Δέσποινα79

Φάσμα αυτισμού ή Διάσπαση προσοχής;

    Recommended Posts

    Καλημέρα!

    Ο μεγάλος μου γιος (6 ετών) αντιμετωπίζει κάποια θέματα που πιθανόν να είναι στο φάσμα του αυτισμού. Έχω πάει σε παιδοψυχίατρο, αναπτυξιολόγο, καθώς και σε πολλά κέντρα και οι απόψεις διίστανται για το αν είναι φάσμα αυτισμού υψηλής λειτουργικότητας ή διάσπαση προσοχής. Πραγματικά έχω μπερδευτεί πάρα πολύ. Καταρχάς από ποια ειδικότητα μπορώ να πάρω μια υπεύθυνη διάγνωση; Έχετε να μου προτείνετε συγκεκριμένο όνομα;


    ttafac0.aspx

     

    tt102eba.aspx

    Σας ευχαριστώ που υπάρχετε...!!!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    Καλημέρα!

    Ο μεγάλος μου γιος (6 ετών) αντιμετωπίζει κάποια θέματα που πιθανόν να είναι στο φάσμα του αυτισμού. Έχω πάει σε παιδοψυχίατρο, αναπτυξιολόγο, καθώς και σε πολλά κέντρα και οι απόψεις διίστανται για το αν είναι φάσμα αυτισμού υψηλής λειτουργικότητας ή διάσπαση προσοχής. Πραγματικά έχω μπερδευτεί πάρα πολύ. Καταρχάς από ποια ειδικότητα μπορώ να πάρω μια υπεύθυνη διάγνωση; Έχετε να μου προτείνετε συγκεκριμένο όνομα;

     

     

    Αυτός που μπορεί να διαγνώσει είτε το ένα είτε το άλλο είναι ο παιδοψυχίατρος και ο αναπτυξιολόγος.

    Καλύτερα να πας σε κάποιο δημόσιο νοσοκομείο, ώστε όποια και αν είναι η διάγνωση, μετά να πας σε ΚΕΔΔΥ για να πάρει το παιδί τη βοήθεια που χρειάζεται στο σχολείο. Τα ΚΕΔΔΥ δέχονται γνωματεύσεις μόνο από δημόσιους φορείς.

     

    Τώρα για όνομα......Εγώ δεν μπορώ να προτείνω κανέναν

     

    Όσο για το ότι δεν παίρνεις διάγνωση..... Μπορεί να οφείλεται σε αδυναμία να γίνει η διαφοροδιάγνωση λόγω των δυσκολιών του παιδιού. Ένας γενικός κανόνας για τη ΔΕΠΥ είναι αν το παιδί μπορεί να καθίσει για 5 λεπτά και να κάνει κάτι που του αρέσει (ό,τι και αν είναι αυτό, ζωγραφική, τηλεόραση, υπολογιστής....). Και ένα γενικός κανόνας για τισ Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος είναι αν το παιδί μπορεί να παίξει μαζί με άλλα παιδιά (στο φάσμα δεν παίζουν μαζί με παιδιά, αλλά παράλληλα με αυτά).

    Φυσικά αυτοί είναι γενικοί κανόνες και δεν σημαίνει πως όποιο παιδί παρουσιάζει κάτι τέτοιο έχει ή τη μια ή την άλλη διαταραχή. Η διάγνωση είναι μια πολύπλοκη διαδικασία και χρειάζονται οι κατάλληλες ειδικότητες για να γίνει.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Έχω πάει σε διάφορους. Το παιδί κάνει ήδη Εργοθεραπεία και Λογοθεραπεία. Απλά επειδή μου έχουν πει και τα δύο, θέλω επιτέλους να μάθω τι πραγματικά έχει.


    ttafac0.aspx

     

    tt102eba.aspx

    Σας ευχαριστώ που υπάρχετε...!!!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    1. Παιδονευρολόγος. Είναι ο κατάλληλος να διακρίνει ή να αποκλείσει ακόμη και την ύπαρξη συμπτωμάτων έστω και εαν δεν είναι νευρολογικής φύσεως!

     

    2. Αναπτυξιολόγος , θα πρότεινα στο Παίδων Αγ. Κυρ. Πιθανά να κάνει και ένα ενδιαφέρον τεστ νοημοσύνης!

     

    Θεωρώ οτι είναι αδύνατον μετα απο αυτές τις επισκέψεις να μην ξέρεις ακριβώς τι έχέι και ΕΑΝ έχει κάτι το παιδί.

     

    Τα κέντρα είναι καλά για ξεκάθαρα προβληματάκια. Οταν τα ξεκάθαρα προβληματάκια αρχίζουν να μπερδεύονται... μόνο ψυχική κούραση προσφέρουν σε όλους.

     

    Αυτισμός υψηλής λειτουργ. και Δεπυ απέχουν έτη φωτός αυτόνομα σαν ''παθήσεις''.Μπερδεύουν στην πρώτη εικόνα αλλα όχι στη διάρκεια του χρόνου.

     

    Είναι 6 χρονών.Ανεξάρτητα από την λογοθεραπεία -εργοθεραπεία και τις ιδιαιτερότητες που δείχνει να έχει, είναι'' παιδί έξυπνο'' ? Μαθαίνει αυτά που πρέπει?

    Εαν ναι μην φοβάσαι τίποτα.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Είναι πολύ έξυπνος, για αυτό και μου είπαν κάποιοι για Άσπεργκελ. Βέβαια στο σχολείο είναι μέτριος επειδή δεν προσέχει τη δασκάλα και δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί.


    ttafac0.aspx

     

    tt102eba.aspx

    Σας ευχαριστώ που υπάρχετε...!!!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites




    Καλησπέρα, οι διαγνώσεις αυτές είναι δύσκολες, χρειάζεται περισσότερες απο δύο ειδικότητες ωστε να καταλήξεις σε μια ακριβή και σαφή εικόνα για το παιδί,καλό θα είναι λοιπόν να απευθυνθείς και σε ψυχολόγο και σε αναπτυξιολόγο και στον παιδίατρο αλλά και στον δάσκαλο στο σχολείο, βέβαια πολύ σημαντικό ρόλο έχει και η δική σου παρατηρητικότητα, αξισημείωτο είναι πάντως πως η διάγνωση για τα παιδάκια με asperger δεν είναι εύκολη πριν τη σχολική ηλικία και γίνεται εκει γύρω στα 6-7.

    Πώς είναι στην επικοινωνία του και την κοινωνικοτητά του;

    έχει εμμονές με παιχνίδια και δραστηριότητες;

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Με έχει πραγματικά μπερδέψει ακόμα κι εμένα! Είναι φορές που ενώ έχει πολλούς φίλους, είναι μόνος του. Από εμμονές και πάλι δεν ξέρω εάν είναι αλλά του αρέσουν πολύ τα φορτηγά, τα φανάρια και οι πινακίδες. Πότε θεωρείται όμως εμμονή; Είναι μέρες που τον βλέπω φυσιολογικότατο, υπακούει κτλ κι άλλες που θεωρώ ότι υπάρχει πρόβλημα. Στο σχολείο χρειάζεται συνέχεια τη δασκάλα από πάνω του αλλιώς δεν κάνει τις ασκήσεις του και χαζεύει.


    ttafac0.aspx

     

    tt102eba.aspx

    Σας ευχαριστώ που υπάρχετε...!!!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Δέσποινα, καλησπέρα, να χαίρεσαι τα παιδάκια σου. Δεδομένου ότι το παιδί φαίνεται να έχει περάσει από πολλούς ειδικούς, εγώ δεν θα απευθυνόμουν σε άλλους αυτή την στιγμή. Και σίγουρα όχι σε ιδιώτες. Η σωστή διάγνωση χρειάζεται καλή διεπιστημονική ομάδα που μόνο σε καλά στελεχωμένα Παιδοψυχιατρικά ΚΨΥ ή νοσοκομείο Παίδων θα βρεις. Επίσης η διάγνωση από δημόσιο φορέα είναι απαραίτητη αν το παιδί έχει κάποιες εκπαιδευτικές ανάγκες (πχ παράλληλη στήριξη, για να έχει πάντα κάποιον από πάνω).

     

    Πολλές φορές δίνουν εργοθεραπείες και λογοθεραπείες ή θεραπείες συμπεριφοράς και ζητάν από το γονιό να ξανα-έρθει για να εκτιμήσουν αν κάτι έχει αλλάξει μετά από τις θεραπείες αυτές. Σε περιπτώσεις που μοιάζουν «στο όριο» αυτό βοηθάει στην διάγνωση.

     

    Οι δύο αυτές διαγνώσεις διαφέρουν σημαντικά, αν και φυσικά μπορούν και να συνυπάρχουν στο ίδιο παιδί. Φαντάζομαι ότι το ερωτηματικό που βάζουν αφορά το φάσμα, γιατί από τις δύο αυτή είναι η διάγνωση με τις μεγαλύτερες συνέπειες σε ότι αφορά τις θεραπείες. Είναι δύσκολο και για τους ειδικούς να κρίνουν μερικές φορές, πόσο μάλλον για τον ίδιο τον γονιό..


    xhHtp2.pngkSQIp3.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Φυσικά, η μια διάγνωση δεν αποκλειει την άλλη!

    Η συνοσηροτητα, δηλαδή η ύπαρξη 2 ή και παραπάνω πραγμάτων, δεν αποκλείεται. Έτσι, ένα παιδί στο φάσμα του αυτισμού (από το 2012 δεν υπάρχει ο όρος _asperger) μπορεί να έχει και δεπυ ή δυσλεξία, ή νοητική στέρηση, ή κάποια αισθητηριακή αναπηρία ή κάτι άλλο, σε ποσοστά όμοια με αυτά που υπάρχουν στο γενικό πληθυσμό, π.χ. αν στο γενικό πληθυσμό ή τύφλωση είναι 1% (και το νούμερο που λέω είναι εντελώς τυχαίο), 1% θα είναι και στα άτομα που βρίσκονται στο φάσμα

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Και επίσης το παιδί που απλά δεν παίζει με τα άλλα παιδιά αλλά παράλληλα με αυτά, δεν θεωρειται πλέον ότι ανήκει στο φάσμα του αυτισμού.

    Παίρνει διάγνωση για διαταραχή κοινωνικής επικοινωνίας.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    Και επίσης το παιδί που απλά δεν παίζει με τα άλλα παιδιά αλλά παράλληλα με αυτά, δεν θεωρειται πλέον ότι ανήκει στο φάσμα του αυτισμού.

    Παίρνει διάγνωση για διαταραχή κοινωνικής επικοινωνίας.

     

    Το παράλληλο παιχνίδι είναι μια ένδειξη ότι ίσως να υπάρχει κάτι το οποίο μπορεί να είναι φάσμα. Αν διαβάσεις προσεκτικά είπα ότι είναι ένας πολύ γενικός κανόνας. Όχι μια απόδειξη.

     

    Το παιχνίδι είναι ένα από τα πρώτα που εξετάζουν οι παιδοψυχιατροι όταν υποπτεύονται φάσμα μαζί φυσικά εξετάζουν και πολλές άλλες παραμέτρους.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Εχτές πήγα με το παιδί σε έναν παιδοψυχίατρο που έχουμε ξεκινήσει να πηγαίνουμε. Είχε προηγηθεί συνεδρία μαζί του μαζί με το σύζυγο τη Δευτέρα. Μου απέκλεισε ότι το παιδί μου έχει οτιδήποτε σχετικό με αυτισμό και διάσπαση. Πιστεύει ότι οι συμπεριφορές του που με προβληματίζουν οφείλονται σε ψυχολογικούς λόγους. Μου είπε ότι σίγουρα υπάρχουν κάποια μικρά θεματάκια στο λόγο και αλλού και καλά κάνουμε που κάνει Εργοθεραπεία & Λογοθεραπεία αλλά καμία σχέση με αυτά που φοβόμουν.

    Τώρα είναι που μπερδεύτηκα τελείως.


    ttafac0.aspx

     

    tt102eba.aspx

    Σας ευχαριστώ που υπάρχετε...!!!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Το παράλληλο παιχνίδι είναι μια ένδειξη ότι ίσως να υπάρχει κάτι το οποίο μπορεί να είναι φάσμα. Αν διαβάσεις προσεκτικά είπα ότι είναι ένας πολύ γενικός κανόνας. Όχι μια απόδειξη.

     

    Το παιχνίδι είναι ένα από τα πρώτα που εξετάζουν οι παιδοψυχιατροι όταν υποπτεύονται φάσμα μαζί φυσικά εξετάζουν και πολλές άλλες παραμέτρους.

     

    Το ανέφερα ακριβώς επειδή γενίκευσες και είναι πολύ επικίνδυνο για κάποιον που δεν έχει γνώσεις!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Το ανέφερα ακριβώς επειδή γενίκευσες και είναι πολύ επικίνδυνο για κάποιον που δεν έχει γνώσεις!

     

    Επιμένω, γιατί είμαι πολύ προσεκτική σε αυτά που λέω καθώς λόγω ειδικότητας έχω δει πολλά, είναι ένας γενικός κανόνας παράλληλο παιχνίδι, χωρίς να σημαίνει ότι όποιο παιδί παρουσιάζει παράλληλο παιχνίδι ανήκει στο φάσμα!

     

    Άλλωστε το παιχνίδι σημαίνει και επικονωνία και έκφραση συναισθήματος και ένα βασικό χαρακτηριστικό του φάσματος είναι τα ελλέιμματα στην επικοινωνία και στο συναίσθημα.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Καλημέρα Δεσποινα

     

    Βασικά ήμουν σίγουρη οτι δεν θα έχει καμία σχέση.:-P

     

    Να ξέρεις οτι η περιγραφή σου, σε όλα τα σημεία και σε όλους τους τομείς φωτογραφίζουν επίσης μια άλλη κατηγορία παιδιών. Παιδιά με άνω του μέσου όρου δείκτη νοημοσύνης έχουν ακριβώς αυτήν την συμπεριφορά και χαρακτήρα.

    Εαν όπως είπες είναι έξυπνος, (και ας είναι μέτριος μαθητής κατα την δασκάλα στο σχολείο...) είναι πιθανό.

    Δεν λέω οτι είναι, απλά, έχε το στο νού σου, εσύ ξέρεις καλύτερα.

     

    Δεν θα σου πρότεινα σε καμία περίπτωση να το ψάξεις πιο πολύ με ψυχολόγους και άλλους (δεν έχει νόημα) απλά σε βοηθά εσένα κυρίως εαν έχεις μια ένδειξη για να κατανοήσεις το παιδί και να αντιμετωπίζεις ψύχραιμα τις λάθος εκτιμήσεις πχ της δασκάλας.Δίνεις χώρο και αέρα στο παιδί σου.Μόνο γιαυτο γράφω και την περίπτωση αυτή.

     

    Ολα καλά να σας πηγαίνουν πάντα.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    Ferby ευχαριστώ πολύ!

    Αυτό που κατάλαβα είναι ότι τελικά τα οικογενειακά προβλήματα επηρεάζουν τα παιδάκια μας πολύ περισσότερο από ότι νομίζουμε. Επίσης ο χρόνος που τους διαθέτουμε πρέπει να είναι εποικοδομητικός, να παίζουμε μαζί τους κι όχι να είμαστε συνέχεια με αυστηρούς κανόνες. Τα ωράρια τους είναι τόσο κουραστικά που κι αυτά θέλουν να υπάρχει χρόνος για παιχνίδι.

    Emmaki με τι ασχολείσαι εάν επιτρέπεται; Επειδή μίλησες για ειδικότητα σχετική με αυτά που λέμε.


    ttafac0.aspx

     

    tt102eba.aspx

    Σας ευχαριστώ που υπάρχετε...!!!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Ferby ευχαριστώ πολύ!

     

    Emmaki με τι ασχολείσαι εάν επιτρέπεται; Επειδή μίλησες για ειδικότητα σχετική με αυτά που λέμε.

     

    Είμαι νηπιαγωγός, εργάζομαι στην ειδική αγωγή σε ΚΕΔΔΥ

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Φυσικά, η μια διάγνωση δεν αποκλειει την άλλη!

    Η συνοσηροτητα, δηλαδή η ύπαρξη 2 ή και παραπάνω πραγμάτων, δεν αποκλείεται. Έτσι, ένα παιδί στο φάσμα του αυτισμού (από το 2012 δεν υπάρχει ο όρος _asperger) μπορεί να έχει και δεπυ ή δυσλεξία, ή νοητική στέρηση, ή κάποια αισθητηριακή αναπηρία ή κάτι άλλο, σε ποσοστά όμοια με αυτά που υπάρχουν στο γενικό πληθυσμό, π.χ. αν στο γενικό πληθυσμό ή τύφλωση είναι 1% (και το νούμερο που λέω είναι εντελώς τυχαίο), 1% θα είναι και στα άτομα που βρίσκονται στο φάσμα

     

    Επισης καμια φορα σε καποιον μη εμπειρο μπορει η ΔΕΠΥ να θυμιζει και αυτιστικο φασμα (αρκετα παιδια με ΔΕΠΥ δυσκολευονται με το κοινωνικο κομματι λογω συμπτωματων, χωρις ομως να ειναι στο φασμα). Μου κανει εντυπωση που εδω και καιρο πατε κι ερχεστε κι ακομα δεν εχετε διαγνωση. Μια σωστη διαγνωση (κατα τη γνωμη μου απο επισημο φορεα οπως ΚΕΔΥ) θα σας βοηθησει να πατε παρακατω...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Επισης καμια φορα σε καποιον μη εμπειρο μπορει η ΔΕΠΥ να θυμιζει και αυτιστικο φασμα (αρκετα παιδια με ΔΕΠΥ δυσκολευονται με το κοινωνικο κομματι λογω συμπτωματων, χωρις ομως να ειναι στο φασμα). Μου κανει εντυπωση που εδω και καιρο πατε κι ερχεστε κι ακομα δεν εχετε διαγνωση. Μια σωστη διαγνωση (κατα τη γνωμη μου απο επισημο φορεα οπως ΚΕΔΥ) θα σας βοηθησει να πατε παρακατω...

    Ξέρεις ποιο είναι το θέμα;

    Τα περισσότερα κεδδυ δεν έχουν παιδοψυχιατρο και ζητάνε διάγνωση από δημόσιο νοσοκομείο.

    Εάν δεν υπάρχει αυτή ή διάγνωση, δεν ξέρουν δηλαδή τι έχει το παιδί, μόνο ενημέρωση για την εικόνα του μπορούν να κάνουν και να δώσουν κάποιες προτάσεις. Με αυτά δεν μπορεί να ζητηθεί παράλληλη στήριξη που συνήθως χρειάζεται ένα παιδί είτε με δερπυ είτε στο φάσμα. Μπορεί, όμως, το παιδί να πάει σε τμήμα ένταξης, με χαρτί από κεδδυ (είτε γνωμάτευση είτε ενημερωτικό).

     

    Προσωπικά, εγώ θα απευθυνομουν σε κεδδυ.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Γνωμάτευση από δημόσιο νοσοκομείο έχω, από το Παίδων Αγίας Σοφιάς και λέει για διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή. Όμως επειδή είχα αμφιβολίες και συνεχίζω να το ψάχνω, πολλοί δεν συμφωνούν με αυτή. Και να φανταστείτε ΄οτι μας είδε η ΄΄κορυφή΄΄ του είδους από ότι μου είχαν πει.


    ttafac0.aspx

     

    tt102eba.aspx

    Σας ευχαριστώ που υπάρχετε...!!!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Πριν από λίγα χρόνια θυμάμαι ότι κάποιοι ''πιστοποιημένοι'' κρατικοί φορείς,ήταν και το Παίδων αν δεν κάνω λάθος,καταγγέλθηκε ότι έδιναν πλαστά πιστοποιητικά δυσλεξίας και άλλων δυσκολιών.

    Το ΚΕΔΔΥ είναι ο πιο αδιάβλητος,επίσημος κρατικός φορέας να απευθυνθείς στη συνέχεια εαν θέλεις επίσημη διάγνωση,την οποία το παιδί χρειάζεται να έχει.

    Μιλώ ως εκπαιδευτικός στη δημόσια εκπαίδευση.

    Και κάτι τελευταίο.

    Στο σχολείο έχουμε ένα παιδί για το οποίο όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουμε σοβαρές υπόνοιες ότι ανήκει στο φάσμα του αυτισμού.Η μητέρα εθελοτυφλεί και αποφεύγει οποιαδήποτε νύξη.

    Το παιδί αυτό είναι έξυπνο και καλός μαθητής,έχει βέβαια και τη μητέρα συνεχώς από πάνω του.

    Ωστόσο,το παιδί αυτό,αρνείται στην τάξη να κάτσει με άλλο παιδί,εδώ και χρόνια.

    Είναι αρκετά επιθετικό και αδυνατεί να συμμετέχει σε ομαδικά παιχνίδια με τους συμμαθητές του.

    Αρεσκεται στο να κυλιέται κάτω(9)ετών κι έχει εμμονές,οπως πχ δε βγάζει ποτέ το μπουφάν του.

    Στην τάξη διαρκώς ''παραμιλάει''σα να κανει εσωτερικό μονόλογο.

    Δέσποινα τα καλύτερα για το παιδί σου εύχομαι.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Στην "αυθεντία" του είδους (παιδοψυχίατρο του Παίδων) να φανταστείτε πήγα ιδιωτικά στο ιατρείο της στο Κεφαλάρι. Πήγαμε 3 φορές: 1 με το σύζυγο, 1 με το παιδί και 1 πάλι με το σύζυγο για να συζητήσουμε τη διάγνωση που του έκανε. Έκανα τη βλακεία και στην αρχή όπου πήγαινα έδειχνα τη διάγνωση της κυρίας αυτής, οπότε το παιδί μου είχε ήδη την ταμπέλα αφού την θεωρούσαν πολύ αξιόλογη! Όπου δεν την έδειχνα μου έλεγαν ότι δεν ανήκει στο φάσμα του αυτισμού.

    Σέφτομαι να τον πάω και στο ΚΕΔΔΥ αλλά τελικά έχουν εκεί παιδοψυχίατρο; Ειλικρινά είναι τρομερό να ψάχνεις τι πραγματικά έχει το παιδί σου και να μην βγάζεις άκρη!!!


    ttafac0.aspx

     

    tt102eba.aspx

    Σας ευχαριστώ που υπάρχετε...!!!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Εγγραφείτε ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

    Για να δημοσιεύσετε ένα σχόλιο θα χρειαστεί να είστε εγγεγραμμένο μέλος. Είναι δωρεάν.

    Δημιουργήστε νέα εγγραφή

    Κάντε εγγραφή να συμμετάσχετε στις συζητήσεις - είναι εύκολη και γρήγορη!

    Δημιουργήστε νέα εγγραφή

    Σύνδεση

    Έχετε ήδη έναν λογαριασμό χρήστη; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα