less_serious

Ενα σχολείο για ΟΛΑ τα παιδια

    Recommended Posts

    Δεν ήξερα αν πρέπει να το ανοίξω εδω το θεμα ή στη σχολική ηλικία, αλλα αποφάσισα οτι ειναι πιο πολυ κοινωνικό.

     

    Διάβασα σημερα με ενδιαφέρον την πρόταση που κατατέθηκε στη Βουλή για

    ανασχεδιασμό της ειδικής αγωγής με σκοπό τη μετάβαση σε ένα ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα για ολα τα παιδια συμπεριλαμβανομένων των παιδιών με αναπηρίες και ειδικές ανάγκες. Πρακτικά ο στόχος ειναι κάποια στιγμή να μπορούν να φοιτούν στην ιδια τάξη ολα τα παιδια (με την κατάλληλη υποστήριξη εννοείται) είτε στερούν νοητικά είτε σωματικά είτε φέρουν κάποια άλλη αναπηρία.

     

    Πιο αναλυτικά μπορείτε να δείτε εδω:

    http://www.esos.gr/arthra/44052/i-protasi-gia-tin-eidiki-agogi

     

    Θα ήθελα να ακούσω λοιπόν γνώμες απο γονείς σχετικά. Θεωρείτε οτι τα παιδια (με αναπηρία ή μη) θα οφελούνται απο ενα τέτοιο σχολείο; Εσείς ως γονείς (ή και εκπαιδευτικοί αν ειστε) πως αξιολογείτε το ενδεχόμενο;

    Εγω εχω δίκη μου άποψη αλλα θα ήθελα να διαβάσω πρωτα τις δικές σας!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    Ως ιδεα ειναι εξαιρετικη. Θα ηθελα τα παιδια μου να ερχονται σε καθημερινη επαφη με ανθρωπους με αναπηρια. Θεωρω οτι ειναι ενα απο τα βασικα "μαθηματα" εισαγωγης στη διαφορετικοτητα και μοναδικοτητα που πρεπει να διδαχτουν. Πολυ θα ηθελα αυτο να ειναι εφικτο, ομως για μια χωρα που παραπαιει εχω την αισθηση οτι η θα μεινει στα χαρτια η θα λειτουργησει πολυ διαφορετικα απο τον αρχικο σχεδιασμο. Τετοιες ενεργειες προυποθετουν αφθονια υλικων πορων και ανθρωπινου δυναμικου...δυστυχως στην Ελλαδα του 2016 δεν υπαρχει μία.

    Ειναι βεβαιο οτι το οφελος θα ηταν διττο: και για τους μαθητες με αναπηρια (αφου θα εντασσονταν σε ενα πιο "αληθινο" μαθητικο περιβαλλον, χωρις τη γκετοποιηση του ειδικου σχολειου, αλλα και για τους υπολοιπους, αφου θα αντιλαμβανονταν οτι γυρω μας υπαρχουν και αλλοι ανθρωποι, με διαφορετικες η πιο εξειδικευμενες αναγκες απο εμας. Ειναι ενα καλο πρωτο βημα για τη διεκδικηση ενος ειδους ισοτιμιας, αρκει η ιδεα να επεκτεινοταν και εξω, στη ζωη: στον τομεα της εργασιας, της ψυχαγωγιας κλπ. Ποσους ανθρωπους με αναπηρια συναντουμε στην καθημερινοτητα μας; Ειναι τοσο σπανιοι; Απλως αποκλειονται απο πολλες δραστηριοτητες, διοτι δεν υπαρχουν οι υποδομες και η διαθεση.

    Λυπαμαι που το λεω αλλα εχω συναδελφο που εχει παιδι με ΔΑΔ στην ταξη του και δεν θα θελατε να ξερετε τι σκεφτεται για αυτον τον μαθητη. Ακομα κι αν βρισκαμε τα χρηματα, πως θα ξεριζωναμε τις ρατσιστικες αντιληψεις απο το κεφαλι καποιων;

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Εμένα ο νους μου, μόλις το διάβασα, πριν πάει οπουδήποτε αλλού, πήγε στην υπόθεση ότι θέλουν να κλείσουν τα ειδικά σχολεία και να κόψουν θέσεις από τους παιδαγωγούς που απασχολούνται εκεί. Λυπάμαι ειλικρινά, αλλά τόσο κυνική και καχύποπτη με έχουν κάνει. Νομίζω πως το άρθρο είναι ασαφές, για ποιους βαθμούς αναπηρίας μιλάμε; Για όλους; Αν ναι, είναι εντελώς ουτοπικό και εις βάρος των ίδιων των ανάπηρων παιδιών, κατή τη δική μου γνώμη. Πιο πολύ ενδιαφέρον θα είχε να διαβάζαμε τις απόψεις των γονιών τους, που σίγουρα θα έχουν πιο έγκυρη άποψη.


    sK6ep3.pngEnQrp3.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Συνεκπαίδευση υπάρχει ΄'ηδη σε κάποιες περιπτώσεις (αυτισμού, down , νοητικής καθυστέρησης) επειδή κάποιοι γονείς επιλέγουν να πάνε τα παιδιά τους σε γενικά σχολεία.. Μέχρι πολύ πρόσφατα, λόγω έλειψης παιδείας των παιδιών και των καθηγητών, αυτό είχε πάρα πολλά προβλήματα στην πράξη. Τα παιδιά ήταν απομομονωμένα και δημιουργούσαν ενίοτε προβλήματα (επιθετική συμπεριφορά κτλ) .

    Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια κάποια βελτίωση λόγω της ευαισθητοποίησης του κόσμου σε αυτό το κομμάτι.

    Είναι πολύ ρομαντική και όμορφη σαν ιδέα, αλλά η γνώμη μου είναι ότι απαιτεί τεράστια κοινωνική παιδεία, πέρα από την ακαδημαική - επαγγελματική βέβαια...

    Δεν ξέρω, στην Ελλάδα του "φαινεσθαι" μου φαίνεται δυσκολάκι...:-(


    2t7wp3.png
     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Εμένα ο νους μου, μόλις το διάβασα, πριν πάει οπουδήποτε αλλού, πήγε στην υπόθεση ότι θέλουν να κλείσουν τα ειδικά σχολεία και να κόψουν θέσεις από τους παιδαγωγούς που απασχολούνται εκεί. Λυπάμαι ειλικρινά, αλλά τόσο κυνική και καχύποπτη με έχουν κάνει. Νομίζω πως το άρθρο είναι ασαφές, για ποιους βαθμούς αναπηρίας μιλάμε; Για όλους; Αν ναι, είναι εντελώς ουτοπικό και εις βάρος των ίδιων των ανάπηρων παιδιών, κατή τη δική μου γνώμη. Πιο πολύ ενδιαφέρον θα είχε να διαβάζαμε τις απόψεις των γονιών τους, που σίγουρα θα έχουν πιο έγκυρη άποψη.

     

    Και εμενα εκει πηγε το μυαλο μου. Οχι δεν εισαι κυνικη. Απλα ρεαλιστρια.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites




    Η άποψη μου είναι , ότι ενα τέτοιο φιλόδοξο σύστημα θα ήταν πραγματικά καταπληκτικό και θα ήταν η λύση στα σημερινά διλήμματα //ρατσισμός, αποδοχή , ίσες ευκαιρίες , αυριανή αφομοίωση κλπ// .

    Φυσικά μπαίνει κριτήριο του όρου αναπηρία. Ενα παιδί παράλυτο αλλα φυσιολογικότατο φυσικά και θα έπρεπε να ανήκει με όλα τα παιδιά , ενα κωφάλαλο απο την άλλη πρακτικά θα ήταν αδύνατον κοκ.

     

    Ομως τα σχέδια αυτά δεν θα γίνουν για πολλά πολλά χρόνια ακόμη καθώς για εμένα υπάρχουν δύο προβλήματα

     

    1.Το εκπαιδευτικό μας σύστημα αλλα και η εκπαιδευση των παιδαγωγώ μας είναι απλά για τον μέσο όρο.Κάθε τι που αποκλίνει προς τα πάνω ή κάτω ο ίδιος ο εκπαιδευτικός πρώτος εγκαταλείπει με ατάκες του τύπου //Εχω 30 παιδιά δεν μπορώ να ασχολούμαι με το ένα //.

    Για να μην πλατειάζω οι δάσκαλοι απομονώνουν και δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν ενα παιδι΄με άνω του μέσου όρου νοημοσύνη ...θα ανταποκριθούν σε ειδικές περιπτώσεις με ιδιαιτερότητες?

    Αδικο για τα παιδιά!!!

     

    2. Δεν χρειάζεται να γράψω κάτι ....για το δεύτερο λόγο μου .. απλά ανατρέξτε στο θέμα ''ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ '' να δείτε τι γράφτηκε για παιδιά όχι και τόσο ιδιαιτέρων αναγκών....

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Σωστά! Εδώ δεν χρειάζεται σχολείο για ΟΛΑ τα παιδιά αλλά 'εκπαιδευτικό σύστημα' για ΟΛΑ τα παιδιά. Στο τρέχον εκπαιδευτικό σύστημα, όπου είναι τόσο ανταγωνιστικό που στην α΄δημοτικού (!!) δεν γίνεται ανεκτό ένα πιο ζωηρό παιδάκι, γιατί 'δεν μπορεί να γίνει μάθημα', φαντάσου να γίνονταν μεικτές τάξεις.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    απορώ πώς θα λυθούν τα απλά πρακτικά προβλήματα. θέλει καλό σχεδιασμό, κάτι από το οποίο πάσχουμε ως λαός. και φυσικά πολλούς πόρους, που δεν διαθέτουμε.

    στα χαρτιά θα μείνουν... ως συνήθως.


    0qYJp3.png 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε από την διευκόλυνση των μαθητών με κινητικά (μόνο) προβλήματα. Σε πόσα σχολεία υπάρχει πρόβλεψη για πρόσβαση ατόμων με αμαξίδιο σε όλους του χώρους?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Σαν ιδέα είναι πολύ καλή. Για να υλοποιηθεί χρειάζεται πολύ μεγάλη μεταρρύθμιση και σχεδιασμός...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    Γενικά συμφωνώ με όσα είπε η jellyfishch. Προσωπικά, δε, έχω φοιτήσει σε τέτοιο σχολείο. Βέβαια, προ αμνημονεύτων χρόνων!. (τέλη δεκαετίας του ΄80 αρχές ΄90, που πήγαινα δημοτικό):oops:. Το σχολείο μας είχε μία τάξη για παιδιά «ειδικής αγωγής» (έτσι το λέγαμε το συγκεκριμένο τμήμα), αλλά κάποια από τα παιδιά βρίσκονταν για πολλές ώρες στα υπόλοιπα τμήματα.

    Τώρα, σαν ενήλικας που το σκέφτομαι, και δεδομένης της προόδου που (θέλω να πιστεύω ότι) υπάρχει σε αυτόν τον τομέα, σε εκπαιδευτικό επίπεδο, το βρίσκω πολύ καλή ιδέα, και ναι, θα ήθελα η κόρη μου να είναι μαθήτρια ενός τέτοιου σχήματος τάξης.

    Βέβαια, η δική μου προσωπική εμπειρία... πραγματικά απέχει πάααρα πολύ από αυτό το ιδανικό. Οι δάσκαλοι φυσικά δεν είχαν την κατάλληλη εκπαίδευση, τα παιδιά αυτά δε μπορούσαν να αφομοιωθούν στο υπόλοιπο τμήμα, κάποιοι (όπως εγώ) τα φοβόμουν, άλλοι τα «πείραζαν», αυτά φυσικά είτε γίνονταν επιθετικά μέσα σε αυτό το χαμό, είτε αντικείμενο χλευασμού. Έρχονταν μαμάδες κι έκαναν φασαρίες για να φύγουν από τα υπόλοιπα τμήματα, τσακωμοί, γκρίνιες, με αποτέλεσμα τόσο εμείς όσο και αυτά τα παιδιά να είμαστε χαμένοι σε μία κακή κατάσταση για όλους μας.

    Υπό την προϋπόθεση, όμως, ύπαρξης καταρτισμένου προσωπικού και των κατάλληλων υποδομών, λέω ναι! Το κοινωνικό μας σύνολο είναι ένα ψηφιδωτό από ποικίλους ανθρώπους κάθε λογής σωμάτων, πνευματικής διαύγειας, ειδικοτήτων, ιθαγενειών, ικανοτήτων, κλπ. γιατί να μην είναι έτσι και το σχολείο;

    Δεν έχω εκπαιδευτικές ή παιδαγωγικές γνώσεις για να ξέρω αν πραγματικά μπορεί να λειτουργήσει ένα τέτοιο σχολείο, και δη στην Ελλάδα, αλλά δεν έχω πολλές επιφυλάξεις επί του θέματος.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε από την διευκόλυνση των μαθητών με κινητικά (μόνο) προβλήματα. Σε πόσα σχολεία υπάρχει πρόβλεψη για πρόσβαση ατόμων με αμαξίδιο σε όλους του χώρους?

    Σωστά το επισημαίνεις, Maya, αλλά, γενικά πού έχουμε σα χώρα τέτοιο σχεδιασμό;;; Πουθενα!

    Άτομα μειωμένης κινητικότητας δεν είναι μόνο κάποιος που κινείται με καροτσάκι, αλλά κι όλοι εμείς που έχουμε μωρά και τα μετακινούμε με καρότσια. Μόλις την τελευταία δεκαετία έχουν ξεκινήσει στα πεζοδρόμια να γίνεται ομαλό το σημείο καθόδου στις γωνίες για να μπορεί κάποιος να διασχίζει το δρόμο με καρότσι. Αλλά κι εκεί ή θα υπάρχει πάλι ένα μικρό σκαλοπατάκι 2-3 εκατοστών, που πώς θα το ανεβοκατέβει ο άνθρωπος με το καροτσάκι ή θα είναι παρκαρισμένος κάποιος στη γωνία!!! Αναλογιστείτε λίγο τα προβλήματα που συναντάμε όλοι εμείς που κυκλοφορούμε με τα μωρά σε καρότσια στους δρόμους και τα πεζοδρόμια των πόλεων μας, για να καταλάβετε πόσο μεγάλο πρόβλημα έχουν όλοι αυτοί οι άνθρωποι! Πάνω, δε, στις γραμμές όδευσης των τυφλών... καλά εκεί επάνω βρίσκεις ό,τι θες, από μηχανάκια, μέχρι επεκτάσεις περιπτέρων, κ.α.! Εξού και δε βλέπεις να κινούνται έξω στους δρόμους μας, στην καθημερινότητά μας άτομα με καροτσάκια! Πώς να μετακινηθούν και να περιηγηθούν στην πόλη οι άνθρωποι!;;;

    Είναι θέμα γενικής παιδείας, την οποία στερούμαστε σα λαός!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    ένα σχολείο για όλα τα παιδάκια αλλά όχι ίδιες τάξεις στο καθαρά μαθησιακό. τα παιδάκια ανάλογα με τις απαιτήσεις τους σε ξεχωριστές τάξεις με τους κατάλληλους δασκάλους για να επωφελούνται τα μέγιστα στο θέμα μάθησης και ανάπτυξης αλλά κοινά μαθήματα πχ τέχνης χειροτενίας θεάτρου μουσικής περιβαλλοντικής συνείδησης και κοινη αυλή κοινές εκδρομές κοινές δραστηριότητες πχ θεατρικές παραστάσεις σχολείου γιορτές σχολείου επισκέψεις σε μουσεία ημερίδες μαθησιακό παιχνίδι κτλ κτλ.. έτσι όλα θα έπαιρναν τα μέγιστα από την τάξη και τον δάσκαλο στο μαθησιακό και ταυτόχρονα θα ζούσαν θα παίζαν και θα συνεργαζόταν αρκετές ώρες σε μια 'κοινωνία' που στα κοινά της και στα κοινωνικά της θα απαρτιζόταν από όλα τα παιδάκια! ουτοπικό ξέρω..


    Κράτα το

    Κράτα το

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Νομίζω και εγώ ότι το ιδανικό θα ήταν ένα ενιαίο σχολείο, αλλά και η ταυτόχρονη πρόβλεψη να παρακολουθούν ορισμένα παιδιά κάποιες ώρες (πολλές ενδεχομένως) ειδικά τμήματα.

     

    Νομίζω ότι για παιδιά με σωματικές αναπηρίες δεν το συζητάμε καν. Πρόβλεψη για εύκολη πρόσβαση στην τάξη, στις τουαλέτες και στην αυλή και όλα καλά. Τώρα, πρακτικά και οικονομικά δεν ξέρω πώς γίνεται αυτό. Στο παλιό μας σχολείο πάντως όταν ένα παιδί έσπασε το πόδι του και βρέθηκε για κάποιους μήνες σε καροτσάκι έγινε αλλαγή αιθουσών. Η τάξη του παιδιού μεταφέρθηκε στο ισόγειο. Στο σχολείο βέβαια υπήρχε και ράμπα, οπότε το καροτσάκι έμπαινε μέσα. Γενικά πάντως πιστεύω ότι αυτή η κατηγορία είναι εύκολη.

     

    Τώρα, για ειδικές περιπτώσεις δεν είναι τόσο απλό. Όταν δίδασκα στο ΤΕΙ είχαμε για ένα διάστημα 2 φοιτητές κωφάλαλους. Παρόλο που υπήρχε μεταφραστής το όλο θέμα δεν τσούλαγε. Τα παιδιά ήθελαν να με βλέπουν όταν μίλαγα, πράγμα αδύνατο γιατί ταυτόχρονα έγραφα στον πίνακα. Εάν πρώτα τα έγραφα όλα στον πίνακα και μετά μίλαγα δεν έβγαινε το 45λεπτο και γινόταν χάβρα από τους υπόλοιπους που βαριόντουσαν. Υπάρχουν δηλαδή πρακτικά προβλήματα για τα οποία δεν αρκεί η καλή πρόθεση για να λυθούν.

     

    Για παιδιά με νοητικά προβλήματα το θέμα είναι ακόμα πιο περίπλοκο. Υπάρχουν παιδιά που μπορούν να προσαρμοστούν σε μία αίθουσα με άλλα 20-25 και υπάρχουν άλλα που δεν μπορούν να λειτουργήσουν μέσα σε τόσα άτομα. Νομίζω ότι δεν είναι μόνο θέμα αποδοχής από τους υπόλοιπους και εκπαίδευσης των δασκάλων. Είναι και θέμα εξατομίκευσης της κάθε περίπτωσης. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλώντας για σχολεία, αναφερόμαστε σε παιδιά. Όσο καλοπροαίρετα και να είναι τα υπόλοιπα παιδάκια δεν πρόκειται να δείξουν την υπομονή που θα έδειχνε ένας ενήλικας και αυτό είναι λογικό και συμβατό με την ηλικία τους.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ολο αυτο ειναι ουτοπικο. Θα πρεπει να αλλαξουν παρα πολλα στην Ελληνικη εκπαιδευση. Χρειαζεται σχεδιασμος, χρηματα, καταλληλοι εκπαιδευτικοι. Εδω υπαρχουν τωρα προβληματα στα σχολεια, κτιρια που δεν εχουν συντηρηθει ποτε, γονεις και διευθυντες που παρακαλανε να φτιαχτουν τμηματα ενταξης στα σχολεια, δασκαλοι που θελουν οι ιδιοι αξιολογηση πριν κανουν μαθημα στα παιδια μας και βγαλουν τα απωθημενα τους, ραμπες που παρακαλαμε καποιοι γονεις για να εχουν προσβαση παιδια με σωματικη αναπηρια, ανθρωποι που δεν τους νοιαζει να κλεινουν τις ραμπες με τα αυτοκινητα τους και ενα σωρο αλλα πραγματα. Δεν ειμαι απο τους γονεις που θα πω οχι. Οχι εχω ακουσει και για τα παιδια με μαθησιακες δυσκολιες, δυσλεξια κτλ.. Μαλιστα ειχα ακουσει απο εναν ανθρωπo που ειχε την εντυπωση οτι τα παιδια με μαθησιακες δυσκολιες οτι ταυτοχρονα εχουν και χαμηλο iq, οτι ηθελε ως τοπικη αυτοδιοικηση να φτιαξουν ειδικο σχολειο "για αυτα τα παιδια". Την ιδια ωρα που τα σχολεια τουλαχιστον στον δημο μου εχουν ενα σωρο προβληματα. Με σωστο σχεδιασμο πιστευω οτι ολα μπορουν να λειτουργησουν.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    Σε μια χώρα που μαστίζεται από την κρίση γενικά δεν το βλέπω να λειτουργεί..!! νομίζω κάποια που είπε ότι απλά θέλουν να κλείσουν τα σχολεία με ειδική αγωγή μάλλον έχει δίκιο. Εμείς φέτος θα πάμε ολοήμερο και ενημερωθήκαμε ότι δεν υπάρχει τραπεζοκόμος άρα κάθε μέρα για μια ολόκληρη σχολική χρονιά θα πρέπει να τρώει πίτες ή τοστ ή μπάρες δημητριακών. Δεν υπάρχει υποδομή στα σχολεία αλλά κατά τα άλλα θέλουν να εφαρμόζουν όλα τα ξένα πρότυπα χωρίς όμως σωστή διαχείριση....μην ανησυχείτε σε λίγο θα έρθει και το εκπαιδευτικό κουπόνι και μετά....θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι!

     

    Στο εξωτερικό που ζούσα πήγαινα σε ιδιωτικό και στο σχολικό είχαμε παιδιά με νοητικά προβλήματα, ποτέ δεν υπήρχε θέμα αλλά υπήρχε και τέλεια οργάνωση....υπήρχε πάντα συνοδός για το παιδάκι. Δεν ξέρω για τα δημόσια του εξωτερικού.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Εγγραφείτε ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

    Για να δημοσιεύσετε ένα σχόλιο θα χρειαστεί να είστε εγγεγραμμένο μέλος. Είναι δωρεάν.

    Δημιουργήστε νέα εγγραφή

    Κάντε εγγραφή να συμμετάσχετε στις συζητήσεις - είναι εύκολη και γρήγορη!

    Δημιουργήστε νέα εγγραφή

    Σύνδεση

    Έχετε ήδη έναν λογαριασμό χρήστη; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα