angy

Ξένες γλώσσες - Αλήθειες και μύθοι

    Recommended Posts

    Αγγλικά! Γαλλικά! Γερμανικά! Ισπανικά! Ιταλικά και γιατί όχι και Κινεζικά! Πληθώρα ξένων γλωσσών, πληθώρα και αποριών. Δεν είναι λίγες οι φορές που γονείς συχνά βασανίζονται από αναπάντητα ερωτήματα, τα οποία αφορούν στις ξένες γλώσσες: «Πότε μπορούν ν’ αρχίσουν μια δεύτερη γλώσσα; Τι γίνεται με τις άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες;» Η αλήθεια, λοιπόν, είναι ότι μαγική συνταγή δεν υπάρχει! Πρέπει πάντα να κοιτάζουμε τα πράγματα μέσα από τα μάτια των παιδιών. Ν’ ακούμε τις ανάγκες τους, να συμμεριζόμαστε τις ανησυχίες τους, να σεβόμαστε τις επιλογές τους.

     

    Η εμπειρία ως εκπαιδευτικός μού έχει διδάξει ότι τα παιδιά δευτέρας δημοτικού έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα για ν’ αρχίσουν την εκμάθηση ξένων γλωσσών. Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία τα έχουν ήδη καταφέρει στη γραφή και την ανάγνωση, έχουν γνωρίσει την έννοια των χρόνων και άλλων γραμματικών φαινομένων και έτσι είναι έτοιμα να τα αφομοιώσουν και σε μια ξένη γλώσσα. Πρέπει να θυμόμαστε όλοι μας ότι τα παιδιά σε αυτή την ηλικία λειτουργούν σαν σφουγγάρια, απορροφούν όλη τη γνώση και τη συγκρατούν. Η προσέγγιση –και αυτό είναι το σπουδαιότερο- πρέπει να είναι τρυφερή, ν’ αγαπήσουν την ξένη γλώσσα όσο και την ελληνική. Να διαβάσουν, να μάθουν, να γράψουν, μα ταυτόχρονα να παίξουν, να τραγουδήσουν, να ακούσουν.

     

    Στη φάση αυτή η βοήθεια των γονιών είναι καταλυτική. Πρέπει να προσπαθήσουν να είναι εκεί για τα παιδιά, να τα στηρίξουν, να τα βοηθήσουν, να τα ενθαρρύνουν. Να είναι στο πλάι τους. ΟΧΙ για να τους λύσουν τις ασκήσεις και να ξεμπερδέψουν γρήγορα, αλλά για να τα κινητοποιήσουν να προσπαθήσουν τα ίδια.

     

    Η σύγχρονη παιδαγωγική λέει ότι η ξένη γλώσσα πρέπει να διδάσκεται ως βιωματική εμπειρία…

     

    Δεν έχει νόημα να τους λύνουμε τις ασκήσεις για να φαίνονται πάντα διαβασμένα. Νόημα θα έχει να τα αφήνουμε ν’ αναπτύξουν τις απορίες τους με τον καθηγητή ή την καθηγήτριά τους, να αλληλεπιδράσουν, να κατανοήσουν. Οι δυσκολίες, σίγουρα είναι πολλές, αλλά τα οφέλη είναι ακόμη περισσότερα. Οι ξένες γλώσσες και δη τα αγγλικά έχουν γίνει κομμάτι της ζωής μας, της καθημερινότητάς μας.

     

    Προσοχή, όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι πιέζουμε το παιδί να μάθει ξένες γλώσσες επειδή το θέλουμε εμείς. Κάθε παιδί έχει το δικό του χρόνο και το σωστό timing, όπως λένε και οι Άγγλοι, έρχεται στον καθένα μας σε διαφορετική φάση της ζωής μας. Για το λόγο αυτό δεν αναγκάζουμε τα παιδιά να μάθουν ξένες γλώσσες, απλά τα τροφοδοτούμε με νέες εμπειρίες, τα φέρνουμε σε επαφή με νέα πράγματα, τα εξοικειώνουμε με καινούριες καταστάσεις, αλλά στο τέλος η επιλογή θα είναι δική τους. Τότε και μόνο τότε, η πραγματική επιλογή θα είναι δική τους. Τότε και μόνο τότε, η πραγματική επιτυχία μπορεί να επιτελεστεί.

     

    Έπειτα υπάρχει το άγος της δεύτερης ξένης γλώσσας. Πότε και ποια; Συνήθως τα παιδιά ξεκινούν τη δεύτερη γλώσσα στην Πέμπτη δημοτικού. Σε αυτή τη φάση καλό θα ήταν να αφήσετε τα παιδιά να έχουν λόγο στην απόφαση αυτή. Είναι ήδη αρκετά ώριμα να μπορούν να διαλέξουν μόνα τους. Μην έχετε ως μοναδικό κριτήριο τι γλώσσα θα κάνουν στο σχολείο. Αφήστε τα να πάρουν πρωτοβουλία. Το προσωπικό κίνητρο είναι πάντα η πιο μεγάλη κινητήρια δύναμη. Τέλος, η σωστή επιλογή φροντιστηρίου ή καθηγητή. Καλώς ή κακώς το εκπαιδευτικό μας σύστημα στον τομέα των ξένων γλωσσών χωλαίνει κι αυτό κάνει απαραίτητη την εκμάθηση ξένων γλωσσών σε εξωτερικές δομές. Βρείτε το φροντιστήριο ή τον καθηγητή/τρια που ταιριάζει στις δικές σας απαιτήσεις και ανάγκες. Κάντε έρευνα. Κατά καιρούς ακούμε διάφορες δικαιολογίες για λάθος επιλογή φροντιστηρίου, ότι τάχα ήταν κοντά στο σπίτι ή ότι ο μαθητής δεν θ’ αναγκαζόταν να περάσει μεγάλο κεντρικό δρόμο και άλλα τέτοια. Ας μη γελιόμαστε.

     

    Αυτά είναι δικαιολογίες για εμάς τους γονείς που αφιερώνουμε όλο και λιγότερο χρόνο στα παιδιά μας. Αν θέλουμε να τους προσφέρουμε μάθηση και να τα εξοπλίσουμε με ικανότητες για μία ούτως ή άλλως δύσκολη ενήλικη ζωή πρέπει να είμαστε κι εμείς έτοιμοι για μεγάλες αλλαγές.

     

    πηγή: http://www.apogevmatini.gr/?p=3634

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    Επιτέλους ένας άνθρωπος που δέν θέλει να βάλει μωρά παιδιά του Νηπιαγωγείου ή της πρώτης Δημοτικού να μάθουν μία ξένη γλώσσα όταν αυτά δεν έχουν κάνει κτήμα τους της γραφή και την ανάγνωση της μητρικής τους.

     

    Άλλο ένα θέμα αναφορικά με την εκμάθηση ξένων γλωσσών είναι και ο τρόπος διδασκαλίας.Προτιμούμε φροντιστηριακά μαθήματα ή ιδιαίτερα?


    Την οικογένειά μας και τα μάτια μας!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Angy,

    Ευχαριστώ για αυτό το πολύ ενδιαφέρον άρθρο.

     

    Θα συμφωνήσω σε πάρα πολλά σημεία αυτού του άρθρου.

    Αυτά που κρατώ είναι ότι το παιδί θα πρέπει να είναι έτοιμο για να μάθει ξένη γλώσσα. Αυτό φαίνεται καθαρά από την αρχή, από τη δυνατότητά του να καταλαβαίνει την αλφάβητο.

     

    Επειδή διδάσκω Αγγλικά, θα ήθελα να διευκρινίσω ότι τα παιδιά μπορούν να μάθουν μια ξένη γλώσσα από πολύ μικρή ηλικία (εννοείται προφορικά και πάντα μέσα από διαδραστικά παιχνίδια) διότι σε μικρή ηλικία ο εγκέφαλος των παιδιών έχει τέραστια δυνατότητα να απορροφά και να μιμείται.

    Αυτό άλλωστε συμβαίνει στα παιδιά δίγλωσσων οικογενειών (όπως ήταν και η δική μου). Μεγαλώνουν σ'ένα περιβάλλον όπου χρησιμοποιούνται δύο γλώσσες στην επικοινωνία.

     

    Όταν έχει αναπτυχθεί περισσότερο το παιδί, σε ηλικία δημοτικού, μπορεί να ξεκινήσει να μαθαίνει τη γραφή και την ανάγνωση και αργότερα, τη δομή της γραμματικής (στην οποία θα έχει ήδη εξασκηθεί πρακτικά).

     

    Αυτό που με στεναχωρεί είναι ότι αισθάνονται αρκετοί γονείς την πίεση ότι από Α΄ Δημοτικού θα πρέπει το παιδί να μάθει μια ξένη γλώσσα, είτε το παιδί είχε επαφή με αυτήν τα προηγούμενα χρόνια, είτε όχι. Και αυτή η πίεση προέρχεται από έναν φαύλο κύκλο ανταγωνισμού. Υπάρχει ο φόβος "μη μείνει πίσω ή απ'έξω το παιδί".

     

    Εκεί που το παιδί γνωρίζει μόνο τη μητρική του γλώσσα και ξεκινά να μάθει να γράφει και να διαβάζει, ξαφνικά του ζητείται να μάθει και μια ξένη. Δεν είναι τυχαίο που το υπουργείο έχει ορίσει να διδάσκεται η ξένη γλώσσα στην 3η δημοτικού.

     

    Θα ήθελα να προτείνω στους γονείς που επιθυμούν να ξεκινήσουν τα "πρωτάκια" τους μια ξένη γλώσσα, να εξετάσουν καλά τα βιβλία που χρησιμοποιούνται. Διότι, ένα παιδί που δεν έχει εκτεθεί σε μια 2η ξένη γλώσσα και μόλις αρχίζει να διαβάζει και να γράφει στη δική του, θα πρέπει να μαθαίνει με ένα βιβλίο που απευθύνεται σε παιδιά της ηλικίας τους.

     

    Εχω περιπτώσεις παιδιών Α' Δημοτικού, που στα ιδιωτικά σχολεία όπου φοιτούν, χρησιμοποιούνται βιβλία Junior A Αγγλικών με δύσκολο υλικό το οποίο απευθύνεται σε πιο ώριμα μυαλά, σε παιδιά ηλικίας 9-10 ετών τα οποία ξεκινούν μια ξένη γλώσσα για πρώτη φορά.

     

    Επειδή, λοιπόν, δυσκολεύονται αυτά τα μικρά παιδιά να κατανοήσουν τα θέματα του βιβλίου, δεν μπορούν να αφομοιώσουν και τα μαθήματα με αποτέλεσμα οι γονείς, όχι μόνο, πληρώνουν το ιδιωτικό, πληρώνουν και για ιδιαίτερα από πάνω και φυσικά τα παιδιά αγχώνονται και πιέζονται.

     

    Είχα και περίπτωση παιδιού που δεν μπορούσε να καταλάβει την Αγγλική αλφάβητο και τη διάβαζε "Ελληνικά"... μετά από έναν μήνα χωρίς πρόοδο, τον ρώτησα αν του άρεσε η γλώσσα και μου απάντησε ότι την έβρισκε πολύ δύσκολη (και είμαστε μόνο στην αλφάβητο). Μίλησα με τη μητέρα του και της πρότεινα να περιμένει άλλον ένα χρόνο και ευτυχώς η μητέρα συμφώνησε. Δεν υπάρχει λόγος να πιέζουμε το παιδί.

     

    Εχω και παιδιά που "ρουφάνε" κυριολεκτικά όσα μαθαίνουν. Οχι μόνο τη χρήση της γραμματικής, αλλά και την προφορά. Προφέρουν τη γλώσσα με σωστή προφορά και αβίαστα.

     

    Οπότε, συμφωνώ απόλυτα με το άρθρο αυτό. Μην τα πιέζουμε αν βλέπουμε ότι δυσκολεύονται.

     

    Υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός να έχουν πάρει τα παιδιά τα ανώτερα διπλώματα γνώσης ξένων γλωσσών πριν κλείσουν τα 18... ειλικρινά, ας μου εξηγήσει κάποιος γιατί. Τι θα το κάνει αυτό το δίπλωμα πριν ενηλικιωθεί; Εκτός από τις περιπτώσεις που χρειάζονται τα διπλώματα για εισαγωγή σε ξένο πανεπιστήμιο ή μετεγγραφή σε ξενόγλωσσο σχολείο, σε τι θα χρησιμεύσει στο παιδί να έχει πιεστεί πριν να έχει αναπτυχθεί και η νοημοσύνη του και η αυτοπεποίθησή του;

     

    Αυτό το έχω δει μόνο στην Ελλάδα να γίνεται.

     

    Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μη μαθαίνουν να επικοινωνούν ουσιαστικά σε μια ξένη γλώσσα, αλλά απλά να μαθαίνουν πώς να απαντούν σωστά τις ερωτήσεις των εξετάσεων. Με άλλα λόγια, εκπαιδεύονται σε ειδικά έντυπα εξετάσεων.

     

    Η γλώσσα είναι επικοινωνία και τα παιδιά θα πρέπει να απολαμβάνουν να μαθαίνουν να επικοινωνούν σωστά σε μια ξένη γλώσσα και όχι να μπαίνουν σε μια κούρσα να πάρουν "έγκαιρα" τα διπλώματα.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Καλημέρα και απο μένα.Συμφωνώ απόλυτα με οσα λέτε.Είμαι καθηγήτρια ιταλικών και πολλές μαμάδες απορούν πως και δεν ξεκίνησε ακόμη ο μεγάλος μου ,Α' δημοτικού, να κάνει ιταλικά!!Τους λέω πάντα να ηρεμήσουν ,ήδη τα παιδιά απο αυτή την ηλικία είναι φορτωμένα με χίλια δυο πράγματα το μόνο που τους λείπει είναι αυτό.Όταν μου λένε καλά ακόμα δεν ξεκίνησε ,λέω γιατί αυρίο σκοπεύει να δώσει με τον ΑΣΕΠ και του χρειάζονται τα μόρια?????Σκοπός είναι το παιδί να το αντιμετώπίσει σαν μια ευχάριστη εμπειρία και όχι σαν κάτι παραπάνω που πρέπει να φορτωθεί!Ας παίξει τώρα που μπορεί ακόμα και μετά θα έχει όλο τον χρόνο να κάνει και ξένες γλώσσες και να ασχοληθεί και με άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες.Ολες μα όλες οι γνωστές μου ήδη αρχισαν να σκέφτονται να ξεκινήσουν ξένη γλώσσα,προσθέτοντας στο παιδί και άλλη μελέτη αφού έχει εξουθενωθεί απο το κολυμβητήριο,την μουσική , το ΄σκάκι , το μπαλέτο και δεν ξέρω εγω΄τι άλλο.Δεν ξέρω , εγώ ακόμα τους δικούς μου τους βάζω για ύπνο και το μεσημέρι μιαμιση ώρα να ξεκουραστούν , μετά θα δαιβάσουνε και φυσικά ακολουθεί το παιχνίδι.Φυσικά και θα ξεκινήσουν και ξένη γλώσσα , αλλά κάθε πράγμα στον καιρό του :!:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Η Ελενα ξεκινησε αγγλικα φετος (αφου βαλαμε τα δεδομενα τα δικα μας ...και ειδαμε τα + και τα -)

    Πραγματικα ειμαι πολυ ικανοποιημενη και το παιδι τα καταφερνει αριστα κι εκει οπως στο σχολειο της :D

    Βεβαια αν τα παιδακια δεν ξεκιναγαν τ αγγλικα στο σχολειο στην γ ταξη ...πιστευω οτι θα την εβαζα περιπου μετα απο 2 χρονια να παει αγγλικα...απλα και μονο για να εχει αυτα τα χρονια πιο πολυ ελευθερο χρονο

     

     

    Επιτέλους ένας άνθρωπος που δέν θέλει να βάλει μωρά παιδιά του Νηπιαγωγείου ή της πρώτης Δημοτικού να μάθουν μία ξένη γλώσσα όταν αυτά δεν έχουν κάνει κτήμα τους της γραφή και την ανάγνωση της μητρικής τους.

     

     

    Χμ μαλλον δεν ξερεις τι παιζει σ αυτες τις περιπτωσεις εε??

    Κι εγω οταν τ ακουγα εβγαζα καντηλες.. :lol::lol: ...οταν γραψαμε την Ελενα μας ειπαν οτι εχουν νηπιακο τμημα 1 ωρα την εβδ...και αν θελουμε..μπορουμε να παμε (τα διδυμακια μας)

    Πηγαμε δοκιμαστικα και τα παιδια περιμενουνπως και πως ποτε θα ερθει η μερα να πανε να παιξουν με την κυρια Γωγω...και το μονο που κανουν αυτη την ωρα ειναι να ζωγραφιζουν (μια μαιμου ας πουμε...και απλα τυς λεει αυτο ειναι μια μαιμου ή στ αγγλικα λεγεται μανκι) Εχει ενα πολυ ωραιο χωρο γενατο παιχνιδια και τα παιδακια αφου ζωγραφισουν πουν κανα τραγουδακι στην συνεχεια παιζουν..δεν πιεζονται σε καμια περιπτωση (καθως υπαρχει τεραστια τζαμαρια...και αν θες εισαι απ εξω και τα βλεπεις)

    Στο τελος ειναι ενθουσιασμενα και συνηθως εχουν μαθει 2-3 λεξουλες ...αλλα μεσα απ το παιχνιδι.

    Ενω πριν ημουν τελειως αντιθετη πλεον βλεπω οτι εκανα λαθος...ειναι κατι αναλογο οπως το ελληνικο νηπιο ..οπου τα παιδια μαθαινουν ν αγαπουν το σχολειο..και οταν ξεκινουν...ειναι πιο ετοιμα :wink:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites




    Δεν έχω παιδί που να είναι σε ηλικία να μάθει ξένη γλώσσα, αλλά έχω να προσθέσω κάποιες πληροφορίες μιας και έχω εργαστεί σε φροντηστήριο...

    Φυσικά και ήταν η χειρότερη εμπειρία μου μιας και απολύθηκα ενώ ήμουν 3 μηνών έγκυος...

     

    Αυτό που κάνουν είναι να δελεάζουν τους γονείς οτι από την πρώτη δημότικού μπορούν να ξεκινήσουν μία ξένη γλώσσα, δίνοντας πχ 60€ για όλο το χρόνο...Ο σκοπός φυσικά είναι η κέρδοφορία μιας και θα ξεκινήσει το παιδί με 60€ αλλά θα έχει κερδίσει ένα πελάτη για τα επόμενα χρόνια... με πολύ πιο πολλά λεφτά:wink:

    Ενα μηνυμα που θέλω να δώσω στους γονείς είναι να προσέχουν πολύ πού στέλνουν τα παιδιά τους για να μάθουν ξένες γλώσσες...

    Στο συγκεκριμένο φροντηστήριο που δούλευα, ενήμερώνονταν οι γόνεις από τις καθηγήτριες με πρωτοβουλία του αφεντικού, ότι ακόμα και τα πιο αδύναμα παιδια τα πάνε πολύ καλά και τους έκρυβαν την αλήθεια για να μη τα χάσουν από πελάτες :evil::evil::evil: Φυσικά και πολλές καθηγήτριες παραιτήθηκαν γιατί δεν μπορούσαν να κοροϊδεύουν το κόσμο...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    κι εγω δασκαλα αγγλικων ειμαι και πιστευω οτι τα παιδια ειναι στις μικρες ηλικιες σαν σφουγγαρια και απορροφουν πολυ πιο ευκολα πληροφοριες απ'οτι πο μεγαλυτεροι. δεν ειναι καθολου κακο να ξεκινανε σε μικρες ηλικιες μια ξενη γλωσσα. φυσικα υπαρχει αλλου ειδους διδασκαλια και μεθοδοι να προσεγγισεις ενα νηπιο απ'οτι ενα παιδι δημοτικου. -και φυσικα υπαρχει και το αναλογο υλικο-. ομως ειμαι τελειως αντιθετη με τον "νομο" των φροντιστηριων που προκειμενου να μαζεψουν πελατεια ταζουν λαγους με πετραχιλια στους γονεις -λες και το παιδι τους θα παρει το proficiency στο τελος της χρονιας- χωρις να γινεται κατι αξιολογο μες την ταξη. οκ τα τραγουδακια και οι ζωγραφουλες αλλα θελει μεθοδο το πραγμα, κατι το οποιο πολλες καθηγητριες δεν εχουν για τις συγκεκριμενες ηλικιες ...


    me and my men...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    κι εγω δασκαλα αγγλικων ειμαι και πιστευω οτι τα παιδια ειναι στις μικρες ηλικιες σαν σφουγγαρια και απορροφουν πολυ πιο ευκολα πληροφοριες απ'οτι πο μεγαλυτεροι. δεν ειναι καθολου κακο να ξεκινανε σε μικρες ηλικιες μια ξενη γλωσσα. φυσικα υπαρχει αλλου ειδους διδασκαλια και μεθοδοι να προσεγγισεις ενα νηπιο απ'οτι ενα παιδι δημοτικου. -και φυσικα υπαρχει και το αναλογο υλικο-. ομως ειμαι τελειως αντιθετη με τον "νομο" των φροντιστηριων που προκειμενου να μαζεψουν πελατεια ταζουν λαγους με πετραχιλια στους γονεις -λες και το παιδι τους θα παρει το proficiency στο τελος της χρονιας- χωρις να γινεται κατι αξιολογο μες την ταξη. οκ τα τραγουδακια και οι ζωγραφουλες αλλα θελει μεθοδο το πραγμα, κατι το οποιο πολλες καθηγητριες δεν εχουν για τις συγκεκριμενες ηλικιες ...

     

    Συμφωνώ και επαυξάνω!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Σε παιδικό πάρτυ άκουσα έλληνα μπαμπά να μιλάει στις κόρες του (2 και 4 ετών) αγγλικά, με Καρδιτσιώτικη προφορά κιόλας, και απόρησα.

     

    Οι γονείς μου εξήγησαν οτι αποφάσισαν ο ένας απ΄τους δυό να μιλάει αγγλικά ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΙΓΛΩΣΣΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΕΡΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ

    :twisted:

    :lol::lol::lol:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    οκ τα τραγουδακια και οι ζωγραφουλες αλλα θελει μεθοδο το πραγμα, κατι το οποιο πολλες καθηγητριες δεν εχουν για τις συγκεκριμενες ηλικιες ...

     

    Θα ήθελα να προσθέσω ότι υπάρχει η παρανόηση από αρκετούς ότι η διδασκαλία μιας ξένης γλώσσας σε παιδιά μικρής ηλικίας είναι εύκολη υπόθεση.

     

    Πολλοί, όχι, μόνον δεν έχουν το υλικό, αλλά ούτε καν το αναζητούν.

    Ούτε καν παρακολουθούν ειδικά σεμινάρια επιμόρφωσης πάνω στη διδασκαλία μικρών παιδιών.

     

    Ναι μεν το υλικό είναι εύκολο, διότι ξεκινάμε από την αρχή, αλλά, όπως τόνισε η MargaritaM, η μεθοδολογία διδασκαλίας σε παιδιά μικρής ηλικίας είναι διαφορετική από αυτήν που εφαρμόζεται σε άλλες ηλικίες.

     

    Θέλει προσοχή εκ μέρους των γονέων, να εξετάσουν τι και πώς διδάσκεται. Να ζητούν λεπτομέρειες για τον τρόπο διδασκαλίας και τα μέσα που θα χρησιμοποιηθούν, κι ας μη γνωρίζουν τη ξένη γλώσσα. Θα καταλάβουν πάνω κάτω από αυτά που θα ειπωθούν αν είναι κατάλληλη η μέθοδος για τα μικρά παιδιά τους ή θα το δουν στην πορεία.

     

    Οπως και να το κάνουμε, όλα θέλουν ψάξιμο.

     

    Πάντως, στην ερώτηση αν συμφέρουν τα ιδιαίτερα ή τα φροντιστήρια, εγώ είμαι υπέρ μικρών ομάδων (3-6 ανά ομάδα) για παιδιά μικρής ηλικίας.

     

    Στις μικρές ομάδες μπορεί να γίνουν ασκήσεις για να εμπεδώσουν τη χρήση της γλώσσας μεταξύ τους. Υπάρχουν αρκετές δραστηριότητες που γίνονται σε μορφή παιχνιδιού, αλλά που στην ουσία είναι εκπαιδευτικές που διευκολύνουν τα παιδιά στο να καταλάβουν τη χρήση της ξένης γλώσσας.

    Αυτό δεν είναι εύκολο να γίνει στα ιδιαίτερα, αν και στα ιδιαίτερα, αφοσιώνεται η διδασκαλία απόλυτα στο συγκεκριμένο παιδί.

    Αλλά και στις μικρές ομάδες μπορεί να ελέξγει ο δάσκαλος ποιο παιδί έχει δυσκολία και να επιμείνει σε κάποια θέματα.

    Και γιαυτό δεν υπάρχει η πίεση του να "βγάλουν" την ύλη μέσα σε προκαθορισμένο από κάποιον (π.χ. θεσμός φροντιστηρίου) χρόνο. Το μάθημα πηγαίνει ανάλογα με τις δυντατότητες των παιδιών και έτσι μαθαίνουν να επικοινωνούν σε μια ξένη γλώσσα και όχι απλά να λύνουν ασκήσεις και να προχωρούν στην ύλη.

    Γενικά, δεν είμαι υπέρ των φροντιστηρίων εκείνων που έχουν 15-20 παιδιά στις τάξεις.

     

    Για τα παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας (π.χ. 13 ετών), έχω δει ότι το ιδιαίτερο αποφέρει καλύτερα αποτελέσματα.

     

    Και τέλος, κατά τη γνώμη μου, δε φτάνει απλά να μάθει τη γλώσσα, αλλά να τη μιλά με σωστή προφορά.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    Σε παιδικό πάρτυ άκουσα έλληνα μπαμπά να μιλάει στις κόρες του (2 και 4 ετών) αγγλικά, με Καρδιτσιώτικη προφορά κιόλας, και απόρησα.

     

    Οι γονείς μου εξήγησαν οτι αποφάσισαν ο ένας απ΄τους δυό να μιλάει αγγλικά ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΙΓΛΩΣΣΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΕΡΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ

    :twisted:

    :lol::lol::lol:

     

    :lol::lol::lol: ...καλό... δε νομίζω ότι θα αντέξουν να το συνεχίσουν για πολύ αυτό! Εδώ, δυσκολεύτηκα η ίδια να μιλάω αποκλειστικά Αγγλικά στο γιο μου που είναι η μητρική μου γλώσσα. Θέλει πολύ επιμονή.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    :lol::lol::lol: ...καλό... δε νομίζω ότι θα αντέξουν να το συνεχίσουν για πολύ αυτό! Εδώ, δυσκολεύτηκα η ίδια να μιλάω αποκλειστικά Αγγλικά στο γιο μου που είναι η μητρική μου γλώσσα. Θέλει πολύ επιμονή.

     

    Φιλενάδα 4 χρονών η μεγάλη κι έχει πήξει στο "πουτ δι κοτ νταουν" λέμε, είναι στα όρια της κακοποίησης πια :roll:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    :lol::lol::lol: ...καλό... δε νομίζω ότι θα αντέξουν να το συνεχίσουν για πολύ αυτό! Εδώ, δυσκολεύτηκα η ίδια να μιλάω αποκλειστικά Αγγλικά στο γιο μου που είναι η μητρική μου γλώσσα. Θέλει πολύ επιμονή.

     

    Φιλενάδα 4 χρονών η μεγάλη κι έχει πήξει στο "πουτ δι κοτ νταουν" λέμε, είναι στα όρια της κακοποίησης πια :roll:

     

    :cry:Ταιριάζει να πω εδώ...Αμαρτίαι γονέων παιδεύουσι τέκνα;

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Σε παιδικό πάρτυ άκουσα έλληνα μπαμπά να μιλάει στις κόρες του (2 και 4 ετών) αγγλικά, με Καρδιτσιώτικη προφορά κιόλας, και απόρησα.

     

    Οι γονείς μου εξήγησαν οτι αποφάσισαν ο ένας απ΄τους δυό να μιλάει αγγλικά ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΙΓΛΩΣΣΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΕΡΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ

    :twisted:

    :lol::lol::lol:

     

    ααα... απ'αυτον πρεπει να βγηκε το ανεκδοτο που λεει:

    -Δασκαλα (Λαρσαια): παιδια σημερα θα μαθουμε τους μηνες...

    ου Γιναρς ειν' Τζαναρ.... ου Φλιβαρς ειν' Φιμπραρ... ου Μαρτς ειν' του ιδιου....

     

    :lol::lol::lol::lol:


    me and my men...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Γεια σας! σε ένα παιδικό πάρτυ το Σάββατο μίλαγα με μια μαμά που ο γιος της ο μεγάλος φέτος -τρίτη δημοτικού- άρχισε αγγλικά σε ένα φροντιστήριο της περιοχής μας. στο συγκεκριμένο φροντιστήριο μου είπε η μητέρα του, η δασκάλα έχει μια λίγο ιδιαίτερη μέθοδο διδασκαλίας.

    1. δεν τους έχει μάθει την αλφάβητο

    2. τους μιλάει στα αγγλικά

    3.δεν τους μεταφράζει

    4. δεν τους βάζει εργασίες στο σπίτι , παρά ελάχιστα στην κυριολεξία πράγματα

    5. έχει συμβουλέψει τους γονείς να μην βοηθούν καθόλου τα παιδιά τους

     

    δεν θυμάμαι κάτι άλλο και σίγουρα όταν χρειαστώ να κάνω "ερευνα" θα το τσεκάρω

    πάντως ο γιος της αλλά και τα άλλα παιδάκια , λατρεύουν στην κυριολεξία το "σύστημα αυτό"

    εγώ προσωπικά πρώτη φορά το άκουσα :roll: εσείς έχετε κάποια εμπειρία σε αυτού του είδους τη διδασκαλία?


    μακάρι κάθε μέρα που ξυπνάω να γίνομαι και καλύτερος άνθρωπος..

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    η μεθοδολογια γενικοτερα λεει -και οι υποστηρικτες της- τα παιδια να ειναι οσο το δυνατον πιο "εκτεθιμενα" στη γλωσσα και ειναι λιγο αντιθετη στην ιδεα της ορθογραφιας και των ασκησεων στο σπιτι, με τον τροπο που τα εχουμε μαθει εμεις και σαν μαθητες απο παλια.

    και σιγουρα δεν πρεπει οι γονεις να βοηθανε και να λυνουν τις ασκησεις γιατι ετσι δεν προσπαθουν καθολου και δεν δουλευει το μυαλο...

    για το συγκεκριμενο που λες, δεν μπορω να πω αν μαθω κι αλλες λεπτομεριες -παντα για το συγκεκριμενο που ακολουθει η δασκαλα-, αν και για 3ης δημοτικου τμημα διαφερει πολυ απ'οτι εχω συναντηση ως τωρα...

    παντως απο αυτα που ξερω εγω, και τουλαχιστον για τα νηπια ή εστω για τις πρωτες ταξεις- σημασια εχει να ακουν συνεχεια την ξενη γλωσσα... και ας μην τα καταλαβουν ολα. κι εμεις οταν μιλαγαμε στα μωρα μας κινεζικα τους εμοιαζαν...


    me and my men...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Γεια σας! σε ένα παιδικό πάρτυ το Σάββατο μίλαγα με μια μαμά που ο γιος της ο μεγάλος φέτος -τρίτη δημοτικού- άρχισε αγγλικά σε ένα φροντιστήριο της περιοχής μας. στο συγκεκριμένο φροντιστήριο μου είπε η μητέρα του, η δασκάλα έχει μια λίγο ιδιαίτερη μέθοδο διδασκαλίας.

    1. δεν τους έχει μάθει την αλφάβητο

    2. τους μιλάει στα αγγλικά

    3.δεν τους μεταφράζει

    4. δεν τους βάζει εργασίες στο σπίτι , παρά ελάχιστα στην κυριολεξία πράγματα

    5. έχει συμβουλέψει τους γονείς να μην βοηθούν καθόλου τα παιδιά τους

     

    δεν θυμάμαι κάτι άλλο και σίγουρα όταν χρειαστώ να κάνω "ερευνα" θα το τσεκάρω

    πάντως ο γιος της αλλά και τα άλλα παιδάκια , λατρεύουν στην κυριολεξία το "σύστημα αυτό"

    εγώ προσωπικά πρώτη φορά το άκουσα :roll: εσείς έχετε κάποια εμπειρία σε αυτού του είδους τη διδασκαλία?

     

    Αυτή την μέθοδο τη γνωρίζω σε μαθητές νηπιακής ηλικίας, όπου δεν ενδείκνυται να τους μαθαίνεις να αναγνωρίζουν την αλφάβητο, να γράφουν και να διαβάζουν, από τη στιγμή που δεν είναι κατάλληλη η ηλικία για αυτό το στάδιο. Σίγουρα, πάντως, πιάνει τόπο και φυσικά κρατά την προσοχή των παιδιών. Ίσως σκοπεύουν να ξεκινήσουν με ανάνγωση και γραφή την επόμενη χρονιά που θα έχουν δομήσει μια βάση.

     

    Το ότι δεν τους μεταφράζει είναι μάλλον επειδή τα παιδιά από μωρά μέχρι την ηλικία των 8 ετών (όπως μας ειπώθηκε στα σεμινάρια μεθοδολογίας για μικρά παιδιά) απορροφούν τα πάντα και μαθαίνουν να πιάνουν τις έννοιες γρήγορα.

     

    Οπως είπε και η MargaritaM, είναι όπως μιλάς στα μωρά στη μητρική τους γλώσσα. Ο τρόπος που μεταφράζεις είναι με το να τους υποδεικνύεις τι θέλεις να πεις με τα χέρια και το σώμα σου και να εκμαιεύσεις τις απαντήσεις τους στη γλώσσα αυτή.

    Μας είχε ειπωθεί ότι ο εγκέφαλος του ανθρώπου σε βρεφική ηλικία έχει την ικανότητα να απορροφά πολλές γλώσσες ταυτόχρονα (εξού οι δίγλωσσοι και οι τρίγλωσσοι εκ γενετής) τις οποίες κατατάσσει.. πρόκειται για μια έμφυτη, φυσιολογική λειτουργία του εγκεφάλου...

     

    Ολοι μας ανεξαιρέτως, πρώτα μάθαμε να χρησιμοποιούμε τη μητρική μας γλώσσα προφορικά και σε ηλικία 5-6 ετών μάθαμε να διαβάζουμε και να γράφουμε, διότι η γραφή και η ανάνγωση επινοήθηκε, δεν είναι μια έμφυτη ικανότητα και γιαυτό το λόγο διδάσκεται.

     

    Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι ρωτήσεις την ίδια τη δασκάλα, ποια μεθοδολογία είναι αυτή που ακολουθεί, τι στόχο έχει (δηλαδή, τι έχει σχεδιάσει να έχουν μάθει μέχρι το τέλος της χρονιάς περίπου) και ποιο είναι το επόμενο στάδιο μάθησης;

     

    Αυτό που δεν ενδείκνυται πλέον με τίποτα, είναι η αντιγραφή! Οχι μόνο είναι βαρετό, αλλά δεν προσθέτη καμία αξία στη μάθηση. Στο εξωτερικό έχει καταργηθεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια η αντιγραφή... Απλά, στη χώρα μας, υπάρχει ακόμα στο σύστημα εκπαίδευσης στο Ελληνικό σχολείο και έτσι εφαρμόζεται σχεδόν παντού στις γλώσσες...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    ευχαριστώ που μου απαντήσατε :D τα παιδιά μου ακόμη είναι μικρά και για να είμαι ειλικρινής δεν θα ήθελα να τα φορτώσω με μια ξένη γλώσσα, ακόμη. απλά μου έκανε εντύπωση η μέθοδος αυτή και το θυμήθηκα γι'αυτό το είπα. σίγουρα όταν θα μπούμε και εμείς στο "λούκι" των ξένων γλωσσών, θα το ψάξω και εκτενέστερα και θα σας ενημερώσω κιόλας!!! :wink:


    μακάρι κάθε μέρα που ξυπνάω να γίνομαι και καλύτερος άνθρωπος..

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    να ρωτησω εγω κατι λιγο ασχετο με το τοπικ αλλα σχετικο στις υπολοιπες δασκαλες? εχει καποια απο εσας τιποτα σημειωσεις απο σεμιναρια για διδασκαλια ξενων γλωσων σε παιδια με μαθησιακα προβληματα (πχ δυσλεξια)?


    me and my men...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    ξερω οτι κανουν σεμιναρια στην hau αλλα δεν μπορω λογω αποστασης να τα παρακολουθησω και δυστυχως αυτα δεν τα εχουν βαλει ακομα online...


    me and my men...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Σε παιδικό πάρτυ άκουσα έλληνα μπαμπά να μιλάει στις κόρες του (2 και 4 ετών) αγγλικά, με Καρδιτσιώτικη προφορά κιόλας, και απόρησα.

     

     

    ΤΕΛΕΙΟ!!! Maaammmmyyyyy Daaaadddddyyyy τείρα με πως πλατσουρνάω στη γούρνα :lol::lol::lol::lol::lol:


    Την οικογένειά μας και τα μάτια μας!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Η δασκαλα αυτη ξερει πολυ καλα τη δουλεια της, ελπιζω μονο να την αφηνουν να την κανει. Υπαρχει μια τεραστια παρανοηση στο θεμα διδασκαλιας ξενης γλωσσας και συχνα οι γονεις απο αγνοια ζητανε πραγματα που μονο κακο κανουν. Δηλαδη:

    το παιδακι που ξεκιναει σε καμια περιπτωση δεν το βαζουμε κατευθειαν στη γραφη και την αναγνωση.Επισης δεν του βαζουμε εργασιες για το σπιτι ή τελοσπαντων μονο ελαχιστα πραγματα και απο τη μεση της χρονιας και μετα.Το να μιλαει η δασκαλα Αγγλικα ειναι το καλυτερο αρκει να ξερει να προσαρμοσει το λογο της στο επιπεδο που διδασκει και τελος αν τα παιδια δυσανασχετουν απο την αρχη το εχουμε χασει το παιχνιδι.

    Καθε φορα που ακουτε διαφορα ασχετα σκεφτειτε:

    πως εμαθε το παιδι σας τη μητρικη του γλωσσα, με ποια σειρα?

    Πρωτα ακουγε ( πολυ..... και για πολυ καιρο)

    μετα απαντησε και πολυ αργοτερα εγραψε και διαβασε ( για να μην αναφερθω στο ποτε κατανοησε κανονες γραμματικης και συγχυστω βραδυατικα!)Επισης οταν του δαιβαζατε παραμυθια στην ηλικια των 3-4 χρονων καταλαβαινε οοοολες τις λεξεις? οχι βεβαια! Ουτε καν τη μαμα τους καταλαβαινουν οταν χρησιμοποιει κατι πιο συνθετο. Παρολα αυτα το μαθαινουν και στο ξεφουρνιζουν εκει που δεν το περιμενεις.Αρα λοιπον δεν προκειται τελικα για μεθοδο αλλα για κοινη λογικη.Ας μην το κανουμε σαν καποιο μπαμπα μαθητη μου που ειχε την απαιτηση το παιδι του να μπορει να του μεταφραζει ταυτοχρονα αυτο που ακουγε στην τηλεοραση με 5 χρονια Αγγλικα!!!! :shock::shock::shock::shock::shock:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Αθήνα, 15 Μαΐου 2009

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

    Η Ισπανική γλώσσα στην Εκπαίδευση

    Από το σχολικό έτος 2006-2007 λειτουργεί πιλοτικό πρόγραμμα εισαγωγής της Ισπανικής γλώσσας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (αριθ. 74672/Γ2 Υ.Α ΦΕΚ 1115 τ.Β΄/16-8-06) σε έξι γυμνάσια της χώρας μας, και το τελευταίο ακαδημαϊκό έτος σε ακόμη πέντε.

    Αναμφίβολα, η Ισπανική γλώσσα αξίζει και αυτή μια θέση στη δημόσια εκπαίδευση, για πληθώρα λόγων׃

    • Είναι μια από τις πιο διαδεδομένες γλώσσες διεθνώς, καθώς είναι η επίσημη γλώσσα 21 χωρών (Ισπανία και χώρες Λατινικής Αμερικής) και την μιλούν πάνω από 400.000.000 άτομα.

    • Είναι μια γλώσσα προσιτή στους Έλληνες λόγω της προφοράς της και διαθέτει πλούσια λογοτεχνική και μουσική παράδοση, γεγονός που την καθιστά ιδιαίτερα ελκυστική στους νέους.

    • Η Ελλάδα έχει συνεχώς αυξανόμενες εμπορικές συναλλαγές με ισπανόφωνες χώρες, ως εκ τούτου αποτελεί σημαντικό εφόδιο στην αγορά εργασίας.

    • Παρατηρείται αυξανόμενο ενδιαφέρον για την ισπανική γλώσσα στην Ελλάδα, καθώς η χώρα μας κατέχει παγκοσμίως την 1η θέση συμμετοχής στις εξετάσεις των Διπλωμάτων της Ισπανικής ως ξένης γλώσσας DELE του Ινστιτούτου Θερβάντες. Επίσης, έχει ενταχθεί στο Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας από το Νοέμβριο 2008.

    Kατά το σχολικό έτος 2009-2010 η Ισπανική εισάγεται ως γλώσσα επιλογής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Σε περίπτωση που επιθυμείτε να διδαχθούν τα παιδιά σας στο Γυμνάσιο την Ισπανική Γλώσσα, σας παρακαλούμε στο έντυπο για την επιλογή της γλώσσας να συμπληρώνετε, αν δεν υπάρχει, ιδιοχείρως την επιλογή σας.

     

    Τέλος, πιστεύουμε ακράδαντα ότι η επιλογή της 2ης ξένης γλώσσας αποτελεί δημοκρατικό δικαίωμα κάθε μαθητή.

     

    Για οποιαδήποτε πληροφορία ή διευκρίνιση μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας.

     

    Με εκτίμηση,

     

     

    Πανελλήνιος Σύλλογος Πτυχιούχων Ισπανικής Φιλολογίας (ΠΑ.Σ.Π.Ι.Φ.):

    [email protected]

    Κα Κατσικάρη Χριστίνα, Πρόεδρος, Τηλ. 6972-208676

     

    Πανελλήνιος Σύλλογος Αποφοίτων Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού του ΕΑΠ (ΠΑ.ΣΥ.ΑΠ.ΙΣΠ.):

    [email protected]

    Κα Θεοδωροπούλου Θεοδώρα, Πρόεδρος, Τηλ. 6978-602520

     

    Πανελλήνιος Σύλλογος Φοιτητών Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού του ΕΑΠ (ΠΑ.ΣΥ.ΦΟΙ.ΙΣΠ.):

    [email protected]

    Κα Φελεκίδου Ρεβέκκα , Πρόεδρος, Τηλ. 6977-284059

     

    Σύλλογος Καθηγητών Ισπανικής Γλώσσας και Ισπανιστών (Σ.Ε.Κ.Ι.):

    [email protected]

    Κα. Inés Martín Expósito, Πρόεδρος, Τηλ. 6974-673887

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Καλημέρα και από εμένα! Φέτος αποφάσισα να γράψω την μικρή αγγλικά σε γνωστή αλυσίδα φροντιστηρίων. Πηγαίνει γ΄δημοτικού και επειδή πηγαίνει ιδιωτικό έκανε αγγλικά στο σχολείο από την πρώτη.

    Λοιπόν, όταν πήγα τον Σεπτέμβριο να "ψάξω" που θα την πάω, αλλά και τί τάξη θα την βάλω μου είπαν ότι το παιδί πρέπει να μπει στην α΄κανονική, δηλ: όχι α και β΄junior αφού ήδη έκανε 2 χρόνια στο σχολείο. Δεν σας κρύβω πως εγώ ήμουν της άποψης να μπει junior.Θεωρούσα πως δεν έμάθε τόσα σχολείο , επίσης δεν τρελαινόταν ιδιαίτερα με τα αγγλικά κ.λπ. Να μην σας τα "πολυλογώ" έχοντας φτάσει στο τέλος της τάξης ένα πράγμα βλέπω: δεν θέλει τα αγγλικά!!! δεν μπορώ να καταλάβω τί φταίει! ειλικρινά και μου λέει: μα, καλά 2 lower θα πάρω? ένα από το σχολείο ένα από το φροντιστήριο?του χρόνου δεν θέλω να πάω φροντιστήριο. δεν μου αρέσουν τα αγγλικά. Νόμιζα πως είχε να κάνει με το φροντιστήριο,΄ομως την ίδια άποψη έχει και για το σχολείο.

    Το παράδοξο είναι πως -πραγματικά- είναι πολύ καλή στην γραμματική των αγγλικών,όχι τόσο στο λεξιλόγιο της.

    Δεν ξέρω τί νακάνω. Μίλησα με την δασκάλα στο σχολείο και της είπα ότι δεν της αρέσουν και μου λεει: δεν το έχω ΚΑΝ καταλάβει και τί μου λέει?????ΜΑ, καλά,αφού δεν της αρέσουν γιατίκάνει μέσα στην τάξη τα παρακάτω??? μόνη της???

    Κάγκελο εγώ!!!

    Πάντως,κλείνοντας, γιατί σας κούραζα έχω προβληματιστεί πολύ. Η μικρή πιστεύει πως θα σταματήσει το φροντιστήριο. Εγώ βεβαια της ξεκαθάρισα πωςδεν είναι δυνατόν να μην μάθει αγγλικά.

    Δεν ξέρω πως θα πάει...δεν ξέρω τί θα γίνει τον σεπτέμβριο.δεν ξέρω πως να φερθώ!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Εγγραφείτε ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

    Για να δημοσιεύσετε ένα σχόλιο θα χρειαστεί να είστε εγγεγραμμένο μέλος. Είναι δωρεάν.

    Δημιουργήστε νέα εγγραφή

    Κάντε εγγραφή να συμμετάσχετε στις συζητήσεις - είναι εύκολη και γρήγορη!

    Δημιουργήστε νέα εγγραφή

    Σύνδεση

    Έχετε ήδη έναν λογαριασμό χρήστη; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα