Ελληνική Εταιρία Ενημέρωσης Γονέων Σύνδεσμοι Α-Ω | chat 0-2 | 3-5 | 6-12
 
forum υγεία & ασφάλεια διατροφή ψυχολογία δραστηριότητες ειδήσεις
-










 

Επιστροφή   Φόρουμ της ΕΕΕΓ (Ελληνική Εταιρεία Ενημέρωσης Γονέων) > Θέματα γενικού ενδιαφέροντος > Διατροφή & Συνταγές > Υγιεινή Διατροφή

Notices

Υγιεινή Διατροφή Υγιεινή διατροφή, συζητήσεις για συστατικά τροφών, μεταλλαγμένα



Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων
Παλιά 08-06-10, 01:24   #1
spyni
 
Εγγραφή: 27-01-2009
Μηνύματα: 1.834
spyni ουδετερη μηδέν
Προεπιλογή φυσικες πηγες σιδηρου

Επειδη ειμαι εγκυος και εχω προβλημα με το σιδηρο μου θα ηθελα να ρωτησω ποιες πηγες σιδηρου γβωριζετε...περαν του κλασσικου μοσχαρισιου κρεατος, σπανακιου και φακης.....
Ο χρήστης spyni δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 08-06-10, 01:49   #2
pmarg
 
Το avatar του χρήστη pmarg
 
Εγγραφή: 31-03-2010
Μηνύματα: 94
pmarg χωρίς αξιολόγηση
Προεπιλογή

Καποιες πηγες σιδηρου που γνωριζω ειναι τα θαλασσινα(σκουμπρι, μυδια, στρειδια), οι ξηροι καρποι(κουκουναρι, πασατεμπος), τα αποξηραμενα φρουτα(σταφιδες, βερικοκα, δαμασκηνα), τα οσπρια(φασολια, ρεβυθια) καποια πρασινα λαχανικα(ραδικια, μπροκολο) και το ψωμι ολικης αλεσης . Η βιταμινη C βοηθα το οργανισμο να απορροφησει το σιδερο ενω το γαλα ο κροκος του αβγου το τσαι και ο καφες εμποδιζουν την απορροφηση του.
__________________
Ο χρήστης pmarg δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 08-06-10, 02:16   #3
Sam
 
Εγγραφή: 05-06-2007
Μηνύματα: 3.520
Sam ουδετερη μηδέν
Προεπιλογή

Απορρόφηση του σιδήρου της τροφής
Ο βαθμός απορρόφησης του σιδήρου επηρεάζεται από τα αποθέματα στον οργανισμό, την ποσότητα και τη χημική δομή του σιδήρου στην τροφή, καθώς και από μία ποικιλία διατροφικών παραγόντων που αυξάνουν ή μειώνουν την απορρόφησή του.
Ένας υγιής άνθρωπος με φυσιολογικές τιμές αιμοσφαιρίνης απορροφά συνήθως μόνο το 5 με 10% του σιδήρου που περιέχεται στις τροφές, ενώ η απορρόφηση μπορεί να φτάσει και στο 50% σε άτομα με σιδηροπενική αναιμία. Ο σίδηρος βρίσκεται στην τροφή με δύο μορφές, ως αιμικός και ως μη αιμικός. Ο αιμικός σίδηρος είναι εύκολα απορροφήσιμος, απορροφάται σε ποσοστό 10 με 30% και αποτελεί περίπου το 50% με 60% του σιδήρου που βρίσκεται στο κόκκινο κρέας, στα πουλερικά και στα ψάρια. Ο μη αιμικός σίδηρος περιέχεται κυρίως στα φυτικά προϊόντα (φρούτα, λαχανικά, δημητριακά, όσπρια και ξηρούς καρπούς), στα γαλακτοκομικά και τα αυγά και απορροφάται σε ποσοστό μόλις 2 με 10%.
Την απορρόφηση του μη αιμικού σιδήρου αυξάνει η βιταμίνη C και οι ζωικές πρωτεΐνες που περιέχονται στο κόκκινο κρέας, τα πουλερικά και το ψάρι. Για καλύτερη λοιπόν απορρόφηση του σιδήρου από τροφές που περιέχουν μη αιμικό σίδηρο συνιστάται να συμπεριλαμβάνουμε στο γεύμα μας τροφές που αποτελούν πλούσιες πηγές της βιταμίνης C, όπως τα πορτοκάλια, το πεπόνι, το κουνουπίδι, το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών, τις πράσινες πιπεριές, το γκρέιπφρουτ, τα λεμόνια και τις φράουλες. Για παράδειγμα, οι φακές αποτελούν μία πολύ καλή πηγή σιδήρου, που είναι όμως μη αιμικός, άρα και πολύ λίγο απορροφήσιμος. Αν όμως μαζί με τις φακές καταναλώσουμε λίγο ψάρι (πηγή ζωικής πρωτεΐνης) και συνοδεύσουμε το γεύμα μας με μία σαλάτα μπρόκολο και ένα χυμό πορτοκάλι (πηγές βιταμίνης C) η απορρόφηση του σιδήρου της φακής θα αυξηθεί κατά πολύ.

Αντιθέτως, διατροφικοί παράγοντες που έχει αποδειχτεί ότι μειώνουν την απορρόφηση του μη αιμικού σιδήρου είναι οι κάτωθι:
  • Οι τανίνες που περιέχονται στο τσάι. Έχει αποδειχτεί ότι η κατανάλωση τσαγιού μαζί με μία πηγή σιδήρου μπορεί να μειώσει την απορρόφηση αυτού μέχρι και 60%, ενώ η κατανάλωση καφέ με ή αμέσως μετά το γεύμα μπορεί να μειώσει την απορρόφηση κατά 40%.
  • Τα οξαλικά οξέα που περιέχονται για παράδειγμα στο σπανάκι, στα παντζάρια, στη σοκολάτα, στο τσάι κλπ.
  • Οι φυτόλες που περιέχονται στο καλαμπόκι και στα προϊόντα ολικής αλέσεως.
  • Το EDTA, ένα συντηρητικό που χρησιμοποιείται από τη βιομηχανία τροφίμων.
  • Το ασβέστιο και ο ψευδάργυρος.
Η συγχορήγηση συμπληρωμάτων ασβεστίου και σιδήρου έχει ως συνέπεια τη μείωση της απορρόφησης του σιδήρου κατά 40% με 60%. Παρόλα αυτά, η επίδραση αυτή δεν περιορίζεται μόνο στα συμπληρώματα ασβεστίου αλλά και η συγχορήγηση γάλακτος μπορεί να επιφέρει το ίδιο αποτέλεσμα. Για το λόγο αυτό δεν συνιστάται τα συμπληρώματα σιδήρου να λαμβάνονται μαζί με κάποια πηγή ασβεστίου. Επίσης, δεν συνιστάται η συγχορήγηση συμπληρωμάτων ψευδαργύρου και σιδήρου, διότι τα δύο αυτά μέταλλα είναι ανταγωνιστές εφόσον χρησιμοποιούν τους ίδιους υποδοχείς για την απορρόφησή τους.
Πηγές σιδήρου
Καλές πηγές σιδήρου θεωρούνται τα εντόσθια (π.χ. συκώτι, σπλήνα), το κόκκινο κρέας, το χταπόδι, τα μύδια και τα στρείδια, τα όσπρια, τα βαθυπράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα ξηρά φρούτα, οι ξηροί καρποί και τα εμπλουτισμένα με σίδηρο δημητριακά. Στους παρακάτω πίνακες παρατίθενται διάφορα τρόφιμα και η περιεκτικότητά τους σε αιμικό και μη αιμικό σίδηρο, αντίστοιχα. Θα πρέπει στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε ότι ο αιμικός σίδηρος είναι πιο εύκολα απορροφήσιμος από τον μη αιμικό και οι ποσότητες του σιδήρου που τελικά απορροφώνται είναι διαφορετικές από εκείνες που περιέχονται στο κάθε τρόφιμο.
Περιεκτικότητα τροφίμων σε μη αιμικό σίδηρο
ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΕΝΑ ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ ΠΡΩΙΝΟΥ 1 ΦΛ 4.5 -18 ΦΑΚΕΣ 1/2 ΦΛ 3.3 ΣΠΑΝΑΚΙ ΒΡΑΣΜΕΝΟ 1/2 ΦΛ 3.2 ΠΙΤΟΥΡΟ 1/2 ΦΛ 3.0 ΠΑΤΑΤΑ ΨΗΤΗ 1 ΜΕΤΡΙΑ 2.7 ΦΑΣΟΛΙΑ ΓΙΓΑΝΤΕΣ 1/2 ΦΛ 2.6 ΑΡΑΚΑΣ 1/2 ΦΛ 1.9 ΦΙΣΤΙΚΙΑ ΚΑΣΙΟΥΣ 30 ΓΡ 1.7 ΑΜΥΓΔΑΛΑ ¼ ΦΛ 1.3 ΞΗΡΑ ΔΑΜΑΣΚΗΝΑ 90 ΓΡ 1.0 ΞΗΡΑ ΒΕΡΙΚΟΚΑ 90 ΓΡ 0.8 ΑΥΓΟ 1 ΟΛΟΚΛΗΡΟ 0.6 ΓΑΛΑ 1 ΦΛ 0.1

Περιεκτικότητα τροφίμων σε αιμικό σίδηρο
ΣΥΚΩΤΙ ΑΠΟ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ 90 ΓΡ 7.2 ΣΥΚΩΤΙ ΑΠΌ ΜΟΣΧΑΡΙ 90 ΓΡ 5.8 ΧΤΑΠΟΔΙ 90 ΓΡ 4.4 ΣΤΡΕΙΔΙΑ 30 ΓΡ 3.8 ΑΠΑΧΟ ΜΟΣΧΑΡΙ SIRLOIN 90 ΓΡ 2.9 ΓΑΛΟΠΟΥΛΑ, ΣΚΟΥΡΟ ΚΡΕΑΣ 90 ΓΡ 2.0 ΣΤΗΘΟΣ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ, ΣΚΟΥΡΟ ΚΡΕΑΣ 90 ΓΡ 1.2 ΞΙΦΙΑΣ 90 ΓΡ 1.1 ΣΤΗΘΟΣ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ, ΛΕΥΚΟ ΚΡΕΑΣ 90 ΓΡ 0.9 ΑΠΑΧΟ ΧΟΙΡΙΝΟ 90 ΓΡ 0.9 ΤΟΝΟΣ 90 ΓΡ 0.6 Πηγή: The American Dietetic Association’s COMPLETE FOOD & NUTRITION GUIDE, 2ND Edition, 2002, USDA National Nutrient Database

http://www.iatronet.gr/article.asp?art_id=7170
__________________
Το δικαίωμά σας να ομιλείτε,δεν περιλαμβάνει και υποχρέωσή μας να σας πάρουμε στα σοβαρά
Ο χρήστης Sam δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 08-06-10, 14:24   #4
spyni
 
Εγγραφή: 27-01-2009
Μηνύματα: 1.834
spyni ουδετερη μηδέν
Προεπιλογή

κοριτσια σας ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις σας!!!
Ο χρήστης spyni δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Bookmarks



Εργαλεία Θεμάτων

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump

Παρόμοια Θέματα
Θέμα Δημιουργός Forum Απαντήσεις Τελευταίο Μήνυμα
"Κόλπο" για επιλογή φύλου υπάρχει? korina.v Θέλω να γίνω μαμά/μπαμπάς 643 28-08-12 16:34
Σταγόνες σιδήρου Olg@ Νεογνά & Μωρά: Διατροφή 24 14-04-10 14:32
Μικρες πηγες στο κεφαλακι pitsikoki Νεογνά & Μωρά: Ιατρικά θέματα 1 15-02-10 19:29


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 11:30.


 
 
 
ποιοι είμαστε | επικοινωνία | στατιστικά    
© parents.gr - Ελληνική Εταιρία Ενημέρωσης Γονέων 2008

Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.


website by
website by VelocityFarm