Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Love Parents.org.gr? Tell a friend!

Χρήση e-book αντί έντυπου σχολικού βιβλίου.


Recommended Posts

Ηθελα να ρωτησω αν επιτρέπεται η χρηση e-book εντος της σχολικής αίθουσας.

Αν κάποιος γονέας έχει εμπειρία, ας με βοηθήσει ποιο προγραμμα e-book ανάγνωσης θεωρεί πιο φιλικό για το παιδι.

Το Ήλεκτράκι μου και ο Οδυσσέας μου, οι ηλιαχτίδες μου!

..................................................................................

Ο Θεός πέθανε...

Ο Μαρξ πέθανε...

κι Εγώ τώρα τελευταία δε νοιώθω πολυ καλά...

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


Εντως της αιθουσας δεν φοβασαι οτι το παιδι θα χασει τον reader? εδω στο Βελγιο ειχε γινει καποια στιγμη μια προσπαθια σε επιπεδο γυμνασιου αλλα εγινε κυριως γνωστο απο τις αντιδρασεις των γονιων. Στο σχολειο μας εχουν ipad για καποιες ασκησεις αλλα εχε 1 η δασκαλα και χρησιμοποιουν αυτο

wQjhp2.png f6fAp2.png
Link to comment
Share on other sites

Ω ευχαριστώ για την ανταπόκριση! Δεν σκοπεύω να πάρω ακριβό reader, και ευελπιστώ δεν θα είναι αξιοζήλευτος.

Με απασχολεί πολύ το βάρος και ο όγκος των σχολικών βιβλίων που πρέπει να κουβαλά.

Προκειμένου να μπορεί να εξοικειωθεί με τη χρήση κλπ της άρχισα συστηματικά μαθήματα μέσω του παιδικού που συνεργάζεται με κέντρο εκμάθησης.

Στη δουλειά μου έχουμε αποκλείσει σχεδόν τις έντυπες εκδόσεις και αυτό με βοήθησε να δω ότι η μελέτη μέσω ebook ουδόλως στερείται αυτής του έντυπου.

 

Στο Βέλγιο ατομικά μπορεί να το χρησιμοποιήσει το παιδί; ή επιτρέπεται μόνο μεσω των δασκάλων;

Τι αντιδράσεις είχαν οι γονείς; Οικονομικού ή χρηστικού χαρακτήρα;

 

Και πάλι σε ευχαριστώ για την ανταπόκριση.

Το Ήλεκτράκι μου και ο Οδυσσέας μου, οι ηλιαχτίδες μου!

..................................................................................

Ο Θεός πέθανε...

Ο Μαρξ πέθανε...

κι Εγώ τώρα τελευταία δε νοιώθω πολυ καλά...

Link to comment
Share on other sites

Ηθελα να ρωτησω αν επιτρέπεται η χρηση e-book εντος της σχολικής αίθουσας.

Αν κάποιος γονέας έχει εμπειρία, ας με βοηθήσει ποιο προγραμμα e-book ανάγνωσης θεωρεί πιο φιλικό για το παιδι.

 

Αυτό μόνο ένας εκπαιδευτικός μπορεί να στο απαντήσει... τι ορίζει ο Νόμος...

Link to comment
Share on other sites

Δεν απαγορεύεται πουθενά.

Βέβαια σε ηλικίες δημοτικού μπορώ να δω πολλά μειονεκτήματα..

 

1. Τα παιδιά παίζουν κασετινο-πολεμο ή βιβλιο-πόλεμο μέχρι να στρώσουν... βλέπω το reader να γίνεται ιπτάμενο.

2. Σε περιπτώσεις ηλιοφάνειας η οθόνη γίνεται συνήθως δυσανάγνωστη εκτός κι αν είναι ακριβό το reader... οπότε αυξάνεται και το ρίσκο περί φθοράς.

3. Σε περίπτωση που στριμωχτεί ή πατηθεί άθελά του η τσάντα του (πολύ συχνό φαινόμενο σε μικρές ηλικίες), θα το βρει θρυψαλάκι.

4. Δε θα σχολιάσω ΚΑΝ τον κίνδυνο κλοπής από συμμαθητή ή παιδί μεγαλύτερης τάξης...

5. Στο φυλλομέτρημα, μπορώ να φανταστώ ένα παιδί να παιδεύεται όταν χρησιμοποιεί reader σε σχέση με τους συμμαθητές του.

6. Όταν ο δάσκαλος θέλει να γράψουν με μολύβι για να μάθουν να πιάνουν σωστά, να διορθώνουν, να γράφουν, να σβήνουν και να βελτιώνουν το γραφικό τους χαρακτήρα... στο reader αυτό πώς θα γίνεται;

 

7. Όταν βαριούνται... πώς θα μουτζουρώνουν προσωπάκια και πώς θα βάζουν γυαλιά στην εικονογράφηση και πώς θα φτιάχνουν μαύρα "χαλασμένα" δοντάκια στα πλατιά χαμόγελα των ηρώων της εικονογράφησης; Και όσο κι αν ακούγεται παράξενο, δεν είναι τόσο τραγικό αυτό το "μουτζούρωμα". Βλέπω πως τα παιδιά διασκεδάζουν και νιώθουν το βιβλίο πιο "δικό τους".

8. Τα παιδιά συνήθως δε θέλουν να διαφέρουν για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Θα το θέλει σίγουρα το παιδάκι σου; Ή μήπως θα αναρωτιέται γιατί αυτό δε χρησιμοποιεί τα βιβλία όπως όλοι οι άλλοι;

 

9. Αν για κάποιο λόγο τελειώσει η μπαταρία ή ξεχαστεί να φορτιστεί το βράδυ ή πάθει κάτι... ουσιαστικά ξεμένει εντελώς από βιβλία!!

 

 

Πώς ακριβώς το έχεις στο νου σου; Για πες μας πώς φαντάζεσαι τη χρήση του, ως πιο βαθμό. Στα πρακτικά ζητήματα εννοώ.

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Από προσωπική εμπειρία, συνειδητοποίησα πως αναγκάστηκα να έχω ...

μία σειρά από βιβλία στο σπίτι, μια δεύτερη σειρά βιβλίων στο σχολείο, το τάμπλετ και το φορτιστή από κοντά. Η τεχνολογία, μπορεί να σε "κρεμάσει" ανά πάσα στιγμή και χωρίς προειδοποίηση...

Για να μη μιλήσω για συγχρονισμό ασκήσεων/γραπτών.... π.χ.Το παράδειγμα που γράψαμε στον πίνακα είναι στα βιβλία του σχολειου, αλλά όχι του σπιτιού.

 

Για πες πώς το σκέφτεσαι.... Έχεις λύσει τέτοια θέματα;

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Το παιδάκι σου τι τάξη είναι; Δεν φαίνεται ότι τα βιβλία είναι προορισμένα να χρησιμοποιούνται μόνο ηλεκτρονικά, γιατί στα περισσότερα μαθήματα, μέσα στο βιβλίο είναι ασκησούλες που λύνονται επί τόπου την ώρα του μαθήματος, με χεράκι και μολυβάκι.

 

Επίσης, υπάρχουν σχολεία στο εξωτερικό που έχουν μόνο τάμπλετ, δεν είμαι σίγουρη όμως αν είναι για όλα τα μαθήματα και τα έχουν όλα τα παιδιά, λειτουργεί δηλαδή ομοιόμορφα η τάξη. Νομίζω το είδα στο ιντερνετ σε σχολείο της Αυστραλίας.

Link to comment
Share on other sites

Στο Βέλγιο ατομικά μπορεί να το χρησιμοποιήσει το παιδί; ή επιτρέπεται μόνο μεσω των δασκάλων;

Τι αντιδράσεις είχαν οι γονείς; Οικονομικού ή χρηστικού χαρακτήρα;

 

Και πάλι σε ευχαριστώ για την ανταπόκριση.

 

Οι αντιδρασεις ηταν κυριως οικονομικου χαρακτηρα γιατι η ιδεα ηταν να εχoυν ipad,

Στο σχολειο κανιυν καποιες ασκησεις. Η δασκαλα αποφασιζει ποιος και για ποσο θα το κρατησει

wQjhp2.png f6fAp2.png
Link to comment
Share on other sites

Και ξέχασα το πιο σημαντικό!!!

Το βάρος στις σχολικές τσάντες δεν οφείλεται στα βιβλία που κουβαλάνε αλλά στα τετράδια και τα ντοσιέ που συνοδεύουν τα μαθήματα καθώς και τη γραφική ύλη.

Δηλαδή για τη γλώσσα έχουν ένα "χοντρό" και ένα "λεπτό" βιβλίο. Αλλά συνοδεύεται από 3-4 τετράδια (αντιγραφής, ορθογραφίας, γραπτού λόγου, εργασιών) + ντοσιέ για φωτοτυπίες + φάκελο με κούμπωμα για άλλες φωτοτυπίες.

Βάλε λοιπόν αντίστοιχα για μαθηματικά, μουσική, πληροφορική, αγγλικά κτλ...

 

Όσο για τις κασετίνες, έχουν μία για ξυλομπογιές, μαρκαδόρους κτλ και μία με τα βασικά για γραφή (γόμες, ξύστρες, χάρακες κτλ).

 

Οπότε μπορείς να αντιληφθείς πως το βάρος της τσάντας είναι από τα συνοδευτικά και όχι από τα βασικά βιβλία.

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Εμάς πηγαινοφέρνουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα. Υπάρχει στο σχολείο μια μολυβοθήκη με όλα όσα χρειάζονται, όλα τα βιβλία και τα τετράδια μένουν εκεί και έρχονται στο σπίτι μόνο αυτά που πρέπει να δουλέψουν (π.χ. αντιγραφής) ή να ελεγχθούν από εμάς (π.χ. βιβλία γλώσσα και μαθηματικών και τετράδιο ορθογραφίας ή εργασιών ανάλογα).

 

Οπότε η τσάντα περιέχει κάθε μέρα βιβλια γλώσσας και μαθηματικών, ένα ή δυο τετράδια και ένα φάκελο με κουμπί και μία έως πέντε φωτοτυπίες (οι πέντε είναι αυτές που επιστρέφονται διορθωμένες).

 

Μήπως αντί να επενδύσεις σε τεχνολογία να επενδύσεις σε πρακτικές λύσεις; Δεν εξαρτάται από εσένα βεβαίως αλλά μια συζήτηση με τη δασκάλα θα μπορούσε ίσως να αποφέρει καρπούς.

FLcUp3.png0BQfp3.png
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Ευχαριστώ όλες για τις απαντήσεις και τα σχόλια! Γιατί ο προβληματισμός μου που άρχισε με το βάρος τσάντας, είχε βρει μια κάποια λύση στον reader.

 

Που τελικά αντιλαμβάνομαι ότι δεν είναι ούτε η μοναδική ούτε η ιδανική.

 

 

7. Όταν βαριούνται... πώς θα μουτζουρώνουν προσωπάκια και πώς θα βάζουν γυαλιά στην εικονογράφηση και πώς θα φτιάχνουν μαύρα "χαλασμένα" δοντάκια στα πλατιά χαμόγελα των ηρώων της εικονογράφησης; Και όσο κι αν ακούγεται παράξενο, δεν είναι τόσο τραγικό αυτό το "μουτζούρωμα". Βλέπω πως τα παιδιά διασκεδάζουν και νιώθουν το βιβλίο πιο "δικό τους".

8. Τα παιδιά συνήθως δε θέλουν να διαφέρουν για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Θα το θέλει σίγουρα το παιδάκι σου; Ή μήπως θα αναρωτιέται γιατί αυτό δε χρησιμοποιεί τα βιβλία όπως όλοι οι άλλοι;

 

Αυτή η διαφορετικότητα η μη αναγκαία, με προβληματίζει πολύ. Και ναι δεν το είχα δει έτσι. Το να είσαι ο εαυτός σου και διαφορετικός είναι ιδανικό για μένα αλλά το να είσαι διαφορετικός εξαιτίας ενός πολυμέσου από επιλογή άλλου είναι περίεργο.

Και ως φοιτήτρια μουτζούρωνα τα βιβλία μου. κυρίως με κείμενα, και πράγματι ήταν το σήμα κατατεθέν μου.

Το Ήλεκτράκι μου και ο Οδυσσέας μου, οι ηλιαχτίδες μου!

..................................................................................

Ο Θεός πέθανε...

Ο Μαρξ πέθανε...

κι Εγώ τώρα τελευταία δε νοιώθω πολυ καλά...

Link to comment
Share on other sites

Και ξέχασα το πιο σημαντικό!!!

Το βάρος στις σχολικές τσάντες δεν οφείλεται στα βιβλία που κουβαλάνε αλλά στα τετράδια και τα ντοσιέ που συνοδεύουν τα μαθήματα καθώς και τη γραφική ύλη.

Δηλαδή για τη γλώσσα έχουν ένα "χοντρό" και ένα "λεπτό" βιβλίο. Αλλά συνοδεύεται από 3-4 τετράδια (αντιγραφής, ορθογραφίας, γραπτού λόγου, εργασιών) + ντοσιέ για φωτοτυπίες + φάκελο με κούμπωμα για άλλες φωτοτυπίες.

Βάλε λοιπόν αντίστοιχα για μαθηματικά, μουσική, πληροφορική, αγγλικά κτλ...

 

Όσο για τις κασετίνες, έχουν μία για ξυλομπογιές, μαρκαδόρους κτλ και μία με τα βασικά για γραφή (γόμες, ξύστρες, χάρακες κτλ).

 

Οπότε μπορείς να αντιληφθείς πως το βάρος της τσάντας είναι από τα συνοδευτικά και όχι από τα βασικά βιβλία.

 

Και να σκεφτείς ότι η δουλειά μου κάποτε ήταν χαρτούρα. Δηλαδή γλιτωμό δεν έχει έτσι και αλλιώς.

Το Ήλεκτράκι μου και ο Οδυσσέας μου, οι ηλιαχτίδες μου!

..................................................................................

Ο Θεός πέθανε...

Ο Μαρξ πέθανε...

κι Εγώ τώρα τελευταία δε νοιώθω πολυ καλά...

Link to comment
Share on other sites

Εμενα τα δικα μου δεν πανε σχολειο αρα και αποψη δεν εχω...το μονο που ηθελα να πω αναφορικα με τη διαφορετικοτητα αυτή που αναφέρεις είναι ότι σε προσφατη συζητηση μου με τη νηπειαγωγο του παιδιου μου για σχετο θεμα αυτό που μου ελεγε είναι ότι η διαφορετικοτητα μπορει σε εμας τους ενηλικες να λειτουργει θετικα και να μας κανει να αισθανόμαστε μοναδικοι όμως στα πιτσιρικια λειτουργει αρνητικα και τα κανει να αισθάνονται μειονεκτηκα.

Link to comment
Share on other sites

Το παιδάκι σου τι τάξη είναι;

Νήπιο

 

Δεν φαίνεται ότι τα βιβλία είναι προορισμένα να χρησιμοποιούνται μόνο ηλεκτρονικά, γιατί στα περισσότερα μαθήματα, μέσα στο βιβλίο είναι ασκησούλες που λύνονται επί τόπου την ώρα του μαθήματος, με χεράκι και μολυβάκι.

Δεν το ήξερα

 

Επίσης, υπάρχουν σχολεία στο εξωτερικό που έχουν μόνο τάμπλετ, δεν είμαι σίγουρη όμως αν είναι για όλα τα μαθήματα και τα έχουν όλα τα παιδιά, λειτουργεί δηλαδή ομοιόμορφα η τάξη. Νομίζω το είδα στο ιντερνετ σε σχολείο της Αυστραλίας.

Αυτό με το ομοιόμορφα είναι το σημαντικό που δεν έλαβα υπόψη

Το Ήλεκτράκι μου και ο Οδυσσέας μου, οι ηλιαχτίδες μου!

..................................................................................

Ο Θεός πέθανε...

Ο Μαρξ πέθανε...

κι Εγώ τώρα τελευταία δε νοιώθω πολυ καλά...

Link to comment
Share on other sites

Εμάς πηγαινοφέρνουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα. Υπάρχει στο σχολείο μια μολυβοθήκη με όλα όσα χρειάζονται, όλα τα βιβλία και τα τετράδια μένουν εκεί και έρχονται στο σπίτι μόνο αυτά που πρέπει να δουλέψουν (π.χ. αντιγραφής) ή να ελεγχθούν από εμάς (π.χ. βιβλία γλώσσα και μαθηματικών και τετράδιο ορθογραφίας ή εργασιών ανάλογα).

 

Οπότε η τσάντα περιέχει κάθε μέρα βιβλια γλώσσας και μαθηματικών, ένα ή δυο τετράδια και ένα φάκελο με κουμπί και μία έως πέντε φωτοτυπίες (οι πέντε είναι αυτές που επιστρέφονται διορθωμένες).

 

Μήπως αντί να επενδύσεις σε τεχνολογία να επενδύσεις σε πρακτικές λύσεις; Δεν εξαρτάται από εσένα βεβαίως αλλά μια συζήτηση με τη δασκάλα θα μπορούσε ίσως να αποφέρει καρπούς.

 

Ναι πρέπει να μιλήσω με το σχολείο και να ακούσω και τις προτάσεις τους

Το Ήλεκτράκι μου και ο Οδυσσέας μου, οι ηλιαχτίδες μου!

..................................................................................

Ο Θεός πέθανε...

Ο Μαρξ πέθανε...

κι Εγώ τώρα τελευταία δε νοιώθω πολυ καλά...

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Ρέα, δεν έχει να κάνει καν με το σχολείο, αλλά με το δάσκαλο που θα πετύχεις. Μου έχει τύχει δάσκαλος που κινήθηκε στη λογική που αναφέρει η miriki, οπότε οι τσάντες ήταν πραγματικά διαχειρίσιμες. Τότε τα τρέιλερ φάνηκαν εντελώς άχρηστο και περιττό βάρος σε όσους είχαν πάρει τέτοιες τσάντες.

 

Έχω τύχει και σε δάσκαλο με 4 τετράδια/μάθημα που τα χρησιμοποιεί όλα. Οπότε.. δε γλυτώνεις. Επίσης σε άλλες τάξεις μπορούσαν να αφήσουν τα υλικά τους κάτω από το θρανίο όταν δεν το χρειάζονταν, ενώ σε άλλες δε μπορούσαν γιατί δούλευε το ολοήμερο.

 

Προσωπικά έχω χρησιμοποιήσει ταμπλετ σε τάξη και αντιμετώπισα τα εξής προβλήματα:

α. Δε μπορούσα να κάνω μια βιαστική σημείωση, αλλά έπρεπε να πατήσω2-3 κουμπιά (επιλογή γραφίδας, είδος, σημείο που θα γράψω, ενεργοποίηση εικονικού πληκτρολογίου ... και επιτέλους γράψιμο). Οπότε για μικρές βιαστικές απαντήσεις.... πραγματικά ΔΕ βολεύει. Εκτός αν είναι υψηλών επιδόσεων, οπότε ίσως να αλλάζει κάπως ο χρόνος, όχι όμως η πολυπλοκότητα.

 

β. Σε φωτεινές και ηλιόλουστες μέρες... δεν έβλεπα στις αίθουσες με νότιο προσανατολισμό.

 

γ. Αν κόλλαγε........ κλάψτα! Είναι σα να είχες πετάξει το βιβλίο και να είχες σκάσει μύτη ως τουρίστας! Όλοι μπορούσαν να δουλέψουν ... εγώ όμως.... στην αναμονή για να ξεκολλήσει.

 

 

Αν ήμουν παιδί, και ήμουν στο λύκειο, πραγματικά θα το δοκίμαζα. Εκεί π.χ. έχεις κείμενα να διαβάζεις ή εγχειρίδια που τα έχεις συνοδευτικά και τις ασκήσεις τις κάνεις αλλού. Δε συμπληρώνεις όπως π.χ. σε ένα "τετράδιο εργασιών". Οπότε, έχεις το τετράδιό σου για σημειώσεις και το τάμπλετ να αντικαθιστά τα γραπτά κείμενα. Αυτό, βέβαια με την προϋπόθεση να μη χρειάζεται να γράψεις πάνω στο βιβλίο κάποια σημειωση.

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνω με την αλκυων. Να προσθεσω:

 

Για το βαρος: Δοκιμαστε το εξης, Ρεα: εμεις εχουμε αφησει στο σχολειο τα βιβλια τα μισα, εχω και δευτερο στο σπιτι και το διαβαζει. Εξαλλου, το περισσοτερο βαρος οφειλεται σε τετραδια κλπ

 

Για το reader: δεν ξερω... πρωτον διοτι τα παιδια θα ειναι στο τελος εξοικειωμενα μονο με οθονες και θα χασουν τελειως την αισθηση του βιβλιου, δευτερον και σημαντικοτερο (και απορω που δεν το εχετε τονισει ηδη): τα ματακια τους!!! Και καλα για λιγη ωρα, αλλα σαν καθημερινο εργαλειο, κυριως σε μικρες ηλικιες δεν το προτεινω. Επισης ειναι και ακριβοτερο των βιβλιων, αλλα και οντως, ιδιως σε μικρες ταξεις ο φοβος κλοπης/φθορας ειναι τεραστιος.

Link to comment
Share on other sites

Πραγματικά, είμαι ευγνώμων. Ευχαριστώ πολύ κορίτσια!

Το Ήλεκτράκι μου και ο Οδυσσέας μου, οι ηλιαχτίδες μου!

..................................................................................

Ο Θεός πέθανε...

Ο Μαρξ πέθανε...

κι Εγώ τώρα τελευταία δε νοιώθω πολυ καλά...

Link to comment
Share on other sites

Ένα κόλπο που κάνει μια φίλη μου είναι να αγοράζει τετράδια με λιγότερα φύλα από αυτά που ζητάει η δασκάλα. Πχ αν ζητούσε 50φυλο έπαιρνε 30φυλο. Και φυσικά αν χρειαστεί παίρνει δεύτερο μέσα στη χρονιά.

Μπορεί να φαίνεται αμεληταίο, αλλά στα 10 τετράδια έκανε διαφορά στο βάρος.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...