Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Σχολικός Εκφοβισμός Bullying / Mobbing


Recommended Posts

 

Ωπότε, θέτω το μεγάλο ερώτημα: Τι έφταιξε; Τι κάνουμε λάθος; Γιατί αυτό είναι ένα λάθος που το κάνουμε εμείς. Δεν το κληρονομήσαμε από τους γονείς μας, για να πούμε ότι φταίνε άλλοι. Εμείς φταίμε. Εμείς το κάνουμε.

 

:-P

 

 

Φταίει το γεγονός ότι όλοι επικεντρωνόμαστε στο «τι φταίει» και όχι στο «πώς θα λυθεί το πρόβλημα».

Τις αιτίες του bullying τις έχουν αναλύσει ερευνητές, ψυχολόγοι, ψυχίατροι, εκπαιδευτικοί, διανοούμενοι

και ο κάθε πικραμένος. Οπότε φτάνουν οι αναλύσεις. Είναι ώρα για λύση και η λύση για μένα είναι μία (θα το λέω μέχρι να πεθάνω):

 

Να προστεθεί μάθημα συναισθηματικής νοημοσύνης και διαχείρισης συναισθημάτων από εξειδικευμένους ψυχολόγους στα σχολεία ώστε να πάρουν τα παιδιά τις βάσεις για να γνωρίσουν τον εαυτό τους και το πώς να επικοινωνούν με τους ανθρώπους γύρω τους. Υπάρχουν δεκάδες μαθήματα για να ενισχύσουμε την ευφυΐα των παιδιών, γιατί να μην υπάρχει και ένα για το πιο σημαντικό κομμάτι της ανθρώπινης φύσης δηλ. τον ψυχικό του κόσμο???

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 83
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Δε συμφωνώ με ξεχωριστό μάθημα. η συναισθηματική αγωγή, όπως και η διαπολιτισμική αγωγή, όπως κα ιη αγωγής υγείας κλπ θα πρεπει να διατρέχουν όλη την ημέρα, όλο το Αναλυτικό πρόγραμμα.

 

Επιθυμώ διακαώς να μπουν ψυχολόγοι στα σχολεία, χρόνια τους ζητάμε, αλλά όχι για να κάνουν μάθημα. Να υποστηρίξουν τα μέλη της κοινότητας του σχοελίου (προσωπικό, γονείς, μαθητές), να βοηθήσουν τον εκπαιδευτικό να οργανωθεί κατάλληλα. Το μόνο μάθημα για το οποίο θα ήμουν τρελλά υπέρ θα ήταν οι σχολές γονέων. Αλλά χλωμό το βλέπω να έχουν αποτέλεσμα, καθώς οι γονείς που πρέπει θα σφυράνε αδιάφορα.

 

Εμείς πάντως του χρόνου ξεκινάμε τα βήματα για τη ζωή έστω και χωρίς υποστήριξη

FLcUp3.png0BQfp3.png
Link to comment
Share on other sites

Τι να το κάνεις το μάθημα; Αυτό δεν είναι ύλη υπό διδασκαλία. Δε μπορεί (=δε θα έπρεπε) να ενταχθεί στο αναλυτικό πρόγραμμα και να πρέπει να γράψει το παιδί τεστάκια και να "εξετάζεται". Αυτά δεν τα μαθαίνεις από τα βιβλία αλλά από τα βιώματα. Μέσα από τα άλλα μαθήματα, μέσα από την επικοινωνία, μέσα από τη διαπαιδαγώγηση.

 

Όσο η κοινωνία μας ωριμάζει, τόσο αυτά θα μαθαίνονται βιωματικά. Αλλιώς, 100 βιβλία να γραφτούν... τίποτα δε θα αλλάζει.

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ διαφωνώ. Θεωρώ ότι σαφέστατα είναι κάτι που μαθαίνεται και θεωρώ ότι θα έκανε καλό ένα ξεχωριστό μάθημα, όχι φυσικά με τεστ και επαναλήψεις. Έχουν συνδέσει το σχολείο με αυτά, αλλά από εκεί αρχίζει το λάθος. Το να περάσουμε στα παιδιά συστηματοποιημένα κάποια πράγματα, να του δώσουμε χρόνο να τα κατανοήσουν, να τα δουν γραμμένα, να τα συζητήσουν μεταξύ τους, μόνο μέσω ενός μαθήματος μπορεί να γίνει.

 

Τα μαθήματα αυτά γίνονται με ασκήσεις και με συζήτηση, πολλή συζήτηση. Επίσης τα παιδιά λένε τα βιώματά τους και τα προβλήματα αναδεικνύονται. Αν αυτό γίνεται συστηματικά, όχι μία φορά, αλλά μία σχολική ώρα την εβδομάδα, θα έχει αποτέλεσμα. Αλλιώς, το παιδί θα ξέρει τι πρέπει να κάνει, αλλά δεν θα ξέρει πώς να το κάνει.....

Link to comment
Share on other sites

Έχουν ώρα Φιλαναγνωσίας, Μελέτης περιβάλλοντος, Ευέλικτης Ζώνης, Θρησκευτικών... κτλ... Πόσες άλλες ευκαιρίες και διδακτικές ώρες πρέπει να υπάρχουν για να ενταχθεί κι αυτό στο "πρόγραμμα"; Μέσα από αυτές τις ώρες, ένας ευαισθητοποιημένος εκπαιδευτικός θα πει αυτά που έχει να πει. Αλλά αν το παιδί έχει το βασικό οικογενειακό και φιλικό του περιβάλλον, να κινείται σε άλλο μήκος κύματος... τα σποράκια θα βρουν δύσκολο έδαφος και δε θα καρπίσουν τόσο.

 

Και ό,τι κι αν λέει κάποιος... το πιο βασικό είναι αυτό που κάνει. Μόνο με το παράδειγμα μαθαίνονται αυτά... Οι θεωρίες ξεχνιούνται μόλις χτυπήσει το κουδούνι (ή και πριν από αυτό)...

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Ενα ακομη μαθημα θα τους μεινει οπως τα τοσα που εμειναν και σε εμας. Αλλωστε τα ζητηματα ξεκινανε απο πολυ μικρη ηλικια για να εχει νοημα το μαθημα και η υλη. Ισως μια εκπαιδευση των εκπαιδευτικων να βοηθουσε αλλα σε βαθος χρονου. Γιατι εμεις εχουμε μεγαλωσει με καποιο τροπο και εχουμε καποιες αποψεις που περναμε στα παιδια μας καλως ή κακως.

Ειχα δει ενα βιντεο πριν λιγο καιρο στο οποιο παιδια και γονεις επρεπε να μιμηθουν τις γκριματσες που εκαναν παιδακια σε μια ταινια. Οταν εμφανιστικαν παιδακια με συνδρομα οι γονεις κολλησαν και σταματησαν ενω τα παιδια τους δεν εδωσαν σημασια και συνεχισαν το παιχνιδι.

Link to comment
Share on other sites

Ενα ακομη μαθημα θα τους μεινει οπως τα τοσα που εμειναν και σε εμας. Αλλωστε τα ζητηματα ξεκινανε απο πολυ μικρη ηλικια για να εχει νοημα το μαθημα και η υλη.

 

Όλα τα μαθήματα μας έχουν μείνει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο απλά δεν το καταλαβαίνουμε. Όλος ο τρόπος σκέψης μας είναι καθορισμένος ΚΑΙ από την μόρφωση που έχουμε πάρει. Μην ακυρώνετε την παιδεία.

 

Τι να το κάνεις το μάθημα; Αυτό δεν είναι ύλη υπό διδασκαλία. Δε μπορεί (=δε θα έπρεπε) να ενταχθεί στο αναλυτικό πρόγραμμα και να πρέπει να γράψει το παιδί τεστάκια και να "εξετάζεται".

 

Όταν μιλάω για μάθημα συναισθηματικής νοημοσύνης φυσικά και δεν μιλάω για εξεταστέο μάθημα με τεστάκια και άλλες τέτοιες βλακείες που το μόνο που κάνουν είναι να ενισχύουν τον ανταγωνισμό. Μιλάω για κάποιου είδους διαδραστικής ομάδας όπου μέσα από κάποιες συζητήσεις και δραστηριότητες το παιδί θα μάθει να αναγνωρίζει και να συζητά τα συναισθήματα του. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την ενσυναίσθηση που είναι το βασικό πράγμα που λείπει από έναν άνθρωπο που ασκεί bulling. Το γεγονός ότι τα μαθήματα που υπάρχουν ως τώρα δεν αρκούν είναι αυταπόδεικτο. Αρκεί να κοιτάξεις έξω από το παράθυρο για να καταλάβει κάποιος ότι κάτι δεν πάει καλά…

Link to comment
Share on other sites

Παντα μιλαω κρινοντας εξ ιδιων αλλα πχ απο την γεωγραφια δεν μου εχουν μεινει και πολλα...

Δεν εχω καμια προθεση να ακυρωσω την εκπαιδευση αλλα μαλλον αυτο ειναι κατι που πρεπει να διδαχτει βιωματικα και απο το προνηπιο και οχι απο την Γ δημοτικου

Link to comment
Share on other sites

  • 3 εβδομάδες μετά...

ας διδάξουμε στα παιδιά μας ακόμα όταν είναι μικρά το πως πρέπει να φέρνονται απέναντι σε αλλά παιδιά και σίγουρα θα μπορέσουμε να το αποφύγουμε αυτό το θέμα και τα ίδια μας τα παιδιά αλλά και τα αλλά από τα δικά μας..

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...