Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Love Parents.org.gr? Tell a friend!

τον σώζω τον θηλασμό ή τα κάνω μαντάρα?


Recommended Posts

Ο μπέμπης μου είναι δύο μηνών και κάτι, λίγο πεινάλας και γι αυτό έφτασε τα 6 κιλά πριν ακόμα γίνει δύο μηνών, με αποκλειστικό θηλασμό. Ήταν όλη μέρα στο στήθος καθώς έτσι μόνο ηρεμούσε και είχα φτάσει σε σημείο, όποτε έβγαζα με το θήλαστρο γάλα το πρωί να φτάνω τα 180ml για να του το δώσει η μαμά μου όσο θα έλειπα από το σπίτι(κανα τρίωρο).

Ξαφνικά μία μέρα άρχισε να κλαίει ασταμάτητα και γοερά, δεν ήθελε γάλα και έκανε ένα περίεργο θόρυβο σαν να στραβοκαταπίνει, ένα θορυβώδες "γκλουκ γκλουκ" και να κλαίει ακόμα πιο πολύ.

ΓΟΠ μας είπε η παιδίατρος, δίαιτα τουτέστιν στο στήθος κάθε 4 ώρες μόνο για 15 λεπτά και epadoren σιρόπι.

Το γάλα μειώθηκε μέσα σε 48 ώρες δραματικά με αποτέλεσμα τώρα 10 μέρες μετά να τον έχω στο στήθος 40 λεπτά και μόλις τον βγάζω να τρώει κάποιες φορές τα χεράκια του, σημάδι ότι πεινάει αλλά το στήθος άδειο.

Κάτω από 2,5 ώρες φοβάμαι να τον βάλω στο στήθος, μην ξαναρχίσει τα ίδια με την ΓΟΠ. Στο ενδιάμεσο προσπαθώ να τον κρατήσω με πιπίλα αλλά ούτε για φτύσιμο δεν τη θέλει, κάνω βλακείες?

Κάθε πότε να τον βάζω χωρίς να υποτροπιάσει η ΓΟΠ και χωρίς να χάσω τον θηλασμό?

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


κατι μου λεει οτι η παιδιατρος σαμποταρε εν εγωνοια της ή οχι το θηλασμο σου!

Μηπως το παιδι εκανε καμια εκρηξη αναπτυξης και εκλαιγε θελοντας περισσοτερο στηθος?

Link to comment
Share on other sites

Για τη ΓΟΠ σε μωρά που θηλάζουν θα βρείς πολύ χρήσιμες πληροφορίες εδώ http://parents.org.gr/forum/showthread.php?t=28814

 

Δηλαδή με τις συμβουλές της παιδιάτρου το μωρό δεν ξαναπαρουσίασε τέτοια συμπεριφορά; (έντονο κλάμα; ) Και με μόνο ένα περιστατικό έντονου κλάματος (που μπορεί να ήταν και κολικοί ή κάτι άλλο τυχαίο που τα περισσότερα μωρά κατά καιρούς περνάνε (με ανεξήγητο δηλ. και ξαφνικό κλάμα που περνάει τελικά και δεν μπορούμε να το αποδώσουμε σε κάτι συγκεκριμένο) έβγαλε συμπέρασμα ότι πρόκειται για ΓΟΠ; Έκανε υπέρηχο; Το μωρό έβγαζε γουλίτσες (αν και μπορεί να υπάρχει ΓΟΠ και χωρίς να βγάζει γουλιές) και πώς έδωσε σιρόπι χωρίς να έχει κάνει υπέρηχο; Πώς έβγαλε διάγνωση για ΓΟΠ;

 

Αν δεν έχεις δώσει ξένο γάλα, μπορείς να επαναφέρεις το γάλα σου αφήνοντας το μωρό να τρώει όσο θέλει. Αν έχεις δώσει ξένο γάλα, οι ενέργειές σου θα εξαρτηθούν από την ποσότητα που έχεις δώσει. Οι πάνες του μωρού πόσες είναι (αν έχουν λιγοστέψει θα πρέπει το μωρό να σιτιστεί άμεσα)

Απάντησε σε παρακαλώ στις ερωτήσεις αυτές http://parents.org.gr/forum/showthread.php?t=23962 ώστε να μπορέσουμε να σε βοηθήσουμε πιο αποτελεσματικά σε περίπτωση που έχει μειωθεί το γάλα!

 

Για τη ΓΟΠ πάρε και δεύτερη γνώμη!

Γενικά το μητρικό γάλα είναι σωτήριο για μωρά με ΓΟΠ. Αν η ΓΟΠ συνοδεύεται και με τροφικές αλλεργίες ή δυσανεξία, μπορεί η μαμά να βγάλει από το διαιτολόγιό της τις τροφές που έχει παρατηρήσει ότι προκαλούν ενοχλήσεις στο μωρό ή όξυνση του προβλήματος ή συμπτώματα αλλεργίας. Δεν έχω μεγάλη εμπειρία, η κόρη μου είχε ελαφριά μορφή ΓΟΠ και είχα παρατηρήσει ότι κόβοντας τα γαλακτοκομικά πήγαινε πολύ καλύτερα. Τα κορίτσια που γράφουν στο θέμα για τη ΓΟΠ που σου παρέθεσα θα σε κατατοπίσουν καλύτερα και θα σου απαντήσουν σε τυχόν απορίες.

HXuSp2.pngaS46p2.png
Link to comment
Share on other sites

Έχω βγάλει τα γαλακτοκομικά από την διατροφή. Η διάγνωση της ΓΟΠ έγινε ακούγοντας αυτό το έντονο γκλουκ γκλουκ που έκανε το παιδί συνέχεια και μετά σπάραζε στο κλάμα+στο΄ότι δεν καθόταν καθόλου ξαπλωτό γιατί έκανε πάλι γκλουκ και ξανά κλάμα. Να πεινουσε μάλλον όχι γιατί δεν ήθελε γάλα και είχε φτάσει σε σημείο να βγάζει γουλιές, την ημέρα δε που τον έπιασε η έντονη ΓΟΠ έκανε και μια ρουκέτα όπως τον άφησα στην κούνια του για να πάω στο μπάνιο 2 λεπτά. Με το σιρόπι παρατήρησα μείωση αυτού του θορύβου,σταμάτησε το πολύ κλάμα και φυσικά τον θήλαζα ανά τετράωρο. Μου είπε ότι έκανε υπερέκριση γαστρικού από το πολύ γάλα που έτρωγε.

Κακά κάνει 4 φορές την ημέρα, με πολύ θόρυβο και είναι ρευστά μουσταρδί. Από τσίσα μια χαρά (ειδικά όταν έρχεται η ώρα αλλαγής της πάνας!).Αλλάζω περίπου 8 πάνες την ημέρα.

Τώρα ξανάρχισε το κλάμα και άρχισα να τον ζυγίζω πριν και μετά το φαγητό όσο αυτό είναι δυνα΄τόν γιατί κλαίει και χτυπιέται ή κουνιέται. Χθες βράδυ είχε πιει μόνο 70γρ. Σήμερα το πρωί έπινε απο 110,120γρ και μετά σταμάτησα να μετράω καθώς τον έβαζα στο στήθος ανά 2,5 ή 3 ώρες για 20 λεπτά από την κάθε πλευρά. Και πάλι γκρίνιαζε αλλά δεν μου φάνηκε για γκρίνια πείνας, περισσότερο για νύστας, κούρασης, δεν βολευόταν, δεν μπορούσε να ρευτεί....

Γενικά είναι πολύ γκρινιάρης, την ημέρα δεν κοιμάται σχεδόν καθόλου, ίσως 2 ή 3 δεκάλεπτα και το βράδυ κοιμάται τρίωρα μέχρι τις 6 το πρωί όπου ξυπνά και δεν ξανακοιμάται.Όλη την ημέρα θέλει στα χέρια, στο ρηλάξ βγάζει ακόμα γουλίτσες και πάντα όταν τρώει τον κρατάμε για 20-30 λεπτά όρθιο να ρευτεί πολλές φορές.

Γάλα έβγαλα χθες βράδυ με το θήλαστρο 2,5 ώρες αφού είχε φάει και με το ζόρι έβγαλα 70γρ.

Θα μπω αυριο να απαντήσω στις ερωτήσεις του λινκ παραπάνω.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Ο μπέμπης μου είναι δύο μηνών και κάτι, λίγο πεινάλας και γι αυτό έφτασε τα 6 κιλά πριν ακόμα γίνει δύο μηνών, με αποκλειστικό θηλασμό. Ήταν όλη μέρα στο στήθος καθώς έτσι μόνο ηρεμούσε και είχα φτάσει σε σημείο, όποτε έβγαζα με το θήλαστρο γάλα το πρωί να φτάνω τα 180ml για να του το δώσει η μαμά μου όσο θα έλειπα από το σπίτι(κανα τρίωρο).

Ξαφνικά μία μέρα άρχισε να κλαίει ασταμάτητα και γοερά, δεν ήθελε γάλα και έκανε ένα περίεργο θόρυβο σαν να στραβοκαταπίνει, ένα θορυβώδες "γκλουκ γκλουκ" και να κλαίει ακόμα πιο πολύ.

ΓΟΠ μας είπε η παιδίατρος, δίαιτα τουτέστιν στο στήθος κάθε 4 ώρες μόνο για 15 λεπτά και epadoren σιρόπι.

Το γάλα μειώθηκε μέσα σε 48 ώρες δραματικά με αποτέλεσμα τώρα 10 μέρες μετά να τον έχω στο στήθος 40 λεπτά και μόλις τον βγάζω να τρώει κάποιες φορές τα χεράκια του, σημάδι ότι πεινάει αλλά το στήθος άδειο.

Κάτω από 2,5 ώρες φοβάμαι να τον βάλω στο στήθος, μην ξαναρχίσει τα ίδια με την ΓΟΠ. Στο ενδιάμεσο προσπαθώ να τον κρατήσω με πιπίλα αλλά ούτε για φτύσιμο δεν τη θέλει, κάνω βλακείες?

Κάθε πότε να τον βάζω χωρίς να υποτροπιάσει η ΓΟΠ και χωρίς να χάσω τον θηλασμό?

 

το μωρο εκανε εμετο; εβγαζε γουλιες σαν ρουκετες (με ηχο);

απο αυτο κ μονο το περιστατικο που περιγραφεις διαπιστωσε γοπ η παιδιατρος;

στα μωρα με γοπ δεν τους κανεις διαιτα (αν ειναι ποτε δυνατον.....:shock:) φροντιζεις να βγαλεις τα γαλακτοκομικα απο τη δικη σου διατροφη (κ τη σοκολατα αν τρως πολυ κ τους ξηρους καρπους..)τα κρατας μεχρι να ρευτουν, τα κοιμιζεις σε ελαφρα κλιση (χωρις μαξιλαρι φυσικα, ρυθμιζεις σε ελαφρια ανακλιση το πορτ μπεμπε ή το στρωματακι του)

το σιροπι ερχεται σε δευτερη φαση.

η γοπ χειροτερευει με το ξενο γαλα, ενω στον 6ο μηνα οταν αρχιζουν οι στερεες μειωνεται κ κοβεται τελειως -συνηθως.

 

επιπλεον θα τολμησω να κανω μια υποθεση... ενω μεχρι τωρα το μωρο ειχε ελευθερο θηλασμο (επαιρνε οσο γαλα χρειαζοταν) αυτη τη στιγμη με το καθε 4 ωρες κ ενω ειναι μονο 2 μηνων, μαλλον δεν τρεφεται πια σωστα κ ενδεχομενως να χασει κ βαρος. το θεμα της γοπ πρεπει να το παρακολουθει παιδιατρος που θα σας βοηθησει ουσιαστικα, απο τη μια για να μην παιρνει σιροπι αδικα το μικρο, αν μπορει να αντιμετωπιστει απλα κ απο την αλλη για να μην χειροτερευσει κ παραλληλα σας κοψει κ το θηλασμο ο καθε ασχετος/η.

 

καλο θα ηταν να αλλαξεις παιδιατρο, εδω στο φορουμ ισως βρεις κ ποιοι υποστηριζουν τον θηλασμο ....

 

να προσθεσω οτι η δικη μας μικρη εχει ακομα σημαδια γοπ (2ετων κ μαλλον ειναι κληρονομικο, απο τον πατερα της) , ποτε ομως δεν χρειαστηκε αλλο γαλα ή φαρμακο....

 

τωρα ειδα κ αυτα της σοφουκας , σορι αν επαναλαμβανω καποια πραγματα!

 

Όλη την ημέρα θέλει στα χέρια, στο ρηλάξ βγάζει ακόμα γουλίτσες και πάντα όταν τρώει τον κρατάμε για 20-30 λεπτά όρθιο να ρευτεί πολλές φορές.

αυτο μπορει να ειναι ενδειξη γοπ, τα μωρα που εχουν προτιμουν την ορθια αγκαλια , ειναι ανησυχα ξαπλωμενα.

 

μην τον ζυγιζεις πανω απο 1 φορα την εβδομαδα (παντα ιδια ωρα , γυμνουλι) δεν σου προσφερει καποια σημαντικη πληροφορια κ σιγουρα δεν δειχνει ποσο εχει φαει!

 

στην ηλικια του περνουν αλμα αναπτυξης, ειναι πολυ πιθανο η ενταση να οφειλεται κ σε αυτο.

 

σε καθε περιπτωση, αφου εισαι αθηνα ψαξε συντομα για αλλον παιδιατρο!!

Link to comment
Share on other sites

Μου είπε ότι έκανε υπερέκριση γαστρικού από το πολύ γάλα που έτρωγε.

Η ΓΟΠ δεν είναι υπερέκκριση γαστρικού υγρού! Είναι το γεγονός ότι το γάλα από το στομάχι ανεβαίνει ξανά στον οισοφάγο, λόγω χαλαρού σφιγκτήρα (ανωριμότητας του πεπτικού). Ανεβαίνοντας το γάλα στον οισοφάγο, ερεθίζει τον βλεννογόνο και προκαλεί πόνο στο μωρό. Αν αυτό κρατήσει πολύ και είναι πολύ έντονο, μπορεί να προκαλέσει ακόμα και φλεγμονή. Πιο επικίνδυνο για φλεγμονή είναι το ξένο γάλα, το μητρικό έχει επουλωτικές ιδιότητες, γι' αυτό συστήνεται ο θηλασμός σε μωρά με ΓΟΠ. Το μωρό κλαίει γιατί πονάει. Η επικλινής θέση και το να το κρατάτε όρθιο αρκετή ώρα μετά το γεύμα, βοηθάει να μη γίνεται αυτή η παλλινδρόμηση και ανακουφίζεται το μωρό.

 

Κακά κάνει 4 φορές την ημέρα, με πολύ θόρυβο και είναι ρευστά μουσταρδί. Από τσίσα μια χαρά (ειδικά όταν έρχεται η ώρα αλλαγής της πάνας!).Αλλάζω περίπου 8 πάνες την ημέρα.

 

Από τις πάνες, φαίνεται να τρέφεται καλά το μωρό!

 

Τώρα ξανάρχισε το κλάμα και άρχισα να τον ζυγίζω πριν και μετά το φαγητό όσο αυτό είναι δυνα΄τόν γιατί κλαίει και χτυπιέται ή κουνιέται. Χθες βράδυ είχε πιει μόνο 70γρ. Σήμερα το πρωί έπινε απο 110,120γρ και μετά σταμάτησα να μετράω καθώς τον έβαζα στο στήθος ανά 2,5 ή 3 ώρες για 20 λεπτά από την κάθε πλευρά. Και πάλι γκρίνιαζε αλλά δεν μου φάνηκε για γκρίνια πείνας, περισσότερο για νύστας, κούρασης, δεν βολευόταν, δεν μπορούσε να ρευτεί....

 

Η ένδειξη της ζυγαριάς πριν και μετά το θηλασμό δεν σου δείχνει πόσο έφαγε το παιδί! Μόνο άγχος θα σου δημιουργήσει. Οι πάνες και το εβδομαδιαίο ζύγισμα αρκούν για να ελέγχεις αν τρέφεται καλά!

 

Γενικά, στη ΓΟΠ συστήνεται να δίνονται μικρά και συχνά γεύματα. Το μικρά είναι για να μην υπερφορτώνεται το στομάχι του μωρού, να προλαβαίνει να χωνέψει χωρίς να υπάρχει κίνδυνος παλλινδρόμησης του γάλακτος λόγω υπερβολικού όγκου του μέσα στο στομάχι. Το συχνά είναι για να καλύπτεται θερμιδικά το μωρό, αφού δίνοντας μικρά γεύματα σε ένα μωρό που κανονικά χρειάζεται περισσότερη ποσότητα για να χορτάσει, σύντομα θα χρειαστεί κι άλλο γεύμα. Οπότε αυξάνουμε τον αριθμό των γευμάτων στο 24ωρο και μειώνουμε την ποσότητα (στο θηλασμό δεν είναι εύκολο να μετρήσεις όμως ποσότητα, κι έτσι το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να μειώσεις τη διάρκεια. Όμως δεν ξέρω αν αυτό είναι σωστό να γίνεται στα μωρά που θηλάζουν. Αυτές οι οδηγίες είναι κυρίως για μωρά που τρέφονται με μπουκάλι και μπορούμε να ελέγξουμε και τη συχνότητα και την ποσότητα των γευμάτων πχ εκεί που ένα μωρό θα έτρωγε κάθε 4 ώρες από πχ 120 μλ, του δίνουμε κάθε 2 ώρες από 60 μλ.)

Η παιδίατρός σου έδωσε οδηγίες για μικρά και αραιά γεύματα! Αυτό δεν έχει καμία λογική!

 

Το τόπικ που παρέθεσα για τη ΓΟΠ είναι πολύ μεγάλο, όμως έχει μέσα εξαιρετικά χρήσιμες πληροφορίες και θεωρώ ότι θα βοηθηθείς πολύ. Ξεκίνα σιγά σιγά να το διαβάζεις όποτε μπορείς και ρώτα εκεί απορίες σχετικά με τον τρόπο που θα θηλάζεις το μωρό και αν πρέπει να αλλάξεις κάτι στη συχνότητα και τη διάρκεια των γευμάτων.

 

Γενικά είναι πολύ γκρινιάρης, την ημέρα δεν κοιμάται σχεδόν καθόλου, ίσως 2 ή 3 δεκάλεπτα και το βράδυ κοιμάται τρίωρα μέχρι τις 6 το πρωί όπου ξυπνά και δεν ξανακοιμάται.Όλη την ημέρα θέλει στα χέρια, στο ρηλάξ βγάζει ακόμα γουλίτσες και πάντα όταν τρώει τον κρατάμε για 20-30 λεπτά όρθιο να ρευτεί πολλές φορές.

Είναι κλασσική συμπεριφορά ΓΟΠ

Θα σε βοηθήσει πολύ να τα βγάλεις πέρα με την καθημερινότητα ένας μαλακός μάρσιπος αγκαλιάς (δες στην ενότητα babywearing), καθώς θα μπορείς να έχεις το μωρό αγκαλιά στη σωστή θέση, ακόμα και να κοιμηθεί έτσι, έχοντας τα χέρια ελεύθερα να κάνεις και κάτι άλλο παράλληλα

 

Γάλα έβγαλα χθες βράδυ με το θήλαστρο 2,5 ώρες αφού είχε φάει και με το ζόρι έβγαλα 70γρ.

Μην αγχώνεσαι με το πόσο έβγαλες με το θήλαστρο. Αν έχεις καιρό να το χρησιμοποιήσεις είναι λογικό να μη βγάζεις τόσο εύκολα όσο παλιότερα. είναι πιθανό να έχει μειωθεί κάπως το γάλα, όμως οι πάνες σας δεν δείχνουν ενδείξεις ότι έχεις πρόβλημα με την παραγωγή σου! Ακόμα κι αν έχει κάπως μειωθεί, ακολουθώντας τους ρυθμούς του μωρού θα αυξηθεί και πάλι!

HXuSp2.pngaS46p2.png
Link to comment
Share on other sites

Μηπως εχεις θεμα υπερπαραγωγης?Τα κακα τυ πρασινιζουν?Ρωταω γιατι αυτο το γκλουκ-γκλουκ που λες το κανει και ο δικος μου και κλαει στο στηθος καποιες φορες αλλα καταλαβαινω οτι εχω αρκετο γαλα το οποιο μαλιστα βγαινει με δυναμη(βλεπε συντριβανι) και τοπαιδι δυσκολευεται να θηλασει...γι'αυτ εκνευριζεται και κλαιει και το γκλουκ γκλουκ νομιζω ειναι απο τις μεγαλες γουλιες που κατεβαζει και μαλιστα τον ενοχλει κιολας αυτο και παλι κλαιει.Αυτα στα λεω απο μονη μου...δε ρωτησα το γιατρο γιατιδεν ηθελα να παρω καμια κουλη απαντηση του τυπου 'Δε χορταινει...δωσε ξενο'.

 

Εγω αυτο καταλαβαινω και δε σου κρυβω οτι εχω κουραστει πολυ δεκα μερες τωρα με αυτο το πραγμα αλλα με υπομονη το αντιμετωπιζουμε.

Link to comment
Share on other sites

Όταν το γάλα έχει πολύ γρήγορη και έντονη ροή (έντονο αντανακλαστικό εκροής του γάλακτος), τα μωρά αντιδρούν σαν να πονάνε (καταπίνουν πολύ αέρα αν δεν μπορούν να διαχειριστούν μεγάλη ποσότητα γάλακτος, με αποτέλεσμα να χρειάζονται μετά αρκετή ώρα ρέψιμο για να ηρεμήσουν). Η λύση εδώ έρχεται με αλλαγή στη στάση θηλασμού (κρατάμε το μωρό σχεδόν όρθιο, βολεύει να το βάλουμε να "κάθεται" στο μηρό μας, ή να είμαστε γερμένες πίσω με το μωρό κάπως σαν ξαπλωμένο επάνω μας και πιο ψηλά το κεφάλι του από το στήθος. Επίσης, βοηθάει να βγάζουμε λίγο με το χέρι το πρώτο γάλα που πετάγεται απότομα σαν πίδακας, μέχρι να αρχίσει να βγαίνει πιο ήπια και τότε να βάλουμε το μωρό να θηλάσει, ώστε να διαχειριστεί καλύτερα τις γουλιές και να μην πνίγεται. Αυτό όσο μεγαλώνει το μωρό βελτιώνεται, γιατί μπορεί να διαχειριστεί καλύτερα τις κινήσεις του και μεγαλύτερες γουλιές γάλακτος.

Αν η μαμά έχει και υπερπαραγωγή, δηλαδή παράγει πολύ περισσότερο γάλα από αυτό που χρειάζεται το μωρό της, τότε το μωρό μπορεί να παίρνει περισσότερη ποσότητα από το πρώτο γάλα που είναι λιγότερο λιπαρό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται στομαχικές ενοχλήσεις στο μωρό, να μην παίρνει καλό βάρος και να έχει χαρακτηριστικά πράσινα κακά και οι κενώσεις να είναι θορυβώδεις και πολλές! Εδώ βοηθάει να μη γίνονται συχνές εναλλαγές στο στήθος. Δηλαδή να θηλάζει η μαμά για κάποιο διάστημα μόνο με το ίδιο στήθος, ώστε το μωρό να προλαβαίνει να παίρνει και το λιπαρό γάλα που έρχεται στο τέλος του θηλασμού. Το πόσο θα πρέπει να είναι αυτό το διάστημα θα καθορίσει η ίδια η μαμά, παρατηρώντας το μωρό και τη βελτίωση ή όχι στα κακά του και τη συμπεριφορά του. Μπορεί να ξεκινήσει πχ δίνοντας για 3 ώρες το ίδιο στήθος και μετά να αλλάξει, όσα γεύματα κι αν κάνει το μωρό στο τρίωρο. Αν δεν δει βελτίωση, μπορεί να αυξήσει το διάστημα. Μ' αυτό τον τρόπο ρυθμίζεται και η παραγωγή.

HXuSp2.pngaS46p2.png
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Το γκλουκ δεν το κάνει όταν θηλάζει αλλά όταν δεν θηλάζει. Σε άσχετες στιγμές. Επίσης γίνεται πιο έντονο με το κλάμα. Στήθος σήμερα το βράδυ έφαγε 7.30-8, μετά στις 1.30, στις 4 και στις 6 σήμερα το πρωί οπότε και ξαναξύπνησε κι από τότε τον έχουμε στα χέρια. Τον ξανατάισα 8.30 και 11.30 τώρα. Τώρα παιδεύεται ο μπαμπάς να τον κάνει να ρευτεί αλλά τίποτε. Πριν κοιμήθηκε 40 λεπτά μετά από πολλή γκρίνια στην προσπάθεια να του δώσω πιπίλα όταν τον είδα ότι είχε αρχίσει 10.30 να τρώει τα χέρια του.

Έχω μπερδευτεί. Η λογική μου λέει ότι πρέπει να αφήνω το στομάχι του να αδειάζει πριν το επόμενο γευμα, κάτι που πριν δεν γινόταν καθώς έτρωγε ενώ ακόμα έβγαζε γουλιές με κομμένο γάλα. Από την άλλη πολλά και μικρά γεύματα είναι απολύτως λογικό αλλά δεν μπορώ να ελέγξω πόσο τρώει, έτσι έτρωγε και πριν και φτάσαμε εδώ που φτάσαμε. Μπουκάλι πια δεν θέλει να πω ότι θα αντλήσω μία ποσόητα και θα δώσω.

 

Υπερπαραγωγής είχα θέμα παλιότερα αλλά τα κακά του έφτιαξαν και από τότε είχα σταματήσει και τις αντλήσεις. Γαλακτοκομικά φανερά και κρυφά όλα κομμένα, ξηροί καρποί ούτε να τους μυρίσω, μπαχαρικά και αλάτια ούτε γι αστείο, σοκολάτες και οτιδήποτε μπορεί να περιέχει καφεϊνη επίσης κομμένο. Μέχρι και σίδηρο παίρνω μία στις τρεις μέρες(τόσο έπαιρνα και στην εγκυμοσύνη).

 

Γενικά όρθιος και στα χέρια είναι πολύ πιο ήρεμος απ'ότι ξαπλωτός. Στο σλινγκ αλλαλιάζει, στον μάρσιπο (της κίκο έχω) μία από τα ίδια αλλά μπορεί να τον κρατήσω για κανα πεντάλεπτο ήσυχο πριν τσιτσικώσει και πάλι.

Σήμερα θα τον ζυγίσω να δω αν έβαλε βάρος από την προηγούμενη εβδομάδα(εννοώ χωρίς πάνα, ρούχα). Από ζυγίσεις με τα ρούχα του μάλλον μου φαίνεται στάσιμος, δεν ξέρω.

Link to comment
Share on other sites

Έχω μπερδευτεί. Η λογική μου λέει ότι πρέπει να αφήνω το στομάχι του να αδειάζει πριν το επόμενο γευμα, κάτι που πριν δεν γινόταν καθώς έτρωγε ενώ ακόμα έβγαζε γουλιές με κομμένο γάλα. Από την άλλη πολλά και μικρά γεύματα είναι απολύτως λογικό αλλά δεν μπορώ να ελέγξω πόσο τρώει, έτσι έτρωγε και πριν και φτάσαμε εδώ που φτάσαμε.

 

Δεν είμαι ειδικός, αλλά πιστεύω πως σε ένα τόσο μικρό μωρό δεν μπορούμε και δεν πρέπει να αφήσουμε εντελώς άδειο το στομάχι. Ειδικά με το μητρικό γάλα, που χωνεύεται γρήγορα, δεν είναι ασφαλές να υποθέτουμε πότε μπορεί το μωρό να το έχει χωνέψει για να δώσουμε το επόμενο γεύμα. Η λογική του 4ωρου που σου είπε ο παιδίατρος είναι βασισμένη στο ότι το αγελαδινό χρειάζεται περίπου 3 ώρες για να το χωνέψει ένα μωράκι, όμως το μητρικό χωνεύεται πολύ πιο γρήγορα!!! Επίσης, οι οδηγίες για 4ωρο τάισμα είναι τελείως αντίθετες από τις οδηγίες που συνήθως δίνουν στη ΓΟΠ για μικρά και συχνά γεύματα!

 

Δεν φτάσατε εδώ που φτάσατε (στη ΓΟΠ) γιατί θήλαζες με λάθος τρόπο το μωρό ή γιατί του έδινες υπερβολική ποσότητα γάλακτος. Στο θηλασμό το ίδιο το μωρό κανονίζει πόσο γάλα θα πάρει. Η ΓΟΠ δεν έχει να κάνει με την ποσότητα. Συμβαίνει επειδή ο σφιγκτήρας του οισοφάγου δεν κλείνει καλά και το γάλα παλλινδρομεί από το στομάχι στον οισοφάγο και προκαλεί αναγωγές και πόνο. Σίγουρα είναι πολύ πιο εύκολο να παλλινδρομήσει το γάλα όταν το στομάχι είναι πολύ γεμάτο!

Τα μικρά και συχνά γεύματα μπορείς να τα πετύχεις με το θηλασμό αν διακόπτεις συχνά και σηκώνεις το μωρό να ρευτεί (ακόμα κι αν δεν ρευτεί, θα του δώσεις το χρόνο να χωνέψει κάποια ποσότητα γάλακτος και θα μπορεί έτσι να δεχτεί το στομάχι του και την υπόλοιπη). Καταλαβαίνω ότι έτσι πρακτικά θα έχεις το μωρό πολλές ώρες στα χέρια είτε θηλάζοντας είτε κρατώντας το όσο χρειάζεται για να ανακουφιστεί και να κοιμηθεί. Η ΓΟΠ απαιτεί από τη μαμά πολλή υπομονή και έξτρα ενασχόληση με το μωρό, όμως αυτό δεν θα κρατήσει για πάντα. Μεγαλώνοντας το μωρό θα ωριμάσει το πεπτικό του και σε μερικούς μήνες δεν θα έχει πια ενοχλήσεις!

 

Μέχρι και σίδηρο παίρνω μία στις τρεις μέρες(τόσο έπαιρνα και στην εγκυμοσύνη).

 

Σίδηρο γιατί παίρνεις; έχεις κάνει εξετάσεις και έχουν δείξει ότι τον χρειάζεσαι; Ο σίδηρος μπορεί να είναι επιβαρυντικός στην περίπτωσή σας, καλύτερα να κάνεις εξετάσεις και να μην παίρνεις αν δεν τον χρειάζεσαι (μία θηλάζουσα με αμηνόρροια το πιο πιθανό είναι ότι δεν έχει έλλειψη σιδήρου!)

Όλες τις άλλες τροφές τις έχεις κόψει γιατί έχεις παρατηρήσει επιδείνωση στο μωρό σου μετά από κατανάλωσή τους ή γιατί σου είπανε ότι δεν κάνει να τις τρως; Μην θέτεις περιορισμούς στον εαυτό σου αν δεν χρειάζεται, γενικά περνάς δύσκολα αυτή την περίοδο, δεν χρειάζεται να ζορίζεσαι και να στερείσαι άδικα. Αν εσύ παρατηρήσεις επιδείνωση τρώγοντας μία τροφή ή βελτίωση κόβοντάς την, τότε να την κόψεις. Εσύ θα δεις από τη συμπεριφορά του μωρού σου και το αν παρουσιάζει σημεία δυσφορίας μετά την κατανάλωση κάποιων τροφών ή ενδείξεις αλλεργίας

 

Γενικά όρθιος και στα χέρια είναι πολύ πιο ήρεμος απ'ότι ξαπλωτός. Στο σλινγκ αλλαλιάζει, στον μάρσιπο (της κίκο έχω) μία από τα ίδια αλλά μπορεί να τον κρατήσω για κανα πεντάλεπτο ήσυχο πριν τσιτσικώσει και πάλι.

 

Παρατηρώντας το μωρό σου έχεις βρει τρόπους να το βοηθάς να ανακουφιστεί. Το ίδιο θα κάνεις και με τον θηλασμό, θα αφουγκράζεσαι το μωρό και όταν δεις σημάδια δυσφορίας θα το διακόπτεις να ρευτεί ή να ανακουφιστεί για λίγο στην όρθια θέση (γενικά μπορείς να το θηλάζεις και όρθιο αν δεις ότι αυτό βοηθάει) και θα συνεχίζεις το γεύμα λίγο αργότερα! Μην ακολουθείς κατά γράμμα οδηγίες που είναι φτιαγμένες για μωρά που τρέφονται με σκόνη, στον θηλασμό είναι τελείως διαφορετικά τα πράγματα και αν δεν ακολουθήσεις τις ανάγκες του μωρού, μπορεί να αποβεί επικίνδυνο.

 

Είδες καθόλου το θέμα της ΓΟΠ;

Επιμένω ότι θα σε βοηθήσει πολύ να ρωτήσεις ό,τι θέλεις εκεί, αν θέλεις κάνε αντιγραφή-επικόλληση τα μηνύματά σου και βάλτα κι εκεί!

Από τις πάνες του μωρού δεν φαίνεται προς το παρόν να υποσιτίζεται πάνττως! Περιμένουμε και τη ζύγιση!

HXuSp2.pngaS46p2.png
Link to comment
Share on other sites

Πήγαμε σήμερα πάλι και ζυγιστήκαμε, πήρε 200γρ αυτή την εβδομάδα, πράγμα που μας είπε πως είναι πολύ καλό. Όσο για την ΓΟΠ να τον θηλάζω όσο θέλει(κανα μισάωρο το πολύ όμως,δεν έχει νόημα περισσότερο) αλλά να απέχουν οι θηλασμοί 2,5 ώρες μεταξύ τους. Αν δω ότι δεν του φτάνει το γάλα να τον βάζω ανά μία ώρα στο στήθος να αυξηθεί η παραγωγή.

Νομίζω ότι η παραγωγή μου από χθες είναι καλή. Επίσης μου είπε πως προτιμότερο είναι να βγάζει και καμιά γουλιά ανά 2,5 ώρες παρά να είναι νηστικός, προλαβαίνει να το χωνέψει και δεν θα έχουμε πρόβλημα να παραφάει ξέρει το μικρό και ρυθμίζει μόνο του το φαγητό. Αν τον δω ότι χαζεύει ή κοιμάται, να τον βγάζω.Να τον βάζω να ρεύεται συχνά ακόμα και 2 ώρες μετά

Το σιρόπι μου είπε το συνεχίζω για άλλες 20 μέρες. Ήδη τον είδε πολύ διαφορετικό και τα γκλουκ που κάνει, τα κάνει όταν ζορίζεται ή όταν κλαίει και οφείλονται στην παλλινδρόμηση.

Ξένο γάλα ούτε για αστείο καθώς μόνο θα επιδεινώσει την κατάσταση,μου τόνισε, και συνεχίζω τον θηλασμό.

Κάναμε και τα πρώτα εμβόλια.

Νομίζω και από αυτά που έχω διαβάσει μέχρι στιγμής για την ΓΟΠ ότι καλά μου τα είπε.

Τι λέτε?

Link to comment
Share on other sites

Τα γαλακτοκομικά, ξηρούς καρπούς, όσπρια κλπ τα έκοψα προληπτικά καθώς ευθύνονται για κολικούς κι επειδή υπάρχει μία υποψία μήπως κάνει και κανα κολικό που και που...πάνε κι αυτά. Παίρνω όμως ασβέστιο συμπλήρωμα. Τον σίδηρο τον παίρνω γιατί έτσι μου είπε η γυναικολόγος. Δυστυχώς που και που έχω μία χαζοπερίοδο...

Link to comment
Share on other sites

Πήγαμε σήμερα πάλι και ζυγιστήκαμε, πήρε 200γρ αυτή την εβδομάδα, πράγμα που μας είπε πως είναι πολύ καλό. Όσο για την ΓΟΠ να τον θηλάζω όσο θέλει(κανα μισάωρο το πολύ όμως,δεν έχει νόημα περισσότερο) αλλά να απέχουν οι θηλασμοί 2,5 ώρες μεταξύ τους. Αν δω ότι δεν του φτάνει το γάλα να τον βάζω ανά μία ώρα στο στήθος να αυξηθεί η παραγωγή.

 

To βάρος είναι πάρα πολύ καλό, παρόλες τις παρεμβάσεις στο θηλασμό!:D

 

Πώς θα τον θηλάζεις όσο θέλει αλλά όχι παραπάνω από μισή ώρα και όχι συχνότερα από 2,5 ώρες;:confused::confused: Αυτό δεν είναι όσο θέλει, αλλά κανονικό πρόγραμμα... Και μετά σου λέει να τον βάζεις ανά μία ώρα και δεν πειράζει αν βγάζει και καμιά γουλίτσα (που η αλήθεια είναι τη γουλίτσα δεν τη γλιτώνεις στη ΓΟΠ, απλά κοιτάς να ανακουφίσεις όσο μπορείς το μωρό με σωστή τεχνική στο θηλασμό και το κράτημα και ανάκλιση στο ξάπλωμα και αν το πειράζουν τροφές συγκεκριμένες, με αποχή). Μια τα λέει έτσι, μια αλλιώς, ναι μεν δεν θέλει να κόψεις το θηλασμό γιατί το ξένο θα προκαλέσει προβλήματα (και έτσι είναι) αλλά παρεμβαίνει τόσο πολύ χωρίς να δείχνει να ξέρει από θηλασμό...:roll:

 

Διαβάζοντας τα ποστς σου, βλέπω πως έχεις βρει ένα ρυθμό με το μωράκι και δείχνεις να είσαι σε θέση να το βοηθήσεις αν δυσφορεί κλπ. Συνέχισε όπως εσύ θεωρείς καλύτερα και όπως το ίδιο το μωρό σου σου δείχνει. Και ενημερώσου από το τόπικ και από άλλον πιο εξειδικευμένο για ΓΟΠ παιδίατρο (γαστρεντερολόγο).

HXuSp2.pngaS46p2.png
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Όσο για το ερωτηματολόγιο:

Γέννηση 39 εβδομάδες ακριβώς. 3710κιλά με ΦΤ και επισκληρίδιο η οποία διακόπηκε στην φάση των εξωθήσεων και έγινε η τελευταία δόση μόνο στην τελική εξώθηση και στο ράψιμο μετά. Δεν έκανε ίκτερο, δεν νοσηλεύτηκε. κάνει 7-8 γέυματα την ημέρα θηλάζει σε όλα.Δεν παίρνει συμπλήρωμα, δεν χρησιμοποιώ πια θήλαστρο και δεν κάνω αντλήσεις.

Αλλάζουμε περί τις 8 πάνες ημερησίως και κάνει 4 περίπου φορές κακά συνήθως υδαρή και με θόρυβο.

Θέλει συνέχεια αγκαλιά και βόλτα μέσα στο σπίτι, με το καρότσι του κλαίει(μάλλον γιατί είναι ξαπλωτό και του ανέβαιναν υγρά στον οισοφάγο) στο ρηλάξ όταν τον καταφέρουμε για λίγο μπορεί να βγάλει καμια γουλιά. Δεν βγάζει πολλές γουλιές ημερησίως 4,5 ίσως και αν, υπάρχουν και μέρες χωρίς γουλιές αλλά όταν κλαίει ή πιέζεται αρχίζει τα γκλουκ. Άλλες φορές φαίνεται να τον ενοχλούν, άλλες όχι. Είναι πολύ γκρινιάρης, αλλά αν τον αφήσω λίγο να κλάψει και σταματήσει στο πεντάλεπτο καταλαβαίνω πως έκανε παραξενιές κι ότι δεν είχε κάποιον άλλο λόγο. Για να κοιμηθεί πάντα κλαίει!

Το βάρος του:

13/12 3710 (γέννηση)

18/12 3600 (έξοδος από μαιευτήριο)

19/1 5100

14/2 6000

22/2 6200

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...