Χρησιμοποιούμε cookie για την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων, την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Επίσης, κοινοποιούμε πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση του ιστότοπού μας στους συνεργάτες κοινωνικών μέσων, διαφήμισης και αναλύσεων. Προβολή λεπτομερειών ! [ OK ]
Ελληνική Εταιρία Ενημέρωσης Γονέων Σύνδεσμοι Α-Ω | chat
0-2 | 3-5 | 6-12
forum υγεία & ασφάλεια διατροφή ψυχολογία δραστηριότητες ειδήσεις
   
Ψυχολογία

Ανάπτυξη

Συμπεριφορά

 




Μαθηματική αντίληψη
25/11/2005

Τα μαθηματικά πρέπει να περιμένουν έως το δημοτικό? Όχι απαραιτήτως..! Η πρώτη επαφή των παιδιών με μαθηματικές έννοιες μπορεί να γίνει στην πραγματικότητα πολύ νωρίτερα με την μορφή πολύ ευχάριστων δραστηριοτήτων όπως αυτές που προτείνουμε πιο κάτω.

Ο στόχος τέτοιων δραστηριοτήτων είναι το να αποκτήσουν τα παιδιά απο 2,5 ετών εώς και 5 ετών την έννοια της ποσότητας, του λιγότερου και του περισσότερου και όχι βέβαια να μάθουν να προσθέτουν ή να αφαιρούν με αριθμούς.

Αυτή η ικανότητα απαιτείται απο τα παιδιά πολύ αργότερα: από κρατικής πλευράς, τα παιδιά που πηγαίνουν πρώτη δημοτικού έχουν δηλαδή συμπληρώσει το 6ο (έκτο) έτος της ηλικίας τους, είναι απαραίτητο να ξέρουν απλώς να μετρούν απο το ένα έως το δέκα, ικανότητα που αποκτούν κάποια παιδιά ακόμα και ένα χρόνο νωρίτερα.

Αρκετοί γονείς μην γνωρίζοντας αυτή τη λεπτομέρεια, προσπαθούν να μάθουν στα παιδιά τους απο την ηλικία και των 2.5 -3 ετών να μετρούν. Η προθυμία και όρεξη των παιδιών σε αυτή την ηλικία να μάθουν όλα όσα τους προσφέρονται, αρκετές φορές ξεγελούν τους γονείς - στην πραγματικότητα τα παιδιά απλώς αποστηθίζουν μια ακολουθία λέξεων.
Το καλύτερο που μπορούν να κάνουν οι γονείς για να μην αφαιρέσουν την όρεξη και την περιέργεια του παιδιού τους για τις μαθηματικές έννοιες είναι να φροντίσουν τα παιδιά τους να ασχολούνται με δραστηριότητες όπως:

  • μαγειρική
  • μουσική & μουσικοκινητικά παιχνίδια
  • τοποθέτηση ίδιων παιχνιδιών (π.χ. τουβλάκια) σε ακολουθίες (π.χ. του ίδιου χρώματος) και παρατήρησης ποιό χρώμα έχει τα πιό πολλά?
  • κατά την διάρκεια των οποίων να δίνεται κάποια έμφαση στις μαθηματικές έννοιες (π.χ. πολλά, λίγα, πάνω, κάτω, μέσα, έξω, μισό, ολόκληρο) χωρίς αυτές όμως να βρίσκονται στο επίκεντρο.

     






























    ποιοί είμαστε | επικοινωνία | στατιστικά  
    © parents.org.gr - Ελληνική Εταιρία Ενημέρωσης Γονέων 2008