Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Μοντεσσοριανα σχολεια & σχολεία Steiner, Waldorf


Recommended Posts

  • 3 months later...

Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 145
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

ΠΑΜΕ ΕΚΕΙ ΤΟΝ ΥΙΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΗΚΑΜΕ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΠΡΙΝ....

 

ΤΟ ΠΙΟ ΚΑΛΟΔΟΥΛΕΜΕΝΟ ΚΑΙ ΣΩΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ..... ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΡΑΝ ΜΠΡΟΣΤΑ.....

 

ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΜΟΝΤΕΣΣΟΡΙΑΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΗΝ ΒΑΡΥΜΠΟΜΠΗ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΤΑ ΜΕΛΙΣΣΙΑ ( ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ).

 

ΜΠΟΡΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ INTERNET ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ.

 

ΠΑΝΤΩΣ ΑΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙΣ ΝΑ ΠΑΣ ΕΚΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΟΥ ... ΘΑ ΔΙΚΑΙΩΘΕΙΣ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ .....

 

ΕΜΕΙΣ ΕΧΟΥΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΑΠΟ ΣΧΟΛΕΙΑ... ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ....

 

ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.... Η ΖΩΗ ΣΤΑ ΜΟΝΤΕΣΣΟΡΙΑΝΑ!!!!

 

ΕΧΕΙ ΑΓΚΑΛΙΑ, ΕΧΕΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ, ΕΧΕΙ ΠΑΛΜΟ, ΕΧΕΙ ΖΩΗ....!!!

 

ΣΟΥ ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΤΗ ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΕΙΣ!!!

THINK POSITIVE FOR THE PLANET AND THE PLANET WILL HELP YOU.

Link to comment
Share on other sites

επειδή ξέρω μόνο σε θέμα θεωρίας κάποια πράγματα,

και δεν εχω ιδέα πως εφαρμόζεται αυτή στην πράξη εδώ στην Ελλάδα,

δεν θα ήθελα να εκφέρω γνώμη για το τι υπάρχει στην ελλάδα.

 

πολλά απο αυτά που ξέρω για την φιλοσοφία της, εφαρμόζονται ήδη σε παιδικούς σταθμούς που ψάχνουν τα τελευταία στάνταρ.

 

επίσης το οτι δεν πιστευει στην βαθμολόγηση επίσης με βρίσκει σύμφωνη 100% - και δεν θα έπρεπε να υπάρχει στο δημοτικό. χαλάει εντελώς την κάθε ομαδικότητα που μπορεί να έχουν τα παιδιά σε αυτή την ηλικία και σε συνδυασμο με τον φυσικό εγωκεντρισμό, .....το αποτέλεσμα κατακερματίζει.

 

το θέμα του παιχνιδιού είναι πολύ απόλυτο, απλώς πιστεύω ότι τότε τα παιχνίδια δεν ήταν και τόσο εξελιγμένα, και η παρέμβαση των παιδαγωγών ίσως να μην γινόταν όπως γίνεται τώρα. (το ότι δεν εχει παιχνίδια με την γνωστή έννοια) Νομίζω στην σημερινή εποχή δεν θα ήταν η ίδια τόσο απόλυτη για το θέμα του παιχνιδιού.

Βέβαια αφού ένα παιδί μπορεί να παίζει το απόγευμα εκτός σχολείου δεν είναι ΑΝΑΓΚΗ να παι΄ξει με παιχνίδια έτοιμα, εάν τις ώρες που είναι στο σχολείο έχει πολλά ερεθίσματα που το ενδιαφέρουν και του κινούν την περιέργεια.

 

Το θέμα είναι πως εφαρμόζεται.

 

Επίσης κάτι που δεν μου άρεσε είναι οτι δεν είδα πουθενά να μιλάει για συναισθήματα και συμπεριφορά, κάτι βέβαια που στην Ελλάδα γενικά δεν υπάρχει ούτως (οι γνώσεις των παιδαγωγών να παρέμβουν με θετική ενίσχυση ) ή άλλως, λέει βέβαια το άρθρο οτι δεν εχει μεθόδους πειθαρχείας άρα αυτό σημαίνει οτι χρησιμοποιούσε θετική ενίσχυση. ?

 

 

γενικότερα διάβασε αυτό είναι στα αγγλικά και δείχνει με έρευνα

οτι οι μέθοδοι της μοντεσσόρι συμφωνούν με τις σύγχρονες έρευνες για την ψυχολογία του παιδιού.

 

Modern Criticism of Montessori

 

[edit] Benefits

 

Angeline Stoll Lillard's award-winning 2005 book Montessori: The Science Behind the Genius (Oxford University Press) presents the first really comprehensive overview evaluating Montessori versus conventional education in terms of research relevant to their underlying principles. Lillard cites research indicating that Montessori's basic methods are more suited to what psychology research reveals about human development, and argues the need for more research.

 

A 2006 study published in the journal "Science" concluded that Montessori students (at ages 5 and 12) performed better than control students who had lost the random computerized lottery to go to Montessori in prior years and instead went to a variety of different conventional schools. This better performance was obtained in a variety of areas, including not only traditional academic areas such as language and math, but in social skills as well (though by age 12 academic benefits had largely disappeared). [6]:

 

On several dimensions, children at a public inner city Montessori school had superior outcomes relative to a sample of Montessori applicants who, because of a random lottery, attended other schools. By the end of kindergarten, the Montessori children performed better on standardized tests of reading and math, engaged in positive interaction on the playground more, and showed advanced social cognition and executive control more. They also showed more concern for fairness and justice. At the end of elementary school, Montessori children wrote more creative essays with more complex sentence structures, selected more positive responses to social dilemmas, and reported feeling more of a sense of community at their school.

 

The authors concluded that, "when strictly implemented, Montessori education fosters social and academic skills that are equal or superior to those fostered by a pool of other types of schools." Research by K. Dohrmann and colleagues [7] supplements this by showing superior math and science performance in high school by children who previously attended public Montessori (as compared to high school classmates, over half of whom were at the most selective city public high schools); and two studies by Rathunde and Csikszentmihalyi[8][9] showing a higher level of interest and motivation while doing school work as well as more positive social relations among Montessori middle-schoolers as opposed to matched controls.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Montessori

 

πιστευω το παν ειναι στο πως παίρνει καποιος αυτό το σύστημα και τι κάνει με αυτό.

 

το χρησιμοποιεί αυτούσιο? ελέγχει τυχον παραλείψεις εξαιτίας του ότι εχουν περάσει πολλά χρόνια και έρευνες απο την στιγμή που έχει διατυπωθεί ατή η θεωρία? Συμπληρώνει όπου βλέπει οτι χρειάζεται συμπλήρωση?

 

αυτά όλα μαλλον φαινονται μονο εάν καποιος παρακολουθήσει μια μερα τουλάχιστον το σχολείο.

 

Εγώ εάν δεν είχα καλό παιδικό σταθμό να πάω το παιδί μου, και υπήρχε πχ ένας μέτριος απλός παιδικός σταθμός χωρίς τίποτε το ιδιαίτερο ή φιλοσοφία, πολύ βασικά πράγματα δηλαδή, και απο την άλλη το μοντεσσόρι,

θα πηγαινα σαφώς στο μοντεσσόρι. (αφού έλεγχα πριν πως εφαρμόζουν τις μεθόδους αφου μου έκαναν επαρκή ενημέρωση έτσι ώστε να καταλαβω τα παντα με το νι και το σίγμα)

...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ..

(If You Wanna Make The World A Better Place)

Take A Look At Yourself And Then Make A Change

R.I.P. Michael Jackson.

Link to comment
Share on other sites

κοίτα ένα υπέροχο slide show !

 

...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ..

(If You Wanna Make The World A Better Place)

Take A Look At Yourself And Then Make A Change

R.I.P. Michael Jackson.

Link to comment
Share on other sites

πως ειναι μια τάξη μοντεσσόρι για παιδιά 3-6 ετων?

 

 

διάφορα χειροποιητα απο την δασκάλα τους.

 

το σχολειο είναι στο μεξικό.

 

εμένα πάντως μου προκάλεσε θαυμασμό.

 

απο μαμά εδώ στην Αθήνα, έχω ακουσει οτι παλιά που πηγε σε τετοιο σχολείο την έβαλαν με το ζόρι να ζωγραφίζει γεωμετρικά σχήματα.

νομίζω λοιπόν ότι όλα έχουν σχέση με το πως εφαρμόζει καποιος όλα αυτα.

 

στο πανω σχολείο πάντως παρακαλώ θέλω να γίνω παιδί να πάω. για κάποιο λόγο όλα αυτά τα αντικείμενα με τρελλαίνουν και θέλω να τα πιάσω.

 

προφανως αυτό ειναι το νόημα σύμφωνα και με μια θεωρία ότι όλα περνάν και απο τα χέρια μας, ότι πιάνουμε, το μαθαίνουμε και συνειδητά η μοντεσσορι εφτιαξε καποια αντικειμενα τα οποια τα ιδια τα παιδιά να χρησιμοποιούν.

φαίνονται και ο πάγκος της κουζίνας που είναι στο ύψος των παιδιών!!!..!

...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ..

(If You Wanna Make The World A Better Place)

Take A Look At Yourself And Then Make A Change

R.I.P. Michael Jackson.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

το σχολειο είναι στο μεξικό.

 

Θα ήθελα να ξερα πώς είναι ένα μοντεσσοριανό σχολείο στην Ελλάδα και τί μπορεί να προσφέρει παραπάνω ή διαφορετικό απ'το συμβατικό σχολείο σε παιδιά σχολικής ηλικίας, δηλαδή πάνω απο 6 ετών.

Link to comment
Share on other sites

το σχολειο είναι στο μεξικό.

 

Θα ήθελα να ξερα πώς είναι ένα μοντεσσοριανό σχολείο στην Ελλάδα και τί μπορεί να προσφέρει παραπάνω ή διαφορετικό απ'το συμβατικό σχολείο σε παιδιά σχολικής ηλικίας, δηλαδή πάνω απο 6 ετών.

 

Δες εδω ενα που βρηκα http://www.montessori.gr/

Link to comment
Share on other sites

το σχολειο είναι στο μεξικό.

 

Θα ήθελα να ξερα πώς είναι ένα μοντεσσοριανό σχολείο στην Ελλάδα και τί μπορεί να προσφέρει παραπάνω ή διαφορετικό απ'το συμβατικό σχολείο σε παιδιά σχολικής ηλικίας, δηλαδή πάνω απο 6 ετών.

 

Δες εδω ενα που βρηκα http://www.montessori.gr/

Ευχαριστώ, αυτό το σαιτ το έχω δει, αλλά δεν κατατοπίστηκα ιδιαίτερα.

Το σύστημα της Μοντεσσόρι εμένα μου φαίνεται πως απευθύνεται σε μικρά παιδιά, αυτή την εντύπωση αποκομίζω διαβάζοντας τις βασικές του αρχές. Γι'αυτό ρωτάω τί προσφέρει στα μεγαλύτερα παιδιά.

Link to comment
Share on other sites

το σχολειο είναι στο μεξικό.

 

Θα ήθελα να ξερα πώς είναι ένα μοντεσσοριανό σχολείο στην Ελλάδα και τί μπορεί να προσφέρει παραπάνω ή διαφορετικό απ'το συμβατικό σχολείο σε παιδιά σχολικής ηλικίας, δηλαδή πάνω απο 6 ετών.

 

Δες εδω ενα που βρηκα http://www.montessori.gr/

Ευχαριστώ, αυτό το σαιτ το έχω δει, αλλά δεν κατατοπίστηκα ιδιαίτερα.

Το σύστημα της Μοντεσσόρι εμένα μου φαίνεται πως απευθύνεται σε μικρά παιδιά, αυτή την εντύπωση αποκομίζω διαβάζοντας τις βασικές του αρχές. Γι'αυτό ρωτάω τί προσφέρει στα μεγαλύτερα παιδιά.

 

Εψαχνα απο το πρωι να βρω κατι σχετικο με την φιλοσοφια του.

Κατι που να εξηγει πως ακριβως λειτουργει.

Δεν βρηκα πουθενα κατι. :roll:

Σκεφτηκα πως αν διαβαζα κατι σχετικο ισως μπορουσα να τα εφαρμοσω εστω στο σπιτι... Αν ειναι κατι καλο βεβαια... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Εψαχνα απο το πρωι να βρω κατι σχετικο με την φιλοσοφια του.

Κατι που να εξηγει πως ακριβως λειτουργει.

Δεν βρηκα πουθενα κατι. :roll:

Σκεφτηκα πως αν διαβαζα κατι σχετικο ισως μπορουσα να τα εφαρμοσω εστω στο σπιτι... Αν ειναι κατι καλο βεβαια... :roll:

 

Να σου πω, εμάς το σπίτι μας, τουλάχιστον κατ'όψιν, είναι Μοντεσσοριανό. :lol:

Προσαρμοσμένο στις διαστάσεις των παιδιών, έχουμε π.χ. μικρό μπανάκι, νιπτήρα και καθρέφτη στα μέτρα τους, χαμηλό πάγκο κουζίνας για μαγειρική, φυτώριο για τα δικά τους λουλούδια, ό,τι μπορούμε κάνουμε ...

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Σκεφτηκα πως αν διαβαζα κατι σχετικο ισως μπορουσα να τα εφαρμοσω εστω στο σπιτι... Αν ειναι κατι καλο βεβαια... :roll:

Ισως σε ενδιαφέρει αυτό

http://digital.library.upenn.edu/women/montessori/method/method.html#VIII

Της ίδιας της Μοντεσσόρι, μεταφρασμένο στα αγγλικά. Δυστυχώς δεν βρήκα αντίστοιχο στα ελληνικά.

Πολύ ενδιαφέρον μου φάνηκε το κεφάλαιο για την εκπαίδευση των αισθήσεων.

Αλλά πάντα έχω στο μυαλό μου πως η θεωρία αναπτύχθηκε και δοκιμάστηκε αρχικά σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες έναν αιώνα πριν και ίσως έχει χάσει πια την φρεσκάδα και την χρησιμότητά της.

Ειδικά αφού πλέον τα παιδιά αναγνωρίζονται σαν αυτόνομες προσωπικότητες και η παιδαγωγική έχει εξελιχθεί.

Link to comment
Share on other sites

πιστεύω ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να εφαρμοσει ο γονέας,

χωρις άλλη εμπειρία, ένα σύστημα όπως το μοντεσσοριανό.

 

υπάρχουν τόσες δραστηριότητες, που ο γονέας μπορεί να κανει που διευρύνουν τους ορίζοντες των παιδιών,

σε θέμα αισθητηριακό, και σε θέμα κινητικότητας και χιλια δυο άλλα,.

όπου αν τις κανει με ελευθερία επιλογής οχι δηλαδή αναγκαστικά,

ένα παιδί θα διαλέξει τι ειναι αυτο που του ταιριάζει απο μόνο του.

και δεν ειναι απαραίτητο ο γονέας να μαθει την μεθοδο μοντεσσορι για να τα κάνει όλα αυτά.

 

θεωρώ ότι θα είναι αδύνατο ο γονέας να φέρει εις πέρας το ρόλο του γνώστη των διαφορων θεωριών, εάν δεν τις έχει πριν δοκιμάσει στην πράξη με άλλα παιδιά

όπου δεν θα έχει συναισθηματική εμπλοκή τέτοια όπως με το παιδί του.

 

νομίζω αν υπάρχει η συναισθηματική εμπλοκή αυτή ταυτόχρονα με την πρώτη εφαρμογή των γνώσεων που απέκτησε πρόσφατα ο γονέας πολύ εύκολα καταλάθος να τονιστούν κάποια τμήματα των θεωριών αυτών με τρόπο που να μην κανουν αποτελεσματική ή και να εμποδίσουν ή να οριοθετήσουν κάτι που εξαρχής δεν θέλουμε να οριοθετηθεί.

(δηλαδή η φαντασία κτλ).

το βρίσκω πολύ πιο πιθανο ο γονέας για να εφαρμόσει όλα αυτά που διαβασε, αρχικα να δινει προσοχή στους κανονες

ενώ το όλο θέμα ειναι οτι ο δάσκαλος που εφαρμόζει αυτή τη τεχνική πρεπει να έχει ήδη την εμπειρία να την διδάξει, οχι να δρά μέσα απο εγχειρίδια.

 

εγώ δηλαδή, δεν νομίζω οτι θα επιχειρούσα να μαθω τις μεθόδους για να τις κανω στο παιδί μου, αλλά ούτε και σαν παιδαγωγός σε ομάδα παιδιών, εκτός και αν είχα εκπαιδευτεί απο τους ειδικούς εκπαιδευτές αυτής της μεθόδου.

θα πήγαινα η ίδια στο σχολείο αυτό να παρακολουθήσω τι κάνουν, πχ σε κάποια ομάδα ίσως για γονείς και παιδιά και μετά θα έβλεπα.

 

(ΑΚΟΜΑ δεν εχουν αντιληφθεί οι περισσότεροι χώροι ποσο αυτό ειναι απαραίτητο να υπάρχει...! )

Γονείς ζητήστε το - απο την ζήτηση όλο και κάτι δημιουργείται.

εδώ έχουμε μάθει και τον νόμο της ζήτησης στον θηλασμό.

Ε - έτσι λειτουργούν όλα! !

:lol::lol:

...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ..

(If You Wanna Make The World A Better Place)

Take A Look At Yourself And Then Make A Change

R.I.P. Michael Jackson.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 εβδομάδες μετά...

Έχω ακούσει ότι τα παιδιά που ακολουθούν το σύστημα αυτό δυσκολεύονται να ενταχθούν σε πιο ανταγωνιστικά συστήματα, όπως είναι το λύκειο ή η τριτοβάθμια εκπαίδευση. Υπάρχει άραγε κάποιος γονιος, του οποίου το παιδί ΄να έχει ολοκληρώσει το σχολείο (δημοτικό, γυμνάσιο, λύκαιο) με το σύστημα αυτό, για να μας πει???

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Διαφημίσεις

Τα συμβατικά σχολεία είναι σαν ιδρύματα όπου κλείνουμε τα παιδιά μας ελπίζοντας ότι απο κει μέσα θα βγούν οι αυριανοί καλύτεροι άνθρωποι, που θα αποτελέσουν μία καλύτερη κοινωνία. Τελικά όμως τα περισσότερα παιδιά δεν ξέρουν να ζουν, με αποτέλεσμα συνεχώς να αυξάνεται ο αριθμός των νέων που θέλουν να μη ζουν.

Το μοντεσσοριανό σύστημα υπόσχεται να μάθει στο παιδί τη ζωή. Δίνει όντως μία ωραία επαφή με τη ζωή και την κοινωνία. Όμως υπάρχουν άπειροι τρόποι που μπορεί κανείς να αντιμετωπίζει τη θέμα αυτό. Πολλές θεωρίες μας ορμηνεύουν ποιά πρέπει να είναι η σχέση μας με τα πάντα και με τον εαυτό μας. Ανταποκρίνεται η μοντεσσοριανή αγωγή σε αυτό που πιστεύουμε για το τί είναι ζωή;Αν βέβαια έχουμε κάποια άποψη.Αν δεν έχουμε, πρέπει να δούμε πρώτα ποια είνα τώρα η δική μας ζωή και να κάνουμε τις αξιολογήσεις μας. Αυτό ίσως θα έπρεπε να ψάχνουμε προτού αποφασίσουμε να καταθέσουμε τα χρήματα και τις ελπίδες μας σε ένα ιδιωτικό εκπαιδευτήριο.

Τις γνώσεις, χρήσιμες και άχρηστες, ο μαθητής τις βρίσκει παντού. Σε οποιοδήποτε σχολείο. Υπολογιστές άλλωστε θα έχουν σε λίγο όλα τα σπίτια. Ήδη μπορείς να επεκτείνεις τις γνώσεις σου όποιος και αν είσαι με σπουδές στην Αμερική ή όπου αλλού, βρισκόμενος στο υπνοδωμάτιό σου μέσω διαδικτύου.

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

θα ηθελα αν εχεις την ευγενικη καλοσυνη να μου πειτε εαν ξερετε το νηπιαγωγειο τα'' πρωτα χρονια'' στην ν. κηφισια που διδασκει με την μεθοδο της [Μοντεσσορη]εαν ειναι βιώσιμος?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 χρόνο μετά...

http://montessorianikinotita.wordpress.com/

 

Ενας ιστοτοπος που θα λυσει πολλες αποριες και ισως σας κανει να υποστηριξετε στην παραξη το δικαιωμα στην εναλλακτικη εκπαιδευση. Δειτε τις 2 επιστολες και υπογραψτεα να συμφωνειτε.

Link to comment
Share on other sites

καλή η προσπάθεια asopos8 αλλά δεν το βλέπω να γίνεται σε αυτή την ζωή....

Θα προτιμούσα αντί να διεκδικούμε μεμονομένα εναλλακτικά σχολεία, να ζητάμε να γίνουν τα σχολεία μας πιο "ανοικτά" και να συμπεριλάβουν αρχές "εναλλαχτικής" εκπαίδευσης όπως η μοντεσσόρι ή αυτή των "Δημοκρατικών" ή "Ελεύθερων" σχολείων (βλέπε http://www.eudec.org/home/, http://www.eudec.org/schools/summerhill-school/), να διεκδικούμε για παράδειγμα να καταργηθεί η αξιολόγηση στο Δημοτικό, να υπάρχει μεγαλύτερη ή έστω κάποια) ελευθερία στους μαθητές για το τι και πως θα μάθουν. Έτσι θα μπορούσαν να οφελειθούν όλα τα παιδιά, γιατί αντε και ανοιξε ένα Δημόσιο Μοντεσσόρι στην Αθήνα και ένα στη Θεσσαλονίκη, τι καταφέραμε?

 

(Παρενθετικά:

Οι βασικές αρχές του "ελεύθερου σχολείου":

 

Summerhill General Policy Statement

 

 

1. To provide choices and opportunities that allow children to develop at their own pace and to follow their own interests.

Summerhill does not aim to produce specific types of young people, with specific, assessed skills or knowledge, but aims to provide an environment in which children can define who they are and what they want to be.

 

2. To allow children to be free from compulsory or imposed assessment, allowing them to develop their own goals and sense of achievement. Children should be free from the pressure to conform to artificial standards of success based on predominant theories of child learning and academic achievement.

 

3. To allow children to be completely free to play as much as they like.

Creative and imaginative play is an essential part of childhood and development. Spontaneous, natural play should not be undermined or redirected by adults into a "learning experience" for children. Play belongs to the child.

 

4. To allow children to experience the full range of feelings free from the judgement and intervention of an adult.

Freedom to make decisions always involves risk and requires the possibility of negative outcomes. Apparently negative consequences such as boredom, stress, anger, disappointment and failure are a necessary part of individual development.

 

5. To allow children to live in a community that supports them and that they are responsible for; in which they have the freedom to be themselves, and have the power to change community life, through the democratic process.

All individuals create their own set of values based on the community within which they live. Summerhill is a community, which takes responsibility for itself. Problems are discussed All members of the community, adults and children, irrespective of age, are equal in terms of this process. )

Link to comment
Share on other sites

δε θα διαφωνησω με τη συλλογιστικη σου. Απλα κανοντας το αιτημα συγκεκριμενο εχουμε περισσοτερρες πιθανοτητες τελικα να περασουν οι αλλαγές που αναφερεις και στο δημοσιο σχολειο. Δλδ το ενα ή δυο δημοσια μοντεσσοριανα θα λειτουργουν ως προτυπα και ζωντανα παραδειγματα για να επηρεασουν και τη συνολικη αποψη για την εκπαιδευση. Η κινηση αυτη εχει αλλωστε σκοπο να δημιουργησει εναρξη ενος σοβαρου διαλογου για τα ουσιαστικα θεματα της παιδειας, περα απο ευχολογια που ολοι λιγο πολυ εχουμε μοιραστει με φιλους εκπαιδευτικους και γονεις.

 

Φυσικα οι προτασεις σου με βρισκουν συμφωνο μ μονο που για να επιτευχθουν θα πρεπει να διεκδικουνται μια μια καθε φορα. Σα να χτιζεις με πετραδακια. Η κινηση ΔΗ.ΔΗ.ΜΟ.Σ. εβαλε το πρωτο πετραδακι. στο χερι μας ειναι να ακολουθησουμε. Ειπαμε οτι οι επιστολες ειναι απλα η αφορμη !

 

 

 

καλή η προσπάθεια asopos8 αλλά δεν το βλέπω να γίνεται σε αυτή την ζωή....

Θα προτιμούσα αντί να διεκδικούμε μεμονομένα εναλλακτικά σχολεία, να ζητάμε να γίνουν τα σχολεία μας πιο "ανοικτά" και να συμπεριλάβουν αρχές "εναλλαχτικής" εκπαίδευσης όπως η μοντεσσόρι ή αυτή των "Δημοκρατικών" ή "Ελεύθερων" σχολείων (βλέπε http://www.eudec.org/home/, http://www.eudec.org/schools/summerhill-school/), να διεκδικούμε για παράδειγμα να καταργηθεί η αξιολόγηση στο Δημοτικό, να υπάρχει μεγαλύτερη ή έστω κάποια) ελευθερία στους μαθητές για το τι και πως θα μάθουν. Έτσι θα μπορούσαν να οφελειθούν όλα τα παιδιά, γιατί αντε και ανοιξε ένα Δημόσιο Μοντεσσόρι στην Αθήνα και ένα στη Θεσσαλονίκη, τι καταφέραμε?

Link to comment
Share on other sites

http://democraticschoolsgr.blogspot.com/

 

http://groups.yahoo.com/group/democraticschools/

 

ριξε αν θελεις μια ματια και σ'αυτα για ενημερωση σχετικα με ελευθεριακα σχολεια (ελληνικα μπλογκ)

Link to comment
Share on other sites

Εχει ενδιαφέροντα άρθρα.

Μου άρεσε "τα 4 κλειδιά του μέλλοντος".

Τα πρώτα 3 είναι θέματα που βλέπω τα παιδιά μου να ασχολούνται στο σχολείο / σπιτι.

Το 4ο θέμα "Πως φτιάχνονται οι ταινίες και τα οπτικοακουστικά έργα" δεν το είχα σκεφτεί ποτέ έτσι! Αλλά πείστικα για την σημαντικότητα του, και θα μπορούσε άνετα να είναι μια θεματική ενότητα στο νηπιαγωγείο και πολύ ενδιαφέρουσα για τα παιδια!

Έχει κανενας να προτείνει σχετικό υλικό?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Εχει ενδιαφέροντα άρθρα.

Μου άρεσε "τα 4 κλειδιά του μέλλοντος".

Τα πρώτα 3 είναι θέματα που βλέπω τα παιδιά μου να ασχολούνται στο σχολείο / σπιτι.

Το 4ο θέμα "Πως φτιάχνονται οι ταινίες και τα οπτικοακουστικά έργα" δεν το είχα σκεφτεί ποτέ έτσι! Αλλά πείστικα για την σημαντικότητα του, και θα μπορούσε άνετα να είναι μια θεματική ενότητα στο νηπιαγωγείο και πολύ ενδιαφέρουσα για τα παιδια!

Έχει κανενας να προτείνει σχετικό υλικό?

 

λοιπον, το θεμα της κινουμενης εικονας για παιδια εχει ηδη θιχτει και στην πραξη μεσα απο εργαστηρια που οργανωνονται απο εθελοντες και χωρις μαλιστα αντιτιμο για τα παιδια που συμμετεχουν. Μεχρι στιγμης η ομαδα που τα οργανωνει εχει κανει 2 νομιζω στην Αθηνα και ετοιμαζει και για επαρχια. Αξιζει τον κοπο!

 

για περισσοτερες πληροφοριες στο email: kinoglaz at hol.gr

Link to comment
Share on other sites

Μεχρι στιγμης η ομαδα που τα οργανωνει εχει κανει 2 νομιζω στην Αθηνα και ετοιμαζει και για επαρχια. Αξιζει τον κοπο!

 

για περισσοτερες πληροφοριες στο email: kinoglaz at hol.gr

 

Ο "δόκιμος" όρος είναι "για περιφερεια";)

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...