Χορηγία Επικοινωνίας:  Προετοιμάζομαι για Τοκετό & Θηλασμό! 

25/11  Σάββατο από τις 12:00-14:30 π.μ. στo Κέντρο Θηλασμού & Μητρότητας
 Απευθύνεται σε εγκύους μετά τον 5ο μήνα κύησης!

Είσοδος Ελεύθερη 

Πατήστε στην εδώ για να δηλώσετε συμμετοχή

mitrikos_nov17.gif

 

Ζετου Ναταλια

Επιστημονική συνεργάτιδα
  • Περιεχομενο (αριθμoς δημοσιευσεων)

    3
  • Μελος απο

  • Τελευταια επισκεψη

Συνεισφορα στο φορουμ

0 Neutral

Περισσότερα για την/τον Ζετου Ναταλια

    1. Θα ήθελα να διευκρινήσω οτι σε καμία περίπτωση δεν πρότεινα παράλληλη στήριξη. Θα ήταν εξαιρετικά παρακινδυνευμένη οποιαδήποτε τέτοια συζήτηση χωρίς να υπάρχει αξιολόγηση. Αναφέρθηκα στα προγράμματα πρώιμης παρέμβασης και στην παράλληλη στήριξη ως πιθανά επόμενα βήματα. Στα οποία φυσικά και συγκαταλέγονται και τα τμήματα ένταξης. Οτιδήποτε από τα παράπανω όμως απαιτεί αξιολόγηση! Όσον αφορά τα ΚΕΔΥ σίγουρα τα ραντεβού καθυστερούν αρκετά αλλά αν αναφέρετε την περίπτωσή σας και την ανάγκη άμεσης επίλυσης του θέματος γίνονται και εξαιρέσεις (τουλάχιστον αυτό συμβαίνει στα ΚΕΔΥ Β῎ΑΘΗΝΑΣ). Το ΚΠΥΑ είναι ένα έγκυρο κέντρο αξιολόγησης και ο μόνος λόγος που αναφέρομαι στα ΚΕΔΥ είναι οτι είναι φορείς του ΥΠ. Παιδείας και θα μπορούσαν να σας καθοδηγήσουν με τα σχολεία της περιφέρειας σας.
    2. Αν και νομίζω οτι το θέμα προσεγγίστηκε από διαφορετικές σκοπιές και καλύφθηκε στα περισσότερα σημεία, θα ήθελα να επισημάνω την προσοχή σας στην αναγκαιότητα διεπιστημονικής αξιολόγησης του παιδιού προκειμένου να θεωρείται έγκυρη. Ως διεπιστημονική ορίζεται η αξιολόγηση που γίνεται από ομάδα επιστημόνων όπως ψυχολόγοι, ειδικοί παιδαγωγοί, εργοθεραπευτές κλπ και όχι από μια και μόνο ειδικότητα. Τα ΚΕΔΥ και τα Ιατροπαιδαγωγικά Ινστιτούτα είναι οι δημόσιοι φορείς που διεξάγουν διεπιστημονικές αξιολογήσεις και στη συνέχεια συμβουλεύουν και καθοδηγούν τους γονείς στα επόμενα βήματα. Είναι λοιπόν πρωταρχικής σημασίας να γνωρίζετε ακριβώς τί συμβαίνει στο παιδί, τί το δυσκολεύει για να μπορέσετε να το βοηθήσετε. Προγράμματα πρώιμης παρέμβασης και ένταξη στο νηπιαγωγείο με παράλληλη στήριξη είναι θέματα που θα τεθούν στη συνέχεια. Για το αν θα πρέπει να κινηθείτε νομικά ή όχι δε μπορώ να πάρω θέση, ωστόσο αναρωτιέμαι ένα σχολείο που δείχνει ένα τέτοιο πρόσωπο κατά πόσο είναι ο κατάλληλος χώρος να αποδεχτεί το παιδί, να δεχτεί τη διαφορετικότητά του και να το βοηθήσει με την κατάλληλη καθοδήγηση να ενταχθεί στο σχολικό πλαίσιο;
    3. Καλησπέρα! Κατανοώ την ανησυχία σας και θα σας πρότεινα να μιλήσετε στην ίδια την νηπιαγωγό. Η συζήτηση και η συχνή επικοινωνία είναι απαραίτητη για να χτίσετε μια σχέση συνεργασίας και να αποφασίσετε από κοινού πως θα βοηθήσετε το παιδί. Μη διστάσετε να εκθέσετε τους προβληματισμούς σας στην παιδαγωγό του παιδιού σας αλλά και να τη ρωτήσετε τί στόχους έχει θέσει για την ομάδα αλλά και για το παιδί σας ατομικά. Είναι χρήσιμο να γνωρίζετε οτι το νηπιαγωγείο μέσα από αναπτυξιακά κατάλληλες δραστηριότητες έχει στόχο την φυσική, κοινωνική, γνωστική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών. Ως εκ τούτου,το πρόγραμμα θα πρέπει να σχεδιάζεται με βάση τόσο την ηλικία όσο και τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών, ενισχύοντας την ανάληψη πρωτοβουλίας και την ενεργή συμμετοχή. Είναι λοιπόν μη αναμένομενο από ένα προνήπιο να θέλει να γράψει το 3 και μάλιστα να καταφέρει να το γράψει (μετά από 2,5 μήνες σχολείου). Αυτό που προέχει είναι η ύπαρξη ενός υποστηρικτικού μαθησιακού περιβάλλοντος που προάγει τον πειραματισμό και την ανακάλυψη μέσα από δραστηριότητες και επιβραβεύει την προσπάθεια και όχι το αποτέλεσμα! Θα σας συμβούλευα, επομένως, να μιλήσετε πρώτα στην νηπιαγωγό πρίν ξεκινήσετε ασκήσεις προετοιμασίας στο σπίτι! Σίγουρα είναι βοηθητικές, θα πρέπει όμως να έχουν νόημα για το παιδί και να τις βλέπει ως παιχνίδι και όχι ως μάθημα για να είναι έτοιμος για το σχολείο. Τα περισσότερα παιδιά είναι ήδη έτοιμα αρκεί το πρόγραμμα είναι αναπτυξιακά κατάλληλο και να σέβεται τις ατομικές διαφορές. Ελπίζω να σας φανούν χρήσιμες οι συμβουλές μου και να έχετε μια ουσιαστική συνεργασία με την νηπιαγωγό του παιδιύ σας!