ZWH

Τριτοβαθμια εκπαιδευση και δυσλεξια

    Recommended Posts

    Αν και στο φορουμ οι περισσοτερες μανουλες εχουν μικρα παιδακια, θα ηθελα να συζητησουμε αν καποια εχει εμπειρια απο δυσλεξια και παιδι στο Πανεπιστημιο. Τι γινεται οταν ενα παιδι με πολυ προσπαθεια εχει φτασει σε ικανοποιητικο επιπεδο ωστε να ονειρευεται την εισαγωγη του σε σχολη της προτιμησεως του; Ειναι τελικα δυνατον να γινει κατι τετοιο η θα πρεπει (οπως συμβουλευσε η ψυχολογος), να "ενημερωθει" οτι θα πρεπει οι στοχοι του να ειναι μικροτεροι; μπορει ενα παιδι με δυσλεξια μαθητης του 18_19 με πολυ διαβασμα, να περασει σε σχολη υψηλων μοριων οπως επιθυμει; και μετα; μπορει να τα καταφερει; Μιλαω καθαρα για θεματα δυσλεξιας, οχι χαμηλο iq η αλλη δυσκολια.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    Παιδιά σε αυτή την ηλικία δεν έχω, ο αντρας μου ομως έχει δυσλεξια και μάλιστα σοβαρή. Η δυσλεξια ηταν παντα ενα εμπόδιο και κατι που τον κραταγε πισω σε θεματα που για αλλα παιδια ηταν ευκολα.  Αυτο ομως δεν τον εμποδισε να σπουδασει, εκανε το προπτυχιακο του, επειτα μεταπτυχιακο, διδακτορικο και δυο μεταδιδακτορικα. Και μιλαμε οτι οταν τελειωσε το σχολειο ηταν 20 και βαλε χρονια πριν. Αρα δεν υπήρχε καποια διευκολυνση για οσους εχουν δυσλεξια. Δεν εδινε προφορικα για παραδειγμα, ειχε ιδια αντιμετωπιση με ολους τους αλλους. Τωρα περναει midlife crisis και αποφασισε να αλλαξει καριερα και παλι και να σπουδασει ξανα και ελπιζει να φτασει παλι σε επιπεδο μαστερ και στο νεο αντικειμενο. Αυτο που τον βοηθησε πολυ ειναι οτι διαλεξε και τις 2 φορες κατευθυνσεις οπου η δυσλεξια δεν αποτελει εμποδιο (φυσικες επιστημες και πολυτεχνειο). Δεν ξερω κατα ποσον αν σπουδαζε φιλολογια, γλωσσολογια θα τα καταφερνε εξισου καλα. Ισως και να μην παιζει ρολο η δυσλεξια ουτε εκει. Νομιζω πως αν το παιδι σου εχει κλιση καπου, η δυσλεξια στις μερες μας δεν θα ειναι εμποδιο. Αλλωστε προσωπικα θεωρω πως το να ανταπεξελθεις στο σχολειο, οπου εχεις να αντιμετωπισεις και μαθηματα στα οποια δεν εχεις κλιση, ειναι δυσκολοτερο απο το να τα πας καλα στο πανεπιστημιο, οπου οτι διδασκεσαι ανηκει πανω κατω σε ενα αντικειμενο (το οποιο προφανως εχεις επιλεξει γιατι τουλαχιστον το βρισκεις ενδιαφερον). Αφου λοιπον τα παει καλα στο σχολειο, νομιζω πως το πανεπιστημιο θα του φανει ευκολοτερο και πιο ενδιαφερον. 

    • Μου αρέσει 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Σε ευχαριστω πολυ για την απαντηση σου. Καλη επιτυχια στον αντρα σου σε οτι αποφασισε να κανει. Ο γιος μου εχει επιλεξει μαθηματικα φυσικη χημεια βιολογια. Ειναι πολυ καλος (19_20), αλλα ειναι καλος κ στα αρχαια (ειχα εκπλαγει και απο το ΚΕΔΔΥ μου ειχαν πει οτι τα παιδια με δυσλεξια ειναι ιδιαιτερα καλα στα αρχαια). Διαβαζει παρα πολυ κ δεν το βαζει κατω. Βλεπω οτι εχει δυσκολιες κ στεναχωριεμαι. Του εχουμε βοηθεια βεβαια κ ειμαστε διπλα του οπως και η αδελφη του. Βλεπω την μεγαλη στο δευτερο ετος της σχολης που εχει επιλεξει, το διαβασμα που κανει στις εξεταστικες και μου φαινεται βουνο για τον μικρο. Δεν θελω να του πω κατι και να του κοψω τα φτερα γιατι εκανε πολυ καιρο να βρει την αυτοεκτιμηση και την αυτοπεποιθηση του. Σε ευχαριστω για το αιδιοδοξο μηνυμα σου.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Το οτι εχει πολυ διαβασμα το πανεπιστημιο δεν εχει να κανει με το οτι εχει δυσλεξια το παιδι. Ειναι αλλου ειδους διαβασμα αυτο που κανεις για το σχολειο και αυτο που κανεις για το πανεπιστημιο, ειδικα οταν μιλαμε για φυσικες επιστημες. Ο αντρας μου μπηκε στο πανεπιστημιο κατα τυχη (πριν 25 χρονια ηταν πολυ χαμηλοτερες οι βασεις απο οτι σημερα), μολις ομως ξεκινησε και σταματησε να εχει ολα τα γλωσσολογικα μαθηματα, και ειχε μονο μαθηματικα και βιολογια, διαβαζε απο ευχαριστηση. Γιατι εβρισκε ενδιαφερον αυτο που εκανε και που μαθαινε, γιατι ηθελε να γινει καλυτερος στο αντικειμενο με το οποιο θα ασχολειται αργοτερα για το υπολοιπο της ζωης του (πιστευε τοτε). Τα κινητρα παιζουν μεγαλο ρολο στο να μην εχει προβλημα με το πολυ διαβασμα!

    • Μου αρέσει 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Εμάς η μεγάλη έχει γνωματευση δυσλεξίας με βασικό πρόβλημα δυσορθογραφία και ελαφρά ΔΕΠ. Σίγουρα δυσκολεύτηκε περισσότερο, ειδικά στο δημοτικό, αλλά οφείλω να πω ότι ο τρόπος μελέτης που έμαθε στο γυμνάσιο-λύκειο (ιδιωτικό) την βοήθησε πολύ στο να μένει συγκεντρωμένη στον στόχο της. Ήθελε σχολή θεωρητικής κατευθυνσης (παρά τη δυσκολία της) και εκεί πέρασε, σχολή όχι με πολύ ψηλά μόρια αλλά ούτε και χαμηλά.

    Στην πρώτη εξεταστική τα πήγε πολύ καλά και δεν βλέπω να την ρίχνει πολύ αυτή η διαφοροποίηση. Οι καθηγητές της ήταν επίσης πολύ βοηθητικοί (μέχρι σήμερα τουλάχιστον).

    • Μου αρέσει 1

    ndgFp3.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites




    Συγχαρητηρια στο παιδι σου vtgian, καλη συνεχεια. Εγω του ειχα τρια χρονια (γυμνασιο), ειδικο παιδαγωγο στο σπιτι κ φετος ειπα να δοκιμασω φροντιστηριο. Απο Γεναρη το συνδυασα με τον ειδικο παιδαγωγο εκθεση. Χαιρομαι που τελικα βλεπω οτι υπαρχουν ανθρωποι που τα καταφερνουν στην τριτοβαθμια εκπαιδευση. Μεχρι περσι ημουν σιγουρη για το παιδι, φετος ομως βλεπω πιο αντικειμενικα τα πραγματα. Απο μονος του μου ειπε για ιατρικη η αρχιτεκτονικη. Ταβανι, δυσκολο.... βεβαια διαβασα πως εξεταζουν στις Πανελληνιες οποτε ισως καταφερει..... εννοειται οτι θα εχει εναλλακτικες. Ενταξει ακομη πρωτη πηγαινει , ομως αφου θετει στοχους οφειλουμε να τον στηριξουμε κ να βρουμε τροπους να τον βοηθησουμε. Vtgian, στις εξετασεις δυσκολευτηκε; σε εξεταστικο κεντρο για παιδια με μαθησιακες δυσκολιες εδωσε ε; 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ναι σε ειδικό κέντρο. Επειδή είναι ιδιαίτερα αγχώδης, στο ένα μάθημα αποσυντονιστηκε πλήρως γιατί είχαν διακοπή για κάποιες ώρες και εξαντλήθηκε ψυχολογικά από την αναμονή. Γενικά όμως ήταν πολύ καλή η αντιμετώπιση. Όχι με την έννοια ότι ήταν ευνοϊκή η μεταχείριση, αλλά με σεβασμό στο ρυθμό του παιδιού. Με καλή συγκέντρωση μπορει να τα καταφέρει πιστεύω! 

    • Μου αρέσει 1

    ndgFp3.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    5 ώρες πρίν, ZWH είπε:

    Αν και στο φορουμ οι περισσοτερες μανουλες εχουν μικρα παιδακια, θα ηθελα να συζητησουμε αν καποια εχει εμπειρια απο δυσλεξια και παιδι στο Πανεπιστημιο. Τι γινεται οταν ενα παιδι με πολυ προσπαθεια εχει φτασει σε ικανοποιητικο επιπεδο ωστε να ονειρευεται την εισαγωγη του σε σχολη της προτιμησεως του; Ειναι τελικα δυνατον να γινει κατι τετοιο η θα πρεπει (οπως συμβουλευσε η ψυχολογος), να "ενημερωθει" οτι θα πρεπει οι στοχοι του να ειναι μικροτεροι; μπορει ενα παιδι με δυσλεξια μαθητης του 18_19 με πολυ διαβασμα, να περασει σε σχολη υψηλων μοριων οπως επιθυμει; και μετα; μπορει να τα καταφερει; Μιλαω καθαρα για θεματα δυσλεξιας, οχι χαμηλο iq η αλλη δυσκολια.

     

    Γιατί να μην μπορεί;;; Εδώ είχα συμφοιτητές κωφάλαλους και συμφοιτητές τυφλούς, στην Ελλάδα σε δημόσιο Πανεπιστήμιο, όχι σε κάποια ονειρική χώρα. Φαντάζομαι ότι σίγουρα τα πράγματα ήταν σε προσωπικό επίπεδο πολύ δυσκολότερα, και σε οικογενειακό επίπεδο επίσης (δεδομένου ότι π.χ. βιβλία σε μπράιγ φυσικά και δεν υπήρχαν, θυμάμαι το ένα παιδί να συνεννοείται με συμφοιτητές και καθηγητές να ηχογραφήσει διαλέξεις ή να ζητά από τους γονείς του να του ηχογραφήσουν αποσπάσματα συγγραμμάτων), αλλά τελικά τα κατάφεραν.

    • Μου αρέσει 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    On 3/14/2019 at 3:43 PM, ZWH said:

    Αν και στο φορουμ οι περισσοτερες μανουλες εχουν μικρα παιδακια, θα ηθελα να συζητησουμε αν καποια εχει εμπειρια απο δυσλεξια και παιδι στο Πανεπιστημιο. Τι γινεται οταν ενα παιδι με πολυ προσπαθεια εχει φτασει σε ικανοποιητικο επιπεδο ωστε να ονειρευεται την εισαγωγη του σε σχολη της προτιμησεως του; Ειναι τελικα δυνατον να γινει κατι τετοιο η θα πρεπει (οπως συμβουλευσε η ψυχολογος), να "ενημερωθει" οτι θα πρεπει οι στοχοι του να ειναι μικροτεροι; μπορει ενα παιδι με δυσλεξια μαθητης του 18_19 με πολυ διαβασμα, να περασει σε σχολη υψηλων μοριων οπως επιθυμει; και μετα; μπορει να τα καταφερει; Μιλαω καθαρα για θεματα δυσλεξιας, οχι χαμηλο iq η αλλη δυσκολια.

    καλησπερα! εχω κανει μεταπτυχιακο πανω στην ειδικη αγωγη και το θεμα της διπλωματικης μου ηταν για την δυσλεξια! λοιπον ενα παιδι με δυσλεξια μπορει να κανει τα παντα οπως και τα υπολοιπα απλα με διαφορετικο τροπο γιατι οπως ειπες δεν υπαρχει προβλημα νοητικής καθυστερησης! ευτυχώς στις μέρες μας τα παιδια με δυσλεξια εξεταζονται προφορικα!οποτε μπορει να προχωρησει και στο πανεπιστημιο και  σε σχολη υψηλων μοριων και να βγαλει και την σχολη του μια χαρα!!αν μου μιλουσες για παλαιοτερα χρονια θα σ ελεγα πως ειναι πιο δυσκολα τα πραγματα οχι βεβαια απο νοητικης καταστασης.παλαιοτερα οσα παιδια δεν πηγαιναν καλα στο σχολειο δεν εδινε και κανεις σημασια οποτε ελεγαν "δεν τα περνει τα γραμματα"...οποτε λογικο να μην προχωρουσαν τοτε !! 

    • Μου αρέσει 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Just now, sweety** είπε:

    καλησπερα! εχω κανει μεταπτυχιακο πανω στην ειδικη αγωγη και το θεμα της διπλωματικης μου ηταν για την δυσλεξια! λοιπον ενα παιδι με δυσλεξια μπορει να κανει τα παντα οπως και τα υπολοιπα απλα με διαφορετικο τροπο γιατι οπως ειπες δεν υπαρχει προβλημα νοητικής καθυστερησης! ευτυχώς στις μέρες μας τα παιδια με δυσλεξια εξεταζονται προφορικα!οποτε μπορει να προχωρησει και στο πανεπιστημιο και  σε σχολη υψηλων μοριων και να βγαλει και την σχολη του μια χαρα!!αν μου μιλουσες για παλαιοτερα χρονια θα σ ελεγα πως ειναι πιο δυσκολα τα πραγματα οχι βεβαια απο νοητικης καταστασης.παλαιοτερα οσα παιδια δεν πηγαιναν καλα στο σχολειο δεν εδινε και κανεις σημασια οποτε ελεγαν "δεν τα περνει τα γραμματα"...οποτε λογικο να μην προχωρουσαν τοτε !! 

    Παλιοτερα, οταν πηγαινε δημοτικο, ηθελα να καταφερει να βγαλει το σχολειο. Απο την πρωτη γυμνασιου φεραμε ειδικο παιδαγωγο στο σπιτι (σταματησαμε το κεντρο που πηγαιναμε) και του ειπαμε να κανει οσες ωρες χρειαζεται το παιδι κ πραγματικα ειχε αποτελεσμα, ο μικρος θελησε να παει παρακατω, στο Πανεπιστημιο. Ξαφνικα φετος , ειδα οτι ριχνει τρελο διαβασμα κ συνεχιζει να δυσκολευεται, οποτε αρχισα να προβληματιζομαι. Αυτο που μου ειπε η ψυχολογος με προβληματισε ακομη περισσοτερο οποτε γι αυτο ψαχνομαι. Παλι κανουμε οτι μπορουμε (φροντιστηριο παραλληλα με τον ειδικο παιδαγωγο) και τα ονειρα του μικρου συνεχιζονται.....

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    Just now, ZWH said:

    Παλιοτερα, οταν πηγαινε δημοτικο, ηθελα να καταφερει να βγαλει το σχολειο. Απο την πρωτη γυμνασιου φεραμε ειδικο παιδαγωγο στο σπιτι (σταματησαμε το κεντρο που πηγαιναμε) και του ειπαμε να κανει οσες ωρες χρειαζεται το παιδι κ πραγματικα ειχε αποτελεσμα, ο μικρος θελησε να παει παρακατω, στο Πανεπιστημιο. Ξαφνικα φετος , ειδα οτι ριχνει τρελο διαβασμα κ συνεχιζει να δυσκολευεται, οποτε αρχισα να προβληματιζομαι. Αυτο που μου ειπε η ψυχολογος με προβληματισε ακομη περισσοτερο οποτε γι αυτο ψαχνομαι. Παλι κανουμε οτι μπορουμε (φροντιστηριο παραλληλα με τον ειδικο παιδαγωγο) και τα ονειρα του μικρου συνεχιζονται.....

    ίσως το ειπε σκεπτομενη ότι αν ο μικρος δεν πετυχει σε κάποια υψηλη σχολη και μετα έχει ως συνέπεια να τον έχει πάρει από κάτω γενικά στην ζωή του ότι δηλαδη λόγω δυσλεξίας δεν μπορει να τα καταφερει. άλλο λόγο δεν βρισκω δλδ. αν μου ελεγες οτι δεν τον βοηθουσατε και δεν τον στηριζατε θα σ ελεγα ναι να μην εχει μεγαλες προσδοκιες..αλλά από την στιγμή που ασχολείται μαζί του ειδικος,ψυχολόγος ,εσεις ειστε διπλα του και φυσικα το θελει και ο ιδιος θεωρω οτι θα τα παει πολυ καλα..

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Με τη λογικη ότι μπορεί να μην τα καταφέρει, κανένα παιδί δε θα έπρεπε να βάζει στόχους. Εφόσον τον στηρίζετε, απλά θα πρέπει, όπως για όλα τα παιδιά, να ξέρει ότι και η αποτυχία είναι πιθανή και όχι το τέλος του κόσμου. Ίσως θα βοηθούσε και τον ίδιο να συζητήσετε ανοιχτά και τι εναλλακτικές έχει. Μπορεί π.χ. ένα παιδί να θέλει πολύ να γίνει γιατρός, να αποφασίσει π.χ. να δοκιμάσει 2 φορές και αν δεν τα καταφέρει, να αλλάξει στόχο σε κάποια σχολή σχετική μεν, αλλά πιο εύκολη, όπως κάποια παραϊατρικά επαγγέλματα ή ψάχνοντας τις επαγγελματικές δυνατότητες που σχετίζονται με αυτό που του αρέσει, να δει ότι π.χ. του αρέσει πολύ η ιδέα  του να βοηθά άλλους, που μπορεί να το πετύχει και με το να γίνει π.χ. δάσκαλος. Η να έχει και ένα άσχετο ενδιαφέρον, π.χ. τη μουσική ή τον αθλητισμό, και να έχει σκεφτεί ότι ναι μεν πρώτος στόχος είναι η ιατρική, αλλά αν δεν επιτευχθεί, θα μπορούσε να συνεχίσει να πάρει το πτυχίο του στην κιθάρα ή να ασχοληθεί με το να γίνει προπονητής σε ένα γυμναστήριο κλπ. 

    Αν αρχίσει να σκέφτεται με όρους επαγγέλματος και όχι απλά σπουδών, νομίζω θα είναι καλύτερα προετοιμασμένος να δεχτεί ότι δεν υπάρχουν αδιέξοδα, και τελικά πολλά πράγματα μπορεί να κάνει κανείς στη ζωή του, είτε πετύχει σε μία καλή σχολή, είτε όχι.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Εγγραφείτε ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

    Για να δημοσιεύσετε ένα σχόλιο θα χρειαστεί να είστε εγγεγραμμένο μέλος. Είναι δωρεάν.

    Δημιουργήστε νέα εγγραφή

    Κάντε εγγραφή να συμμετάσχετε στις συζητήσεις - είναι εύκολη και γρήγορη!

    Δημιουργήστε νέα εγγραφή

    Σύνδεση

    Έχετε ήδη έναν λογαριασμό χρήστη; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα