Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Άρνηση πολιτών στην καταβολή διοδίων / σχετικές κινήσεις πολιτών/δράσεις/φορείς


salomi

Recommended Posts

εκανα αναζήτηση αλλα δεν βρήκα αν εχει ξαναμπεί.

αν το κανουμε ολοι ισως σταματήσει το νταβατζιλίκη τους...

αν δεν πληρώσεις διόδια δεν σου κάνουν απολύτως τίποτα. εγω το χω κάνει. και να σου πάρουν το νουμ δεν μπορούν να κινηθούν δικαστηκα γιατι δεν υπάρχει περίπτωση να αποζημώθούν.

 

http://troktiko.blogspot.com/2010/07/blog-post_2873.html

 

κάπως ετσι λειτουργούν πλέον αρκετοι απο μας και καλως πράτουν...

M6bap3.png

 

cik1p3.png

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 512
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

  • malecon

    malecon 101 δημοσιεύσεις

  • Jarett

    Jarett 92 δημοσιεύσεις

  • Aeriko

    Aeriko 49 δημοσιεύσεις

  • culte

    culte 40 δημοσιεύσεις

Δλδ για να καταλαβω...απο τη μια θελουμε να χρησιμοποιουμε την αττικη οδο να μην πιζουμε στην Κηφισια.....απαιτουμε απο το κρατος να φτιαξει το οδικο δικτυο της χωρας να παψουν να υπαρχουν ολοι αυτοι οι δρομοι σκοτωστρες που υπαρχουν σε τοσα σημεια...να παιρνουμε το αυτοκινητακι μας και να πηγαινουμε εκδρομουλες σε χρονο ντε τε...αλλα να μην πληρωνουμε διοδια....θα τα πληρωσει ο Θεος να υποθεσω??

 

Εμεις οι εξυπνοι οι Ελληναρες που με τον τσαμπουκα νομιζουμε οτι ολα μας ανηκουν...περναμε με κοκκινο...παραβιαζουμε πινακιδες...παρκαρουμε στα πεζοδρομια...ε ας περναμε και χωρις να πληρωνουμε διοδια...

 

Αυτο προτινεις?

Link to comment
Share on other sites

για δείτε λίγο και εδω αυτό το σημερινό!

απο zougla

 

Την Αστυνομία επιστρατεύει ο υπουργός Μεταφορών, Δημήτρης Ρέππας, προκειμένου να βάλει φρένο στους χιλιάδες οδηγούς, οι οποίοι αρνούνται να πληρώσουν διόδια. Με επιστολή που εστάλη πριν από λίγες μέρες από το αρχηγείο της Αστυνομίας στα αστυνομικά τμήματα όλης της χώρας, δίνεται εντολή οι αστυνομικοί να επιλαμβάνονται των περιστατικών άρνησης πληρωμής, να καταγράφουν τα στοιχεία των οδηγών και εν συνεχεία να τα στέλνουν στην κοινοπραξία που διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο, προκειμένου να κινηθεί νομικά εναντίον τους.

 

Η απόφαση αυτή αναμένεται να προκαλέσει την αντίδραση των Επιτροπών Πολιτών και Κατοίκων που αντιδρούν στην πληρωμή διοδίων, καθώς η Αστυνομία επί της ουσίας μεταβάλλεται σε υπάλληλο μιας ιδιωτικής εταιρείας, προκειμένου να τη διευκολύνει να αποκτήσει τα προσωπικά στοιχεία πολιτών.

 

Το κίνημα της άρνησης πληρωμής των διοδίων ξεκίνησε από την Πάτρα και γρήγορα επεκτάθηκε σε όλη την Ελλάδα. Τα περισσότερα περιστατικά άρνησης καταβολής του αντιτίμου καταγράφονται, καθημερινά, στα διόδια των Αφιδνών. Υπολογίζεται ότι μόνο τον τελευταίο χρόνο από τα διόδια των Αφιδνών πέρασαν 600.000 Ι.Χ. (!) χωρίς να πληρώσουν.

Ο υιός μου:20/03/08 H κόρη μου:17/12/09

Μωράκι μου σε περιμένουμε...25/09/2012

Link to comment
Share on other sites

Δλδ για να καταλαβω...απο τη μια θελουμε να χρησιμοποιουμε την αττικη οδο να μην πιζουμε στην Κηφισια.....απαιτουμε απο το κρατος να φτιαξει το οδικο δικτυο της χωρας να παψουν να υπαρχουν ολοι αυτοι οι δρομοι σκοτωστρες που υπαρχουν σε τοσα σημεια...να παιρνουμε το αυτοκινητακι μας και να πηγαινουμε εκδρομουλες σε χρονο ντε τε...αλλα να μην πληρωνουμε διοδια....θα τα πληρωσει ο Θεος να υποθεσω??

 

Εμεις οι εξυπνοι οι Ελληναρες που με τον τσαμπουκα νομιζουμε οτι ολα μας ανηκουν...περναμε με κοκκινο...παραβιαζουμε πινακιδες...παρκαρουμε στα πεζοδρομια...ε ας περναμε και χωρις να πληρωνουμε διοδια...

 

Αυτο προτινεις?

 

ειναι αδιαννοητο να πληρωνω πανε ελα αθηνα θεσ/νικη 60€ σε διοδια και συνεχως να ανεβαινουν. και οχι σε κομματια του δρομου που εχουν φτιαχτει αλλα και σε σημεια καρμανιολες σε επαρχιακους ουσιαστικα δρομους και μην γελιομαστε οι δρομοι μας ειναι γεματοι μπαλωματα. εχεις ιδεα ποσοι ανθρωποι σκοτωνονται καθε ΣΚ στα σημεια τα οποία εσυ πληρωνεις? εχεις δει ποσο τους κοστολογουν στα χαρτια??? το πραγματικο τους κοστος ειναι 3 και 4 φορες μικροτερο απο αυτο που μας παρουσιαζουν. αν ειχα τα οδικα δυκτια που εχει εξω δεν θα ειχα κανενα απολυτως προβλημα να πληρωσω.ασε που εκει το συστημα λειτουργει διαφορετικα. πληρωνεις 1 φορα για να διασχισεις μια τεραστια εθνικη οδο. Πουλανε κομματια του οδικου δικτυου σε ιδιωτες και αυτοι με τη σειρα τους μας τα αρπαζουν. θεωρεις πως τα λεφτα που δινεις πιανουν τοπο??? ισως να εισαι και η πρωτη που μου το λεει. ειναι λογικο ενας ανρωπος που μενει και εργαζεται Αθηνα να πληρωνει καθημερινα διόδια για να παει στη δουλεια του?πως μπορεις να τα βαζεις ολα σε ενα τσουβαλι?? τι σχεση εχει η παραβιαση του ΚΟΚ και η παρανομη σταθμευση με την εκμεταλευση των διοδιων??

M6bap3.png

 

cik1p3.png

Link to comment
Share on other sites

Το "δεν πληρώνω" ξεκίνησε από την Πάτρα γιατί η Ε.Ο. Αθηνών - Πατρών δεν είναι αυτοκινητόδρομος ευρωπαϊκών προδιαγραφών (με στηθαίο ενδιάμεσα) και θεωρούν παράνομη τη χρέωση.

Και στα διόδια των Αφιδνών, δεν έχει γίνει καμία πρόβλεψη για τους κατοίκους. Είναι άδικο να μένεις μόνιμα Καπανδρίτι και να πληρώνεις για να πας στην Αθήνα.

Πρέπει να βρουν ένα τρόπο να πληρώνεις ανάλογα με τα χιλιόμετρα.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Το "δεν πληρώνω" ξεκίνησε από την Πάτρα γιατί η Ε.Ο. Αθηνών - Πατρών δεν είναι αυτοκινητόδρομος ευρωπαϊκών προδιαγραφών (με στηθαίο ενδιάμεσα) και θεωρούν παράνομη τη χρέωση.

Και στα διόδια των Αφιδνών, δεν έχει γίνει καμία πρόβλεψη για τους κατοίκους. Είναι άδικο να μένεις μόνιμα Καπανδρίτι και να πληρώνεις για να πας στην Αθήνα.

Πρέπει να βρουν ένα τρόπο να πληρώνεις ανάλογα με τα χιλιόμετρα.

 

 

πολυ σωστο. η εστω να μειωσουν την τιμη των διοδιων γιατι για μενα τουλαχιστον το ποσο ειναι εξωφρενικο. θυμαστε το ατυχημα που ειχε γινει με το πουλμαν των κτελ εξω απο την Θεσσαλονικη? λιγο πιο κατω εχει διοδια. μετα απο καποια χιλ. αλλα διοδια και παει λεγοντας...γιατι ειναι κανενας δρομος στην Ελλαδα ευρωπαικων προδιαγραφων? ολοκληρη εγνατια οδος και δεν εχει μια εξοδο!!!

M6bap3.png

 

cik1p3.png

Link to comment
Share on other sites

ειναι αδιαννοητο να πληρωνω πανε ελα αθηνα θεσ/νικη 60€ σε διοδια και συνεχως να ανεβαινουν. και οχι σε κομματια του δρομου που εχουν φτιαχτει αλλα και σε σημεια καρμανιολες σε επαρχιακους ουσιαστικα δρομους και μην γελιομαστε οι δρομοι μας ειναι γεματοι μπαλωματα. εχεις ιδεα ποσοι ανθρωποι σκοτωνονται καθε ΣΚ στα σημεια τα οποία εσυ πληρωνεις?

 

Δεν ξερω τι γινεται στην εθνικη οδο Αθηνας -Θεσσαλονικης...αλλα οι δρομοι προς Πελλοπονησο τα τελευταια χρονια συνεχως φτιαχνονται,βελτιωνονται με αποτελεσμα να καταργουνται ολα αυτα τα επικινδυνα σημεια που περιγραφεις.Και απ'οσο εχω ακουσει το οδικο δικτυο στην Βορεια ελλαδα ειναι πολυ καλυτερο απο αυτο στη νοτια το οποιο τωρα φτιαχνεται...οποτε δε νομιζω ολοκληρη η εθνικη οδος Αθηνων-Θεσσαλονικης να ειναι καρμανιολα.Απόσο θυμαμαι σε τοσες και τοσες προσπαθεις που εχουν γινει για να φτιαχτει ο δρομος στο Μαλλιακο πχ που οντως εχουν χαθει τοσες ζωες αδικα ηταν οι καταστηματαρχες οι οποιοι αντιδροπυσαν και εμποδιζαν την αναπτυξη του εργου.

Η λυση στο να σταματησουν να σκοτωνονται οι ανθρωποι ειναι να φτιαχτουν οι δρομοι και οχι να σταματησουμε να πληρωνομε διοδια.

 

εχεις δει ποσο τους κοστολογουν στα χαρτια??? το πραγματικο τους κοστος ειναι 3 και 4 φορες μικροτερο απο αυτο που μας παρουσιαζουν. αν ειχα τα οδικα δυκτια που εχει εξω δεν θα ειχα κανενα απολυτως προβλημα να πληρωσω.ασε που εκει το συστημα λειτουργει διαφορετικα. πληρωνεις 1 φορα για να διασχισεις μια τεραστια εθνικη οδο. Πουλανε κομματια του οδικου δικτυου σε ιδιωτες και αυτοι με τη σειρα τους μας τα αρπαζουν. θεωρεις πως τα λεφτα που δινεις πιανουν τοπο???

 

Οχι δεν εχω δει...αλλα αν θελεις καποια στιγμη να φτασουμε να εχουμε το οδικο δικτυο αλλων χωρων...και παλι η λυση ειναι να φτιαχτουν οι δρομοι.

Τωρα με το να πληρωνεις μια φορα στην εισοδο της εθνικης οδου οπως προτινεις πως θα γινει πρακτικα?η Ελλαδα δεν εχει το μεγεθος της Αμερικης....ενας δρομος 500 χλμ που για την αμερικη ειναι δρομακι για μας ειναι ολοκληρη η εθνικη οδος.Ειναι και πρακτικο το θεμα.Δλδ να πληρωνει ο Αθηναιος στην αρχητης εθνικης οδου ολο το ποσο των διοδιων ενω αυτος που μπαινει απο Λαμια να μην πληρωνει τπτ ωστε να μην υπαρχουν διοδια σε πολλα σημεια.Δεν ειναι προτιμοτερο να σπαει το ποσο σε περισσοτερα μερη ωστε ο καθενας αναλογως σε ποιο σημειο εισερχεται στην εθνικη οδο να πληρωνει το αντιστοιχο ποσο?

 

ισως να εισαι και η πρωτη που μου το λεει. ειναι λογικο ενας ανρωπος που μενει και εργαζεται Αθηνα να πληρωνει καθημερινα διόδια για να παει στη δουλεια του?πως μπορεις να τα βαζεις ολα σε ενα τσουβαλι?? τι σχεση εχει η παραβιαση του ΚΟΚ και η παρανομη σταθμευση με την εκμεταλευση των διοδιων??

 

 

Δε σε υποχρεωνει κανεις να παρεις την Αττικη οδο...υπαρχουν και ολοι οι υπολοιποι σδρομοι της Αθηνας οι οποιοι ειναι χωρις διοδια.Επισης υπαρχουν και τα μεσα μαζικης μεταφορας.Ειναι επιλογη σου να περνεις το αυτοκινητο και επιλογη σου το αν θα μπεις η οχι στην Αττικη οδο.

 

Δεν τα βαζω ολα σε ενα τσουβαλι αλλα δε μου αρεσει ρε παιδι μου αυτο το τσαμπουκαλιστικο.Αν ειναι να δοθει μια λυση θελω να ειναι καθολικη για ολους...οχι για καποιους εξυπνακηδες που δρουν αυτοβουλως.

Θα τολμαγε κανεις στο εξωτερικο να κανει κατι τετοιο?Δε νομιζω...και δε θα το εκανε οχι γιατι εκει δεν τους ενοχλει το ποσο που πληρωνουν αλλα γιατι υπαρχει κατι που λεγεται οδικη συνειδηση η οποια λειπει παντελως απο τους ελληνες οδηγους.

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξερω τι γινεται στην εθνικη οδο Αθηνας -Θεσσαλονικης...αλλα οι δρομοι προς Πελλοπονησο τα τελευταια χρονια συνεχως φτιαχνονται,βελτιωνονται με αποτελεσμα να καταργουνται ολα αυτα τα επικινδυνα σημεια που περιγραφεις.Και απ'οσο εχω ακουσει το οδικο δικτυο στην Βορεια ελλαδα ειναι πολυ καλυτερο απο αυτο στη νοτια το οποιο τωρα φτιαχνεται...οποτε δε νομιζω ολοκληρη η εθνικη οδος Αθηνων-Θεσσαλονικης να ειναι καρμανιολα.Απόσο θυμαμαι σε τοσες και τοσες προσπαθεις που εχουν γινει για να φτιαχτει ο δρομος στο Μαλλιακο πχ που οντως εχουν χαθει τοσες ζωες αδικα ηταν οι καταστηματαρχες οι οποιοι αντιδροπυσαν και εμποδιζαν την αναπτυξη του εργου.

Η λυση στο να σταματησουν να σκοτωνονται οι ανθρωποι ειναι να φτιαχτουν οι δρομοι και οχι να σταματησουμε να πληρωνομε διοδια.

 

 

 

 

Οχι δεν εχω δει...αλλα αν θελεις καποια στιγμη να φτασουμε να εχουμε το οδικο δικτυο αλλων χωρων...και παλι η λυση ειναι να φτιαχτουν οι δρομοι.

Τωρα με το να πληρωνεις μια φορα στην εισοδο της εθνικης οδου οπως προτινεις πως θα γινει πρακτικα?η Ελλαδα δεν εχει το μεγεθος της Αμερικης....ενας δρομος 500 χλμ που για την αμερικη ειναι δρομακι για μας ειναι ολοκληρη η εθνικη οδος.Ειναι και πρακτικο το θεμα.Δλδ να πληρωνει ο Αθηναιος στην αρχητης εθνικης οδου ολο το ποσο των διοδιων ενω αυτος που μπαινει απο Λαμια να μην πληρωνει τπτ ωστε να μην υπαρχουν διοδια σε πολλα σημεια.Δεν ειναι προτιμοτερο να σπαει το ποσο σε περισσοτερα μερη ωστε ο καθενας αναλογως σε ποιο σημειο εισερχεται στην εθνικη οδο να πληρωνει το αντιστοιχο ποσο?

 

 

 

 

Δε σε υποχρεωνει κανεις να παρεις την Αττικη οδο...υπαρχουν και ολοι οι υπολοιποι σδρομοι της Αθηνας οι οποιοι ειναι χωρις διοδια.Επισης υπαρχουν και τα μεσα μαζικης μεταφορας.Ειναι επιλογη σου να περνεις το αυτοκινητο και επιλογη σου το αν θα μπεις η οχι στην Αττικη οδο.

 

Δεν τα βαζω ολα σε ενα τσουβαλι αλλα δε μου αρεσει ρε παιδι μου αυτο το τσαμπουκαλιστικο.Αν ειναι να δοθει μια λυση θελω να ειναι καθολικη για ολους...οχι για καποιους εξυπνακηδες που δρουν αυτοβουλως.

Θα τολμαγε κανεις στο εξωτερικο να κανει κατι τετοιο?Δε νομιζω...και δε θα το εκανε οχι γιατι εκει δεν τους ενοχλει το ποσο που πληρωνουν αλλα γιατι υπαρχει κατι που λεγεται οδικη συνειδηση η οποια λυπει παντελως απο τους ελληνες οδηγους.

 

 

 

ειμαι και στο γραφειο γαμωτο και πλακωσε δουλεια...δεν ξερω να κανω σωστα quote τεσπα...δεν ξερω αν εχεις φιλους Βορειολλαδιτες αλλα οχι οι δρομοι μας δεν ειναι οσο καλοι νομιζεις. δεν διαφωνω με το οτι γινονται εργα αλλα οχι τοσα ωστε να δικαιολογουν τα ποσα που εισπρατουν. πιστεψε με αν θελουν να κανουν ενα σωστοτερο συστημα με κοινωνικη πολιτικη θα βρουν τροπο να το κανουν. εστω να πληρωνεις αναλογικα με βαση την χιλιομετρικη αποσταση που προκειται να διανυσεις. και ξαναλεω με χαμηλοτερο κοστος. 2.20 και 2μιση ευρω στα διοδια?! ελληναρας οπως λες δεν ειναι μονο ο απλος πολιτης. ειναι και αυτοι που μας κυβερνουν και αν πιστευεις πως ολα τα εσοδα των διοδιων ειναι μονο για την οδοποιια τοτε πως σκ@τ@ φτασαμε σ αυτο το σημειο?

οσο για το τσαμπουκαλιστικο που λες ειναι ισως ο μονος τροπος για να σ ακουσουν. εγω προσωπικα χαιρομαι που υπαρχουν καποια ατομα που αντιδρουν. καπως ετσι κακτηθηκαν και καποια δικαιωματα. με ακραιες ισως αντιδρασεις μιας μικρης μεριδας ανθρωπων. και ξαναλεω πως η οδικη δυμπεριφορα/συνειδηση δεν εχει να κανει με το αν δεχεσαι να πληρωνεις καθε 50χλμ διοδια.

M6bap3.png

 

cik1p3.png

Link to comment
Share on other sites

Νίκη, να σου πω αρχικά πως κι εγώ πολλές φορές παίρνω ανάποδες με την καφρίλα των Ελλήνων..

Αλλά μου τη σπάει και η καφρίλα των "από πάνω"..

Η λυση στο να σταματησουν να σκοτωνονται οι ανθρωποι ειναι να φτιαχτουν οι δρομοι και οχι να σταματησουμε να πληρωνομε διοδια..

Συμφωνώ αλλά υπάρχουν περιπτώσεις που ούτε φτιάχνουν δρόμους και πληρώνουμε διόδια..

 

Δεν τα βαζω ολα σε ενα τσουβαλι αλλα δε μου αρεσει ρε παιδι μου αυτο το τσαμπουκαλιστικο.Αν ειναι να δοθει μια λυση θελω να ειναι καθολικη για ολους...οχι για καποιους εξυπνακηδες που δρουν αυτοβουλως.

Συμφωνώ.. Αλλά κι αυτοί με τσαμπουκά μας ζητάνε αυτά που μας ζητάνε..

Σου λέει μπορείς να κάνεις διαφορετικά? Οχι? Σε εκμεταλλεύομαι..

 

Θα τολμαγε κανεις στο εξωτερικο να κανει κατι τετοιο?Δε νομιζω...και δε θα το εκανε οχι γιατι εκει δεν τους ενοχλει το ποσο που πληρωνουν αλλα γιατι υπαρχει κατι που λεγεται οδικη συνειδηση η οποια λειπει παντελως απο τους ελληνες οδηγους.

Δεν ξέρω, δεν ζητάνε στο εξωτερικό να πληρώσεις για τέτοιους απαράδεκτους δρόμους..

Ασε τις μίζες που περιλαμβάνονται στις τιμές των διοδίων μας..

Nothing you would take... Everything you gave...

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

ειμαι και στο γραφειο γαμωτο και πλακωσε δουλεια...δεν ξερω να κανω σωστα quote τεσπα...δεν ξερω αν εχεις φιλους Βορειολλαδιτες αλλα οχι οι δρομοι μας δεν ειναι οσο καλοι νομιζεις. δεν διαφωνω με το οτι γινονται εργα αλλα οχι τοσα ωστε να δικαιολογουν τα ποσα που εισπρατουν. πιστεψε με αν θελουν να κανουν ενα σωστοτερο συστημα με κοινωνικη πολιτικη θα βρουν τροπο να το κανουν. εστω να πληρωνεις αναλογικα με βαση την χιλιομετρικη αποσταση που προκειται να διανυσεις. και ξαναλεω με χαμηλοτερο κοστος. 2.20 και 2μιση ευρω στα διοδια?! ελληναρας οπως λες δεν ειναι μονο ο απλος πολιτης. ειναι και αυτοι που μας κυβερνουν και αν πιστευεις πως ολα τα εσοδα των διοδιων ειναι μονο για την οδοποιια τοτε πως σκ@τ@ φτασαμε σ αυτο το σημειο?

οσο για το τσαμπουκαλιστικο που λες ειναι ισως ο μονος τροπος για να σ ακουσουν. εγω προσωπικα χαιρομαι που υπαρχουν καποια ατομα που αντιδρουν. καπως ετσι κακτηθηκαν και καποια δικαιωματα. με ακραιες ισως αντιδρασεις μιας μικρης μεριδας ανθρωπων. και ξαναλεω πως η οδικη δυμπεριφορα/συνειδηση δεν εχει να κανει με το αν δεχεσαι να πληρωνεις καθε 50χλμ διοδια.

 

Προφανως το βλεπουμε απο διαφορετικη σκοπια...γιατι αυτο για εμενα δε λεγεται αντιδραση.Τραβα κλεισε το δρομο κι εγω μαζι σου...διπλα σου και αυτο θα το πω αντιδραση...το κοιταω να περασω εγω χωρις να πληρωσω αλλα για τον απο πισω δε μου καιγεται καρφι τι θα κανει αυτο δε το λεω αντιδραση εγω.

Link to comment
Share on other sites

Προφανως το βλεπουμε απο διαφορετικη σκοπια...γιατι αυτο για εμενα δε λεγεται αντιδραση.Τραβα κλεισε το δρομο κι εγω μαζι σου...διπλα σου και αυτο θα το πω αντιδραση...το κοιταω να περασω εγω χωρις να πληρωσω αλλα για τον απο πισω δε μου καιγεται καρφι τι θα κανει αυτο δε το λεω αντιδραση εγω.

 

ok εχεις δικιο. τα βλεπουμε διαφορετικα. το σεβομαι. οι αριστερες μου καταβολες δεν κρυβονται καμια φορα :) το να μην περασει ο μπροστινος σου δεν επιβαρυνει την τσεπη σου αν αυτο νομιζεις. ισα ισα ισως να την ξαλαφρωσει και λιγο. αν ομως περνουσες και συ και ο πιο πισω και ο πιο πισω...τοτε ισως να γινοταν κατι.

M6bap3.png

 

cik1p3.png

Link to comment
Share on other sites

To δεν πληρώνω δεν πληρώνω έχει πάρει μορφή κινήματος και δεν αφορά

μόνο διόδια παραθέτω ένα άρθρο από την Ελευθεροτυπία..

(Την αναφορά για τους καλούς δρόμους της Βόρειας Ελλάδας

θα την λάβω ως σύντομο ανέκδοτο:mrgreen:)

 

Το κίνημα του «δεν πληρώνω, δεν πληρώνω»

 

Των ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΛΙΝΑΡΔΟΥ, ΜΠΑΜΠΗ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΑΔΗ

Μια νέα στάση ζωής φαίνεται πως προκαλεί σε μεγάλες ομάδες του πληθυσμού η οικονομική κρίση. Εμπνευσμένη από την οικονομική δυσχέρεια, τη διαφθορά και τα σκληρά μέτρα, δανείζεται τον τίτλο από το περίφημο έργο του Ντάριο Φο «Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω» και μήνα με τον μήνα λαμβάνει κινηματική μορφή.

 

* Ολο και περισσότερα κινήματα πολιτών -οργανωμένα ή μη- αντιδρούν και «δεν πληρώνουν»... διόδια, εισιτήρια, βενζίνη, ακριβά τσιγάρα, πολυτελή εστιατόρια, περιορίζουν τις εξόδους τους σε νυχτερινά κέντρα και συναυλίες, τα μπάνια σε ιδιωτικές πλαζ με τσουχτερές εισόδους, τις πλούσιες ανθοδέσμες, καταθέτουν τα χρήματα της ΔΕΗ στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για να αποφύγουν να πληρώσουν την ΕΡΤ, αρνούνται να πληρώσουν τα χρέη τους στις τράπεζες, γεμίζουν το καλάθι στο σουπερμάρκετ και ύστερα το παρατάνε ως ένδειξη διαμαρτυρίας στο ταμείο... και αυτή είναι μόνον η αρχή. * Η έρευνα της «Κ.Ε.» αναδεικνύει μια γενικευμένη κοινωνική αντίδραση στη νέα πραγματικότητα, που μπορεί να μην καταγράφεται τόσο στις διαδηλώσεις εναντίον των μέτρων, όμως κυριαρχεί στην καθημερινή ζωή. Ενα «άτυπο» μποϊκοτάζ πολιτών που ξεκίνησε ως η λεγόμενη «αντίσταση της γειτονιάς» και που τους τελευταίους μήνες έχει καταφέρει να ρίξει τους δείκτες κατακόρυφα.

«Στάση πληρωμών» στις τράπεζες

Στάση πληρωμών υπάρχει και έναντι των τραπεζών από μεγάλη μερίδα δανειοληπτών. Τους τελευταίους μήνες, μάλιστα, εκτός από αυτούς που έχουν πραγματική και αντικειμενική αδυναμία να εξοφλήσουν τις δόσεις τους και υπολογίζεται ότι είναι δύο στους δέκα, προστέθηκε μία κατηγορία δανειοληπτών που περιμένει τη νομοθετική ρύθμιση για... «επαναδιαπραγμάτευση» των χρεών.

Ιδού πώς έχει η ιστορία: από την προεκλογική περίοδο του περασμένου Σεπτεμβρίου, όταν στις εφημερίδες γράφονταν τα περί διαγραφής χρεών προς τις τράπεζες εάν το ΠΑΣΟΚ κερδίσει τις εκλογές, κάποιοι έπαψαν να πληρώνουν τις δόσεις των καταναλωτικών -κυρίως- δανείων και των πιστωτικών καρτών.

Η στάση πληρωμών προς τις τράπεζες υιοθετήθηκε και από χιλιάδες άλλους δανειολήπτες μετά τις εκλογές, όταν η κυβέρνηση -πια- του ΠΑΣΟΚ έδινε στον τύπο τις βασικές αρχές του σχεδίου νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, το οποίο προέβλεπε διαγραφή μέχρι και του 90% των χρεών, υπό προϋποθέσεις βέβαια, προστασία της πρώτης κατοικίας κ.ά. Το πρόβλημα είναι ότι από τότε που έγιναν οι εκλογές μέχρι σήμερα κοντεύουν εννιά μήνες και το νομοσχέδιο δεν έχει κατατεθεί στη Βουλή, λόγω «κόντρας» μεταξύ των υπουργείων Οικονομίας και Οικονομικών.

Στο μεταξύ, οι τράπεζες βλέποντας ότι προσεχώς θα μεγαλώσει η κατηγορία των πελατών που δεν θα μπορεί να αντεπεξέλθει λόγω μείωσης του εισοδήματος, επιχειρούν να διευκολύνουν ορισμένους υποτίθεται, όπως τους δημοσίους υπαλλήλους, επιμηκύνοντας τη διάρκεια του δανείου. Κάτι που στην πράξη σημαίνει πληρωμή περισσότερων τόκων και αλλαγή σε όρους του δανείου...

Οχι στα διόδια

Το πρώτο ενεργό κίνημα πολιτών «Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω» είχε στόχο τα διόδια των εθνικών οδών. Ξεκίνησε πριν από περίπου δύο χρόνια με σποραδικές αντιδράσεις για τα διόδια Κορίνθου-Πατρών και επίκεντρο τον δρόμο καρμανιόλα που στοίχισε πολλές ζωές και πλέον έχει επεκταθεί σε όλη την Ελλάδα.

Από μία μικρή ομάδα ατόμων γεννήθηκε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα το Πανελλήνιο Συντονιστικό Μέτωπο Ενάντια στα Διόδια, που ουσιαστικά διεκδικεί μια καλύτερη ζωή που να κοστίζει λιγότερο.

Ενα βιντεάκι που πριν από λίγο καιρό ανέβασε στο YouTube ο Βασ. Παπαδόπουλος, μέλος του Συντονιστικού, έγινε ανάρπαστο. Με μια ερασιτεχνική κάμερα κατέγραψε τη διαδρομή του σε όλη τη χώρα μαζί με την τετραμελή οικογένειά του, δίχως να πληρώσει διόδια.

«Εγώ είμαι κάτοικος Αφιδνών και εργάζομαι στα Πατήσια. Θέλω, λοιπόν, κάθε χρόνο για να πηγαίνω και να έρχομαι από τη δουλειά μου 1.500 ευρώ», μας λέει και εξηγεί ότι σημείο αναφοράς για την γιγάντωση του κινήματος -πλέον αριθμεί χιλιάδες μέλη σε όλη την Ελλάδα- ήταν η παραχώρηση από τον πρώην υπουργό Περιβάλλοντος Γ. Σουφλιά των εθνικών οδών σε ιδιώτες.

Δεν είναι τυχαίο ότι τους τελευταίους μήνες έχουν προσχωρήσει στο Συντονιστικό ακόμη και σωματεία επαγγελματιών οδηγών.

Οι «δεν πληρώνω, δεν πληρώνω» περνούν από τα διόδια φορώντας το σήμα του κινήματος, υπογράφουν ένα έγγραφο που τους δίνει ο υπάλληλος των διοδίων και φεύγουν δίχως να πληρώσουν.

Ο Β. Παπαδόπουλος δεν τρέφει αυταπάτες, όπως υποστηρίζει. Γνωρίζει ότι οι πολίτες τα έχουν βάλει με πολυεθνικά συμφέροντα και είναι δύσκολη η μάχη, αλλά αυτό δε σημαίνει και τίποτα.

Πρόσφατα εκδόθηκε δικαστική απόφαση εις βάρος ιδιωτικής εταιρείας που εκμεταλλεύεται τμήμα εθνικής οδού για αυθαίρετες κατασκευές και περιβαλλοντικές παραβάσεις. Είναι κι αυτό μια νίκη, πιστεύει.

Περιορίζουν καφέδες-delivery

Σε 20% με 30% κινείται η πτώση σε καφετέριες και γνωστές αλυσίδες delivery. Στα μεν καφέ ο κόσμος δεν πάει τις καθημερινές και όσοι πηγαίνουν «σπάνε» σχετικά νωρίς, ενώ το «φαΐ απ' έξω», είτε είναι σουβλάκια, είτε πίτσες, αποτελεί μία από τις βασικότερες πηγές εξοικονόμησης χρημάτων για τα νοικοκυριά.

Ενδεικτικό είναι ότι ακόμη και τώρα που το Μουντιάλ παίζει σε γιγαντοοθόνες και τηλεοράσεις η αντιστροφή του κλίματος σε καφέ και delivery δεν είναι εφικτή.

Και διαβάζουν λιγότερο

Η τάση πλέον δείχνει πως αγοράζουμε λιγότερα βιβλία, αλλά διαβάζουμε περισσότερα από το Ιντερνετ. Σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, οι πωλήσεις στα βιβλιοπωλεία σημείωσαν πτώση περίπου 20%. Στο ίδιο ποσοστό κινείται και η πτώση στα δισκοπωλεία, μία αγορά που ήταν ούτως ή άλλως «ρημαγμένη» από το downloading τραγουδιών στο Ιντερνετ. Εννοείται πως δισκογραφικές εταιρείες και εκδοτικοί οίκοι έχουν προχωρήσει στις σχετικές περικοπές νέων κυκλοφοριών.

Περικοπές στα θεάματα

Από την οικονομική κρίση δεν την «σκαπουλάρουν» ούτε οι συναυλίες του καλοκαιριού. Οι διοργανωτές τους έλεγαν εδώ και μήνες ότι φέτος θα φέρουν λιγότερα συγκροτήματα από το εξωτερικό. Πράγματι, το φεστιβάλ Synch, για παράδειγμα, που πραγματοποιήθηκε με επιτυχία πριν από δύο εβδομάδες στην Αθήνα, από τριήμερο έγινε διήμερο φέτος για οικονομία... «δυνάμεων».

Αρχισαν όμως και οι ακυρώσεις πολλών συναυλιών, όπως του Elvis Costello στη Μαλακάσα, των Active Member, του Θ. Πολυκανδριώτη και άλλων στο φεστιβάλ Πέτρας. Οι διοργανωτές στις σχετικές ανακοινώσεις κάνουν λόγο για δυσμενείς οικονομικές συνθήκες και χαμηλή προπώληση εισιτηρίων. Να σημειωθεί ότι ανάμεσα στις ακυρωθείσες υπήρχαν συναυλίες που είχαν εισιτήριο 40 και 50 ευρώ, αλλά και 15 ευρώ.

Οι «Ρομπέν» του Μετρό

Στην Αθήνα μπορεί να μη συνέβη κάτι ανάλογο, ωστόσο ένα άλλο κίνημα, αυτό των «Ρομπέν των Εισιτηρίων» όπως χαρακτηρίστηκε κατάφερε να προβληματίσει την εταιρεία ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., η οποία παρατήρησε πτώση στα έσοδά της κατά 3%.

Πτώση που δεν οφειλόταν σε μείωση του επιβατικού κοινού αλλά στην απλή σκέψη κάποιου που στη συνέχεια έγινε «μόδα» και σήμερα πλέον αποτελεί συνειδητή κίνηση εκατοντάδων επιβατών του ΜΕΤΡΟ.

«Αφού το εισιτήριο έφτασε το 1 ευρώ, ας εκμεταλλευτούμε τη διάρκεια της μιάμισης ώρας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ξανά». Ανταλλαγή εισιτηρίου και η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ αντεπιτίθεται με απειλές περί παράνομης πράξης που επιφέρουν εκτός από βαριά πρόστιμα στους παραβάτες, ακόμη και φυλάκιση 3 μηνών για κάθε επιβάτη που δίνει το εισιτήριό του στον επόμενο.

Βενζίνη με το σταγονόμετρο

Ο περιορισμός των μετακινήσεων με το αυτοκίνητο έχει ρίξει την αγορά των καυσίμων σε ποσοστό που φτάνει ακόμη και το 35%, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών.

Σύμφωνα με την Τροχαία, η μείωση των αυτοκινήτων εντός Αθήνας εκτιμάται στο 5%. Οσο για την Αττική Οδό, συγκριτικά με τα στοιχεία του 2009, πλέον διέρχονται από τα διόδια 15.000 λιγότερα αυτοκίνητα το μήνα. Στελέχη της εταιρείας επισημαίνουν ότι η μείωση μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να αγγίξει το 8%.

Στα διόδια των εθνικών οδών παρατηρείται μείωση διέλευσης κατά 20% και από τη γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου κατά 10%. Την ίδια ώρα οι επιβάτες σε λεωφορεία και τρόλεϊ σημειώνουν αύξηση κατά 14%.

Φθηνότερη μάρκα ή το κόβουν...

Η τελευταία αύξηση στην τιμή των τσιγάρων οδήγησε αρκετούς να το κόψουν ή να το περιορίσουν και άλλους να επιλέξουν φθηνότερη μάρκα από αυτήν που μέχρι τώρα κάπνιζαν. Σύμφωνα με στοιχεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Περιπτερούχων, οι πωλήσεις στα ακριβά είδη καπνού μειώθηκαν κατά 15% το πρώτο τρίμηνο του 2010.

Πηγές από τον κλάδο των πρατηριούχων καπνοπωλών αναφέρουν ακόμη και μία πιθανή μείωση της τάξης του 30% μέχρι τέλος του χρόνου! Την ίδια ώρα τα φθηνά τσιγάρα αυξήθηκαν κατά 28%.

Οχι στην ΕΡΤ

Ανάλογο ξεκίνημα έχουν κάνει κι άλλα κινήματα με στόχο αυτή τη φορά την κρατική τηλεόραση. Εμφανίστηκαν δειλά δειλά στο Ιντερνετ και πλέον φαίνεται να έχουν πάρει μια πιο οργανωμένη μορφή. «Δεν πληρώνω ΕΡΤ» και ομάδες πολιτών συμβουλεύονται ακόμη και νομικούς ώστε να πάψουν να πληρώνουν το πάγιο τέλος στους λογαριασμούς της ΔΕΗ. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι όσοι μέχρι στιγμής έχουν προσφύγει στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων ώστε να πληρώνουν τη ΔΕΗ -δίχως να πληρώνουν την ΕΡΤ- για να μην τους κόβουν το ρεύμα.

«Η διαδικασία που μπορεί κάποιος να ακολουθήσει για να μην πληρώνει την ΕΡΤ μέσω λογαριασμού της ΔΕΗ έχει να κάνει με την άρνηση αναγνώρισης χρέους. Δηλαδή: εάν κάποιος σου χρεώνει μια υπηρεσία ή ένα προϊόν που εσύ δεν θέλεις να χρησιμοποιήσεις (για παράδειγμα, τηλεοπτικό πρόγραμμα), μαζί με μια υπηρεσία που αποδέχεσαι και χρησιμοποιείς (για παράδειγμα ηλεκτρικό ρεύμα) με ένα ενιαίο τιμολόγιο, λογαριασμό ή οτιδήποτε, μπορείς να απαιτήσεις να πληρώσεις μόνον το δεύτερο. Σε περίπτωση που ο πιστωτής δεν δεχτεί την πληρωμή, πηγαίνεις στο Παρακαταθηκών και Δανείων και καταθέτεις μόνον το ποσό της υπηρεσίας που αποδέχεσαι και όχι το υπόλοιπο».

Ηταν λίγες ημέρες μετά τη διαρροή σε blog των προκλητικών μισθών στελεχών και ορισμένων υπαλλήλων της ΕΡΤ, όταν κυκλοφόρησε αυτή η συμβουλή από νομικό μέλος του κινήματος «Δεν πληρώνω ΕΡΤ». Αρκετοί απ' όσους δηλώνουν πως δε θέλουν να πληρώνουν ΕΡΤ, ισχυρίζονται πως δεν έχουν τηλεόραση και άλλοι θεωρούν πως η συγκεκριμένη χρέωση είναι «χαράτσι».

Οπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, «στο κοινόχρηστο ρεύμα της πολυκατοικίας χρεώνουν ΕΡΤ», αλλά μην πάμε και πολύ μακριά διότι «ακόμη και στα νεκροταφεία χρεώνουν ΕΡΤ»!

Οχι στα εισιτήρια

Κι αν η συνέχεια δείξει τι θα συμβεί με τη χρέωση για την ΕΡΤ, στη Θεσσαλονίκη επιτροπές πολιτών δεν άφησαν και μεγάλο περιθώριο στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) να χαρεί τις πρόσφατες αυξήσεις που έκανε στα εισιτήρια (1 ευρώ) στις συγκοινωνίες.

Η οργάνωση «Ακρίβεια STOP» κινητοποίησε ομάδες πολιτών που βγήκαν στους δρόμους με φυλλάδια που παρακινούσαν τον κόσμο να μην πληρώνει εισιτήριο και έπειτα από τις έντονες αντιδράσεις και τα επεισόδια ο ΟΑΣΘ πήρε πίσω τις αυξήσεις.

Το κίνημα της Θεσσαλονίκης χαρακτηρίστηκε ως πολύ ισχυρό και παραμένει ενεργό διεκδικώντας φθηνότερες, αλλά και δημόσιες συγκοινωνίες.

Πίνουν λιγότερο

Κάτι ανάλογο συνέβη και με την αγορά του αλκοόλ, που την περασμένη χρονιά έκλεισε με πτώση της τάξης του 10%. Μεγαλύτερη ήταν η πτώση στα μπαρ και τα κέντρα διασκέδασης που η μείωση στην κατανάλωση έφτασε το 20%, ενώ πιο συγκρατημένη ήταν η πτώση στα σουπερμάρκετ (περίπου -5%).

Το εισαγόμενο ουίσκι, που καλύπτει το 40% της κατανάλωσης -σύμφωνα με κλαδική έρευνα της ICAP-, μετά και την τελευταία φορολόγηση σημειώνει επιπλέον πτώση στις πωλήσεις που εκτιμάται γύρω στο 8%.

Επίσης, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της ίδιας εταιρείας για την εγχώρια αγορά μπίρας, το ερχόμενο διάστημα προβλέπεται ότι θα υπάρξει πίεση και στις... «ξανθές», λόγω της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών. Η αναμενόμενη πτώση, πάντως, εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει εις βάρος της λεγόμενης «κρύας αγοράς» (μπαρ, καφετέριες) και υπέρ της «ζεστής» (σουπερμάρκετ).

http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=175009

 

Το δικαίωμά σας να ομιλείτε,δεν περιλαμβάνει και υποχρέωσή μας να σας πάρουμε στα σοβαρά

Link to comment
Share on other sites

Νίκη, να σου πω αρχικά πως κι εγώ πολλές φορές παίρνω ανάποδες με την καφρίλα των Ελλήνων..

 

Ισως ειναι αυτη η καφριλα που λες που εχει γυρισει το ματι μου αναποδα και δυσκολευομαι να δεχτω αυτο που λεει η salomi.

Γιατι τρωω 2-3 ωρες τη μερα στο δρομο και κοντευω να φλιπαρω μιλαμε με αυτα που βλεπω γυρω μου...με τοσους αχρηστους που νομιζουν πως ο δρομος τους ανηκει και εχουν δικαιωμα να κανουν τα παντα.

Link to comment
Share on other sites

Καλό!

Ευχαριστούμε Sam!

Ειδικά αυτό με την ΕΡΤ!

Δεν το ήξερα! Πολύ χρήσιμο..

Αλλά ισχύει σίγουρα?

Τι εννοώ..

Ας φύγουμε από τις υπηρεσίες και να πάμε στα προϊόντα..

Δεν μπορώ να πάω να "σπάσω" ένα πακέτο μιας προσφοράς επειδή περιέχει και ένα προϊόν που δεν χρειάζομαι..

Nothing you would take... Everything you gave...

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Ισως ειναι αυτη η καφριλα που λες που εχει γυρισει το ματι μου αναποδα και δυσκολευομαι να δεχτω αυτο που λεει η salomi.

Γιατι τρωω 2-3 ωρες τη μερα στο δρομο και κοντευω να φλιπαρω μιλαμε με αυτα που βλεπω γυρω μου...με τοσους αχρηστους που νομιζουν πως ο δρομος τους ανηκει και εχουν δικαιωμα να κανουν τα παντα.

Σε έχω καταλάβει! :-D

Κι εγώ έτσι είμαι..

Nothing you would take... Everything you gave...

Link to comment
Share on other sites

Καλό!

Ευχαριστούμε Sam!

Ειδικά αυτό με την ΕΡΤ!

Δεν το ήξερα! Πολύ χρήσιμο..

Αλλά ισχύει σίγουρα?

Τι εννοώ..

Ας φύγουμε από τις υπηρεσίες και να πάμε στα προϊόντα..

Δεν μπορώ να πάω να "σπάσω" ένα πακέτο μιας προσφοράς επειδή περιέχει και ένα προϊόν που δεν χρειάζομαι..

 

Για να σου πω την αλήθεια αυτό με την ΕΡΤ με ενδιαφέρει κι εμενα και

παρακολουθώ τις εξελίξειςεδώ http://www.facebook.com/profile.php?id=1202866037#!/group.php?gid=10046420982&ref=search ακόμη δεν ξέρω με σιγουριά.

Πάντως κάνουν και άλλες εταιρείες την εμφάνιση τους για ρεύμα οπότε

η ΔΕΗ θα πρέπει να βρει άλλους τρόπους να πουλήσει τα προιόντα της.

Το δικαίωμά σας να ομιλείτε,δεν περιλαμβάνει και υποχρέωσή μας να σας πάρουμε στα σοβαρά

Link to comment
Share on other sites

Δλδ για να καταλαβω...απο τη μια θελουμε να χρησιμοποιουμε την αττικη οδο να μην πιζουμε στην Κηφισια.....απαιτουμε απο το κρατος να φτιαξει το οδικο δικτυο της χωρας να παψουν να υπαρχουν ολοι αυτοι οι δρομοι σκοτωστρες που υπαρχουν σε τοσα σημεια...να παιρνουμε το αυτοκινητακι μας και να πηγαινουμε εκδρομουλες σε χρονο ντε τε...αλλα να μην πληρωνουμε διοδια....θα τα πληρωσει ο Θεος να υποθεσω??

 

Εμεις οι εξυπνοι οι Ελληναρες που με τον τσαμπουκα νομιζουμε οτι ολα μας ανηκουν...περναμε με κοκκινο...παραβιαζουμε πινακιδες...παρκαρουμε στα πεζοδρομια...ε ας περναμε και χωρις να πληρωνουμε διοδια...

 

Αυτο προτινεις?

 

ax πεστα βρε νικη να μην τα λεω εγω!!!

που θελουμε να παμε μπροστα σαν κρατοσ...ενο οι ιδιοι δεν το κανουμε!!!

που οταν ερχομε ελλαδα...λεω παντα τα παιδια,προχωραμε με πρασινο..

και τσουπ ολοι πανε με κοκκινο και εγω καθομαι σαν χαζη και και δεν μπορω να πω στα παιδια τιποτα!!

Link to comment
Share on other sites

To δεν πληρώνω δεν πληρώνω έχει πάρει μορφή κινήματος και δεν αφορά

μόνο διόδια παραθέτω ένα άρθρο από την Ελευθεροτυπία..

(Την αναφορά για τους καλούς δρόμους της Βόρειας Ελλάδας

θα την λάβω ως σύντομο ανέκδοτο:mrgreen:)

 

Το κίνημα του «δεν πληρώνω, δεν πληρώνω»

 

Των ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΛΙΝΑΡΔΟΥ, ΜΠΑΜΠΗ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΑΔΗ

Μια νέα στάση ζωής φαίνεται πως προκαλεί σε μεγάλες ομάδες του πληθυσμού η οικονομική κρίση. Εμπνευσμένη από την οικονομική δυσχέρεια, τη διαφθορά και τα σκληρά μέτρα, δανείζεται τον τίτλο από το περίφημο έργο του Ντάριο Φο «Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω» και μήνα με τον μήνα λαμβάνει κινηματική μορφή.

 

* Ολο και περισσότερα κινήματα πολιτών -οργανωμένα ή μη- αντιδρούν και «δεν πληρώνουν»... διόδια, εισιτήρια, βενζίνη, ακριβά τσιγάρα, πολυτελή εστιατόρια, περιορίζουν τις εξόδους τους σε νυχτερινά κέντρα και συναυλίες, τα μπάνια σε ιδιωτικές πλαζ με τσουχτερές εισόδους, τις πλούσιες ανθοδέσμες, καταθέτουν τα χρήματα της ΔΕΗ στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για να αποφύγουν να πληρώσουν την ΕΡΤ, αρνούνται να πληρώσουν τα χρέη τους στις τράπεζες, γεμίζουν το καλάθι στο σουπερμάρκετ και ύστερα το παρατάνε ως ένδειξη διαμαρτυρίας στο ταμείο... και αυτή είναι μόνον η αρχή. * Η έρευνα της «Κ.Ε.» αναδεικνύει μια γενικευμένη κοινωνική αντίδραση στη νέα πραγματικότητα, που μπορεί να μην καταγράφεται τόσο στις διαδηλώσεις εναντίον των μέτρων, όμως κυριαρχεί στην καθημερινή ζωή. Ενα «άτυπο» μποϊκοτάζ πολιτών που ξεκίνησε ως η λεγόμενη «αντίσταση της γειτονιάς» και που τους τελευταίους μήνες έχει καταφέρει να ρίξει τους δείκτες κατακόρυφα.

«Στάση πληρωμών» στις τράπεζες

Στάση πληρωμών υπάρχει και έναντι των τραπεζών από μεγάλη μερίδα δανειοληπτών. Τους τελευταίους μήνες, μάλιστα, εκτός από αυτούς που έχουν πραγματική και αντικειμενική αδυναμία να εξοφλήσουν τις δόσεις τους και υπολογίζεται ότι είναι δύο στους δέκα, προστέθηκε μία κατηγορία δανειοληπτών που περιμένει τη νομοθετική ρύθμιση για... «επαναδιαπραγμάτευση» των χρεών.

Ιδού πώς έχει η ιστορία: από την προεκλογική περίοδο του περασμένου Σεπτεμβρίου, όταν στις εφημερίδες γράφονταν τα περί διαγραφής χρεών προς τις τράπεζες εάν το ΠΑΣΟΚ κερδίσει τις εκλογές, κάποιοι έπαψαν να πληρώνουν τις δόσεις των καταναλωτικών -κυρίως- δανείων και των πιστωτικών καρτών.

Η στάση πληρωμών προς τις τράπεζες υιοθετήθηκε και από χιλιάδες άλλους δανειολήπτες μετά τις εκλογές, όταν η κυβέρνηση -πια- του ΠΑΣΟΚ έδινε στον τύπο τις βασικές αρχές του σχεδίου νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, το οποίο προέβλεπε διαγραφή μέχρι και του 90% των χρεών, υπό προϋποθέσεις βέβαια, προστασία της πρώτης κατοικίας κ.ά. Το πρόβλημα είναι ότι από τότε που έγιναν οι εκλογές μέχρι σήμερα κοντεύουν εννιά μήνες και το νομοσχέδιο δεν έχει κατατεθεί στη Βουλή, λόγω «κόντρας» μεταξύ των υπουργείων Οικονομίας και Οικονομικών.

Στο μεταξύ, οι τράπεζες βλέποντας ότι προσεχώς θα μεγαλώσει η κατηγορία των πελατών που δεν θα μπορεί να αντεπεξέλθει λόγω μείωσης του εισοδήματος, επιχειρούν να διευκολύνουν ορισμένους υποτίθεται, όπως τους δημοσίους υπαλλήλους, επιμηκύνοντας τη διάρκεια του δανείου. Κάτι που στην πράξη σημαίνει πληρωμή περισσότερων τόκων και αλλαγή σε όρους του δανείου...

Οχι στα διόδια

Το πρώτο ενεργό κίνημα πολιτών «Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω» είχε στόχο τα διόδια των εθνικών οδών. Ξεκίνησε πριν από περίπου δύο χρόνια με σποραδικές αντιδράσεις για τα διόδια Κορίνθου-Πατρών και επίκεντρο τον δρόμο καρμανιόλα που στοίχισε πολλές ζωές και πλέον έχει επεκταθεί σε όλη την Ελλάδα.

Από μία μικρή ομάδα ατόμων γεννήθηκε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα το Πανελλήνιο Συντονιστικό Μέτωπο Ενάντια στα Διόδια, που ουσιαστικά διεκδικεί μια καλύτερη ζωή που να κοστίζει λιγότερο.

Ενα βιντεάκι που πριν από λίγο καιρό ανέβασε στο YouTube ο Βασ. Παπαδόπουλος, μέλος του Συντονιστικού, έγινε ανάρπαστο. Με μια ερασιτεχνική κάμερα κατέγραψε τη διαδρομή του σε όλη τη χώρα μαζί με την τετραμελή οικογένειά του, δίχως να πληρώσει διόδια.

«Εγώ είμαι κάτοικος Αφιδνών και εργάζομαι στα Πατήσια. Θέλω, λοιπόν, κάθε χρόνο για να πηγαίνω και να έρχομαι από τη δουλειά μου 1.500 ευρώ», μας λέει και εξηγεί ότι σημείο αναφοράς για την γιγάντωση του κινήματος -πλέον αριθμεί χιλιάδες μέλη σε όλη την Ελλάδα- ήταν η παραχώρηση από τον πρώην υπουργό Περιβάλλοντος Γ. Σουφλιά των εθνικών οδών σε ιδιώτες.

Δεν είναι τυχαίο ότι τους τελευταίους μήνες έχουν προσχωρήσει στο Συντονιστικό ακόμη και σωματεία επαγγελματιών οδηγών.

Οι «δεν πληρώνω, δεν πληρώνω» περνούν από τα διόδια φορώντας το σήμα του κινήματος, υπογράφουν ένα έγγραφο που τους δίνει ο υπάλληλος των διοδίων και φεύγουν δίχως να πληρώσουν.

Ο Β. Παπαδόπουλος δεν τρέφει αυταπάτες, όπως υποστηρίζει. Γνωρίζει ότι οι πολίτες τα έχουν βάλει με πολυεθνικά συμφέροντα και είναι δύσκολη η μάχη, αλλά αυτό δε σημαίνει και τίποτα.

Πρόσφατα εκδόθηκε δικαστική απόφαση εις βάρος ιδιωτικής εταιρείας που εκμεταλλεύεται τμήμα εθνικής οδού για αυθαίρετες κατασκευές και περιβαλλοντικές παραβάσεις. Είναι κι αυτό μια νίκη, πιστεύει.

Περιορίζουν καφέδες-delivery

Σε 20% με 30% κινείται η πτώση σε καφετέριες και γνωστές αλυσίδες delivery. Στα μεν καφέ ο κόσμος δεν πάει τις καθημερινές και όσοι πηγαίνουν «σπάνε» σχετικά νωρίς, ενώ το «φαΐ απ' έξω», είτε είναι σουβλάκια, είτε πίτσες, αποτελεί μία από τις βασικότερες πηγές εξοικονόμησης χρημάτων για τα νοικοκυριά.

Ενδεικτικό είναι ότι ακόμη και τώρα που το Μουντιάλ παίζει σε γιγαντοοθόνες και τηλεοράσεις η αντιστροφή του κλίματος σε καφέ και delivery δεν είναι εφικτή.

Και διαβάζουν λιγότερο

Η τάση πλέον δείχνει πως αγοράζουμε λιγότερα βιβλία, αλλά διαβάζουμε περισσότερα από το Ιντερνετ. Σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, οι πωλήσεις στα βιβλιοπωλεία σημείωσαν πτώση περίπου 20%. Στο ίδιο ποσοστό κινείται και η πτώση στα δισκοπωλεία, μία αγορά που ήταν ούτως ή άλλως «ρημαγμένη» από το downloading τραγουδιών στο Ιντερνετ. Εννοείται πως δισκογραφικές εταιρείες και εκδοτικοί οίκοι έχουν προχωρήσει στις σχετικές περικοπές νέων κυκλοφοριών.

Περικοπές στα θεάματα

Από την οικονομική κρίση δεν την «σκαπουλάρουν» ούτε οι συναυλίες του καλοκαιριού. Οι διοργανωτές τους έλεγαν εδώ και μήνες ότι φέτος θα φέρουν λιγότερα συγκροτήματα από το εξωτερικό. Πράγματι, το φεστιβάλ Synch, για παράδειγμα, που πραγματοποιήθηκε με επιτυχία πριν από δύο εβδομάδες στην Αθήνα, από τριήμερο έγινε διήμερο φέτος για οικονομία... «δυνάμεων».

Αρχισαν όμως και οι ακυρώσεις πολλών συναυλιών, όπως του Elvis Costello στη Μαλακάσα, των Active Member, του Θ. Πολυκανδριώτη και άλλων στο φεστιβάλ Πέτρας. Οι διοργανωτές στις σχετικές ανακοινώσεις κάνουν λόγο για δυσμενείς οικονομικές συνθήκες και χαμηλή προπώληση εισιτηρίων. Να σημειωθεί ότι ανάμεσα στις ακυρωθείσες υπήρχαν συναυλίες που είχαν εισιτήριο 40 και 50 ευρώ, αλλά και 15 ευρώ.

Οι «Ρομπέν» του Μετρό

Στην Αθήνα μπορεί να μη συνέβη κάτι ανάλογο, ωστόσο ένα άλλο κίνημα, αυτό των «Ρομπέν των Εισιτηρίων» όπως χαρακτηρίστηκε κατάφερε να προβληματίσει την εταιρεία ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., η οποία παρατήρησε πτώση στα έσοδά της κατά 3%.

Πτώση που δεν οφειλόταν σε μείωση του επιβατικού κοινού αλλά στην απλή σκέψη κάποιου που στη συνέχεια έγινε «μόδα» και σήμερα πλέον αποτελεί συνειδητή κίνηση εκατοντάδων επιβατών του ΜΕΤΡΟ.

«Αφού το εισιτήριο έφτασε το 1 ευρώ, ας εκμεταλλευτούμε τη διάρκεια της μιάμισης ώρας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ξανά». Ανταλλαγή εισιτηρίου και η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ αντεπιτίθεται με απειλές περί παράνομης πράξης που επιφέρουν εκτός από βαριά πρόστιμα στους παραβάτες, ακόμη και φυλάκιση 3 μηνών για κάθε επιβάτη που δίνει το εισιτήριό του στον επόμενο.

Βενζίνη με το σταγονόμετρο

Ο περιορισμός των μετακινήσεων με το αυτοκίνητο έχει ρίξει την αγορά των καυσίμων σε ποσοστό που φτάνει ακόμη και το 35%, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών.

Σύμφωνα με την Τροχαία, η μείωση των αυτοκινήτων εντός Αθήνας εκτιμάται στο 5%. Οσο για την Αττική Οδό, συγκριτικά με τα στοιχεία του 2009, πλέον διέρχονται από τα διόδια 15.000 λιγότερα αυτοκίνητα το μήνα. Στελέχη της εταιρείας επισημαίνουν ότι η μείωση μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να αγγίξει το 8%.

Στα διόδια των εθνικών οδών παρατηρείται μείωση διέλευσης κατά 20% και από τη γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου κατά 10%. Την ίδια ώρα οι επιβάτες σε λεωφορεία και τρόλεϊ σημειώνουν αύξηση κατά 14%.

Φθηνότερη μάρκα ή το κόβουν...

Η τελευταία αύξηση στην τιμή των τσιγάρων οδήγησε αρκετούς να το κόψουν ή να το περιορίσουν και άλλους να επιλέξουν φθηνότερη μάρκα από αυτήν που μέχρι τώρα κάπνιζαν. Σύμφωνα με στοιχεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Περιπτερούχων, οι πωλήσεις στα ακριβά είδη καπνού μειώθηκαν κατά 15% το πρώτο τρίμηνο του 2010.

Πηγές από τον κλάδο των πρατηριούχων καπνοπωλών αναφέρουν ακόμη και μία πιθανή μείωση της τάξης του 30% μέχρι τέλος του χρόνου! Την ίδια ώρα τα φθηνά τσιγάρα αυξήθηκαν κατά 28%.

Οχι στην ΕΡΤ

Ανάλογο ξεκίνημα έχουν κάνει κι άλλα κινήματα με στόχο αυτή τη φορά την κρατική τηλεόραση. Εμφανίστηκαν δειλά δειλά στο Ιντερνετ και πλέον φαίνεται να έχουν πάρει μια πιο οργανωμένη μορφή. «Δεν πληρώνω ΕΡΤ» και ομάδες πολιτών συμβουλεύονται ακόμη και νομικούς ώστε να πάψουν να πληρώνουν το πάγιο τέλος στους λογαριασμούς της ΔΕΗ. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι όσοι μέχρι στιγμής έχουν προσφύγει στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων ώστε να πληρώνουν τη ΔΕΗ -δίχως να πληρώνουν την ΕΡΤ- για να μην τους κόβουν το ρεύμα.

«Η διαδικασία που μπορεί κάποιος να ακολουθήσει για να μην πληρώνει την ΕΡΤ μέσω λογαριασμού της ΔΕΗ έχει να κάνει με την άρνηση αναγνώρισης χρέους. Δηλαδή: εάν κάποιος σου χρεώνει μια υπηρεσία ή ένα προϊόν που εσύ δεν θέλεις να χρησιμοποιήσεις (για παράδειγμα, τηλεοπτικό πρόγραμμα), μαζί με μια υπηρεσία που αποδέχεσαι και χρησιμοποιείς (για παράδειγμα ηλεκτρικό ρεύμα) με ένα ενιαίο τιμολόγιο, λογαριασμό ή οτιδήποτε, μπορείς να απαιτήσεις να πληρώσεις μόνον το δεύτερο. Σε περίπτωση που ο πιστωτής δεν δεχτεί την πληρωμή, πηγαίνεις στο Παρακαταθηκών και Δανείων και καταθέτεις μόνον το ποσό της υπηρεσίας που αποδέχεσαι και όχι το υπόλοιπο».

Ηταν λίγες ημέρες μετά τη διαρροή σε blog των προκλητικών μισθών στελεχών και ορισμένων υπαλλήλων της ΕΡΤ, όταν κυκλοφόρησε αυτή η συμβουλή από νομικό μέλος του κινήματος «Δεν πληρώνω ΕΡΤ». Αρκετοί απ' όσους δηλώνουν πως δε θέλουν να πληρώνουν ΕΡΤ, ισχυρίζονται πως δεν έχουν τηλεόραση και άλλοι θεωρούν πως η συγκεκριμένη χρέωση είναι «χαράτσι».

Οπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, «στο κοινόχρηστο ρεύμα της πολυκατοικίας χρεώνουν ΕΡΤ», αλλά μην πάμε και πολύ μακριά διότι «ακόμη και στα νεκροταφεία χρεώνουν ΕΡΤ»!

Οχι στα εισιτήρια

Κι αν η συνέχεια δείξει τι θα συμβεί με τη χρέωση για την ΕΡΤ, στη Θεσσαλονίκη επιτροπές πολιτών δεν άφησαν και μεγάλο περιθώριο στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) να χαρεί τις πρόσφατες αυξήσεις που έκανε στα εισιτήρια (1 ευρώ) στις συγκοινωνίες.

Η οργάνωση «Ακρίβεια STOP» κινητοποίησε ομάδες πολιτών που βγήκαν στους δρόμους με φυλλάδια που παρακινούσαν τον κόσμο να μην πληρώνει εισιτήριο και έπειτα από τις έντονες αντιδράσεις και τα επεισόδια ο ΟΑΣΘ πήρε πίσω τις αυξήσεις.

Το κίνημα της Θεσσαλονίκης χαρακτηρίστηκε ως πολύ ισχυρό και παραμένει ενεργό διεκδικώντας φθηνότερες, αλλά και δημόσιες συγκοινωνίες.

Πίνουν λιγότερο

Κάτι ανάλογο συνέβη και με την αγορά του αλκοόλ, που την περασμένη χρονιά έκλεισε με πτώση της τάξης του 10%. Μεγαλύτερη ήταν η πτώση στα μπαρ και τα κέντρα διασκέδασης που η μείωση στην κατανάλωση έφτασε το 20%, ενώ πιο συγκρατημένη ήταν η πτώση στα σουπερμάρκετ (περίπου -5%).

Το εισαγόμενο ουίσκι, που καλύπτει το 40% της κατανάλωσης -σύμφωνα με κλαδική έρευνα της ICAP-, μετά και την τελευταία φορολόγηση σημειώνει επιπλέον πτώση στις πωλήσεις που εκτιμάται γύρω στο 8%.

Επίσης, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της ίδιας εταιρείας για την εγχώρια αγορά μπίρας, το ερχόμενο διάστημα προβλέπεται ότι θα υπάρξει πίεση και στις... «ξανθές», λόγω της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών. Η αναμενόμενη πτώση, πάντως, εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει εις βάρος της λεγόμενης «κρύας αγοράς» (μπαρ, καφετέριες) και υπέρ της «ζεστής» (σουπερμάρκετ).

http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=175009

 

 

 

 

Την αναφορα στους καλους δρομους την Βορρειου Ελλαδος που λες...κι επειδη προφανως αναφερεσαι στη δικη μου αναφορα...αν ξαναδιαβασεις τι εγραψα θα δεις πως αναφερω τι εχω ακουσει καθως προσωπικη εμπειρια δεν εχω...γιάυτο και δεν αμφισβητω οσα αναφερει η salomi επ'αυτου.

 

Αναφορικα με το αρθρο που παραθετεις νομιζω βαζει το θεμα σε διαφορετικη βαση.

Αλλο ειναι το συμμετεχω σε ενα κινημα...και αρνουμαι να πληρωσω υπογραφοντας εντυπο μεσω του οποιου εκφραζω την αντιδραση μου..και αλλο ειναι στο ξεκουδουνο περναω απο τα διοδια χωρις να πληρωσω αναπτυσσοντας ταχυτητα για να μη με γραψουν και ολο αυτο το βαφτιζω αντιδραση.

 

Αυτο που περιγραφει το αρθρο...ναι ειναι αντιδραση.Salomi δεν ξερω αν εννοουσες κατι τετοιο...αλλα εγω δεν καταλαβα αυτο και γι'αυτο και εξεφρασα την παραπανω θεση.

 

Τωρα ως προς τις οφειελες στις τραπεζας...λυπαμαι διαφωνω.Ισως φταιει το οτι εργαζομαι σε τραπεζα.Οταν ομως περασαμε την εποχη της παρακρουσης με τα διακοποδανεια και τα δανεια Χριστουγεννων και τον καθε ενα να διαθετει 5-6 πιστωτικες...μαλλον φταιμε κι εμεις καπου και οχι μονο τα επιτοκια της τραπεζας.Δεν εχω πιστωτικη και αν δεν εχω χρηματα να παω διακοπες καθομαι στο σαλονι μου αγκαλια με τον ανεμιστηρα..δεν παιρνω δανειο να παω διακοπες.Ας αναλαβουμε καποια στιγμη και τις δικες μας ευθυνες.

Link to comment
Share on other sites

Τωρα ως προς τις οφειελες στις τραπεζας...λυπαμαι διαφωνω.Ισως φταιει το οτι εργαζομαι σε τραπεζα.Οταν ομως περασαμε την εποχη της παρακρουσης με τα διακοποδανεια και τα δανεια Χριστουγεννων και τον καθε ενα να διαθετει 5-6 πιστωτικες...μαλλον φταιμε κι εμεις καπου και οχι μονο τα επιτοκια της τραπεζας.Δεν εχω πιστωτικη και αν δεν εχω χρηματα να παω διακοπες καθομαι στο σαλονι μου αγκαλια με τον ανεμιστηρα..δεν παιρνω δανειο να παω διακοπες.Ας αναλαβουμε καποια στιγμη και τις δικες μας ευθυνες.

Συμφωνώ απόλυτα!

Και ας μην δουλεύω σε τράπεζα..

Διακοποδάνεια και κάρτες! Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο!!

Nothing you would take... Everything you gave...

Link to comment
Share on other sites

εκανα αναζήτηση αλλα δεν βρήκα αν εχει ξαναμπεί.

αν το κανουμε ολοι ισως σταματήσει το νταβατζιλίκη τους...

αν δεν πληρώσεις διόδια δεν σου κάνουν απολύτως τίποτα. εγω το χω κάνει. και να σου πάρουν το νουμ δεν μπορούν να κινηθούν δικαστηκα γιατι δεν υπάρχει περίπτωση να αποζημώθούν.

 

http://troktiko.blogspot.com/2010/07/blog-post_2873.html

 

κάπως ετσι λειτουργούν πλέον αρκετοι απο μας και καλως πράτουν...

Πώς είσαι τόσο σίγουρη ότι δεν θα κινηθούν δικαστικά? Ξέρεις ποια είναι η διαδικασία για να εισπράξουν το αντίτιμο νομικά? Μπορείς να μας ενημερώσεις? Ευχαριστω

Link to comment
Share on other sites

Οταν ομως περασαμε την εποχη της παρακρουσης με τα διακοποδανεια και τα δανεια Χριστουγεννων και τον καθε ενα να διαθετει 5-6 πιστωτικες...μαλλον φταιμε κι εμεις καπου και οχι μονο τα επιτοκια της τραπεζας.

Δεν έχω ούτε μία πιστωτική και πάντα ήμουν της λογικής, έχω ψωνίζω, δεν έχω δεν ψωνίζω.

Όμως οι τράπεζες έχουν ΤΕΡΑΣΤΙΑ ευθύνη, όταν έπαιρναν τον καθένα τηλέφωνο στο σπίτι του, για να του πουν ότι του εγκρίθηκε δάνειο 10.000 ευρώ ή όταν οι "πλασιέ" των τραπεζών γύριζαν στις επιχειρήσεις για να τους πείσουν ν΄ανοίξουν πλαφόν...

Link to comment
Share on other sites

Πώς είσαι τόσο σίγουρη ότι δεν θα κινηθούν δικαστικά? Ξέρεις ποια είναι η διαδικασία για να εισπράξουν το αντίτιμο νομικά? Μπορείς να μας ενημερώσεις? Ευχαριστω

 

Μπες εδω στο μπλογκ τους και διαβασε σε παρακαλω το εξηγει....

 

http://www.diodiastop.blogspot.com/

 

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχω ούτε μία πιστωτική και πάντα ήμουν της λογικής, έχω ψωνίζω, δεν έχω δεν ψωνίζω.

Όμως οι τράπεζες έχουν ΤΕΡΑΣΤΙΑ ευθύνη, όταν έπαιρναν τον καθένα τηλέφωνο στο σπίτι του, για να του πουν ότι του εγκρίθηκε δάνειο 10.000 ευρώ ή όταν οι "πλασιέ" των τραπεζών γύριζαν στις επιχειρήσεις για να τους πείσουν ν΄ανοίξουν πλαφόν...

 

 

Εμένα που με πήραν και μου είπαν ότι κέρδισα σετ πιάτων και μαχαιροπήρουνων αλλά για να μου τα στείλουν πρέπει να βγάλω πιστωτική. Αρνήθηκα. Μου την έστειλαν με το έτσι θέλω. Την έκοψα και τους την ταχυδρόμησα πίσω. Με ξαναπήραν......είχα χρεωθεί 30 ευρώ για την έκδοσή της . Την συνέχεια την φαντάζεστε.......

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...