Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Love Parents.org.gr? Tell a friend!

Σαρία κ μή εφαρμογή του ευρωπαικού δικαίου


Recommended Posts

Βοηθήστε στη διατήρηση της λειτουργικότητας του forum κάνοντας χρήση της αναζήτησης & αναφοράς.  Αν παρατηρήσετε κάποια δημοσίευση που θεωρείτε περίεργη επιθετική ή ενάντια στους κανόνες κάντε αναφορά δημοσίευσης  Οδηγίες για το πως γίνεται η αναφορά δείτε εδώ   Ευχαριστούμε

Ακολουθήστε μας και στο Instagram:

follow_insta.png.f136a60ab3d6a108659752cf6fcc0a5a.pngfollow_cafe.jpg.0bc77dbbb8cab70c6c8919c95cac08b8.jpg

 

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


10. Το άρθρο 12 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου ορίζει ότι «Άμα τη συμπληρώσει ηλικίας γάμου, ο ανήρ και η γύνη έχουν το δικαίωμα να συνέρχωνται εις γάμον και ιδρύωσιν οικογένειαν συμφώνως προς τους διέποντας το δικαίωμα τούτο εθνικούς νόμους». Ερμηνεύοντας τη διάταξη αυτή, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου έκρινε ότι η θέσπιση ελαχίστου ορίου ηλικίας γάμου στα δεκαοκτώ έτη δεν προσβάλλει το δικαίωμα σύναψης γάμου ή την θρησκευτική ελευθερία νεαρής μουσουλμάνας, παρά το γεγονός ότι το αντίστοιχο όριο, σύμφωνα με τον Ιερό Μουσουλμανικό Νόμο, είναι τα δώδεκα έτη.

 

 

 

http://www.nchr.gr/document.php?category_id=137&document_id=183

 

 

Ε. Συμπέρασμα

12. Στις από 1η Μαρτίου 2001 προτάσεις της για ζητήματα θρησκευτικής ελευθερίας, η Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου εισηγήθηκε τα ακόλουθα: «Είναι, πράγματι, τουλάχιστον περίεργο στην Ελλάδα του 21ου αιώνα να εξακολουθεί να εφαρμόζεται ο ισλαμικός νόμος κατά παρέκκλιση των διατάξεων του Αστικού Κώδικα, τη στιγμή, μάλιστα, που κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει ούτε στην Τουρκία, ούτε σε ορισμένες άλλες μουσουλμανικές χώρες. Η κατάργηση των δικαιοδοτικών και διοικητικών αρμοδιοτήτων του Μουφτή και ο περιορισμός του στα θρησκευτικά του καθήκοντα αποτελεί, κατά τη γνώμη μας, επιβεβλημένο μέτρο εκσυγχρονισμού του θεσμού, ενόψει και των δεσμεύσεων του άρθρου 20 του ελληνικού Συντάγματος (δικαίωμα παροχής έννομης προστασίας) και του άρθρου 6 ΕΣΔΑ (δικαίωμα σε δίκαιη δίκη)».

13. Στην από 7η Μαΐου 2003 απόφασή της για τους διά αντιπροσώπου μουσουλμανικούς γάμους, η Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου πρότεινε τα ακόλουθα: «Θα πρέπει να επανεξεταστεί το ζήτημα του ελαχίστου ορίου ηλικίας για τη σύναψη μουσουλμανικού γάμου ενόψει του άρθρου 23 παρ. 3 του Διεθνούς Συμφώνου για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα».

Το άρθρο 23 παρ. 3 του Διεθνούς Συμφώνου για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα ορίζει: «κανένας γάμος δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς την ελεύθερη και πλήρη συναίνεση των μελλοντικών συζύγων». Σύμφωνα, μάλιστα, με το Γενικό Σχόλιο 19 της Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (27/7/1990) τα κράτη έχουν υποχρέωση να ορίζουν κατώτατο όριο ηλικίας τέτοιο που να εξασφαλίζει ότι δύνανται οι μελλόνυμφοι να δώσουν την πλήρη και ελεύθερη προσωπική συναίνεση για τη σύναψη του γάμου.

Τέτοιο όριο ηλικίας είναι εκείνο της γενικής δικαιοπρακτικής ικανότητας που αναγνωρίζει ο Έλληνας νομοθέτης (δέκατο όγδοο έτος).

 

 

Αθήνα, 3 Φεβρουαρίου 2005

Γιάννης Κτιστάκις

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

Νεοφύτου Βάμβα 6, 106 74 Αθήνα

Τηλ: 210 7233221-2, 210-7233216, fax: 210 7233217, e-mail: [email protected]

 

 

 

 

Ρεπορτάζ

Η ΑΘΕΑΤΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ

30 γάμοι ανηλίκων στην Κομοτηνή

09.11.2006

 

Αντιμετωπίζουν πολλά διλήμματα και οι ισλαμικές θρησκευτικές αρχές όταν είναι να προχωρήσουν σ΄ ένα γάμο ανηλίκων στην Κομοτηνή. Αυτό δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση όπως θα διαπιστώσουμε από την συζήτηση με τους υπευθύνους, ενώ το θέμα έχει απασχολήσει την επιτροπή ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην χώρα μας που έχει κάνει παρεμβάσεις και προς τις θρησκευτικές αρχές της Θράκης να μη νομιμοποιούν τέτοιους γάμους, όταν η νύφη και ο γαμπρός είναι ανήλικοι.

 

Το ποσοστό των γάμων αυτών είναι της τάξης του 5% και αφορά κυρίως μουσουλμάνους. Πολλά κορίτσια στην άγουρη αυτή ηλικία μένουν έγκυες και όπως θα πουν οι υπεύθυνοι γιατροί της μαιευτικής κλινικής, αποδείχθηκε ότι η κύηση εξελίσσεται ομαλά και γεννιούνται υγιέστατα μωρά.

Πάντως το φαινόμενο να υπάρχουν νύφες 12 ετών και 13 και γαμπροί 14 ετών και 15 ετών δεν είναι κάτι που μπορεί να το υποστηρίζει κανείς τουλάχιστον για την ελληνική κοινωνία, όσο κι αν σε κάποιες πληθυσμιακές ομάδες υπάρχει αυτό το φαινόμενο και είναι αποδεκτό.

Ο γραμματέας της μουφτείας Κομοτηνής Μ. Μουσταφά ανατρέχει σε περιπτώσεις και μιλά για το θέμα που έχει παρεξηγηθεί και πολλές φορές η μουφτεία καλείται να δώσει εξηγήσεις στην επιτροπή ανθρωπίνων δικαιωμάτων και αλλού, γιατί νομιμοποιεί θρησκευτικά τον γάμο μεταξύ ανηλίκου άνδρα και γυναίκας με την συναίνεση των γονέων τους ως ασκούντων την γονική μέριμνα.

«Ήταν μια νεαρή μουσουλμάνα από την Βουλγαρία, ανήλικη και ήθελε να παντρευτεί στην Ελλάδα. Ήρθε σε εμάς κι επειδή είναι μικρή και ανήλικη, θεωρήσαμε απαραίτητο ότι πρέπει να υπάρξει και η συναίνεση των γονέων. Επειδή η κοπέλα ήταν χρόνια με την μητέρα της εδώ κάτοικος Κομοτηνής και φαίνεται ότι ήταν ορφανή από πατέρα, πήγε σε δικηγόρο και μετά από νόμιμες ενέργειες, με απόφαση του πρωτοδικείου Ροδόπης, αφού έφερε όλα τα χαρτιά από την Βουλγαρία μέσω δικηγόρου της, αποφάνθηκε το δικαστήριο να συναινέσει στο γάμο. Έδωσε δηλαδή άδεια γάμου για την ανήλικη που ήταν 14 χρονών και έγκυος. Έφερε όλα τα χαρτιά της σε εμάς, την απόφαση του δικαστηρίου, αφού υπήρχε συναίνεση της μητέρας που είναι επίτροπος και κηδεμόνας για λογαριασμό της ανηλίκου, ήρθαν εδώ, έδωσε την συναίνεση και ο μουφτής την πάντρεψε. Και έτσι ο γάμος μεταξύ ανηλίκων γίνεται κατόπιν νόμιμων ενεργειών.

Ο μουφτής είναι αρμόδιος για να δώσει την άδεια για σύναψη γάμου και όταν υπάρχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις, όταν επείγει το θέμα, όταν υπάρχει η συγκατάθεση και των δύο πλευρών, δεν είναι κάτι το παράλογο να γίνει.

Δεν παίζει ρόλο και η ωριμότητα των παιδιών; Βέβαια μιλάμε για 12χρονα κορίτσια και για 14χρονα αγόρια...

-Βεβαίως εξετάζεται η σωματική διάπλαση οπωσδήποτε, ακόμη αν υπάρχει οικονομική υποστήριξη των γονέων και από τις δύο πλευρές. Αντί να υπάρχει σχέση παράνομη γιατί εδώ έχουμε περιπτώσεις που κλέβονται, φεύγουν, εξαφανίζονται και μετά από ένα μήνα έρχονται για σύναψη γάμου. Ο μουφτής καλεί τους γονείς και των δύο παιδιών και ρωτάει αν συναινούν για τον γάμο. Αν οι γονείς της κοπέλας για παράδειγμα δεν συναινούν, ο μουφτής παραδίδει την ανήλικη και πάλι στους γονείς της. Μετά περνάει λίγος καιρός και βλέπεις να κλέβεται το ζευγάρι ξανά και να φεύγει. Για να μην συνεχιστεί η παράνομη σχέση και η συνουσία συνεχώς, καλεί πάλι ο μουφτής και τις δύο πλευρές και τους ρωτάει τι άποψη έχουν. Μετά αυτοί υπογράφουν την συναίνεση και ο μουφτής τους παντρεύει.

Τί ποσοστό γάμων ανηλίκων μουσουλμάνων έχουμε κ. Μουσταφά;

-Γύρω στο 5% των γάμων που τελούνται. Εάν έχουμε, σε επίπεδο νομού, 500 γάμους από αυτούς οι 20-30 είναι ανηλίκων.

Γάμοι μουσουλμάνων της Αθήνας ή Αράβων ή οποιωνδήποτε άλλων γίνονται; Έρχονται δηλαδή στην μουφτεία;

-Αυτοί έρχονται σπάνια εδώ γιατί πολλές φορές έχουν πρόβλημα. Δεν έχουν ένα επίσημο θρησκευτικό λειτουργό στην Αθήνα, κάνουν ανεπίσημα θρησκευτικό γάμο, αλλά για να κάνουν επίσημο γάμο πάλι, εμείς δεν μπορούμε να αναγνωρίσουμε το γάμο που έγινε στην Αθήνα με ανεπίσημο τρόπο. Λέμε ότι πρέπει να έχουν άδεια παραμονής, τα νόμιμα χαρτιά τα οποία προβλέπει η ελληνική νομοθεσία για τους αλλοδαπούς, πράσινη κάρτα, ή άδεια εργασίας κλπ, δηλαδή νομική η παραμονή τους στην Ελλάδα πρέπει να είναι καλυμμένη. Και μετά μέσω των πρεσβειών τους, αφού φέρουν τα έγγραφα ότι δεν υπάρχει κώλυμα για σύναψη γάμου, μπορεί από την χώρα που έφυγε να έχει άλλη γυναίκα, μπορεί να έχει μία εκκρεμότητα οικογενειακή, να είναι σε διάσταση, γιατί υπάρχει διγαμία στην περίπτωση αυτή, γιʼ αυτό λέμε φέρτε και τα νόμιμα χαρτιά σας μεταφρασμένα στα ελληνικά από οποιαδήποτε χώρα και αν είναι και αν υπάρχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις και όλα αυτά, λέμε εντάξει και τελούμε τον γάμο τους. Επειδή δεν υπάρχει μία επίσημη θρησκευτική αρχή στην Αθήνα, γιʼ αυτό εμείς τελούμε τους γάμους, αναπληρούμε δηλαδή κάποιο κενό.

Υπήρξαν πολλές φορές λαθρομετανάστες που πέθαναν και τάφηκαν σε μουσουλμανικά νεκροταφεία;

-Ναι, οπωσδήποτε στα νεκροταφεία που είναι στην δυτική πλευρά της Κομοτηνής, στην περιοχή Εκτενεπόλ. Έχουμε εκεί πολλές τέτοιες περιπτώσεις και άλλωστε μας έχουν στείλει από την Αθήνα ή από το νομό Έβρου.

Αυτούς τους ανθρώπους τους έχει αναζητήσει κανείς;

-Τώρα τελευταία έρχονται κάποια συγγενικά πρόσωπα που λένε ότι την τάδε χρονολογία είχε έρθει εδώ κάποιος και ακούσαμε από άλλους φυγάδες ότι σκοτώθηκε και τάφηκε στην Κομοτηνή και ψάχνουν τους δικούς τους ανθρώπους και εμείς λέμε εντάξει αυτοί είναι θαμμένοι αλλά επειδή δεν ενδιαφέρθηκε κανένας, δεν έχουν κάποια ενδεικτικά στοιχεία.

Αλλά δεν ανοίγετε τάφους να πάρετε DNA;

-Όχι, δεν χρειάζεται αφού η πολιτεία ζητάει με τον ισλαμικό τρόπο τον ενταφιασμό». Η αλληλογραφία στην μουφτεία με τους θρησκευτικούς λειτουργούς γίνεται στην αραβική γλώσσα, με το ελληνικό δημόσιο στην ελληνική. Η μουφτεία είναι ένας χώρος δικαιοπραξιών με επικεφαλής τον μουφτή Μέτσο Τζεμαλή που στην Κομοτηνή χειρίζεται με την πρέπουσα σύνεση και την μεγαλύτερη αφοσίωση στα ειωθότα του Ισλάμ τα θρησκευτικά και πνευματικά ζητήματα.

 

Μελαχροινή Μαρτίδου

http://www.xronos.gr/detail.php?ID=31464

 

 

 

Ο άγραφος Νόμος

Η Ελλάδα είναι το μόνο ευρωπαϊκό κράτος στο οποίο εφαρμόζεται για τους πολίτες της ο Ιερός Νόμος του Ισλάμ (δηλαδή η Σαρία) και η μόνη ευρωπαϊκή χώρα όπου λειτουργούν Ιεροδικεία. Η επίλυση των όποιων διαφορών των μουσουλμάνων Ελλήνων πολιτών επαφίεται στην αυθεντία των Ιεροδικών Κομοτηνής, Ξάνθης ή Διδυμοτείχου. Αμάχητα τεκμαίρεται ότι οι ιεροδίκες γνωρίζουν το εθιμικό ισλαμικό δίκαιο, χωρίς κανείς ανώτερος θρησκευτικός λειτουργός ή ιεροδίκης να μπορεί να ελέγξει τις αποφάσεις τους. Οι αποφάσεις τους δημοσιεύονται στα οθωμανικά και ο έλεγχος που ασκείται από τα ελληνικά δικαστήρια είναι έλεγχος ρουτίνας. Η ελληνική μάλιστα πρωτοτυπία είναι το ότι ο Ιερός Νόμος δεν έχει γραπτή μορφή, όπως στα άλλα ισλαμικά κράτη, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Η γνωστή μελέτη του Κτιστάκι, εκτός από την ανάδειξη του γεγονότος και των επιμέρους στοιχείων που συνδέονται με αυτό, θέτει και το ερώτημα της συνάφειας ενός υπεραιωνόβιου θεσμού της κοινοτικής προστασίας της μουσουλμανικής μειονότητας της Ελλάδας με τη σύγχρονη ελληνική, ευρωπαϊκή, διεθνή, ακόμη και με την τρέχουσα ισλαμική, έννομη τάξη. Ο συγγραφέας, γνώστης της Δυτικής Θράκης, προκειμένου να απαντήσει στο ερώτημα, μελετάει τις Διεθνείς Συμβάσεις με τις οποίες δικαιολογείται ή όχι η απόκλιση από τις σύγχρονες αρχές του ελληνικού Αστικού Δικαίου, το υποκειμενικό και αντικειμενικό πεδίο εφαρμογής του Ιερού Νόμου για τους Ελληνες μουσουλμάνους και, το σημαντικότερο όλων, τις συγκρούσεις του Ιερού Νόμου με τα δικαιώματα του ανθρώπου (παραβιάσεις συμφερόντων των τέκνων στη λύση του γάμου, συνάψεις γάμου ανηλίκων διʼ αντιπροσώπου χωρίς έλεγχο της βούλησης των μελλονύμφων, αδυναμία των διαδίκων να υπερασπίσουν τη θέση τους, άγνοια των κανόνων από τους ενδιαφερόμενους εφόσον είναι άγραφοι κ.λπ.).

H περίπτωση της 12χρονης Σεμιχά από την Κομοτηνή, που τον περασμένο Μάρτιο παντρεύτηκε έναν ομόθρησκό της ο οποίος ζει στη Γερμανία, επανέφερε στο προσκήνιο την ασυμβατότητα της ελληνικής πραγματικότητας με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Τους δύο νεαρούς μουσουλμάνους πάντρεψε ο μουφτής Κομοτηνής, καθώς η σαρία επιτρέπει τον γάμο από την ηλικία των 12 - παρότι κάτι τέτοιο απαγορεύεται, σύμφωνα με το άρθρο 12 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου...

Στη συνέχεια, η Σεμιχά ταξίδεψε στη Γερμανία προκειμένου να ζήσει με τον σύζυγό της. Ο Γερμανός υπάλληλος που εξέτασε τα χαρτιά τής Σεμιχά, προκειμένου να επιτραπεί η μόνιμη παραμονή της εκεί, δεν μπορούσε να πιστέψει ότι ένα κορίτσι 12 χρόνων ήταν ήδη παντρεμένο! H υπόθεση έφτασε στα πρωτοσέλιδα του διεθνούς Τύπου και η Ελλάδα κατηγορήθηκε για παραβίαση δικαιωμάτων του ανθρώπου...

«Ο ιερός μουσουλμανικός νόμος, σύμφωνα με τους ισχύοντες ελληνικούς νόμους, ρυθμίζει για τους Έλληνες μουσουλμάνους όλα τα ζητήματα που αφορούν το οικογενειακό δίκαιο», λέει ο αναπληρωτής καθηγητής Νομικής κ. Γ. Κτιστάκις.

Σε όλη την Ευρώπη μόνο η Ελλάδα υποχρεώνει τους μουσουλμάνους πολίτες της στην εφαρμογή της σαρίας!!!

H εφαρμογή της σαρίας άρχισε με το άρθρο 11 της Συνθήκης των Αθηνών το 1913, συμπληρώθηκε με νόμους του 1914 και του 1920 και ουσιαστικά οριστικοποιήθηκε το 1923 με το άρθρο 45 της συνθήκης της Λωζάννης, όταν η Ελλάδα δεσμεύθηκε «να λάβει κατάλληλα μέτρα, ώστε η μουσουλμανική μειονότητα να ρυθμίζει την προσωπική και οικογενειακή κατάσταση των μελών της σύμφωνα με τα δικά της έθιμα».

Λίγο αργότερα όμως ο Κεμάλ Ατατούρκ αποφάσισε ότι η Τουρκία θα υιοθετούσε τον ελβετικό αστικό κώδικα, με συνέπεια η σαρία να μην ισχύει για τους Τούρκους μουσουλμάνους. Μάλιστα ζήτησε από τον Βενιζέλο να πράξει το ίδιο. H τουρκική πλευρά επανέλαβε την πρόταση στον Ελευθέριο Βενιζέλο, το 1931. H απάντηση όμως της ελληνικής κυβέρνησης υπήρξε αρνητική, και το ίδιο συνέβαινε κάθε φορά που αυτό το θέμα ετίθετο από διεθνείς Οργανισμούς. Επιπλέον, οι ελληνικές κυβερνήσεις υποχρέωσαν όλους τους Έλληνες μουσουλμάνους, είτε έμεναν στην Κρήτη, την Πελοπόννησο ή τη Μακεδονία, να υιοθετήσουν τις πρακτικές που ίσχυαν για τη μειονότητα της Θράκης.

«Σήμερα, αν δύο μουσουλμάνοι που ζουν στην Αθήνα θέλουν να παντρευτούν, να χωρίσουν, να κληροδοτήσουν περιουσιακά τους στοιχεία, γενικά, αν κάνουν ό,τι προβλέπει το οικογενειακό δίκαιο, είναι υποχρεωμένοι να αναζητήσουν έναν από τους τρεις μουφτήδες, της Ξάνθης, της Κομοτηνής ή του Διδυμοτείχου», επισημαίνει ο κ. Κτιστάκις.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μόνο η Ελλάδα απέμεινε να υποχρεώνει τους μουσουλμάνους πολίτες της στην εφαρμογή της σαρίας και να αναγνωρίζει τις δικαστικές εξουσίες του μουφτή. Τελευταία χώρα που προέβη σε προσπάθεια επίλυσης του προβλήματος αυτού ήταν η Γαλλία - το 2001 αναίρεσε τις δικαιοδοτικές αρμοδιότητες του μοναδικού Γάλλου μουφτή που είχε ανάλογες δικαιοδοσίες, στο νησί Μαγιότ στον Ειρηνικό Ωκεανό.

Μια Ελληνίδα μουσουλμάνα νίκησε τον ιερό νόμο

Μία μόνο φορά «νικήθηκε» η Σαρία στην Ελλάδα και μάλιστα από μουσουλμάνα. H 30χρονη Αϊτέν Σαδίκογλου μάταια περίμενε από τον σύζυγό της, που την εγκατέλειψε με ένα μωρό παιδί για να πάει στη Γερμανία, να της δώσει διαζύγιο. Όταν γνώρισε τον νέο της σύντροφο και έμεινε έγκυος, αποφάσισαν να αφήσουν το χωριό τους στη Ροδόπη και να εγκατασταθούν στο Σχηματάρι προκειμένου να γλιτώσουν από τα σχόλια των συγχωριανών τους. Όσο όμως ο εξαφανισμένος σύζυγος δεν της έδινε διαζύγιο, η Αϊτέν όχι μόνο δεν μπορούσε να ξαναπαντρευτεί, αλλά εθεωρείτο και... μοιχός.

Επιπλέον η σαρία, σε περίπτωση διαζυγίου, προβλέπει ότι αν το παιδί είναι αγόρι μπορεί να μείνει με τη μητέρα του μέχρι να γίνει 7 ετών, ενώ αν είναι κορίτσι, μέχρι να συμπληρώσει τα 9 του χρόνια. Στη συνέχεια, η μητέρα είναι υποχρεωμένη να δώσει το παιδί στον πατέρα, ακόμη και αν αυτός έχει επιλέξει να εγκαταλείψει το σπίτι του. H Αϊτέν, κινδυνεύοντας να χάσει το παιδί της, στράφηκε στα ελληνικά διοικητικά δικαστήρια ζητώντας να αναλάβει εκείνη την επιμέλειά του - και κέρδισε την υπόθεση στο μονομελές Πρωτοδικείο της Θήβας

Κι όμως, φέρνει διαζύγια

H ελευθερία που έχουν οι άντρες μουσουλμάνοι να χωρίζουν τις συζύγους, λέγοντας μόνο τρεις φορές: «Σε χωρίζω», έχει δημιουργήσει ακόμη ένα παράδοξο στην ελληνική μουσουλμανική μειονότητα. Τα μουσουλμανικά διαζύγια είναι 9 φορές περισσότερα απ' ό,τι τα χριστιανικά στην περιοχή της Ροδόπης και της Ξάνθης. Ύστερα δε από το διαζύγιο, η γυναίκα συνήθως υποχρεούται να επιστρέψει και την προίκα που της έδωσε ο σύζυγός της...

«Οι Έλληνες μουσουλμάνοι μπορούν να επιλέξουν αν επιθυμούν να υπαχθούν στην εφαρμογή των μουσουλμανικών νόμων για τον γάμο», απαντά ο μουφτής Κομοτηνής, κ. Μέκο Τσεμαλί. Ωστόσο, περιπτώσεις όπου οι Έλληνες μουσουλμάνοι επέλεξαν να παντρευτούν με πολιτικό γάμο - και άρα να μην υπόκεινται στις διατάξεις της σαρίας - έχουν καταγραφεί ελάχιστες.

«Κατώτερη είναι η γυναίκα από τον άντρα και μόνο υπακούοντάς τον μπορεί να γίνει καλή και ενάρετη», λέει το Κοράνι. Όμως η υποδεέστερη θέση της γυναίκας δεν φαίνεται μόνο στα θέματα γάμου, αλλά είναι σαφής και στα κληρονομικά ζητήματα. Η Σαρία ορίζει ρητά πως οι γιοί παίρνουν πάντα διπλό κληρονομικό μερίδιο από τις κόρες. Όταν ο αποθανών αφήσει μόνο δύο κόρες, τότε στην κληρονομητέα περιουσία υπεισέρχονται οι άρρενες συγγενείς του κληρονομουμένου, ενώ αν δεν υπάρχουν παιδιά και ο πατέρας του αποθανόντος είναι εν ζωή, αυτός θα πάρει τα ¾ της κληρονομιάς, περιορίζοντας το μερίδιο της συζύγου στο ¼.

Η Σαρία προφανώς και σαφέστατα αντίκειται όχι μόνο στο άρθρο 12 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, αλλά και στο άρθρο 116, παρ. 2 του ελληνικού συντάγματος όπως διαμορφώθηκε με την τελευταία αναθεώρηση: «Το κράτος μεριμνά για την άρση των ανισοτήτων που υφίστανται στην πράξη, ιδίως σε βάρος των γυναικών».

Κανείς άλλωστε ή ελάχιστοι γνωρίζουν ότι σε καμία ευρωπαϊκή χώρα, ούτε καν στην Τουρκία, όπως προανέφερα, δεν εφαρμόζεται η Σαρία για τις οικογενειακές διαφορές. Εφαρμόζεται μόνο μεταξύ των Ελλήνων μουσουλμάνων της Δυτικής Θράκης! Η τελευταία χώρα που έλυσε αυτό το πρόβλημα ήταν η Γαλλία όταν το 2001 αναίρεσε τη δικαιοδοτική αρμοδιότητα του μοναδικού Γάλλου μουφτή, που είχε ανάλογες δικαιοδοσίες στο νησί Μαγιό στον Ειρηνικό ωκεανό.

Είναι δύσκολο να δώσει κανείς απάντηση στο γιατί. Ασφαλώς τα ζητήματα αυτά ανέκυψαν μετά την ανταλλαγή των πληθυσμών του 1923. Υπάρχει ωστόσο η άποψη ότι η Συνθήκη της Λωζάνης δεσμεύει το ελληνικό κράτος ως προς την εφαρμογή της Σαρίας ή την αναγνώριση του μουφτή ως ιεροδίκη, η οποία όμως στερείται κάθε ερείσματος. Πουθενά η Συνθήκη της Λωζάνης δεν περιέχει τέτοια δέσμευση. Σύμφωνα με το άρθρο 42 η Ελλάδα δεσμεύεται να σέβεται τα έθιμα της μειονότητας για τα οικογενειακά ή προσωπικά ζητήματα των μελών της. Όπως προκύπτει μάλιστα από το αρχείο του Βενιζέλου, το 1931 η Τουρκία διατύπωσε την επιθυμία να καταργηθούν τα θρησκευτικά δικαστήρια στη Θράκη.

Βρισκόμαστε λοιπόν στο σημείο όπου για τους μουσουλμάνους Έλληνες υπηκόους της Θράκης δεν ισχύει το Αστικό Δίκαιο που ισχύει για κάθε Έλληνα πολίτη, αλλά η Σαρία. Υποτίθεται δε ότι οι αποφάσεις του μουφτή ελέγχονται από το Πρωτοδικείο. Αυτό όμως είναι καθαρά τυπικό θέμα, μια απλή ρουτίνα, χωρίς ουσιαστικό έλεγχο, αφού τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια σε σύνολο 1071 αποφάσεων, μόνο μία βρέθηκε αντίθετη με το Σύνταγμα!

Θα περιγράψω εδώ μία περίπτωση που αποτελεί μέρος της καθημερινότητας στη Θράκη:

Έλληνας μουσουλμάνος, δεκαοκτώ μήνες παντρεμένος και πατέρας ενός μικρού αγοριού, εμφανίστηκε μαζί με τη μητέρα του ενώπιον του μουφτή Ξάνθης, λέγοντας τα εξής: «Πριν δεκαπέντε μέρες έφυγε η γυναίκα μου χωρίς να με ρωτήσει και να πάρει την άδειά μου. Με τα μάτια μου την είδα που πήγε κι έκανε παρέα μʼ έναν Τούρκο, ο οποίος μάλιστα έμενε στο σπίτι της. Για το λόγο αυτό τη χωρίζω και θέλω να κηρύξετε τη διάζευξή μου απʼ αυτή.»

Χωρίς να καλέσει τη γυναίκα ο μουφτής – ιεροδίκης έκανε δεκτό το αίτημα και έλυσε το γάμο! Ταυτόχρονα ανέθεσε την επιμέλεια του παιδιού στη σύζυγο μέχρι την ηλικία των επτά ετών.

Κι όμως, όσο κι αν αυτό φαίνεται απίστευτο, η απόφαση αυτή του μουφτή έγινε δεκτή από το Πρωτοδικείο Ξάνθης με αριθμό 45/2000 και κηρύχθηκε εκτελεστή! Και δυστυχώς δεν είναι η μόνη. Γιατί όσο κι αν αυτό αποτελεί την πιο κραυγαλέα και κατάφωρη παραβίαση ατομικών δικαιωμάτων, κάθε χρόνο εκδίδονται δεκάδες τέτοιες αποφάσεις από το μουφτή Ξάνθης ή Διδυμοτείχου. Σε όλες, η σύζυγος δεν ακούγεται καν, οι αποφάσεις παίρνονται ερήμην της, ενώ στερείται παντελώς το δικαίωμα αντίκρουσης (ή υποστήριξης) του λόγου του διαζυγίου. Επίσης, ανατίθεται η επιμέλεια σε έναν γονιό, χωρίς να ελεγχθεί η καταλληλότητά του και χωρίς καν να ερωτηθεί. Και τίθεται το ερώτημα: αν τέτοιες αποφάσεις δεν είναι αντισυνταγματικές, τότε ποιες είναι;

Ας μην ξεχνάμε άλλωστε πως στο παραδοσιακό Ισλάμ δεν υπάρχει νομοθεσία. Υπάρχει μόνο η Σαρία, που είναι η ερμηνεία του κορανικού νόμου από τον ουλεμά, που θεωρείται εκπρόσωπος του θεϊκού νόμου επί της γης και αντιστοιχεί στον νομοθέτη του ευρωπαϊκού νομικού συστήματος. Η ερμηνεία του ουλεμά χρησιμεύει για την απονομή δικαιοσύνης μέσω του μουφτή, που ασκεί τη δικαστική εξουσία και του καντή, που ασκεί την εκτελεστική. Η Δικαιοσύνη απονέμεται κατά περίπτωση και δεδικασμένο δεν υπάρχει. Όλο αυτό το σύστημα παραπέμπει σε αιώνες πριν, όταν στη Δύση ο κόσμος έχυνε το αίμα του για να καταργήσει την αυθαιρεσία και ό,τι ακριβώς ισχύει σήμερα στο ιερονομικό μουσουλμανικό δίκαιο, κατακτώντας μία δίκαιη και αμερόληπτη απονομή της Δικαιοσύνης.

«Οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου. Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις», πρεσβεύει το ελληνικό Σύνταγμα στην παράγραφο 4. Όμως το 2006 σε μία περιφέρεια της Ελλάδας, οι γυναίκες δεν είναι άνθρωποι, αλλά αντικείμενα. Σε μία περιφέρεια της Ελλάδας, τα ανθρώπινα δικαιώματα και οι ατομικές ελευθερίες δεν ισχύουν για όλους και καταστρατηγούνται απροκάλυπτα. Σε μία περιφέρεια της Ελλάδας η δικαστική εξουσία δεν ανήκει στα δικαστήρια της χώρας, αλλά σε κάποιον ιεροδίκη, χωρίς τις παραμικρές νομικές γνώσεις. Μήπως θα έπρεπε επί τέλους οι μουφτήδες – που, σύμφωνα με το νόμο 2345/1920, λογίζονται ως κρατικοί λειτουργοί και μισθοδοτούνται από το ελληνικό κράτος - να περιοριστούν στο αμιγώς θρησκευτικό και πνευματικό έργο τους, αφήνοντας την απονομή της Δικαιοσύνης, που αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της Δημοκρατίας, στους κρατικούς δικαστικούς λειτουργούς;

Γιατί είναι απαράδεκτο μέσα στην ίδια χώρα να ισχύουν δύο μέτρα και δύο σταθμά. Είναι απαράδεκτο πολίτες της ίδιας χώρας να υπάγονται σε δύο διαφορετικά δικαιϊκά συστήματα. Ας βάλει επί τέλους κάποιος το δάχτυλο επί των τύπων των ήλων, ανεξάρτητα από το κόστος!

Και όμως, ούτε μία ΜΚΟ, ούτε ένας «ευαίσθητος πολίτης του κόσμου», ούτε μία «διακτινιζόμενη πολίτης» δεν βρίσκεται για να υπερασπισθεί τα δικαιώματα των μουσουλμανίδων γυναικών, αλλά και τα γενικότερα ανθρώπινα δικαιώματα, τα οποία καταπιέζονται από την «σαρία»!!! Ούτε ακόμη και αυτό το ελληνικό κράτος δεν αντιδρά, του οποίου το σύνταγμα και οι νόμοι παραβιάζονται και επιτρέπει έτσι –σιωπηλά- την κατασκευή πολιτών δύο κατηγοριών, αλλά ταυτόχρονα στηρίζει και τον εξόφθαλμο παραγκωνισμό της Ελληνικής Δικαιοσύνης, του Ευρωπαϊκού και του Διεθνούς Δικαίου, επιτρέποντας σε κάποιους μουφτήδες να ορίζουν τις ψυχές αλλά κυρίως τις ζωές και την ευτυχία των ελλήνων μουσουλμάνων…

 

http://kostasxan.blogspot.com/2009/11/h-e.html

...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ..

(If You Wanna Make The World A Better Place)

Take A Look At Yourself And Then Make A Change

R.I.P. Michael Jackson.

Link to comment
Share on other sites

Στο θέμα αυτό θα πρέπει να συζητηθούν προτάσεις όσον αφορά του πως θα μπορούσε να αλλάξει το καθεστώς αυτό, κυρίως εκ των έσω δηλαδή και με την βοήθεια γυναικών που είναι μουσουλμάνες οι οποίες θα πρέπει στην κοινωνία της Θράκης να υποστηρίξουν την εφαρμογή του ευρωπαικού δικαίου, έναντι του μουσουλμανικού νόμου ο οποίος ετσι και αλλιώς στην Τουρκία ήδη δεν εφαρμόζεται, όπως φαινεται και απο εδώ.

 

http://www.turkishgreeknews.org/apofasi-gia-gamoys-anilikon-stin-toyrkia.html

 

απο όσα διαβάζω, βλέπω ότι η μή εφαρμογή του ευρωπαικού δικαίου έχει σχέση α) με την αδιαφορία των Ελληνικών αρχών όσον αφορά την έλλειψη ενημέρωσης όσον αφορά τα δικαιώματα γενικώς,

και αδιαφορία για εφαρμογή των μεταγενέστερων και διεθνώς σε ισχύ, νόμων.

β) την αποδοχή του μουσουλμανικού νόμου απο τους ίδιους τους μουσολμάνους (και τις μητέρες των ανηλικων) εφόσον δίνεται τέτοια ελευθερία στον Μουφτη.

Η ελευθερία βεβαια αυτή την δινει το ίδιο το κράτος οπότε αυτό πρέπει να αλλάξει.

όμως δεν φτάνει να αλλάξει μονο αυτό, αυτό που πρέπει να γίνει είναι μια αλλαγή στο τρόπο σκέψης,

αυτό όμως δεν θα γίνει αμέσως, αλλά για να αρχίσει, θα πρέπει πρώτα να γίνει εφαρμογή των σωστών νόμων

ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ απαραιτήτως με τα κοινωνικά έργα που θα βοηθήσουν να γίνει αυτό αποδεκτό και να γνωστοποιηθεί απο την ίδια την κοινότητα.

οπότε

δεν τίθεται θέμα μόνο στεγνής επιβολής, όπως βλέπουμε απο μια συνέντευξη. ....

 

Γ) Ίσως θα πρεπε σε αυτό να ζητηθεί η βοήθεια της ΕΕ και της ίδιας της Τουρκίας, καθώς είναι και επικοινωνιακό θέμα ( το οποίο κοστίζει χρήματα). Πρέπει δηλαδή να παιχτουν σποτάκια σε κανάλια τα οποία εκπεμπουν κεί, και εχουν κοινό αυτό το κομμάτι του πληθυσμού, στο ραδιόφωνο, στις εφημερίδες. Είναι κάτι που πρέπει να γίνει οργανωμένα, και κάποιος πρέπει να αποφασίσει για αυτό.

 

Δεν φτάνει μονο η ευαισθητοποιηση της κοινης γνωμης ουτε μονο η εφαρμογή των νόμων κατ εμέ.

 

(παρακαλώ οποιαδήποτε σχόλια που θα είναι ρατσισττικά όσον αφορά την αρνητική απαξιωτική περιγραφή των μουσουλμάνων θα απομακρύνονται ! )

...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ..

(If You Wanna Make The World A Better Place)

Take A Look At Yourself And Then Make A Change

R.I.P. Michael Jackson.

Link to comment
Share on other sites

....πιστεύω ότι είναι και κάτι που πρέπει να ανακατευτεί και ο εικαστικός κόσμος καθώς είναι κάτι πολύ ευαίσθητο και λεπτό. .. θα μπορούσαν να σπονσοραριστούν καλλιτέχνες με το να παράγουν έργα που θα εκτεθούν εκεί,

έργα κατά κόρον όχι για γκαλερί, αλλά για προβολή σε εξωτερικούς και άλλους περαστικούς χώρους, και performance, /actions...

πέραν των παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης

...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ..

(If You Wanna Make The World A Better Place)

Take A Look At Yourself And Then Make A Change

R.I.P. Michael Jackson.

Link to comment
Share on other sites

10 Μαρτίου 2010

Η Σαρία στη Θράκη και η ανάγκη κατάργησής της

 

 

Στην Τουρκια έχει καταργηθεί από το 1926

Στοιχεία-σοκ για τον Μεσαίωνα της σαρία

 

 

saria.jpg

«Μαύρη τρύπα» στα ανθρώπινα δικαιώματα και τον ευρωπαϊκό νομικό πολιτισμό αποτελεί η εφαρμογή του ιερού μουσουλμανικού νόμου (σαρία) για τους μουσουλμάνους της Θράκης, όταν δεν ισχύει πουθενά αλλού - στην Τουρκία έχει καταργηθεί από 1926- και ήρθε η ώρα για την ελληνική κυβέρνηση να την κλείσει οριστικά.

Το συμπέρασμα αυτό προέκυψε στη διάρκεια εκδήλωσης με θέμα «Γυναίκες φυλακισμένες στο παρελθόν», που οργάνωσαν οι Οικολόγοι Πράσινοι στη Θεσσαλονίκη, με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, θέτοντας επί τάπητος το αναχρονιστικό καθεστώς της σαρίας, που πλήττει περισσότερο τις γυναίκες μουσουλμάνες στη Θράκη.

Ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Ξάνθης, Κώστας Γούναρης, ο λέκτορας της Νομικής Κομοτηνής Γιάννης Κτιστάκις, η επίκουρη καθηγήτρια Συνταγματικού Δικαίου του ΑΠΘ Λίνα Παπαδοπούλου, ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλης Τρεμόπουλος και ο λέκτορας Παιδαγωγικού του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Γιώργος Μαυρομάτης έδωσαν στοιχεία για το καθεστώς της σαρίας και τις επιπτώσεις της στους περίπου 120.000 μουσουλμάνους της Θράκης.

Είναι αδιανόητο στον 21ο αιώνα οι υποθέσεις οικογενειακού και κληρονομικού δικαίου (γάμος, διαζύγιο, διατροφή, επιτροπεία, κηδεμονία, ισλαμική διαθήκη, εξ αδιαθέτου διαδοχή) να εξακολουθούν να δικάζονται όχι από τακτικό δικαστή, αλλά από έναν θρησκευτικό λειτουργό, τον μουφτή, για τους Ελληνες μοσουλμάνους που έκαναν θρησκευτικό γάμο. Κι αυτό διότι παραβιάζονται τρεις συνταγματικές αρχές:

- Της ισότητας των φύλων.

- Της υπεροχής του συμφέροντος του παιδιού.

- Της δίκαιης δίκης.

Ο Γιάννης Κτιστάκις αναφέρθηκε σε μια χαρακτηριστική περίπτωση, όπου στις 21 Μαΐου 2007 ο μουφτής Ξάνθης έδωσε άδεια γάμου για ανήλικη μουσουλμάνα παρθένα και τρεις μήνες μετά εξέδωσε απόφαση διαζυγίου. Δηλαδή ο σύζυγος χώρισε πληρώνοντας μόνο 30,5 χρυσές λίρες, που είναι η ρήτρα λύσης του γάμου, και χωρίς να υποχρεούται σε διατροφή. Τέτοιες περιπτώσεις είναι συνηθισμένες στη Θράκη.

Οι παραβιάσεις των δικαιωμάτων του ανθρώπου γίνονται -με ελάχιστες εξαιρέσεις-ανεκτές από τα ελληνικά τακτικά δικαστήρια, τα οποία περιορίζονται σε ένα τυπικό έλεγχο των αποφάσεων του μουφτή, τόνισε ο Κώστας Γούναρης. Είναι ενδεικτικό ότι το διάστημα 1991-2008 οι τακτικοί δικαστές της Θράκης έλεγξαν περίπου 3.000 αποφάσεις του μουφτή και μόνο 2 κρίθηκαν αντισυνταγματικές.

Τα τελευταία χρόνια στη Θράκη αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των μουσουλμάνων που αμφισβητούν έμπρακτα την εφαρμογή της σαρίας, είτε κάνοντας πολιτικό γάμο, για να αποφύγουν την εμπλοκή του μουφτή, είτε αποδεχόμενοι ρυθμίσεις του Αστικού Κώδικα στα κληρονομικά τους δικαιώματα.

Δεν φτάνει, όμως, αυτό. Η κατάργηση της σαρίας είναι στη δικαιοδοσία της ελληνικής πολιτείας και η σχετική νομοτεχνική επεξεργασία έχει κατατεθεί στη Βουλή από το 2006.

Ο Μιχάλης Τρεμόπουλος έχει καταθέσει ερώτηση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και ζητάει να υπάρξει παρέμβαση της Ε.Ε. για να καταργηθεί. Επισημαίνει ότι τα ελληνικά κόμματα δείχνουν να μη θέλουν να ασχοληθούν με το θέμα και κατηγορεί ακραίους κύκλους -και από τις δύο πλευρές-ότι χρησιμοποιούν την αναχρονιστική σαρία για να κάνουν πολιτικές.

Ποιοι στηρίζουν

Στην ερώτηση ποιοι και γιατί στηρίζουν τη σαρία, ο Γιώργος Μαυρομάτης απαντά ως εξής:

- Ο μηχανισμός της μουφτείας, διότι τους δίνει δουλειά κι εξουσία.

- Η ελληνική διοίκηση γιατί θεωρεί ότι μπορεί να ελέγχει τη μουσουλμανική μειονότητα μέσω του διορισμένου μουφτή.

- Τμήμα της μειονότητας με θεοκρατικές αντιλήψεις.

- Ενα τμήμα της ελίτ της μειονότητας με κοινοτιστική λογική.

- Οι εθνικιστικές θέσεις της Τουρκίας, που κατά κανόνα εκφράζονται από το προξενείο της Κομοτηνής, οι οποίες θέλουν μουφτή εκλεγμένο για να ελέγχουν τη μειονότητα.

Οι Δικηγορικοί Σύλλογοι της Θράκης αντιδρούν στην εφαρμογή της σαρίας. Από το 1992 το Πανελλαδικό Δικηγορικό Συνέδριο ζήτησε την κατάργηση των δικαιοδοτικών αρμοδιοτήτων του μουφτή και τον Μάιο του 2009 η Ολομέλεια των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων, με πρωτοβουλία του Συλλόγου Ξάνθης, ζήτησε από την πολιτεία την κατάργηση του άρθρου 4 του νόμου 147/1914 και του άρθρου 5 του νόμου 1920/1991. Ταυτόχρονα, να υπαχθούν στα ελληνικά δικαστήρια οι οικογενειακές και κληρονομικές υποθέσεις μεταξύ μουσουλμάνων.

Ο πρόεδρος του Δικηρικού Συλλόγου Ξάνθης είναι κατηγορηματικός: Η σαρία δεν επιβάλλεται από καμιά διεθνή ή ελληνοτουρκική συνθήκη, αλλά από εθνικούς νόμους. Και τα ανθρώπινα δικαιώματα, που προστατεύονται από το Σύνταγμα και τις διεθνείς συμβάσεις, δεν μπορούν να υποχωρούν έναντι πολιτισμικών ή θρησκευτικών παραδόσεων μια ομάδας πληθυσμού.

 

 

kostasxan.blogspot

Το δικαίωμά σας να ομιλείτε,δεν περιλαμβάνει και υποχρέωσή μας να σας πάρουμε στα σοβαρά

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Στο ευρωκοινοβούλιο η ισχύ της ισλαμικής σαρία στη Θράκη

 

30.12.2009 Καλείται η Κομισιόν να απαντήσει κατά πόσο είναι συμβατή με την ευρωπαϊκή νομοθεσία η υποχρεωτική επιβολή της σαρία και των διακρίσεων που αυτή επιβάλλει σε βάρος των γυναικών της μειονότητας

 

islamiki_saria.jpg

Στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο φέρνουν οι Οικολόγοι Πράσινοι το θέμα της ισχύος του εθιμικού δικαίου της ισλαμικής Σαρία στη Θράκη και των διακρίσεων που αυτή επιβάλλει σε βάρος των γυναικών της μειονότητας. Με ερώτηση του Μιχάλη Τρεμόπουλου, καλείται η Κομισιόν να απαντήσει κατά πόσο είναι συμβατή με την ευρωπαϊκή νομοθεσία η υποχρεωτική επιβολή της Σαρία σε περιφέρεια χώρας μέλους, καθώς και αν θεωρεί ότι εξακολουθεί να δεσμεύει την Ελλάδα η σχετική διάταξη της Συνθήκης της Λωζάνης. «Ο σεβασμός προς τα μειονοτικά δικαιώματα δεν είναι λογικό να οδηγεί σε μειωμένα δικαιώματα των γυναικών», δήλωσε ο Μιχάλης Τρεμόπουλος. «Θα πρέπει να εξαντληθούν όλα τα περιθώρια, ώστε οι διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας και η ισοτιμία των μειονοτικών συμπολιτών μας, να συμβαδίσουν και με την ισοτιμία ανδρών και γυναικών της μειονότητας».

 

Στο κείμενο της ερώτησης με θέμα: «Εφαρμογή της ισλαμικής Σαρία σε περιφέρεια της Ελλάδας», αναφέρονται τα εξής:

Η ισότητα ανδρών και γυναικών απέναντι στο νόμο κατοχυρώνεται τόσο από τις ευρωπαϊκές συνθήκες και νομοθεσία, όσο και από τα εθνικά συντάγματα των χωρών μελών. Κατʼ εξαίρεση η Ελλάδα θεωρεί ότι δεσμεύεται από τη Συνθήκη της Λοζάνης να εφαρμόζει στην περιφέρεια της Θράκης για τους μουσουλμάνους πολίτες της το εθιμικό ισλαμικό δίκαιο της Σαρία και να παρέχει δικαστική εξουσία σε θρησκευτικούς λειτουργούς που κατέχουν τη θέση του Μουφτή. Η Σαρία θεσμοθετεί την ανισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών και σε αρκετές περιπτώσεις παρέχει μειωμένα δικαιώματα στα παιδιά. Δεν εφαρμόζεται σε κανένα άλλο κράτος της Ευρώπης ούτε και στις χώρες εκείνες που σχηματίστηκαν από τη διάλυση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και διατηρούν συμπαγείς μουσουλμανικούς πληθυσμούς, περιλαμβανομένης της Τουρκίας όπου έχει καταργηθεί από το 1926. Καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα δεν επιτρέπει την υποκατάσταση του κοσμικού της δικαίου από τον Ιερό Νόμο οποιασδήποτε θρησκείας ούτε επιτρέπει την άσκηση δικαστικής εξουσίας από θρησκευτικό λειτουργό.

Έγκριτοι νομικοί, υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει συμβατική υποχρέωση της Ελλάδας να διατηρεί τέτοιο νομικό καθεστώς για μέρος των πολιτών της. Σε αυτό συνηγορούν τόσο η Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, όσο και οι διεθνείς συμβάσεις προστασίας των δικαιωμάτων του ανθρώπου στο πλαίσιο του ΟΗΕ, επιβάλουν την κατάργηση του αναχρονισμού της Σαρία και του Μουφτή-Ιεροδίκη. Αντίστοιχα κινούνται η νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕυρΔΔΑ, τμ. ευρείας σύνθεσης, Απόφαση Refah Partisi - Κόμμα της Ευημερίας - και λοιποί, 13.2.2003, παρ. 123) και τα αρμόδια όργανα των συμβάσεων του ΟΗΕ (Επιτροπή για την Εξάλειψη των Διακρίσεων σε βάρος των Γυναικών, Έκθεση για την Ελλάδα, 2.2.2007, παρ. 33).

 

Ερωτάται η Επιτροπή:

-Θεωρεί την επιβολή της Σαρία στη Θράκη συμβατή με την ευρωπαϊκή νομοθεσία;

-Θεωρεί ότι η κατʼ εξαίρεση εφαρμογή της Σαρία επιβάλλεται από έγκυρες διεθνείς υποχρεώσεις της συγκεκριμένης χώρας μέλους;

-Αν όχι, τι μέτρα και πρωτοβουλίες προτίθεται να αναλάβει ώστε να διασφαλίσει την πλήρη ισχύ της ευρωπαϊκής νομοθεσίας στη συγκεκριμένη περιφέρεια;

 

xronos.gr

 

Δεν μπόρεσα να βρω αν υπήρξε απάντηση της κομισιόν.

Το δικαίωμά σας να ομιλείτε,δεν περιλαμβάνει και υποχρέωσή μας να σας πάρουμε στα σοβαρά

Link to comment
Share on other sites

και μία πρόσφατη ερώτηση στην Ελλάδα από τον Γρ.Ψαριανό βουλευτή Β΄Αθηνών του ΣΥΡΙΖΑ

 

 

08/03/2010

 

Η εφαρμογή της Σαρία στη Δυτική Θράκη

 

Ερώτηση Γρ.Ψαριανού προς τους Υπουργούς Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης - Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων - Εξωτερικών - Δικαιοσύνης

 

Η Σαρία είναι ο Ιερός Μουσουλμανικός Νόμος, σύμφωνα με τον οποίο ο Μουφτής δικάζει τις υποθέσεις οικογενειακού και κληρονομικού δικαίου των μουσουλμάνων. Η Σαρία, μεταξύ άλλων, ορίζει ότι η κατώτερη ηλικία γάμου είναι τα 12 χρόνια, ο σύζυγος μπορεί να λύσει το γάμο με μια απλή δήλωση, το συναινετικό διαζύγιο ισοδυναμεί με ρητή παραίτηση της γυναίκας από όλα τα δικαιώματά της, μερικές φορές και από το δικαίωμα της γονικής μέριμνας και πως η γυναίκα, σε περίπτωση εγκατάλειψής της, δικαιούται μόνο τρίμηνη διατροφή.

Πρόκειται για ένα αναχρονιστικό καθεστώς, κατάλοιπο της θεοκρατίας και των δομών της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, το οποίο, ενώ στην Τουρκία έχει καταργηθεί ήδη από το 1926, ενώ δεν ισχύει σε καμία ευρωπαϊκή χώρα, ενώ ακόμη και τα «σκληρά» ισλαμικά κράτη προχωρούν σε κάποιες αργές βελτιώσεις του φροντίζοντας να το ενσωματώσουν στον Αστικό τους Κώδικα, εντούτοις στη Δυτική Θράκη της Ελλάδας του 21ου αιώνα ζει και βασιλεύει. Η Ελλάδα είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα που έχει αναθέσει δικαιοδοτικά καθήκοντα στο Μουφτή(Ν. 1920/1991) και η μόνη ευρωπαϊκή χώρα που με νόμο του κράτους (Ν.147/1914) η Σαρία διέπει την οικογενειακή κατάσταση των μουσουλμάνων πολιτών της, κατʼ απόκλιση του Αστικού Κώδικα. Το πρόβλημα είναι τεράστιο όχι μόνο σε θεωρητικό αλλά και σε πρακτικό επίπεδο, καθώς η εφαρμογή της Σαρία συνεπάγεται αυτόματα συστηματική παραβίαση θεμελιωδών ανθρώπινων δικαιωμάτων. Ειδικότερα παραβιάζεται :

- Η συνταγματική αρχή της ισότητας των φύλων.

- Η συνταγματική αρχή της υπεροχής του συμφέροντος του παιδιού.

- Η συνταγματική αρχή της δίκαιης δίκης.

Είναι φανερό ότι η συνταγματική και η διεθνής έννομη τάξη επιβάλλουν να λήξει η άσκηση δικαστικών έργων από τον Μουφτή, ο οποίος στη χώρα μας διορίζεται από το κράτος ως δικαστικός λειτουργός. Ήδη από το 2001 η Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου ζήτησε την κατάργηση του Ισλαμικού Νόμου. Διεθνείς οργανισμοί ζητούν από την Ελλάδα επανεξέταση του ισχύοντος καθεστώτος. Το Συμβούλιο της Ευρώπης με το ψήφισμα 1704 (2010) καλεί την Ελλάδα να καταργήσει την εφαρμογή του νόμου της Σαρία «που δημιουργεί σοβαρά ερωτήματα για τη συμβατότητά της με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα».

Επειδή η προστασία των ατομικών δικαιωμάτων των πολιτών και η εξασφάλιση ενός δίκαιου συστήματος απονομής της δικαιοσύνης για όλους είναι πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας,

Ερωτάσθε:

• Θα προβείτε στην απαραίτητη αλλαγή του θεσμικού πλαισίου ώστε να καταργηθεί ρητά η εφαρμογή της Σαρία στην Ελλάδα και πότε;

• Θα προβείτε στην απαραίτητη αλλαγή του θεσμικού πλαισίου ώστε οι αρμοδιότητες του Μουφτή να είναι αποκλειστικά θρησκευτικές και όχι δικαστικές;

• Προτίθεστε να αλλάξετε το καθεστώς που διέπει το διορισμό των Μουφτήδων και να προχωρήσετε σε διάλογο με τη μειονότητα, ώστε να διαμορφωθούν οι όροι σύμφωνα με τους οποίους τα μέλη της μειονότητας θα εκλέγουν ελεύθερα το θρησκευτικό τους λειτουργό;

Ο ερωτών βουλευτής

Γρηγόρης Ψαριανός

Το δικαίωμά σας να ομιλείτε,δεν περιλαμβάνει και υποχρέωσή μας να σας πάρουμε στα σοβαρά

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Εγω στην παρακατω ιστοσελιδα βρηκα μια πολλη διαφορετικη θεση για το διαζυγιο στον ισλαμικο κοσμο καθως και για την θεση της γυναικας γενικοτερα στις μουσουλμανικες κοινωνιες....http://www.islamfriends.gr/the_way_women_are_viewed.asp

 

http://www.islamfriends.gr/islam_and_women.asp

Link to comment
Share on other sites

italiana το μόνο που βρήκες όπως κατάλαβα από το άρθρο στο πρώτο link είναι η επικάλυψη του χαπιού. Ο μουσουλμάνος που το έγραψε προσπαθεί να δικιολογήσει τα πράγματα επειδή έχει πέσει η παγκόσμια κατακραυγή στα μουσουλμανικά κράτη που εφαρμόζουν κάποιους απάνθρωπους νόμους.

Μένω τα τελευταία 3 χρόνια στη Σαουδική Αραβία και βλέπω πολλά μπροστά μου. Μπορείτε να με ρωτήσετε ό,τι θέλετε.

Όσον αφορά το ντύσιμο των γυναικών εγώ έχω ακούσει από φίλη μου μουσουλμάνα να λέει ότι πουθενά στο κοράνι δεν αναφέρεται το μαύρο χρώμα της αμπάγιας στο επιβαλλόμενο ντύσιμο των γυναικών. Άλλο η κάλυψη του σώματος και άλλο το χρώμα. Ο άντρας όμως πώς γίνεται να έχει ως καθημερινό ή και επίσημο ντύσιμο το άσπρο θομπ και μάλιστα να κυκλοφορούν με 48 και πλέον βαθμούς υπό σκιάν τη μέρα οι άντρες με τα ωραία άσπρα και οι γυναίκες με τα ολόμαυρα;

Κακά τα ψέμματα ο άντρας εδώ είναι σε όλα προνομιούχος και σας το διαβεβαιώνω εγώ που είμαι ελληνίδα και τα είδα από κοντά.

Τα βιντεάκια που κυκλοφορούν στο ίντερνετ δείχνοντας τις καημένες τις γυναίκες να έχουν καλυμμένο το πρόσωπο με το μαντήλι και να τρώνε μακαρόνια, μη ξέροντας πώς να τα κατεβάσουν ή να τα ανεβάσουν στο στόμα, εγώ τα είδα μπροστά μου. Να βασανίζεται η κάθε γυναίκα με αυτή την περιβολή να φάει ή να πιει κάτι σε εστιατόριο και ο άντρας να ραχατεύει αμέριμνος και με την άνεσή του.

Δεν ξέρω αν η γυναίκα εδώ φοράει ευχάριστα την αμπάγια (μακρύ σαν ράσο μαύρο φόρεμα) και τη μαντήλα, ξέρω όμως ότι κάθε τόσο συναντάμε τους μουσουλμάνους αντίστοιχους παπάδες ή μουφτήδες ή όπως θέλετε πέστε τους, στο δρόμο να μας κάνουν, πολλές φορές έντονη, παρατήρηση επειδή εμείς οι αλλοδαπές δεν το φοράμε το μαντήλι.

Αυτά όσον αφορά το ντύσιμο τα άλλα είναι άλλο θέμα συζήτησης.

1457745k8p286od3g.gif
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...