chocolate_eater

Νέο Μέλος
  • Περιεχομενο (αριθμoς δημοσιευσεων)

    68
  • Μελος απο

  • Τελευταια επισκεψη

  • Days Won

    1

chocolate_eater last won the day on Ιούλιος 13

chocolate_eater had the most liked content!

Συνεισφορα στο φορουμ

72 Neutral

Πρόσφατοι επισκέπτες του προφίλ

Το πεδίο των 'πρόσφατων επισκεπτών' είναι απενεργοποιημένο και δεν εμφανίζεται σε άλλους χρήστες ή επισκέπτες.

  1. Εμένα, αν και έχουμε ένα παιδί προς το παρόν, με τρομάζει λίγο μακροπρόθεσμα η κατάσταση στην οποία ένα παιδί για πολλά χρόνια έχει μόνο βιωματικές σχέσεις με ενήλικες...εκτός αν πηγαίνει από μωρό στον παιδικό σταθμό, αλλά και πάλι στο οικιακό περιβάλλον θα περιβάλλεται μόνο από ενήλικες. Μου φαίνεται οτι τα παιδιά έχουν μεταξύ τους μια επικοινωνία που δε μπορεί να αντικατασταθεί με κάτι άλλο και, δυστυχώς, εδώ παρατηρώ μία ενδεχόμενη υστέρηση. Κι ένα άλλο που με τρομάζει, προσωπικά πάντα, είναι το πως τα μοναχοπαίδια διαχειρίζονται εντελώς μόνα τους, μακροπρόθεσμα, τη σχέση αλληλεξάρτησης με δύο άτομα, όσο αυτά μεγαλώνουν. Πρακτικά έχεις να διαχειριστείς δύο προσωπικότητες, χωρίς να υπάρχει κανένας άλλος στον κόσμο με την ίδια βιωματική σχέση μαζί τους, που θα μπορούσε να σε καταλάβει, ή να μοιραστεί τα ενδεχόμενα βάρη. Και αναφέρομαι κυρίως στα ψυχολογικά βάρη, όχι τόσο στο ποιος θα τους προσέξει όταν γεράσουν π.χ....αυτό είναι πρακτικής φύσεως ζήτημα και είναι το λιγότερο. Αλλά και από την πλευρά των γονιών, για να είμαι ειλικρινής, δεν θα μου άρεσε ένα μόνο παιδί να έχει το 100% της επιρροής και προσοχής μου πάνω του, γιατί όσο κι αν έχεις αυτογνωσία, μερικά expectations περνάνε χωρίς καν να το καταλάβεις. Είναι το ίδιο ψυχολογικό βάρος που αναφέρω παραπάνω, αλλά από την πλευρά του γονέα. Σε κάθε περίπτωση, πιστεύω, θέλει πολλή δουλειά για να μη γίνουν λάθη, είτε με τη μία επιλογή, είτε με την άλλη. Απλώς εκτίθεσαι σε διαφορετικού είδους ρίσκα, κάθε φορά.
  2. chocolate_eater

    ΒΆΦΤΙΣΗ ΜΕΤΆ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΙΟ!!

    Ναι, απλώς η βάπτιση δεν είναι υποχρεωτική, ούτε και γίνεται από ανάγκη. Συνεπώς είναι λίγο ευκολότερο να πούμε όχι, αν δε μας ταιριάζει. Η αναμονή του σεβασμού είναι δεδομένη, αλλά μερικές φορές δεν είναι η έλλειψη σεβασμού το πρόβλημα, αλλά το οτι μερικοί γονείς δεν συμφωνούν, κυρίως λόγω άγνοιας, με μερικά συμβολικά κομμάτια του μυστηρίου. Ε, εκεί χρειάζεται ίσως λίγο παραπάνω ψάξιμο πριν αποφασίσουμε να βαπτίσουμε. Αυτό λέω και τίποτα περισσότερο ως προς την πίστη του καθενός. Μπορείς να πιστεύεις και παράλληλα να έχεις άγνοια...βασικά δεν είναι καθόλου σπάνιο αυτό δυστυχώς, ούτε και σε όσους, από συνήθεια, συχνάζουν σε εκκλησίες. Απλώς η διαφορά είναι οτι σε μερικούς είναι αρκετό να πιστεύουν, συνεπώς δεν έχουν τίποτα να ψάξουν. Αν όμως υπάρχουν αμφιβολίες που μας ενοχλούν, τότε η μόνη λύση είναι το διάβασμα και οι ερωτήσεις, ξεκινώντας ίσως από τον παπά που θα κάνει το μυστήριο, αν δεν γνωρίζουμε άλλον. Ελάχιστοι θα αρνούνταν να δώσουν έστω ένα βιβλιαράκι ή να κάτσουν να κουβεντιάσουν. Οι περισσότεροι θα χαίρονταν κιόλας από τη διαφορά που θα έκανε ένα τέτοιο αίτημα, μιας και τα περισσότερα που ακουν, συνήθως σχετίζονται με πράγματα εντελώς άσχετα ως προς το ίδιο το μυστήριο, αν όχι ασύμβατα. Τώρα, αν πέσετε στην περίπτωση του παπά που δεν ασχολείται (ενώ του το ζητήσατε μήνες πριν, δε μιλάμε για 5 μέρες πριν τη βάπτιση), εντάξει, έχετε όλο το χρόνο να βρείτε κάποιον άλλον και κάθε δικαίωμα να πείτε οτι ζητήσατε να μάθετε για το Χριστό (περί αυτού πρόκειται) αλλά σας το αρνήθηκαν. Σχετικά με την κατάδυση στην κολυμπήθρα, χοντρικά το νόημά της είναι η ανάμνηση της τριημέρου ταφής και Ανάστασης. Συνεπώς έχει ξεκάθαρο δογματικό έρεισμα. Δεν είναι περίεργο, λοιπόν, αν βουτήξει όλο το παιδί και μάλιστα τρεις φορές. Θεωρώ πολλοί ιερείς το κάνουν. Άλλοι έχουν την πατέντα, 2 φορές μέχρι το λαιμό και την τελευταία ολόκληρο....Θα δείτε πολλά γενικά και τα περισσότερα που ψιλο-παρεκκλίνουν είναι ακριβώς λόγω της εκκλησιαστικής οικονομίας, κατά την οποία κοιτάμε τον άνθρωπο και τις περιστάσεις, όχι μόνο τυφλά τα..."γραμμένα". Αλλά το να θεωρείται μια συγκεκριμένη παρρέκλιση αναμενόμενη από κάθε παπά, σε κάθε περίπτωση, το βρίσκω λίγο too much, ως απαίτηση. Τέλος πάντων, για να μην έχει γράψει η θεματοθέτρια, υποθέτω και ελπίζω οτι όλα κύλησαν ομαλά. Από κει και πέρα, όλα αυτά είναι ζητήματα που μπορούμε να συζητάμε μήνες....
  3. chocolate_eater

    Κοροναϊός και προληπτικά μέτρα

    Ναι, απλώς η ηλιθιότητα δεν διώκεται και ως εκ τούτου δεν έχει αντικείμενο η οποιαδήποτε καταγγελία. Εγώ δε βλέπω κάτι επίσημο στο πάρτι αυτό, θα μπορούσε να έχει καλέσει τους μαθητές στο σπίτι της για καφέ, το αποτέλεσμα το ίδιο θα ήταν και δε θα μπορούσε να της πει και κανένας τίποτα. Μήπως θα απολυθεί ή θα έχει λιγότερα μόρια στις αιτήσεις της επόμενης χρονιάς; Σίγουρα όχι και δεν ξέρω καν αν θα έπρεπε, παρ'ολο που για μένα η μονιμότητα είναι ένας από τους λόγους που συχνά στο δημόσιο σχολείο κάνει ο καθένας ό,τι του καπνίσει, απέναντι στην κοινή λογική και, συχνά, τη νομοθεσία. Για την εργασία από απόσταση δεν είναι το κράτος που θα την επιβάλλει, δυστυχώς...επαφίεται στη νοοτροπία της εργοδοσίας στην Ελλάδα που κατά κανόνα σε τέτοια θέματα είναι 40 χρόνια πίσω και ακόμα κοιτάνε τι ώρα φεύγεις και τι ώρα έρχεσαι, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων σε ξένες εταιρίες. Οι κρίσεις είναι ευκαιρία για τέτοιες αλλαγές κι ελπίζω να μη χαθεί στην Ελλάδα και αυτό το τρένο....

  4. Διαφημίσεις


  5. chocolate_eater

    Κοροναϊός και προληπτικά μέτρα

    Εφ'όσον την περίοδο εκείνη απαγορεύονταν οι συγκεντρώσεις των 30 ατόμων, σαφώς. Αν όχι, μάλλον δεν υπάρχει επίδικο καταγγελίας...Πολλά από τα μέτρα μετά το Μάιο, επειδή ακριβώς είναι μη εφαρμόσιμα, μη ελέγξιμα και μη αξιολογήσιμα, είναι υγειονομικές συστάσεις, δηλαδή προαιρετικά. Εγώ δε βρίσκω κάποια διαφορά στη συγκεκριμένη γιορτή, ας πούμε, από μία ιδιωτική γιορτή σε σπίτι ή ένα γάμο. Ούτε επίσημο φορέα είχε, ούτε και υποχρεώθηκε κανείς να συμμετάσχει. Όσον αφορά την εκκλησία, τα σχετικά μέτρα αφορούν τις ιεροπραξίες. Το να δοθεί μία άσχετη αίθουσα ιδιοκτησίας του ναού για ιδιωτική εκδήλωση δεν ξέρω αν έχει προβλεφθεί στις σχετικές με την Εκκλησία ΚΥΑ....μπορεί βέβαια να το έχουν προβλέψει κι αυτό αν σκεφτούμε οτι βγήκαν και λεπτομερείς συστάσεις για προτεινόμενες ασφαλείς πρακτικές σε οίκους ανοχής..... Διαβάζοντα και τα προηγούμενα σχόλια, για να είμαι ειλικρινής κι επειδή τυχαίνει να έχω άμεση εμπειρία από 2-3 άλλες χώρες, προσωπικά δεν πολυκαταλαβαίνω το λόγο που γίνεται τόσος ντόρος για τη διαχείριση της κατάστασης από το ελληνικό κράτος. Έχουν καταπατηθεί ένα σωρό δικαιώματα τους τελευταίους μήνες, έχουν μπει περιορισμοί που μέχρι πριν λίγα χρόνια θα ήταν αδιανόητοι και όντως η κατάσταση στην Ελλάδα δεν ξέφυγε....στη συνέχεια τα πράγματα έγιναν χειρότερα και όπως είναι λογικό, επέστρεψαν ορισμένα μέτρα. Ειδικά στην περίπτωση της Σερβίας η κατάσταση διορθώθηκε πάρα πολύ γρήγορα....Το άνοιγμα της χώρας αυτό σημαίνει, οτι παίρνονται μερικά ρίσκα παραπάνω και ελεγχόμενα, μετά την ψιλοπατάμε και επιστρέφουν εκ νέου μέτρα εκεί ακριβώς που πρέπει. Δε σημαίνει οτι θα ξανακλείσει ο τουρισμός ή η χώρα επειδή ήρθαν 100 θετικοί Σέρβοι από ένα συγκεκριμένο πέρασμα. Το μόνο που μπορώ να προσάψω, όπως και διαχρονικά στο ελληνικό κράτος, είναι η προχειρότητα, η ασυνέπεια και η πολυνομία σε πολλές επιμέρους πρακτικές (π.χ. στα δικαιολογητικά που χρειάζεται κάποιος να μπει, αλλά και στην επικοινωνιακή διαχείριση), αλλά ως σύνολο, όσον αφορά το κράτος, δεν ξέρω πραγματικά τι άλλο θα μπορούσε να γίνει. Αν κάποιος θέλει να κάνει corona party με 50 άτομα σε διαμέρισμα, καλώς ή κακώς ατομική είναι η ευθύνη του και κανείς δε μπορεί να προστατεύσει το κοινωνικό σύνολο από τέτοιες περιπτώσεις, τουλάχιστον όσον αφορά μία χώρα με κατοχυρωμένες αστικές ελευθερίας.
  6. Υποκειμενική η άποψη της παιδιάτρου.....θεωρώ οτι μπορεί να τρώει όποιο αγελαδινό γιαούρτι θέλει...εμείς δίνουμε από 7 μηνών και αγελαδινό γάλα από το 12ο, τις απλές βιολογικές μάρκες του σούπερ μάρκετ. Η δική μου (υποκειμενική) άποψη είναι οτι μια μεγάλη μάρκα γιαουρτιού, π.χ. από τις 3-4 γνωστές, είναι πολύ πιο ασφαλής από άποψη διασφάλισης ποιότητας σε σχέση με μία random γαλακτοβιομηχανία που άνοιξε πέρσι. Ειδικά αν σκεφτούμε τον όγκο του προιόντος που διακινείται.... Νομίζω ειναι ακριβώς το ίδιο με το ελαιόλαδο....ο συνεταιρισμός στο χωριό μας έχει φυσικά όλη την καλή διάθεση να βγάλει το καλύτερο λάδι, αλλά δυστυχώς δεν έχει πάντοτε τα μέσα να διασφαλίσει οτι αυτό που πουλάει είναι όπως πρέπει.
  7. chocolate_eater

    ΒΆΦΤΙΣΗ ΜΕΤΆ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΙΟ!!

    Το κολυμβητήριο εγγύηση ομολογώ....εμείς πρώτη βουτιά 4 μηνών και μετά από λίγους μήνες στη βάφτιση, μόλις βγήκε από το βούτηγμα απλώς χασκογέλαγε κι έλεγε τα δικά της. Το συστηνώ ανεπιφύλακτα.... Πολύ κοντά, αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι, διότι το "δεν έχω κατασταλάξει απόλυτα" έχει μεγάλη απόσταση από το "δεν έχω περάσει απ'εξω αλλά θα κάνω σκηνή αν δε γίνει όπως το θέλω, γιατί άντε αμαν πια, πως την έχει δει έτσι το παπαδαριό, θα τους δείξω εγώ". Υπάρχει μία παρανόηση, δεν τίθεται θέμα επιλογής μεταξύ πολιτικής και θρησκευτικής πράξης. Η βάπτιση είναι θρησκευτική πράξη, δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο ως πολιτική....είναι πολύ πιο συγκεκριμένο πράγμα ακόμα κι από το θρησκευτικό γάμο. Βαπτίζεις το παιδί σου επειδή θέλεις να γίνει Χριστιανός Ορθόδοξος (όχι επειδή είσαι εσύ, αν και αναμενόμενο είναι να υπάρχει μια συσχέτιση). Υποθέτω λοιπόν πως όταν κάποιος παίρνει μια τέτοια απόφαση, δεν το κάνει μόνο επειδή έχει πολιτισμικό ή κοινωνικό ενδιαφέρον η βάπτιση, αλλά πρωτίστως επειδή ξέρει τι νόημα έχει το μυστήριο αυτό στη ζωή του παιδιού του ....ή έστω προτίθεται να μάθει. Εμένα δε μου φαίνεται οτι κάποιος έχει τέτοια διάθεση όταν το πρώτο πράγμα που σκέφτεται, όταν του λένε για κατάδυση π.χ. είναι οτι ο παπάς είναι σαδιστής κι ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΤΟΛΜΗΣΕΙ θα τον πάρει και θα τον σηκώσει.....Κάνω λάθος; Μπορεί. Αλλά στην κοινή λογική βασίζομαι, που σημαίνει οτι 8 στις 10 φορές τα πράγματα είναι, δυστυχώς, ακριβώς έτσι όπως φαίνονται..... Συνεπώς αν απλώς δεν έχεις κατασταλάξει (ούτε εγώ έχω κατασταλάξει για να είμαι ειλικρινής) ΕΓΩ (το τονίζω για να μην κατηγορηθώ και πάλι οτι δεν σέβομαι την άλλη άποψη....πρόκειται καθαρά για τη δική μου) δε βρίσκω κάτι περίεργο στο να κάνεις βάπτιση. Αν όμως η πρώτη κουβέντα με τον παπά ξεκινάει με "ξεκαθαρίσματα" και κόκκινες γραμμές, τότε ναι, για μένα δεν υπάρχει κανένας λόγος να συμμετέχει κανείς σε ορθόδοξα μυστήρια, πλην ίσως ως καλεσμένου ή επαγγελματία (φωτογράφος, καθαρίστρια κλπ.). Κανείς δεν θα έκανε περιτομή στο παιδί του, νομίζω, αν δεν είχε αποφασίσει τη σημασία της μουσουλμανικής ή εβραικής πίστης για τη ζωή του. Τότε βάπτιση γιατί κάνουμε, ειδικά όταν τη βλέπουμε ως τραύμα; Υπάρχει σοβαρός γονιός που υποβάλλει το παιδί του σε κάτι που θεωρεί τραυματικό;
  8. Θα έλεγα δεν είναι το έξω το πρόβλημα ούτε και ο σαραντισμός....άλλωστε μπορεί να γεννήσεις και αργότερα από τις 2/9. Το μέσα και ο συγχρωτισμός είναι περισσότερο πρόβλημα κι αυτό τουλάχιστον μέχρι 2-3 μηνών. Αν κολλήσει κάτι στην ηλικία αυτή, μάλλον θα ταλαιπωρηθείτε όλοι, άσχετα αν είναι κορονοιός ή απλή ίωση. Αν ο γάμος βολεύει για εξωτερικό χώρο προσωπικά δε θα το σκεφτόμουν πολύ....για μέσα όμως είναι λίγο ρίσκο. Εκτός κι αν χωροταξικά υπάρχει η δυνατότητα να σας βολέψει κάπως η αδερφή σου και να είστε σε καμιά γωνία....απλώς λόγω και της συγγένειας πολύ φοβάμαι οτι δε θα γλιτώσετε φιλιά, αγκαλιές και χαιρετούρες, εκτός αν θέλεις και μπορείς να το ξεκόψεις. Επίσης πολύ σημαντικό σε κάθε περίπτωση να μην κάτσετε κάτω από ηχείο και να φοράει κάσκα για τον ήχο. Είναι τραγικός ο ήχος στους περισσότερους γάμους και σίγουρα ακατάλληλος για νεογέννητο.
  9. chocolate_eater

    ΒΆΦΤΙΣΗ ΜΕΤΆ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΙΟ!!

    Δεν καταλαβαίνω που είναι το πρόβλημα να γίνεται συζήτηση αρχόμενοι από ένα άλλο ζήτημα....προσωπικά δεν πιστεύω οτι μπορεί να κάνει κάτι η μητέρα 5 μέρες πριν την βάπτιση και το ξεκαθάρισα στο πρώτο μήνυμα. Αφ'ότου διάβασα διάφορες άκυρες προτάσεις, όπως να μην πληρώσει, να διακόψει το μυστήριο, να του ζητήσει να μη βουτήξει το....κεφάλι και αποκορύφωμα την εξυπνακίστικη πρόταση να ζητήσει από τον παπά, τρεις μέρες πριν τη βάφτιση που η ίδια αποφάσισε, να της δείξει που είναι γραμμένα όλα αυτά, είπα να απαντήσω με μερικές ειλικρινείς απορίες ως προς το θέμα. Πες μου αν διαφωνείς, αλλά όλα αυτά που προτάθηκαν αρχικά, επίσης δεν είναι λύσεις, αλλά πρόσκληση για ξεκατίνιασμα με τον παπά, με εγγύηση μια....αξέχαστη βάπτιση για όλους, για τους εντελώς λάθος λόγους. Ενόχλησε η αξιολόγηση των προτάσεων αυτών ως "λόγια δημοτικού", αλλά αναρωτιέμαι γιατί δεν ενόχλησε το ίδιο το επίπεδο και η ποιότητα των προτάσεων αυτών, που δυστυχώς στο μόνο που μπορώ να τις αποδώσω είναι σε θυμό, άχτι και αλλεργία προς την Εκκλησία. Ή σε μία εντελώς λανθασμένη κρίση που θεωρεί οτι ένας παπάς με 20 ή 30 χρόνια εμπειρία θα αλλάξει τον τρόπο που βαφτίζει επειδή θα χάσει τα 150 ευρώ που θα του έδινες. Επίσης δεν ενόχλησε η ειρωνία προς το θρησκευτικό βίωμα ενός ανθρώπου, ούτε η επίθεση στις ειλικρινείς απορίες που απηύθηνα στη θεματοθέτρια, ενόχλησε όμως και θεωρήθηκε μη ανοχή και μη σεβασμός το να απαντάμε επιχειρηματολογώντας. Λυπάμαι αλλά το μακρύ και το κοντό που λέει ο καθένας από τον καναπέ του δεν είναι πάντοτε "διαφορετική άποψη", ειδικά όταν εκφράζεται με αγνό, παρθένο, αρνητικό συναίσθημα. Όταν ο ρατσιστής λέει "έξω οι ξένοι", δεν είναι απλώς....διαφορετική άποψη. Think about it Είναι πολύ απλά τα πράγματα: ο άθεος δεν ασχολείται με τους παπάδες και τα βαφτίσια, ο πιστός ξέρει που να ψάξει για να βρει τις απαντήσεις του και ο υποψήφιος πιστός προσεγγίζει ως μαθητευόμενος, δηλαδή πρώτα ανοίγει ένα βιβλίο, πάει σε 5 διαλέξεις, μετά σε άλλα τόσα μοναστήρια να βρει κάποιον που να ταιριάζει για να συζητήσει. Οι "κάπου ανάμεσα", όμως, δεν καταλαβαίνω τι ρόλο βαράνε και τι ζητάνε, τελικά, από την Εκκλησία. Η...αγάπη θέλει δύο κι όταν ο ένας προσεγγίζει καχύποπτα ή δεν προσεγγίζει καθόλου, δεν ξέρω τι ακριβώς περιμένει να λάβει πίσω.... Η Εκκλησία είναι αγάπη, αλλά δε θα παρακαλέσει κάποιον να μπει αν δεν το θέλει πραγματικά. Και αν το θέλεις πραγματικά, σημαίνει οτι θα ρίξεις τον εγωισμό σου και θα μάθεις ν'ακούς στην αρχή περισσότερο απ'ότι να μιλάς και θα εξασκήσεις την υπομονή σου τόσο με τους διάφορους ταλιμπάν που θα συναντήσεις εντός, όσο και τους διάφορους απ'έξω που θα λένε πάντα τα δικά τους. Όταν η πρώτη αντίδραση είναι η οργή και το κράξιμο, κάτι μάλλον δεν πάει καλά... Κι επειδή προσωπικά πιστεύω οτι η θρησκεία, εκτός από βίωμα, είναι και γνώση, όποιος ενδιαφέρεται να μάθει περισσότερα, ας διαβάσει το "Τα 7 Μυστήρια της Εκκλησίας. Δογματική Περίληψη της Ορθόδοξης Πίστης μας" του Ανδρέα Θεοδώρου, κατόπιν ας ακολουθήσει τις πιθανές σχετικές παραπομπές στην Αγία Γραφή και, αν ακόμα έχει απορίες (που πιστεύω θα έχει πολλές), ας πάει στον Κύκλο Μελέτης της πλησιέστερης ενορίας, προκειμένου να μάθει όχι απλώς που τα...γράφει αυτά, αλλά και γιατί. Αυτά από μένα, φιλικά και ειλικρινά χωρίς καμία διάθεση ειρωνίας.
  10. chocolate_eater

    ΒΆΦΤΙΣΗ ΜΕΤΆ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΙΟ!!

    Είχα γράψει μια απάντηση, αλλά εξαφανίστηκε..... Anyway, να απαντήσω (ξανά) στη σύνοψή σου: 1) Δεν είμαι...κορίτσι. Δεν είχαμε την ευκαιρία να συστηθούμε αλλά, παρ'ολο που έχει χαρακτηριστεί μαμαδοφόρουμ το σαιτ, λέγεται parents και ως τέτοιος είμαι εδώ. Μπαμπάς συγκεκριμένα. 2) Οι ιερείς δεν είναι εκπρόσωποι του Θεού, είναι τα μέσα διά των οποίων τελούνται τα μυστήρια. Εκπρόσωποι της Εκκλησίας δεν είναι, επίσης, διότι Εκκλησία σημαίνει λαός και κλήρος, όχι μόνο οι μεν ή οι δε. Εάν αύριο δεν πατήσει άνθρωπος στην Εκκλησία, τότε δεν υπάρχει, τόσο απλά. Κάπως διαφορετικά είναι τα πράγματα στον Καθολικισμό, όσον αφορά την υπερ-ανθρώπινη διάσταση του Πάπα, πάντως στην ορθοδοξία κανένας ιερέας ή επίσκοπος δεν λαμβάνει τέτοια υπόσταση. Αν έμαθες κάτι διαφορετικό στο σχολείο, τότε μάλλον δεν είχες καλό θεολόγο. Όπως συμβαίνει και με τους φιλολόγους, μαθηματικούς και άλλες ειδικότητες με λίγες επαγγελματικές διεξόδους, πολλοί εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα είναι, δυστυχώς, μέτριοι ως επιστήμονες, αν όχι εντελώς ανεπαρκείς, τουλάχιστον ως προς το συνολικό αριθμό τους. 3) Η Εκκλησία παρακολουθεί τις τάσεις, λέγεται εκκλησιαστική οικονομία και προβλέπεται. Γι'αυτό και επιτρέπονται γαμοβαφτίσεις και άλλα διάφορα που πριν 100 χρόνια ήταν αδιανόητα. Και θα συνεχίσει να είναι έτσι, ποιος ξέρει, σε 100 χρόνια μπορεί να ευλογούνται και γάμοι του ίδιου φύλου. Δε θα κλείσει όμως την πόρτα σε κανέναν, ο καθένας είναι υπεύθυνος για το ποιον κοροιδεύει ή όχι. Άλλωστε αν ένας παπάς δεν τελούσε μυστήριο επειδή δεν πίστευε οτι είστε επαρκώς προετοιμασμένοι (που προσωπικά πιστεύω οτι έτσι έπρεπε να γίνεται, αλλά ευτυχώς δεν είμαι παπάς ), τότε να δεις πως θα κράζατε μερικοί.... 4) Αν θέλεις ανθρώπινη αντιμετώπιση (εξαιρουμένης της τυπικής ευγένειας που εξυπακούεται και δεν διαφώνησα ποτέ ως προς αυτό) ναι, θα πρέπει να το κάνεις στην ενορία σου που σε ξέρουν, τους ξέρεις και, συχνά, τους έχεις διαλέξει. Στην περίπτωση αυτή έχεις ανθρώπινη αντιμετώπιση, γιατί έχεις ανθρώπινη σχέση. Ο άνθρωπος που σχετίζεται με την Εκκλησία συνήθως μέσω της ενορίας γνωρίζει 5, 10 ή 15 παπάδες και έχει τη δυνατότητα, με βάση την ανθρώπινη επαφή μαζί τους που συχνά κρατάει χρόνια, να επιλέξει αυτόν με τον οποίο νιώθει καλύτερα για να κάνει το μυστήριό του. Επίσης όλα αυτά που συζητάμε, στην ενορία έχεις πολλές ευκαιρίες να τα συζητήσεις πολύ πριν φτάσεις στο σημείο να διαλέξεις παπά για τη βάφτιση. Τα 200 θα τα σκάσεις έτσι κι αλλιώς, πρόκειται για ιδιωτική τελετή και δεν υπάρχει "διαρκείας", ούτε "έκπτωση" για όσους συνεισφέρουν έτσι κι αλλιώς μέσα στη χρονιά. Ομοίως κι αν θέλεις χορωδία, 4 κλιματιστικά στο φουλ και να ρίξεις δύο σακιά ρύζι στο προαύλιο, θα πληρώσεις το ανάλογο κόστος. Και στο δημαρχείο πληρώνεις, δεν ανοίγει αυτόματα η αίθουσα, ούτε αυτο-καθαρίζεται μετά το πέρας της τελετής. Αλλά εδώ αγγίζουμε ευαίσθητες χορδές της νεοελληνικής νοοτροπίας, του ωχαδερφισμού και του "που είναι το Κράτος".... δε νομίζω ότι είναι αποκλειστικά θέμα της Εκκλησίας αυτό....είναι γενικώς μια τζαμπατζίδικη νοοτροπία που επικρατεί σε όλα και επίσης κι εγώ τη θεωρούσα αυτονόητη, μέχρι που μετακόμισα σε σοβαρότερο κράτος, όπου πληρώνεις για κάθε μία έξτρα φωτοτυπία που θα ζητήσεις, σε οποιαδήποτε εταιρεία ή υπηρεσία. Και φυσικά ούτε λόγος να έρθει δήμαρχος να σε παντρέψει βραδινή ώρα ή Σαββατοκύριακο, χωρίς να πληρώσεις τουλάχιστον τα διπλά σε σχέση με εργάσιμη ώρα. 5) Η ονοματοδοσία δεν έχει καμία σχέση με τη βάφτιση, ούτε για την εκκλησία, ούτε για το νόμο. Συγκεκριμένα στην Εκκλησία η ονοματοδοσία γίνεται την 8η μέρα, ενώ η νομική ονοματοδοσία μπορεί να γίνει στο μαιευτήριο. Δεν είναι εναλλακτικός τρόπος απόκτησης ονόματος η βάπτιση, βαπτίζεις το παιδί σου γιατί θέλεις να ζήσει ως Χριστιανός Ορθόδοξος, με ό,τι αυτό σημαίνει. Δεν υπάρχει άλλη ανάγνωση, δυστυχώς. Όταν έχεις φτάσει στη συνειδητοποίηση αυτή, δεν είναι πρόβλημα ούτε η κατάδυση, ούτε ο παπάς, ούτε αν κλάψει το μωρό σου.....αν δεν έχεις φτάσει στη συνειδητοποίηση, τότε το βλέπεις σαν τραυματική εμπειρία, λογικό μου ακούγεται και ομολογώ οτι έτσι θα το έβλεπα κι εγώ. Και φυσικά δεν θα υπέβαλα το παιδί μου σε αυτήν.
  11. chocolate_eater

    ΒΆΦΤΙΣΗ ΜΕΤΆ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΙΟ!!

    Πολλά πράγματα στις τελετές αυτές περιλαμβάνουν δοξασίες και κοινωνικές συμβάσεις. Αναφέρομαι ως "τελετές" στο συνολικό κομμάτι που περιλαμβάνει και το κοινωνικό, ωστόσω το μυστήριο είναι κάτι πολύ πιο συγκεκριμένο και είναι ευθύνη του ιερέα-θεολόγου να γίνεται με τη σημειολογική ακρίβεια που πρέπει. Το πλύσιμο των ρούχων στη θάλασσα, για παράδειγμα, δε μπορεί να μπαίνει στην ίδια βαθμίδα με το ρόλο του αναδόχου. Ανάδοχος είναι αυτός που θεωρητικά θα αναλάβει το παιδί σου αν αύριο πάθεις κάτι και αυτός που υποτίθεται θα το πάει στην Εκκλησία ακόμα κι αν εσύ αύριο αποφασίσεις να γίνεις βουδίστρια. Δεν είναι ακριβώς το ίδιο και το που τελειώνει η δοξασία και αρχίζει η λειτουργική είναι ζητήματα για τα οποία έχουν γραφτεί τόμοι. Δε νομίζω οτι μπορούμε να τα αναλύσουμε εδώ πέρα, ούτε φυσικά να απειλούμε με ξεκατίνιασμα τον παπά αν....δε μας δείξει που είναι γραμμένο. Αυτός είναι ο ρόλος της κατήχησης και αυτό ακριβώς εννοώ όταν αναφέρομαι στο να κάνουμε πράγματα και να ξέρουμε το γιατί. Αν ασχολείσαι με την Εκκλησία, έχεις πολλές ευκαιρίες να διαβάσεις και να συζητήσεις όλα αυτά τα θέματα με τους καθ'υλην αρμόδιους και ειδήμονες, συνήθως πολύ καιρό πριν αποφασίσεις να παντρευτείς ή να βαφτίσεις το παιδί σου....Βέβαια ποτέ δεν είναι αργά, αλλά αυτό δε σημαίνει πως όταν δεν ξέρουμε κάτι, είναι ΟΚ να βγαίνουμε με μία entitled λογική και να "απαιτούμε" να μας το....αποδείξουν. Κανείς στην Εκκλησία δεν έχει ανάγκη να αποδείξει τίποτα και σε κανέναν.... Η πόρτα είναι ανοιχτή και προς τις δύο κατευθύνσεις και είναι το πιο φυσιολογικό πράγμα στον κόσμο να έρθεις, να ψάξεις και να φύγεις αν δεν σε καλύψει.....όχι όμως να μην έχεις περάσει ούτε απ'εξω, αλλά να έχεις άποψη επί παντός επιστητού. Και το βλέπω συχνά αυτό το ύφος στους ανθρώπους.
  12. chocolate_eater

    ΒΆΦΤΙΣΗ ΜΕΤΆ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΙΟ!!

    Αν θέλεις την ταπεινή μου γνώμη, πιστεύω οτι ο παπάς θα κάνει αυτό που πρέπει εκείνη την ώρα.....δε νομίζω οτι έχει καμία όρεξη να βαφτίζει ένα μωρό που ουρλιάζει. Το πρόβλημα έγκειται όταν πάμε με αξιώσεις στον παπά και, φορτωμένοι με τις διάφορες προκαταλήψεις που μπορεί να έχουμε, παρεξηγούμε κάθε αντίδραση. Θα επιμείνω στο παράδειγμα του εμβολίου...έχετε υποδείξει ποτέ στο γιατρό πως θα κρατήσει τη σύριγγα; Κι όταν απάντησε "αφήστε με να κάνω τη δουλειά μου", βγήκατε και είπατε οτι δεν θα τον πληρώσετε, ότι θα διακόψετε την επίσκεψη, ότι δεν θα τον αφήσετε να το κάνει κλπ; Φυσικά, έχετε κάθε δικαίωμα......αλλά και να σηκωθείτε να φύγετε, αλήθεια, πιστεύετε οτι ενδιαφέρει το γιατρό ή τον παπά; Για δική σας υπόθεση πάτε εκεί, δεν κάνετε χάρη σε κάποιον, ούτε κάθε γιατρός και παπάς οφείλει να συμμορφώνεται με το πως έχετε στο μυαλό σας τη διαδικασία. Δεν είναι customer service. Το παιδί πρέπει να βαπτίζεται όταν έχει γίνει η κατάλληλη πνευματική προεργασία που σημαίνει minimum οτι πηγαίνετε τακτικά στην Εκκλησία και, άρα, με μεγάλη πιθανότητα έχετε ήδη γνωρίσει έναν ή περισσότερους παπάδες και ξέρετε, λίγο-πολύ, σε τι πνεύμα κινούνται. Και όταν βλέπω αντιδράσεις όπως τις παραπάνω, που συγγνώμη αλλά αγγίζουν τα όρια της γελοιότητας, σημαίνει ότι η προεργασία δεν έχει γίνει. Γιατί αν είχε γίνει, όλα αυτά θα είχαν λυθεί με τον παπά (ή με άλλο παπά σε περίπτωση που δε βγάζετε άκρη) πολύ καιρό πριν τη βάπτιση. Όχι να περιμένουμε την ώρα της βάπτισης για να κάνουμε το σόου μας....
  13. chocolate_eater

    ΒΆΦΤΙΣΗ ΜΕΤΆ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΙΟ!!

    Η πίστη δεν είναι (τελείως) διαφορετική από το τελετουργικό, η λειτουργική δεν είναι χορογραφία που σκέφτηκε κάποιος σκηνοθέτης από το μυαλό του, έχει συγκεκριμένη σημειολογία/σημειωτική και σύνδεση με τα διάφορα κομμάτια της πίστης. Δεν είμαι ειδικός να τα αναλύσω, άλλωστε και εντός της λειτουργικής υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι να γίνει κάτι, ακόμα και σε θεμελιώδη κομμάτια της πίστης όπως η Θεία Κοινωνία. Αλλά μη λέμε κι ό,τι θέλουμε, η θρησκεία δεν κόβεται στα μέτρα του καθενός και το ζήτημα εδώ δεν είναι καλός ή κακός Χριστιανός, αλλά Χριστιανός ή όχι Χριστιανός. Δεν έβγαλα τη μεζούρα, αλλά με τον τρόπο που προσεγγίζει η φίλη μας το μυστήριο και τις ανησυχίες της ως προς αυτό, οσο κι αν καταλαβαίνουμε το ανθρώπινο κομμάτι των ανησυχιών κλπ., συγγνώμη αλλά είναι εμφανές ότι δεν το κάνει, πρωτίστως, για να εντάξει το παιδί της σε μία θρησκευτική κοινότητα εν γνώση και συνείδηση, αλλά για διάφορους λόγους που μόνο η ίδια γνωρίζει. Μπορεί το "ολίγον έγκυος" να διασφαλίζει μία ήρεμη ζωή μέσα στα οπισθοδρομικά ελληνικά σπίτια και σόγια μας, αλλά ας μη ζητάμε και τα ρέστα μετά, όταν κοροιδεύουμε τον εαυτό μας. Απείρως τιμιότερη η ειλικρινής στάση των αθέων που δε συμμετέχουν σε καμία τέτοια διαδικασία. Μακάρι κάθε παπάς να έκανε αυτή τη συνέντευξη που αναφέρθηκε πριν τελέσει οποιοδήποτε μυστήριο, αλλά οφείλω να ομολογήσω οτι βολεύει και τον κόσμο και μερικούς παπάδες το να γίνονται μυστήρια για τη μόστρα. Η μπίζνα, όπως και κάθε μπίζνα, συντηρείται τόσο από την προσφορά, όσο και από τη ζήτηση. Γι'αυτό και δεν έχει την ίδια τιμή το ξωκλήσι στη Μύκονο με την ενοριακή εκκλησία στον Κορυδαλλό, διότι έχοντας ξεχάσει το λόγο που παντρεύεται κάποιος στο Ναό, προφανώς στο ξωκλήσι βγαίνει καλύτερο βίντεο κλιπ. Μου θυμίζει η κουβέντα αυτή την απαίτηση μερικών να γίνονται κουμπάροι σε θρησκευτικό γάμο ως ζευγάρια, όντας παντρεμένοι μόνο με πολιτικό γάμο (ή συχνά χωρίς καν να είναι ορθόδοξοι), λες και το νόημα του κουμπάρου στον ορθόδοξο γάμο είναι να παντρέψω την κολλητή μου επειδή είμαστε φίλες από μικρά και είναι καλός άνθρωπος....ενώ ταυτόχρονα το πνευματικό νόημα του γάμου και της κουμπαριάς, απλώς πέρασε και δεν άγγιξε. Συνεπώς όσο ο κόσμος είναι "στο περίπου", το ίδιο θα γίνεται κι από την Εκκλησία και θα είναι στην κρίση του κάθε Μητροπολίτη (κυρίως αυτοί αποφασίζουν, όχι οι παπάδες ούτε η κεντρική Εκκλησία) το σε ποιο βαθμό θα "οικονομήσει" για να διευκολύνει τους πιο "τουρίστες" της υπόθεσης, στα όρια της περιοχής του.
  14. chocolate_eater

    ΒΆΦΤΙΣΗ ΜΕΤΆ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΙΟ!!

    (διπλή υποβολή....παρακαλώ να διαγραφεί το παρόν )
  15. chocolate_eater

    ΒΆΦΤΙΣΗ ΜΕΤΆ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΙΟ!!

    Ναι, εγώ δεν το κάνω. Ξαπλώνει απλώς στο κρεβάτι του γιατρού και την κρατάω να μην κουνιέται, όπως ζήτησε ο γιατρός. Από 2 μηνών αυτό.
  16. chocolate_eater

    ΒΆΦΤΙΣΗ ΜΕΤΆ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΙΟ!!

    Ακριβώς το ίδιο είναι το παράδειγμα με το γιατρό και, σε κάποιον που πιστεύει, το γιατί είναι ξεκάθαρο. Υποβάλλεις το παιδί σε μία πρόσκαιρη σωματική ταλαιπωρία, προκειμένου να κερδίσει μακροπρόθεσμα κάτι που εσύ θεωρείς σημαντικό. Αποδέχεσαι το κόστος (και το ρίσκο, όπως π.χ. έχει ένα εμβόλιο μηνιγγίτιδας, αλλά οι περισσότεροι το κάνουμε), ως προς το ώφελος, είναι πολύ απλά τα πράγματα. Αν σε όλο αυτό βλέπεις μόνο την ταλαιπωρία και όχι το ώφελος, ή αν η εξίσωση δε βγαίνει στο μυαλό σου, τότε υπάρχουν δύο δρόμοι: είτε σπουδάζεις θεολογία και λειτουργική με απώτερο σκοπό να προτείνεις ένα διαφορετικό τρόπο βάπτισης στο διδακτορικό σου, είτε δεν το βαπτίζεις. Αντίθετα με τα εμβόλια, δεν υπάρχει καμία νομική υποχρέωση για βάπτιση, κάτι που θεωρώ πολύ θετικό (όπως θεωρώ θετικό και οτι υπάρχει νομική υποχρέωση για τον εμβολιασμό).