Χρησιμοποιούμε cookie για την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων, την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Επίσης, κοινοποιούμε πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση του ιστότοπού μας στους συνεργάτες κοινωνικών μέσων, διαφήμισης και αναλύσεων. Προβολή λεπτομερειών ! [ OK ]
Ελληνική Εταιρία Ενημέρωσης Γονέων Σύνδεσμοι Α-Ω | chat
0-2 | 3-5 | 6-12
forum υγεία & ασφάλεια διατροφή ψυχολογία δραστηριότητες ειδήσεις
   
Ψυχολογία

Ανάπτυξη

Συμπεριφορά

 




Oμιλία
10/02/2006

Η ομιλία είναι ένα στάδιο στην ανάπτυξη του παιδιού, το οποίο είναι διαφορετικό για κάθε παιδί. Παρόλα αυτά, υπάρχουν κάποια χρονικά πλαίσια σύμφωνα με τα οποία εξελίσσεται η ικανότητα της ομιλίας σε σχέση με την ηλικία ενός παιδιού.

Είναι σημαντικό οι γονείς να είναι παρατηρητικοί, μιάς και σε περίπτωση που ένα παιδί παρουσιάζει αδυναμία σε συγκεκριμένα τμήματα του λόγου, όσο νωρίτερα αυτά είναι εμφανή, τόσο πιό εύκολα μπορεί αυτό το παιδί να βοηθηθεί απο κάποιον ειδικό και να ξεπεράσει την όποια δυσκολία αντιμετωπίζει.  

Απόσπασμα απο το βιβλίο " Τα αναπτυξιακά στάδια του παιδιού" :

Ιδιαίτερα μας προβληματίζει όταν ένα παιδί:

1. Έως 12 μηνών:

  • δεν παράγει ορισμένους ήχους της ομιλίας, όπως π.χ., α, ε,π,μπ,μ,ν, τα,τζ,κ,γκ
  • δεν βαβίζει. Δεν προφέρει δηλαδή, μαζί ή χωριστά, ορισμένες συλλαβές και συνεπώς δεν επαναλαμβάνει δικούς του ήχους ή του περιβάλλοντός του, όπως π.χ., μα, μπα, κα, ντανταντά, ακά, αγκού κτλ.,
  • έχει μονότονο κλάμα,
  • δεν αντιδρά στη φωνή των μελών της οικογένειας, όταν αυτά βρίσκονται έξω απο το οπτικό του πεδίο ή δεν το αγγίζουν,
  • δεν αντιδρά στους περιβαλλοντικούς ήχους.

2. Έως 24 μηνών:

  • δεν προφέρει γνωστές και αναγνωρίσιμες λέξεις, εκτός απο τα "μπαμπά", "μαμά", "γιαγιά",
  • δεν δείχνει τους οικείους του ανθρώπους, γνωστά αντικείμενα του σπιτιού κ.α.
  • δεν εκτελεί απλές εντολές.

3. Έως 36 μηνών:

  • δεν σχηματίζει φράσεις και προτάσεις,
  • αργεί πολύ μέχρι να καταλάβει τι του έχουμε πει.

4. Έως 4-6 χρόνων:

  • η ομιλία του δε γίνεται κατανοητή απο το περιβάλλον σε ικανοποιητικό βαθμό, ενώ συντάσσει σωστές προτάσεις.

Επίσης μας ανησυχεί όταν:

  1. Η εξέλιξη του λόγου στο παιδί ξαφνικά σταματάει ή παλινδρομεί,
  2. Υπάρχει ένρινη απόχρωση στην ομιλία,
  3. Το παιδί τραυλίζει,
  4. Το παιδί δε θυμάται ονομασίες γνωστών αντικειμένων και τα ζητάει περιγράφοντάς τα π.χ., καπέλο = αυτό που φοράμε στο κεφάλι.

Πηγή: "Τα αναπτυξιακά στάδια του παιδιού" Εκδόσεις "Στεφάνι".

Συζητήσεις που έχουν γίνει στο φόρουμ του parents.gr με αυτό το θέμα: http://parents.org.gr/forum/viewtopic.php?t=34






























ποιοί είμαστε | επικοινωνία | στατιστικά  
© parents.org.gr - Ελληνική Εταιρία Ενημέρωσης Γονέων 2008