Χρησιμοποιούμε cookie για την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων, την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Επίσης, κοινοποιούμε πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση του ιστότοπού μας στους συνεργάτες κοινωνικών μέσων, διαφήμισης και αναλύσεων. Προβολή λεπτομερειών ! [ OK ]
Ελληνική Εταιρία Ενημέρωσης Γονέων Σύνδεσμοι Α-Ω | chat
0-2 | 3-5 | 6-12
forum υγεία & ασφάλεια διατροφή ψυχολογία δραστηριότητες ειδήσεις
   
Επικαιρότητα

Τα νέα μας!

Σεμινάρια

 




Αφαίρεση επιμέλειας χωρίς δίκη εξαιτίας homeschooling!
13/10/2015

Εδώ και χρόνια γνωρίζουμε το θέμα - ότι απαγορεύεται απο την Ελληνική νομοθεσία η μη φοίτηση των παιδιών στο σχολείο (νηπιαγωγείο δημοτικό γυμνάσιο λύκειο), όμως δεν υπάρχει καμία ρύθμιση για όσους επιθυμούν ή όσους δεν μπορούν να παρίστανται στην σχολική αίθουσα, αλλά θέλουν να εκπαιδευτούν και να εξερευνήσουν την ύλη της κάθε τάξης, στο σπίτι. 

Στο εξωτερικό αυτή η επιλογή είναι απολύτως νόμιμη (ονομάζεται homeschooling) και τα κράτη έχουν ιδιαίτερες προβλέψεις για αυτή την δυνατότητα που επιτρέπουν στον γονέα να εκπαιδεύσει το παιδί του εκτός του σχολικού περιβάλλοντος.  

Έφτασε η στιγμή λοιπόν μετά απο έτη συζητήσεων
 [http://parents.org.gr/forum/showthread.php?t=40177  &
http://parents.org.gr/forum/showthread.php?t=140879
στις οποίες παρακολουθούμε αυτή την απολύτως την εύλογη επιθυμία των γονέων, μια μητέρα να επιλέξει να φτάσει στα άκρα για να μπορέσει να διαπαιδαγωγήσει η ίδια το παιδί της εκτός σχολικού περιβάλλοντος. 

Όπως θα δούμε σε σωρεία άρθρων που ήδη δημοσιεύτηκαν,

η εισαγγελέας έχει παραγγείλει την απομάκρυνση επιμέλειας (χωρίς δίκη!) του 8 χρονου παιδιού απο την μητέρα, έτσι ώστε να γραφτεί εκείνο υποχρεωτικά στο σχολείο.

Είχε δοθεί προφορικά (χωρίς κανένα έγγραφο) στην μητέρα διορία εώς την δευτέρα 12/10, εάν δεν φέρει στην εισαγγελέα το χαρτί της εγγραφής, ότι θα της σταλεί η αστυνομία και θα απομακρύνει το παιδί της απο το σπίτι της.
Ευτυχώς εώς σήμερα 14/10 αυτό δεν έχει γίνει, ενώ ετοιμάζεται δικογραφία για το πταίσμα της μη εγγραφής, δηλαδή φαίνεται να υπάρχει υπαναχώρηση αυτής της απειλής.

Παρακαλούμε διαδώστε το άρθρο, και χρησιμοποιήστε τα μέσα δικτύωσης συγκεκριμένα τα hashtags

 #handsoffgreekmom    &    #freegreekeducation 

έτσι ώστε να δοθεί  δημοσιότητα σε αυτό το τόσο σοβαρό θέμα. 

Υπογράψτε την σχετική ψηφοφορία εδώ:

https://secure.avaaz.org/en/petition/Prosecutors_Office_Greek_Justice_Functionaries_We_invite_you_to_stop_persecution_of_this_mother_1/?nhJzOeb 

Έχουν μαζευτεί μέχρι στιγμής πάνω απο 1.000 υπογραφές.

Δείτε ρεπορτάζ της Κέλλης Χεινοπόρου στον Αντέννα , για το θέμα:
http://www.antenna.gr/webtv/watch?cid=6_ghfq_iyi52_a%3D 


Γιατί στηρίζουμε αυτή την υπόθεση, δίνοντας δημοσιότητα στο θέμα;

Πιστεύουμε

  • στην ελευθεροτυπία και στο ότι όλες οι γνώμες πρέπει να ακούγονται, ασχέτως του αν κάποιος συμφωνεί ή όχι με την κατ΄οίκον εκπαίδευση (homeschooling).
  • ότι η διεκδίκηση της συγκεκριμένης μητέρας (του όποιου κηδεμόνα!) για το δικαίωμα στην εκτός σχολικού κτιρίου εκπαίδευση του παιδιού της, με την ίδια ύλη όπως και τα άλλα & έλεγχο προόδου, έχει νόμιμη βάση.

  • σύμφωνα με το νομικό δίκαιο, η μη εγγραφή στο σχολείο αποτελεί πταίσμα (πρόστιμο) και δεν είναι δυνατόν χωρίς πρότερη άλλη δίκη, να οδηγεί σε άρση επιμέλειας.

  • ότι η απειλή με άρση επιμέλειας (απομάκρυνση του παιδιού) προφορικά, απο την εισαγγελία, ασχέτως του ότι δεν στέκει νομικά (ίσως για αυτό δεν πραγματοποίησε την απειλή της η εισαγγελία), δεν αρμόζει σε μια τέτοια περίσταση - στην οποία όπως έχουμε ενημερωθεί δεν τίθεται θέμα ανικανότητας του γονέα να έχει την επιμέλεια του παιδιού του/της, αλλά η απειλή αυτή βασιζόταν ξεκάθαρα στην επιθυμία της μητέρας να εκπαιδεύσει η ίδια το παιδί της στην σχολική ύλη, εκτός σχολείου (homeschooling). 
    Ειδικά εάν λάβει κανείς υπόψιν ότι καθημερινά υπάρχουν παιδιά που δεν απομακρύνονται απο τις οικογένειές τους για πολύ πιο σοβαρά περιστατικά όπως ναρκωμανείς, σοβαρές εκθέσεις σε κίνδυνο, κακοποιήσεις, πολλές φορές απλώς επειδή δεν υπάρχει καν ο απαραίτητος αριθμός κλινών στις στέγες που φιλοξενούν παιδιά.

    Η κατ'οίκον εκπαίδευση επιτρέπεται στις περισσότερες ευρωπαϊκές και μη προηγμένες χώρες χωρίς να έχει αρνητικά αποτελέσματα για την πρόοδο ή ψυχοσύνθεση των παιδιών.
    Μάλιστα η Ελλάδα έχει υπογράψει και σχετική σύμβαση που επιτρέπει το homeschooling που έχει ψηφιστεί απο την Ευρωπαική Ένωση, το νομικό πλαίσιο όμως εδώ, όπως μαθαίνουμε, δεν έχει εκσυγχρονιστεί και δεν έχει τεθεί σε λειτουργεία κάποιος μηχανισμός/επιτροπή που θα ασχολείται με αυτό το θέμα.

 

Πηγές:

http://www.vice.com/gr/read/homeschooling-stin-ellada

"Η συζήτηση, για τα κακώς κείμενα της παιδείας στη χώρα μας, δεν είναι καινούργια. Ο δασκαλοκεντρισμός, η βαθμοθηρία, τα φροντιστήρια, το άγχος και ο ανταγωνισμός που κυριαρχούν στο σχολικό περιβάλλον, από την πρώτη κιόλας τάξη του δημοτικού, είναι λίγα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και οι γονείς στην Ελλάδα, και που κάνουν τους περισσότερους να νιώθουν εξοργισμένοι και απογοητευμένοι με το εκπαιδευτικό σύστημα. Οι επιλογές των γονιών, σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση των παιδιών τους στη χώρα μας όμως, είναι περιορισμένες, αφού το σχολείο είναι υποχρεωτικό μέχρι το 16ο έτος της ηλικίας ενός παιδιού.

Παρόλο, λοιπόν, που εδώ και πολλά χρόνια παγκοσμίως, « το "παραδοσιακό" σχολείο δέχεται έντονη κριτική και αμφισβήτηση». Παρόλο, που σε 16 χώρες της Ε.Ε., συμπεριλαμβανομένης της Μ. Βρετανίας, της Γαλλίας και της Πορτογαλίας, «εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας, όπως η κατ'οίκον εκπαίδευση, είναι νομικά θεσμοθετημένες», στην Ελλάδα οι γονείς δεν έχουν το δικαίωμα επιλογής αυτού του τρόπου μόρφωσης για τα παιδιά τους. Όσες οικογένειες λοιπόν, προχωρούν στην «παράνομη» επιλογή της «εναλλακτικής εξωσυστημικής εκπαίδευσης» -όπως την κατ'οίκον εκπαίδευση-, είτε εκ πεποιθήσεως είτε από έλλειψη άλλων επιλογών, αναγκάζονται να το κάνουν κρυφά, κινδυνεύοντας ακόμα και με φυλάκιση ή και με απώλεια της επιμέλειάς τους."


 {περισσότερα στον σύνδεσμο πιο πάνω. Το άρθρο είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον}

 

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64268477 

 «Μια αστυνομική επιχείρηση αφαίρεσης επιμέλειας, η οποία θα αποσπάσει βίαια ένα 8χρονο σωματικά και ψυχικά υγιές κοριτσάκι από τη μητέρα του, υποτίθεται για το "συμφέρον" του, χωρίς μάλιστα η μάνα να έχει λάβει έστω και ένα έγγραφο της Πολιτείας στα χέρια της και πριν η υπόθεση επιμέλειας εισαχθεί σε δικαστήριο, θα είναι μέτρο που θίγει βάναυσα πληθώρα δικαιωμάτων και των δυο τους. Θα πρέπει η Πολιτεία να υπαναχωρήσει από μια τέτοια συντριπτική δικαιωμάτων προσέγγιση, να συνεκτιμήσει το υπόμνημα των 128 σελίδων με το οποίο η μητέρα εξηγεί ποια δικαιώματα ασκεί», καταλήγει η δικηγόρος.

Οπως μας ενημερώνει, μητέρα και παιδί προσφεύγουν σήμερα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων 

 «Ζητήσαμε να κριθεί η υπόθεση δικαστικά»

«Ζητήσαμε ανεπιτυχώς από την Εισαγγελία να αφήσει την υπόθεση να κριθεί δικαστικά, με όλες τις εγγυήσεις που μια τέτοια διαδικασία οφείλει να έχει στις δημοκρατικές κοινωνίες. Ούτως ή άλλως, η διάταξη που επιτρέπει στην εισαγγελέα Ανηλίκων να αφαιρέσει επιμέλεια με διαταγή της αφορά σε όλως εξαιρετικές περιπτώσεις, όπου υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για τη σωματική και ψυχική υγεία του παιδιού -και πάλι οφείλει να εισάγει την υπόθεση στο Δικαστήριο εντός 30 ημερών», δήλωσε στο «Εθνος» η πρόεδρος της ΜΚΟ «Πλειάδες», Ηλέκτρα - Λήδα Κούτρα.

«Η μεταχείριση που είχε αυτή η μάνα από την Πολιτεία, μέσω των πράξεων και των παραλείψεων της Εισαγγελικής Αρχής, ακριβώς επειδή τόλμησε να ισχυριστεί ότι ασκεί ανθρώπινο δικαίωμα εκείνης και του παιδιού της παρέχοντάς του απο-σχολειοποιημένη εκπαίδευση, δεν αποτελεί μόνο παραβίαση του δικαιώματος μάνας και παιδιού να μην υφίστανται δυσανάλογη παρέμβαση στην οικογενειακή τους ζωή, αλλά, κατά τη νομική μου άποψη, συμποσούται σε εξευτελιστική μεταχείριση και παραγνώριση της έκτασης της εξουσίας της Πολιτείας πάνω σε όσους βρίσκονται στη δικαιοδοσία της», συμπληρώνοντας πως «απ’ τη μια μεριά έχουμε τη μη εγγραφή στο σχολείο, που αποτελεί πταισματική παράβαση που επισύρει πρόστιμο, και από την άλλη έχουμε πληθώρα υπερνομοθετικής ισχύος κειμένων, που εγγυώνται την εκπαίδευση σύμφωνα με τις πεποιθήσεις των γονέων».

 

H μητέρα: 

«Στο εξωτερικό αυτό είναι εντελώς φυσιολογικό. Εδώ... με κοιτούν σαν να κατέβηκα από τον Αρη. Οταν κανείς γνωρίζει το παιδί, διαπιστώνει ότι είναι ένα ευτυχισμένο κοριτσάκι. Με πλούσιο λεξιλόγιο, φαντασία, ανεπτυγμένη σκέψη. Αλλά κι εγώ δεν την αναγκάζω, δεν της επιβάλλομαι. Ακολουθώ τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες της. Γι' αυτό και όταν της λέω να κάνουμε μαθηματικά, πετάει από τη χαρά της. Το κυρίαρχο είναι το ότι με ενδιαφέρει η ψυχική ηρεμία του παιδιού», τονίζει η Χριστιάνα Σοφία. Με τη βοήθεια, την επιμονή και την υπομονή της, η 8χρονη κόρη της έχει αγαπήσει την ιστορία και τη μυθολογία, λατρεύει τα μαθηματικά, είναι σε θέση να κάνει... ξενάγηση στα εκθέματα του αρχαιολογικού μουσείου, γράφει το δικό της παραμύθι, εξοικειώνεται με τους υπολογιστές και κοινωνικοποιείται μέσω του παιχνιδιού.

«Θα είναι απάνθρωπο να με χωρίσουν από την κόρη μου επειδή και μόνο έχω επιλέξει έναν άλλο τρόπο εκπαίδευσης», καταλήγει η μητέρα, ενώ η μικρούλα από δίπλα συμπληρώνει: «Δεν θέλω να φύγω από τη μητέρα μου. Την αγαπώ». 

 

http://www.infobalkans.com/2015/10/13/greek-child-services-snatch-kid-because-mom-decides-homeschool

Child social services removed an 8-year-old from the care of its mother after she refused to send it to school. The mother, a teacher, states that she prefered to home school her child rather than put it through the mill of the Greek education system that she assesses to be second-rate.

 

She states that, as an educator herself, she prefered to offer her child a more hands-on approach to learning that would be relevant and conducive to a more exciting educative process.

 

Lawyer Electra-Leda Koutra for the Hellenic Action for Human Rights – “Pleiades” – states:

 

“I was informed by the Prosecutor for Minors, following a call from their office, that if ‘my client did not bring certification of her child’s enrolment in a primary shool by Monday, then custody rights would be revoked.’ I asked ‘Like that? Without a trial?’ The response, ‘We will send the police to take the child. On Monday.’ I asked ‘Can you at least give this to us in writing? We don’t even have a document for the files we are creating. Ms. Secretary said, ‘No’. Then she hung up.

There was no documentation at any stage of the process. Not even when a social worker entered my client’s house to document a report on the child’s condition. There was no written evaluation, and there was not even a copy of the removal order. There was not even a written report when we appeared before the prosecutor and where I spent haf an hour explaining the judicial character of the case, and with the mother justifying the parameters of her conscious decision as a parent to offer activities – of a high calibre – to educate her daughter, based on the justified rights of both of them. No documentation when she was invited (again informally!) to appear again (with me) so that recommendations could be made despite the fact that I had submitted a memorandum of 128 pages explaining the reasons why the mother considered home schooling to be in the interests of her child.” 

 






























ποιοί είμαστε | επικοινωνία | στατιστικά  
© parents.org.gr - Ελληνική Εταιρία Ενημέρωσης Γονέων 2008