Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Προσωπικότητα και κοινωνικοποίηση στο διαδίκτυο


kine

Recommended Posts

Η δυτικοποιημένος τρόπος ζωής των αστών, στην σύγχρονη εποχή, καθιστά τις διαπροσωπικές σχέσεις σε συνεχή αμφισβήτηση. Το κάθε πρόσωπο περιχαρακώνεται στην αλληλεπίδραση με το πλέον στενό οικογενειακό περιβάλλον και δευτερευόντως σε κάποιες διαπροσωπικές σχέσεις, πάντοτε πλαισιωμένες και οριοθετημένες.

 

Παρόλα αυτά, το αίτημα της σχέσης και επικοινωνίας, μένει ανοιχτό και ανεκπλήρωτο. Σε καθημερινή βάση, υπάρχει η αναγκαιότητα του μοιράσματος και της σχέσης με τον άλλο, η οποία είναι δομικής σημασίας για τον άνθρωπο, προκειμένου να βρίσκει τις κοινωνικές του ισορροπίες, να εκφράζεται, να εκτονώνει την ένταση της υπαρξιακής του αγωνίας, να βρίσκεται σε κοινωνία, να είναι εν ολίγοις, ψυχικά υγιής.

 

Αυτό το κενό έρχεται να καλύψει και σε μεγάλο βαθμό το πετυχαίνει, το διαδίκτυο, με την χρήση του forum, τα social media, τα σχόλια-συζητήσεις σε αναρτήσεις άρθρων, ειδήσεων, τα blogs, vlogs κ.α. Όχι μόνο ικανοποιεί την ανάγκη αλληλεπίδρασης με τον άλλο, αλλά μας δίνει και την ψευδαίσθηση της ανωνυμίας ή της επιλεκτικής επωνυμίας. Ως εκ τούτου, η επικοινωνία μπορεί να ξεκινά και τελειώνει όπου την ορίσει ο καθένας. Αυτή η συνθήκη φαίνεται ιδιαίτερα ελκυστική και ευχάριστη, όμως ταυτόχρονα οδηγεί σε μια κατάχρηση και μια απαξίωση του ίδιου του λόγου και της επικοινωνίας αυτής καθε αυτής.

Ενώ, απέναντι σε ένα φυσικό πρόσωπο έχουμε την ηθική υποχρέωση να κρατούμε κάποιους τύπους ευγένειας, να σεβαστούμε την ατομικότητα του, να συμπράξουμε ενίοτε στις ιδιοτροπίες του, προς χάριν της ομαλής έκβασης ενός διαλόγου και ως εκ τούτου να καταβάλουμε κάποια προσπάθεια προκειμένου να διατηρηθεί η διαπροσωπική αυτή επαφή, στην περίπτωση της ανώνυμης ιδιότητας ενός χρήστη, το άτομο έχει την ευκαιρία να κάνει επιλεκτική χρήση των ιδιοτήτων του προσώπου, ακυρώνοντας την φυσική υπόσταση του, πίσω από το διαδικτυακό προσωπείο. Αυτή η ακύρωση της προσωπικότητας, αρχικά μοιάζει να εξυπηρετεί τον χρήστη, διότι είναι αδέσμευτη, εύκολη, γρήγορη και κυρίως, χωρίς κοινωνικές συνέπειες.

 

Σε κάθε περίπτωση όμως, όπου ο άνθρωπος μετατρέπει τη σχέση με τον άλλο, σε χρηστική αξίωση, είναι βέβαιο πως το πρόσωπο ως έννοια, χάνει την αξία του, χάνει την υπόσταση του, μειώνεται κι ως εκ τούτου απαξιώνεται. Αυτή η πρακτική, μοιάζει να μην έχει συνέπειες στη διαδικτυακή ζωή, όμως τα φυσικά πρόσωπα πίσω από τις οθόνες και τα πληκτρολόγια, δεν παύουν να είναι συχνά, άνθρωποι τρωτοί και ευάλωτοι, άνθρωποι μόνοι και αποκομμένοι, χωρίς συνεκτικό κοινωνικό περιβάλλον, χωρίς κοινωνικό κεφάλαιο να τους υποστηρίξει στα προβλήματα της καθημερινότητας που προκύπτουν.

 

Τα πρόσωπα που αναζητούν την ικανοποίηση των κοινωνικών τους αναγκών, στον ψηφιακό κόσμο, είναι αυτά που έχουν ανάγκη από μεγαλύτερη επιδεξιότητα και φροντίδα, σε επίπεδο διαπροσωπικών σχέσεων. Είναι τα πρόσωπα αυτά, που δυσκολεύονται να δημιουργήσουν γύρω τους, ένα συνεκτικό περιβάλλον αλληλεπίδρασης, που έχουν έλλειψη σημείου αναφοράς σε πρόσωπα, που ενίοτε, υπολείπονται ειλικρινών φιλικών δεσμών. Είναι άτομα της διπλανής πόρτας, άνθρωποι του 21ου αιώνα, μεγαλωμένοι σε πυρινικές οικογένειες, με υλιστικούς αξιακούς κώδικες, εργαζόμενοι για την μεταβιομηχανική, καπιταλιστική οικονομία.

 

Αυτοί οι παράγοντες, καθιστούν την ευγένεια, την ανοχή, την αποδοχή και την υπομονή, ακόμη πιο απαιτητές και αναγκαίες συνθήκες, στον τρόπο επικοινωνίας και στη γλώσσα που χρησιμοποιούμε στο internet.

 

Την επάρκεια ή ανεπάρκεια να δημιουργήσουμε ειλικρινείς σχέσεις, βασισμένες στον αλληλοσεβασμό και την εκτίμηση απέναντι στο πρόσωπο, στο κάθε πρόσωπο, ανεξαρτήτως συμπάθειας ή αντιπάθειας χαρακτήρων, την επιβεβαιώνουμε και στο διαδίκτυο με τον τρόπο που κάνει ο καθένας χρήση των μέσων που του παρέχονται. Αυτός που έχει την επιθυμία να προσβάλει και να υποτιμήσει τον άλλο, θα το κάνει βρίζοντας και αισχρολογώντας, είτε με το πρόσχημα της έκφρασης γνώμης, είτε και αναιτιολόγητα (κανείς δεν μπορεί να του ζητήσει το λόγο, είναι ανώνυμος, μπορεί να προσβάλει χωρίς κοινωνικές συνέπειες). Κατά τον ίδιο τρόπο, ένας ανασφαλής συναισθηματικά άνθρωπος, που δυσκολεύεται να εμπιστευτεί, θα προσπαθήσει να κερδίσει την συμπάθεια των άλλων, με ψέματα, πρόκληση οίκτου, υπερεκδήλωση ενδιαφέροντος κ.α.. Ενώ στην πραγματικότητα μια τέτοια συμπεριφορά, εύκολα ανιχνεύεται από τους οικείους, στο internet μπορεί για κάποιες στιγμές ο καθένας, να ζήσει το ψέμα του.

 

Στις ίδιες βάσεις, η ευγένεια, η ειλικρίνεια, η διακριτικότητα, ο σεβασμός στον συνομιλητή, είναι στοιχεία της προσωπικότητας του καθενός, τα οποία η ανωνυμία ενός φόρουμ, μπορεί να αναδείξει ή να αποκαλύψει την απουσία τους.

 

Εν τέλει, αν όντως δεν ξέρουμε ποιος μπορεί να βρίσκεται πίσω από ένα ψευδώνυμο και ποιος μπορεί να μας διαβάσει ή να μας ακούσει ανά πάσα στιγμή, όταν απευθυνόμαστε σε όλον τον κόσμο, συμμετέχοντας στους διαδικτυακούς διαλόγους, είναι ευθύνη μας, να βάζουμε τα δυνατά μας και ανά πάσα στιγμή, να συμμετέχουμε με τον καλύτερό μας εαυτό. Διότι πάντοτε θα υπάρχει κάποιος, ο οποίος έχει την ανάγκη μιας φιλικής μορφής να του απευθύνεται, κάποιος που μας έχει ανάγκη άθελα του, κάποιος που μπορεί να μετρά τα λόγια μας, περισσότερο απʼ όσο τα μετράμε εμείς.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


Οι θέσεις αυτές χαρακτηρίζεται από πολλά στερεότυπα και προκαταληψεις. Διακατεχονται επίσης από μια έντονη υποκειμενική θεωρήση. Αν και κατανοώ το κινητρο αυτού που συνέταξε το κείμενο, διαφωνώ σε πολλά σημεία.

 

Το θέμα όμως των διαδικτυακών συμπεριφορών, σχέσεων, φιλίας κτλ έχει συζητηθεί πολλές φορές έως τώρα στο φόρουμ. Και η κοινή συνισταμένη των συζητήσεων δείχνει πως όλα εξαρτώνται από τις προσδοκίες του κάθε χρήστη.

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Η δυτικοποιημένος τρόπος ζωής των αστών, στην σύγχρονη εποχή, καθιστά τις διαπροσωπικές σχέσεις σε συνεχή αμφισβήτηση. Το κάθε πρόσωπο περιχαρακώνεται στην αλληλεπίδραση με το πλέον στενό οικογενειακό περιβάλλον και δευτερευόντως σε κάποιες διαπροσωπικές σχέσεις, πάντοτε πλαισιωμένες και οριοθετημένες.

 

Από που προκύπτει αυτό?

Kine, θα προτιμούσα την προσωπική σου άποψη. Θα μπορούσαμε να στήσουμε ένα διάλογο με ενδιαφέρον.

Για νουθεσίες μάλλον γέρασα...

Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.

Albert Einstein

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Αννα, να δεις που στο τελος θα γράψουμε πανελλαδικες ξανα. Από τοτε εχω να διαβασω τετοιου τυπου "δοκιμιο".

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Κορίτσια, το φόρουμ είναι ενημερωτικό. Έχει πολύ ενδιαφέρον να αναρτώνται και τέτοια κείμενα, πόσο μάλλον όταν είναι επίκαιρα.... Εμένα προσωπικά η τελευταία ειδικά παράγραφος με βοήθησε να δω αλλιώς το θέμα της Βασιλικούλας και τη θεματοθέτρια ;).

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Επειδή πήρε η μπάλα και το δικό μου μήνυμα στην "εκκαθάριση", κι επειδή κρίνω ότι δεν ήταν off topic, το επαναφέρω, γιατί πραγματικά θέλω την άποψη της θεματοθέτριας.

 

Αννα, να δεις που στο τελος θα γράψουμε πανελλαδικες ξανα. Από τοτε εχω να διαβασω τετοιου τυπου "δοκιμιο".

 

Κι εμένα κάτι τέτοιο μου θύμισε, γι' αυτό και ρώτησα τη θεματοθέτρια, καθαρά εγκυκλοπαιδικά.

Απο 'κει και πέρα επί της ουσίας, δηλαδή επί του περιεχομένου, σε κάποια σημεία συμφωνώ, και σε κάποια έχω τις ενστάσεις μου.

Αλλά θα ήθελα να ξέρω αν πρόκειται π.χ. για "σχολική έκθεση", γιατί αν είναι έτσι, δεν έχω να πω κάτι, όντως, τέτοια περίμεναν από εμάς να γράψουμε, και είναι οκ. Αλλά αν το δούμε ως τις προσωπικές βιωματικές θέσεις ενός ενήλικα περί χρήσης του διαδικτύου, να το προσεγγίσουμε διαφορετικά, να το συζητήσουμε.

Link to comment
Share on other sites

Κι εγώ δεν καταλαβαίνω, γιατί διαγράφηκαν τα μηνύματά μου. Επαναφέρω τα ερωτήματα και τις σκέψεις που είχα αρχικά παραθέσει, προκειμένου να αναπτυχθεί μια εποικοδομητική συζήτηση:

 

α) Θα ήθελα πολύ η θεματοθέτρια αφενός να παραθέσει και τη δική της άποψη σε σχέση με το αναρτημένο κείμενο, αφετέρου να μας γράψει την αιτία της ανάρτησης, προκειμένου να συμβάλλουμε αναλόγως (δηλ. το ανάρτησε με αφορμή το περιστατικό με το διπλό λογαριασμό, ως γενικό θέμα συζήτησης, κλπ.).

 

β) Νομίζω, ότι με βάση τις εμπειρίες παλιότερων μελών που είχαν αναρτηθεί στο συγκεκριμένο θέμα εντοπίζονται δύο είδη συμμετεχόντων στο φόρουμ. Το πρώτο αποτελείται από ανθρώπους που έχουν σε μεγάλο βαθμό κάνει μέρος της ζωής τους το φόρουμ. Κατά την ταπεινή μου άποψη, οι άνθρωποι αυτοί έχουν κάποια κενά στην αληθινή τους ζωή και προσπαθούν να τα καλύψουν μέσω του φόρουμ. Ως εκ τούτου, πιθανά και να προβούν στη δημιουργία έταιρων λογαριασμών για λόγους δικούς τους. Πράξη, όμως, που αν συνυπολογιστούν τα παραπάνω μπορεί να υποκρύπτει και νοσηρότητα.

Και επίσης, η κατηγορία εκείνη που το αξιοποιεί για ενημέρωση και συμβολή σε προβληματισμούς. Αν κάποιος από την κατηγορία αυτή καταφύγει στη δημιουργία δεύτερου προφίλ, εξαιρετικά απίθανο σενάριο, βέβαια, πιθανά να το κάνει για λόγους ψυχαγωγίας και μόνο.

Link to comment
Share on other sites

Από την στιγμή που δεν παρατίθεται πηγή, θεωρώ ότι το κείμενο είναι προσωπικό (αν κρίνω από το ορθογραφικά λάθη :) ). Με ένα πρόχειρο googling δεν φαίνεται να υπάρχει κάπου, τουλάχιστον στα ελληνικά. Αν είναι μετάφραση, πάω πάσο. Υποθέτω θα μας το διευκρινίσει η kine κάποια στιγμή. Επηρεάζεται η ουσία αυτών που γράφει από το αν είναι δικό της, ή κάποιου άλλου;

Αγνοώ τα κίνητρα της για την δημοσίευση, πιθανολογώ ωστόσο ότι αφορμή υπήρξε η αποκάλυψη των ψεύτικων προφίλ. Επίσης υποθέτω ότι ακόμα και αν ήταν αφορμή τα ψεύτικα προφίλ, δεν είχε στόχο να αναλύσουμε γιατί έγινε ότι έγινε. Και πάλι θα μας πει, ελπίζω.

 

 

Στην ουσία, και έχοντας σαν βάση ότι το κείμενο μπήκε ως γενικό προβληματισμό, αυτά που εγώ παίρνω είναι τα εξής:

 

  • Ο άνθρωπος ως κοινωνικό ον, που ο δυτικός τρόπος ζωής τον έχει απομονώσει, ψάχνει ευκαιρίες κοινωνικοποίησης όπου βρει πρόσφορο έδαφος. Το διαδίκτυο είναι ένα τέτοιο μέρος. Μπορεί στην Ελλάδα οι ευκαιρίες κοινωνικοποίησης να είναι πολλές, αλλά δε συμβαίνει το ίδιο σε άλλες δυτικές χώρες. Θεωρώ ότι το κείμενο μιλάει γενικά και όχι ειδικά.

  • Η ανωνυμία του διαδικτύου κάνει εύκολο στους ανθρώπους να παρουσιάσουν ένα προσωπείο και όχι τον πραγματικό τους εαυτό. Από την βαρετή νοικοκυρά που το παίζει τέλεια μαμά, μέχρι τον ψυχικά άρρωστο που τρέφεται με την προσοχή του κόσμου. Ειδικά άνθρωποι με ψυχοπαθολογία, μέσω αυτού του προσωπείου βρίσκουν την ευκαιρία να εκφράσουν στοιχεία του χαρακτήρα τους που στην πραγματική ζωή δεν θα είχαν το περιθώριο να το κάνουν.

  • Στην πραγματική ζωή, σε έναν τέτοιο άνθρωπο θα συμπεριφερόμασταν με διακριτικότητα, ευγένεια, σεβόμενοι την υπόστασή του και το πιο πιθανό θα απομακρυνόμασταν άρον άρον χωρίς να μπούμε σε αντιπαράθεση. Στη διαδικτυακή ζωή, λόγω της ανωνυμίας, αντί να δείξουμε την ίδια επιείκεια που θα δείχναμε live, επιτιθόμαστε, προσβάλλουμε και τελικά πολλές φορές απλά κάνουμε αυτό το οποίο επιθυμεί ο ψεύτικος χρήστης, να του δώσουμε δηλαδή σημασία.

 

Αναγνωρίζοντας λοιπόν τα παραπάνω, διαφαίνεται η ακόμα εντονότερη ανάγκη να λειτουργούμε διαδικτυακά, όπως και πραγματικά. Με ευγένεια και σεβασμό προς τον συνομιλητή μας και προς αυτά που έχει να πει. Και να μη δίνουμε χώρο σε χρήστες που λειτουργούν επιθετικά, με αγένεια.

 

Επεκτείνοντας το θέμα της kine και ακριβώς λόγω του χαμού που έγινε, θα πω ότι για αυτούς που έχουν «ένσημα» στον χώρο του διαδικτύου και όχι μόνο σε αυτό το φόρουμ, το φαινόμενο Lydiap και λοιπά κακοποιά στοιχεία ;) δεν είναι ούτε καινούριο, ούτε πρωτοφανές. Τέτοιοι χρήστες δυστυχώς υπήρχαν πάντα στα fora. Δεν είναι σε καμία περίπτωση ευχάριστο να αναλώνεις τον χρόνο σου για κάτι ανύπαρκτο, αλλά δεν είναι επιβλαβές (με την έννοια ότι τέτοιοι χρήστες δεν αποσκοπούν σε βλάβη των υπολοίπων, συνήθως είναι απλά παθολογικοί ψεύτες που έχουν ανάγκη να τους προσέξουν). Στην εντελώς αντίθετη πλευρά όμως βρίσκονται τα troll, που σκοπό έχουν να αποσυντονίσουν ή να κατευθύνουν άλλους χρήστες με ίδιο όφελος. Για εμένα τα troll είναι που πραγματικά μπορούν να καταστρέψουν μια κουβέντα, μία χρήσιμη κατά τα άλλα ανταλλαγή απόψεων.

Το θετικό του χρήστη που δημιουργεί ψεύτικες ιστορίες είναι ότι απλά αναζητά προσοχή, αλλά δεν θέλει το κακό κανενός. Το αρνητικό, τον καταλαβαίνεις μόνο αφού αποκαλυφθεί, αφού έχεις χάσει το χρόνο σου μαζί του, ίσως έχεις ταυτιστεί σε κάποια πράγματα, μοιράστηκες κάποια συναισθήματά σου.

Το αρνητικό των troll είναι ότι μιλάμε για χρήστες που επιδιώκουν την καταστροφή για να ικανοποιηθούν. Δεν θα ησυχάσουν αν δε τα δουν όλα λίμπα. Θα επιμένουν μέχρι να το καταφέρουν. Το γουστάρουν να δημιουργούν αναταραχές, από αυτό θρέφονται. Το θετικό, είναι εύκολα αντιληπτοί (τουλάχιστον από αυτούς που έχουν διαδικτυακή εμπειρία) και μπορεί κανείς να τους απομονώσει γρήγορα. Η Lydiap αν μη τι άλλο δεν ήταν troll.

 

Συμφωνώ λοιπόν με το κείμενο ως προς την ανάγκη υιοθέτησης ενός κώδικα καλής συμπεριφοράς στο διαδίκτυο (ή τουλάχιστον παρόμοιο με αυτόν της πραγματικής ζωής), αλλά δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν θα αποθαρρύνει καμία από τις παραπάνω δύο κατηγορίες χρηστών. Ίσως απομονώσει πιο εύκολα τα troll και δώσει την προσοχή που επιθυμούν οι ψεύτικοι χρήστες, αλλά δυστυχώς θα εξακολουθούν να υπάρχουν και οι δύο.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Mε κάλυψε ποικιλοτρόπως η vtgian, περιεκτική και τα έθεσε στη σωστή τους βάση. Ναι μεν τα προσωπεία συγκαλύπτουν την εκάστοτε ψυχοπαθολογία του καθενός, η οποία βλάπτει πρωτίστως -και ίσως αποκλειστικά- τον ίδιο, απ' την άλλη και οι ανώνυμοι "ανθρωποφάγοι" του διαδικτύου κρύβουν κι αυτοί τη δική τους ψυχοπαθολογία. Αυτά από μένα.

GCqDp3.png qpsdp2.png

Link to comment
Share on other sites

Από την στιγμή που δεν παρατίθεται πηγή, θεωρώ ότι το κείμενο είναι προσωπικό (αν κρίνω από το ορθογραφικά λάθη :) ). Με ένα πρόχειρο googling δεν φαίνεται να υπάρχει κάπου, τουλάχιστον στα ελληνικά. Αν είναι μετάφραση, πάω πάσο. Υποθέτω θα μας το διευκρινίσει η kine κάποια στιγμή. Επηρεάζεται η ουσία αυτών που γράφει από το αν είναι δικό της, ή κάποιου άλλου;

Αγνοώ τα κίνητρα της για την δημοσίευση, πιθανολογώ ωστόσο ότι αφορμή υπήρξε η αποκάλυψη των ψεύτικων προφίλ. Επίσης υποθέτω ότι ακόμα και αν ήταν αφορμή τα ψεύτικα προφίλ, δεν είχε στόχο να αναλύσουμε γιατί έγινε ότι έγινε. Και πάλι θα μας πει, ελπίζω.

 

 

Στην ουσία, και έχοντας σαν βάση ότι το κείμενο μπήκε ως γενικό προβληματισμό, αυτά που εγώ παίρνω είναι τα εξής:

 

  • Ο άνθρωπος ως κοινωνικό ον, που ο δυτικός τρόπος ζωής τον έχει απομονώσει, ψάχνει ευκαιρίες κοινωνικοποίησης όπου βρει πρόσφορο έδαφος. Το διαδίκτυο είναι ένα τέτοιο μέρος. Μπορεί στην Ελλάδα οι ευκαιρίες κοινωνικοποίησης να είναι πολλές, αλλά δε συμβαίνει το ίδιο σε άλλες δυτικές χώρες. Θεωρώ ότι το κείμενο μιλάει γενικά και όχι ειδικά.

  • Η ανωνυμία του διαδικτύου κάνει εύκολο στους ανθρώπους να παρουσιάσουν ένα προσωπείο και όχι τον πραγματικό τους εαυτό. Από την βαρετή νοικοκυρά που το παίζει τέλεια μαμά, μέχρι τον ψυχικά άρρωστο που τρέφεται με την προσοχή του κόσμου. Ειδικά άνθρωποι με ψυχοπαθολογία, μέσω αυτού του προσωπείου βρίσκουν την ευκαιρία να εκφράσουν στοιχεία του χαρακτήρα τους που στην πραγματική ζωή δεν θα είχαν το περιθώριο να το κάνουν.

  • Στην πραγματική ζωή, σε έναν τέτοιο άνθρωπο θα συμπεριφερόμασταν με διακριτικότητα, ευγένεια, σεβόμενοι την υπόστασή του και το πιο πιθανό θα απομακρυνόμασταν άρον άρον χωρίς να μπούμε σε αντιπαράθεση. Στη διαδικτυακή ζωή, λόγω της ανωνυμίας, αντί να δείξουμε την ίδια επιείκεια που θα δείχναμε live, επιτιθόμαστε, προσβάλλουμε και τελικά πολλές φορές απλά κάνουμε αυτό το οποίο επιθυμεί ο ψεύτικος χρήστης, να του δώσουμε δηλαδή σημασία.

 

Αναγνωρίζοντας λοιπόν τα παραπάνω, διαφαίνεται η ακόμα εντονότερη ανάγκη να λειτουργούμε διαδικτυακά, όπως και πραγματικά. Με ευγένεια και σεβασμό προς τον συνομιλητή μας και προς αυτά που έχει να πει. Και να μη δίνουμε χώρο σε χρήστες που λειτουργούν επιθετικά, με αγένεια.

 

Επεκτείνοντας το θέμα της kine και ακριβώς λόγω του χαμού που έγινε, θα πω ότι για αυτούς που έχουν «ένσημα» στον χώρο του διαδικτύου και όχι μόνο σε αυτό το φόρουμ, το φαινόμενο Lydiap και λοιπά κακοποιά στοιχεία ;) δεν είναι ούτε καινούριο, ούτε πρωτοφανές. Τέτοιοι χρήστες δυστυχώς υπήρχαν πάντα στα fora. Δεν είναι σε καμία περίπτωση ευχάριστο να αναλώνεις τον χρόνο σου για κάτι ανύπαρκτο, αλλά δεν είναι επιβλαβές (με την έννοια ότι τέτοιοι χρήστες δεν αποσκοπούν σε βλάβη των υπολοίπων, συνήθως είναι απλά παθολογικοί ψεύτες που έχουν ανάγκη να τους προσέξουν). Στην εντελώς αντίθετη πλευρά όμως βρίσκονται τα troll, που σκοπό έχουν να αποσυντονίσουν ή να κατευθύνουν άλλους χρήστες με ίδιο όφελος. Για εμένα τα troll είναι που πραγματικά μπορούν να καταστρέψουν μια κουβέντα, μία χρήσιμη κατά τα άλλα ανταλλαγή απόψεων.

Το θετικό του χρήστη που δημιουργεί ψεύτικες ιστορίες είναι ότι απλά αναζητά προσοχή, αλλά δεν θέλει το κακό κανενός. Το αρνητικό, τον καταλαβαίνεις μόνο αφού αποκαλυφθεί, αφού έχεις χάσει το χρόνο σου μαζί του, ίσως έχεις ταυτιστεί σε κάποια πράγματα, μοιράστηκες κάποια συναισθήματά σου.

Το αρνητικό των troll είναι ότι μιλάμε για χρήστες που επιδιώκουν την καταστροφή για να ικανοποιηθούν. Δεν θα ησυχάσουν αν δε τα δουν όλα λίμπα. Θα επιμένουν μέχρι να το καταφέρουν. Το γουστάρουν να δημιουργούν αναταραχές, από αυτό θρέφονται. Το θετικό, είναι εύκολα αντιληπτοί (τουλάχιστον από αυτούς που έχουν διαδικτυακή εμπειρία) και μπορεί κανείς να τους απομονώσει γρήγορα. Η Lydiap αν μη τι άλλο δεν ήταν troll.

 

Συμφωνώ λοιπόν με το κείμενο ως προς την ανάγκη υιοθέτησης ενός κώδικα καλής συμπεριφοράς στο διαδίκτυο (ή τουλάχιστον παρόμοιο με αυτόν της πραγματικής ζωής), αλλά δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν θα αποθαρρύνει καμία από τις παραπάνω δύο κατηγορίες χρηστών. Ίσως απομονώσει πιο εύκολα τα troll και δώσει την προσοχή που επιθυμούν οι ψεύτικοι χρήστες, αλλά δυστυχώς θα εξακολουθούν να υπάρχουν και οι δύο.

 

 

Λυπάμαι η lydiap ήταν - και είναι διότι δεν έχει απενεργοποιηθεί από την διαχείριση ο λογαριασμός της ακόμα - troll με όλη την σημασία της λέξεως. Για του λόγου το αληθές παραθέτω τον ορισμό του troll στο internet από την wikipedia:

"Τρολ και τρολάρισμα

Τρολ είναι αυτός που έχει σκοπό να κάνει κακό σε μια διαδικτυακή κοινότητα, προκαλώντας αναταραχή.

Το τρολάρισμα είναι αποτέλεσμα συμπεριφοράς, όχι απαραίτητα με κακό σκοπό από τους φανερά εμπλεκόμενους, μια κατάσταση στην οποία μπορεί να έρθει η αλληλεπίδραση των χρηστών. Το τρολάρισμα κάνει την εμφάνισή του υπό διάφορες συνθήκες, όπως:

Λόγω ενός πονηρού τρολ, στα καμώματα του οποίου ανταποκρίνονται, ανυποψίαστα, αδαείς χρήστες.

Λόγω κάποιου αδαούς που παρασύρεται, ακούσια, σε συμπεριφορά αγανάκτησης." και αυτό ακριβώς έκανε η περί ου ο λόγος. Όποιος έχει αντίρρηση μπορεί να κάνει παρατήρηση στο διαδικτυακό τόπο και να ζητήσει να αλλάξει ο ορισμός.

 

Ακόμα απορώ με όσους σπεύδουν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα και να γίνουν "ακούσιοι" (?) υποστηρικτές ενός ανθρώπου που εκμεταλεύτηκε την καλή θέληση των μελών αυτού του φόρουμ και προκάλεσε ουκ ολίγες φορές την οργή, τον οίκτο και την συμπάθειά τους χρησιμοποιώντας πολλάκις το δήθεν υιοθετημένο παιδί της, την δήθεν κακή σχέση με την μητέρα της και άλλα πολλά ΨΕΜΜΑΤΑ. Μπορεί σε κάποιους να φαίνεται σωστή αυτή η συμπεριφορά. Ο καθένας κρίνει με βάση την ηθική του και την ελαστικότητά της, όχι μόνο αυτό αλλά και όλες τις συμπεριφορές που αποφασίζει να αποδεχτεί ή και να υιοθετήσει στη ζωή του.

Link to comment
Share on other sites

Vtgian συμφωνώ σε γενικές γραμμές με αυτά που γράφεις. Μία παρατήρηση μόνο. Μην διαχωρίζεις τους παθολογικούς ψεύτες όπως λες με τα trolls. Δεν είναι στην αντίθετη πλευρά. Το ίδιο πράγμα είναι. Ειδικά αν ανοίγει κάποιος θέμα και απαντάει στον εαυτό του με άλλο προφίλ. Αν δεν είναι αυτό τρολάρισμα, τότε τι είναι;;:rolleyes:

Από εκεί και πέρα τα trolls γενικά δεν είναι επιβλαβή, παρά μόνο στην περίπτωση που παραπληροφορούν σκόπιμα ή που προσβάλλουν, βρίζουν κτλ. Τώρα αν ο άλλος φαντάζεται ότι είναι η Μαρία Αντουανέτα και φέρεται αναλόγως προσωπικά δεν με ενοχλεί. Αλλά και αυτό ένα είδος τρολαρίσματος είναι.

Link to comment
Share on other sites

Καλα μερικες εχετε πολύ πλακα...πιαστηκατε από χθες με το θεμα της Lydiap και εχετε φαει 2 μερες να ασχοληστε μαζι της και τι εκανε και αν το εκανε και γιατι το εκανε.Ναι οντως τελικα καποιες εχετε κανει το φορουμ ζωη σας.

Get a life...

Link to comment
Share on other sites

Καταρχήν περιμένω την απάντηση της kine, ως προς το αν είναι ή όχι δικό της το κείμενο, όχι με καχυποψία, αλλά από απλή περιέργεια. Μου θυμίζει, όπως έγραψα και πριν, το τρόπο γραφής στις εκθέσεις του Λυκείου για εισαγωγικές εξετάσεις (τύπου Παπανούτσου) και θα ήθελα να το γνωρίζω. Και copy-paste να είναι δε με νοιάζει (αν και σε αυτήν την περίπτωση θα ήθελα την πηγή), αλλά επειδή μπορεί να είναι ο τρόπος γραφής της κοπέλας, θέλω να το ξέρω. Να ξέρω ότι έχω να κάνω με μία συνομιλήτρια που σκέπτεται έτσι.

Από 'κει και πέρα, επειδή, vtgian, έγραψες κάτι που όλοι υποπτευόμασταν και υπονοούσαμε, ότι πιθανή αφορμή για το παρόν θέμα είναι η lydiap, μπορεί ο συγκεκριμένος λογαριασμός να μην προκάλεσε καυγάδες, διαφωνίες, τσακωμούς ή καταστροφή, όμως προσωπικά θεωρώ τον εαυτό μου ότι έχω πιαστεί κορόιδο.

Και μιας και τέθηκε δημοσίως, θα περίμενα από τους διαχειριστές να δώσουν διευκρίνιση, όπως έκαναν για την υπόθεση του Παλαιοημερολογίτη. Γιατί μας ενόχλησε αυτός και δε μας ενοχλεί η lydiap; Με αυτή τη λογική, ούτε αυτός μπορώ να πω ότι προσέβαλε ιδιαιτέρως κανέναν, και μας έδωσε κι αρκετή τροφή για σκέψη και κουβέντα επί θρησκευτικών θεμάτων.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Καλα μερικες εχετε πολύ πλακα...πιαστηκατε από χθες με το θεμα της Lydiap και εχετε φαει 2 μερες να ασχοληστε μαζι της και τι εκανε και αν το εκανε και γιατι το εκανε.Ναι οντως τελικα καποιες εχετε κανει το φορουμ ζωη σας.

Get a life...

 

Ποτέ ως τώρα δεν πήρα την άδεια κανενός για να δημοσιεύσω οτιδήποτε. Και δεν σκοπεύω να το κάνω ούτε τώρα αγαπητή.

 

U get a life καλή μου. Εμείς έχουμε και δεν φτιάχνουμε 678657436 προφίλ για να το αποδείξουμε, σε ποιον άραγε...? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Το αν είναι το κείμενο της θεματοθέτριας προσωπικά δεν με ενδιαφέρει. Το αν η lydiap είναι τρολ επίσης δεν με απασχολεί. Εγώ προσωπικά δεν νιώθω ούτε οτι είμαι κορόιδο που ασχολήθηκα μαζί της ούτε ότι έχασα χρόνο. Ήταν πολύ ευγενική, τα θέματα της δεν είχαν σαν αυτοσκοπό να αναστατώσουν τα μέλη του forum επ' ουδενί. Άρα με χαροποιεί που υπήρξε στην παρέα μας έστω και αν έχει 2-3-1000 προφιλς.

LAAFp2.png

 

JRM4p2.png

Link to comment
Share on other sites

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός μελών.

 

Γεια σας

Το παρόν κείμενο αποτελεί ειδοποίηση κανονισμού του φόρουμ.

 

Δημοσιεύσεις που σχολιάζουν / κρίνουν / χαρακτηρίζουν την συμπεριφορά/τα γραπτά/την προσωπικότητα άλλων μελών δεν επιτρέπονται: o σχολιασμός της συμπεριφοράς των μελών, και η παρέμβαση για την εξομάλυνση διαφορών είναι αποκλειστικά θέμα της διαχείρισης και των συντονιστών του forum της ΕΕΕΓ:

(διαβάστε ειδικά την παράγραφο με τα πλάγια γράμματα)

 

Τι σημαίνει "σχολιάζουν": όταν γράψει κάποιος στο μέλος χ ότι "πιστευω οτι θα πρεπε να γράψεις κάτι άλλο, κάπου αλλού/με άλλο τόνο", ακόμα και ευγενικά να είναι διατυπωμένο, είναι σαν να του λέμε τι να κάνει. Αρμοδιότητα για κάτι τέτοιο έχουν όμως μόνο οι διαχειριστές, ως ρυθμιστές των συζητήσεων που δημοσιεύονται στο φόρουμ της ΕΕΕΓ. Όταν μέλη παίρνουν αυτό το ρόλο δημιουργούνται αντιπαραθέσεις και οι συζητήσεις είναι πιθανό να εκτροχιαστούν σε διαμάχες. Είτε αυτές είναι μικρές είτε μεγάλες οδηγούν σε ειδικές παρεμβάσεις αλλά και σε κλειδώματα θεμάτων.

Η ελευθερία απόψεων και ο διάλογος ενισχύεται με την δημοσίευση κειμένων που απλώς δηλώνουν τα επιχειρήματα και ή την προσωπική άποψή κάποιου. Είτε έχετε δίκιο είτε άδικο σε αυτό που γράφετε, οι δημοσιεύσεις είναι απαραίτητο να μην: σχολιάζουν χαρακτηρίζουν, ερίζουν, απαξιώνουν, ειρωνεύονται, χλευάζουν, τις απόψεις άλλων και να υποστηρίζουν ρατσιστικές εκφράσεις καθώς αυτά/αυτές αποπροσανατολίζουν και πυροδοτούν διαμάχες. Απόψεις που δημοσιεύονται με τα παραπάνω χαρακτηριστικά ακόμα και εάν έχουν καλό σκοπό ή έχουν σωστά επιχειρήματα, είτε θα απομακρύνονται στο αρχείο είτε και επιδέχονται κάρτας ειδοποίησης ή κύρωσης.

Προσωπική διαμάχη : Οποιαδήποτε διαφωνία η οποία αφορά αποκλειστικά και μόνο αντιπαράθεση μεταξύ 2 ή 3 μελών, τα οποια πχ έχουν προσβάλλει το ένα το άλλο (για οποιονδήποτε λόγο) απαραιτήτως θα πρέπει να λύνεται μέσω προσωπικών μηνυμάτων.

Το δημόσιο φόρουμ της ΕΕΕΓ βρίσκεται στην διάθεση των μελών με σκοπό την ενημέρωσή τους. Όποια δημοσίευση δεν είναι ενημερωτική, δεν προσφέρει κάτι στους επόμενους αναγνώστες και ασχολείται με προσωπική διαφορά μεταξύ ενός ή περισσοτέρων μελών, δεν έχει θέση στο δημόσιο φόρουμ.

 

 

Όταν δεν αντέχετε το τρόπο γραφής κάποιου χρήστη: Όταν αισθάνεστε προσβεβλημένοι απο κάποια δημοσίευση, ΜΗΝ απαντάτε στον συγγραφέα καθώς κάτι τέτοιο οδηγεί απλώς στην συνέχιση μιας διαφωνίας η οποία δεν έχει θέση στο δημόσιο φόρουμ: κάντε χρήση της αναφοράς δημοσίευσης δείτε πιο κάτω πώς, έτσι ώστε να ειδοποιηθεί ο επιθετικός χρήστης για αυτό τον κανόνα. Επίσης μπορείτε εάν συγκεκριμένος χρήστης σας ενοχλεί επανειλημμένα, να ρυθμίσετε έτσι το λογαριασμό σας για να μην βλέπετε τις δημοσιεύσεις του μόνιμα. Δείτε εδώ περισσότερα: http://www.parents.org.gr/forum/showthread.php?t=90298

 

Όταν υποψιάζεστε ότι κάποια δημοσίευση είναι "μούφα". Το αν ισχύει μία δημοσίευση ή όχι δεν είναι θέμα συζήτησης στο δημόσιο φόρουμ. Στην περίπτωση που υποψιάζεστε ότι κάποιο θέμα δεν είναι "αληθινό" κάντε απλώς αναφορά δημοσίευσης. Εάν θέλετε οπωσδήποτε σε άλλη τέτοια περίπτωση να δημοσιεύετε κάτι που να δείχνει σε άλλα μέλη ότι θεωρείτε την δημοσίευση κακόβουλη ή αμβίβολου προθέσεως μπορείτε να δημοσιεύσετε αυτή τη φράση: "έχω κάνει αναφορά στην διαχείριση επειδή μου προξένησε εντύπωση αυτή η δημοσίευση" με αυτό το τρόπο δεν θα ενθαρύνεται η χιουμοριστική/χλευαστική εξέλιξη του θέματος. Εάν θέλετε οπωσδήποτε να απαντήσετε στο μέλος απλώς απαντήστε στο όποιο ερώτημα θέτει χωρίς ειρωνίες ή χλευασμούς, απλώς με επιχειρήματα. Εάν δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα απο τα τρία παρακαλούμε απλώς να απέχετε απο τέτοιες συζητήσεις.

Υβριστικές /απαξιωτικές επιθέσεις: Ακόμα, φυσικά, απαγορεύονται οι υβριστικές, οι προσωπικές επιθέσεις κ η παράθεση χυδαίου ή άσεμνου υλικού.Απαγορεύεται, να χρησιμοποιούνται εκφράσεις απαξίωσης, είτε ανάμεσα στα μέλη, είτε υπονοώντας ομάδες ασθενών ή άλλων κοινωνικών ομάδων εν'ειδει χιούμορ. Απαγορεύονται οποιασδήποτε μορφής ρατσιστικά σχόλια. Ακόμα και ##$@%$^^ λέξεις που τοποθετούνται έτσι μπορεί να χαρακτηριστούν ως υβριστικές / δεν προάγουν τον διάλογο.

 

 

Το παραπάνω κείμενο το έχουν παραλάβει τα περισσότερα μέλη,

που συμμετείχαν στη συζήτηση η οποία και απομακρύνθηκε.

Διαβάστε ξανά το κείμενο, στην περίπτωση που δεν έχει γίνει κατανοητό.

 

Όταν γίνεται αναφορά στο μέλος τάδε,

το κείμενο αποτελεί σχολιασμό μελών του φόρουμ.

Το συγκεκριμένο φόρουμ δεν προτίθεται για αυτή τη χρήση.

Βοηθήστε στη διατήρηση της λειτουργικότητας του forum κάνοντας χρήση της αναζήτησης & αναφοράς.  Αν παρατηρήσετε κάποια δημοσίευση που θεωρείτε περίεργη επιθετική ή ενάντια στους κανόνες κάντε αναφορά δημοσίευσης  Οδηγίες για το πως γίνεται η αναφορά δείτε εδώ   Ευχαριστούμε

Ακολουθήστε μας και στο Instagram:

follow_insta.png.f136a60ab3d6a108659752cf6fcc0a5a.pngfollow_cafe.jpg.0bc77dbbb8cab70c6c8919c95cac08b8.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Guest
Το θέμα αυτό είναι κλειστό για νέες απαντήσεις
×
×
  • Δημιουργία νέου...