Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

ούτε δημόσιο, ούτε ιδιωτικό(homeschooling)


Recommended Posts

Έχω βρεί πολλά μειονεκτήματα στο να πηγαίνει ένα παιδί αυτή τη στιγμή σε σχολείο γενικά. Αντίθετα είναι πολλά τα πλεονεκτήματα που έχω βρεί στο να επιλέξω να μην εργασθώ, αλλά να ασχοληθώ προσωπικά με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση των παιδιών μου. Πραγματοποιώντας αναζητήσεις στο διαδίκτυο δεν βρήκα κάποιο στοιχείο (νομικό) που να απαγορεύει ή να επιτρέπει την κατ΄οίκον εκπαίδευση ενός παιδιού στη χώρα μας. Σύμφωνα με μεγάλο αριθμό δημοσιογραφικών άρθρων στα ελληνικά και στα αγγλικά επιτρέπεται νομικά το homeschooling σε ολόκληρη την Αμερική (κάθε πολιτεία έχει δικό της νομικό πλαίσιο), στον Καναδά, στην Ευρώπη (Αγγλία, Γαλλία, Δανία, Ελβετία κλπ), στην Αυστραλία και στην Αφρική. Οι οικογένειες που έχουν επιλέξει να μην στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο προέρχονται από όλα τα κοινωνικά στρώματα και όλες τις ιδεολογικές ομάδες και πολιτικές παρατάξεις.

Δεν επιθυμώ να συμμετέχει τα παιδιά μου σε αυτό που σήμερα λέγεται σχολείο για τους εξής λόγους:

ανησυχώ για την σωματική και ψυχική του ακεραιότητα

αμφισβητώ την ποσότητα και την ποιότητα της γνώσης η οποία παρέχεται στα ελληνικά σχολεία

δεν επιθυμώ την πνευματική και σωματική εξόντωση των παιδιών μου για να αποκτήσουν ένα απολυτήριο το οποίο δεν εξασφαλίζει τίποτα.

Από συζητήσεις που έχω κάνει με διάφορους γονείς μοιραζόμαστε τους ίδιους προβληματισμούς και ενθουσιάστηκαν στην ιδέα του homeschooling. Σχετικά με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα μπορείτε να ενημερωθείτε εύκολα αν πατήσετε σε ένα ψαχτήρι , π.χ. γκούγκλ, πατώντας :πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα χομεσκούλινγκ (ή costs and benefits of homeschooling).

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 1,1k
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

και στην Ελλάδα συμβαίνει αυτο , χρειαζεται μια διαδηκασια(γραφειοκρατικη με υπουργεια κλπ) αλλα γινεται .....

παλια ηταν και δικη μου σκεψη αλλα μετα απο συζητησεις και διεξοδική μελετη με ειδικούς ...το αφησα πίσω μου

αν το θελεις ομως καντο !

(υπάρχει κάποια ερωτηση στο ποστ σου που δε πειρα πρεφα ?)

Link to comment
Share on other sites

Σαν πολυ παρακυνδηνευμενο μου ακουγετε αυτο.Με τη κοινωνικοποιηση του παιδιου μεσα στο χωρο στη ζωη γενικοτερα?Πρεπει νομιζω να εχεις απιστευτες γνωσεις παιδοψυχολογιας για να κρατησεις ισορροποιες.

Link to comment
Share on other sites

Και επιπλεον θεωρω οτι το παιδι πρεπει να εχει σαφη γνωση της πραγματικοτητας της σημερινης κοινωνιας. δεν μπορει ενα παιδι να ειναι προστατευμενο σε μια γυαλα και μετα να το βγαλουμε να κολυμπησει στα βαθια. Θα τα καταφερει ή θα πνιγει?

Link to comment
Share on other sites

Το σχολείο δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια μικρογραφία της κοινωνίας μας. Μήπως Θεοδώρα3 στερείς από το παιδί -άθελά σου- την κοινωνικοποίηση του αλλά και την ομαλή ένταξή του στην κοινωνία? Οι παιδοψυχολόγοι τί λένε πάνω σε αυτό?

 

Άσχετο...Αρια καλώς όρισες!

Grow up and get a life!

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Και επιπλεον θεωρω οτι το παιδι πρεπει να εχει σαφη γνωση της πραγματικοτητας της σημερινης κοινωνιας. δεν μπορει ενα παιδι να ειναι προστατευμενο σε μια γυαλα και μετα να το βγαλουμε να κολυμπησει στα βαθια. Θα τα κατεφερει ή θα πνιγει?

 

Σωστή!

Grow up and get a life!

Link to comment
Share on other sites

Πάρα πολύ ενδιαφέρον!!

Κι εγώ, έχοντας μεγαλώσει έξω, το είχα σκεφθεί, ειδικά πέρυσι που ο γιος μου πήγαινε στο δημόσιο και είχαμε πάρα πολλά ευτράπελα.

Τελικά βρήκα ένα μικρό, αλλά καλό και όχι ακριβό ιδιωτικό και από κει που το παιδί μισούσε το σχολείο και δε μάθαινε τίποτε, έχει κάνει στροφή 360ο! Πηγαίνει με όρεξη και έχει κάνει άλματα στη μάθηση, γιατί το περιβάλλον στο ιδιωτικό που πηγαίνει είναι πολύ υγιές, με λίγα παιδιά σε κάθε τάξη και μεγάλο ενθουσιασμό και ενδιαφέρον εκ μέρους του διδακτικού προσωπικού και των υπευθύνων.

 

Στη χώρα που ζούμε, η κοινωνία παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή μας. Η δε μάθηση αποκτά πολλές διαστάσεις όταν πραγματοποιείται σε ομάδες.

Έχει σημασία να έχει το παιδί το δικό του κύκλο πέρα από αυτό των συγγενών του.

Ο γιος μου τώρα που έκλεισε τα 8 και είναι μοναχοπαίδι, αναζητά τους συνομίληκούς του και ωριμάζει, με αποτέλεσμα να μην τον ικανοποιεί πια ο συγγενικός του κύκλος και η συναναστροφή και ενασχόληση με τους γονείς του.

Όχι ότι ζητά να φύγει μόνος του, αλλά αναζητά τις παρέες του.

 

Η συμπεριφορά του αλλάζει όταν βρίσκεται με τους συνομήλικούς του.

 

Επειδή είναι συνεσταλμένο παιδί και, όπως είπα, μοναχοπαίδι, μοιάζει να έχει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση όταν συναναστρέφεται με τους συνομήλικούς του και φυσικά μεγαλύτερη ζωντάνια.

 

Το γεγονός και μόνο ότι έχει να μοιραστεί κοινά στοιχεία με τα παιδιά (συζητούν για το μάθημα, για το δάσκαλο, για το πώς πέρασαν σε μια εκδρομή, τι είπε ο τάδε και γέλασαν, ποιος τους νευρίασε...κτλ.)... έχει μεγάλη σημασία για το παιδί.

 

Επίσης, στην τάξη, έχω παρατηρήσει ότι είναι σε θέση πια να συγκρίνει το βαθμό που εκείνος καταλαβαίνει κάτι με αυτόν που καταλαβαίνει κάποιος άλλος. Άλλοτε, απογοητεύεται αν βλέπει ότι ένας συμμαθητής του καταλαβαίνει μια άσκηση στα μαθηματικά καλύτερα και άλλοτε κορδώνεται όταν βλέπει ότι διαβάζει με μεγαλύτερη ευκολία.

 

Ο ρόλος των δασκάλων (άσχετα αν αρκετοί δεν έχουν εκπαιδευτεί κατάλληλα από το δημόσιο σύστημα) είναι να εμφυσήσουν στα παιδιά την αγάπη και τον ενθουσιασμό για τη μάθηση και να τους δείχνουν πώς να μαθαίνουν. Δεν είναι να παραδίδουν στοιχεία.

 

Επειδή διδάσκω Αγγλικά σε παιδιά μικρής ηλικίας, η οποία διδασκαλία απαιτεί μια διαφορετική μεθοδολογία από αυτήν που απαιτείται για τα μεγαλύτερα παιδιά του γυμνασίου, παρατηρώ ότι τα παιδιά αφομοιώνουν τη γνώση με μεγαλύτερη ευκολία όταν βρίσκονται σε ομάδα. Αντιθέτως, σε ατομικά μαθήματα, το παιδί δυσκολεύεται περισσότερο, αποσπάται η προσοχή του περισσότερο και φυσικά, γίνεται πιο βαρετά καθώς λείπει το διαδραστικό στοιχείο.

 

Κι εγώ, ενόψει των συχνών απεργιών, συνελεύσεων κτλ του δημοσίου, πέρυσι και της επίγνωσης ότι θα χρειαζόταν να ασχοληθώ πολύ με τη μάθησή του μετά το σχολείο, άλλαξα επάγγελμα από μισθωτή και βρήκα τρόπο να εργάζομαι ως ελεύθερος επαγγελματίας και να διαμορφώνω το ωράριό μου γύρω από τις ανάγκες του παιδιού.

Στο δημοτικό δυσκολευτήκαμε πολύ από πολλές απόψεις. Μαύρα χάλια και είναι θέμα τύχης να πετύχεις καλή διεύθυνση στο σχολείο και καλούς δασκάλους.

Στο ιδιωτικό (που επιλέξαμε) τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά και πιο ομαλά.

 

Αν μπορείς να επιτύχεις αυτό που σκέφτεσαι, κατά τη γνώμη μου, θα είχε πραγματικά επιτυχία αν μπορούσες να μαζέψεις κι άλλα παιδιά και να γίνει ομαδικά το μάθημα.

Δε θα ενθάρρυνα να απομονωθείτε εσείς και το παιδί μόνοι σας, για χάρη της εκπαίδευσης.

Η κοινωνικοποίηση και η ολοκληρωμένη ψυχολογική ανάπτυξη μέσα από τη συναναστροφή παίζει μεγάλο ρόλο στη διαμόρφωση της προσωπικότητας ενός παιδιού.

 

Εύχομαι καλή επιτυχία σε όποια απόφαση κι αν πάρεις.

 

Κι επειδή το ψάχνεις κάνε google "the advantages and disadvantages of homeschooling".

Το έχεις δει αυτό; http://www.epinions.com/content_4657094788

Link to comment
Share on other sites

Στην Αμερική οι οικογένειες που εφαρμόζουν το homeschooling συνεργάζονται. Αυτό μπορεί να γίνει με ομαδική διδασκαλία, με συναντήσεις των παιδιών ανά τακτά χρονικά διαστήματα, ανταλλαγή απόψεων πάνω σε προβληματισμούς των γονέων κλπ. Γενικά αλληλουποστηρίζονται για να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα: όσο το δυνατόν ολοκληρωμένες προσωπικότητες που θα μπορούν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της κοινωνίας και θα είναι χρήσιμες σε αυτήν.

Τα παιδιά της γυάλας είναι αυτά που τους κρύβουμε την αλήθεια, δεν τα αφήνουμε να ζήσουν τη ζωή, κρατώντας τα μακρυά από αυτήν. Όταν σε ένα παιδί δίνουμε τη δυνατότητα να συμμετέχει στη καθημερινότητα ενός σπιτιού, και δεν το βάζουμε στο εκπαιδευτικό ίδρυμα, αναπτύσσει υπευθυνότητα,ωριμότητα και σε καμία περίπτωση δεν μένει ακοινώνητο. Εργαζόμενη σε σχολεία, σε μικρές και μεγάλες τάξεις, είδα πολλά ακοινώνητα παιδιά. Και αυτό γιατί δεν έχουν ζήσει στο οικογενειακό τους περιβάλλον τη συντροφικότητα, τη συνεργασία, την αλληλεγγύη. Αντίθετα οι έρευνες στην Αμερική δείχνουν ότι τα παιδιά με homeschooling είναι πιο καλώς κοινωνικοποιημένα (well socialised) σε σχέση με τα συνομήλικά τους που πηγαίνουν σχολείο.

Δε χρειάζεται να έχεις διδακτορικό στην ψυχολογία για να πιάσεις τον παλμό του ίδου σου του παιδιού και να προβαίνεις στις κατάλληλες ενέργειες για να το βοηθήσεις ψυχικά και γνωστικά, τουλάχιστον μέχρι να φτάσει τα δέκα δώδεκα έτη. Μετά αναλόγως με το ποιά είναι γενικά η κατάσταση μέσα και έξω από το σπίτι αναλόγως πράττει κανείς.

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

Aυτο που δημιουργει αντικοινωνικα παιδια αν και πηγαινουν στο σχολειο ειναι το γεγονος οτι αρκετοι γονεις αλλα και εκπαιδευτικοι ενδιαφερονται κυριως για το γνωστικο κομματι και αδιαφορουν για το ψυχοκοινωνικο αγνοωντας τη σημασια του. Θεωρω ομως οτι για να λειτουργησει ενας θεσμος πρεπει να υπαρχει υποδομη και στηριξη δηλ. πιστευω οτι στην Ελλαδα δεν υπαρχει το υποβαθρο για να πετυχει.

Link to comment
Share on other sites

Δεν είμαι οπαδός του πίστευε και μη ερεύνα. Για αυτό αν κάποιος ενδιαφέρεται μπορεί να ερευνήσει δια της σελίδας: http://articlesite.co.za/Article/Reference-and-Education/Home-Schooling/homeschooling_your_child.php

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

  • 3 εβδομάδες μετά...

επίσης κατατοπιστικό είναι και το εξής : http://en.wikipedia.org/wiki/Homeschool

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Θεοδώρα μια απορία που έχω εδώ και καιρό: Επιτρέπεται το homeschooling στην Ελλάδα;

Και επίσης να πω ότι τα άτομα που κατακρίνουν πιο πάνω το homeschooling απ' ότι φαίνεται δεν μελέτησαν το θέμα αρκετά. Γνωρίζετε ότι στην Αμερική τα παιδιά που γίνονται homeschooled έχουν τα ψηλότερα ποσοστά επιτυχίας στα Ivy-League Colleges?

“The only thing we have to fear is fear itself” Franklin D. Roosevelt

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχουν πολλές απόψεις για το ζήτημα. Η καθεμιά με τα επιχειρήματά της.

 

Από την άλλη εγώ ως εκπαιδευτικός θα στείλω το παιδί μου στο δημόσιο σχολείο και μάλιστα θα φροντίσω να μην το έχω ποτέ στην τάξη μου. Κάποια στιγμή θέλω να φύγει από την ασφάλεια της μανούλας, αλλά και να χτίσει νέες σχέσεις. Οι ισορροπίες (μαμά- δασκάλα) είναι πολύ δύσκολο να κρατηθούν και δεν είναι καθόλου απίθανο να αναπαράγεις το μοντέλο της σχέσης που έχεις ως μαμά στη σχέση σου ως δασκάλα. Νομίζω ότι μου αρέσει η ιδέα να υπάρχει και κάποιος άλλος σημαντικός ενήλικας στη ζωή του παιδιού μου που δεν θα είμαι εγώ.

 

Επίσης, με όλο το θάρρος, εμείς γιατί πάμε και κοπανιόμαστε τόσα χρόνια για να μάθουμε να γίνουμε εκπαιδευτικοί και κάθε χρόνο εμπλουτίζουμε και το ρεπερτόριό μας και τη γνώση μας αν μπορεί απλά αύριο το πρωί να το κάνει ο καθένας;

 

Rosie από ό,τι γνωρίζω μέχρι στιγμή η κατ' οίκον διδασκαλία επιτρέπεται για παιδιά με ειδικές ανάγκες (αλλά με ειδικό παιδαγωγό κι όχι από το γονέα) ή παιδιά που νοσηλεύονται για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Δεν έχω βρει μέχρι στιγμής οργανωμένο πλαίσιο.

FLcUp3.png0BQfp3.png
Link to comment
Share on other sites

Συγκεκριμένες πληροφορίες για την Ελλάδα (επιτρέπεται ή δεν επιτρέπεται) δεν βρήκα. Το Education Otherwise στην Αγγλία είναι ένας οργανισμός που προωθεί το homeschooling στην Ευρώπη. Έχουν γίνει αλλαγές σε πολλές χώρες της Ευρώπης και έχει πλέον καθιερωθεί ως νόμιμο σε αυτές. Από την εμπειρία τους λένε ότι για να μπορέσεις να το εφαρμώσεις και στη χώρα σου ,όπου δεν υπάρχει ως τώρα το h.s. επίσημα,είναι πιο εύκολο αν το επιδιώξεις σε συνεργασία και με άλλους γονείς που έχουν την ίδια επιθυμία. Μακάρι να ερχόμασταν σε επαφή μερικές οικογένειες που δεν επιθυμούν να εντάξουν τα παιδιά τους στο παρόν εκπαιδευτικό σύστημα και να διεκδικήσουμε το ανθρώπινο δικαίωμα να φροντίσουμε για την εκπαίδευση και την αγωγή των παιδιών μας όπως θεωρούμε καλύτερο. Και όχι μοιρολατρικά να παρκάρουμε τα παιδιά σε ένα σύστημα το οποίο πάει από το κακό στο χειρότερο. Είναι παρήγορο βέβαια ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί που δεν κολλάνε στα προγράμματα και τα βιβλία.

Πιστεύω στις άριστες προθέσεις και προσωπικές ικανότητες των δασκάλων. Είναι όμως κάποια πράγματα στο εκπαιδευτικό σύστημα που κάνουν εμάς και πολλούς άλλους γονείς να ανησυχούμε για το μέλλον της κοινωνίας στην οποία θα ζήσουν τα παιδιά μας.

Έχω παραγγείλει τρία βιβλία για το θέμα και περιμένω να έρθουν από το εξωτερικό. Προς το παρόν έχω την εντύπωση ότι ένα παιδί πρέπει οπωσδήποτε για να γίνει υγιής άνθρωπος να έρχεται σχεδόν καθημερινά σε επαφή με άλλα παιδιά με τα οποία μάλιστα χρειάζεται να αναπτύξει καλή σχέση και να νιώθει αποδεκτό. Αυτό μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους και όχι μόνο μέσα σε ένα σχολείο. Το ιδανικό θα ήταν αν πέντε δέκα οικογένειες συμφωνούσαν να μισθώσουν ένα δάσκαλο που θα έκανε καθημερινό μάθημα στα παιδιά. τους. Για την υλοποίηση και επίσημα αυτού του συστήματος σκέφτηκα την ίδρυση σχολείου. Στη σελίδα του υπουργείου παιδείας διάβασα ότι για να ιδρύσεις ιδιωτικό σχολείο πρέπει να έχει διάρθωση όπως το δημόσιο. Μετά σκέφτηκα τα μοντεσσοριανά. Αυτά δεν έχουν τη συνηθισμένη οργάνωση. Στη σελίδα αναφέρεται ότι για να ιδρύσεις διαφορετικό σχολείο θα πρέπει να πάρεις την έγκριση του υπουργού παιδείας. ΙΣΩΣ έτσι να ήταν εφικτό το παραπάνω μοντέλο με τη μίσθωση από τους γονείς ενός δασκάλου για τα παιδιά τους.

Άλλη λύση είναι το κάθε παιδί να έχει το δάσκαλό του ή το γονιό του κάποιες ώρες την ημέρα να το εκπαιδεύει και κάποιες ώρες να βρίσκεται μαζί με τα άλλα παιδιά της ομάδας και να παίζει, να συζητά, να επισκέπτεται χώρους (μουσεία, εργαστήρια κλπ) κλπ κλπ.

Για να γίνει όμως οτιδήποτε χρειάζεται συσπείρωση οικογενειών. Μία μόνο οικογένεια είναι πολύ δύσκολο.

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

Και επίσης να πω ότι τα άτομα που κατακρίνουν πιο πάνω το homeschooling απ' ότι φαίνεται δεν μελέτησαν το θέμα αρκετά.

 

Κανένας δεν κατέκρινε το homeschooling, τα άτομα που αναφέρεις μιλάνε για κοινωνικοποίηση του παιδιού..:roll:

rQGhp3.png
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Συγκεκριμένες πληροφορίες για την Ελλάδα (επιτρέπεται ή δεν επιτρέπεται) δεν βρήκα. Το Education Otherwise στην Αγγλία είναι ένας οργανισμός που προωθεί το homeschooling στην Ευρώπη. Έχουν γίνει αλλαγές σε πολλές χώρες της Ευρώπης και έχει πλέον καθιερωθεί ως νόμιμο σε αυτές. Από την εμπειρία τους λένε ότι για να μπορέσεις να το εφαρμώσεις και στη χώρα σου ,όπου δεν υπάρχει ως τώρα το h.s. επίσημα,είναι πιο εύκολο αν το επιδιώξεις σε συνεργασία και με άλλους γονείς που έχουν την ίδια επιθυμία. Μακάρι να ερχόμασταν σε επαφή μερικές οικογένειες που δεν επιθυμούν να εντάξουν τα παιδιά τους στο παρόν εκπαιδευτικό σύστημα και να διεκδικήσουμε το ανθρώπινο δικαίωμα να φροντίσουμε για την εκπαίδευση και την αγωγή των παιδιών μας όπως θεωρούμε καλύτερο. Και όχι μοιρολατρικά να παρκάρουμε τα παιδιά σε ένα σύστημα το οποίο πάει από το κακό στο χειρότερο. Είναι παρήγορο βέβαια ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί που δεν κολλάνε στα προγράμματα και τα βιβλία.

Πιστεύω στις άριστες προθέσεις και προσωπικές ικανότητες των δασκάλων. Είναι όμως κάποια πράγματα στο εκπαιδευτικό σύστημα που κάνουν εμάς και πολλούς άλλους γονείς να ανησυχούμε για το μέλλον της κοινωνίας στην οποία θα ζήσουν τα παιδιά μας.

Έχω παραγγείλει τρία βιβλία για το θέμα και περιμένω να έρθουν από το εξωτερικό. Προς το παρόν έχω την εντύπωση ότι ένα παιδί πρέπει οπωσδήποτε για να γίνει υγιής άνθρωπος να έρχεται σχεδόν καθημερινά σε επαφή με άλλα παιδιά με τα οποία μάλιστα χρειάζεται να αναπτύξει καλή σχέση και να νιώθει αποδεκτό. Αυτό μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους και όχι μόνο μέσα σε ένα σχολείο. Το ιδανικό θα ήταν αν πέντε δέκα οικογένειες συμφωνούσαν να μισθώσουν ένα δάσκαλο που θα έκανε καθημερινό μάθημα στα παιδιά. τους. Για την υλοποίηση και επίσημα αυτού του συστήματος σκέφτηκα την ίδρυση σχολείου. Στη σελίδα του υπουργείου παιδείας διάβασα ότι για να ιδρύσεις ιδιωτικό σχολείο πρέπει να έχει διάρθωση όπως το δημόσιο. Μετά σκέφτηκα τα μοντεσσοριανά. Αυτά δεν έχουν τη συνηθισμένη οργάνωση. Στη σελίδα αναφέρεται ότι για να ιδρύσεις διαφορετικό σχολείο θα πρέπει να πάρεις την έγκριση του υπουργού παιδείας. ΙΣΩΣ έτσι να ήταν εφικτό το παραπάνω μοντέλο με τη μίσθωση από τους γονείς ενός δασκάλου για τα παιδιά τους.

Άλλη λύση είναι το κάθε παιδί να έχει το δάσκαλό του ή το γονιό του κάποιες ώρες την ημέρα να το εκπαιδεύει και κάποιες ώρες να βρίσκεται μαζί με τα άλλα παιδιά της ομάδας και να παίζει, να συζητά, να επισκέπτεται χώρους (μουσεία, εργαστήρια κλπ) κλπ κλπ.

Για να γίνει όμως οτιδήποτε χρειάζεται συσπείρωση οικογενειών. Μία μόνο οικογένεια είναι πολύ δύσκολο.

 

και μετα ξύπνησες....συγνωμη που μιλάω έτσι αλλά έχω φρικάρει με αυτα που γράφεις.......δεν ξέρω σε τι περιβάλλον μεγάλωσες αλλά αυτό που λες δεν υγιές.......θέμα πρώτον.......δεν ξέρω τι επαγγέλεσαι αλλά ποιός σου είπε ότι μπορείς έτσι απλά να διδάξεις το παιδί σου.......η διδασκαλία δεν είναι μόνο θέμα γνώσεων.........δεύτερον πως μπορείς να κρίνεις με το δικό σου φανταστικο μυαλό......τι είναι σωστό και τι όχι.....παρακίνείς κόσμο για διδασκαλία στο σπίτι αν ήταν έτσι.....όλοι θα κάναμε το ίδιο.....

επίσης αν το εκπαιδευτικο σύστημα δεν σου αρέσει μετα το σχολείο ασχολίσου εσυ με το παιδί σου και δωστου εσυ μια πνευματική και μορφωτική άρση άν αυτο επιθυμείς......δεν μπορείς να στερίσεις απο το παιδί σου την ένταξη του στο κοινωνικό περιβάλλον......και όχι μόνο θα του δημιουργήσεις ένα σωρό ψυχικά προβλήματα.......δεν μπορεί όλοι αυτοί που δημιούργησαν το εκπαιδευτικο σύστημα να είναι χαζοί και εσυ η πιο έξυπνη.......εδω όλοι οι παιδοψυχολόγοι και άλλοι επιστήμονες όσο περνάνε τα χρόνια και σύμφωνα με μελέτες που κάνουν παρακινούν τους γονεις τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς να δημιουργούν ομάδες να φτιάχνουν ειδικά προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης για τα παιδια που ήδη πάνε σχολείο......και εσυ μας αναλύεις μια μεσαιωνική αντίληψη? τι θα πάθει το παιδί αν πάει σε ένα σχολειο με άλλα 1000 παιδια πχ....?

πλάκα κάνουμε τώρα?

θα καταλάβαινα αν έλεγες ότι θα ήθελες να βρεις κάτι μέσα απο το οποίο το παιδί σου θα ήθελες να εμπουτίσει τις γνώσεις του.....

1129643tvsq1yiqpw.gif
Link to comment
Share on other sites

Όπως προειπώθηκε, ο καθένας έχει τα επιχειρήματά του........όμως, να εκφράσω μια γενικότερη απορία. Στο πλαίσιο του ξορκισμού των κακώς κείμενων στην εκπαίδευση πχ, βρίσκεις λογικό "να πάρεις την κατάσταση στα χέρια σου". Αργότερα, στον εργασιακό τομέα πχ. που εκεί να δεις "κακώς κείμενα" πώς θα το χειριστείς?

Θέλω εμμέσως να πω οτι κατ'εμέ, τα παιδιά πρέπει να "ζυμώνονται" με τις δυσκολίες ακόμα και όταν σε κάποιες περιπτώσεις είναι ακραίες. Πρέπει να στεκόμαστε αρωγοί τους, τα δεκανίκια τους και να μάθουν να παλεύουν και να φιλτράρουν ερεθίσματα. Σου μιλώ εκ πείρας με 2 παιδιά πολλά χρόνια στα σχολεία και ειλικρινά δε μετάνοιωσα για καμία επιλογή μου. Ισα ίσα που τα βλέπω να ανθίζουν και χαίρομαι. Και η επιλογή μου ήταν η δημόσια εκπαίδευση.....

Link to comment
Share on other sites

Θεοδώρα μια απορία που έχω εδώ και καιρό: Επιτρέπεται το homeschooling στην Ελλάδα;

Και επίσης να πω ότι τα άτομα που κατακρίνουν πιο πάνω το homeschooling απ' ότι φαίνεται δεν μελέτησαν το θέμα αρκετά. Γνωρίζετε ότι στην Αμερική τα παιδιά που γίνονται homeschooled έχουν τα ψηλότερα ποσοστά επιτυχίας στα Ivy-League Colleges?

 

δηλαδη στην ουσία μας λες να κάνουμε ένα ρομποτάκι......επειδη κατάγομαι απο επαρχία ξέρεις πόσα παιδία γνωρίζω που μεγάλωσαν σε μικρα χωριά με αγράμματους γονείς και τώρα ειναι στο εξωτερικο με καριέρα και όχι μόνο αποκλειστικα καριέρα με πολλα λεφτα? πόση δίψα είχαν για μάθηση και πόσο πνευτικα ανεπτυγμενοι είναι? για αυτούς τι έχεις να πείς?

1129643tvsq1yiqpw.gif
Link to comment
Share on other sites

Όπως προειπώθηκε, ο καθένας έχει τα επιχειρήματά του........όμως, να εκφράσω μια γενικότερη απορία. Στο πλαίσιο του ξορκισμού των κακώς κείμενων στην εκπαίδευση πχ, βρίσκεις λογικό "να πάρεις την κατάσταση στα χέρια σου". Αργότερα, στον εργασιακό τομέα πχ. που εκεί να δεις "κακώς κείμενα" πώς θα το χειριστείς?

Θέλω εμμέσως να πω οτι κατ'εμέ, τα παιδιά πρέπει να "ζυμώνονται" με τις δυσκολίες ακόμα και όταν σε κάποιες περιπτώσεις είναι ακραίες. Πρέπει να στεκόμαστε αρωγοί τους, τα δεκανίκια τους και να μάθουν να παλεύουν και να φιλτράρουν ερεθίσματα. Σου μιλώ εκ πείρας με 2 παιδιά πολλά χρόνια στα σχολεία και ειλικρινά δε μετάνοιωσα για καμία επιλογή μου. Ισα ίσα που τα βλέπω να ανθίζουν και χαίρομαι. Και η επιλογή μου ήταν η δημόσια εκπαίδευση.....

 

συμφωνώ.....απόλυτα.....

1129643tvsq1yiqpw.gif
Link to comment
Share on other sites

Όπως προειπώθηκε, ο καθένας έχει τα επιχειρήματά του........όμως, να εκφράσω μια γενικότερη απορία. Στο πλαίσιο του ξορκισμού των κακώς κείμενων στην εκπαίδευση πχ, βρίσκεις λογικό "να πάρεις την κατάσταση στα χέρια σου". Αργότερα, στον εργασιακό τομέα πχ. που εκεί να δεις "κακώς κείμενα" πώς θα το χειριστείς?

Θέλω εμμέσως να πω οτι κατ'εμέ, τα παιδιά πρέπει να "ζυμώνονται" με τις δυσκολίες ακόμα και όταν σε κάποιες περιπτώσεις είναι ακραίες. Πρέπει να στεκόμαστε αρωγοί τους, τα δεκανίκια τους και να μάθουν να παλεύουν και να φιλτράρουν ερεθίσματα...

Συμφωνώ. Όπως έχει γράψει και ο Μπρούνο Μπετελχάιμ "ο αγώνας εναντίον σοβαρών δυσκολιών στη ζωή είναι αναπόφεκτος, είναι ουσιαστικό κομμάτι της ανθρώπινης ύπαρξης, όμως αν κανείς δεν λιγοψυχήσει και αντιμετωπίσει απτόητος απρόσμενες και συχνά άδικες δοκιμασίες, τότε κυριαρχεί σε όλα τα εμπόδια και στο τέλος αναδεικνύεται νικητής".

Επίσης θα ήθελα να συμπληρώσω ότι, από όσο έχω διαβάσει, είναι μεγάλο λάθος να μεγαλώνεις το παιδί σου πολύ διαφορετικά από τον κοινωνικό περίγυρο.

etCDp3.png hk8kp3.png

 

Η μαμά του Ευριπίδη και της Ιφιγένειας

Link to comment
Share on other sites

εκτός του ότι συμφωνώ με ότι έγραψαν τα μέλη fully και fenaki θα ήθελα να ρωτήσω τη θεοδωρα3 το παιδί τι ηλικία έχει και τι λέει για το homeschooling...

επίσης το τι γίνεται στην Αμερική που ίσως μια τέτοια κατάσταση να είναι πιο must ( ναι ναι μια χαρά τα λέω δεν μου ξέφυγε ) τι σχέση έχει με την Ελλάδα που δεν ήμαστε και τόσο προχωρημένοι ευτυχώς δηλαδη ???

rQGhp3.png
Link to comment
Share on other sites

Εντάξει βρε παιδιά ένας προβληματισμός τέθηκε για κάτι υπαρκτό. Δεν το έφτιαξε η Θεοδώρα στο μυαλό της να το πλασάρει. Υπάρχει και διέπεται από ένα σύνολο κανόνων. Άλλωστε ας μην ξεχνάμε ότι το σύστημα αυτό υπήρχε και στην Ελλάδα μέχρι και τη δεκαετία το 60 (εχμ με τις χρονολογίες έχω ένα θεματάκι) ιδιαίτερα για τους γόνους αριστοκρατικών οικογενειών. Ξαναλέω ότι διαφωνώ με τη νοοτροπία που εκφράζει αυτό το σύστημα (απόλυτος έλεγχος στα πάντα από το γονιό), αλλά ας ακούσουμε και κάτι άλλο με ανοιχτό μυαλό. Οι παιδαγωγικές θεωρίες άλλωστε (όπως και οι θεωρίες κάθε επιστήμης) κάνουν κύκλους γνωρίζουν άνθιση, πτώση και πολλές φορές επανέρχονται λίγο αλλαγμένες αλλά στη βάση ίδιες.

 

Από παιδαγωγικής άποψης δε με βρίσκει σύμφωνη το μοντέλο ιδιαίτερα αν διδάσκει ο γονιός. Την εναλλακτική που ανέφερε η θεοδώρα θα μπορούσα να τη δω πιο θετικά υπό πολλές προϋποθέσεις. Το σίγουρο είναι ότι μου αρέσει που οι γονείς δεν αφήνονται έρμαια της τρέχουσας κατάστασης και με τον τρόπο τους πιέζουν να βελτιωθούν οι συνθήκες της εκπαίδευσης.

FLcUp3.png0BQfp3.png
Link to comment
Share on other sites

Συγνώμη που επεμβαίνω αλλά και το οτι απο κάποιο σημείο και μετά έχεις και έναν δάσκαλο στο σπίτι για κάθε μάθημα (ιδιαίτερα) homeschooling δεν είναι και αυτό?

Link to comment
Share on other sites

Εντάξει βρε παιδιά ένας προβληματισμός τέθηκε για κάτι υπαρκτό. Δεν το έφτιαξε η Θεοδώρα στο μυαλό της να το πλασάρει. Υπάρχει και διέπεται από ένα σύνολο κανόνων. Άλλωστε ας μην ξεχνάμε ότι το σύστημα αυτό υπήρχε και στην Ελλάδα μέχρι και τη δεκαετία το 60 (εχμ με τις χρονολογίες έχω ένα θεματάκι) ιδιαίτερα για τους γόνους αριστοκρατικών οικογενειών. Ξαναλέω ότι διαφωνώ με τη νοοτροπία που εκφράζει αυτό το σύστημα (απόλυτος έλεγχος στα πάντα από το γονιό), αλλά ας ακούσουμε και κάτι άλλο με ανοιχτό μυαλό. Οι παιδαγωγικές θεωρίες άλλωστε (όπως και οι θεωρίες κάθε επιστήμης) κάνουν κύκλους γνωρίζουν άνθιση, πτώση και πολλές φορές επανέρχονται λίγο αλλαγμένες αλλά στη βάση ίδιες.

 

Από παιδαγωγικής άποψης δε με βρίσκει σύμφωνη το μοντέλο ιδιαίτερα αν διδάσκει ο γονιός. Την εναλλακτική που ανέφερε η θεοδώρα θα μπορούσα να τη δω πιο θετικά υπό πολλές προϋποθέσεις. Το σίγουρο είναι ότι μου αρέσει που οι γονείς δεν αφήνονται έρμαια της τρέχουσας κατάστασης και με τον τρόπο τους πιέζουν να βελτιωθούν οι συνθήκες της εκπαίδευσης.

 

κοίτα δεν είναι απλά ένας προβληματισμός είναι μια θέση....την οποία την παρουσιάζει μέσα απο την συγκεκριμένη ιστοσελίδα και καλά κάνει για να μην υπάρχει παραπληροφόριση.........η οποία θέση απο όποια πλευρα και να την εξετάσεις ειναι καθαρά ουτοπική.......

1. τώρα εγω πχ είμαι αρχιτέκτονας ετσι....τι δουλειά έχω να κάνω μάθημα πχ φιλολογικά λέω τωρα.....που δεν το χω......καν και ας ήμουν καλη μαθητρια.... στην κόρη μου αυριο μεθαυριο....οταν θα πάει σχολείο......κάτι το οποίο εγώ έμαθα στραβά γιατί έτσι το αντιλαμβανόμουν να το μάθω στο παιδί.....στραβά γιατί δεν το σπούδασα.....δεν το έμαθα εκτενεστερα....

εσυ εμπιστευεσαι πχ την οικογενειακή σου φιλη η γνωστη σου ή συνάδελφο να σου διδάξει το παιδι σου......πλάκα κάνουμε τώρα?

είναι σαν να βάλω εσένα που εισαι νηπιαγωγός να κάνεις μαθηματικά λυκειου.....

2. αυτο το συστημα που λέει η φίλη μας.....ειναι παρόμοιο με το σύστημα παραπαιδείας που υπάρχει στην χώρα μας....δηλαδη τι μας λεει να μαζευτουνε 5 παιδια και να κάνουν ιδιαίτερα στην καλύτερη των περιπτώσεων......κάτι το οποίο γίνεται εδω και 20 χρόνια στη χώρα μας....

3. αν αυτό το σύστημα ήταν καλό γιατί δεν συνεχίστηκε ?

με αυτη την λογική δεν θα έπρεπε να υπάρχουν καν παιγωγοί δάσκαλοι καθηγητες σαν επαγγέλματα......

4. οκ εγω δέχομαι ότι έχω τετράγωνη λογική έτσι.....πες μου εσυ ως παιδαγωγός πως μπορει να κοινωνικοποιηθεί να ανεξαρτητοποιηθεί και όλα τα υπόλοιπα γενικά να ενταχθει ένα παιδι στο κοινωνικο σύνολο...

 

το σχολείο δεν παρέχει μόνο μόρφωση.....το σχολείο είναι η μικρογραφία της κοινωνίας είτε το θέλετε είτε όχι.....

η μόρφωση είναι στο χέρι μας.....όπως και η εξέλιξη μας....ας μην τα ρίχνουμε όλα στο σύστημα και μπλα μπλα......είναι πολύ απλό.....αν δεν ήθελα να γίνω αρχιτέκτονας δεν θα γινόμουν....οι γονείς μου ήθελαν να γίνω δασκάλα.....αλλά όταν είδαν ότι έχω κάποια κλίση σε κάποια μαθήματα και στο σχέδιο μου έδωσαν απλά τα καταλληλα εφόδια.....χωρίς να είναι απαραιτητα πλούσιοι...........

ενω ο άντρας μου που πήγε απο το γυμνασιο μεχρι το λύκειο σε ιδιωτικο και αυτός και οι αδερφές του εκτος απο τον άντρα μου που έγινε οικονομολόγος γιατι το γούσταρε....απο γενικές γνωσεις είναι στόκος.........και αυτος και οι αδερφες του.....και είναι κατα των ιδιωτικών σχολείων...... διότι είναι απλά και μόνο μια επιχείριση......

1129643tvsq1yiqpw.gif
Link to comment
Share on other sites

Κοίτα θέση έχω πάρει από το πρώτο μήνυμα και για τα ζητήματα κοινωνικοποίησης και για τα ζητήματα ρόλου κ.λ.π. Το δήλωσα ξεκάθαρα ότι διαφωνώ με το σύστημα αυτό. Είμαι υπέρ του δημόσιου σχολείου το οποίο και υπηρετώ και για το οποίο αγωνίζομαι από όλες τις πιθανές πλευρές (ένας από τους βασικούς λόγους που γράφτηκα στο φόρουμ είναι κα αυτός) Δεν καταλαβαίνω όμως γιατί να μην αναφερθεί μια ακόμη εναλλακτική. Μέσα από τη συζήτηση μπορούν να βγουν πολλά συμπεράσματα και να μάθουμε όλοι μας πολλά νέα πράγματα, που διαφορετικά δεν θα τα ψυχανεμιζόμασταν καν.

 

Πραγματικά σε πολλά θέματα (π.χ. θηλασμός, εμβόλια ακόμη και για τα πιο απλά όπως τα έθιμα στη βάφτιση) (εχμ είναι αλήθεια το χω κάνει φύλλο και φτερό το φόρουμ ως αγχωμένη έγκυος που είναι η άλλη μου ιδιότητα) εκφράζονται δογματικές απόψεις είτε προς το ένα είτε προς το άλλο άκρο. Δε χρειάζεται να συμφωνούμε ούτε να πείσουμε ο ένας το άλλο για κάτι. Να επικοινωνούμε χρειάζεται και όλοι θα ωφεληθούμε, ακόμη κι αν τροποποιήσουμε την αρχική μας σκέψη ή ακόμη κι αν τελικά την ενισχύσουμε ακόμη περαιτέρω. Κι επειδή με βλέπω να πηγαίνω προς αρχείο σιγά σιγά ως εκτός θέματος κλείνω εδώ.

FLcUp3.png0BQfp3.png
Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...