Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Love Parents.org.gr? Tell a friend!

τι πρεπει να ξερει ενα παιδι που εχει τελειωσει την Α δημοτικου?


Recommended Posts

Καλημέρα...είμαι φιλόλογος, αλλά τα τελευταία 7 χρόνια η δουλειά μου είναι η μελέτη παιδιών δημοτικού (κύριως γιατί κάνω και σε γυμνάσιο). Τα παιδάκια που τελειώνουν την Α΄ δημοτικού πρέπει να διαβάζουν κείμενα ακόμα και άγνωστά τους χωρίς να συλλαβίζουν. Εννοείται ότι αν ένα παιδάκι έχει μπροστά του ένα κείμενο με άγνωστες και δύσκολες λέξεις για το επίπεδό του, θα κομπιάσει κι αυτό δεν είναι ανησυχητικό. Επίσης πρέπει να καταλαβαίνει το κείμενο που διαβάζει, δηλαδή να μπορεί να απαντήσει σε εύκολες ερωτησούλες. Πρέπει να μπορεί να γράφει λέξεις η μικρό κειμενάκι που του υπαγορεύουν. Όσον αφορά την ορθογραφία να ξέρει καταλήξεις: τα ρήματα (οι λεξούλες που παίρνουν μπροστά το εγώ) με - ω, οι λεξούλες που παίρνουν μπροστά το το με -ο ή -ι, η για το ένα, οι για τα πολλά, της και τον για το ένα, τις και των για τα πολλά. Να κλίνουν ρηματάκια στο τώρα, το χθες και το αύριο (γράφω - έγραφα - θα γράφω). Μαθηματικά προσθέσεις - αφαιρέσεις μέχρι το 20, πότε κάνουμε πρόσθεση και πότε αφαίρεση. ΚΑΠΟΙΟΙ δάσκαλοι κάνουν και μια μικρή εισαγωγή στην προπαίδεια συνήθως του 2, του 5 και του 10, αλλά όχι όλοι.

 

Εν ολίγοις...το ανησυχητικό είναι να δυσκολεύεται πολύ το παιδάκι στην ανάγνωση και τη γραφή κειμένουν καθ' υπαγόρευση. Τα υπόλοιπα ούτως ή άλλως επαναλαμβάνονται στη β΄ δημοτικού. Ελπίζω να βοήθησα...

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

καλημερα σας σαν ξεκινημα στον μικρο μου δωσαμε περισσοτερη βαση στα μαθηματικα αν και εμας στο σχολειο εκτος απο αφερεση και προσθεση καναμε και πολλλαπλασιασμο οχι προχωρημενη απλα τους πρωτους 2 πινακες.Στα ελληνικα ξεκινησαν με το να αναγνωριζουν τα γραμματα με καρτες-λεξουλες και αναγνωση αν και εκει εγω δεν τον πιεσα τον αφησα χαλαρα δωσαμε ομως στην 2ρα ταξη,το μωρο τωρα θα παει 4ρτη ταξη και διαβαζη νερο και φυσικα γραφη.Το τι εκανα με τον μικρο στα μαθηματικα που πιστευω οτι εκει πρεπει να εδινα εγω βαση για να μπορεση να προχωρησει στην 2ρα γιατι εκει εινε πιο δυσκολα μιλαμε καμια σχεση με το τι κανουν στην πρωτη,του ελεγα πχ κωστακη μου ποσα κανουν τοσο και τοσο ξεχασε η μαμα δλδ του το εφερνα με τροπο να πιστευη οτι εγω δεν ξερω και θελω βοηθεια και διαφορα αλλα με αποτελεσμα το μαθημα που τα περισοτερα παιδια να συχαινονται αυτος να το λατρευει, αλλα και στα ελληνικα το ιδιο γιατι εκει το ομολογο χρειαζομαι βοηθεια :P:p:p:p:p.Γιαθτο μανουλες μου να μην ανησυχειτε το καθε παιδακι εχει τον τροπο του και να ειστε χαλαρες οχι πολλα νευρα γιατι μετα θα τραβηξουν πισω και δεν θα θελουν να μαθουν

XabOp3.png

QMaEp3.png

Link to comment
Share on other sites

Rina80, σ'ευχαριστώ για την άμεση απάντηση. Ο γιος μου δεν συλλαβίζει, αλλά διαβάζει αργά και κομπιάζει σε περίεργες λέξεις. Δεν μιλώ για το βιβλίο της γλώσσας, γιατί αυτό το διαβάζει πολλές φορές στην καθημερινή του μελέτη, αλλά για "άγνωστα" κείμενα, με τα οποία έρχεται σ'επαφή πρώτη φορά. Θα προσπαθήσω το καλοκαίρι να τον πείσω να διαβάσει κανένα ενδιαφέρον εξωσχολικό βιβλίο. Δύσκολο το βλέπω, γιατί δεν του αρέσει η ανάγνωση... Για τα μαθηματικά τρελαίνεται!

Link to comment
Share on other sites

Ο διδακτικός στόχος της Α δημοτικού σύμφωνα με την δασκάλα μας πάντα είναι να μπορεί το παιδί να διαβάσει άνετα οποιοδήποτε κείμενο στο τέλος της χρονιάς και να έχει κατακτήσει την γραφή (όχι ορθογραφημένα απόλυτα) δηλαδή να μπορεί να μεταφέρει στο χαρτί ότι ακούει δηλαδή αν λέμε διασκεδαστικό να το γράφει ανεξάρτητα την ορθογραφία της λέξης..

Στα μαθηματικά να ξέρει να κάνει καλά πρόσθεση και αφαίρεση όχι απέξω αλλά με τις μεθόδους που διδάχθηκαν.Ο πολλαπλασιασμός θα εξαντληθεί αναλυτικά στη β δημοτικού

 

όταν λέτε να διαβάζει άνετα βρε κορίτσια τι εννοείτε?

azHYp2.png

 

vwuep3.png

Link to comment
Share on other sites

Rina80, σ'ευχαριστώ για την άμεση απάντηση. Ο γιος μου δεν συλλαβίζει, αλλά διαβάζει αργά και κομπιάζει σε περίεργες λέξεις. Δεν μιλώ για το βιβλίο της γλώσσας, γιατί αυτό το διαβάζει πολλές φορές στην καθημερινή του μελέτη, αλλά για "άγνωστα" κείμενα, με τα οποία έρχεται σ'επαφή πρώτη φορά. Θα προσπαθήσω το καλοκαίρι να τον πείσω να διαβάσει κανένα ενδιαφέρον εξωσχολικό βιβλίο. Δύσκολο το βλέπω, γιατί δεν του αρέσει η ανάγνωση... Για τα μαθηματικά τρελαίνεται!

 

matal βαλτο σαν μια δραστηριοτητα που μπορειτε να το κανετε μαζι,να μην ξεχναμε οτι τα παιδια περνουν παραδειγματα απο εμας.Κατι σαν hobby και βιβλια που ειναι κοντα στην ηλικια του για να μπορει να καταλαβει τη διαβαζη.

 

ΒΕΡΑ μου οταν λεμε ανετα ειναι να μην κομπιαζη να τα λεει νερακι να ξερη τονισμο,κομμα,τελεια,ερωτηματικο.(τουλαχιστον αυτα καναμε εμεις)

XabOp3.png

QMaEp3.png

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

matal βαλτο σαν μια δραστηριοτητα που μπορειτε να το κανετε μαζι,να μην ξεχναμε οτι τα παιδια περνουν παραδειγματα απο εμας.Κατι σαν hobby και βιβλια που ειναι κοντα στην ηλικια του για να μπορει να καταλαβει τη διαβαζη.

 

ΒΕΡΑ μου οταν λεμε ανετα ειναι να μην κομπιαζη να τα λεει νερακι να ξερη τονισμο,κομμα,τελεια,ερωτηματικο.(τουλαχιστον αυτα καναμε εμεις)

 

Τι να σας πω ... πάντως εμένα νεράκι ΔΕΝ τα λέει σε άγνωστο κείμενο. Κάποιες λέξεις φεύγουν κάποιες πιο συλλαβιστά.

azHYp2.png

 

vwuep3.png

Link to comment
Share on other sites

Rina80, σ'ευχαριστώ για την άμεση απάντηση. Ο γιος μου δεν συλλαβίζει, αλλά διαβάζει αργά και κομπιάζει σε περίεργες λέξεις. Δεν μιλώ για το βιβλίο της γλώσσας, γιατί αυτό το διαβάζει πολλές φορές στην καθημερινή του μελέτη, αλλά για "άγνωστα" κείμενα, με τα οποία έρχεται σ'επαφή πρώτη φορά. Θα προσπαθήσω το καλοκαίρι να τον πείσω να διαβάσει κανένα ενδιαφέρον εξωσχολικό βιβλίο. Δύσκολο το βλέπω, γιατί δεν του αρέσει η ανάγνωση... Για τα μαθηματικά τρελαίνεται![/QU

 

Πιστεύω ότι δε χρειάζεται να ανησυχείς. Λίγη εξάσκηση χρειαζεται και θα τα καταφέρει καλύτερα. Προσπάθησε να τον βάζεις να σου διαβάζει παραμυθάκια. Πες του ότι σου αρέσει να τον ακούς να σου τα διαβάζει και να τον ανταμείβεις. Να του λες πάντα ποσο ωραία διαβάζει. Όχι με υπερβολή γιατί καταλαβαίνουν πότε διαβάζουν καλά και πότε όχι. Ίσως επειδή δυσκολεύεται δε θέλει να διαβάζει. πολλά παιδιά το συνηθίζουν. όταν τους λες μπράβο ανεβαίνει η αυτοπεποίθησή τους και γίνονται καλύτερα

Link to comment
Share on other sites

Τι να σας πω ... πάντως εμένα νεράκι ΔΕΝ τα λέει σε άγνωστο κείμενο. Κάποιες λέξεις φεύγουν κάποιες πιο συλλαβιστά.

 

Εξάσκηση χρειάζεται...παραμυθάκια πολλά...τώρα το καλοκαίρι είναι ευκαιρία. Δε χρειάζεται πίεση αλλά μην το αφήνετε και τελειώς γιατί πολλοί θεωρούν ασήμαντη την ανάγνωση, ότι δεν είναι κάτι δύσκολο και θα τη μάθει αργότερα...και φτάνουν τρίτη και τετάρτη και συλλαβίζουν, διαβάζουν άλλα αντί άλλων και μετά βέβαια...άντε να μάθουν κι απέξω όταν δεν καταλαβαίνουν το κείμενο.

 

Ωστόσο το να συλλαβίζει λίγο νομίζω δεν είναι τραγικό. Να τον βάζεις να σου διαβάζει παραμυθάκια...Και να του λές μπράβο

Link to comment
Share on other sites

Εγω λεω να τον βαζω να διαβζει τις εκφωνησεις των ασκησεων... Και βεβαια εχει φανατικο ακροατη ακομη και αν ειναι μια παραγραφος στα 20 λεπτα...

Link to comment
Share on other sites

να φεύγει το άγνωστο κείμενο άνετα χωρίς συλλαβισμό στο μεγαλύτερο μέρος...Τώρα αν βρει κάποια λέξη πχ τουνελόδρακος και την πάει τουνε - λο - δράκος δεν είναι θέμα αλλά αν το είναι το καλημέρα πχ το λέει συλλαβιστά θέλει εξάσκηση. Υπάρχουν βιβλιαράκια από ολους τους εκδοτικούς η σειρά χωρίς σωσίβιο πχ ή πασχαλίτσες κτλ που κοστίζουν 2-3 ευρώ και είναι με λίγες λέξεις και όσο ανεβαίνει επίπεδο περισσότερες που μπορεί να διαβάσει ένα παιδί που τελείωσε Α δημοτικού για εξάσκηση αν θέλει κάποια να το ψάξει.

 

Εμείς εφαρμόσαμε στην ανάγνωση το 10 φορές το κάθε κείμενο μέχρι και το Πάσχα ανελλιπώς ακόμα και αν το διάβαζε τέλεια από την 2η φορά. Μετά αφού είδα ότι διάβαζε άνετα ότι και αν του έδωσα από άγνωστα κείμενα σε παραμύθια τον άφησα στις 3 μόνο. Είχα διαβάσει κάπου ότι με τις πολλές επαναλήψεις μαθαίνει το μυαλό μας και διαβάζει αυτόματα τις λέξεις τώρα δεν ξέρω και αν στέκει και για αυτό προτείνουν όλοι 10 φορές την ανάγνωση. Σε εμάς πάντως έπιασε δεν ξέρω και αν ήταν το σωστό απλά το αναφέρω.

Σ 08/07/2007

Α 07/08/2011

Θ 06/06/2013

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

να φεύγει το άγνωστο κείμενο άνετα χωρίς συλλαβισμό στο μεγαλύτερο μέρος...Τώρα αν βρει κάποια λέξη πχ τουνελόδρακος και την πάει τουνε - λο - δράκος δεν είναι θέμα αλλά αν το είναι το καλημέρα πχ το λέει συλλαβιστά θέλει εξάσκηση. Υπάρχουν βιβλιαράκια από ολους τους εκδοτικούς η σειρά χωρίς σωσίβιο πχ ή πασχαλίτσες κτλ που κοστίζουν 2-3 ευρώ και είναι με λίγες λέξεις και όσο ανεβαίνει επίπεδο περισσότερες που μπορεί να διαβάσει ένα παιδί που τελείωσε Α δημοτικού για εξάσκηση αν θέλει κάποια να το ψάξει.

 

Εμείς εφαρμόσαμε στην ανάγνωση το 10 φορές το κάθε κείμενο μέχρι και το Πάσχα ανελλιπώς ακόμα και αν το διάβαζε τέλεια από την 2η φορά. Μετά αφού είδα ότι διάβαζε άνετα ότι και αν του έδωσα από άγνωστα κείμενα σε παραμύθια τον άφησα στις 3 μόνο. Είχα διαβάσει κάπου ότι με τις πολλές επαναλήψεις μαθαίνει το μυαλό μας και διαβάζει αυτόματα τις λέξεις τώρα δεν ξέρω και αν στέκει και για αυτό προτείνουν όλοι 10 φορές την ανάγνωση. Σε εμάς πάντως έπιασε δεν ξέρω και αν ήταν το σωστό απλά το αναφέρω.

 

 

Πολύ βάρβαρο μου φαίνεται αυτό με τις 10. Εμείς 3 το διαβάζαμε όπως μας είχε πει το σχολείο. Τεσπα ... εμένα δε συλλαβίζει στο άγνωστο κείμενο εκτός από κάποιες λέξεις αλλά δε μπορείς να πεις ότι φεύγει κιόλας, διαβάζει αργά πολύ. Δεν ανησυχώ όμως, έχω δει κι άλλα να διαβάζουν έτσι, θα μάθει...

azHYp2.png

 

vwuep3.png

Link to comment
Share on other sites

Εντάξει είπα δεν ξέρω και αν είναι το σωστό απλά είδα ότι λύσαμε το θέμα της ανάγνωσης πολύ νωρίς με αυτόν τον τρόπο.Τώρα ίσως ήταν και θέμα παιδιού ίσως και θέμα επαναλήψεων..Το 3 φορές εδώ σε εμάς δεν το προτείνει κανένας για αρχή όλοι 10 φορές λένε τώρα τυχαίο, υπερβολικό, βάρβαρο σύμφωνα με τις οδηγίες πάμε.

 

Του δίνεις όμως να διαβάζει βιβλία;;;αν ναι μη σε νοιάζει η ταχύτητα για μένα. Εστίασε στο να μη συλλαβίζει και να ξέρει ότι στο ερωτηματικό ρωτάμε, στην τελεία σταματάμε, στο θαυμαστικό τονίζουμε, ταχύτητα θα αναπτύξει με τον καιρό υποθέτω.

Σ 08/07/2007

Α 07/08/2011

Θ 06/06/2013

Link to comment
Share on other sites

Εντάξει είπα δεν ξέρω και αν είναι το σωστό απλά είδα ότι λύσαμε το θέμα της ανάγνωσης πολύ νωρίς με αυτόν τον τρόπο.Τώρα ίσως ήταν και θέμα παιδιού ίσως και θέμα επαναλήψεων..Το 3 φορές εδώ σε εμάς δεν το προτείνει κανένας για αρχή όλοι 10 φορές λένε τώρα τυχαίο, υπερβολικό, βάρβαρο σύμφωνα με τις οδηγίες πάμε.

 

Του δίνεις όμως να διαβάζει βιβλία;;;αν ναι μη σε νοιάζει η ταχύτητα για μένα. Εστίασε στο να μη συλλαβίζει και να ξέρει ότι στο ερωτηματικό ρωτάμε, στην τελεία σταματάμε, στο θαυμαστικό τονίζουμε, ταχύτητα θα αναπτύξει με τον καιρό υποθέτω.

 

και εμας αυτο μας ελεγαν στο σχολειο 10 φορες και οντος δουλευει ρε κοριτσια πραγματικα τη προσεξα ειναι οτι τα παιδια πρεπει να εχουν καποιον απο πανο τους και να τα σπρωχνει,αλλα παντα διακριτικα και να τα ενθαρρυνεις

XabOp3.png

QMaEp3.png

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Καλημερα κοριτσια. Θα ηθελα να σας πω την εμπειρια μου απο το νηπιαγωγειο του γιου μου. Οι δασκαλες του εκαναν φανταστικη δουλεια, χωρις να τους μαθαινουν τα τυπικα (εννοω γραμματα, αριθμους με τον παραδοσιακο τροπο). Στους φακελους που πηραμε στο τελος ειδα οτι ειχαν κανει πολλες ασκησεις οπτικης αντιληψης, για τις ποσοτητες, πολλη ζωγραφικη και ασκησεις συντονισμου χεριου-ματιου. Τους επεδειξαν τα γραμματα, χωρις να τα βαζουν να τα γραφουν αλλα μεσα απο παιχνιδι. Το αποτελεσμα: ο μικρος ξερει να λογαριαζει μεχρι το 10 ανετα, μετραει μεχρι το 100 (καμια φορα χρειαζεται να του θυμιζει κανεις τις δεκαδες), αντιγραφει ο,τι θες (αν και με ατσαλα γραμματα), εννοειται πως ξερει να γραφει το ονοματεπωνυμο του,να διαβαζει μικρες λεξουλες (αργα), να περιγραφει εικονες, να αφηγειται μικρες ιστοριες κλπ. Θελω να πω πως ολα αυτα εγιναν με βιωματικο τροπο χωρις κοπο, με δυο δασκαλες που απο τον πρωτο μηνα ειχαν "ακτινογραφησει" το γιο μου, γνωριζοντας τα προτερηματα και τις αδυναμιες του. Αν μπορουσαμε να βρουμε κατι αντιστοιχο και για την πρωτη ταξη θα ημουν ευτυχης, δηλαδη θα ηταν καταπληκτικο να ειχαμε μια δασκαλα σαν αυτη που περιγραφει η θεματοθετρια. Φανταστικο που βαζει τα παιδακια που εχουν κουραστει να ξαπλωνουν για λιγο.Αν εισαι 6 ετων εννοειται οτι βαριεσαι και κουραζεσαι ευκολοτερα, σκεψου τι ανακουφιση ειναι για το εξαχρονο η δασκαλα του να το καταλαβαινει! Εχουμε καρφωμενη στο μυαλο μας την αντιληψη περι μαθησης με το κλασικο μοντελο: ο δασκαλος μιλαει, τα παιδια αγαλματακια ακινητα, χιλιες ασκησεις για το σπιτι. Αλλωστε ολα αυτα τα επαναληπτικα τεστ, τι νοημα εχουν στο δημοτικο? Προκαλουν αγχος σε παιδια και γονεις, οι μαθητες που εχουν κατακτησει την υλη θα γραψουν οι αλλοι οχι καλα, και μετα τι? θα γυρισει η δασκαλα να επαναλαβει την υλη για οσους δεν την κατεκτησαν? Μαλλον οχι. Καλυτερα λοιπον να αφιερωνεται περισσοτερος χρονος στην ταξη και εκει η δασκαλα βλεπει πως παει καθε παιδι και μπορει να επιμεινει.

Συγνωμη για το σεντονι, ειναι το δευτερο μηνυμα μου εδω και με εχει πιασει ενθουσιασμος. Α, να ευχαριστησω και τα κοριτσια που εδωσαν τα σαιτ με τα διαδραστικα παιχνιδια, θα τα ελεγξω συντομα.

Link to comment
Share on other sites

αυτό με τις 10 φορές είναι ανούσιο. Απο τις 3 και πάνω για να μην πω τις 2 το έχουν μάθει απέξω. Για να μην πω ότι είναι και οκαλύτερος τρόπος να μισήσουν το διάβασμα. Τα παιδιά μου στην Α καναν ανάγνωση στο σπίτι 1 ή 2 φορές. Δεν χαναμε την ώρα διαβάζοντας ξανά το ίδιο και το ίδιο κείμενο. Προτιμούσαν όμως να πάρουν τα αγαπημένα τους βιβλία και να προσπαθήσουν μόνοι τους να τα διαβάσουν. Έτσι απόκτησαν άνεση γρήγορα. Με δικά τους κίνητρα και ευχαρίστηση.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...