➔ ParentsCafe.gr

Μπλιάχ δεν το τρώω αυτό -Το παιδί μου αρνείται το φαγητό που του δίνω!

Το παιδί σας αρνείται να φάει? Διαβάστε μερικές συμβουλές που ίσως σας βοηθήσουν!

Δεν θέλω να το φάω!

Όταν ένα παιδί αρνείται το φαγητό, ακόμα και αυτό που του αρέσει, στην περίπτωση που δεν είναι κατά τα άλλα άρρωστο, θέλει να ασκήσει έλεγχο γύρω απο το τι του συμβαίνει – η άρνηση πρόσληψης τροφής είναι ένα απο τα λίγα πράγματα τα οποία μπορεί να ελέγξει εύκολα και του δίνει την αίσθηση οτι έχει επιλογές.
Είναι μια απολύτως φυσιολογική αναπτυξιολογική διαδικασία που ανήκει στον αυτοπροσδιορισμό του ως ξεχωριστή μονάδα, η οποία οδηγεί και στην ανεξαρτητοποίησή του.  Μιας και αυτό είναι κάτι επιθυμητό, είναι σημαντικό να σεβαστούν οι γονείς αυτή του την επιθυμία.

Διαφημίσεις

Εάν ένα παιδί έχει την αίσθηση του ελέγχου σε άλλα πράγματα στην καθημερινότητα (εάν το πρόγραμμα που ακολουθεί του επιτρέπει να επιλέγει ποιό παιχνίδι θα παίξει τι ώρα), τότε δεν θα έχει ανάγκη να ελέγξει σε μεγάλο βαθμό την πρόσληψη τροφής μέσω της άρνησης.

Αντίθετα, ένα παιδί στο οποίο δεν δίνεται η αίσθηση ότι μπορεί να παίξει με το παιχνίδι που θέλει, με τον τρόπο που θέλει (πάντα εντός των ορίων που έχουν τεθεί), ή ότι το πρόγραμμα της ημέρας του εξαρτάται από άλλους παράγοντες (έλλειψη ελεύθερου χρόνου, αγχωτικό ή πιεστικό περιβάλλον, έλλειψη παρέας άλλων παιδιών) θα επιδιώξει να το κάνει με το φαγητό.

Πως δίνουμε την αίσθηση του ελέγχου στο παιδί μας;

Ένας απλός τρόπος για να έχει την αίσθηση του ελέγχου ένα παιδί είναι να του δίνουμε επιλογές μεταξύ 2-3 – όχι περισσότερων –  διατροφικών ειδών.

Ένα βολικός κανόνας για εύκολη επιλογή είναι να υπάρχουν κάποια είδη από τις παρακάτω κατηγορίες:

  • υδατάνθρακας γλυκός (φρούτο που του αρέσει)
  • υδατάνθρακας αλμυρός (παξιμάδι ή κριτσίνι)
  • πρωτείνη (αυγό)
  • πρωτείνη πλούσια σε λίπος (λιπαρό τυρί, λιπαρό γιαούρτι, πλήρες γάλα)
  • λαχανικό (αγγούρι, ντοματάκι, καρότο)

Συνήθως οι προτιμήσεις των παιδιών εναλλάσονται μεταξύ των ειδών εντός της ημέρας – οπότε διευκολύνει όταν για παράδειγμα έχει φροντίσει κάποιο άλλο άτομο το παιδί το πρωί, να γνωρίζετε τι έχει φάει ήδη – το πιο πιθανό είναι να ζητήσει κάτι άλλο είδος από τα παραπάνω στο επόμενο γεύμα.
Η πρόβλεψη αυτή βοηθάει στο να υπάρχει σχεδιασμός ο οποίος να καλύπτει όλα τα είδη τροφών μέσα σε μια ημέρα.

Θυμηθείτε ότι:

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι τα παιδιά μπορεί να χρειαστεί να «εκτεθούν» σε καινούριες γεύσεις μέχρι και 15 φορές μέχρι να τα δεχτούν με ευχαρίστηση.

    • Μην πτοείστε εάν τα παιδιά σας περιγράψουν τα υπέροχα φασολάκια που μαγειρέψατε σαν «αηδιαστικά». Προσφέρετέ τους κάτι άλλο χωρίς να σχολιάσετε αυτή τους την επιλογή.
    • Προσφέρετε ποικιλία υγειινών φαγητών και ενθαρρύνετε το παιδί σας να δοκιμάσει αρχικά μια μπουκιά απο το καθένα. Μπορεί να διαλέξει ένα απο αυτά: με αυτό τον τρόπο το βοηθάτε να γνωρίσει καινούριες γεύσεις και υφές.
      Μπορείτε να πείτε  “Αν θέλεις το γιαουρτάκι (που ξέρετε ότι επιθυμεί) θα πρέπει πρώτα να φάς έστω 1 κουταλιά από τον αρακά”.
      Όσο μεγαλώνει μπορείτε να αυξήσετε στις 3,4,5 κουταλιές.  Αρχίζοντας την φράση με τις λέξεις “Εάν θέλεις…… τότε…” δίνετε στο παιδί την αίσθηση της επιλογής.
    • Εάν ικανοποιείτε κάθε επιθυμία του παιδιού σας και ετοιμάζετε κάθε φορά μόνο αυτό που του αρέσει, το ενθαρρύνετε να μην δοκιμάζει ποτέ τίποτα καινούριο.

Αν το παιδί σας αρνείται το γάλα:

    • Σε μικρές ηλικίες μπορείτε να δώσετε αρχικά πολύ μικρές ποσότητες γάλα, σε μικρό ποτηράκι (σφηνάκι), που θα το κάνει πιο “αστείο”.
    • Eξηγήστε στο παιδί σας ότι το γάλα θα το βοηθήσει να τρέχει πιό γρήγορα και να χοροπηδάει πιο ψηλά στην παιδική χαρά.
    • Εάν παρόλα αυτά δεν το προτιμά, δώστε γεύση στο γάλα προσθέτοντας φρούτα ή κακάο με μέλι.
    • Όταν φτιάχνετε πουρέ  (είτε στιγμιαίο είτε φρέσκο) χρησιμοποιήστε άφθονο πλήρες γάλα.
    • Το ίδιο ισχύει και για σούπες: αντικαταστήστε την κρέμα γάλακτος με πλήρες γάλα.
    • Φτιάξτε φρουτοχυμούς με γάλα (1 μπανάνα, λίγες φράουλες κατεψυγμένες, λίγο μέλι και 250 ml γάλα).
    • Το καλοκαίρι, βάλτε σε μια κούπα μια μπάλα από το αγαπημένο του χειροποίητο παγωτό, προσθέστε μισή κούπα γάλα και ανακατέψτε με ένα πηρούνι – ιδού η καλοκαιρινή “παγωτάδα” !Δείτε εδώ μια ιδέα για σπιτικό παγωτό:  /2016/05/20/pagoto-fraoula-lemoni-i-sokolata-choris-zachari/

Με τι μπορώ να αντικαταστήσω το γάλα, αν δεν το θέλει καθόλου;

Αντικαταστήστε το γάλα με

Διαφημίσεις


Περισσότερα για το φαγητό εδώ!

Ερευνήστε περισσότερο, εάν επιμένει η άρνηση

Εάν αισθάνεστε ότι το παιδί σας δεν τρώει απολύτως τίποτα από αυτά που του δίνετε, ενώ παράλληλα περνούν εβδομάδες χωρίς καμία πρόοδο, διαβάστε το παρακάτω άρθρο περιπτώσεις στις οποίες είναι αναγκαίο να διερευνηθεί διεξοδικότερα αυτή η άρνηση:

/2018/04/16/den-thelei-na-xekinisei-tis-sterees-trofes/

 

 

. Bιβλία ENCA Euro Kids in Athens LaLeche Online Εκπαιδευτικά Παιχνίδια Origami S.O.S. STEM vbac Όρια Αγόρια Αδερφάκι Αθήνα Αθλητισμός Αιματολογική εξέταση Ανάπτυξη Ανακύκλωση Απόκριες Ασφάλεια Ασφάλιση Αυτισμός Αυτοάνοσα Βάφτιση Βίντεο Βιβλιάριο Υγείας Βιβλιοθήκες Βοήθεια Βρώμικο παιχνίδι Γεωγραφία Γεωμετρία Γλουτολίνη Γυναικολογία Δημιουργικότητα Διάστημα Διαγωνισμοί Διαδίκτυο Διαδραστικό Διαζύγιο Διακρίσεις Διατροφή Δικαιοσύνη Δώρο Εγκυμοσύνη Εθελοντισμός Ειδική Αγωγή Εκδρομή Εκπαίδευση Εκτυπώσεις Εκφοβισμός Εμβόλια Εξωσωματική Επιμέλεια Επιστημονικά νέα Ευεξία Εφηβεία Εφημερίες Ζάχαρη Ζήλεια Θεσσαλονίκη Θετική ενίσχυση Θηλασμός Θυμός Ιατρική Ιστορία Καλοκαίρι Καρκίνος Κατάθλιψη Κουράκης Κουτάκι Κρίση ΛΟΑΤΚΙ Λεπτή Κινητικότητα Μαθηματικά Μαιευτήρια Μουσεία Μουσική Μυθολογία Νεογέννητο Νηπιαγωγείο Νησί Νοσοκομεία Ξύλο Ολοήμερο Ουρολογία Πάρτυ Πάσχα Παιδικός Παιχνίδια Παλιές κακές συνήθειες Πανεπιστήμιο Παππούς & Γιαγιά Παχυσαρκία Πετιμέζι Ποτέ πια μόνα Προγεννητική Προς Ετήσια Ανανέωση Πρωτοχρονιά Σαπουνόφουσκες Σαπούνι Σεμινάρια Σπίτι Συμβουλές Σώμα Ταξίδι Ταυτότητα φύλου Τηλεόραση & Η/Υ Τοκετός Τυρί ΥΛΑ Υποστήριξη Φαρμακεία Φόρουμ Φύση Χανιά Χαρτί Χορηγία Επικοινωνίας Χριστούγεννα Χρυσόσκονη Χωρίς Ζάχαρη









This is the First Placement in the Sidebar



This is the Second Placement in the Sidebar











"Με την παραμονή σας σε αυτή τη σελίδα συμφωνείτε στους όρους χρήσης & την πολιτική απορρήτου/cookies. Το φόρουμ συζητήσεων είναι δημόσιο. Θα είναι καλό να τηρείτε την ανωνυμία σας και να μην δημοσιεύετε πληροφορίες που σας ταυτοποιούν. Ότι δημοσιεύετε στο διαδίκτυο μένει για πάντα στο διαδίκτυο. "





      © parents.org.gr - Ελληνική Εταιρία Ενημέρωσης Γονέων 2008
Υποστηρικτές: