Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Love Parents.org.gr? Tell a friend!

Επανάληψη νηπίου ή Α' δημοτικού. Και η ψυχολογία παιδιού?


Recommended Posts

Ας ξεκινήσω από την αρχή λοιπόν. Κλείσαμε τα 6, είμαστε από τις τυχερές που είμαστε στην αρχή του έτους, άρα από τα μεγαλύτερα παιδιά στην τάξη του νηπιαγωγείου.

Η μικρή όμως φέρει διάγνωση για ΔΑΔ από τα 2,5, κουβαλάει 4 χρόνια λογοθεραπείας και εργοθεραπείας και είμαστε σε εξαιρετικό δρόμο. Πιθανότατα κάποιος που δεν γνωρίζει τη διάγνωση, σε αυτή τη φάση απλώς να νομίζει ότι θέλει λιγο καθάρισμα η ομιλία ακομα σε μερικά σύμφωνα.

Εμείς όμως που δουλεύουμε μαζί της, βλέπουμε τη δουλίτσα που θέλει ακόμα στη λεπτή κινητικότητα. Και την συνεχή απογοήτευση που νιώθει όταν αντιλαμβάνεται πως δεν κάνει κάτι τόσο καλά όσο θα ήθελε. Μεγάλο πρόβλημα η "ματαίωση" όπως την ονομάζουν οι ειδικοί....

Το κοριτσάκι αυτό λοιπον, μετά από 3 χρονια σε παιδικό σταθμό, άλλαξε σχολείο και ήρθε στο νηπιαγωγείο κοντά στο σπίτι της. Έκανε νέες παρέες με καλύτερες συνθήκες από ότι στον παλιό παιδικό σταθμό και είναι ένα ευτυχισμένο παιδάκι, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα με τους συμμαθητές της, χωρίς να νιώθει καμία ιδιαίτερη διαφορά από αυτά.

Αλλά καλούμαστε φέτος, για το δικό της καλό (ίσως) να σκεφτούμε την επανάληψη του νηπίου. Για να ωριμάσει ένα χρόνο ακόμα.

Δυστυχώς η μικρή περιμένει εναγωνίως την Α δημοτικού, με τις παρέες της, και δεν είναι εύκολο να της εξηγήσεις ότι ίσως χρειαστεί να μείνει ξανά στο νηπιαγωγείο, παρέα ΜΕ τον αδελφό της αυτή τη φορά, με τον οποίο ταξικά έχει ενα χρόνο διαφορα (και ηλικιακά 20 μήνες).

Δεν είναι καθόλου ανόητη και αντιλαμβάνεται πού υστερεί...

Το νηπιαγωγείο δεν βλέπει κάτι τραγικό (που να μη καλύπτεται από την ειδική αγωγή). Από την άλλη, δεν αντιλαμβάνονταν ούτε τη διάγνωση της μικρής. Τους εξηγούσα για τη ΔΑΔ και μάλλον περιμέναν να δουν κάτι σε καθαρό αυτισμό.

Η λογοθεραπεύτρια και εργοθεραπεύτρια προτείνουν επανάληψη.

Και εμείς, πρέπει να αποφασίσουμε ποιός είναι ο πιο ανώδυνος τρόπος να τσακίσουμε την ψυχολογία αυτού του παιδιού :

Τελικά, πόσο καλύτερο είναι να ρισκάρεις να κοπιάσει και αυτή, και εμείς, και οι δάσκαλοί της στην Α δημοτικού, ή να νιώσει την αποτυχία και απογοήτευση ότι έχασε τους πρώτους φίλους που πραγματικά έκανε και το καλό κλίμα της τάξης που κατάφερε να ενταχθεί για πρώτη φορά?

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


Να προχωρήσετε κανονικά!

Η καλή ψυχολογία που θα έχει το παιδί, αφού λες ότι καταλαβαίνει και νιώθει, θα το βοηθήσει να ωριμάσει κιόλας. Αφού οι παρέες του το αποδέχονται, δεν έχεις κανένα λόγο να μείνεις πίσω με κίνδυνο να το κοροϊδέψουν οι επόμενοι.

Το ίδιο θα νιώθεις και του χρόνου και πάντα θα αμφιβάλεις για το αν πρέπει να προχωρήσεις. Με το χρόνο θα ωριμάσει το παιδί. Το να το αφήνουμε στην ίδια τάξη είναι καταστροφικό για την ψυχολογία του, από τη στιγμή που έχει συναίσθηση του τι γίνεται.

Θα εκπλαγείς από την προσπάθεια που θα καταβάλλει....

Προχωρήστε και όλα θα πάνε καλά.

Καλή χρονιά!:P

Link to comment
Share on other sites

Να προχωρήσετε κανονικά!

Η καλή ψυχολογία που θα έχει το παιδί, αφού λες ότι καταλαβαίνει και νιώθει, θα το βοηθήσει να ωριμάσει κιόλας. Αφού οι παρέες του το αποδέχονται, δεν έχεις κανένα λόγο να μείνεις πίσω με κίνδυνο να το κοροϊδέψουν οι επόμενοι.

Το ίδιο θα νιώθεις και του χρόνου και πάντα θα αμφιβάλεις για το αν πρέπει να προχωρήσεις. Με το χρόνο θα ωριμάσει το παιδί. Το να το αφήνουμε στην ίδια τάξη είναι καταστροφικό για την ψυχολογία του, από τη στιγμή που έχει συναίσθηση του τι γίνεται.

Θα εκπλαγείς από την προσπάθεια που θα καταβάλλει....

Προχωρήστε και όλα θα πάνε καλά.

Καλή χρονιά!:P

 

Συμφωνώ απόλυτα!

Να είσαι δίπλα του, να το στηρίξεις διακριτικά και νομίζω κι εγώ ότι όλα θα πάνε καλά. Ας κουραστεί και λίγο παραπάνω. Αφού δεν υπάρχει κάποιο πολύ σοβαρό πρόβλημα και το παιδί θέλει, δεν νομίζω να κερδίσει τίποτα να μείνει πίσω.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι οι καταρτισμένοι παιδαγωγοί είναι πιο αρμόδιοι από τους εργοθεραπευτές και λογοθεραπευτές σ΄αυτό το θέμα. Συμβουλεύσου καλύτερα αυτούς.

 

Αν κατάλαβα καλά, το πρόβλημα ως προς την ανάπτυξη αυτή τη στιγμή εντοπίζεται στη λεπτή κινητικότητα; Δηλαδή μέχρι να αμβλυνθεί το πρόβλημα, θα κάνει κάπως πιο άγαρμπα γράμματα από τους συμμαθητές της - δεν έγινε και τίποτε δηλαδή. Αλλιώς, οι προοπτικές να μάθει να γράφει και να διαβάζει σαν πρωτάκι είναι καλές; Γιατί άλλο να έχει απλώς κάποιες ιδιαιτερότητες στην ανάπτυξη, τις οποίες ούτως ή άλλως φαίνεται να διαχειρίζεται πολύ καλά, και άλλο να μην μπουν σωστά οι βάσεις στην πρώτη δημοτικού.

Link to comment
Share on other sites

'Οταν εγώ αντιμετωπίζω κάποιο δίλημμα σχετικό με τα παιδιά μου, αυτό που με βοηθάει να αποφασίσω είναι να δω τα μακροπρόθεσμα οφέλη ή επιπτώσεις. Στην περίπτωση σας θα ήταν καλό να κοιτάξετε μακριά για να αποφασίσετε. Βραχυπρόθεσμα σίγουρα θα είναι πολύ ευχάριστο να συνεχίσει μαζί με την παρέα της, αν όμως δυσκολευτεί σημαντικά και απογοητευτεί από τον εαυτό της πόσο εύκολο θα είναι να το αντιμετωπίσετε; Δηλ. ο αντίκτυπος στην αυτοπεποίθηση της θα είναι μεγάλος, θα μπορεί να αντιμετωπίσει τις αυξημένες υποχρεωσεις και παράλληλα την απογοητευση της; Θα κληθεί ίσως να υπερβεί τα όρια της. Αν είστε έτοιμοι για αυτό καλώς, αλλά λάβετε υπ'οψιν τη γνώμη των ειδικών οι οποίοι πέρα από το παιδί σας έχουν αντιμετωπίσει πολλά άλλα παιδάκια και η άποψη τους έχει βαρύτητα.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Να προχωρήσετε κανονικά!

Η καλή ψυχολογία που θα έχει το παιδί, αφού λες ότι καταλαβαίνει και νιώθει, θα το βοηθήσει να ωριμάσει κιόλας. Αφού οι παρέες του το αποδέχονται, δεν έχεις κανένα λόγο να μείνεις πίσω με κίνδυνο να το κοροϊδέψουν οι επόμενοι.

Το ίδιο θα νιώθεις και του χρόνου και πάντα θα αμφιβάλεις για το αν πρέπει να προχωρήσεις. Με το χρόνο θα ωριμάσει το παιδί. Το να το αφήνουμε στην ίδια τάξη είναι καταστροφικό για την ψυχολογία του, από τη στιγμή που έχει συναίσθηση του τι γίνεται.

Θα εκπλαγείς από την προσπάθεια που θα καταβάλλει....

Προχωρήστε και όλα θα πάνε καλά.

Καλή χρονιά!:P

 

Συμφωνώ σε όλα και κυρίως με το σημείο ότι θα εκπλαγείς από την προσπάθεια που θα καταβάλλει...

Link to comment
Share on other sites

Έχεις απευθυνθεί σε ΚΕΔΔΥ ή πιστοποιημένο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο? Ή έχεις μόνο τη γνώμη κάποιου ιδιώτη λογοθεραπευτή για την επανάληψη του νηπιαγωγείου?

 

Αν συμβαίνει το δεύτερο, πραγματικά θα ήταν "επιπόλαιο" βάσει αυτού να λάβεις τόσο σοβαρή απόφαση, που θα καταρρακώσει την ψυχολογία του παιδιού σου , από τη στιγμή μάλιστα που οι νηπιαγωγοί δεν έχουν παρατηρήσει ότι το παιδί σου έχει ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες...

Link to comment
Share on other sites

Έχεις απευθυνθεί σε ΚΕΔΔΥ ή πιστοποιημένο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο? Ή έχεις μόνο τη γνώμη κάποιου ιδιώτη λογοθεραπευτή για την επανάληψη του νηπιαγωγείου?

 

Αν συμβαίνει το δεύτερο, πραγματικά θα ήταν "επιπόλαιο" βάσει αυτού να λάβεις τόσο σοβαρή απόφαση, που θα καταρρακώσει την ψυχολογία του παιδιού σου , από τη στιγμή μάλιστα που οι νηπιαγωγοί δεν έχουν παρατηρήσει ότι το παιδί σου έχει ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες...

 

Αυτό ως προς το πρώτο σκέλος. Επίσης, μονο μέσω ΚΕΔΔΥ θα μπορέσετε να πάρετε παράλληλη στήριξη ή να μπείτε σε τμήμα ένταξης. Ακόμα, μόνο αν ακολουθησετε αυτό που θα πει το ΚΕΔΔΥ για την παράλληλη θα σας εγκριθεί, δηλαδή αν το ΚΕΔΔΥ πει παράλληλη και επανάληψη νηπιαγωγείου και εσείς επιλέξετε να παει πρώτη, τότε το παιδί θα μείνει χωρίς βοήθεια.

Όσο για την επανάληψη αυτή καθεαυτή, είναι καλύτερα, ως γενικός κανόνας, ενα παιδι ναζ παραμένει στο νηπιαγωγείο παρα να προχωρά στο δημοτικό αν δεν είναι έτοιμο. Είναι καλύτερα να κάνει νέες παρέες για μια χρόνια, παρά να χρειαστεί να επαναλάβει την πρώτη (που τις περισσότερες φορές συμβαίνει με παιδιά πολύ πάνε νωρίτερα από όταν είναι έτοιμα).

Ξαναλεω, είναι γενικός κανόνας. Κάθε παιδί είναι διαφορετικό και πρέπει να σταθμιστουν ιδιαίτεροι παράγοντες ξεχωριστοί για το καθένα. Οι εκπαιδευτικοι του ΚΕΔΔΥ που είδαν ή θα δουν το παιδί είναι οι αρμόδιοι, από πλευράς κατάρτισης και γνώσεων, για να κρίνουν.

Link to comment
Share on other sites

Σας ευχαριστώ όλες για τις απαντήσεις σας :)

Να διευκρινίσω λοιπόν μερικά πράγματα επιπλέον...

Στο ΚΕΔΔΥ δεν έχω πάει ποτέ, η μικρή είχε διάγνωση από αναπτυξιολόγο σε δημόσιο νοσοκομείο (για την ακρίβεια, την έχουν δει στη διάρκεια των 4 χρόνων που κάνει λόγο και έργο, 2 αναπτυξιολόγοι, 2 ψυχολόγοι και ενας παιδονευρολόγος.

Το πρώτο διάστημα, όταν ακόμα στα 2,5-3 έτη δεν άρθρωνε κουβέντα, ήταν πιο έντονη η διαφορετικότητα της μικρής. Και στη λεπτή κινητικότητα, και στην κοινωνικοποίηση, ακόμα και σε κάποιες επαναλαμβανόμενες κινήσεις.

Μετά τα 5, ήταν ένα παιδάκι που ενίοτε είχε καμιά παραξενια και που χρειάζονταν να πει το "ρ", το "σ", τους διφθόγγους, που στη λεπτή κινητικότητα είχε πιο άγαρμπους χειρισμούς (δεν κόβουμε καλά με το ψαλίδι, κλπ) αλλά γενικά, χωρίς έντονες διαφοροποιήσεις από άλλα παιδάκια. Ο τελευταίος ψυχολόγος στο Κέντρο παιδοψυχικής υγιεινής του ΙΚΑ, μας υπέδειξε πως δεν ήταν σίγουρος αν μπορούσε να το ονομάσει ΔΑΔ μη προσδιοριζόμενη αλλιώς, αλλά μας τόνισε πως ίσως λόγω μη καθαρής ομιλίας να έπρεπε να επαναλάβει το νήπιο.

Εγώ, σαν γονιός, καταλαβαίνω ακόμα τα ζητηματάκια που έχει. Ίσως αν δεν είχα το πρόβλημα του μικρότερου κατά μια σχολική χρονιά αδελφού της, να το σκεφτόμουν πιο έντονα για την επανάληψη. Εξάλλου, όλα τα προηγούμενα χρόνια ήμουν πιο σταθερά προσανατολισμένη στην πιθανότητα να χρειαστεί κάτι τέτοιο. Μετά το τελευταίο καλοκαίρι όμως, με την "αποφοίτησή" της από τον παιδικό σταθμό που κατέληξε να μισεί η ίδια, και μετά από 2 μήνες ξεκούρασης στο νησί, γύρισε τόσο αλλαγμένη και έτοιμη για το νηπιαγωγείο, τόσο διαφορετικό παιδί, που σχεδόν ξ'εχναγες τις διαγνώσεις γύρω γύρω.

Δούλεψε σκληρά με τα γραμματάκια, με την κινητικότητα, (εξάλλου κάνει μπαλέτο και κολύμπι για να τη βοηθήσει στο συντονισμό της - με εξαιρετικά αποτελέσματα).

Μέχρι πριν το Πάσχα, δεν είχα αμφιβολίες για το δημοτικό. Μετά την επιστροφή από τις διακοπές όμως του Πάσχα, ξαφνικά ξεχνάμε τα γράμματα, σαν να μη τα μάθαμε ποτέ, γράφουμε χειρότερα απ'οταν ξεκινήσαμε, δεν έχει διάθεση να συνεργαστεί... Είναι σαν να γυρίσαμε στις αρχές της χρονιάς.

Κάναμε το τεστ Αθηνα το Δεκέμβριο ενδεικτικά, όταν πρωτοσυζητήσαμε το ενδεχόμενο της επανάληψης. Μετά από δική μου επιμονή, εστιάσαμε περισσότερο στο εκπαιδευτικό μέρος, και επιλέξαμε να μείνει λίγο πίσω το κομμάτι της άρθρωσης, για να δούμε αν μπορούσε να είναι έτοιμη για την Α δημοτικού. Πλέον τώρα, επέμενα ξανά σε ένα ακόμα τεστ Αθηνά, για να δούμε τα τελευταία δεδομένα, αλλά δεν ξέρω αν τα αποτελέσματα θα είναι καλύτερα.

Προφανώς πρέπει να απευθυνθώ στα ΚΕΔΔΥ για μια αξιολόγηση. Δεν ξέρω αν χρονικά προλαβαίνω βέβαια... Γνωρίζει κανείς αν μονο μεσω ΚΕΔΔΥ μπορεί κανείς να ενταχθεί στην ειδική αγωγή που έχει το δημοτικό?

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα, το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και σε ένα ανιψάκι μου αυτή τη στιγμή, όμως οι γονείς εκτός από τον λογοθεραπευτή που τους είπε για επανάληψη πήγαν και στο ΚΕΔΔΥ και τους το επιβεβαίωσαν και αυτοί, αλλά το έβλεπαν βέβαια και οι ίδιοι ότι το παιδί τους θα δυσκολευτεί αρκετά και θα «τρέχει» συνέχεια να προλάβει τα υπόλοιπα παιδάκια.

είναι λίγο δύσκολο για τους γονείς να το αποδεχτούν αυτό, όμως πιστεύω πως πρέπει να κοιτάξετε λίγο πιο μακριά … το παιδί έχει κάνει φίλους και καλό κλίμα όπως θα ξανακάνει καινούριους φίλους και του χρόνου, τα παιδιά είναι πολύ ευπροσάρμοστα σε αυτές τις ηλικίες.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Σας ευχαριστώ όλες για τις απαντήσεις σας :)

Να διευκρινίσω λοιπόν μερικά πράγματα επιπλέον...

Στο ΚΕΔΔΥ δεν έχω πάει ποτέ, η μικρή είχε διάγνωση από αναπτυξιολόγο σε δημόσιο νοσοκομείο (για την ακρίβεια, την έχουν δει στη διάρκεια των 4 χρόνων που κάνει λόγο και έργο, 2 αναπτυξιολόγοι, 2 ψυχολόγοι και ενας παιδονευρολόγος.

Το πρώτο διάστημα, όταν ακόμα στα 2,5-3 έτη δεν άρθρωνε κουβέντα, ήταν πιο έντονη η διαφορετικότητα της μικρής. Και στη λεπτή κινητικότητα, και στην κοινωνικοποίηση, ακόμα και σε κάποιες επαναλαμβανόμενες κινήσεις.

Μετά τα 5, ήταν ένα παιδάκι που ενίοτε είχε καμιά παραξενια και που χρειάζονταν να πει το "ρ", το "σ", τους διφθόγγους, που στη λεπτή κινητικότητα είχε πιο άγαρμπους χειρισμούς (δεν κόβουμε καλά με το ψαλίδι, κλπ) αλλά γενικά, χωρίς έντονες διαφοροποιήσεις από άλλα παιδάκια. Ο τελευταίος ψυχολόγος στο Κέντρο παιδοψυχικής υγιεινής του ΙΚΑ, μας υπέδειξε πως δεν ήταν σίγουρος αν μπορούσε να το ονομάσει ΔΑΔ μη προσδιοριζόμενη αλλιώς, αλλά μας τόνισε πως ίσως λόγω μη καθαρής ομιλίας να έπρεπε να επαναλάβει το νήπιο.

Εγώ, σαν γονιός, καταλαβαίνω ακόμα τα ζητηματάκια που έχει. Ίσως αν δεν είχα το πρόβλημα του μικρότερου κατά μια σχολική χρονιά αδελφού της, να το σκεφτόμουν πιο έντονα για την επανάληψη. Εξάλλου, όλα τα προηγούμενα χρόνια ήμουν πιο σταθερά προσανατολισμένη στην πιθανότητα να χρειαστεί κάτι τέτοιο. Μετά το τελευταίο καλοκαίρι όμως, με την "αποφοίτησή" της από τον παιδικό σταθμό που κατέληξε να μισεί η ίδια, και μετά από 2 μήνες ξεκούρασης στο νησί, γύρισε τόσο αλλαγμένη και έτοιμη για το νηπιαγωγείο, τόσο διαφορετικό παιδί, που σχεδόν ξ'εχναγες τις διαγνώσεις γύρω γύρω.

Δούλεψε σκληρά με τα γραμματάκια, με την κινητικότητα, (εξάλλου κάνει μπαλέτο και κολύμπι για να τη βοηθήσει στο συντονισμό της - με εξαιρετικά αποτελέσματα).

Μέχρι πριν το Πάσχα, δεν είχα αμφιβολίες για το δημοτικό. Μετά την επιστροφή από τις διακοπές όμως του Πάσχα, ξαφνικά ξεχνάμε τα γράμματα, σαν να μη τα μάθαμε ποτέ, γράφουμε χειρότερα απ'οταν ξεκινήσαμε, δεν έχει διάθεση να συνεργαστεί... Είναι σαν να γυρίσαμε στις αρχές της χρονιάς.

Κάναμε το τεστ Αθηνα το Δεκέμβριο ενδεικτικά, όταν πρωτοσυζητήσαμε το ενδεχόμενο της επανάληψης. Μετά από δική μου επιμονή, εστιάσαμε περισσότερο στο εκπαιδευτικό μέρος, και επιλέξαμε να μείνει λίγο πίσω το κομμάτι της άρθρωσης, για να δούμε αν μπορούσε να είναι έτοιμη για την Α δημοτικού. Πλέον τώρα, επέμενα ξανά σε ένα ακόμα τεστ Αθηνά, για να δούμε τα τελευταία δεδομένα, αλλά δεν ξέρω αν τα αποτελέσματα θα είναι καλύτερα.

Προφανώς πρέπει να απευθυνθώ στα ΚΕΔΔΥ για μια αξιολόγηση. Δεν ξέρω αν χρονικά προλαβαίνω βέβαια... Γνωρίζει κανείς αν μονο μεσω ΚΕΔΔΥ μπορεί κανείς να ενταχθεί στην ειδική αγωγή που έχει το δημοτικό?

 

Ο νόμος λέει οτι το ΚΕΔΔΥ είναι το μονο αρμόδιο για να προτείνει τμήμα ένταξης, παράλληλη στήριξη κλπ. Παραπεμπω στο νομο 4186/2013, άρθρο 16 (νομίζω) που αναφέρεται στην ειδική αγωγη.

 

Από τα λεγόμενα σου, και μόνο, και κανοντας μια "μπακαλιστικη" εκτίμηση ( καθότι δεν ξέρω το ίδιο το παιδί και τις αναγκες και δυσκολιες του) ίσως να μπορεί να πάει πρώτη (πάντα έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού οτι πιθανότατα θα χρειαστεί η επανάληψη της πρώτης) αλλά με παράλληλη στήριξη. Την ΠΣ μπορεί να την εισηγηθεί αποκλειστικά και μόνο το ΚΕΔΔΥ. Πρέπει μέχρι 20 Οκτωβρίου να φύγουν τα χαρτιά για το υπουργείο (καθώς από εκεί εγκρίνεται). Άρα αύριο πήγαινε να κάνεις αίτηση για αξιολόγηση! Έχε υπόψη σου, όμως, οτι μάλλον θα αξιολογηθειτε απο Σεπτέμβρη, καθώς (τουλαχιστον στα ΚΕΔΔΥ που γνωρίζω εγώ, συμπεριλαμβανομένου και αυτού που εργάζομαι) έχει γίνει προγραμματισμός μέχρι το τέλος της χρονιας για να προλάβουμε προθεσμίες που τρέχουν για τα ήδη υπάρχοντα και διαγνωσμενα παιδιά

Link to comment
Share on other sites

Να ρωτήσω κάτι μια και γνωρίζεις τα πράγματα... Παράλληλη στήριξη ιδιωτικά χρειάζεται έγκριση από ΚΕΔΔΥ?

Επίσης, η δασκάλα ειδικής αγωγής που έχει το σχολείο, για να εντάξει την μικρή στην ειδική αγωγή χρειάζεται έγκριση απο ΚΕΔΔΥ?

Link to comment
Share on other sites

Να ρωτήσω κάτι μια και γνωρίζεις τα πράγματα... Παράλληλη στήριξη ιδιωτικά χρειάζεται έγκριση από ΚΕΔΔΥ?

Επίσης, η δασκάλα ειδικής αγωγής που έχει το σχολείο, για να εντάξει την μικρή στην ειδική αγωγή χρειάζεται έγκριση απο ΚΕΔΔΥ?

 

Ναι και στα δυο.

 

Επίσης, τα τμήματα ένταξης δεν είναι συνήθως κατάλληλα για παιδιά με ΔΑΔ. Συνήθως αυτά τα παιδιά τα βάζουμε σε τμήματα ένταξης αυτισμού, όπου βρίσκονται παιδιά με παρόμοιες δυσκολίες και η διδασκαλία γίνεται με πιο εξειδικευμένου τρόπο για ΔΑΔ. Στα (ας τα πούμε για να συννενοουμαστε) γενικά τμήματα ένταξης, μπαίνουν παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (δυς-λεξια/ορθογραφία/αναγνωσια/αριθμησια) και νοητική.

Link to comment
Share on other sites

Εξακολουθώ πάντως να λέω οτι είναι καλυτερο για ενα παιδί να επαναλάβει το νηπιαγωγείο (εν ανάγκη με αλλαγή σχολείου για να αποφευχθούν καποιες πιθανές καταστάσεις), να κάνει καινούριους φιλους για μια χρονια που θα τους έχει και για τα επομενα 6 του δημοτικού και να αισθάνεται καλά γιατί θα κάνει πράγματα στα οποία τα καταφέρνει, παρα να πάει πρώτη όπου δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της τάξης, θα αναγκαστεί να επαναλάβει και να χάσει πάλι τους φίλους...

Γενικά,μιλώντας, λοιπον, όταν εμένα με ρωτάνε κάτι τέτοιο οι γονείς, προτείνω την επαναφοιτηση

Link to comment
Share on other sites

Είναι πολύ σημαντικό το οτι θέλει η ίδια να πάει στο δημοτικό και ανυπομονεί μάλιστα για αυτό..Άρα νιώθει έτοιμη .. Ναι, μπορεί να κουραστείτε παραπάνω όλοι, και η δασκαλα ίσως χρειαστεί να δώσει παραπάνω προσοχή...

Όσο για την αλλαγή που υπάρχει μετά τις διακοπές του Πάσχα έχε στο νου σου πως αφορά όλα τα παιδάκια , τα οποία πλέον είναι κουρασμένα...Το λένε και οι δασκάλες..

Οι ηλίθιοι είναι αήτητοι

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Είναι πολύ σημαντικό το οτι θέλει η ίδια να πάει στο δημοτικό και ανυπομονεί μάλιστα για αυτό..Άρα νιώθει έτοιμη .. Ναι, μπορεί να κουραστείτε παραπάνω όλοι, και η δασκαλα ίσως χρειαστεί να δώσει παραπάνω προσοχή...

Όσο για την αλλαγή που υπάρχει μετά τις διακοπές του Πάσχα έχε στο νου σου πως αφορά όλα τα παιδάκια , τα οποία πλέον είναι κουρασμένα...Το λένε και οι δασκάλες..

 

 

Μα δε ξέρει τι έχει να αντιμετωπίσει στη Α δημοτικού ένα παιδάκι … πως μπορεί να είναι έτοιμο για κάτι που δεν γνωρίζει ??

Link to comment
Share on other sites

Μα δε ξέρει τι έχει να αντιμετωπίσει στη Α δημοτικού ένα παιδάκι … πως μπορεί να είναι έτοιμο για κάτι που δεν γνωρίζει ??

 

Ακριβώς.

 

Πρέπει να βλέπουμε μακροπρόθεσμα τι μπορεί να συμβεί. Εγώ είπα κάποια ενδεχόμενα τα οποία προκύπτουν από εμπειρία. Μπορεί να συμβούν 1000 άλλα καλύτερα αλλά και χειρότερα.....

Καταλληλότεροι για να προτείνουν είναι οι ειδικοί που παρακολουθούν το παιδί. Επίσης καλό είναι να του προσφερθεί και οποία βοήθεια χρειαζεται στο σχολείο, την οποία βοήθεια θα προτείνει το ΚΕΔΔΥ

Link to comment
Share on other sites

Ξανά ευχαριστώ όλες για τις απόψεις και τις πληροφορίες. Υλικό για σκέψη και συζήτηση :) Να είστε καλα :-)

Η νεαρά, μπορεί να έχει τα θεματάκια της, αλλά δεν είμαι σίγουρη αν στην ευρεία έννοια της ΔΑΔ μπερδευόμαστε όλοι (εγώ τουλάχιστον πλέον έχω μπερδευτεί) :)

Οι δασκάλες στο νηπιαγωγείο, παρά τις επισημάνσεις μου από την αρχή της χρονιάς, και σε όλες τις συζητήσεις με το κέντρο που την παρακολουθεί (αν και δεν τους επέτρεψαν να έρθουν να δουν απο κοντά τη μικρή στο σχολείο), δεν μπορούν ακόμα και τώρα να εστιάσουν "τί ακριβώς έχει" η μικρή.

Από την πλευρά τους δεν επισήμαναν κάποιο σημαντικό πρόβλημα στην όλη διαδικασία της "διδασκαλίας" στη σχολική χρονιά του νηπίου. Δεν βρίσκουν κάποιο λόγο να παραμείνει, αντιθέτως θεωρούν ότι η προσπάθεια που κάνει όλη τη χρονιά είναι εντυπωσιακή (αυτό το λένε με την έννοια του παιδιού που τους ανακοινώσαμε για τη ΔΑΔ), αλλιώς δε νομίζω πως θα είχαν ακριβώς αίσθηση ότι κάτι περίεργο υπάρχει πέραν της μη πεντακάθαρης ομιλίας.

Link to comment
Share on other sites

emmaki... παρεμπιπτόντως, από τα ΚΕΔΔΥ μου λένε ότι για επανάληψη νηπίου αποφασίζουμε εμείς, το νηπιαγωγείο και η σχολική σύμβουλος, και δεν πάμε εκεί για αξιολόγηση ...

Μόνο για παράλληλη στήριξη.

Link to comment
Share on other sites

emmaki... παρεμπιπτόντως, από τα ΚΕΔΔΥ μου λένε ότι για επανάληψη νηπίου αποφασίζουμε εμείς, το νηπιαγωγείο και η σχολική σύμβουλος, και δεν πάμε εκεί για αξιολόγηση ...

Μόνο για παράλληλη στήριξη.

 

Κοιτά πως έχουν τα πράγματα. Αυτή τη χρονική στιγμή είναι πολύ δύσκολο να αξιολογηθεί κάποιο νεο παιδί, καθώς τρέχουν οι επαναξιολογησεις των ηδη υπαρχόντων παιδιών τα οποία πρεπει να αλλάξουν βαθμίδα, να γίνουν επαναπροσδιορισμοι για παράλληλες στηρίξεις κλπ.

Οπότε, κανει ενα έγγραφο ο σύμβουλος προσχολικής οπου εισηγείται την επανάληψη, κάνουν και οι γονείς μια υπεύθυνη δήλωση οτι επιθυμούν την επανάληψη και λήγει το θέμα. Από εκεί και πέρα, για να έχει το παιδι την οποία βοήθεια πιθανως χρειάζεται, είναι απαραίτητη η αξιολόγηση του ΚΕΔΔΥ. Άρα, αποφασιζεις την επανάληψη και αύριο κανεις αίτηση αξιολόγησης ώστε να δουν το παιδί πριν τις 20 Οκτωβρίου που είναι η προθεσμία.

Επίσης, αν θες να μπει σε τμήμα ένταξης*, κανεις την αίτηση στο ΚΕΔΔΥ για την αξιολόγηση, παίρνεις ενα πρωτόκολλο, πας στο σχολείο που είναι το ΤΕ (είπαμε η δαδ δεν είναι χρησιμο να μπαίνει σε γενικό ΤΕ, αλλά σε αυτισμού), κανεις μια αίτηση, ζητείται και μια εισήγηση/σύμφωνη γνώμη απο το σύμβουλο ειδικής και είσαι οκ.

 

*ρώτα αυτους που την παρακολουθούν (γιατροί κλπ) τι θα τη βοηθούσε καλύτερα, ΤΕ ή παράλληλη;

Link to comment
Share on other sites

emmaki... παρεμπιπτόντως, από τα ΚΕΔΔΥ μου λένε ότι για επανάληψη νηπίου αποφασίζουμε εμείς, το νηπιαγωγείο και η σχολική σύμβουλος, και δεν πάμε εκεί για αξιολόγηση ...

Μόνο για παράλληλη στήριξη.

 

 

Έψαξα λίγο στο διαδίκτυο ,γιατί , αν και δεν είμαι ειδικός, μου προκάλεσε κατάπληξη αυτό που σου απάντησαν από το κεδδυ, γιατί τους θεωρούσα αρμόδιους και διαπιστώνω ότι δεν ισχύει το παραπάνω . Αν κάνεις και εσύ ένα κόπο να ψάξεις θα δεις ότι η αρμοδιότητα είναι δική τους να αποφασίσουν

πχ ρίξε μια ματιά στο noesi

 

 

Τι γίνεται όταν ΚΕΔΔΥ και γονείς διαφωνούν ως προς τη διάγνωση για το παιδί;

 

Τα ΚΕΔΔΥ έχουν την αποκλειστική αρμοδιότητα αναφορικά με την κατάταξη, έγγραφή και φοίτηση στην κατάλληλη σχολική μονάδα ΕΑΕ, καθώς και για το κατάλληλο πλαίσιο υποστήριξης στο γενικό σχολείο. Όπου υπάρχει διαφωνία με τους γονείς ή κηδεμόνες του μαθητή, είτε προσωπική, είτε διότι υπάρχει διάσταση μεταξύ της γνωμάτευσης που τελικώς εξεδόθη από το ΚΕΔΔΥ και εκείνης που ενδεχομένως οι γονείς ή οι κηδεμόνες του μαθητή έλαβαν από Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο στο οποίο δεν μετείχε ειδικός παιδαγωγός, υπερισχύει η γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ και οι γονείς ή οι κηδεμόνες δύνανται να προσφύγουν στη Β/θμια ΕΔΕΑ της οποίας η απόφαση είναι οριστική.

- See more at:

http://noesi.gr/pronoise/keddy-armodiotites

Link to comment
Share on other sites

Έψαξα λίγο στο διαδίκτυο ,γιατί , αν και δεν είμαι ειδικός, μου προκάλεσε κατάπληξη αυτό που σου απάντησαν από το κεδδυ, γιατί τους θεωρούσα αρμόδιους και διαπιστώνω ότι δεν ισχύει το παραπάνω . Αν κάνεις και εσύ ένα κόπο να ψάξεις θα δεις ότι η αρμοδιότητα είναι δική τους να αποφασίσουν

πχ ρίξε μια ματιά στο noesi

 

 

Τι γίνεται όταν ΚΕΔΔΥ και γονείς διαφωνούν ως προς τη διάγνωση για το παιδί;

 

Τα ΚΕΔΔΥ έχουν την αποκλειστική αρμοδιότητα αναφορικά με την κατάταξη, έγγραφή και φοίτηση στην κατάλληλη σχολική μονάδα ΕΑΕ, καθώς και για το κατάλληλο πλαίσιο υποστήριξης στο γενικό σχολείο. Όπου υπάρχει διαφωνία με τους γονείς ή κηδεμόνες του μαθητή, είτε προσωπική, είτε διότι υπάρχει διάσταση μεταξύ της γνωμάτευσης που τελικώς εξεδόθη από το ΚΕΔΔΥ και εκείνης που ενδεχομένως οι γονείς ή οι κηδεμόνες του μαθητή έλαβαν από Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο στο οποίο δεν μετείχε ειδικός παιδαγωγός, υπερισχύει η γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ και οι γονείς ή οι κηδεμόνες δύνανται να προσφύγουν στη Β/θμια ΕΔΕΑ της οποίας η απόφαση είναι οριστική.

- See more at:

http://noesi.gr/pronoise/keddy-armodiotites

 

Αυτό που παραθετεις αφορά τη διαφωνία των γονιών με τη γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ. Πχ λέει το ΚΕΔΔΥ οτι ο Χ πρέπει να βοηθηθεί στο τμήμα ένταξης. Οι γονείς, όμως, θέλουν παράλληλη. Προσφεύγουν, λοιπον, στη δευτεροβάθμια επιτροπή της οποίας η απόφαση είναι οριστική.

Ή οι γονεις της Δ θεωρουν οτι το παιδι εχει δυσλεξια. Γινεται αξιολογηση στα κεδδυ και βγαινει οριακοτητα. Πηγαίνουν, τοτε, οι γονείς για δευτερη γνωμη σε ενα ιατροπαιδαγωγικο που δεν έχει ειδικό παιδαγωγό (δεν είναι στη λίστα του υπουργείου) και παίρνουν από εκεί μια γνωμάτευση οτι η Δ έχει δυσλεξία. Η γνωμάτευση αυτή δεν ισχύει. Αν θέλουν οι γονεις μπορούν να πάνε στη δευτεροβάθμια επιτροπή και ισχύει οτι πει αυτή (ειτε έχει, είτε δεν έχει δυσλεξία).

Link to comment
Share on other sites

 

Συγνώμη, συμφωνείς δηλαδή με αυτό που της είπαν ? Ότι είναι αρμόδιοι μόνο για την παράλληλη στήριξη? Δεν είναι αυτοί αρμόδιοι δηλαδή να αξιολογήσουν τη σχολική ετοιμότητα του παιδιού?

Link to comment
Share on other sites

Συγνώμη, συμφωνείς δηλαδή με αυτό που της είπαν ? Ότι είναι αρμόδιοι μόνο για την παράλληλη στήριξη? Δεν είναι αυτοί αρμόδιοι δηλαδή να αξιολογήσουν τη σχολική ετοιμότητα του παιδιού?

 

Εξήγησαν τι συμβαίνει αυτό το διαστημα στα ΚΕΔΔΥ. Δες λίγο τα προηγούμενα μου μηνύματα.

Και στο ΚΕΔΔΥ που εργάζομαι εγώ αυτό λέμε στους γονείς, με προοπτική αξιολογησης απο Σεπτέμβρη, αν έχουμε προσωπικό.

Link to comment
Share on other sites

Συγνώμη , είναι για γέλια και για κλάματα η αναποτελεσματικότητα των δημοσίων υπηρεσιών! Τόσοι και τόσοι δημόσιοι υπάλληλοι και όλες οι υπηρεσίες δεν έχουν στελέχη και υπολειτουργούν!

 

Θα πάει δηλαδή η κοπέλα Μάιο για να εξεταστεί η σχολική ετοιμότητα του παιδιού της και θα της πουν από το Σεπτέμβριο ( μετά την έναρξη των μαθημάτων ) και αν ! Και το και αν μεταφράζεται μη μου τους ύπνους τάραττε , όχι δηλαδή, πήγαινε να μου φέρεις έτοιμες τις γνωματεύσεις από τους ιδιώτες που έχεις πληρώσει αδρά, να βάλω και γω την υπογραφή από κάτω στην έτοιμη γνωμάτευση να δικαιολογήσω και γω το μισθό μου! ( Που ούτε καν αυτό δεν της είπαν δηλαδή, αλλά... ότι δεν είναι δική τους δουλειά η αξιολόγηση!!!)

 

Αίσχος! Δεν υπάρχουν άλλα λόγια... Μα μια, έστω μια δημόσια υπηρεσία να μην λειτουργεί όπως πρέπει?

 

Συγνώμη στη θεματοθέτρια, αισθάνομαι ότι καταχρώμαι το θέμα της με το συγκεκριμένο post, αλλά δεν μπορούσα να μην το γράψω!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...