Recommended Posts

    Δεν βρήκα κάποιο θέμα σχετικό με την ηλικία μας οποτε είπα να ανοιξω. 

      Ο γιος μου, τριών χρονών, τελευταία άρχισε να ενδιαφέρεται για τα μικρά γράμματα. Μέχρι στιγμής γνωριζει την αλφάβητο με κεφαλαια, γράφει κάποια ελαχιστα γράμματα, τα σχηματίζει ολα με ξυλάκια χειροτεχνίας, τα αναγνωριζει μέσα σε σελίδες παραμυθιων. Τελευταία με ρωτά τι είναι το καθε μικρο γραμμα. Και αναρωτιέμαι, δεν είναι νωρις για να τα μάθει κι αυτά έστω αναφορικα? Μηπως τον μπερδέψουν? Βλέπω πως τα συγκρατεί όσα του εξηγησα κ εχει θέληση να μάθει και τα υπόλοιπα αλλά δεν ξέρω αν του φέρνουν σύγχυση. Εσείς τι κάνατε σε αντίστοιχη περίπτωση?

     

    Επίσης την αλφαβήτα την μαθαινετε στα παιδιά ως ποίημα, δηλ άλφα, βητα, γάμμα ή ως ήχους γραμμάτων? Εγώ έδωσα βάση στους ήχους και αναφέρω και το γράμμα δηλ "αυτό είναι το α, το αλφα, ποιες λέξεις ξεκινηνουν με α? Αεροπλάνο, ανεμιστήρας". Είναι σωστο? Μηπως μπερδευτεί όταν πάει στα προνηπια? Εκεί πως τους μαθαίνουν τα γράμματα ώστε να ακολουθήσω την ίδια μέθοδο? 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    Στο δημοτικό ξέρω ότι πρώτα μαθαίνουν τις "φωνούλες" και μετά την ονομασία των γραμμάτων, όπως επίσης εκεί αναγνωρίζουν πρώτα οπτικά κ μετά κάνουν γράμμα - γράμμα, συλλαβή - συλλαβή. Από γνωστά παιδάκια όμως που πάνε νήπιο κ έχω δει εργασίες, κάποια ξέρουν να αναγνωρίζουν, κάποια έχουν μάθει κάτι περισσότερο, κάποια γράφουν, είναι μάλλον πιο ελεύθερα κ ίσως ανάλογα με τις προτιμήσεις της κάθε νηπιαγωγού. 

     

    Ο δικός μου χωρίς να το επιδιώξω αναγνωρίζει όλα τα κεφαλαία, τα έμαθε από κάποια παιχνίδια κ ένα βιβλίο με ποιήματα για το κάθε γράμμα. Δεν επεδίωξα καθόλου να του τα μάθω, όμως τα έμαθε, μάλιστα κάποια ήταν από τις πρώτες λέξεις που είπε, και λέει κ τμήματα της αβ με τη σειρά απ έξω. Τὠρα έχουμε βρει ξύλινα ενσφηνώματα με το ελληνικό αλφάβητο, κεφαλαία κ μικρά, κ θα του τα πάρουμε δώρο για το Πάσχα. Δεν έχω προβληματιστεί για το αν θα μπερδευτεί στο νήπιο ή το δημοτικό, παρόλο που γενικά δεν συμφωνώ να μαθαίνουν προκαταβολικά την ύλη. Βλέπω παιδιά γυμνασίου να ζορίζονται τόσο πολύ με το διάβασμα, που αμφιβάλλω για το αν η μέθοδος που ακολουθείται στο δημοτικό είναι αποδοτική, άν εφαρμόζεται σωστα, αν είναι κακή μεταφορά συστήματος που ταιριάζει σε άλλη γλώσσα, γι αυτό δεν θεωρώ κακό να εξοικειωθεί ένα παιδάκι νωρίτερα με αυτό, αν είναι δεκτικό βέβαια. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Εγω δ προσπάθησα καθόλου να τους μάθω γράμματα στα 3,η μεγάλη τα έμαθε στα προνηπια. Η περσινή δασκάλα τους ξεκίνησε από τα κεφάλαια, η φετινή από τα μικρα

    Ξερω οτι πρώτα τα μαθαίνουν ως "εικόνες" κ λένε λέξεις που ξεκινάνε με αυτο

    Η μεγάλη δ τρελενεται να τραγουδάει, την αλφαβήτα δ την ξέρει ως τραγουδάκι, παρόλα αυτά μια χαρα γραφει

    Σαν παιχνίδι, αυτα που βοήθησαν είναι γράμματα τύπου παζλ-ενσφηνωματα κ στο εκπαιδευτικό λαπτοπ

    • Ευχαριστώ! 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Just now, vicky86 είπε:

     

    Σαν παιχνίδι, αυτα που βοήθησαν είναι γράμματα τύπου παζλ-ενσφηνωματα κ στο εκπαιδευτικό λαπτοπ

    Ναι κι εμείς από επιδαπέδιο παζλ χαλάκι ξεκινήσαμε, που βγαινουν κιολας τα γραμματα κ ξαναμπαίνουν. απλώς έδειχνε κ ρωτουσε κ του λεγαμε τα ονοματα.  υπαρχει κ ωραιο ξυλινο με ελληνικα γραμματα, γιατι κυριως βρισκεις τα λατινικα. ουτε εγω ειχα σκεφτει ποτε να του τα μαθω. φαινεται ομως οτι το μυαλο τους εχει τεραστια δυνατοτητα αποθήκευσης σ αυτην την ηλικια! 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ούτε κι εγώ προσπάθησα να του τα μάθω αλλά είδα πως τα κατέγραψε αμέσως όταν του τα έδειξε ή γιαγιά του μετά τα δύο. 

     

    Just now, Έσπερος είπε:

    φαινεται ομως οτι το μυαλο τους εχει τεραστια δυνατοτητα αποθήκευσης σ αυτην την ηλικια! 

    Ναι και ρουφανε σαν σφουγγάρι τις πληροφορίες! 

     

    Τα γράμματά του αρέσουν πολύ αυτόν τον καιρό και παίζει συνέχεια με ό,τι σχετίζεται με την αλφάβητο, τα μαγνητακια, τα βιβλιαρακια, το επιτραπέζιο που φτιάξαμε με τα γράμματα ζωγραφισμένα στο καβούκι του σαλιγκαριού. Τώρα δεν ξέρω πως τα πραξω για τα μικρά!

     

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites




    Just now, Mama_Anesti_ είπε:

    Τα γράμματά του αρέσουν πολύ αυτόν τον καιρό και παίζει συνέχεια με ό,τι σχετίζεται με την αλφάβητο, τα μαγνητακια, τα βιβλιαρακια, το επιτραπέζιο που φτιάξαμε με τα γράμματα ζωγραφισμένα στο καβούκι του σαλιγκαριού. Τώρα δεν ξέρω πως τα πραξω για τα μικρά!

    Αν του αρέσουν ξεκινήστε τα! Το πολυ πολυ σταματάς αν βαρεθει! 

    • Ευχαριστώ! 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Eπειδή από όσο μου λένε με ενδιέφερε πάρα πολύ, έμαθα να διαβάζω πολύ μικρή, δηλαδή 4 ετών διάβαζα άνετα και έγραφα. Το ίδιο και η κόρη μου. Και οι  δύο ελεφρώς βαριόμασταν στο σχολείο στις πρώτες τάξεις και είπα με τα άλλα μου παιδιά συνειδητά να τα αποτρέψω από το να διαβάσουν νωρίς. Ε, μαντέψτε; Και αυτά βρήκαν το σχολείο μάλλον βαρετό. Οπότε προσωπικά απλά θα ακολουθούσα το παιδί; Ρωτάει και το ενδιαφέρει κάτι; Ασχολούμαστε με αυτό, είτε το μάθουν στο σχολείο αργότερα είτε όχι. Απλά δεν θέλει πίεση αν το βαρεθεί. Αυτό δηλαδή που πηγαίναμε στην παιδική χαρά και ήταν η μαμά να κυνηγάει από πίσω το παιδί των 2-3 ετών να μετρήσουν τα βότσαλα ή να απαγγείλει την αλφαβήτα, ε, είναι ψυχαναγκαστικό όπως και να το κάνουμε, και όχι και τόσο σπάνιο.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Από τη στιγμή που τα παιδάκια δεν μεγαλωνουν πια με ημιαναλφαβητες γιαγιαδες, οπως οι περισσοτεροι απο εμας, κι εχουν πληθώρα εγκυκλοπαιδικων γνώσεων γιατι στα παιχνιδια ή τα βιβλια θα βλεπουν "εξωτικα" πραγματα οπως οι δεινόσαυροι ή τα ζωα της Αρκτικής, ειναι νομοτελειακό οτι στο σχολείο θα ψιλοβαριουνται. Εμενα με ενιχλει κ αυτο που περιγραφεις κ γενικα το να προχωράς το παιδι σου επι τουτου στην υλη για να σηκωνει το χερι στο παρακάτω. Κατα τ αλλα εχω μαλλον κακη  εικονα για τις γνωσεις που προσφερει το ελληνικο προγραμμα σπουδων σε ολες τις βαθμιδες, τοσο απο πλευρας σχεδιασμού οσο κ απο πλευρας εκτέλεσης, οπότε δεν θα αφηνα την γενικοτερη εγκυκλοπαιδική μόρφωση του παιδιου μου ετσι στην τυχη με τη λογικη οτι θα τη μαθει στο σχολείο. δεν εννοω τις εξισώσεις ή την τρίγωνομετρια ή τις μαχες των Περσικών Πολέμων, αλλα τη γενικοτερη παιδεια οπως κ γενικες δεξιοτητες, πρακτικες ή κοινωνικες. Τελος παντων για να μη βγαινω εκτος θεματος κ μακρηγορώ, θεωρω ουτοπικό να προσπαθεις να πείσεις ενα παιδι ή ακομα χειροτερα εναν εφηβο οτι στο σχολείο μαθαινει πραγματα που δεν θα τα μαθει αλλου γιατι σε μεγαλο βαθμο ειναι ψεμα. Αν ενα παιδακι αγαπά τη γνωση κ ενδια φέρεται για κατι, ας την αποκτήσει.  Αν δεν ηταν τα γραμματα, θα ηταν κατι αλλο. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    5 ώρες πρίν, ΑΡΓΚ είπε:

    . Απλά δεν θέλει πίεση αν το βαρεθεί. 

    Προφανώς και δεν χρειάζεται πίεση. Εγώ ρωτησα αν μπορεί να κατανοησει την διαφορά χωρίς να τα μπερδεύει. Σήμερα παλι με ρώτησε για κάποια σκόρπια γράμματα στο παραμύθι. Σκέφτομαι να του τα γράψω κεφάλαια και πεζά αντίστοιχα ώστε να τα έχει σαν εικόνα. Μου φαίνεται πως έτσι θα διευκολυνθεί ώστε να τα έχει τακτοποιημένα και να τα ανατρεχουμε όταν θέλει. 

     

    5 ώρες πρίν, ΑΡΓΚ είπε:

    να απαγγείλει την αλφαβήτα, 

    Δεν έχω δώσει  καθόλου βάση σε αυτό γιατί είναι παπαγαλια για μένα εφόσον δεν ξέρεις σε ποιο γράμμα αναφέρεσαι. Ισως να κάνω λάθος ομως.

     Τώρα που το σκέφτομαι και στην αρίθμηση πρώτα έμαθε να αναγνωριζει στους αριθμούς, μετά την σειρά τους και τώρα τον βλέπω που βάζει το δαχτυλακι του κάτω απ τα αντικείμενα της εικόνας και τα μέτρα. Επομενως τον εξυπηρετεί αυτή ή προσέγγιση. 

     

    5 ώρες πρίν, Έσπερος είπε:

    Εμενα με ενιχλει κ αυτο που περιγραφεις κ γενικα το να προχωράς το παιδι σου επι τουτου στην υλη

     

    5 ώρες πρίν, Έσπερος είπε:

    δεν θα αφηνα την γενικοτερη εγκυκλοπαιδική μόρφωση του παιδιου μου ετσι στην τυχη με τη λογικη οτι θα τη μαθει στο σχολείο.

    Εδώ ομολογώ πως με μπερδεψες με  την αντίθεση των δύο αυτών φράσεων! 

     

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Just now, Mama_Anesti_ είπε:
    5 ώρες πρίν, Έσπερος είπε:

     

    Εδώ ομολογώ πως με μπερδεψες με  την αντίθεση των δύο αυτών φράσεων! 

    Εννοώ οτι αν πχ σ ενα παιδακι αρεσει η μυθολογία σαν παραμυθι, δεν θα σκεφτω να μην του την πω γιατι θα την κανει στη γ δημοτικου. αλλα οταν παει με το καλο γ δημοτικου, δεν θα κάθομαι επι τούτου να του θυμίζω την κάθε ιστορία αναλογα με τις ενότητες του βιβλίου για να τα ξερει στο σχολείο με λεπτομερειες. Ή δεν θα του πω τη φιλολογική ορολογια της Οδύσσειας ετσι για να τα πει στην καθηγητρια. Νομιζω τωρα έγινα πιο σαφης. Και σιγουρα αν κατι δεν το ενδιαφερει, δεν θα του το μαθω απο πριν. Γενικα θεωρω πιο χρησιμο ενα παιδι στο σπίτι να στρέψει τα ενδιαφεροντα του σε πραγματα που δεν θα μαθει στο σχολείο ή θα τα μαθει με λαθος τροπο (πχ παπαγαλία), αλλα αυτο δεν μπορεις να το προγραμματίσεις κ να το κατευθύνεις με το ζορι. Αν κάτι του αρέσει, δεν πειράζει να τη μάθει επειδή του αρεσει, οχι για να λεμε οτι διαβαζε οταν ηταν 4 και ηξερε απ εξω Καβαφη στα 8!! Και σιγουρα οχι για να του καλλιεργηθεί η εντυπωση οτι πρεπει να ξερει το παρακάτω μαθημα. 

    • Μου αρέσει 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    Εμένα στο προνηπιο ενδιαφέρθηκε και μόνη της έρχεται και μου λέει "μαμά έμαθα το β" πχ. Δεν τα ξέρει όλα βέβαια, το τραγουδάκι το γνωστό το ξέρει από τα παιχνίδια της Φίσερ Πράις κ την τηλεόραση, κανει αντιγραφή ότι βλέπει και γράφει το όνομα της. Νομίζω για προνηπιο είναι μια χαρά. Καμμια φορά της λέω έλα να γράψουμε γράμματακια και αν δεν έχει όρεξη μου λέει όχι δε θέλω και σταματάω. Δεν επιδιώκω να μάθει συγκεκριμένα πράγματα αλλά εκεί που συγκεντρωνομαι κυρίως είναι να της μάθω κάπως τη συγκέντρωση όσο είναι εφικτό. Δηλαδή όταν ξεκινάει κάτι να το τελειώνει κι όχι να πέρνα σε κάτι άλλο. Αν και τελικά ότι θέλει εκείνη κάνει. Άλλο θέμα αυτό. :D

    Εκτός από τα ενσφηνωματα που αναφέρατε, που εμείς δεν έχουμε αλφάβητο, έχουμε πίνακα μαγνητικό της hape που γιβεται κι ασπροπινακας αλλά και μαυροπίνακας. Στο μαγνητικό είναι ωραία γιατί τα βάζουμε σε σειρά, φτιάχνει το όνομα της αλλά έχω και για τη μικρή μαγνητακια με ζώα, λουλούδια κλπ. 

     

    Επεξεργάστηκαν by Nefeli2014
    • Μου αρέσει 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    11 ώρες πρίν, Έσπερος είπε:

    Εννοώ οτι αν πχ σ ενα παιδακι αρεσει η μυθολογία σαν παραμυθι, δεν θα σκεφτω να μην του την πω γιατι θα την κανει στη γ δημοτικου. αλλα οταν παει με το καλο γ δημοτικου, δεν θα κάθομαι επι τούτου να του θυμίζω την κάθε ιστορία αναλογα με τις ενότητες του βιβλίου για να τα ξερει στο σχολείο με λεπτομερειες. Ή δεν θα του πω τη φιλολογική ορολογια της Οδύσσειας ετσι για να τα πει στην καθηγητρια. Νομιζω τωρα έγινα πιο σαφης. Και σιγουρα αν κατι δεν το ενδιαφερει, δεν θα του το μαθω απο πριν. Γενικα θεωρω πιο χρησιμο ενα παιδι στο σπίτι να στρέψει τα ενδιαφεροντα του σε πραγματα που δεν θα μαθει στο σχολείο ή θα τα μαθει με λαθος τροπο (πχ παπαγαλία), αλλα αυτο δεν μπορεις να το προγραμματίσεις κ να το κατευθύνεις με το ζορι. Αν κάτι του αρέσει, δεν πειράζει να τη μάθει επειδή του αρεσει, οχι για να λεμε οτι διαβαζε οταν ηταν 4 και ηξερε απ εξω Καβαφη στα 8!! Και σιγουρα οχι για να του καλλιεργηθεί η εντυπωση οτι πρεπει να ξερει το παρακάτω μαθημα. 

     Ναι τώρα κατάλαβα τι εννοείς. Γύρω μου πάντως βλέπω πιο σύνηθες το αντίθετο. Παιδιά που βαριουνται να διαβάσουν ακόμα και στο δημοτικό και  οι μαμάδες να τα κυνηγούν για να κάνουν έστω τα περισσότερα μαθήματα που έχουν για την επομένη. 

     

    Εχω και παραδείγματα παιδιών που δείχνουν ενδιαφέρον για πράγματα που δεν έχουν μάθει ακόμα στο σχολείο  όπως η μυθολογία που ανεφερες ή το ηλιακό μας σύστημα. Στο περιβάλλον μου συνήθως αυτό απαντάται σε μικρές ηλικίες. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Just now, Mama_Anesti_ είπε:

    Παιδιά που βαριουνται να διαβάσουν ακόμα και στο δημοτικό και  οι μαμάδες να τα κυνηγούν για να κάνουν έστω τα περισσότερα μαθήματα που έχουν για την επομένη. 

    Ναι δυστυχώς ισχύει αυτό. Δεν ξέρω τι φταίει. Ἤθελα να σου το γράψω κιόλας χιουμοριστικά, ότι καλύτερα που θε΄λει να "διαβάζει" τώρα, γιατί μετά στην εφηβεία μπορεί να του λες για εξωσχολικό και να σε κοροιδεύει... 

     

    Just now, Mama_Anesti_ είπε:

    Εχω και παραδείγματα παιδιών που δείχνουν ενδιαφέρον για πράγματα που δεν έχουν μάθει ακόμα στο σχολείο  όπως η μυθολογία που ανεφερες ή το ηλιακό μας σύστημα. Στο περιβάλλον μου συνήθως αυτό απαντάται σε μικρές ηλικίες. 

    Τα παιδιά και οι έφηβοι ενδιαφέρονται για πάρα πολλά πράγματα. Το σχολείο σκοτώνει σε πολλούς τη διάθεση για διάβασμα, αλλά μπορεί να το κάνει και η πίεση και το κήρυγμα των μεγάλων, δεν το ξέρω αυτό. Δεν έχω καταλήξει. Αυτό που ξέρω πάντως, είναι πως ό,τι έχουν μάθει τα παιδιά με πιο βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο, το συγκρατούν. Γι αυτό και από το σχολείο μπορεί να θυμούνται πιο πολύ κάτι που έμαθαν σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα ή μια επίσκεψη ή μια γιορτή. Δυστυχώς αυτό κανείς δεν το παίρνει στα σοβαρά στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό. Αν ήταν έτσι το μεγαλύτερο μέρος του δημοτικού και ένα σεβαστό μέρος του γυμνασίου, καθώς και κάποιες τέτοιες πινελιές στο λύκειο, πιστεύω ότι πολύ λιγότερα παιδιά θα βαριούνταν και θα αντιπαθούσαν το σχολείο. Πολλοί γκρινιάζουν συνεχώς για τους σημερινούς νέους ότι δεν τους αρέσει η λογοτεχνία ή η ιστορία και δεν ξέρουν τίποτα γιατί δεν τους ενδιαφέρει, αλλά εγώ δεν το πιστεύω. Μαθαίνουν πολλά, συγκρατούν ελάχιστα, έχουν όμως μεγάλη περιέργεια κυρίως για πράγματα που τα βλέπουν γύρω τους και τα αφορούν, κι αν πας να τους μιλήσεις για κάτι τέτοιο, κρέμονται από τα χείλη σου. Τα καλύτερα μαθήματά μου στο σχολείο τα έχω κάνει μιλώντας για πράγματα άσχετα με την ύλη κι αυτό από τη μία είναι παρήγορο, από την άλλη θλιβερό. 

    • Μου αρέσει 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Τελικά κάναμε 24 καρτουλες με τα κεφαλαια και αντιστοιχα πεζα που ο μικρός μου θέλει να τις κοιταμε-λεμε πολλάκις την ημέρα! Δεν δείχνει να τα μπερδεύει αντίθετα μου λέει πως τα μεγάλα είναι οι μαμάδες και τα μικρά τα παιδάκια τους! 

    • Μου αρέσει 2

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Εγγραφείτε ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

    Για να δημοσιεύσετε ένα σχόλιο θα χρειαστεί να είστε εγγεγραμμένο μέλος. Είναι δωρεάν.

    Δημιουργήστε νέα εγγραφή

    Κάντε εγγραφή να συμμετάσχετε στις συζητήσεις - είναι εύκολη και γρήγορη!

    Δημιουργήστε νέα εγγραφή

    Σύνδεση

    Έχετε ήδη έναν λογαριασμό χρήστη; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα