Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Love Parents.org.gr? Tell a friend!

Ο αποκλειστικός θηλασμός το πρώτο εξάμηνο μπορεί να βλάψει το μωρό


leman

Recommended Posts

αρθρο της καθημερινης!

 

Ο αποκλειστικός θηλασμός το πρώτο εξάμηνο μπορεί να βλάψει το μωρό

dot_clear.gif Σύμφωνα με νέα επίμαχη έρευνα, που συστήνει να μην ξεπερνά τους τέσσερις μήνες. Από το 2001 ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) έχει συμβουλεύσει επισήμως τις μητέρες όλου του κόσμου να θηλάζουν αποκλειστικά τα μωρά τους επί έξι μήνες για να ωφελήσουν την υγεία τους. Όμως, μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα έρχεται να αμφισβητήσει την ορθότητα αυτής της αντίληψης, υποστηρίζοντας ότι ο αποκλειστικός θηλασμός για τόσους μήνες μπορεί τελικά να βλάψει το νήπιο, γι' αυτό δεν θα έπρεπε να ξεπερνά τους τέσσερις μήνες το πολύ και ο απογαλακτισμός να ξεκινά αρκετά πριν από το εξάμηνο.

Οι ερευνητές, υπό την παιδίατρο δρα Μαίρη Φιούτρελ του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού του University College του Λονδίνου (UCL), που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό British Medical Journal, σύμφωνα με το BBC και τη Γκάρντιαν, εκτιμούν ότι τα νήπια θα πρέπει να λαμβάνουν κι άλλη στερεά τροφή (ακόμα και κρέας), εκτός από το μητρικό γάλα, νωρίτερα από τους έξι μήνες. Όπως είπαν, αν ο απογαλακτισμός καθυστερήσει, το νήπιο κινδυνεύει περισσότερο από τροφικές αλλεργίες και έλλειψη σιδήρου, ενώ μπορεί να έχει περισσότερους πόνους στην κοιλιά του.

Οι Βρετανοί ερευνητές, που προέρχονται από διάφορα σημαντικά παιδιατρικά πανεπιστημιακά ινστιτούτα της Βρετανίας, ανέφεραν ότι συμφωνούν με τις παλαιότερες οδηγίες του ΠΟΥ, αλλά μόνο για τις αναπτυσσόμενες χώρες, όπου υπάρχει περιορισμένη πρόσβαση σε καθαρό νερό και ασφαλή τροφή, με συνέπεια το μωρό να κινδυνεύει να πεθάνει από διάφορες ασθένειες, όσο πιο πρόωρα απογαλακτισθεί. Όμως, πρόσθεσαν, κάτι ανάλογο δεν συμβαίνει στις ανεπτυγμένες χώρες, όπου ο μητρικός θηλασμός θα έπρεπε να σταματά πιο νωρίς.

Οι συμβουλές του ΠΟΥ έχουν βασιστεί σε 16 μελέτες από διάφορες χώρες, που συμπέραναν ότι τα μωρά τα οποία θηλάζουν αποκλειστικά επί ένα εξάμηνο, έχουν λιγότερες μολύνσεις και δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα ανάπτυξης. Από την άλλη όμως, ήδη πριν από τη νέα βρετανική μελέτη, υπήρχαν ενδείξεις από 33 άλλες έρευνες ότι δεν υπάρχει σαφής λόγος να μην δέχεται το νήπιο άλλη τροφή νωρίτερα και εκτιμούσαν ότι ο επί εξάμηνο αποκλειστικός θηλασμός, πιθανώς, στερεί το μωρό από άλλες θρεπτικές ουσίες.

Πάντως, εκπρόσωποι του Βασιλικού Κολλεγίου Παιδιάτρων και του Υπουργείου Υγείας της Βρετανίας δήλωσαν ότι δεν υπάρχει λόγος να αλλάξει η επίσημη οδηγία του ΠΟΥ και συνεχίζουν να συστήνουν στις μητέρες, αν μπορούν, τον εξάμηνο αποκλειστικό θηλασμό.

Η νέα έρευνα, πάντως, μάλλον εκνεύρισε και τις ακτιβιστικές ομάδες και οργανώσεις που μάχονται υπέρ του μητρικού θηλασμού (της UNICEF συμπεριλαμβανομένης), ενώ μάλλον θα προκαλέσει σύγχυση σε αρκετές μητέρες για το τι πρέπει να κάνουν. Εκπρόσωπος της οργάνωσης Baby Milk Action δήλωσε ότι η νέα μελέτη εξυπηρετεί τα συμφέροντα της βιομηχανίας παιδικών τροφών, κάτι που οι ερευνητές αρνήθηκαν κατηγορηματικά, τονίζοντας ότι απλώς είναι υπέρ του τετράμηνου αποκλειστικού θηλασμού για καθαρά ιατρικούς λόγους.

Μια άλλη αυστραλιανή έρευνα, με επικεφαλής την Γουέντι Όντι του Ινστιτούτου Έρευνας Telethon για την Υγεία του Παιδιού, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Pediatrics της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής, σύμφωνα με το Live Science, διαπίστωσε ότι τα μωρά -κυρίως τα αγόρια- που έχουν θηλαστεί από την μητέρα τους για τουλάχιστον έξι μήνες, έχουν αργότερα, στην ηλικία των δέκα ετών, καλύτερες επιδόσεις στο δημοτικό σχολείο (κατά 7% έως 10%), τόσο στην ανάγνωση όσο και τα μαθηματικά, σε σχέση με τα παιδιά που θηλάστηκαν λιγότερο από έξι μήνες.

Το συγκριτικό πλεονέκτημα, κατά τους ερευνητές, μπορεί να οφείλεται σε ειδικές θρεπτικές ουσίες που περιέχει το μητρικό γάλα, όπως λιπαρά οξέα, τα οποία βοηθούν στην ανάπτυξη του εγκεφάλου. Προηγούμενες έρευνες είχαν επίσης δείξει ότι όσα μωρά έχουν θηλαστεί για ένα εξάμηνο τουλάχιστον, αργότερα έχουν υψηλότερο «σκορ» στα τεστ νοημοσύνης.

http://www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


να προσθεσω (για να μην παρεξηγηθω) οτι απλα το αναμεταδιδω χωρις να το ασπαζομαι μια και θηλαζω ακομη αποκλειστικα την 11μηνων κορουλα μου. αληθεια ομως ισχυει κατι τετοιο??

Link to comment
Share on other sites

"Θηλάζω αποκλειστικά" σημαίνει δε δίνω τίποτε άλλο εκτός από μητρικό γάλα. Δεν εχετε αρχίσει ακόμα στερεές?

 

Οσο για το άρθρο... καλά, εντάξει. Ολοι έχουν γίνει ειδημονες του μητρικού θηλασμού και... αποθηλάστε γιατί χανόμαστε (όχι εμεις, οι σχετικές εταιρίες).

Δε μας λένε όμως το πιο σημαντικό, τον αριθμό των περιστατικών που μελετήθηκαν, ώστε να συμπεράνουν ό,τι τελος παντων συμπέραναν.

EXXQp3.pngAIzKp2.png
Link to comment
Share on other sites

Εμενα παλι το αρθρο δεν μου προκαλει συγχυση αλλα τρελο εκνευρισμο....

Ένα μονο θα πω...για ακομα μια φορα η φυση που δημιουργησε αυτο τον τροπο τροφης των θηλαστικων μεσω του γαλακτος της μανας τους εκανε λαθος...παλι καλα που εχουμε τους ειδημονες να μας ανοιξουν τα ματια... ΑΙΣΧΟΣ.

bf2Bp2.png

 

rTodp3.png

Link to comment
Share on other sites

Κι εμενα αμα μου σκασουν καποια εκατομμυριακια στη τσεπη, θα σου πω οτι ο ηλιος ανατελλει απο τη δυση....

 

Κι εγω μεχρι 8 μηνων αποκλειστικα γαλα μου εδινα στο γιο μου, χωρις καμια στερεεα τροφη. Τωρα εβαλα και στερεες....η αδερφη μου, θα παει τον ανηψιο μου αποκλειστικα μεχρι τον χρονο και βλεπουμε....Μ' αρεσει ομως το εκπληκτο βλεμα οσων τους το λεμε....Ακουσαμε και το τρελο.... "μα καλα, ποτε θα μαθει το κουταλακι?".....ντοινγκ!

 

 

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Γιατί αναφέρονται μόνο στον θηλασμό? Τα μωρά αυτά που τρέφονται με γάλα από μπουκάλι γιατί για χ λόγους δεν θήλασαν καθόλου ή θήλασαν ελάχιστα δεν συμπεριλαμβάνονται στην έρευνα? Δηλαδή αυτά είναι οκ να αρχίσουν στερεές τροφές μετά τον έκτο?:confused::confused:

Link to comment
Share on other sites

"Θηλάζω αποκλειστικά" σημαίνει δε δίνω τίποτε άλλο εκτός από μητρικό γάλα. Δεν εχετε αρχίσει ακόμα στερεές?

 

Οσο για το άρθρο... καλά, εντάξει. Ολοι έχουν γίνει ειδημονες του μητρικού θηλασμού και... αποθηλάστε γιατί χανόμαστε (όχι εμεις, οι σχετικές εταιρίες).

Δε μας λένε όμως το πιο σημαντικό, τον αριθμό των περιστατικών που μελετήθηκαν, ώστε να συμπεράνουν ό,τι τελος παντων συμπέραναν.

 

 

οκ εννοω οτι δεν εχει πιει ακομα ξενο γαλα. εν τη ρυμη του λογου το εγραψα ετσι.

Link to comment
Share on other sites

Η έρευνα δεν λέει οτι το μητρικό γάλα δεν είναι καλό και οτι πρέπει να αντικατασταθεί με έτοιμο-σκόνη.

 

Απλά συνιστά την εισαγωγή στεραιών τροφών πιο νωρίς. Οι τροφές δεν είναι απαραίτητα κρέμες, δηλαδή ετοιμές,,, μπορεί να εννοούν φρούτα-λαχανικά-κρέας.

 

Για να πούμε την αλήθεια και εμένα το μυαλό μου σε συμφέροντα πήγε στην αρχή αλλά μετά το είδα με διαφορετική ματιά.

 

Σε αυτό που λες my_beba συμφωνώ απόλυτα...

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Από την άλλη όμως, ήδη πριν από τη νέα βρετανική μελέτη, υπήρχαν ενδείξεις από 33 άλλες έρευνες ότι δεν υπάρχει σαφής λόγος να μην δέχεται το νήπιο άλλη τροφή νωρίτερα και εκτιμούσαν ότι ο επί εξάμηνο αποκλειστικός θηλασμός, πιθανώς, στερεί το μωρό από άλλες θρεπτικές ουσίες.

 

Ράννια δεν λέει πως το μητρικό είναι βλαβερό, λέει πως θα πρέπει να εισάγονται στερεές τροφές από τον 4ο μήνα. Πράγμα που γίνεται ήδη, στην Γερμανία πχ. (το είχα διαβάσει από την Δήμητρα, κάπου το έγραφε).

Link to comment
Share on other sites

μαλιστα....πολυ ωραια ερευνα...αναρωτιεμαι ομως γιατι δνε βγαζουν αυτα τα συμπερασματα και για τις αγελαδες??Γιατι να μην αποθηλασουν κι αυτες νωρις ?? Μηπως ειναι καλυτερο το γαλα τους??Η μηπως ολα αυτα κρυβουν απο πισω μια καλα οργανωμενη διαφημιση και προωθηση του ξενου γαλακτος??Γιατι αν οι αγελαδες αποθηλασουν τοτε θα κλεισουν οι βιομηχανιες γαλακτος και απο την αλλη πάλι αν οι μαμαδες δεν αποθηλασουν παλι θα κλεισουν οι βιομηχνιες! Αρα πια θα ειναι η ευκολη λυση....ΑΣ ΑΠΟΘΗΛΑΣΟΥΝ ΟΙ ΜΑΜΑΔΕΣ !

 

Ο παιδιατρος μου μου ειπε το εξης.....το ανθρωπινο γαλα ειναι για ανθρωπους και το αγελαδινο για μοσχαρια.....αυτο τα λεει ολα!

Link to comment
Share on other sites

Κορίτσια,

μια έρευνα είναι μόνο χαλαρώστε!!

 

Στο κάτω κάτω δεν σε εξαναγκάζει κανένας... ακόμη και ο παιδίατρος σου προτείνει κάποια πράγματα και άμα θέλεις τα υιοθετείς...

 

Σημειώνω οτι θήλασα για ένα χρόνο...Απλά δεν απορρίπτω και κάτι καινούριο...

Link to comment
Share on other sites

Κορίτσια,

μια έρευνα είναι μόνο χαλαρώστε!!

 

Στο κάτω κάτω δεν σε εξαναγκάζει κανένας... ακόμη και ο παιδίατρος σου προτείνει κάποια πράγματα και άμα θέλεις τα υιοθετείς...

 

Σημειώνω οτι θήλασα για ένα χρόνο...Απλά δεν απορρίπτω και κάτι καινούριο...

 

συμφωνω οτι δεν σε εξαναγκαζει κανενας αλλα δεν σε καθοδηγει και σε σωστο δρομο....γιατι καποιες πολυ πολυ νεες μανουλες και καθολου ενημερωμενες περι θηλασμου σιγουρα τις αποπροσανατολιζουν χωρις να τους λενε υπαρχει αυτος ο δρομος του θηλασμου που μεχρι να το καταφερεις θα ζοριστεις αλλα εχει πολλα ωφελη αλλα υπαρχει και το ξενο γαλα! Δεν δινουν δυο επιλογες αλλα κατευθυνουν τη μαμα προς το ξενο....εμενα αυτο με ενοχλει.....που δεν ενημερωνουν σωστα και που ουσιαστικα δεν αφηνουν τη μαμα να επιλεξει!Γιατι ο θηλασμος ειναι επιλογη και οχι καταναγκαστικο εργο της μαμας!

Link to comment
Share on other sites

Ράννια δεν λέει πως το μητρικό είναι βλαβερό, λέει πως θα πρέπει να εισάγονται στερεές τροφές από τον 4ο μήνα. Πράγμα που γίνεται ήδη, στην Γερμανία πχ. (το είχα διαβάσει από την Δήμητρα, κάπου το έγραφε).

 

 

Ο αποκλειστικός θηλασμός το πρώτο εξάμηνο μπορεί να βλάψει το μωρό

 

 

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Κορίτσια,

μια έρευνα είναι μόνο χαλαρώστε!!

 

Στο κάτω κάτω δεν σε εξαναγκάζει κανένας... ακόμη και ο παιδίατρος σου προτείνει κάποια πράγματα και άμα θέλεις τα υιοθετείς...

 

Σημειώνω οτι θήλασα για ένα χρόνο...Απλά δεν απορρίπτω και κάτι καινούριο...

 

οχι δεν ειναι ετσι...ο θηλασμος ειναι και αντιμετωπιζεται σαν ιατρικο θεμα...και αφου εχεις θηλασει εναν χρονο θα ξερεις ποσο δυσκολο ειναι μεσα σε εναν κικεωνα ασχετων να καταφερεις να εγκαταστησεις γαλουχια, να περασεις στις στερεες τροφες και να αποθηλασεις χωρις να ασπρισουν τα μαλλια σου απο το αγχος και την παραπληροφορηση.

Ο θηλασμος ειναι τεχνη!Χρειαζεται την καθοδηγηση και την ενημερωση που του πρεπει!!

bf2Bp2.png

 

rTodp3.png

Link to comment
Share on other sites

Γιατί αναφέρονται μόνο στον θηλασμό? Τα μωρά αυτά που τρέφονται με γάλα από μπουκάλι γιατί για χ λόγους δεν θήλασαν καθόλου ή θήλασαν ελάχιστα δεν συμπεριλαμβάνονται στην έρευνα? Δηλαδή αυτά είναι οκ να αρχίσουν στερεές τροφές μετά τον έκτο?:confused::confused:

 

μαλλον εννοει οτι τα παιδια που πινουν ξενο δεν εχουν ελλειψη σιδηρου σε σχεση με αυτα που θηλαζουν οποτε δεν απαιτειται η εισαγωγη τροφων τοσο νωρις. αν καταλαβα καλα...

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

οχι δεν ειναι ετσι...ο θηλασμος ειναι και αντιμετωπιζεται σαν ιατρικο θεμα...και αφου εχεις θηλασει εναν χρονο θα ξερεις ποσο δυσκολο ειναι μεσα σε εναν κικεωνα ασχετων να καταφερεις να εγκαταστησεις γαλουχια, να περασεις στις στερεες τροφες και να αποθηλασεις χωρις να ασπρισουν τα μαλλια σου απο το αγχος και την παραπληροφορηση.

Ο θηλασμος ειναι τεχνη!Χρειαζεται την καθοδηγηση και την ενημερωση που του πρεπει!!

 

 

Συμφωνώ μαζί σου και επειδή έχω ακούσει τις γνωστές μ----ιες περι θηλασμού, και μάλιστα και από γιατρούς, το συγκεκριμένο άρθρο δεν μου φάνηκε κακό.Για μένα το χειρότερο είναι όταν συμβουλέουν γιατροί με άγνοια γιατί άλλη βαρύτητα έχουν τα λόγια του γιατρού και άλλη τα δικά σου και τα δικά μου.

 

Σίγουρα η παραπληροφόρηση πάει σύννεφο και μάλιστα σε συνδιασμό με τον κόπο που απαιτείται για να θηλάσεις και ίσως και κάποιες στερήσεις, μπορούν να σε οδηγήσουν σε αποθηλασμό.

Link to comment
Share on other sites

Ο αποκλειστικός θηλασμός το πρώτο εξάμηνο μπορεί να βλάψει το μωρό

 

 

ΣΟΡΡΥ για την παρέμβαση αλλά και εγώ καταλαβαίνω οτι το βλάψει πάει στο αποκλειστικός και όχι γενικά στο θηλασμός.

 

Τωρα γιατί δεν αναφέρεται και στη σίτιση με αγελαδινο γάλα.... ποιος ξέρει... :)

Link to comment
Share on other sites

Ο αποκλειστικός θηλασμός το πρώτο εξάμηνο μπορεί να βλάψει το μωρό

 

Αχ παναϊαμ αν σου πω πως τον τίτλο ΔΕΝ ΤΟΝ ΠΡΟΣΕΞΑ????? Διάβασα όλα τα άλλα κι αυτό το πήδηξα:roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...