Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Love Parents.org.gr? Tell a friend!

«Τι κρύβεται πίσω από κάθε τι που αγοράζουμε»;


Sam

Recommended Posts

http://www.youtube.com/watch?v=dW8mWda_s0o&feature=player_embedded

 

Μια πανευρωπαϊκή εκστρατεία θα ξεκινήσει σύντομα με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών ώστε να είναι προσεκτικοί στις αγορές τους και να αποφεύγουν προϊόντα που είναι αποτελέσματα των σύγχρονων μορφών δουλείας.

 

Πρόκειται για μία τηλεοπτική διαφημιστική εκστρατεία με κεντρικό σύνθημα «Αγόρασε υπεύθυνα» την οποία έχει σχεδιάσει η M&C Saatchi SAA.L. Με δυνατή εικόνα – εργάτες παγιδευμένοι σε ένα αναποδογυρισμένο καροτσάκι σουπερμάρκετ - το βίντεο καλείται να πείσει τους καταναλωτές του σύγχρονου καπιταλιστικού κόσμου να προσέχουν τι αγοράζουν. «Τι κρύβεται πίσω από κάθε τι που αγοράζουμε;» είναι το κρίσιμο ερώτημα.

 

Σύγχρονες μορφές δουλείας

 

«H Ling έχει γεννηθεί στην Κίνα. Όταν ήταν 19 χρονών, την έπεισαν να έρθει στην Ευρώπη με την υπόσχεση πως θα βρει δουλειά και μία καλύτερη ζωή για την ίδια και για την οικογένειά της που έμεινε στην Κίνα. Της δόθηκε δουλειά σε ένα εργοστάσιο κλωστοϋφαντουργίας. Ο μισθός που της είχαν υποσχεθεί ήταν 800 ευρώ το μήνα. Δουλεύει 16 ώρες την ημέρα και δεν επιτρέπεται να φεύγει από το εργοστάσιο παρά μόνο για να επιστρέφει στο μικρό διαμέρισμα που μοιράζεται με 6 ακόμη εργάτες του εργοστασίου. Δεν παίρνει το μισθό που της υποσχέθηκαν και σπάνια παίρνει λίγα χρήματα». Αυτή είναι μία μόνο από τις ιστορίες ανθρώπων που έχουν παγιδευτεί δουλεύοντας υπό το καθεστώς καταναγκαστικής εργασίας.

 

Κάθε μέρα στην Ευρώπη χιλιάδες μετανάστες εξαναγκάζονται ή εξαπατώνται, δουλεύοντας υπό πολύ σκληρές συνθήκες για λίγα χρήματα ή ακόμη και χωρίς να πληρώνονται σε τομείς όπως η γεωργία, η βιομηχανία τροφίμων, η κλωστοϋφαντουργία και η αλιεία. Σύμφωνα με τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (ΔΟΕ), περίπου 12,3 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως υπολογίζεται πως δουλεύουν σε συνθήκες καταναγκαστικών έργων.

 

Οι παράνομα διακινούμενοι μετανάστες παρέχουν φτηνή εργασία, τα προϊόντα της οποίας καταλήγουν στα ράφια των σουπερμάρκετ των πλούσιων χωρών, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Μετανάστευσης (ΠΟΜ), που αποτελεί τον εμπνευστή της καμπάνιας.

 

«Μαζεύουν την αγροτική παραγωγή ή παράγουν καταναλωτικά αγαθά, που όλοι πάμε και αγοράζουμε», δηλώνει ο επικεφαλής του παγκόσμιου προγράμματος του ΠΟΜ κατά της παράνομης διακίνησης ανθρώπων Ρίτσαρντ Ντέιντζιγκερ. «Δεν ζητάμε από τους ανθρώπους να μποϋκοτάρουν κάποια συγκεκριμένη μάρκα ή μία συγκεκριμένη αλυσίδα καταστημάτων. Τους ζητάμε να βρίσκουν τι κρύβεται πίσω από τα προϊόντα που αγοράζουν, για να αγοράζουν υπεύθυνα», δήλωσε ο Ντέιντζιγκερ, σε ενημέρωση που έκανε στη Γενεύη όπου έχει την έδρα του ο Οργανισμός.

 

«Αγόρασε υπεύθυνα»

 

Η εκστρατεία «αγόρασε υπεύθυνα» στηρίζεται στη βάση της δύναμης των καταναλωτών να επηρεάσουν θετικά την κατάσταση. Πώς; Με το να διαλέγουμε προϊόντα, τα οποία να έχουμε εξακριβώσει ότι παράγονται με ηθικούς τρόπους, ρωτώντας πληροφορίες για την προέλευση και τον τρόπο παραγωγής τους.

 

Όταν ο καταναλωτής διαλέγει ένα προϊόν από ένα κατάστημα εμμέσως υποστηρίζει τον τρόπο που αυτό παράχθηκε. Αν το προϊόν είναι αποτέλεσμα καταναγκαστικής εργασίας, ο καταναλωτής έστω και χωρίς να το ξέρει δίνει έναυσμα στην εταιρεία να συνεχίσει το καθεστώς αυτό.

 

Το δύσκολο βέβαια είναι ότι ο καταναλωτής δεν μπορεί εύκολα να ξεχωρίσει ένα προϊόν που έχει παραχθεί με ηθικό τρόπο από ένα προϊόν αναγκαστικής εργασίας. Δύο τέτοια προϊόντα θα μπορούσαν να βρίσκονται στο ίδιο ράφι. Ο μάνατζερ, ο ιδιοκτήτης ή ο λιανοπωλητής του καταστήματος θα έπρεπε να είναι σε θέση να πληροφορήσει τους καταναλωτές για το που έχει παραχθεί το προϊόν και αν το άτομο που το καλλιέργησε, το μάζεψε ή το κατασκεύασε δουλεύει υπό ανθρώπινες συνθήκες και πληρώνεται καλά γιʼ αυτό. Τα περισσότερα μαγαζιά ωστόσο δεν έχουν πληροφορίες για την προέλευση του εμπορεύματός τους. Σʼ αυτό παίζει σίγουρα ρόλο η πολυπλοκότητα της παγκόσμιας αλυσίδας εμπορίου.

 

Η καμπάνια πάντως θα προσπαθήσει να πείσει τους καταναλωτές ότι ο σημαντικός λόγος για τον οποίο τα μαγαζιά δεν μπορούν να τους ενημερώσουν για την προέλευση των προϊόντων είναι ότι οι καταναλωτές δεν ρωτούν γιʼ αυτό.

 

Δείτε περισσότερα στο www.buyresponsibly.org new_win.gif

πηγή http://www.tvxs.gr/v23781

Το δικαίωμά σας να ομιλείτε,δεν περιλαμβάνει και υποχρέωσή μας να σας πάρουμε στα σοβαρά

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


ειμαι βεβαιη οτι πολλα απο τα ζαρζαβατικά που εχω αγορασει τα μαζεψε καποιος αλοδαπος μεροκαματιάρης που μπορει να του "εφαγαν" και μερικα χρήματα και που σιγουρα δεν του πληρώσαν ενσημα. Πες μου ποιον να ρωτήσω και να μην με κοιτάξει σαν να ειμαι χαζή (και αυτή θα είναι η πιο ελαφρια εκδοση)

Στην πραγματικότητα οποιος γνωρίζει σαν γειτονα εναν παραγωγο θα μπορούσε να ενημερώσει αλλους καταναλωτες κοκ. Αλλιώς αυγά Μεγάρων θα μου πούνε αντε και την φαρμα παραγωγης και μετα θα με .....γραψουν στην καλυτερη περιπτωση ή θα μου φερθούν σαν να είμαι μειομένης νόησης :-(:sad::-(:sad:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...