αξιοποιήσει στο έπακρο τις ικανότητες της γιατί αυτά είναι εφόδια για το μέλλον της. από την άλλη δε μου αρέσει η ιδέα ενός σχολείου που είναι μακριά, δε θα μπορώ να έχω άμεση επικοινωνία με το δάσκαλο και δε θα μπορεί  να αναπτύξει σχέσεις γιατί τα παιδάκια θα είναι από διάφορες περιοχές. 

     

    Με ενδιαφερει να ακούσω γνώμες κι εμπειρίες πάνω στο θέμα. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    Είχα φοιτήσει σε πειραματικό, όταν ήταν κανονικό πειραματικό δλδ σχολείο για εφαρμογή νέων μεθόδων κ εκπαίδευση φοιτητών. Σαφώς κ το επίπεδο των μαθητών ήταν ανεβασμένο αλλά δεν ήταν σχολείο ελίτ ως προς την προέλευση των μαθητών. Όχι ότι ήμασταν αντιπροσωπευτικό δείγμα, βασικά ήταν παιδιά γονέων με παν/κη μόρφωση που δούλευαν σε επιστημονικές θέσεις στο δημόσιο ή ελεύθεροι επαγγελματίες χωρίς ιδιαίτερη οικονομική επιφάνεια. Ήμασταν όλοι παιδιά με ενδιαφέροντα κ δραστηριοτγτες κ συμμετείχαμε σε πολλά προγράμματα σε μια εποχή που κυρίως ιδιωτικά έκαναν τετοια. Είχαμε κ λίγες περιπτώσεις καθηγητών που παρα τα αυξημένα προσόντα δεν έκαναν κάτι καταπληκτικό. Η εμπειρία μου η μαθητική ήταν θετική γιατί ήταν ήσυχο περιβάλλον, χωρίς κοπάνες εποχές κ καταλήψεις κ όχι ιδιαίτερα ζητήματα κακής συμπεριφοράς. Ο,τι πρέπει για ένα προστατευμένο παιδί όπως εγω. Εκ των υστέρων όμως κατάλαβα ότι δεν έζησα κάτι που για άλλους ήταν αυτονόητο, να βγαίνω με φίλους εκτός σχολείου. Μόνο αν γινόταν πάρτι. Αυτό φαίνεται ότι ήταν αυτονόητο ακόμα κ τότε, που δεν το είχα πάρει είδηση 

     

    Τελος πάντων τώρα το κλίμα με τα πεοραματικα/ πρότυπα έχει αλλάξει. Δίνεται έμφαση στην επίδοση κάθε αυτή κ όχι απαραίτητα τη γενική παιδεία, όχι επιτηδες αλλά αφιυ για να πας γυμνάσιο υπάρχουν εξετάσεις, προφανώς το κάθε δημοτικό θα θέλει οι μαθητες του να πετυχαίνουν. Υπάρχουν όμως πολλές δραστηριότητες, απλώς επειδή οι καθηγητές «μαζεύουν πόντους» απ αυτά, άλλος μπορεί να κάνει μια χρονοβόρα καταπληκτική δουλειά με ουσια κ άλλος μπορεί να κάνει μικρές ανοησίες που φαίνονται ως πολλή δουλειά για να πριμοδοτηθεί περισσότερο. Κατά τ άλλα δεν υπάρχει κάποια εγγύηση ότι θα γίνεται οπωσδήποτε καλύτερο μάθημα γιατί δυστυχώς έχει περάσει κ μια λογική της φιγούρας κ του ανταγωνισμού  κ πάνε εκεί πολλοί εκπαιδευτικοί που θέλουν να φτιάξουν βιογραφικό. Όπως κ να χει βέβαια αν σε ενδιαφέρει ένα σχολείο που οι οικογένειες συνολικά ενδιαφέρονται πολύ για τη μόρφωση άρα λογικά τα παιδιά θα έχουν κ μια πιο συγκροτημένη συμπεριφορά κ αυτό θα διευκολύνει τη δουλειά, σίγουρα είναι καλό. Το αν θα βρει το παιδί σου κάτι για να αναδείξει τα ταλέντα του, μην το εχεις δεδομένο. Το εκπαιδευτικό σύστημα ξέρεις αφού είσαι στα πράγματα ότι βασικά δεν προωθεί τα παιδιά με ικανότητες αλλά τα παιδιά που διαβάζουν πολύ κ μαθαίνουν εύκολα απ έξω. Δεν αλλάζει κάτι στα πειραματικά, άσε που με το φόβο των εξετάσεων στο τέλος μπορεί να είναι κ χειρότερα για ένα έξυπνο παιδί που θα ήθελε κάτι να του κεντρίσει το ενδιαφερον. Επομένως πρέπει να μάθεις για το σχολείο που θες, τι γραμμή έχει, το δραστηριότητες κανει, πώς γίνεται το μάθημα, σε τι δίνουν έμφαση κλπ. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Μα τώρα στα πειραματικά μπαίνουν τα παιδιά με κλήρωση, γιατί να είναι το επίπεδο των παιδιών καλύτερο;

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    πρίν από 9 λεπτά , ΑΡΓΚ είπε:

    Μα τώρα στα πειραματικά μπαίνουν τα παιδιά με κλήρωση, γιατί να είναι το επίπεδο των παιδιών καλύτερο;

    Στα δημοτικά μπαίνουν με κλήρωση αλλά στο γυμνάσιο με εξετάσεις, έτσι δεν είναι ακόμα; γιατί όλο τα αλλάζουν, αλλά αυτό απ όσο ξέρω ισχύει. 

    Γενικά δεν θα στείλει κάποιος το παιδί του σε πειραματικό αν είναι να μην διαβάζει, και με δεδομένο ότι θα θέλιε να παραμείνει σε πειραματικό κ στο γυμνάσιο, προφανώς υπάρχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις. Αυτό δεν σημαίνει κάτι φοβερό όμως, ότι ντε και καλά θα γίνεται καλύτερο μάθημα. Ή ότι στα άλλα σχολεία δεν θα έβγαζε την ύλη αλλά τώρα θα τη βγάζει. Απλώς λογικά δεν θα υπάρχουν μαθητες που δεν ξέρουν καλά τη γλώσα ή μαθητές με σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες οπότε το μάθημα θα προχωράει ενδεχομένως πιο γρήγορα και μπορεί να μην υπάρχει πολλή φασαρία. κατά τ' άλλα στο σχολείο, αν κάνεις μάθημα εκτός πλαισίου, σημαείνια ότι δεν βγάζεις την ύλη, τα παιδιά μαθαίνουν πολλά με άλλον τρόπο αλλά δεν τα προλαβαίνεις όλα. Αν είναι να τα προλάβεις όλα κ να κάνεις τις κλασικές ασκήσεις εμβάθυνσης για τους καλούς μαθητές, δεν μπορείς να ξεφύγεις πολύ από το παραδοσιακό μάθημα. Μην νομίζει κανείς δηλαδη ότι στα πειραματικά υπάρχει δυνατότητα για να γίνει κάτι πολύ διαφορετικό από τα υπόλοιπα σχολεία, και αν γίνει, δεν θα είναι αυτό που περιμένει ο γονιός που θέλει να ακούσει ότι το παιδί του λύνει τις πιο δύσκολες ασκήσεις που υπάρχουν. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    πρίν από 23 λεπτά , Έσπερος είπε:

    Στα δημοτικά μπαίνουν με κλήρωση αλλά στο γυμνάσιο με εξετάσεις, έτσι δεν είναι ακόμα; γιατί όλο τα αλλάζουν, αλλά αυτό απ όσο ξέρω ισχύει. 

    Γενικά δεν θα στείλει κάποιος το παιδί του σε πειραματικό αν είναι να μην διαβάζει, και με δεδομένο ότι θα θέλιε να παραμείνει σε πειραματικό κ στο γυμνάσιο, προφανώς υπάρχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις. Αυτό δεν σημαίνει κάτι φοβερό όμως, ότι ντε και καλά θα γίνεται καλύτερο μάθημα. Ή ότι στα άλλα σχολεία δεν θα έβγαζε την ύλη αλλά τώρα θα τη βγάζει. Απλώς λογικά δεν θα υπάρχουν μαθητες που δεν ξέρουν καλά τη γλώσα ή μαθητές με σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες οπότε το μάθημα θα προχωράει ενδεχομένως πιο γρήγορα και μπορεί να μην υπάρχει πολλή φασαρία. κατά τ' άλλα στο σχολείο, αν κάνεις μάθημα εκτός πλαισίου, σημαείνια ότι δεν βγάζεις την ύλη, τα παιδιά μαθαίνουν πολλά με άλλον τρόπο αλλά δεν τα προλαβαίνεις όλα. Αν είναι να τα προλάβεις όλα κ να κάνεις τις κλασικές ασκήσεις εμβάθυνσης για τους καλούς μαθητές, δεν μπορείς να ξεφύγεις πολύ από το παραδοσιακό μάθημα. Μην νομίζει κανείς δηλαδη ότι στα πειραματικά υπάρχει δυνατότητα για να γίνει κάτι πολύ διαφορετικό από τα υπόλοιπα σχολεία, και αν γίνει, δεν θα είναι αυτό που περιμένει ο γονιός που θέλει να ακούσει ότι το παιδί του λύνει τις πιο δύσκολες ασκήσεις που υπάρχουν. 

     

    Πειραματικά με κλήρωση, πρότυπα με εξετάσεις.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites




    πρίν από 24 λεπτά , ΑΡΓΚ είπε:

     

    Πειραματικά με κλήρωση, πρότυπα με εξετάσεις.

    ναι ισχύει, απλώς νομίζω ότι ο κόσμος λέει το ένα κ εννοεί το αλλο, δλδ δεν τα διαχωρίζει. έτσι κ αλλιώς λίγο πολύ οι ίδιοι γονείς επιλέγουν κ τα δυο σχολεία. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    ημουν μαθητρια τετοιου σχολειου (Ηταν και προτυπο και πειραματικο)...το παιδι μου ουτε απεξω δεν θα το πηγαινα...κρατα το παιδι κοντα σου...

    • Μπερδεμένη/-ος 2

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    3 ώρες πρίν, cronut είπε:

    ημουν μαθητρια τετοιου σχολειου (Ηταν και προτυπο και πειραματικο)...το παιδι μου ουτε απεξω δεν θα το πηγαινα...κρατα το παιδι κοντα σου...

    Γιατί? Το μόνο που ξέρω ως αρνητικό είναι πιθανόν ο μεγάλος αριθμός παιδιών ανά τάξη. Δλδ τι έχει το πειραματικό ή το  πρότυπο που το κάνει χειρότερο από το κλασσικό δημόσιο? Βασικά για γυμνάσιο ρωτάω. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

     

    Εφοσον γνωριζεις τους δασκαλους και εισαι μεσα στο χωρο των μαθητων κρατα το παιδι κοντα σου.Ολοι οι γιατροι , ακαδημαικοι , μηχανικοι που ξερω τελειωσαν το σχολειο της περιοχης τους.Σε αντιθεση ξερω πολλους συμμαθητες μου ανεργους.Δεν εχει σημασια το σχολειο στην μετεπειτα ζωη σου.Ειδικα σε μια χωρα μπαχαλο.

     

     

    Και τοσα χρονια ισως να ελεγα οτι απλα το δικο μου το σχολειο ηταν κακο , αλλα τελικα εχω γνωστους που πηγαν τα παιδια τους σε προτυπα  τωρα(σε αλλες πολεις) και τα πηραν κακην κακως απο κει (τα παιδια αλλαξαν αμεσως γιναν πιο χαρουμενα και πιο καλοι μαθητες ).

     

    Επισης δεν ειναι παντου ετσι. Απλα μην φανταζεστε τιποτα ανωτερα σχολεια που ειναι η ευκαιρια της ζωης ενος παιδιου.Δεν ειναι.Αυτη ειναι η γνωμη μου απλα! :) ...

     

    1 hour ago, annoulen said:

    Γιατί? Το μόνο που ξέρω ως αρνητικό είναι πιθανόν ο μεγάλος αριθμός παιδιών ανά τάξη. Δλδ τι έχει το πειραματικό ή το  πρότυπο που το κάνει χειρότερο από το κλασσικό δημόσιο? Βασικά για γυμνάσιο ρωτάω. 

    δεν τα κανει χειροτερα τιποτα... αλλα ουτε και καλυτερα...στην κυριολεξια δεν πηρα κανενα εφοδιο παραπανω...μονο καταπιεση

    • Μου αρέσει 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    πρίν από 21 λεπτά , cronut είπε:

    τα  υπερ που ειχα στο σχολειο μου ηταν οτι εκανα αρχαια απο τη πρωτη γυμνασιου (δεν καναν τοτε οι αλλοι ειμαι 39 ετων οποτε μιλαω για πολυ παλια)....και οτι ειχα εξτρα αιθουσες τυπου χημειο , φυσικης , αιθουσα πετρωματων και τη φημη που οταν ελεγα που παω σχολειο με ειχαν σιγουρακι καρδιοχειρουργο απο τα 13. (μαλακιες οι μισοι δεν σπουδασαν τιποτα).

     

    τα κατα που ειχα στο σχολειο μου ηταν ο γυμναστης που μας επιανε το ποπο και αν αντιδρουσαμε μας μιλαγε με ασχημο τροπο και μαζι με τους υπολοιπους καθηγητες μας εβαζαν στο ματι . (ναι σημερα αυτο θα ηταν παρενοχληση σε ανηλικη)(ναι το εχω ακουσει σε πολλα προτυπα δημοσια και μη)

    Ανταγωνισμος (κακος και αδιεξοδος) . Κομπλεξ.

    . κακη συμπεριφορα απεναντι σε παιδια ''νουμερα'' αν ησουν καλο νουμερο οκ αν οχι θα σου καναν ψυχολογικο πολεμο να σε διωξουν.

    Ολοι πηγαιναν φροντιστηριο οπως σε ολα τα σχολεια σε ολη την Ελλαδα (δεν σου παρεχει κατι περισσοτερο απο αλλα σχολεια που παλι θα πας αν μπορεις οικονομικα).

     

    Εχω ακουσει φιλολογο να λεει στους μαθητες που δεν ειχαν καλα ''νουμερα'' οτι ειναι σκουπιδια και να πανε σε κατωτερο σχολειο (σιγα ρε ανωτεροι που οι αλλοι ολοι ειναι κατωτεροι ελεος )...... η ακομα καλυτερα να παρατησουν το σχολειο (φοβερη διαπαιδαγωγηση θα ηθελα να το λενε και στο παιδι μου not)....

    τα παιδια πηγαιναν στους γονεις και οι γονεις τυφλωμενοι απο το κομπλεξ του ''γαματου σχολειου'' καταπιεζαν τα παιδια να μεινουν σε ενα τοξικο περιβαλλον.Δε θελεις να ξερεις τι ενηλικες βγηκαν απο εκει.

     

    Εφοσον γνωριζεις τους δασκαλους και εισαι μεσα στο χωρο των μαθητων κρατα το παιδι κοντα σου.Ολοι οι γιατροι , ακαδημαικοι , μηχανικοι που ξερω τελειωσαν το σχολειο της περιοχης τους.Σε αντιθεση ξερω πολλους συμμαθητες μου ανεργους.Δεν εχει σημασια το σχολειο στην μετεπειτα ζωη σου.Ειδικα σε μια χωρα μπαχαλο.

     

     

    ειμια δυσλεκτικη (κατι που τοτε ηταν σαν καταρα θελαν οι καθηγητες να βγαλουν το βαρος απο πανω τους). Δεν ειχα καμμια βοηθεια απο το σχολειο. Στη κυριολεξια μου σκαψαν το λακο.Επρεπε να φθασω μεγαλη να αποκτησω φιλους απο αλλες χωρες και να καταφερω σε μεγαλη ηλικια να σπουδασω και να βοηθηθω να εξελιχθω.

     

    Και τοσα χρονια ισως να ελεγα οτι απλα το δικο μου το σχολειο ηταν κακο , αλλα τελικα εχω γνωστους που πηγαν τα παιδια τους σε προτυπα  τωρα(σε αλλες πολεις) και τα πηραν κακην κακως απο κει (τα παιδια αλλαξαν αμεσως γιναν πιο χαρουμενα και πιο καλοι μαθητες ).

     

    Επισης δεν ειναι παντου ετσι. Απλα μην φανταζεστε τιποτα ανωτερα σχολεια που ειναι η ευκαιρια της ζωης ενος παιδιου.Δεν ειναι.Αυτη ειναι η γνωμη μου απλα! :) ...

     

    δεν τα κανει χειροτερα τιποτα... αλλα ουτε και καλυτερα...στην κυριολεξια δεν πηρα κανενα εφοδιο παραπανω...μονο καταπιεση

    υπερβολική άποψη. έχει μια βάση αλήθειας σε κάποια σημεία κ βασικά συμφωνώ στο ότι το σχολείο (και το πανεπιστήμιο δυστυχωσ…) δεν προδιαγράφει το μέλλον κανενός. όμως το να εχεις γύρω σου παιδιά από προσεγμένα περιβάλλοντα χωρίς να χρειάζεται να πας σε ιδιωτικό, είναι ένα όφελος. απλώς ο γονιός πρέπει να ξέρει τι θα συναντήσει, για να δει αν ταιριάζει στις προσδοκίες του.

     

    κάποια στιγμή είχε περάσει μια νοοτροπία ανταγωνισμού στην πρώτη φάση που μπήκαν οι εξετάσεις, μετά δεν ξέρω αν μετριάστηκε αυτό.

     

    Επίσης ισχύει ότι υπάρχουν γονείς που έχουν τη βεβαιότητα ότι το παιδί τους έχει ένα φοβερό δυναμικό που το σχολείο της γειτονιάς με τους κοινούς θνητούς θα εμποδίσει να αναδειχτεί, επειδή ο δάσκαλος δεν τους στελνει σε διαγωνισμούς ή δεν κάνει εργαστήρι ρομποτικής κάθε απόγευμα, ενώ ο καταπληκτικός δάσκαλος του άλλου τμήματος τα κάνει όλα αυτά κ η άτιμη κοινωνία τους έριξε στα χέρια του άλλου δασκάλου κλπ κλπx αυτή η μερίδα γονέων συνηθίζει να κυνηγάει τα πειραματικά - πρότυπα (κυρίως τα πρότυπα όμως γιατί η κλήρωση είναι άλλη μια κοινωνική αδικία γιατί το καμάρι τους με τις εξετάσεις θα είχε στο τσεπάκι την εισαγωγή). το διακωμωδώ λίγο γιατί έχω στο άμεσο περιβάλλον μου τέτοιους γονείς κ βγάζει πολύ γέλιο η φάση. δεν έχω διαπιστώσει βέβαια αν αυτά τα λαμπρά πνεύματα όντως περνούν τις εξετάσεις για τα πρότυπα. 

     

    Εππσης κάτι για τους εκπαιδευτικούς: αν πας σε πειραματικό, χάνεις την οργανική σου θέση δλδ τη μόνιμη θέση που ειχες σε ένα σχολείο. είσαι στο πειραματικό με θητεία που έχει νομίζω όριο ανανέωσης κ περνάς κρίση κ αν φύγεις, δν γυρνάς στο σχολείο σου αλλά είσαι στον αέρα. δλδ πας κάπου τελευταίος, ζητιανεύεις ώρες, γυρνάς σε πολλά σχολεία κλπ. σαν τιμωρία δλδ. αυτή είναι η μεταχείριση για το προσωπικό που έχει αξιολογηθεί οικειοθελώς, έχει δείξει ότι έχει αυξημένα προσόντα κ έχει δουλέψει σς ένα περιβάλλον υποτίθεται πιο απαιτητικό. Για πολλούς αυτό ήταν αποτρεπτικό από το να ξαναβάλουν υποψηφιότητα. Οπότε άνοιξε δρόμο για ανθρώπους που βασικά θέλουν να φτιάξουν βιογραφικό για να γίνουν στελέχη κλπ. Δεν θα είναι όλοι ρομαντικά ιδεαλιστικό αφοσιωμένοι στο καθήκον. 

     

    σε κάθε περίπτωση, ναι είναι πολύ πιθανό έως βέβαιο,  σε τέτοιο σχολείο να εχεις εκπαιδευτικούς που θα κάνουν πιο εμπλουτισμένο μάθημα, κ ίσως κ κάτι πιο εναλλακτικό. το ποιο είναι το αποτέλεσμα, δεν το γνωριζω γιατί εξαρτάται κ από το τι θες. πάντως αν ρωτήσεις εδώ κ εκεί μπορείς να σχηματίσεις μια εικόνα για το στιλ κ να καταλάβεις αν ταιριάζει στο παιδί σου. 

     

    μια δίκη μου παρατήρηση, ενώ γενικα ήταν όνειρο μου να δουλέψω σε πειραματικό, με ενοχλεί κ ως εκπαιδευτικό κ ως πολίτη γενικα η γραμμή που περναει τα τελευταία χρόνια ότι τα πειραματικά/πρότυπα είναι «καλά σχολεία για τους άριστους μαθητες που δεν έχουν χρήματα για να πάνε σε ιδιωτικό», που το έχω ακούσει αυτολεξεί από τον πρωθυπουργό. Τα πειραματικά ιδρύθηκαν για την εκπαίδευση φοιτητών κ τη δοκιμή νέων μεθόδων,βιβλίων,προγραμμάτων, πράγμα που δεν έγινε σε σοβαρό βαθμό. το πρότυπο ως ανταγωνιστικό σχολείο υψηλών ταχυτήτων έχει επίσης μια λογική αν σ ενδιαφέρει. αλλά με ενοχλεί η ρητορική  ότι είναι «καλά» σχολεία για φτωχούς πλην τίμιους αριστούχους κ τα άλλα είναι για την πλεμπα. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    Πήγα πειραματικό λύκειο, απλό γυμνάσιο. Δεν θυμάμαι καμία φοβερή διαφορά μεταξύ των δύο. Ούτε κάτι αρνητικό ούτε θετικό. Σαν δυο απλά σχολεία. Στο λύκειο που ήταν πειραματικό είχε κάποιες έξτρα δραστηριότητες όπως μαθητικό περιοδικό, λογοτεχνική ομάδα, συμμετοχή σε κάτι προγραμματα της UNESCO και ευρωπαϊκό κοινοβούλιο νέων και τέτοια, αλλά απ'ο,τι έχω καταλάβει τα κάνουν και στα απλά σχολεία αυτά αν έχουν όρεξη οι καθηγητές (ή είναι και υποχρεωτικά νομίζω πλέον; Κάτι πρότζεκτ και ευέλικτη ζώνη που λένε; )

     

    Και στο γυμνάσιό μου που ήταν απλό είχαμε κάποιους πολύ δραστήριους καθηγητές, κυρίως μουσικό, καλλιτεχνικών, οικιακής οικονομίας, γυμναστή και γαλλικουδες και οργάνωναν πολλά πράγματα. Οπότε καμιά φοβερή διαφορά δεν είδα. Ίσως αν το τοπικό δημόσιο δεν είναι καλό τότε το πειραματικό να κάνει τη διαφορά, αλλιώς δεν αξίζει τον κόπο. Χίλιες φορές μουσικό, αθλητικό, καλλιτεχνικο (γυμνάσιο-λυκειο)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Πειραματικά και πρότυπα είχα ψάξει πολύ για τα παιδιά μου τα τελευταία χρόνια. Κατέληξα στο ότι δεν ταιριάζει σε όλους και θα εξηγήσω.

    Πειραματικά, σε περιοχή που να είναι εφικτό να πάνε τα παιδιά μου δεν υπάρχουν, ή μάλλον υπάρχει ένα αλλά δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο που δεν έχουν τα άλλα σχολεία, δεν ξέρω ειλικρινά τι θα πει "πειραματικό" για το συγκεκριμένο σχολείο. Και 90 λεπτά διαδρομή για να πάει το παιδί σχολείο κάθε μέρα, δεν αξίζει ούτε το Harvard να άνοιγε πειραματικό στην Αττική.

    Πρότυπα, έχω ακούσει και καλά και κακά, εννοώ πρόσφατα.

    Τα καλά: Για το Βαρβάκειο έχω ακούσει από 2 παιδιά εξαιρετικά λόγια σε αυτή την περίοδο. Ότι υπάρχει μεγαλύτερη σοβαρότητα, κυρίως μεταξύ των παιδιών. Μιλάω για Λύκειο, οπότε είναι λογικό, για να περάσεις εξετάσεις είσαι καλός μαθητής και έχεις και πίεση από την οικογένεια να διαβάσεις, συν ότι προφανώς δεν πας σε πρότυπο για να παρατήσεις το σχολείο στα 16 να γίνεις youtuber. Αν και πολύ πιο αυστηρό σχολείο, παραδόξως έχω ακούσει στο ίδιο πνεύμα καλά λόγια, αλλά όχι τόσο καλά, για τα Ανάβρυτα.

     

    Τα κακά, όπως πάλι μου τα είπαν γονείς τωρινών μαθητών και νέων αποφοίτων: Πολύ μεγάλη πίεση από 9-10 ετών για τα συγκεκριμένα 2 σχολεία, με πολύωρα φροντιστήρια προετοιμασίας από Ε Δημοτικού σε ωράριο Πανελληνίων για να μπεις στο Γυμνάσιο . Πέραν του οικονομικού, αυτό περιορίζει και το είδος των παιδιών σε όσα οι οικογένειες προτίθενται να κάνουν φροντιστήρια στο παιδί από τόσο μικρό, και όσα παιδιά επίσης είναι αυτού του στυλ. Σαφώς και κάποια είναι χαρισματικά, αλλά τελικά ίσως δεν είναι η πλειοψηφία.

    Τεράστιος ανταγωνισμός μέσα στο σχολείο (ειδικά για τα Ανάβρυτα το έχω ακούσει από πολλούς) . Δεν ξέρω αν φταίει το σχολείο, ή η υπερσυγκέντρωση οικογενειών με συγκεκριμένο προφίλ (για να στείλεις το παιδί σε εξειδικευμένο φροντιστήριο από τα 10, έχεις ένα συγκεκριμένο στυλ ανατροφής). 

    Όχι ιδιαίτερα καλό προφίλ καθηγητών, γιατί μάλλον μετρά πολύ το μέσο. Δεν το πίστευα στην αρχή αλλά μέσα στα χρόνια είχαμε δύο παραδείγματα, το ένα καθηγήτρια ειδικότητας που δίδαξε στο τοπικο Δημοτικό και για την οποία έγινε ΕΔΕ λόγω απαράδεκτης συμπεριφοράς στα παιδιά (ήρθε από πρότυπο) και διευθυντή Γυμνασίου που κυριολεκτικά διέλυσε το σχολείο με το δόγμα του "κάνω τον ελάχιστο δυνατό κόπο", που ανοιχτά λέει ότι όσες καταγγελίες και να του κάνουμε δεν θα πετύχουμε κάτι και που επίσης μας ήρθε απο μακροχρόνια θητεία σε πρότυπο.

    Και τέλος, όσες οικογένειες με παιδιά Λυκείου γνωρίζω, δεν γλύτωσαν απολύτως τίποτα από φροντιστήρια. Αυτό αφορά και τα 2 πρότυπα που ανέφερα, και ομολογουμένως με στεναχώρησε πολύ.

     

    • Μου αρέσει 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    2 ώρες πρίν, ΑΡΓΚ είπε:

    Σαφώς και κάποια είναι χαρισματικά, αλλά τελικά ίσως δεν είναι η πλειοψηφία.

    όσο κι αν παρουσιάζονται έτσι, δεν είναι για χαρισματικά παιδιά. είναι για διαβαστερά παιδιά με υψηλές επιδόσεις - κάποια απ αυτά ίσως είναι χαρισματικά αλλά έτσι κ αλλιώς η αριστεία στο ελληνικό σχολείο δεν έχει σχέση με τα ταλέντα κ συχνά τα χαρισματικά παιδιά δεν ανήκουν στο προφίλ του «καλού μαθητή» με τα ισχύοντα δεδομένα. 

    2 ώρες πρίν, ΑΡΓΚ είπε:

    Και τέλος, όσες οικογένειες με παιδιά Λυκείου γνωρίζω, δεν γλύτωσαν απολύτως τίποτα από φροντιστήρια. Αυτό αφορά και τα 2 πρότυπα που ανέφερα, και ομολογουμένως με στεναχώρησε πολύ.

    μα ούτε κ τα παιδιά των ιδιωτικών γλιτώνουν τα φροντιστήρια. γιατί ο ανταγωνισμός  μια σημαίνει ότι πάντα θα φοβάσαι ότι κάποιος άλλος έχει κάνει κάτι παραπάνω. 

    2 ώρες πρίν, ΑΡΓΚ είπε:

    Όχι ιδιαίτερα καλό προφίλ καθηγητών, γιατί μάλλον μετρά πολύ το μέσο. Δ

    υπάρχει η συνέντευξη που πάντα είναι φλου. κατά τ αλλα το πλαίσιο των τυπικών προσόντων ήταν αυστηρό κ γενικα κατατέθηκαν υποψηφιότητες με πολλά χαρτιά, δημοσιεύσεις, επιμορφώσεις, δράσεις κλπ. αυτό δν σημαίνει κάτι για την ποιότητα διδασκαλίας βέβαια. απλώς δεν ξέρω ποσο εύκολο ήταν μια συνέντευξη να ανατρέψει τόσο πολύ μια καλή στα χαρτιά τουλάχιστον υποψηφιότητα. Από το σχολείο μιυ πάντως έχουν φύγει δυο καθηγήτριες για πειραματικό. η μια ειναο σε κλάδο όχι παραδοσιακά καθηγητικό (άρα δεν είχε μεγάλο ανταγωνισμό), έχει όντως ερευνητικό έργο αλλα βασικά μισούσε τα παιδιά κ δεν θεωρούσε τα απλα σχολεία περιβάλλον του επιπέδου της, γι αυτό πήγε σε πειραματικό, έχω την υποψία ότι κανεις δν πέρασε καλά μαζί της κ μάλλον ούτε αυτή. η άλλη χωρίς κάτι φοβερό από μόρια πήγε σε πειραματικό της επαρχίας που μάλλον οι υποψήφιοι ήταν όσοι κ οι θέσεις. βασικά αυτή δεν μπορούσε να επικοινωνήσει με το περιβάλλον κ είναι απορίας άξιο πώς πέρασε τη συνέντευξη. έφυγε όμως κακήν κακών πριν λήξει η θητεία της κ μάλλον την ώθησαν να φύγει. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    11 ώρες πρίν, cronut είπε:

    (τα παιδια αλλαξαν αμεσως γιναν πιο χαρουμενα και πιο καλοι μαθητες ).

     

    Η αλήθεια είναι ότι έχω και εγώ τέτοιο πολύ κοντινό μου παράδειγμα. Και με έχει κάπως προβληματίσει αυτό.

     

    Βασικά εγώ για την Ιωνίδειο ενδιαφέρομαι, αλλά δεν ξέρω τελικά εάν αξίζει το κόπο, φροντιστήριο στην ΣΤ΄ Δημοτικού, πίεση στα παιδιά (που επί του παρόντος δεν είναι ούτε αριστούχα ούτε χαρισματικά στα μαθήματα) και μετά, στην απίθανη περίπτωση να περάσουν εκεί, λεωφορείο και μιάμιση ώρα στο πηγαινε-έλα, με κριτήριο το "κάτι καλύτερο" από το Γυμνάσιο της γειτονιάς. Το κάτι καλύτερο θα είναι και από εκπαιδευτικής άποψης αλλά και από θέμα επιπέδου συμμαθητών / ανταγωνισμού / προσλαμβανουσών, ή τουλάχιστον έτσι πιστεύω, κρίνοντας με βάσει τα τωρινά δεδομένα. Δεν έχω κανένα τρελό όνειρο να ακολουθήσουν τα παιδιά μου ακαδημαϊκή καρίερα ή να γίνουν γιατροί/δικηγόροι κλπ, ούτε καν - άλλο εάν το θέλουν κ αυτά. Αλλά ένα κλικ παραπάνω  ερεθίσματα, ναι, θα ήθελα. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    πρίν από 24 λεπτά , annoulen είπε:

    Κάτι καλύτερο θα είναι και από εκπαιδευτικής άποψης αλλά και από θέμα επιπέδου συμμαθητών / ανταγωνισμού / προσλαμβανουσών, ή τουλάχιστον έτσι πιστεύω, κρίνοντας με βάσει τα τωρινά δεδομένα. Δεν έχω κανένα τρελό όνειρο να ακολουθήσουν τα παιδιά μου ακαδημαϊκή καρίερα ή να γίνουν γιατροί/δικηγόροι κλπ, ούτε καν - άλλο εάν το θέλουν κ αυτά. Αλλά ένα κλικ παραπάνω  ερεθίσματα, ναι, θα ήθελα. 

    Συμφωνώ. Είμαι της άποψης ο,τι μα ο,τι επιλέξουν να κάνουν ας το κάνουν, αλλά να το κάνουν καλά. Να φτάσουν στο ανώτατο επίπεδο που μπορούν, αυτού που θα επιλέξουν να κάνουν. Και κυρίως να είναι ευτυχισμένα με ο,τι επιλέξουν.

    Αλλα για να επιλέξεις τι σου αρέσει λογικά πρέπει να δοκιμάσεις όσα περισσότερες δραστηριότητες μπορείς (ερεθίσματα δηλαδή). Δεν είναι κρίμα ένα παιδί να μπαίνει σε ομάδα που θα φτιάξει πρόγραμμα που θα τρέξει σε διαστημικό σταθμό και ένα παιδί να μην έχει καν ακούσει ποτέ για αυτό?? Ένα παιδί να κανει καλλιτεχνικά (όχι απλή ζωγραφικη- τεχνικές, μεθόδους, ιστορία τέχνης) και ένα άλλο να πετάει χαρτάκια την ώρα των καλλιτεχνικών? 

    Πώς θα αποφασίσεις ότι σε ενδιαφέρει η χαρακτική και η γλυπτική αν δεν πάρεις ένα ερέθισμα από αυτό? 

     

    Θα ήθελα τα παιδιά μου να καταλάβουν ότι δεν αρκεί το "μα όλοι μου λένε ότι μαγειρεύω τέλεια!! Πήγα και στο κάτι ψήνεται!! Είμαι πραγματικά αξεπέραστη!!" 

    Ούτε το: "Αυτή την περίοδο δεν έχω δουλειά.. ψάχνω... Οπότε τι να κάνω μέσα στο σπίτι.. πάω για καφέ."

    Να μην είναι αργοσχολα δηλαδή. Αυτό.

     

    Πέρα από τη βαθμοθηρια υπάρχουν εννοιες-αξιες για εμένα όπως η "γενική ικανότητα στα παντα", η "εφευρετικότητα-να βρίσκεις τρόπο-να σκέφτεσαι από πριν το plan-b αλλα μέσα σε μια στιγμή το plan-c",  το "βάζω τα δυνατά μου και είμαι εντάξει με ο,τι αποτέλεσμα έρθει γιατί ξέρω ότι έκανα Ο,ΤΙ περνούσε από το χέρι μου"

     

    Αυτά πιστεύω έχουν μεγαλύτερη αξία από το 18,5 ή το 19,5 στο Απολυτήριο. 

     

    • Μου αρέσει 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    11 ώρες πρίν, annoulen είπε:

    κάτι καλύτερο θα είναι και από εκπαιδευτικής άποψης αλλά και από θέμα επιπέδου συμμαθητών / ανταγωνισμού / προσλαμβανουσών, ή τουλάχιστον έτσι πιστεύω, κρίνοντας με βάσει τα τωρινά δεδομένα. Δεν έχω κανένα τρελό όνειρο να ακολουθήσουν τα παιδιά μου ακαδημαϊκή καρίερα ή να γίνουν γιατροί/δικηγόροι κλπ, ούτε καν - άλλο εάν το θέλουν κ αυτά. Αλλά ένα κλικ παραπάνω  ερεθίσματα, ναι, θα ήθελα. 

    Γενικα η τοποθέτηση σου είναι ρεαλιστική. Αυτό το κάτι παραοανω που λες από ερεθίσματα σ ένα φροντισμένο περιβάλλον, αξίζει. Όμως πρακτικά, δεν ξέρω αν αξίζει να κουραστεί ένα μικρό παιδί να γυρνάει όλη την Αθήνα ή να έχει άγχος στο τέλος του δημοτικού αν θα περάσει τις εξετάσεις για να συνεχίσει στο αντίστοιχο γυμνασιο με τους φίλους του…

     

     

    • Μου αρέσει 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    19 ώρες πρίν, Mikraki35 είπε:

    Συμφωνώ. Είμαι της άποψης ο,τι μα ο,τι επιλέξουν να κάνουν ας το κάνουν, αλλά να το κάνουν καλά. Να φτάσουν στο ανώτατο επίπεδο που μπορούν, αυτού που θα επιλέξουν να κάνουν. Και κυρίως να είναι ευτυχισμένα με ο,τι επιλέξουν.

    Αλλα για να επιλέξεις τι σου αρέσει λογικά πρέπει να δοκιμάσεις όσα περισσότερες δραστηριότητες μπορείς (ερεθίσματα δηλαδή). Δεν είναι κρίμα ένα παιδί να μπαίνει σε ομάδα που θα φτιάξει πρόγραμμα που θα τρέξει σε διαστημικό σταθμό και ένα παιδί να μην έχει καν ακούσει ποτέ για αυτό?? Ένα παιδί να κανει καλλιτεχνικά (όχι απλή ζωγραφικη- τεχνικές, μεθόδους, ιστορία τέχνης) και ένα άλλο να πετάει χαρτάκια την ώρα των καλλιτεχνικών? 

    Πώς θα αποφασίσεις ότι σε ενδιαφέρει η χαρακτική και η γλυπτική αν δεν πάρεις ένα ερέθισμα από αυτό? 

     

    Θα ήθελα τα παιδιά μου να καταλάβουν ότι δεν αρκεί το "μα όλοι μου λένε ότι μαγειρεύω τέλεια!! Πήγα και στο κάτι ψήνεται!! Είμαι πραγματικά αξεπέραστη!!" 

    Ούτε το: "Αυτή την περίοδο δεν έχω δουλειά.. ψάχνω... Οπότε τι να κάνω μέσα στο σπίτι.. πάω για καφέ."

    Να μην είναι αργοσχολα δηλαδή. Αυτό.

     

    Πέρα από τη βαθμοθηρια υπάρχουν εννοιες-αξιες για εμένα όπως η "γενική ικανότητα στα παντα", η "εφευρετικότητα-να βρίσκεις τρόπο-να σκέφτεσαι από πριν το plan-b αλλα μέσα σε μια στιγμή το plan-c",  το "βάζω τα δυνατά μου και είμαι εντάξει με ο,τι αποτέλεσμα έρθει γιατί ξέρω ότι έκανα Ο,ΤΙ περνούσε από το χέρι μου"

     

    Αυτά πιστεύω έχουν μεγαλύτερη αξία από το 18,5 ή το 19,5 στο Απολυτήριο. 

     

     

    Μερικά από αυτά που περιγράφεις ουδεμία σχέση με πρότυπα σχολεία δυστυχώς. Μόνο με εξωσχολικές δραστηριότητες ή αν σου κάτσει ο εμπνευσμένος δάσκαλος με προσωπικό ενδιαφέρον.

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    πρίν από 12 λεπτά , ΑΡΓΚ είπε:

     

    Μερικά από αυτά που περιγράφεις ουδεμία σχέση με πρότυπα σχολεία δυστυχώς. Μόνο με εξωσχολικές δραστηριότητες ή αν σου κάτσει ο εμπνευσμένος δάσκαλος με προσωπικό ενδιαφέρον.

     

     

    Ωχ ναι, έ ? Συμφωνώ για τη 2η πρόταση αλλά απογοητεύομαι με την πρώτη.

    Κανείς από Ιωνίδειο βρε κορίτσια εδώ ???? Να μας πει κάτι ?  Ή μάλλον όχι από Ιωνίδειο, αλλά γονιός παιδιού που είναι ή ήταν πρόσφατα εκεί. Έχω συνάδελφο και ξαδέλφια της Ιωνιδείου, 60ρης και 50ρηδες, τι να μου πούνε τώρα αυτοί.......

     

    Γιατί πιστεύω ότι και πρότυπο με πρότυπο διαφέρουν. 

     

    Δεν μπορώ να φανταστώ ότι τα παιδιά μου στην Α΄ Γυμνασίου θα γελάνε πετώντας δυναμιτάκια  - εγώ ούτε την ύπαρξή τους δεν ήξερα, ούτε και τα παιδιά μου, ούτε και ότι μπορείς να τα πάρεις και από περίπτερο, μέχρι που πέσαμε σε 2-3  συμμαθητές τους φέτος την Ανάσταση με αυτά. Και φρίκαρα.  Βασικά όχι με τα παιδιά, αλλά με τους γονείς. Έ', θέλω κάτι καλύτερο από αυτό για τα παιδιά μου. 

    Ένα ενδεικτικό παράδειγμα είπα. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    πρίν από 22 λεπτά , annoulen είπε:

     

    Ωχ ναι, έ ? Συμφωνώ για τη 2η πρόταση αλλά απογοητεύομαι με την πρώτη.

    Κανείς από Ιωνίδειο βρε κορίτσια εδώ ???? Να μας πει κάτι ?  Ή μάλλον όχι από Ιωνίδειο, αλλά γονιός παιδιού που είναι ή ήταν πρόσφατα εκεί. Έχω συνάδελφο και ξαδέλφια της Ιωνιδείου, 60ρης και 50ρηδες, τι να μου πούνε τώρα αυτοί.......

     

    Γιατί πιστεύω ότι και πρότυπο με πρότυπο διαφέρουν. 

     

    Δεν μπορώ να φανταστώ ότι τα παιδιά μου στην Α΄ Γυμνασίου θα γελάνε πετώντας δυναμιτάκια  - εγώ ούτε την ύπαρξή τους δεν ήξερα, ούτε και τα παιδιά μου, ούτε και ότι μπορείς να τα πάρεις και από περίπτερο, μέχρι που πέσαμε σε 2-3  συμμαθητές τους φέτος την Ανάσταση με αυτά. Και φρίκαρα.  Βασικά όχι με τα παιδιά, αλλά με τους γονείς. Έ', θέλω κάτι καλύτερο από αυτό για τα παιδιά μου. 

    Ένα ενδεικτικό παράδειγμα είπα. 

     

    Δυναμιτάκια μέσα στην τάξη να πετάνε, οκ, πρέπει να είναι απίστευτα άθλιο το σχολείο για να γίνει ανεκτό αυτό.

    Δυναμιτάκια στην Ανάσταση ή το πάρτυ, γιατί να μην πετάνε το ίδιο καλά τα παιδιά από το πρότυπο;

    Δεν είναι κάτι παράνομο.

    Μάλλον ψάχνεις για σχολεία τύπου Ελληνική Παιδεία αν θεωρείς τα δυναμιτάκια ταμπού.

    • Μου αρέσει 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    πρίν από 4 λεπτά , ΑΡΓΚ είπε:

     

    Δυναμιτάκια μέσα στην τάξη να πετάνε, οκ, πρέπει να είναι απίστευτα άθλιο το σχολείο για να γίνει ανεκτό αυτό.

    Δυναμιτάκια στην Ανάσταση ή το πάρτυ, γιατί να μην πετάνε το ίδιο καλά τα παιδιά από το πρότυπο;

    Δεν είναι κάτι παράνομο.

    Μάλλον ψάχνεις για σχολεία τύπου Ελληνική Παιδεία αν θεωρείς τα δυναμιτάκια ταμπού.

     

    Δεν ξέρω αν τα λένε δυναμιτάκια, κάτι μικρά, σαν στραγαλάκια είναι. Όχι δεν πέταγαν μέσα στο σχολείο. Στην Ανάσταση τα είδα πρώτη φορά. Και μετά από κάποιες μέρες τα πετύχαμε (τα παιδιά) και στην πλατεία,  να τα πετάνε μεταξύ τους και στους περαστικούς και να γελάνε και οι γονείς πέρα βρέχει. Εγώ δεν γέλασα καθόλου πάντως. Σπαστική ??? 

     

    Αναφέροντας το παράδειγμα αυτό, ήθελα να πω, ότι, σκεπτόμενη μακροπρόθεσμα, δεν θέλω το μυαλό των παιδιών μου να φτάνει μέχρι εκεί. Δλδ μαγκιά και κουκουρούκου. Ναι, λογικά θα τα πετάνε και τα παιδιά από το πρότυπο, αλλά μήπως αναλογικά, θα είναι μικρότερο το ποσοστό ?

     

    Και επειδή ακριβώς προβληματίζομαι, κάνω αυτήν την κουβέντα. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    πρίν από 30 λεπτά , annoulen είπε:

     

    Δεν ξέρω αν τα λένε δυναμιτάκια, κάτι μικρά, σαν στραγαλάκια είναι. Όχι δεν πέταγαν μέσα στο σχολείο. Στην Ανάσταση τα είδα πρώτη φορά. Και μετά από κάποιες μέρες τα πετύχαμε (τα παιδιά) και στην πλατεία,  να τα πετάνε μεταξύ τους και στους περαστικούς και να γελάνε και οι γονείς πέρα βρέχει. Εγώ δεν γέλασα καθόλου πάντως. Σπαστική ??? 

     

    Αναφέροντας το παράδειγμα αυτό, ήθελα να πω, ότι, σκεπτόμενη μακροπρόθεσμα, δεν θέλω το μυαλό των παιδιών μου να φτάνει μέχρι εκεί. Δλδ μαγκιά και κουκουρούκου. Ναι, λογικά θα τα πετάνε και τα παιδιά από το πρότυπο, αλλά μήπως αναλογικά, θα είναι μικρότερο το ποσοστό ?

     

    Και επειδή ακριβώς προβληματίζομαι, κάνω αυτήν την κουβέντα. 

     

    Συγγνώμη, μιλάς για τα σκορδάκια; Υπάρχουν παιδιά άνω των 4-5 ετών που δεν έχουν πετάξει σκορδάκια;;; Τα σκορδάκια είναι μαγκιά;

    Επειδή μιλάμε αν καταλαβαίνω για Γυμνάσιο πια, τα παιδιά μακάρι να είχαμε σαν θέμα αν θα παίζουν με σκορδάκια. Αυτά είναι χόμπυ Δημοτικού και ειλικρινά τα βλέπω πολύ θετικά, σημαίνει ότι το παιδί δε βιάζεται να μεγαλώσει, κρατάει την αθωότητά του (και αποκλείεται και από τις πιο "προχωρημένες" παρέες, που είναι τρομερά θετικό). Σε όλα τα Γυμνάσια, δημόσια, πρότυπα, ιδιωτικά, και ανεξάρτητα από σχολικές επιδόσεις, στο Γυμνάσιο αρχίζει κάπνισμα, αλκοόλ και σεξουαλικές περιπέτειες.  Εκεί είναι που πρέπει να σταθεί δίπλα ο γονιός να προλάβει και να κατευθύνει, γιατί περιβάλλον που να προστατεύει από την εφηβεία γενικά, δύσκολο. Το ανησυχητικό, και δυστυχώς πιθανό για ΟΛΟΥΣ μας, είναι το παιδί μας να ενδώσει σε πίεση να πειραματιστεί με το σώμα του χωρίς να είναι έτοιμο, να δοκιμάσει το πρώτο τσιγάρο, να δοκιμάσει ποτά που δεν είναι έτοιμο, ενώ εμείς νομίζουμε ότι στην πλατεία παίζει μπάλα. Γυμνάσιο σημαίνει εφηβεία, άλλος κόσμος.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    πρίν από 6 λεπτά , ΑΡΓΚ είπε:

     

    Συγγνώμη, μιλάς για τα σκορδάκια; Υπάρχουν παιδιά άνω των 4-5 ετών που δεν έχουν πετάξει σκορδάκια;;; Τα σκορδάκια είναι μαγκιά;

     

    Ναι αυτά εννοώ.

    Ωχ, ναι τα δικά μου τα παιδιά, τώρα Γ και Δ Δημοτικού, δεν έχουν πετάξει . 'Ελα βρε @ΑΡΓΚ τώρα, δλδ να βάλω φατσούλα που κοκκινίζει επειδή δεν έχουν πετάξει? Εμένα δεν μου αρέσουν αυτά ως πλάκα και ούτε και του συζύγου.  Και δεν θεωρώ ότι είμαστε και μη μου άπτου,  ούτε ότι ανήκουμε σε κάποια ανώτερη κοινωνική κάστα, ούτε και ότι θα θέλαμε να ανήκουμε, άλλωστε αυτό φαίνεται από τα μέχρι τώρα γραφόμενά μου. Ένα απλό παράδειγμα είπα.

     

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    πρίν από 2 λεπτά , annoulen είπε:

     

    Ναι αυτά εννοώ.

    Ωχ, ναι τα δικά μου τα παιδιά, τώρα Γ και Δ Δημοτικού, δεν έχουν πετάξει . 'Ελα βρε @ΑΡΓΚ τώρα, δλδ να βάλω φατσούλα που κοκκινίζει επειδή δεν έχουν πετάξει? Εμένα δεν μου αρέσουν αυτά ως πλάκα και ούτε και του συζύγου.  Και δεν θεωρώ ότι είμαστε και μη μου άπτου,  ούτε ότι ανήκουμε σε κάποια ανώτερη κοινωνική κάστα, ούτε και ότι θα θέλαμε να ανήκουμε, άλλωστε αυτό φαίνεται από τα μέχρι τώρα γραφόμενά μου. Ένα απλό παράδειγμα είπα.

     

     

     

    Το να μην έχουν τα παιδιά πετάξει σκορδάκια γιατί δεν έτυχε, είναι λογικό, δεν πουλάνε και όλα τα περίπτερα, παλιά δεν έβρισκες γενικά στην Αττική και όποιος από τη γειτονιά πήγαινε Πελοπόνησσο έφερνε κούτες και μοίραζε :) Το να φρικάρει ο γονιός στη σκέψη, δεν ξέρω, δεν το συναντώ συχνά. Μία οικογένεια μπορώ να σκεφτώ και το παιδί πηγαίνει σε σχολείο σαν αυτό που ανέφερα (όχι Ελληνική Παιδεία, αλλά ίδιας νοοτροπίας). Δεν το λέω ειρωνικά, αν θεωρείτε αλητεία τέτοια περιστατικά, χρειάζεστε σχολείο άλλης νοοτροπίας, ούτε καν ακριβό ιδιωτικό. 

    • Μου αρέσει 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    πρίν από 12 λεπτά , ΑΡΓΚ είπε:

     

    Το να μην έχουν τα παιδιά πετάξει σκορδάκια γιατί δεν έτυχε, είναι λογικό, δεν πουλάνε και όλα τα περίπτερα, παλιά δεν έβρισκες γενικά στην Αττική και όποιος από τη γειτονιά πήγαινε Πελοπόνησσο έφερνε κούτες και μοίραζε :) Το να φρικάρει ο γονιός στη σκέψη, δεν ξέρω, δεν το συναντώ συχνά. Μία οικογένεια μπορώ να σκεφτώ και το παιδί πηγαίνει σε σχολείο σαν αυτό που ανέφερα (όχι Ελληνική Παιδεία, αλλά ίδιας νοοτροπίας). Δεν το λέω ειρωνικά, αν θεωρείτε αλητεία τέτοια περιστατικά, χρειάζεστε σχολείο άλλης νοοτροπίας, ούτε καν ακριβό ιδιωτικό. 

    Εμάς πάντως ένας μαθητής που είναι … επιστήμονας στην κατασκευή εκρηκτικών μηχανισμών, είναι πολύ καλός μαθητής, από πολύ θρησκευόμενη οικογένεια, του κατηχητικού κυριολεκτικά, κ ίσως πετάει τις βόμβες του κ την ώρα της περιφοράς που συμμετέχει στη λιτανεία ως παπαδακι!! 

    • Χαχαχα 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Παρένθεση (και συγνώμη για αυτό) τα σκορδάκια είναι στάνταρ απασχόληση της παρέας εξάχρονων της κόρης μου :) Τη τελευταία φορά συμμετείχαμε και οι γονείς :oops:

    Το να παίζουν 13χρονα με τέτοια, θα συμφωνήσω με την ΑΡΓΚ μόνο ως δείγμα αθωότητας θα το έβλεπα (τα περισσότερα 13χρονα της γειτονιάς μας έχουν σοκαριστικά πιο ενήλικες ασχολίες).

     

    Στο θέμα μας, δεν ξέρω πως είναι τα πρότυπα ή τα πειραματικά πλέον, μας το πρότεινε και η δική μας νηπιαγωγός. Εμάς είναι απαγορευτικά μακριά όλα τους, οπότε το αποκλείουμε. Σε πειραματικό δημοτικό-γυμνάσιο-λύκειο στη Θεσσαλονίκη πήγαινε συγγενής μου, ευχαριστημένοι ήταν όλοι αλλά δεν ήταν και κάτι φοβερό.

    Άποψή μου, πλέον το πόσα ερεθίσματα θα πάρει το παιδί νομίζω είναι ξεκάθαρα θέμα του πόσο κουράγιο-όρεξη έχει ο γονιός να το τρέξει σε διάφορα. Στα ιδιωτικά που προσφέρουν δραστηριότητες και πάλι πρέπει να ψάξεις το προφίλ του σχολείου για να δεις κατά που έχει κλίση.


    ndgFp3.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Εγγραφείτε ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

    Για να δημοσιεύσετε ένα σχόλιο θα χρειαστεί να είστε εγγεγραμμένο μέλος. Είναι δωρεάν.

    Δημιουργήστε νέα εγγραφή

    Κάντε εγγραφή να συμμετάσχετε στις συζητήσεις - είναι εύκολη και γρήγορη!

    Δημιουργήστε νέα εγγραφή

    Σύνδεση

    Έχετε ήδη έναν λογαριασμό χρήστη; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα