Ελληνική Εταιρία Ενημέρωσης Γονέων Σύνδεσμοι Α-Ω | chat 0-2 | 3-5 | 6-12
 
forum υγεία & ασφάλεια διατροφή ψυχολογία δραστηριότητες ειδήσεις
-














 

Επιστροφή   Φόρουμ της ΕΕΕΓ (Ελληνική Εταιρεία Ενημέρωσης Γονέων) > Από την Εγκυμοσύνη ως την Εφηβεία! > Προνήπιο και Νήπιο (απο 4 ετών)

Notices



Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων
Παλιά 28-08-07, 17:54   #1
ΓΕΩΡΓΙΑ Ζ
 
Εγγραφή: 28-08-2007
Μηνύματα: 2
ΓΕΩΡΓΙΑ Ζ ουδετερη μηδέν
Προεπιλογή ΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ 5 ΕΤΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑ

ΠΕΡΥΣΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΤΟΝ ΠΑΩ ΠΡΟΝΗΠΙΟ , ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΑΘΑΙΝΑ ΕΓΩ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΒΙΒΛΙΑ , ΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ

ΤΩΡΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΑ ΜΙΚΡΑ , 2 ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΧΕΔΟΝ ΚΑΘΕ ΑΠΟΓΕΥΜΑ , ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟΝ ΠΙΕΖΩ .
ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ
ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΕΛΙΔΑ ΠΟΥ ΓΡΑΟΥΜΕ ΓΡΑΦΕΙ , ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΛΕΙ ΑΥΤΟ ΠΧ ΔΕΥΤΕΡΑ 27/08/07
ΑΝ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙ , ΤΟΥ ΛΕΩ ΟΚ , ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΘΕΜΑ , ΑΛΛΑ ΑΝ ΔΕΝ ΜΑΘΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΣΕ ΠΑΡΟΥΝ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΘΕΙΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ , ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ .
ΚΑΙ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ , ΜΗΠΩΣ ΤΟΝ ΠΙΕΖΩ ΠΟΛΥ , ΜΗΠΩΣ ΘΑ ΕΠΕΡΕΠΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ?
Ο χρήστης ΓΕΩΡΓΙΑ Ζ δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 29-08-07, 14:57   #2
Νινεττα
 
Εγγραφή: 20-07-2007
Μηνύματα: 928
Νινεττα ουδετερη μηδέν
Προεπιλογή

Γεωργια καλημερα και καλωσηρθες στην παρεα.Ενα παιδι που θα παει στο νηπιο δεν πρεπει να ξερει να γραφει ουτε να διαβαζει.σιγουρα προσπαθεις να το μαθεις γιατι πιστευεις οτι μιας που δεν εχει παει στο προνηπιο θα πρεπει να καλυψεις τα κενα.ομως το υπουργειο παιδειας δεν επιβαλει το προνηπιο σαν υποχρεωτικη εκπαιδευση και οπως καταλαβαινεις δεν πρεπει να ξερει τιποτα απο αυτα μεχρι την ωρα που θα του τα μαθει η δασκαλα του.Ασε που μπορει να του τα μαθεις λαθος η απλα διαφορετικα απο την δασκαλα του και να το μπερδεψεις κιολας.Μου εχει συμβει να διδαξω πολλα μπερδεμενα παιδια και ηταν αρκετα δυσκολο και για μενα και για αυτα.Πιστευω λοιπον οτι πρεπει να κανεις με το παιδι σου πολλα πραγματα τα απογευματα που εισαστε μαζι μα οχι αυτο.Δοκιμασε να παιξεις μαζι του να φτιαξεις μαζι του το αγαπημενο του γλυκο,να του διαβασεις παραμυθια,να πατε στην παραλια οσο ο καιρος ακομα ειναι καλος και να φτιαξετε πυργους μαζι.αυτο που πρεπει να εχει το νηπιο σου ειναι σιγουρια οτι η μαμα του ειναι διπλα του συναισθηματικα και εχει παντα χρονο για να ακουσει και να περασει χρονο μαζι του.πρεπει να ξερει οτι εισαι διπλα του ουσιαστικα. οσα για το μαθησιακο κομματι,πιστεψε με το παιδι μαθαινει μεσα απο το παιχνιδι πολυ περισσοτερο απο οτι μπορεις να φανταστεις.α!και κατι ακομα φροντισε αν κανεις κατι απο τα παραπανω μην το βομβαρδισεις με ερωτησεις του τυπου ποσα αυγα βαλαμε κ.λ.π απλα διασκεδασε μαζι του
__________________
Ο χρήστης Νινεττα δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 29-08-07, 15:23   #3
aggeliki
 
Εγγραφή: 20-03-2007
Περιοχή: Ν.ΜΑΚΡΗ
Μηνύματα: 1.119
aggeliki ουδετερη μηδέν
Προεπιλογή

συμφωνω με την νινεττα,μην το πιεζεις απο τωρα,5 χρονων παιδακι ειναι.
__________________
Ο χρήστης aggeliki δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 29-08-07, 18:59   #4
rike
 
Εγγραφή: 10-01-2007
Μηνύματα: 238
rike ουδετερη μηδέν
Προεπιλογή

Η δική μου πάει από μικρή σε παιδικό σταθμό και πήγε προνήπεια σε παιδικό σταθμό και θα συνεχίσει εκεί νήπεια. Στα προνήπεια κάνανε γράμματα και αριθμούς σαν παιχνίδι και χωρίς πίεση έχει μάθει να γράφει κάποια απ' έξω και να αντιγράφει ότι βλέπει. Αλλά επειδή το θέλει . Γενικά θέλει από μόνη της.. να μαθαίνει συνέχεια και να ζωγραφίζει και να κάνει εργασίες για την ηλικία της και άρα της έχω πάρει σχετικά βιβλία τα οποία μου ζητάει να της διαβάσω τις οδηγίες και κάθεται και κάνει μόνη της όταν θέλει.
Αυτό που με απασχολεί επειδη τη βλέπω ότι κάνει τα ίδια και τα ίδια, (ενώ μόνη μου δε θέλω να την προχωρήσω σε κάτι καινούριο), είναι αν στα νήπεια θα κάνουν πάλι τα ίδια. Θα προχωρήσουν καθόλου σε επόμενο στάδιο.. πχ κάποια βασικά πράγματα για ανάγωνση ή θα βαρεθεί... κάνοντας και πάλι τα ιδιά?
Ήδη στο τέλος του προνήπειου μου παροπονιόταν ότι δεν κάνουν τίποτα καινούριο.
Με αυτό το παιδί που ζητάει να μάθει τι κάνουμε? Είναι καλό να προσπαθούμε κάτι μόνοι μας ή και πάλι αρκούμαστε στο σχολείο? Και αν ναι ποιός είναι ο σωστός τρόπος αφού δεν είμαι δασκάλα αλλά μηχανικός !
Ο χρήστης rike δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 29-08-07, 21:08   #5
Μαρια Στυλιανακη
 
Εγγραφή: 16-12-2005
Περιοχή: Αθήνα
Μηνύματα: 5.406
Μαρια Στυλιανακη ουδετερη μηδέν
Προεπιλογή

http://www.letteroftheweek.com/letterA.html

δείτε εδώ πως μαθαίνουν τα γράμματα στο εξωτερικό, στο νήπιο.
ένα ένα, ένα κάθε μια δύο ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ....... και είναι λίγα τα θέματα αυτά που γράφει το συγκεκριμένο.

http://www.letteroftheweek.com/ εχει πολλές ιδέες, αλλά οι ηλικίες για τα οποία τις γράφει είναι εντελώς εξαρτώμενες και απο την ανάπτυξη του παιδιού. και τα περισσότερα, τα έχει ένα δύο χρόνια νωρίτερα απο ότι στην πραγματικότητα μπορούν και είναι άνετα η πλειοψηφία των παιδιών...

(στην 7 χρόνων εμπειρία μου, με προσχολικές ηλικίες, - οι ηλικίες που γράφει δεν έχουν καμία σχέση με το μέσο όρο...! - το Ελληνικό τουλάχιστον αλλά και το αναπτυξιακό που γνωρίζω απο άποψης ψυχολογίας!)

μην κοιτάτε τις ηλικίες κοιτάτε τις δραστηριότητες πως είναι δομημένες.

όταν είναι με παιχνίδια, είναι πάντα καλό να ασχολείσαι. δεν είναι απαραίτητο όμως να έχει η μάθηση να κάνει με τα γράμματα.... ! άσε τη φαντασία σου να κυλήσει. μάθε της για αυτά που ξέρεις.... η μηχανική είναι κάτι ΠΑΡΑ πολύ ενδιαφέρον για τα παιδιά! και θα συνδέσει πολύ ωραία την σχέση σας...
τα παιδιά τρελλαίνονται να μαθαίνουν κάτι που ενθουσιάζει και αυτόν που το λέει. και αυτό συνήθως είναι κάτι που οι ίδιοι οι γονείς ήδη ξέρουν!
επίσης υπάρχουν πολύ ωραίες εγκυκλοπαίδειες για παιδιά!
Ο χρήστης Μαρια Στυλιανακη δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 30-08-07, 11:33   #6
ΓΕΩΡΓΙΑ Ζ
 
Εγγραφή: 28-08-2007
Μηνύματα: 2
ΓΕΩΡΓΙΑ Ζ ουδετερη μηδέν
Προεπιλογή ΠΟΛΥ ΜΕ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΑΤΕ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΑΣ

ΠΟΛΥ ΜΕ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΑΤΕ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΑΣ
ΓΙΑΤΙ , ΟΣΟ ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΒΛΕΠΑ ΜΑΜΑΔΕΣ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΣΕ ΔΥΣΑΝΑΛΟΓΑ ΓΙΑ ΤΗ ΗΛΙΚΙΑ ΤΟΥΣ ΦΟΡΤΩΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ , ΜΟΥ ΦΑΙΝΟΤΑΝ ΠΟΛΥ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ ΟΛΟ ΑΥΤΟ , ΑΛΛΑ ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΟ , ΝΑ ΣΕ ΠΑΡΕΙ Η ΚΑΤΡΑΚΥΛΑ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΑΙΔΙΑ
Ο χρήστης ΓΕΩΡΓΙΑ Ζ δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 30-08-07, 15:13   #7
Μαρια Στυλιανακη
 
Εγγραφή: 16-12-2005
Περιοχή: Αθήνα
Μηνύματα: 5.406
Μαρια Στυλιανακη ουδετερη μηδέν
Προεπιλογή

ένας πολύ εύκολος οδηγός, είναι έμπειροι βιβλιοπώλες, που θα σας δείξουν τι βιβλία είναι για ποιά ηλικία.
πχ. οι εγκυκλοπαίδειες larusse νομιζω για παιδιά, (η πρώτη μου εγκυκλοπαίδεια) είναι πάρα πολύ ωραίος τρόπος για να δείξεις διάφορα πράγματα φυσικά μπορείς να δείξεις τις φωτογραφίες σε πιο μικρό παιδάκι, ενώ σε μεγαλύτερο να εμβαθύνεις.

Πάντα δείχνεις με το δάχτυλο, τι είναι αυτό για το οποίο μιλάς, σε παιδί που αναπτύσσει ακόμα τη προφορική του γλώσσα.

Προσοχή όμως. σε αυτή την ηλικία μην λέτε ακόμα ότι η γνώση γίνεται για κάποιο σκοπό. (αυτό που του είπες ότι δεν θα μάθει να διαβάζει ή δεν θα τον πάρουν στο σχολείο, είναι υπερβολικά νωρίς να τα έχεις σαν κίνητρα.

ΕΚΕΙ είναι το σημαντικό.
όταν λές ότι αυτό που κάνουμε γίνεται για κάποιο σκοπό, παύει να γίνεται παιχνίδι.
η πίεση που λες, είναι ότι το παιδί απο τώρα έχει ήδη μάθει ότι όσα κάνει τα κάνει για κάποιο σκοπό.
κάνει δηλαδή ήδη μάθημα.
τώρα, πρίν πάει σχολείο είναι καιρός να αναπτύξει όλες τις άλλες δεξιότητες εκτός απο αυτή.

εγώ έχω γράψει και αλλού ότι είμαι αντίθετη με το οι γονείς απο αυτή την ηλικία να κάνουν μάθημα στα παιδιά τους με αυτή την έννοια. υπάρχουν πάρα πολλά άλλα θέματα τα οποία αξίζει να ασχοληθούν.

Παράθεση:
Παράθεση:
Αυτό το παιδί θεωρητικά θα πάει πιο προετοιμασμένο στο δημοτικό...

προετοιμασμένο για ποιό πράγμα? για να κάνει το μάθημά του το απόγευμα σε μισή ώρα αντί σε 2 ώρες (λόγου χάριν)? ότι θα βαριέται να ξαναμάθει αυτό που ήδη ήξερε ? ότι θα απαντάει πάντα στην τάξη όταν η δασκάλα έχει ερωτήσεις?

...για τις φιλίες και τις σχέσεις με τα άλλα παιδιά, δεν θα προετοιμαστεί περισσότερο ή λιγότερο εάν ξέρει τα γράμματα.

μήν ξεχνάμε ότι η προετοιμασία για το δημοτικό ΔΙΕΘΝΩΣ δεν είναι οι γνώσεις...

είναι η συναισθηματική ωριμότητα και η δημιουργικότητα είναι αυτή που πρέπει να μεταδοθεί ... Η εκμάθηση των γραμμάτων σίγουρα δεν βοηθάει σε κανένα απο τα δύο.

Η ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΩΡΙΜΟΤΗΤΑ η φαντασία, ΚΑΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ καλλιεργούνται μέχρι και την νηπιακή ηλικία. ΤΟ ΝΗΠΙΟ ΕΙΝΑΙ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΘΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ. Στο δημοτικό, ΤΕΛΟΣ με αυτές τις έννοιες. Οτι δουλειά έχει γίνει σε αυτό το επίπεδο στα παιδιά ΕΚΕΙ ΣΤΑΜΑΤΑΕΙ.

Γιατί λοιπόν να θέλει ένας γονέας να αφιερώσει το διάστημα που κανονικά το λογικότερο είναι να αφιερωθεί στα όσα αναφέρω πάνω, σε κάτι που ΟΥΤΩΣ Η ΑΛΛΩΣ θα μάθει το παιδί ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΑ? Και να χάσει την ευκαιρία να του καλλιεργηθούν έννοιες που για τα επόμενα 6 ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ χρονια (μην πω 12 χρόνια!! ) δεν θα έχει την ευκαιρια να τις ξανασυναντήσει?

οι παιδαγωγικοί στόχοι πρίν το δημοτικό και το νήπειο, ΔΕΝ είναι γνωσιακοί αλλά βαζίζονται σε κοινωνικά θέματα.
είναι λάθος οι γονείς να προσπαθούν να μάθουν στα παιδιά τους τα γράμματα για να τα προετοιμάσουν (κατά τη γνώμη μου). υπάρχουν χίλια άλλα θέματα τα οποια μπορούν να καλύψουν - τα ζώα οι ήπειροι, οι φυλές, η διαφορετικότητα, η ισότητα,αιθήσεις. που στον παιδικό μπορεί να μην υπάρχει ο χρόνος η τα κατάλληλα μέσα να καλυφθούν.

είναι παρεξήγηση ειδικά στην Ελλάδα, το ότι παιδαγωγικοί στόχοι πρίν το δημοτικό αποτελούν το να έχει μάθει το παιδί να διαβάζει και να γράφει.
τα γράμματα θα πρέπει να τα έχει ξαναδεί και να ξέρει τι είναι, τι σημαίνουν, πως χρησιμοποιούνται. να παίζει μαζί τους. αλλά όχι και να γράφει και να διαβάζει.

(για τον ίδιο λόγο που είναι και παρεξήγηση η έννοια μαθαίνω - όταν στο σχολείο μπουκώνονται τα παιδιά με βιβλία ατελείωτα τα οποία μαθαίνουν απέξω και την ίδια στιγμή δεν δίνεται σημασία στην συνεργασία, στην κριτική σκέψη, στην επιλογή όσων ενδιαφέρουν πραγματικά τον μαθητή αφήνοντας τους μαθητές ξερούς και στερημένους στην ηλικία των 18 χρόνων μπαίνωντας με τυχαίο τρόπο στις σχολές που δηλώνουν κατά σειρά προτεραιότητας λές και παίζουν λοταρία !!!)

Παράθεση:
.... νομίζω ότι πολλοί γονείς, φοβούνται (αυτό είναι έλλειψη εμπιστοσύνης ότι τα παιδιά τους θα τα καταφέρουν απο μόνα τους) ότι τα παιδιά τους δεν θα πάνε καλά στην πρώτη δημοτικού και έτσι για να έχουν την συνείδησή τους ήσυχη διασφαλίζουν αυτό που λές - να είναι πρίν την ώρα τους έτοιμα τα παιδιά.

Σε αυτό το χορό μπαίνουν και οι παιδικοί σταθμοί θέλοντας φυσικά να ικανοποιήσουν και να καθησυχάσουν τους γονείς.
ο φόβος αυτών των γονιών, είναι κάτι πολύ συχνό δυστυχώς.

http://Οι Παιδαγωγικοί στόχοι του Νη...ύουν πράγματα.

(http://www.maliaras.gr/KinderGarten.html)

Προωθούμε την αγάπη του για τα βιβλία και το κάνουμε να καταλάβει και να νοιώσει γιατί αξίζει να μάθει αργότερα (στο Δημοτικό) να διαβάζει. (όχι για να μάθει να διαβάζει!)

πουθενά σε κανένα εγχειρίδιο δεν θα βρείτε, σαν παιδαγωγικό στόχο, ότι πρέπει να έχουν μάθει ήδη στο νηπιαγωγείο τα γράμματα! (πόσο μάλλον μικρά και μεγάλα!!)
Ο χρήστης Μαρια Στυλιανακη δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 29-07-09, 05:47   #8
elenik
 
Το avatar του χρήστη elenik
 
Εγγραφή: 20-04-2007
Μηνύματα: 6.334
elenik ουδετερη μηδέν
Προεπιλογή Tι κανουν στο νηπιο?

Απο Σεπτεμβριο ξεκιναμε το νηπιο.
Θα ηθελα να με διαφωτισει καποια μανουλα που πηγε νηπιο προσφατα το παιδι της ή καποια που θα παει νηπιο, στα εξης παρακατω:

1. Τι κανουν στο νηπιο? Γραφουν? Μαθαινουν να γραφουν?
2. Στην αντιστοιχη ηληκια (προ-νηπιου) τα παιδια σας σε ποιο σημειο ειχαν φτασει?

Τα ρωταω γιατι ο Βασιλακης μου την Α-Β την λεει μεχρι το Κ και γενικα το ονομα του δεν εχουμε καταφερει να το μαθει (σε θεμα γραφης) αλλα κολαει στο Σ.

Τι προετοιμασια μπορω να του κανω ? Ασχοληθηκατε με το θεμα γραφη πριν απο το νηπιο?
__________________


Σιγουρα ο γυαλος ειναι στραβος.. δεν εξηγειτε αλλοιως!!
Ο χρήστης elenik δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 29-07-09, 08:43   #9
mariamb
 
Εγγραφή: 12-10-2007
Μηνύματα: 321
mariamb ουδετερη μηδέν
Προεπιλογή

Δεν θα σε ενημερώσω ως μητέρα ...αλλά με την επαγγελματική μου ιδιότητα αυτή της νηπιαγωγού. Δεν "μαθαίνουν " να γράφουν με την έννοια που ξέραμε εμείς..και που επικράτησε τις προηγούμενες δεκαετίες....δηλαδή γράμμα γράμμα..οπότε μην αγχωνεσαι για το ποια γράμματα ξέρει. Ο γραπτός λόγος πρέπει να έχει ένα επικοινωνιακό περιεχόμενο και ως μονάδα πλέον ορίζεται η λέξη. Δηλαδή αυτο που ζητάμε από τα νήπια να γράψουν πρέπει να έχει ένα νόημα...π.χ να γράψουν τι θα αγοράσουν στο σούπερ μάρκετ κτλ. Εννοείται ότι δεν γράφουν με την συμβατική μορφή που εμείς χρησιμοποιούμε ...αλλά τα "ψευδογράμματα" που παράγουν είναι απαραίτητο στάδιο για να κατακτήσουν και την συμβατική μορφή. Σιγά σιγά αρχίζουν να αναπαράγουν και να γράφουν γράμματα μόνα τους έχοντας αφομοιώσει και το σύμβολο και το φώνημα που αντιστοιχεί.
Για να ολοκληρώσω ...το χειρότερο που μπορείς να κάνεις είναι να του μαθαίνεις μεμονωμένα γράμματα...τα οποία δεν ξέρει που να χρησιμοποιήσει. Μπορείς όμως να δουλέψεις πολύ λεπτή κινητικότητα π.χ ψαλιδάκι, να μάθει να περνάει χάντρες κτλ..ώστε να μάθει να χειρίζεται μολύβι και να ελέγχει την κίνησή του για να παράγει πολύπλοκα σχηματα που θα εξελιχθούν σε γράμματα και αριθμούς, να διαβάζετε μαζί παραμύθια για να κατανοήσει ότι ο γραπτός λόγος "διαβάζεται" και να γράφετε μαζί όσο πιο πολύ μπορείτε σημειώματα ή κείμενα που έχουν νόημα για το παιδί (π.χ να φτιάξουμε μια ζωγραφιά , να γράψουμε τι φτιάξαμε και να το στείλουμε στην γιαγιά, ή να δούμε πότε λήγουν τα τρόφιμα , λίστες τροφίμων για αγορά, συνταγές κτλ). Ελπίζω να σε βοήθησα. Καλή αρχή στο νηπιαγωγείο.
Ο χρήστης mariamb δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 30-09-09, 09:43   #10
elenik
 
Το avatar του χρήστη elenik
 
Εγγραφή: 20-04-2007
Μηνύματα: 6.334
elenik ουδετερη μηδέν
Προεπιλογή Τι πρεπει να ξερουν οταν πανε νηπιαγωγειο?

Με έπιασε η δασκάλα του Βασίλη σήμερα και μου είπε ότι ο Βασίλης δεν ξερει να γραφει το όνομα του.
Αμ πως να το μαθει αφου στον παιδικο-προνηπιο μας ειπαν να μην ασχοληθουμε καθολου με αυτο και μονο στο νηπιο ειναι καταληλη ηληκια. Ειχαν φερει και ειδικούς που το είχαν τεκμηριωσει και ειχαν ξεκαθαρισει οτι κανουν μαθηματα προγραφης (διαφορα σχηματα που βοηθανε στο απλα να ετοιμαστει το χερι να γραψει). Τα υπολοιπα τα μαθαινουν στο νηπιο ειχαν πει και μας ειχαν αποτρεψει απο το να ασχολειτε παλι με τετραδια (εκτος ζωγραφικης) σπιτι γιατι θα τα κουρασει νωρις. Ψαχνοντας απο εδω και απο εκει ειχα βρει οτι αυτο που ελεγαν εν μερει ειναι αποψη πολλων .

Για να ειμαι ειλικρινης εκανα καποιες αποτυχημενες προσπαθειες να μαθει το ονομα του (ακουγοντας δεξια αριστερα αλλες μαμαδες να καμαρωνουν) αλλα κολουσαμε στο Σ (ο κεραυνος που λεει και ο Βασιλης). Αλλα ηρεμη οτι θα τα μαθουν στο νηπιο δεν αγχωνομουνα (οσο γινεται να μην αγχωνομαι εγω αλλα λέμε τωρα). Η τωρινη δασκαλα εχει διαφορετικη αποψη απο την προηγουμενη προφανως ομως...

Ποια ειναι η αληθεια?
Τα παιδια σας οταν πηγαν νηπιο ηξεραν να γραφουν το ονομα τους?


__________________


Σιγουρα ο γυαλος ειναι στραβος.. δεν εξηγειτε αλλοιως!!
Ο χρήστης elenik δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 30-09-09, 09:58   #11
akamatra
 
Το avatar του χρήστη akamatra
 
Εγγραφή: 08-05-2009
Μηνύματα: 1.401
akamatra χωρίς αξιολόγηση
Προεπιλογή

καλημέρα...
Αν τα ξέρουν όλα τι χρειάζετε το σχολείο;
Εμένα που ήξερε να γράφει βαριόταν πολύ στο σχολείο....
Ο χρήστης akamatra δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 30-09-09, 10:05   #12
Ν76
 
Εγγραφή: 05-01-2009
Περιοχή: ΠΑΤΡΑ
Μηνύματα: 332
Ν76 ουδετερη μηδέν
Προεπιλογή

εμένα το παιδάκι μου είναι μωρό, αλλά, γιατί έχω την εντύπωση ΄τοι η δασκάλα βαριέται να του το μάθει αυτή;
Εχουμε καταντήσει να πηγαίνουμε σε δικηγόρο και να ασχολούμαστε μόνοι μας με την υπόθεση (μου έχει τύχει και ασχολούμαι περισσότερο εγώ), σε μηχανικό και να ψαχνόμαστε μόνοι μας πώς πρεπει να είναι το σχέδιο (και αυτό), σε γιατρό και να μας λέει γιατί δε λες ότι έχεις πυρετό (όταν γένναγα, λες και έπρεπε να το φανταστώ μόνη μου να βάλω το θερμόμετρο), τώρα ακούω ότι στο σχολέιο πρέπει να διδάσκουμε εμείς τα παιδιά μας.
Πάντως, νήπιο πάει το παιδάκι; μια χαρά πιστεύω ότι είναι.
Της κουνιάδας μου είναι σχεδόν 7, τώρα πάει πρώτη δημοτικού (επειδή είχε γεννηθεί τέλος Δεκέμβρη, δεν το πήγε πέρυσι που ήταν να πάει κανονικά για να μην είανι πιο μικρό από τα άλλα) και με μεγαλύτερο αδερφάκι μες στο απίτι και το όνομα του το καλοκαίρι το έμαθε!
Αρα, μην αγχώνεσαι!
Ο χρήστης Ν76 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Banner διαφημιζόμενων ή ιστοσελίδων που στηρίζει η ΕΕΕΓ Parents.gr
Παλιά 30-09-09, 10:08   #13
akamatra
 
Το avatar του χρήστη akamatra
 
Εγγραφή: 08-05-2009
Μηνύματα: 1.401
akamatra χωρίς αξιολόγηση
Προεπιλογή

Παλιότερα η νηπιαγωγός είπε σε μια μαμά να μάθει στο παιδί αφαίρεση για να μπορούν να δουλεύουν στο νηπιαγωγείο......
Ο χρήστης akamatra δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 30-09-09, 10:22   #14
GIOYLA
 
Το avatar του χρήστη GIOYLA
 
Εγγραφή: 26-07-2009
Περιοχή: Στον κοσμο μου
Μηνύματα: 1.355
GIOYLA χωρίς αξιολόγηση
Αποστολή μηνύματος μέσω MSN στον/στην GIOYLA
Προεπιλογή

προφανως ειναι μια ακομα δασκαλα που δεν θελει να κανει τιποτα να μην κουραστει εμενα ο μεγαλος ηξερε να γραφει το ονομα του απο πριν το νηπιο του το ειχαν μαθει η γιαγιαδες ο μικρος παρα τις φιλοτιμες προσπαθειες ολων δεν τα ειχε καταφερει ε και τι εγινε μηπως δεν το εμαθε Παντως η δασκαλα του ποτε δεν μου εκανε παραπονα γιατι δεν ειχε μαθει απο πριν αλλα εκατσε με πολυ αγαπη να του μαθει παρολο που δυσκολευτικε και εμενα πολυ και οταν την ρωταγα παντα μου ελεγε δεν πειραζει ακομα μικρος ειναι και εγω στενοχωριομουν που εβλεπα ζωγραφιες αλλων παιδιων και απο κατω ειχαν γραψει το ονομα τους και του δικου μου ξεχωριζε επειδη δεν ειχε ομως το καθε παιδι θελει τον χρονο του
__________________

Ο χρήστης GIOYLA δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 30-09-09, 10:23   #15
miriki
 
Εγγραφή: 25-02-2009
Μηνύματα: 3.652
miriki ουδετερη μηδέν
Προεπιλογή

Στο νηπιαγωγείο πρέπει να ξέρει να αυτοεξυπηρετείται στο φαγητό και στην τουαλέτα, να βάζει και να βγάζει τα ρούχα και τα παπούτσια του, να μιλάει με ολοκληρωμένες προτάσεις ("σας παρακαλώ κυρία μου δίνετε λίγο νερό", και όχι "νερό") και να είναι ευγενικό. Καλά θα ήταν να αναγνώριζε τα πολύ βασικά χρώματα και σχήματα, να κρατάει το μαρκαδόρο, να χειρίζεται έστω μέτρια το ψαλίδι αλλά δεν έπεσε η ζάχαρη στο νερό, ούτως ή άλλως θα τα δουλέψουν στην τάξη.

Στο νηπιαγωγείο πρέπει να θέλει να γράφει, να δοκιμάζει καινούριες δραστηριότητες, να παίζει με τα άλλα παιδιά, να μαθαίνει, να παρατηρεί, να πειραματίζεται, να αποχωριστεί τη μαμά του μετά την περίοδο προσαρμογής. Εδώ μπορεί να βοηθήσει η δουλειά στο σπίτι.

Τα υπόλοιπα θα τα μάθει με τη δική του δουλειά και την υποστήριξη της δασκάλας του και των συμμαθητών του. Στο σχολείο δεν πάμε για να ξέρουμε, πάμε για να μάθουμε.
__________________
Ο χρήστης miriki δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 30-09-09, 10:32   #16
elenik
 
Το avatar του χρήστη elenik
 
Εγγραφή: 20-04-2007
Μηνύματα: 6.334
elenik ουδετερη μηδέν
Προεπιλογή

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο miriki Εμφάνιση μηνυμάτων
Στο νηπιαγωγείο πρέπει να ξέρει να αυτοεξυπηρετείται στο φαγητό και στην τουαλέτα, να βάζει και να βγάζει τα ρούχα και τα παπούτσια του, να μιλάει με ολοκληρωμένες προτάσεις ("σας παρακαλώ κυρία μου δίνετε λίγο νερό", και όχι "νερό") και να είναι ευγενικό. Καλά θα ήταν να αναγνώριζε τα πολύ βασικά χρώματα και σχήματα, να κρατάει το μαρκαδόρο, να χειρίζεται έστω μέτρια το ψαλίδι
Σε αυτα παιρνουμε άριστα


Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο miriki Εμφάνιση μηνυμάτων
Στο νηπιαγωγείο πρέπει να θέλει να γράφει, να δοκιμάζει καινούριες δραστηριότητες, να παίζει με τα άλλα παιδιά, να μαθαίνει, να παρατηρεί, να πειραματίζεται, να αποχωριστεί τη μαμά του μετά την περίοδο προσαρμογής.
Ολα αυτα τα θελει αλλα μου ειπε οτι δεν εχει δεσει ακομα με τα παιδια και δεν συμμετεχει ιδιαιτερα. Και θεωρω οτι ειναι φυσιολογικο αν κανεις λες και επεσε ο ουρανος επειδη δεν ξερει να γραφει το ονομα του (που προφανως ολα τα αλλα εκει μεσα πηγαινοντας και προνηπιο εκει το μαθαν )
__________________


Σιγουρα ο γυαλος ειναι στραβος.. δεν εξηγειτε αλλοιως!!
Ο χρήστης elenik δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 30-09-09, 10:47   #17
miriki
 
Εγγραφή: 25-02-2009
Μηνύματα: 3.652
miriki ουδετερη μηδέν
Προεπιλογή

Ε, καλά 30/09 είναι όχι 30/ 06. Διαβάζετε πολλά βιβλία στο σπίτι, φτιάξτε λίστες για το σούπερ μάρκετ, βάλτε ταμπέλα με το όνομά του στην πόρτα του δωματίου του και δίνετέ του ευκαιρίες να γράφει με το δικό του τρόπο (ακόμη κι αν είναι καραγκιοζάκια) θα πετάει σε λίγο.
__________________
Ο χρήστης miriki δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 30-09-09, 11:54   #18
μανουλα-ελενη
 
Εγγραφή: 05-05-2009
Περιοχή: Patra
Μηνύματα: 451
μανουλα-ελενη χωρίς αξιολόγηση
Προεπιλογή

εμενα ξερει να γραφει το ονομα του αλλα το εμαθε μονος του χωρις να τον πιεσω καθολου
γιατι καποια στιγμη του πηρα βιβλια με γραμματακια και γραμμουλες και η δασκαλα μου ειπε κατηγορηματικα να τα κρυψω και να μην τον πιεσω καθολου...τον αφησα κι εγω ησυχο
χρωμματα ,αριθμους ξερει αλλα μονος του εγω δεν τον πιεσα καθολου
το καθε παιδακι εχει το δικο του ρυθμο
η κορη μου ας πουμε ειναι 3,5 και ακομα ολα μπλε τα λεει (ο χρηστος στην ηλικια της πεταγε)
__________________
Χ 6/9/2004 Μ 18/7/2006
Ο χρήστης μανουλα-ελενη δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 30-09-09, 12:58   #19
Sofia
 
Εγγραφή: 11-12-2006
Περιοχή: Βόρεια Ελλάδα
Μηνύματα: 644
Sofia ουδετερη μηδέν
Προεπιλογή

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο μανουλα-ελενη Εμφάνιση μηνυμάτων
η κορη μου ας πουμε ειναι 3,5 και ακομα ολα μπλε τα λεει (ο χρηστος στην ηλικια της πεταγε)
Άσχετο, αλλά τελικά μου φαίνεται ότι τα αγόρια μαθαίνουν πιο νωρίς τα χρώματα από τα κορίτσια... Εμπειρικά το λέω, δεν ξέρω αν αποδεικνύεται και επιστημονικά....

Όσο για το νηπιαγωγείο, δεν χρειάζεται να ξέρουν τίποτα. Και μάλιστα εμάς οι δασκάλες μας τόνισαν να ΜΗΝ μαθαίνουμε στα παιδιά τίποτα, γιατί ο τρόπος διδασκαλίας είναι συγκεκριμένος. Μας είπαν, ότι αν ντε και καλά θέλουμε κάτι να τους μάθουμε, να μην τους μαθαίνουμε την αλφαβήτα, αλλά τις "φωνούλες" των γραμμάτων, έτσι ώστε να τα καταλαβαίνουν....
Όσον αφορά την αλφαβήτα τώρα, έχω την εντύπωση ότι όλα τα σημερινά παιδιά την γνωρίζουν από μικρά... αλλά δεν είναι και ιδιαίτερη έκπληξη! εμείς είχαμε τουλάχιστον 3 βρεφικά-παιδικά παιχνίδια που τραγουδούσαν την αλφαβήτα.... Αποτέλεσμα, η κόρη μου την έλεγε παπαγαλία από 2 1/2 χρονών και όπου νά ναι βλέπω και τον γιο μου να την μαθαίνει...

Υ/Γ: ένα παιχνιδάκι με τα γράμματα (που παίξαμε πρόσφατα στο αυτοκίνητο για να μην βαριέται ένα μεγάλο ταξίδι που πήγαμε) είναι: της έλεγα εγώ ένα γράμμα (π.χ. α, την φωνούλα όμως) και μου έλεγε εκείνη μια λέξη που αρχίζει από αυτό το γράμμα.... (Στο τέλος εγώ βαρέθηκα, κι εκείνη με παρακαλούσε να συνεχίσουμε!!!!)
Κι ένα άλλο (πάλι στο ταξίδι - άσχετο με γράμματα όμως) είναι αυτό των "20 ερωτήσεων". Βάζω μια λέξη στο μυαλό μου (εγώ ή το παιδί) και άλλος προσπαθεί κάνοντας ερωτήσεις (οι οποίες πρέπει να απαντώνται με ΝΑΙ ή ΟΧΙ) να καταλάβει τί σκέφτηκα. Παιδιά..... η κόρη μου με κέρδισε... δεν μπορούμε να φανταστούμε τελικά πόσο δουλεύει το παιδικό μυαλό!!!!
__________________
Όσο ζω... μαθαίνω
--------------------------
Μαρία (γέννηση 5/6/2004)
Σωτήρης (γέννηση 30/7/2007)
Ο χρήστης Sofia δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 30-09-09, 13:08   #20
elenik
 
Το avatar του χρήστη elenik
 
Εγγραφή: 20-04-2007
Μηνύματα: 6.334
elenik ουδετερη μηδέν
Προεπιλογή

Στα προφορικα και εμεις καλα τα παμε (με λιγα ψιλομπερδεματα αλλα ειναι αναμενομενο πιστευω ). Τα παιχνιδακια που λενε την ΑΒ τα λυναμε να μαθουμε πως δουλευουν εμεις οποτε μαθαμε αλλα οχι την ΑΒ απο αυτα
Ακομα και αν το δει γραμμενο το ονομα του το αναγνωριζει.
Το προβλημα ειναι στο γραπτο. Να το γραφει δεν εχουμε μαθει.
__________________


Σιγουρα ο γυαλος ειναι στραβος.. δεν εξηγειτε αλλοιως!!
Ο χρήστης elenik δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 30-09-09, 13:13   #21
elenik
 
Το avatar του χρήστη elenik
 
Εγγραφή: 20-04-2007
Μηνύματα: 6.334
elenik ουδετερη μηδέν
Προεπιλογή

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Sofia Εμφάνιση μηνυμάτων

Υ/Γ: ένα παιχνιδάκι με τα γράμματα (που παίξαμε πρόσφατα στο αυτοκίνητο για να μην βαριέται ένα μεγάλο ταξίδι που πήγαμε) είναι: της έλεγα εγώ ένα γράμμα (π.χ. α, την φωνούλα όμως) και μου έλεγε εκείνη μια λέξη που αρχίζει από αυτό το γράμμα.... (Στο τέλος εγώ βαρέθηκα, κι εκείνη με παρακαλούσε να συνεχίσουμε!!!!)
Αυτο οσες φορες ειχα προσπαθησει να το κανουμε δεν το ηθελε με τιποτα. Ειπα να μην ζωρισω.

Παιζαμε αυτο που του εδινα ενα βιβλιο και μετρουσαμε ποσα "α" και ποσα "ο" εχει κλπ.

Μας εχει δωσει και η Μαρια (να ειναι καλα η κοπελα σωτηρια ηταν) κατι υπεροχα cd για υπολογιστη με γραμματα και αναγνωριζει τα παντα, μετραει κλπ. Οταν πιασει ομως μολυβι στραβωνει

Ειχα εφησυχαστει και εγω οτι αυτα τα μαθαινουν στο νηπιο (τελικα μακαρι να πηγαινε και νηπιο στον Κορυδαλλο - εχουν παιδαγωγικο εκει περα)
__________________


Σιγουρα ο γυαλος ειναι στραβος.. δεν εξηγειτε αλλοιως!!
Ο χρήστης elenik δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 30-09-09, 13:13   #22
akamatra
 
Το avatar του χρήστη akamatra
 
Εγγραφή: 08-05-2009
Μηνύματα: 1.401
akamatra χωρίς αξιολόγηση
Προεπιλογή

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο elenik Εμφάνιση μηνυμάτων
Στα προφορικα και εμεις καλα τα παμε (με λιγα ψιλομπερδεματα αλλα ειναι αναμενομενο πιστευω ). Τα παιχνιδακια που λενε την ΑΒ τα λυναμε να μαθουμε πως δουλευουν εμεις οποτε μαθαμε αλλα οχι την ΑΒ απο αυτα
Ακομα και αν το δει γραμμενο το ονομα του το αναγνωριζει.
Το προβλημα ειναι στο γραπτο. Να το γραφει δεν εχουμε μαθει.
Mπορείς να φτιάξεις μια ταμπέλα, να τη βλέπει και να το αντιγράφει...
Σαν παιχνίδι... ας πούμε να βάζει ταμπέλα στα αγαπημένα του παιχνίδια για να μην του τα παιράζει κανείς στο σπίτι.
Σημαντικό όμως είναι να μάθει και τη "φορά" του γράμματος...
Ο χρήστης akamatra δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 30-09-09, 13:26   #23
miriki
 
Εγγραφή: 25-02-2009
Μηνύματα: 3.652
miriki ουδετερη μηδέν
Προεπιλογή

Πάτε μια βόλτα σε μια έκθεση ζωγραφικής και δείξτου πώς ο καλλιτέχνης βάζει την υπογραφή του (το όνομά του) σε κάθε του έργο. Μετά ενθάρρυνέ τον να το κάνει στις δικές του ζωγραφιές. Πρόβλημα δεν έχετε στο γραπτό. Πρόβλημα θα έχετε του χρόνου αν δε γράφει το όνομά του ή αν πιεστεί πολύ το παιδί. Άστο να δουλέψει με το δικό του ρυθμό. Αυτό που σε νοιάζει είναι να θέλει, όχι να το πετυχαίνει ήδη.

Όντως, ξεχάστε την α-β. Μας δυσκολεύει πολύ μετά να δουλέψουμε σωστά. Γενικά μη διδάσκετε γράμματα και αριθμούς. Δουλέψτε το συναίσθημα του παιδιού σας και τις κοινωνικές συμβάσεις (ευγένεια, όρια κ.λ.π.) και τα υπόλοιπα αφήστε τα σ' εμάς.
__________________
Ο χρήστης miriki δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 30-09-09, 15:52   #24
elenik
 
Το avatar του χρήστη elenik
 
Εγγραφή: 20-04-2007
Μηνύματα: 6.334
elenik ουδετερη μηδέν
Προεπιλογή

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο miriki Εμφάνιση μηνυμάτων
Όντως, ξεχάστε την α-β. Μας δυσκολεύει πολύ μετά να δουλέψουμε σωστά. Γενικά μη διδάσκετε γράμματα και αριθμούς. Δουλέψτε το συναίσθημα του παιδιού σας και τις κοινωνικές συμβάσεις (ευγένεια, όρια κ.λ.π.) και τα υπόλοιπα αφήστε τα σ' εμάς.
Μακαρι να ειχε την ιδια αποψη και η νηπιαγωγός του.



Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο akamatra
Mπορείς να φτιάξεις μια ταμπέλα, να τη βλέπει και να το αντιγράφει...
Σαν παιχνίδι... ας πούμε να βάζει ταμπέλα στα αγαπημένα του παιχνίδια για να μην του τα παιράζει κανείς στο σπίτι.
Σημαντικό όμως είναι να μάθει και τη "φορά" του γράμματος...


Και να ξεχωριζει το κουτι του απο του Γιαννη.
__________________


Σιγουρα ο γυαλος ειναι στραβος.. δεν εξηγειτε αλλοιως!!
Ο χρήστης elenik δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Banner διαφημιζόμενων ή ιστοσελίδων που στηρίζει η ΕΕΕΓ Parents.gr
Παλιά 30-09-09, 16:17   #25
alcyon
 
Το avatar του χρήστη alcyon
 
Εγγραφή: 16-06-2008
Περιοχή: πολίτης του κόσμου
Μηνύματα: 6.384
alcyon ουδετερη μηδέν
Προεπιλογή

Αυτό με το τυπωμένο όνομα πιάνει (τουλάχιστον σε εμάς).

Εγώ τους έχω τυπώσει το όνομά τους σε χαρτί, με ένα χρώμα που διάλεξαν τα ίδια. Το έβαλα πάνω από το κρεβάτι τους και καμάρωναν πολύ!

Πριν λίγες μέρες είδα πως με το δαχτυλάκι της (η μία) διαγράφει το περίγραμμα των γραμμάτων (σα να είναι το δαχτυλάκι της, μαρκαδόρος). Και μου λέει... "μαμάαα κοίτα τι κάνω! Γράφω γραμματάκια!"
__________________
Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.
"...
άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.
Ο χρήστης alcyon δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 01-10-09, 13:15   #26
miriki
 
Εγγραφή: 25-02-2009
Μηνύματα: 3.652
miriki ουδετερη μηδέν
Προεπιλογή

Alcyon τέλεια! Έτσι έχει νόημα για το παιδί, είναι δική του η πρωτοβουλία και άρα και η ευχαρίστηση.

Προς θεού όμως, μη βάζετε τα παιδιά σας να αντιγράφουν λέξεις ή γράμματα ή γραμμούλες ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο από αυτές τις ασκήσεις που κυκλοφορούν κατά καιρούς. Είναι ό,τι χειρότερο. Σκεφτείτε την περπατούρα σαν αντιστοιχία και κακό στα ισχία κάνει και το παιδί δεν πρόκειται να περπατήσει αν δεν είναι πραγματικό έτοιμο και ώριμο. Η γραφή και η ανάγνωση είναι δημιουργία δεν είναι μηχανική κίνηση. Όταν τα διδάσκουμε μηχανιστικά μόνο (επανάληψη η μητέρα της μάθησης και της ανίας) το παιδί δεν αντλεί ικανοποίηση, γιατί δε δημιουργεί, άρα είναι πολύ πιθανό να απογοητευτεί και να τα παρατήσει.

Επίσης είναι άλλο πράγμα το αναγνωρίζει τα γράμματα και άλλο να μπορεί να τα σχηματίζει. Όσο για τη φορά αποτελεί μεν στόχο μας, αλλά αφότου το παιδί περάσει από άλλα στάδια πρώτα.

Όσο για τη συνάδελφο δυστυχώς είναι αρκετές εκείνες που νιώθουν ότι αντλούν κύρος από τη διδασκαλία της ανάγνωσης και της γραφής με πιο παραδοσιακούς τρόπους, ενώ κακά τα ψέματα η νοοτροπία της διδασκαλίας αλλάζει κατά καιρούς. Επιπλέον είναι πάρα πάρα πάρα πολλοί οι γονείς που επιμένουν σε αυτού του είδους την παραδοσιακή διδασκαλία, ακόμη κι αν εξηγήσεις το τρέχον πρόγραμμα αναλυτικά, με αποτέλεσμα πολλοί συνάδελφοι να υποκύπτουν. Το τι ακούω κάθε χρόνο που δε διδάσκω το α ή το 4 όπως στο παραπέρα νηπιαγωγείο( "που έχουν και τετράδιο αν θες να ξέρεις, ενώ εσείς εδώ δεν κάνετε τίποτα όλη μέρα") δεν μπορείτε να φανταστείτε. Όμως έχω τη συνείδησή μου καθαρή, γιατί κάνω αυτό που επιτάσσει η τρέχουσα τάση της επιστήμης μου. Όταν αλλάξει, θα φροντίσω να το πάρω χαμπάρι εγκαίρως και να αλλάξω κι εγώ.

Κι ένα τελευταίο. Ένας πολύ μεγάλος αμερικανός παιδαγωγός, ο οποίος έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με το ζήτημα του γραπτού λόγου, έγραψε κάποτε ότι "ένα παιδί μπορεί να κάνει τα πάντα για να ικανοποιήσει το δάσκαλο ή το γονιό και να τα καταφέρει κιόλας, αυτό όμως δε σημαίνει ότι πρέπει πράγματι να κάνει τα πάντα".
__________________
Ο χρήστης miriki δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 01-10-09, 14:54   #27
alcyon
 
Το avatar του χρήστη alcyon
 
Εγγραφή: 16-06-2008
Περιοχή: πολίτης του κόσμου
Μηνύματα: 6.384
alcyon ουδετερη μηδέν
Προεπιλογή

Να πω κάτι ακόμα.... που δεν περίμενα πως θα το έκανα, αλλά όμως το έκανα. (Σημ.: Τα παιδιά είναι 3.5 ετών τα δίδυμα και 2 ο μικρούλης).

Έχοντας διαβάσει όλα αυτά για τα γράμματα και τη γραφή έλεγα δε θα ασχοληθώ με το θέμα. Όταν έρθει ο καιρός, ας πάνε στο σχολειο κτλ.

Μια μέρα έβλεπε η μια μου κόρη που έγραφα και με ρώτησε τι κάνω. Της απάντησα πως γράφω γραμματάκια. Της έκανε εντύπωση και μου ζήτησε να κάνει κι εκείνη. Δεν το σκέφτηκα, πήρα το χέρι της και γράψαμε μαζί τα ονόματά μας. Μετά μου ζήταγε κι άλλα ... κι άλλα κτλ.

Αυτό επαναλαμβανόταν καθημερινά σχεδόν. Μέχρι που βαρέθηκα να γράφω ξανά και ξανά γραμματάκια. Γιατί παράλληλα έβλεπαν και τα άλλα και μου ζητούσαν κι εκείνα. Κατεληγα λοιπόν να ασχολούμαι με γραφή περίπου 2 ώρες συνολικά (2-3 λέξεις με το ένα, μετά 2-3 λέξεις με το άλλο ... άλλες 2-3 με το τρίτο και μετά ... πάλι από την αρχή!)

Τους πήρα μια αφήσα με την αλφάβητο. Με ρώτησαν τι είναι...
Τους είπα τα γραμματάκια. Που έχουν όνομα π.χ. "άλφα", αλλά η φωνούλα που κάνουν είναι "α". Και πως κάνουν παρέα όλα μαζί και μπαίνουν στη σειρά. Όταν μπαίνουν στη σειρά, λένε τη φωνή τους δυνατά.... (έκανα πρακτική στο όνομά τους).

Μετά... το άφησα εκεί. Δεν ασχολήθηκα άλλο.
Όταν με έσκασαν πάλι στην αντιγραφή... και δεν άντεχα... Τους πήρα μια ιχνηλασία. Δεν τους είπα τίποτα για το τι να κάνουν. (Ααα μόνο πως είναι "ποταμάκια"=τα ίχνη που μπορούμε να τα γεμίσουμε με "χρωματιστό νερό"=μαρκαδόροι).

Η μία που είχε πιο ζωηρό ενδιαφέρον... κάθησε και τα έφτιαξε. Φυσικα ότι ήθελε, όσο ήθελε και όπως ήθελε.
Η άλλη που δεν την ενδιέφερε και τόσο... τα ζωγράφησε με άλλο τρόπο (π.χ. γέμισε τα "ο" με χρώμα )
Στον πιο μικρό δεν πήρα ιχνηλασία, αλλά μπλοκ με σκίτσα.
Φυσικά θαυμασμό και επιβράβευση πήραν όλοι! Αφού δεν είχα βάλει στόχο, ότι και αν έκαναν ήταν ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ!

Μετα (από πολλεεεεςςς μέρες)... είδα πως μου έφτιαξαν για ζωγραφιά ένα μεγάλο γράμμα! Φυσικά τις επιβράβευσα, αλλά δεν τους ζήτησα να μου φτιάξουν άλλο.

Από τη μια λέω οκ... θα βαριούνται ίσως κτλ... από την άλλη πώς να πω "όχι" σε κάτι που μου ζητάνε και έχουν έντονο ενδιαφέρον; Τα αφήνω να με οδηγήσουν. Δεν ξέρω αν κάνω καλά, αλλά αφού εισπράττω χαρά, ικανοποίηση, περιφάνια και γενικά θετική αντίδραση, θεωρώ πως κινούμαι σε καλά πλαίσια. Τώρα για το αν θα βαριούνται στο σχολείο... χμμμμ πιστεύω πως τότε ίσως να επιδωθούν στο να γράφουν... "όμορφα" γραμματάκια.
__________________
Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.
"...
άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.
Ο χρήστης alcyon δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 01-10-09, 17:03   #28
miriki
 
Εγγραφή: 25-02-2009
Μηνύματα: 3.652
miriki ουδετερη μηδέν
Προεπιλογή

Αλκυον, μια χαρά ακούγονται εχμ διαβάζονται όλα αυτά.Ακριβώς γιατί το ζήτησαν τα παιδιά και δεν τους δόθηκε μανιέρα. Οι δικές μου οι ενστάσεις έρχονται όταν ο Αλέξανδρος ετών 5 τσακωνόταν άγρια με τη μητέρα του κι έβγαζε τρομερή αντίδραση σε όλα, καθώς δεν είχε κάνει την εργασία της ημέρας που του είχε βάλει εκείνη (να γεμίσει μια σελίδα με γραμμούλες που πάνε έτσι /////// και την επόμενη με γραμμούλες που πάνε έτσι \\\\\\) και το χειρότερο ήταν ότι θα τον μάλωνε κιόλας η δασκάλα (ε, ναι εγώ πώς με κόβετε με αυτά που λέω τόσο καιρό) αν δεν το έκανε.

Πρώτα πρώτα μη μου βάζετε λόγια στο στόμα μου μαντάμ και δεύτερον τι κάθομαι και σκάω με συναντήσεις κόντρα συναντήσεις παραδείγματα και προτάσεις για δουλειά με τα παιδιά στο σπίτιγια να ενισχύσω τον αναδυόμενο αλφαβητισμό, όταν εσύ με ακυρώνεις έτσι. Ε; ε; ε;
(η περίπτωσή μου είναι κλινική το ξέρω, αλλά κάντε λίγο κουράγιο είμαι στον ένατο, θα μου περάσει χε χε)
__________________
Ο χρήστης miriki δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 19-10-09, 02:42   #29
alan
 
Το avatar του χρήστη alan
 
Εγγραφή: 31-05-2009
Μηνύματα: 574
alan χωρίς αξιολόγηση
Προεπιλογή

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Sofia Εμφάνιση μηνυμάτων
Άσχετο, αλλά τελικά μου φαίνεται ότι τα αγόρια μαθαίνουν πιο νωρίς τα χρώματα από τα κορίτσια... Εμπειρικά το λέω, δεν ξέρω αν αποδεικνύεται και επιστημονικά....


χαχαχαχαχαχαχαχαχα και εγω δεν ξερω να σου πω για τις μικρες ηλικίες αλλα στις μεγάλες ........ τελείως σκραπες είναι: 10 χρωματα και αν τα ξερουν (ανοιχτο πρασινο λενε και οχι λαχανι)
εχουμε ρήξει γελιο με την κουμπαρα μου κι τους αντρες μας!!!
Ο χρήστης alan δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 19-10-09, 02:59   #30
alan
 
Το avatar του χρήστη alan
 
Εγγραφή: 31-05-2009
Μηνύματα: 574
alan χωρίς αξιολόγηση
Προεπιλογή

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Μαρια Στυλιανακη Εμφάνιση μηνυμάτων
http://www.letteroftheweek.com/letterA.html

δείτε εδώ πως μαθαίνουν τα γράμματα στο εξωτερικό, στο νήπιο.
ένα ένα, ένα κάθε μια δύο ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ....... και είναι λίγα τα θέματα αυτά που γράφει το συγκεκριμένο.

http://www.letteroftheweek.com/ εχει πολλές ιδέες, αλλά οι ηλικίες για τα οποία τις γράφει είναι εντελώς εξαρτώμενες και απο την ανάπτυξη του παιδιού. και τα περισσότερα, τα έχει ένα δύο χρόνια νωρίτερα απο ότι στην πραγματικότητα μπορούν και είναι άνετα η πλειοψηφία των παιδιών...

Πάντα διαβάζω με ενδοιαφέρον τα ποστ σου. Ακόμη μια φορα με εξεπληξες. Διαφωτιστική ιστοσελίδα αλλα απο τα 2 λεπτα που εριξα μια ματια είδα οτι μιλάνε για μάθηση απο 2 ετών????
εσυ θεωρείς οτι σε μια τέτοια δομή θα μπορούσαμε εφόσον και το παιδί το ζητά να δείξουμε κάποια πραγματα στο παιδί μας????
προσωπικα την προηγούμενη βδομαδα εκανα μια βολτα και αγορασα βιβλία που είναι εισαγωγικά στην γραφή και αναγνωση και είναι με αυτοκολλητα, δακτυλομπογιές ζωγραφιές, πλαστελίνες, χαρτοκοπτική και χρειάζεται να ταιριάξεις το ζωάκι με την τροφή του, ή να ενώσεις τελίτσες, ή να λύσεις λαβύρυνθο, κλπ τέτοια. Για αυτα τι εχεις να πεις?

ΥΓ: η κορούλα μου είναι 3ετων και 9 μηνών και μου ζητάει απο περισυ να μαθει να διαβάζει μόνη της, φυσικά και δεν μπηκα στην διαδικασία όμως της είπα κάποιες φορές τι "φασαρια" (ηχο) κάνουν κάποια γραμματάκια.
Ο χρήστης alan δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 19-10-09, 03:08   #31
alan
 
Το avatar του χρήστη alan
 
Εγγραφή: 31-05-2009
Μηνύματα: 574
alan χωρίς αξιολόγηση
Προεπιλογή

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Μαρια Στυλιανακη Εμφάνιση μηνυμάτων


Η ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΩΡΙΜΟΤΗΤΑ η φαντασία, ΚΑΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ καλλιεργούνται μέχρι και την νηπιακή ηλικία. ΤΟ ΝΗΠΙΟ ΕΙΝΑΙ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΘΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ. Στο δημοτικό, ΤΕΛΟΣ με αυτές τις έννοιες. Οτι δουλειά έχει γίνει σε αυτό το επίπεδο στα παιδιά ΕΚΕΙ ΣΤΑΜΑΤΑΕΙ.

Προωθούμε την αγάπη του για τα βιβλία και το κάνουμε να καταλάβει και να νοιώσει γιατί αξίζει να μάθει αργότερα (στο Δημοτικό) να διαβάζει. (όχι για να μάθει να διαβάζει!)
πως μπορούμε να προσεγγίσουμε και να μεταδώσουμε στο παιδί τα παραπάνω ???? ειλικρινά με ενδοιαφέρει ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ!

ευχαριστώ
Ο χρήστης alan δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Bookmarks



Εργαλεία Θεμάτων

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump

Παρόμοια Θέματα
Θέμα Δημιουργός Forum Απαντήσεις Τελευταίο Μήνυμα
Ακόμα και οι κτηνίατροι ξέρουν..... Μαρια Στυλιανακη Τοκετός & Μαιευτήριο 5 13-05-10 19:32
Πώς να κρυφτείς απ'τα παιδιά; Ετσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα! alcyon Δικαιώματα κ Νόμοι για το παιδί και τον ενήλικα 64 29-04-09 01:55
για οσους ξερουν... elena32 Παιχνίδια, Χιούμορ και Ψυχαγωγία 6 18-10-08 02:19


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 16:48.


 
 
 
ποιοι είμαστε | επικοινωνία | στατιστικά    
© parents.gr - Ελληνική Εταιρία Ενημέρωσης Γονέων 2008

Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.


website by
website by VelocityFarm