Recommended Posts

    Την εχουμε πατησει στο παρελθον, χανοντας πολυτιμο χρονο (και χρηματα) με κακους επαγγελματιες. Γι αυτο θα ηθελα να εχω καποια ιδεα για το ποιες τεχνικες εφαρμοζονται σε περιπτωσεις παιδιων με καθυστερηση λογου (32 μηνων), ωστε να μπορω να κρινω αν ο λογοθεραπευτης κανει αυτο που πρεπει. Καθως και για να μπορω παραλληλα να τις εφαρμοσω στο σπιτι, αν ειναι δυνατο.

     

    ευχαριστω πολυ.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    Την εχουμε πατησει στο παρελθον, χανοντας πολυτιμο χρονο (και χρηματα) με κακους επαγγελματιες. Γι αυτο θα ηθελα να εχω καποια ιδεα για το ποιες τεχνικες εφαρμοζονται σε περιπτωσεις παιδιων με καθυστερηση λογου (32 μηνων), ωστε να μπορω να κρινω αν ο λογοθεραπευτης κανει αυτο που πρεπει. Καθως και για να μπορω παραλληλα να τις εφαρμοσω στο σπιτι, αν ειναι δυνατο.

     

    ευχαριστω πολυ.

     

    Απο την εμπειρια που είχαμε εμείς, χρησιμοποιούν το παιχνιδι για να κάνουν το παιδι να ενδιαφερθεί. Επίσης δείχνουν στους γονείς πως πρεπει να μιλάνε στο παιδι, ειδικα αν το παιδι δεν μιλάει , οποτε σιγουρα μπορεις να το εφαρμόζεις σπίτι ιδιαιτερα οταν το ντυνεις ταΐζεις ρουτίνα κλπ

    Αν δεν λεει καθολου λέξεις το βασικό ειναι να του μιλάς μονολεκτικά

     

    Good luck

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Εμείς ξεκινησαμε με απλές εντολές τύπου έλα, δώσε, πάρε, κάθισε, κλπ τις οποίες εννοείται πως δουλευαμε και στο σπίτι. Ταυτόχρονα δουλευαμε - και ακόμα - το γνωστικό κομματι (πχ χρωματα) και τώρα ξεκινήσανε pecs. Ταυτόχρονα η λογοθεραπευτρια εκπαιδεύει κι εμένα να δουλεύω το pecs στο σπίτι. Επίσης προσπαθούμε με διάφορες ανταμοιβές να της "βγάλουμε" φωνουλες και λέξεις όπως μαμά, μπαμπά, γιαγιά, παπί, κακά, τις οποίες μιμείται μεν αλλά ακόμα δε χρησιμοποιει αυθόρμητα.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Να προσθέσω οτι στο προηγούμενο κεντρο η λογοθεραπευτρια ηταν τελείως άσχετη και χάσαμε πολύ χρονο μαζί της. Γενικά θέλει προσοχή γιατί οι πραγματικοί επαγγελματίες δεν είναι πολλοί στον χώρο... Οι θεραπευτές επιβάλλεται να δίνουν οδηγίες για το σπίτι αλλιως δε γίνεται δουλεια...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Οι μέθοδοι συνήθως είναι εξατομικευμένες. Ανάλογα το πρόβλημα, ανάλογα τον χαρακτήρα του παιδιού κτλ.

    Αυτό που πρέπει να προσέξεις είναι να ξέρει τι κάνει ο λογοθεραπευτής. Να βρει σύντομα ποια φόρμουλα πρέπει να ακολουθήσει, να βάλει κάποιο πρόγραμμα και να δουλεύει σταθερά σε αυτό... Επίσης να έχει χημεία με το παιδί...

    Έχω ακούσει να μου αναλύουν επί ώρες το pecs, να μας λένε ότι θα μας δίνουν ασκήσεις για το σπίτι, πέρναγε 1 μήνας και τη μια το ξεχνάγανε, την άλλη χάλασε το φωτοτυπικό, την άλλη ήταν ανάδρομος ο Ερμής κτλ... Σε άλλο κέντρο που πήγαμε δεν χρησιμοποίησαν καθόλου αυτή τη μέθοδο...

    Σε μικρές ηλικίες χρησιμοποιούν πολύ το παιχνίδι.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites




    Τα βασικά σημεία είναι δύο.

    1. Η αξιολόγηση του παιδιο'υ. Αυτό συνήθως δεν γίνεται από την πρώτη μέρα, αλλά μπορεί να πάρεις και 2 και 3 συνεδρίες, ή και περισσότερες. Στη διάρκεια της αξιολόγησης ο λογοθεραπευτής (ή όποιος άλλος θεραπευτής, αλλά εδώ μιλάμε για λογοθεραπεία) βλέπει το επίπεδο του παιδιού όσον αφορά το λόγο και τις ανάγκες που υπάρχουν. π.χ. αν ένα παιδί δεν μιλά καθόλου, δεν είναι πρωταρχική ανάγκη να πει το /ρ/ ή το /σ/.

    2. Καταρτίζει πρόγραμμα. Με βάση την αξιολόγηση, θέτει στόχους (βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους) που θέλει να πετύχει και το χρονικό διάστημα που θα πάρει για να επιτευχθούν οι στόχοι. Φυσικά, καθώς τα παιδιά δεν έχουν κουμπάκια για να παίρνουν μπρος, οι στόχοι μπορεί να επιτευχθούν τελικά λίγο αργότερα από το προγραμματισμένο ή λίγο νωρίτερα......

     

    Από εκεί και πέρα, σαφω΄ς παίζει ρόλο και η χημεία ανάμεσα στο λογοθεραπευτή και στο παιδί.

    Παίζει ρόλο και το πόσο θα δουλευτεί το παιδί στο σπίτι.

    Και βέβαια και η εμπειρία και ο επαγγελματισμός του λογοθεραπευτή.

     

    Καλό είναι, πάντως, να μην γίνεται σύγκριση μεταξύ των μεθόδων που χρησιμοποιούνται. Καθώς άλλη μέθοδος είναι π.χ. για τον αυτισμό και άλλη για τον τραυλισμό ή την ολική καθυστέρηση λόγου και τη μερική καθυστέρηση λόγου κλπ κλπ

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Να ρωτήσω και εγώ κάτι σχετικό.. και εγώ έχω μπερδευτεί σχετικά με το ποια είναι η σωστή μέθοδος λογοθεραπείας.

    Κάνουμε 2 χρόνια, τον 1ο χρόνο είχαμε άλλη δασκάλα και κάναμε εκτός από φωνήματα-λεξούλες κλπ. και διάφορα γνωστικά όπως να μαθαίνει το παιδί ταυτόχρονα πράγματα πχ χρώματα, χωρικές έννοιες, να χρησιμοποιεί σωστά τις αντωνυμίες κλπ.

    Στον 2ο χρόνο που είμαστε σε άλλη δασκάλα κάνουμε αποκλειστικά και μόνο άρθρωση και τίποτα άλλο!

    Τώρα ποιο είναι το σωστό? Δεν ξέρω αν έχω κάνει σωστή επιλογή δασκάλας και προβληματίζομαι... ναι μεν έχω δει κάποια πρόοδο στην άρθρωση αλλά δεν κάνουμε τίποτα άλλο!


    yVUtp2.png

    lK3Up3.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    διάφορα γνωστικά όπως να μαθαίνει το παιδί ταυτόχρονα πράγματα πχ χρώματα, χωρικές έννοιες, να χρησιμοποιεί σωστά τις αντωνυμίες κλπ.

     

    Απ' όσο ξέρω, τα παραπάνω διδάσκονται από παιδαγωγό, πχ. νηπιαγωγό ή δασκάλα (ανάλογα με την ηλικία του παιδιού). Στα κέντρα λογοθεραπείας πολλές φορές υπάρχει ειδικός παιδαγωγός, που διδάσκει μέσω διαφόρων δραστηριοτήτων αυτά που αναφέρεις (χρώματα κλπ). Αν όμως ένα κέντρο δεν έχει παιδαγωγό ή αν ο λογοθεραπευτής το επιλέξει, μπορεί κι ο λογοθεραπευτής να κάνει δουλειά παιδαγωγού.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Γνωριζετε σε περιπτωσεις αρθρωσης δυο συμφωνων του σ και του ρ εαν υπαρχει μεθοδος με ασκησεις για τη γλωσσα?

    Ειχαμε παει την μικρη μου σε ενα κεντρο και της τραβουσαν τη γλωσσα γιατι ηταν αδυνατος ο μυς , ειπαν. Ποναγε πολυ, ηταν τραυματικη εμπειρια για το παιδι και φυγαμε. Σε κανενα αλλο κεντρο δεν μας το ειπαν αυτο. Τωρα ξεκινησαμε καπου αλλου και μας δινουν ασκησεις για το σπιτι, σε ενα τετραδιο. Δεν βλεπω ομως και μεγαλη βελτιωση Πηγαιναμε μια φορα την βδομαδα για 2 μηνες το καλοκαιρι.. Αν και δεν εχει μεγαλο προβλημα, αλλα προσπαθουμε να κανουμε το καλυτερο για το παιδι.

    Το pecs τι ειναι?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Εγγραφείτε ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

    Για να δημοσιεύσετε ένα σχόλιο θα χρειαστεί να είστε εγγεγραμμένο μέλος. Είναι δωρεάν.

    Δημιουργήστε νέα εγγραφή

    Κάντε εγγραφή να συμμετάσχετε στις συζητήσεις - είναι εύκολη και γρήγορη!

    Δημιουργήστε νέα εγγραφή

    Σύνδεση

    Έχετε ήδη έναν λογαριασμό χρήστη; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα